WooCommerce Recenze WooCommerce Recenze

Hodnotil/a Redakce 5nej

Vydáno: 3. 10. 2019

Aktualizováno: 10. 1. 2024

Shrnutí recenze

WooCommerce je jedním z nejznámějších pluginů pro WordPress. Od roku 2011, kdy vznikl, kolem sebe shromáždil početnou komunitu a na jeho základě fungují sta tisíce e-shopů po celém světě. Jelikož jde o nástavbu redakčního systému WordPress, instalace je velmi rychlá a jednoduchá.

Celkové skóre 7.6/10 se skládá z hodnocení všech 27 parametrů:
  • Cena
  • Instalace
  • Průvodce spuštění e-shopu
  • Je v češtině?
  • Vyzkoušení zdarma
  • Google Analytics
  • Facebook pixel
  • Má export pro známé srovnávače
  • Možnost importu produktů
  • SEO meta data
  • Wordpress
  • Blog
  • EET
  • SSL
  • Facebook obchod
  • Live chat
  • Počet šablon zdarma
  • Placené šablony
  • Zdrojový kód
  • úprava CSS
  • Vlastní rozložení panelů
  • Čas odpovědi
  • Telefon
  • E-mail/kontaktní formulář
  • Počet zodpovězených otázek
  • Mají online live chat?
  • Kvalita odpovědi z podpory
Hodnocení redakce
hodnoceno 27 parametrů
7.6/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 4x Přidat hodnocení
4.5/5
Celkové skóre 5/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Instalace
  • Průvodce spuštění e-shopu
  • Je v češtině?
  • Vyzkoušení zdarma
5/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 11 parametrů:
  • Google Analytics
  • Facebook pixel
  • Má export pro známé srovnávače
  • Možnost importu produktů
  • SEO meta data
  • Wordpress
  • Blog
  • EET
  • SSL
  • Facebook obchod
  • Live chat
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 5 parametrů:
  • Počet šablon zdarma
  • Placené šablony
  • Zdrojový kód
  • úprava CSS
  • Vlastní rozložení panelů
10/10
Celkové skóre 5/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Čas odpovědi
  • Telefon
  • E-mail/kontaktní formulář
  • Počet zodpovězených otázek
  • Mají online live chat?
  • Kvalita odpovědi z podpory
5/10

Výhody

  • Bezplatný nástroj pro drobné i velké e-shopy
  • Obrovské možnosti
  • Rychlé opravy bezpečnostních problémů

Nevýhody

  • Nepříliš vhodné pro nezkušené uživatele
  • Omezená technická podpora

Bezplatný nástroj pro drobné i velké e-shopy

WooCommerce video tutoriál, jak vytvořit e-shop

Pozor Pozor

Světoznámé řešení pro malé i větší e-shopy vhodné spíše pro zkušenější uživatele.

Tento plugin je navíc bezplatný a funkční s většinou WP šablon. Nejlépe však uděláte, pokud zvolíte některou šablonu z dílny WooThemes, což jsou vývojáři, kteří stojí za vznikem WooCommerce. E-shop vytvořený pomocí WooCommerce můžete navíc integrovat i do již existujícího webu.

Toto řešení je vhodné pro drobné, ale i obsáhlejší e-shopy a provozovatelům poskytuje široké možnosti úprav a přizpůsobení. S WooCommerce můžete používat bezpočet dalších užitečných (placených i bezplatných) pluginů a modulů; díky aktivní komunitě je bezpečnost na vysoké úrovni a samozřejmostí je možnost propojení se sociálními sítěmi, získávání komplexních statistik a využívání všech myslitelných marketingových nástrojů.

WooCommerce je dlouhodobě skvěle hodnocený plugin, ale neznamená to, že jeho používání nemá žádná úskalí. Lépe si s ním poradí zkušenější uživatelé, kteří si zvládnou pohrát s přizpůsobením, nastavením i správou. S tím souvisí i fakt, že technická podpora je poněkud problematická a nastalé potíže budete muset řešit svépomocí anebo díky radám posbíraným na diskuzních fórech. WooCommerce nabízí nepřeberné možností. Záleží jen na vašich schopnostech (nebo schopnostech vašeho týmu), jak je dokážete využít.

Bezplatný nástroj pro drobné i velké e-shopy

Jednoduchost spuštění
Celkové skóre 5/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Instalace
  • Průvodce spuštění e-shopu
  • Je v češtině?
  • Vyzkoušení zdarma
5/10

Ať už jste technicky zdatnější nebo ne, všichni máme stejných 24 hodin za den a ztrácet čas komplikovanou instalací eshopového řešení je to poslední, po čem člověk při rozjezdu nového projektu touží. Jak je na tom v tomto ohledu Woocommerce?

