
Prestashop Recenze
Shrnutí recenze
Prestashop je celosvětově velmi známé open-source řešení pro provozovatele e-shopů. Princip je částečně podobný jako u WordPressu, ale zaměřený právě na internetové obchodování. Samotný systém je k dispozici zdarma a dostupná je i česká lokalizace, což je velká výhoda, pokud angličtina není vaše doména. V současné době tuto platformu využívá více než 5000 českých obchodníků.
Výhody
- Komplexní řešení pro malé i velké e-shopy
- Možnost bezplatného používání
- Velké množství praktických modulů
Nevýhody
- Většina šablon a modulů není zdarma
- Náročnější tvorba a správa e-shopu

Jak vytvořit e-shop na PrestaShop
Výhodou e-shopu postaveného na bázi Prestashop jsou nejenom nulové vstupní (a případně i provozní) náklady, ale taky značná přizpůsobivost. Ta zahrnuje možnost využití množství praktických modulů a vylepšení, ale i vlastní úpravy kódu. Faktem však je, že postavení e-shopu na tomto systému nebude pro úplné laiky zrovna hračka, zejména pokud se nespokojí se základními možnostmi. Šikovný vývojář ale může z Prestashopu vyrazit maximum a vytvořit perfektně funkční výsledek. Tento systém taky podporuje všechny důležité marketingové nástroje.
Samozřejmě, že ne vše na Prestashopu je zdarma. Spousta – nebo spíš většina – šablon a modulů je placených. Na druhou stranu lze počítat s lepší funkčností a taky technickou podporou. V rámci zcela bezplatného provozu obchodu na systému Prestashop můžete využít pouze diskuzní fórum, ostatní formy podpory jsou za příplatek.
Prestashop tedy nabízí plně přizpůsobitelné a vysoce kvalitní řešení, které lze při nižších nárocích využívat i zdarma. Rozhodně ale nejde o nejjednodušší nebo nejrychlejší možnost vytvoření e-shopu.

Ať už jste technicky zdatnější nebo ne, všichni máme stejných 24 hodin za den a ztrácet čas komplikovanou instalací eshopového řešení je to poslední, po čem člověk při rozjezdu nového projektu touží. Jak je na tom v tomto ohledu Prestashop?
Instalace
Informace o tom, jakým způsobem lze e-shop založit/otevřít. Většinou stačí napsat adresu a zaregistrovat se. Jinde chtějí i ověření e-mailu a další informace.
|
vlastní hosting |
Průvodce spuštění e-shopu
Ideální je, když má e-shopové řešení průvodce, který vám hned po prvním přihlášení/registraci přesně ukáže, kde jsou jaké záložky, funkce apod. Zjistíte také, co se kde zakládá, vytváří, jak s pracovat s jednotlivými moduly a záložkami atd.
|
|
Je v češtině?
Je e-shop v češtině, nebo v jiném jazyce? Např. Shopify je k dispozici pouze v anglickém jazyce, ale má českou stránku podpory
|
|
Vyzkoušení zdarma
Umožňuje e-shop vyzkoušet si ho na nějakou dobu zdarma? Obvykle můžete e-shop testovat (na jejich doméně) po dobu 14/15/30 dní. Výjimkou je např. Exitshop, u kterého platíte procenta z prodeje, takže jej můžete testovat, jak dlouho potřebujete - dokud něco neprodáte, nic neplatíte.
|
|
Cílem eshopu je prodávat a proto jsou možnosti marketingu jedním z nejzásadnějších faktorů, které při výběru sledovat. To jsou možnosti jako specifikování META dat pro SEO, implementace FB pixelu, exportování do srovnávačů jako Heureka nebo možnost vytvářet blogový obsah.
Google Analytics
Napojení na Google Analytics umožňuje sledovat statistiky e-shopu, prodeje, stránky/produkty, které klienti nejvíce navštěvují, jak rychle ze stránky odchází atd.
|
|
Facebook pixel
Propojení s oblíbenou sociální sítí Facebook. Pozor - neplést si s Facebook Market/Obchod, to je něco jiného.
|
|
Má export pro známé srovnávače
Export pro srovnávače, jako je Heureka, Zboží.cz apod. je důležité, protože se tak vaše produkty dostanou k mnohem většímu množství klientů.
|
|
Možnost importu produktů
Import produktů výrazně usnadňuje začátek i pozdější správu vašeho e-shopu. Není nutné přidávat jedno zboží po druhém, ale můžete si importovat celý seznam najednou.
|
xml, xls, xlsx |
SEO meta data
Pokud na jednotlivých stránkách či produktech můžete upravovat SEO metadata, máte mnohem větší šanci, že je klienti najdou ve vyhledávačích.
|
|
Wordpress
Je možné implementovat e-shopové řešení na Wordpress.
|
|
Blog
Blog je u e-shopů výbornou pomůckou, jak přitáhnout nové zákazníky, jak jim více popsat vaše zboží, jak zdůraznit, v čem je dobré a proč ho mohou potřebovat. Navíc se zvyšuje návštěvnost vašeho e-shopu a posouváte se na vyšší pozice ve vyhledávačích.
|
|
EET
Propojení e-shopu s EET je dnes v podstatě již nezbytností. Např. Shopify tuto možnost nemá, takže je nutné řešit to dokoupením potřebných pluginů.
|
|
SSL
SSL poskytuje zabezpečení komunikace šifrováním a autentizaci komunikujících stran.
|
|
Facebook obchod
Pokud lze e-shop a zboží v něm propojit s Facebook Market, narazí na něj mnohem více potenciálních zákazníků.
|
|
Live chat
Umožňuje e-shop komunikovat s vašimi zákazníci pomocí live chatu.
|
|
Jste v rámci platformy omezení pouze na pár šablon nebo si můžete vybírat z desítek různých? A do jaké míry můžete šablonu upravovat? Tabulka níže podá odpověď:
Počet šablon zdarma
Kolik šablon e-shopové řešení nabízí zdarma (většinou se všechny šablony dají ještě individuálně doladit, takže i když je to menší množství, není to velký problém.
|
Ano |
Placené šablony
Kolik placených šablon e-shopové řešení nabízí.
|
|
Zdrojový kód
|
|
úprava CSS
Je možné šablony upravovat dodatečně pomocí CSS.
|
|
Vlastní rozložení panelů
Je možné nastavit si v e-shopu vlastní rozložení panelů - toto mají většinou všichni poskytovatelé.
|
|

Komunikuje podpora pouze přes email? Nabízí i live chat, autorizovaný požadavek či telefonickou podporu? To najdete v tabulce:
Čas odpovědi
Jak dlouho trvalo, než nám podpora odpověděla.
|
- |
Telefon
S podporou se lze spojit telefonicky.
|
|
E-mail/kontaktní formulář
S podporou se lze spojit pomocí e-mailu či kontaktního formuláře.
|
|
Počet zodpovězených otázek
Počet položených otázek/počet zodpovězených.
|
- |
Mají online live chat?
Podporu lze kontaktovat pomocí live chatu.
|
|
Kvalita odpovědi z podpory
|
- |

Není pro vás Prestashop to pravé ořechové? Zkuste se podívat na srovnání nejlepších pronájmů eshopu.