Srovnání Live Chat softwarů
Nejlepší Live Chat softwary v roce 2024
Eshop, webový projekt, webová aplikace… Ať už máte cokoli, pravděpodobně jste zde, abyste našli software, který vám pomůže s komunikací s potenciálními zákazníky. Live chat se nyní v roce 2024 pomalu nestává pouze příjemným bonusem na webu, nýbrž téměř nutností a lidé tuto možnost očekávají (zejména u eshopů). Jaký však vybrat software, když jich je trhu takové množství? Přesně proto jsme vybrali 5 nejlepších web live chatů, změřili jejich síly v testu a sestavili průvodce výběrem, jenž vám toto rozhodnutí pomůže udělat.
Srovnání chatovacích nástrojů na základě testování
Měsíční tarif 1 (za 1 operátora)
|
99Kč
|
0$
|
17$ (cca 400Kč)
|
14$ (cca 330Kč)
|
16$ (cca 370Kč)
|
Měsíční tarif 2 (za 1 operátora)
|
199Kč
|
$15 (cca 350 Kč)
|
-
|
29$ (cca 680Kč)
|
33$ (cca 770Kč)
|
Měsíční tarif 3 (za 1 operátora)
|
499Kč
|
-
|
-
|
59$ (cca 1370Kč)
|
50$ (cca 1570Kč)
|
Časově neomezená verze zdarma
|
|
|
|
|
|
Free Trial
|
|
|
|
|
|
Možnost jednorázové platby
|
|
|
|
|
|
Počet konverzací
|
neomezeně
|
neomezeně
|
neomezeně
|
neomezeně
|
neomezeně
|
Počet operátorů
|
neomezeně
|
neomezeně
|
neomezeně
|
neomezeně
|
neomezeně
|
Profily zákazníků (historie, lokace,...)
|
|
|
|
|
|
Hodnocení spokojenosti s odpovědí
|
|
|
|
|
|
Připravené odpovědi
|
|
|
|
|
|
Automatické pozdravení
|
|
|
|
|
|
Sledování konverzí oslovených návštěvníků
|
|
|
|
|
|
Transfer konverzace mezi operátory
|
|
|
|
|
|
CSS customizace
|
|
|
|
|
|
Soukromé poznámky
|
|
|
|
|
|
Co-Browsing (spolupráce v reálném čase)
|
|
|
|
|
(nutná integrace)
|
Počet webů
|
neomezeně
|
neomezeně
|
neomezeně
|
neomezeně
|
neomezeně
|
Offline zprávy
|
|
|
|
|
|
Video nahrávky činnosti uživatele
|
|
|
|
|
|
Notifikace pro operátora (email, push,...)
|
|
|
|
|
|
Zaslání kopie konverzace na e-mail
|
|
|
|
|
|
API
|
|
|
|
|
|
Přizpůsobeno na mobilní zobrazení
|
|
|
|
|
|
Je frontend softwaru v češtině?
|
|
|
|
|
|
Je software v angličtině?
|
|
|
|
|
|
Podpora v češtině
|
|
|
|
|
|
Live chat
|
|
|
|
|
|
Email
|
|
|
|
|
|
Telefon
|
|
|
|
|
|
FAQ
|
|
|
|
|
|
Live chat software recenze
1. Smartsupp Recenze
Smartsupp je českými eshopy jedním z nejpoužívanějších live chatů na trhu. Patří však oprávěně na špičku? Jde rozhodně o solidně zpracovaný live chat, který má svá pozitiva (i negativa). Je to český software, proto češtinu najdete, jak v samotné platformě, tak i u podpory. Pokud hledáte live chat zdarma, pak vás potěší štědrá bezplatná verze (má však svá omezení). Napříč tarify najdete pak funkce jako předpřipravené či automatické odpovědi, offline zprávy, sledování konverzí oslovených návštěvníků, hodnocení operátora a ze všeho nejunikátnější: video nahrávky činnosti uživatelů. Tyto nahrávky slouží k lepšímu pochopení toho, jak uživatelé používají váš web.
Výhody
- Časově neomezená verze zdarma
- Video nahrávky činnosti uživatelů pro lepší analytiku
- Neomezený počet webů a konverzací
Nevýhody
- Ne příliš moderně vypadající chat okno (prosinec 2018)
- Slabší organizace kontaktů
2. Tawk.to Recenze
Tawk.to je známá live chat platforma, jenž na trhu live chatů zásadně zamíchala s kartami. To, co bylo dříve dostupné pouze v placených tarifech, je u Tawk.to kompletně zdarma. Platíte jen tehdy, když chcete oddělat jejich branding v chat oknu nebo když si chcete najmout jejich chat agenty. Byť si někteří stěžují, že customizace a prvotní nastavení je mírně komplikovanější, můžete si upravit poměrně dost (barvy, různé designy chat oken, velikost či dokonce vlastní CSS). Mezi pokročilé funkce patří automatické zprávy, jenž eshopům pomáhají navyšovat prodeje. Samozřejmostí jsou pak funkce jako předpřipravené odpovědi, transfer konverzací mezi operátory, offline zprávy či vlastní API.
