Srovnání Live Chat softwarů

Logo 5nej 300x300

Nejlepší Live Chat softwary v roce 2018

Eshop, webový projekt, webová aplikace… Ať už máte cokoli, pravděpodobně jste zde, abyste našli software, který vám pomůže s komunikací s potenciálními zákazníky. Live chat se nyní v roce 2018 pomalu nestává pouze příjemným bonusem na webu, nýbrž téměř nutností a lidé tuto možnost očeávají (zejménu u eshopů). Jaký však vybrat software, když jich je trhu takové množství? Přesně proto jsme vybrali 5 nejlepších live chatů, změřili jejich síly v testu a sestavili průvodce výběrem, jenž vám toto rozhodnutí pomůže udělat.

5nej-srovnani

Smartsupp

Tawk.to

Olark

ZenDesk Chat

Livechat Inc

Celková známka

9,28,78,58,47,6

Finance

Měsíční tarif 1 (za 1 operátora)99Kč0$17$ (cca 400Kč)14$ (cca 330Kč)16$ (cca 370Kč)
Měsíční tarif 2 (za 1 operátora)199Kč$15 (cca 350 Kč)-29$ (cca 680Kč)33$ (cca 770Kč)
Měsíční tarif 3 (za 1 operátora)499Kč--59$ (cca 1370Kč)50$ (cca 1570Kč)
Časově neomezená verze zdarma
Free Trial
Možnost jednorázové platby

Důležité parametry

Počet konverzacíneomezeněneomezeněneomezeněneomezeněneomezeně
Počet operátorůneomezeněneomezeněneomezeněneomezeněneomezeně
Profily zákazníků (historie, lokace,...)
Hodnocení spokojenosti s odpovědí
Připravené odpovědi
Automatické pozdravení
Sledování konverzí oslovených návštěvníků
Transfer konverzace mezi operátory
CSS customizace
Soukromé poznámky
Co-Browsing (spolupráce v reálném čase) (nutná integrace)
Počet webůneomezeněneomezeněneomezeněneomezeně
Offline zprávy
Video nahrávky činnosti uživatele
Notifikace pro operátora (email, push,...)
Zaslání kopie konverzace na e-mail
API

Kompatibilita a podpora

Přizpůsobeno na mobilní zobrazení
Je frontend softwaru v češtině?
Je software v angličtině?
Podpora v češtině
Live chat
Email
Telefon
FAQ

Jak vybrat Live Chat software?

Před výběrem má smysl zodpovědět si několik otázek:

1) Splňuje daný software účel?

Abyste byli schopni odpovědět na tuto otázku, musíte nejprve vědět, co chcete. Jestliže je pro vás důležité, aby live chat nestál moc peněz a sloužil pouze jako jednoduchý live chat, bude výběr o něco jiný než když byste hledali komplexní ticketovací software pro zákaznický servis.

Doporučujeme využít naši tabulku srovnání výše a sami si rozhodnout, jaké funkce vám připadají užitečné pro vaše potřeby. Obecně však můžeme říct, že každý kvalitní live chat by měl mít tyto funkce:

  • Komunikace v reálném čase i offline zprávy
  • Neomezený počet konverzací, operátorů a webů, kde live chat můžete nainstalovat
  • Obstojnou míru customizace (úprava barev, velikost chat okna,…)
  • Alespoň základní automatizaci, která zvyšuje konverzní poměr
  • Možnost předpřipravených odpovědí
  • Zobrazení chat okna na mobilním zařízení
  • Sledování konverzí oslovených návštěvníků

2) Nabízí kromě live chatu i něco navíc?

Live chat máme. Co dál? Některé služby nabízejí i funkce navíc, jenž mohou ještě lépe zhodnotit vaši investici do daného softwaru. Například platforma Smartsupp nabízí možnost natáčet činnost návštěvníků vašeho webu a následně vytvářet závěry ohledně jeho používání.

Některé live chaty umožňují vidět to, co návštěvník píše do chat okna ještě předtím, než zprávu odešle. To umožňuje odpověď si lépe a rychleji připravit. Jiné společnosti kromě živého chatu nabízí i komplexní správu zákaznické podpory pomocí ticketovacího systému. Další oblíbenou funkcí je Co-Browsing, což je sdílení obrazovky s uživatelem v reálném čase.

Každá služba je lepší na něco jiného a proto je řádný průzkum na místě.

3) Je kompatibilita dostačující?

Vždy si zkontrolujte, zda-li se daný live chat zobrazuje dobře na mobilních zařízeních. Pokud ne, ruce raději pryč (mobilní návštěvnost se stále zvyšuje). Pokud jste člověk, jež má rád přehled, i když zrovna není u PC, pak si nezapomeňte zkontrolovat, zda-li mají mobilní aplikaci na iOS či Android. Nejste li příliš zdatný angličtinář, má smysl se podívat, jak je a tom platforma s podporou češtiny.

4) Jaké nabízí integrace?

Ať už používáte jakoukoli platformu eshopového řešení či redakčního systému, téměř vždy existuje cesta, jak live chat implementovat (pomocí kódu). Kromě této varianty mívají platformy i řadu integrací, jež celý proces instalace rapidně urychlí – také máte do jisté míry zajištěno, že vše bude fungovat bez problému. Doporučujeme se tedy podívat, zda-li daná služba podporuje právě váš systém.

5) Můžete live chatem proaktivně oslovit uživatelé?

Jedním z hlavních důvodů, proč jsou live chaty tak užitečné, je že vám pomáhají navyšovat prodeje. Většina kvalitních live chatů nabízí automatické zprávy založené na určitých spouštěcích (např. navštívení konkrétní stránky, určitá doba návštěvy,…).