Instalace
Informace o tom, jakým způsobem lze e-shop založit/otevřít. Většinou stačí napsat adresu a zaregistrovat se. Jinde chtějí i ověření e-mailu a další informace.
nadstavba WordPress
Průvodce spuštění e-shopu
Ideální je, když má e-shopové řešení průvodce, který vám hned po prvním přihlášení/registraci přesně ukáže, kde jsou jaké záložky, funkce apod. Zjistíte také, co se kde zakládá, vytváří, jak s pracovat s jednotlivými moduly a záložkami atd.
Ano
Je v češtině?
Je e-shop v češtině, nebo v jiném jazyce? Např. Shopify je k dispozici pouze v anglickém jazyce, ale má českou stránku podpory
Ano
Vyzkoušení zdarma
Umožňuje e-shop vyzkoušet si ho na nějakou dobu zdarma? Obvykle můžete e-shop testovat (na jejich doméně) po dobu 14/15/30 dní. Výjimkou je např. Exitshop, u kterého platíte procenta z prodeje, takže jej můžete testovat, jak dlouho potřebujete - dokud něco neprodáte, nic neplatíte.
Ano

Marketing
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 11 parametrů:
  • Google Analytics
  • Facebook pixel
  • Má export pro známé srovnávače
  • Možnost importu produktů
  • SEO meta data
  • Wordpress
  • Blog
  • EET
  • SSL
  • Facebook obchod
  • Live chat
10/10

Cílem eshopu je prodávat a proto jsou možnosti marketingu jedním z nejzásadnějších faktorů, které při výběru sledovat. To jsou možnosti jako specifikování META dat pro SEO, implementace FB pixelu, exportování do srovnávačů jako Heureka nebo možnost vytvářet blogový obsah.

Google Analytics
Napojení na Google Analytics umožňuje sledovat statistiky e-shopu, prodeje, stránky/produkty, které klienti nejvíce navštěvují, jak rychle ze stránky odchází atd.
Ano
Facebook pixel
Propojení s oblíbenou sociální sítí Facebook. Pozor - neplést si s Facebook Market/Obchod, to je něco jiného.
Ano
Má export pro známé srovnávače
Export pro srovnávače, jako je Heureka, Zboží.cz apod. je důležité, protože se tak vaše produkty dostanou k mnohem většímu množství klientů.
Ano
Možnost importu produktů
Import produktů výrazně usnadňuje začátek i pozdější správu vašeho e-shopu. Není nutné přidávat jedno zboží po druhém, ale můžete si importovat celý seznam najednou.
xml, xls, xlsx
SEO meta data
Pokud na jednotlivých stránkách či produktech můžete upravovat SEO metadata, máte mnohem větší šanci, že je klienti najdou ve vyhledávačích.
Ano
Wordpress
Je možné implementovat e-shopové řešení na Wordpress.
Ano
Blog
Blog je u e-shopů výbornou pomůckou, jak přitáhnout nové zákazníky, jak jim více popsat vaše zboží, jak zdůraznit, v čem je dobré a proč ho mohou potřebovat. Navíc se zvyšuje návštěvnost vašeho e-shopu a posouváte se na vyšší pozice ve vyhledávačích.
Ano
EET
Propojení e-shopu s EET je dnes v podstatě již nezbytností. Např. Shopify tuto možnost nemá, takže je nutné řešit to dokoupením potřebných pluginů.
Ano
SSL
SSL poskytuje zabezpečení komunikace šifrováním a autentizaci komunikujících stran.
Ano
Facebook obchod
Pokud lze e-shop a zboží v něm propojit s Facebook Market, narazí na něj mnohem více potenciálních zákazníků.
Ano
Live chat
Umožňuje e-shop komunikovat s vašimi zákazníci pomocí live chatu.
Ano

Upravitelnost
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 5 parametrů:
  • Počet šablon zdarma
  • Placené šablony
  • Zdrojový kód
  • úprava CSS
  • Vlastní rozložení panelů
10/10

Jste v rámci platformy omezení pouze na pár šablon nebo si můžete vybírat z desítek různých? A do jaké míry můžete šablonu upravovat? Tabulka níže podá odpověď:

Počet šablon zdarma
Kolik šablon e-shopové řešení nabízí zdarma (většinou se všechny šablony dají ještě individuálně doladit, takže i když je to menší množství, není to velký problém.
Ano
Placené šablony
Kolik placených šablon e-shopové řešení nabízí.
Ano
Zdrojový kód
Ano
úprava CSS
Je možné šablony upravovat dodatečně pomocí CSS.
Ano
Vlastní rozložení panelů
Je možné nastavit si v e-shopu vlastní rozložení panelů - toto mají většinou všichni poskytovatelé.
Ano
Bezplatný nástroj pro drobné i velké e-shopy

Podpora
Celkové skóre 5/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Čas odpovědi
  • Telefon
  • E-mail/kontaktní formulář
  • Počet zodpovězených otázek
  • Mají online live chat?
  • Kvalita odpovědi z podpory
5/10

Komunikuje podpora pouze přes email? Nabízí i live chat, autorizovaný požadavek či telefonickou podporu? To najdete v tabulce:

Čas odpovědi
Jak dlouho trvalo, než nám podpora odpověděla.
-
Telefon
S podporou se lze spojit telefonicky.
Ne
E-mail/kontaktní formulář
S podporou se lze spojit pomocí e-mailu či kontaktního formuláře.
Ne
Počet zodpovězených otázek
Počet položených otázek/počet zodpovězených.
-
Mají online live chat?
Podporu lze kontaktovat pomocí live chatu.
Ne
Kvalita odpovědi z podpory
-
Doporučujeme Doporučujeme

Není pro vás Woocommerce to pravé ořechové? Zkuste se podívat na srovnání nejlepších pronájmů eshopu.


Přispět svou zkušeností
diskuze
Podělte se o názor a pomozte tak ostatním!