Výhody
- Vynikající poměr cena/výkon (kompletně zdarma)
- Pokročilé funkce jako např. automatické zprávy
- Mnoho možností vlastní customizace
Nevýhody
- Podle zkušeností několika jejich klientů je prvotní nastavení složitější a chvíli trvá se v systému zorientovat
3. Olark Recenze
Olark je rozhodně jedním z nejznámějších hráčů na celosvětovém live chatovém trhu. Jejich cenová politika je jasná: platíte 17$ měsíčně a pokud chcete nějakou funkci nad rámec, připlatíte si za ni zvlášť pomocí rozšířeních zvaných PowerUps. Jedním z takových rozšíření je právě poměrně unikátní funkce Co-Browsing, kde v reálném čase můžete sdílet obrazovku s respondentem, což se hodí když potřebujete pomoci zákazníkovi s nějakým konkrétním nastavením. Olarku se musí nechat, že design chat okna i administrace je poměrně moderní a nabízí obstojnou míru customizace. Můžete jednak upravovat barvy, velikost či umístění chat okna a pokud nenajdete potřebné customizace, můžete si dopomoci CSS.
Výhody
- Jednotná cena 17$ / měsíčně, žádný složitý ceník rozdělený do tarifů
- Pokročilá automatizace a nastavování podmínek
- Možnost přidat funkci Co-Browsing (sdílení obrazovky s návštěvníkem)
Nevýhody
- Verze zdarma je velmi omezená (jen 20 chatů měsíčně)
- Podpora není v češtině
4. ZenDesk Chat recenze (dříve Zopim)
ZenDesk Chat je tehdejší Zopim, který se stal součástí známé platformy pro správu zákaznické podpory: ZenDesk. Jde o velice pokročilý live chat, který vyčnívá velkou mírou customizace a pokročilou automatizací. Můžete například nastavit, po jaké době vaší nečinnosti začnete být offline. Samozřejmostí jsou pak automatické zprávy na základě různých spouštěčů jako např. doba na stránce, počet navštívených stránek, navštívení konkrétní stránky apod.
Výhody
- Možnost snadného napojení na software pro zákaznickou podporu Zendesk
- Propracovaná customizace a automatizace
- Je zde funkce Co-Browsing (sdílení obrazovky)
Nevýhody
- Verze zdarma je velmi omezená a v praxi téměř nepoužitelná
5. Livechat Inc Recenze
Live chat inc je pokročilý live chat software, který se právem řadí mezi ty nejlepší na trhu. Ačkoli zde najdete pouze časově omezenou verzi zdarma, placená verze, jenž začíná na 16$ měsíčně, nabízí slušný poměr ceny k výkonu. Především jde kromě o live chat, také o kompletní správu zákaznické podpory pomocí ticketovacího systému, který spojuje zprávy z emailu i chatu. Unikátní funkcí je například i možnost vidět v reálném čase to, co píše návštěvník do chat okna ještě před tím než to odešle. To vám umožní rychleji reagovat a odpověď si dostatečně připravit.
Výhody
- Možnost v reálném čase sledovat to, co uživatel píše do chat okna
- Umožňují Co-Browsing (sdílení obrazovky)
- Napojení na ticketovací systém (systém zákaznické podpory)
Nevýhody
- Je zde pouze časově omezená verze zdarma
Jak vybrat Live Chat software?
Před výběrem má smysl zodpovědět si několik otázek:
1) Splňuje daný web chat účel?
Abyste byli schopni odpovědět na tuto otázku, musíte nejprve vědět, co chcete. Jestliže je pro vás důležité, aby live chat nestál moc peněz a sloužil pouze jako jednoduchý live chat, bude výběr o něco jiný než když byste hledali komplexní ticketovací software pro zákaznický servis.
Doporučujeme využít naši tabulku srovnání výše a sami si rozhodnout, jaké funkce vám připadají užitečné pro vaše potřeby. Obecně však můžeme říct, že každý kvalitní live chat by měl mít tyto funkce:
- Komunikace v reálném čase i offline zprávy
- Neomezený počet konverzací, operátorů a webů, kde live chat můžete nainstalovat
- Obstojnou míru customizace (úprava barev, velikost chat okna,…)
- Alespoň základní automatizaci, která zvyšuje konverzní poměr
- Možnost předpřipravených odpovědí
- Zobrazení chat okna na mobilním zařízení
- Sledování konverzí oslovených návštěvníků
2) Nabízí kromě online live chatu i něco navíc?
Live chat máme. Co dál? Některé služby nabízejí i funkce navíc, jenž mohou ještě lépe zhodnotit vaši investici do daného softwaru. Například platforma Smartsupp nabízí možnost natáčet činnost návštěvníků vašeho webu a následně vytvářet závěry ohledně jeho používání.