Tím, že návštěvníkovi dáte vědět, že jste online nebo rovnou předáte užitečnou informaci, zvyšujete šance, že s vámi začne komunikovat a následně nakoupí. Různé live chat softwary nabízejí různé možnosti, co se automatizace týče – je dobré vyzkoušet si verzi zdarma a vše si dopředu otestovat na vlastní kůži.

6) Jaká je cena v porovnání k nabízeným funkcím?

Nejběžnějším model je měsíční či roční platba. Málokdy se setkáte s možností jednorázové platby. Díky službám jako Smartsupp, Tawk.to či Olark máte k dispozici vcelku velkou porci funkcionalit kompletně zdarma. Mají však své limity, které odstraníte až teprve v placených tarifech. Ceny se běžně pohybují od 10$ do 50$ měsíčně.

7) Odpovídá vám jejich podpora?

Podpora je základem (nejen) každé služby, u které platíte měsíční poplatek. Je česky? Reaguje rychle? Je ochotná? Zpočátku je určitě moudré udělat menší test a podpoře na zkoušku napsat.

Recenze všech Live Chat softwarů

Smartsupp

Smartsupp je českými eshopy jedním z nejpoužívanějších live chatů na trhu. Patří však oprávěně na špičku? Jde rozhodně o solidně zpracovaný live chat, který má svá pozitiva (i negativa). Je to český software, proto češtinu najdete, jak v samotné platformě, tak i u podpory. Pokud hledáte live chat zdarma, pak vás potěší štědrá bezplatná verze (má však svá omezení). Napříč tarify najdete pak funkce jako předpřipravené či automatické odpovědi, offline zprávy, sledování konverzí oslovených návštěvníků, hodnocení operátora a ze všeho nejunikátnější: video nahrávky činnosti uživatelů. Tyto nahrávky slouží k lepšímu pochopení toho, jak uživatelé používají váš web. Chat okno si můžete…

Přejít na web Live chat softwaru / Přečíst celou recenzi softwaru Smartsupp

Tawk.to

Tawk.to je známá live chat platforma, jenž na trhu live chatů zásadně zamíchala s kartami. To, co bylo dříve dostupné pouze v placených tarifech, je u Tawk.to kompletně zdarma. Platíte jen tehdy, když chcete oddělat jejich branding v chat oknu nebo když si chcete najmout jejich chat agenty. Byť si někteří stěžují, že customizace a prvotní nastavení je mírně komplikovanější, můžete si upravit poměrně dost (barvy, různé designy chat oken, velikost či dokonce vlastní CSS). Mezi pokročilé funkce patří automatické zprávy, jenž eshopům pomáhají navyšovat prodeje. Samozřejmostí jsou pak funkce jako…

Přejít na web Live chat softwaru / Přečíst celou recenzi softwaru Tawk.to

Olark

Olark je rozhodně jedním z nejznámějších hráčů na celosvětovém live chatovém trhu. Jejich cenová politika je jasná: platíte 17$ měsíčně a pokud chcete nějakou funkci nad rámec, připlatíte si za ni zvlášť pomocí rozšířeních zvaných PowerUps. Jedním z takových rozšíření je právě poměrně unikátní funkce Co-Browsing, kde v reálném čase můžete sdílet obrazovku s respondentem, což se hodí když potřebujete pomoci zákazníkovi s nějakým konkrétním nastavením. Olarku se musí nechat, že design chat okna i administrace je poměrně moderní a nabízí obstojnou míru customizace. Můžete jednak upravovat barvy, velikost či umístění chat okna a pokud nenajdete potřebné customizace, můžete si dopomoci CSS. Olark vyniká v automatizacích a nastavování podmínek, což vám umožňuje…

Přejít na web Live chat softwaru / Přečíst celou recenzi softwaru Olark

ZenDesk Chat

ZenDesk Chat je tehdejší Zopim, který se stal součástí známé platformy pro správu zákaznické podpory: ZenDesk. Jde o velice pokročilý live chat, který vyčnívá velkou mírou customizace a pokročilou automatizací. Můžete například nastavit, po jaké době vaší nečinnosti začnete být offline. Samozřejmostí jsou pak automatické zprávy na základě různých spouštěčů jako např. doba na stránce, počet navštívených stránek, navštívení konkrétní stránky apod. ZenDesk Chat umožňuje také proaktivně zahájit konverzaci s jakýmkoli návštěvníkem webu. V administraci vidíte řadu užitečných info o respondentech jako lokaci, navštívené stránky či délka jejich návštěvy. Pro lepší přehlednost můžete také vyhledávat v kompletní historii vašich konverzací. Jako jeden z mála live chatů nabízí…

Přejít na web Live chat softwaru / Přečíst celou recenzi softwaru ZenDesk Chat

Livechat Inc

Live chat inc je pokročilý live chat software, který se právem řadí mezi ty nejlepší na trhu. Ačkoli zde najdete pouze časově omezenou verzi zdarma, placená verze, jenž začíná na 16$ měsíčně, nabízí slušný poměr ceny k výkonu. Především jde kromě o live chat, také o kompletní správu zákaznické podpory pomocí ticketovacího systému, který spojuje zprávy z emailu i chatu. Unikátní funkcí je například i možnost vidět v reálném čase to, co píše návštěvník do chat okna ještě před tím než to odešle. To vám umožní rychleji reagovat a odpověď si dostatečně připravit. Pomocí externí integrace jste schopni zde aktivovat i funkci Co-Browsing, pokud je pro vás důležitá (jde o sdílení obrazovky s uživatelem). Nechybí ani aplikace na…

Přejít na web Live chat softwaru / Přečíst celou recenzi softwaru Livechat Inc

Jak se vám naše srovnání líbí?
Zpracovávám
Naši čtenáři hodnotí známkou: 5 (3 hlasy)