Některé live chaty umožňují vidět to, co návštěvník píše do chat okna ještě předtím, než zprávu odešle. To umožňuje odpověď si lépe a rychleji připravit. Jiné společnosti kromě živého chatu nabízí i komplexní správu zákaznické podpory pomocí ticketovacího systému. Další oblíbenou funkcí je Co-Browsing, což je sdílení obrazovky s uživatelem v reálném čase.
Každá služba je lepší na něco jiného a proto je řádný průzkum na místě.
3) Je kompatibilita web chatu dostačující?
Vždy si zkontrolujte, zda-li se daný live chat zobrazuje dobře na mobilních zařízeních. Pokud ne, ruce raději pryč (mobilní návštěvnost se stále zvyšuje). Pokud jste člověk, jež má rád přehled, i když zrovna není u PC, pak si nezapomeňte zkontrolovat, zda-li mají mobilní aplikaci na iOS či Android. Nejste li příliš zdatný angličtinář, má smysl se podívat, jak je a tom platforma s podporou češtiny.
4) Jaké nabízí live chat integrace?
Ať už používáte jakoukoli platformu eshopového řešení či redakčního systému, téměř vždy existuje cesta, jak live chat implementovat (pomocí kódu). Kromě této varianty mívají platformy i řadu integrací, jež celý proces instalace rapidně urychlí – také máte do jisté míry zajištěno, že vše bude fungovat bez problému. Doporučujeme se tedy podívat, zda-li daná služba podporuje právě váš systém.
5) Můžete online live chatem proaktivně oslovit uživatelé?
Jedním z hlavních důvodů, proč jsou live chaty tak užitečné, je že vám pomáhají navyšovat prodeje. Většina kvalitních live chatů nabízí automatické zprávy založené na určitých spouštěcích (např. navštívení konkrétní stránky, určitá doba návštěvy,…).
Tím, že návštěvníkovi dáte vědět, že jste online nebo rovnou předáte užitečnou informaci, zvyšujete šance, že s vámi začne komunikovat a následně nakoupí. Různé live chat softwary nabízejí různé možnosti, co se automatizace týče – je dobré vyzkoušet si verzi zdarma a vše si dopředu otestovat na vlastní kůži.
6) Jaká je cena web chatu v porovnání k nabízeným funkcím?
Nejběžnějším model je měsíční či roční platba. Málokdy se setkáte s možností jednorázové platby. Díky službám jako Smartsupp, Tawk.to či Olark máte k dispozici vcelku velkou porci funkcionalit kompletně zdarma. Mají však své limity, které odstraníte až teprve v placených tarifech. Ceny se běžně pohybují od 10$ do 50$ měsíčně.
7) Odpovídá vám podpora web chatu?
Podpora je základem (nejen) každé služby, u které platíte měsíční poplatek. Je česky? Reaguje rychle? Je ochotná? Zpočátku je určitě moudré udělat menší test a podpoře na zkoušku napsat.
Časté otázky k live chat softwarům
Jak vybrat Live Chat software?
1. Splňuje daný web chat účel?
2. Nabízí kromě online live chatu i něco navíc?
3. Je kompatibilita web chatu dostačující?
Jaké live chat řešení je nejlepší?
Záleží na vašich preferencích. V naší srovnávací tabulce nejlepších live chat řešení jsme porovnali parametry nejpoužívanějších livechatů.
5 nejlepších web live chatů
Pořadí | Logo | Název | Hodnocení | Další informace |
---|---|---|---|---|
Smartsupp | ||||
Tawk.to | ||||
Olark | ||||
Zendesk chat | ||||
LiveChat Inc |
Zdroje
- What is live chat & how to choose the best live chat software?. Zoho – Cloud Software Suite and SaaS Applications [online]. Dostupné z: https://www.zoho.com/salesiq/what-is-live-chat-software.html
- CHRÁSTECKÁ, Lucie. \textit{Zvýšení podílu internetových objednávek pomocí nástroje live chat} [online]. Praha, 2018 [cit. 2023-02-17]. Dostupné z: https://theses.cz/id/biam7l/. Diplomová práce. Vysoká škola ekonomie a managementu, o.p.s.
- Případové studie – přečtěte si o úspěších našich zákazníků. Smartsupp–Live Chat, Chatbots, and Video Recordings [online]. Copyright © 2013 [cit. 17.02.2023]. Dostupné z: https://www.smartsupp.com/cs/pripadove-studie/
- Nejlepší ticketovací helpdesk software
- Jak vytvořit e-shop: průvodce podnikáním v e-shopu
- Dropshipping průvodce: co to je a jak na to
- Nejlepší cookie lišty
- Nejlepší WordPress page buildery
- Nejlepší WordPress šablony
- Nejlepší fotobanky
- Srovnání nejlevnějších VPS serverů
- Nejlepší webhosting
- Nejlepší pronájem e-shopů
- Nejlepší nástroje na tvorbu webových stránek
- Nejlepší WordPress hosting