Nejlepší pokladní systémy
Nejlepší pokladní systém 2024
Pokladní systém dnes již zdaleka není jen chytrá kalkulačka, která umí tisknout účtenky. Čím dál více podnikatelů hledá především spolehlivý nástroj, který zjednoduší nezbytnou administrativu, ušetří čas a přinese také něco navíc. Máme 21. století a chytré pokladní systémy přinášejí netušené možnosti, jak podnikat snáz a efektivněji. Na trhu existuje hned několik technických řešení. Smyslem tohoto článku je pomoci vám se na tomto poli zorientovat a vybrat si ten nejlepší pokladní systém pro vaše podnikání.
Srovnání pokladních systémů na základě testování
Webová aplikace
|
|
|
|
|
|
Aplikace na Android
|
|
|
|
|
|
Aplikace na iOS
|
|
|
|
|
|
Desktop klient (Windows)
|
|
|
|
|
|
Jiný hardware
|
|
|
|
|
|
Funkční EET i bez internetu
|
|
|
|
|
|
Evidence plateb kartou
|
|
|
|
|
|
Počet položek sortimentu
|
neomezeně
|
neomezeně
|
neomezeně
|
neomezeně
|
neomezeně
|
Detailní přehledy
|
|
|
|
|
|
Historie vytvořených účtů
|
|
|
|
|
|
Přehled tržeb v pokladně
|
|
|
|
|
|
Vzdálená správa pokladen
|
|
|
|
|
|
Skladové hospodářství
|
|
|
|
|
|
Rozšířené pokladní periferie (čtečka čár. kódu, váha,...)
|
|
|
|
|
|
Nefiskalizovat/neevidovat
|
|
|
|
|
|
Správa dodavatelů
|
|
|
|
|
|
Inventura
|
|
|
|
|
|
Kalkulace ceny podle času
|
|
|
|
|
|
Kategorie produktů
|
|
|
|
|
|
Mapa stolů
|
|
|
|
|
|
Docházkový systém
|
|
|
|
|
|
Receptury a kusovníky
|
|
|
|
|
|
Mobilní terminál / číšník
|
|
|
|
|
|
Počet uživatelů
|
neomezeně
|
neomezeně
|
neomezeně
|
neomezeně
|
3
|
Měsíční hledanost firmy (2017)
|
4400
|
590
|
2400
|
170
|
1000
|
Rok založení firmy
|
2014
|
2014
|
1996
|
1995
|
2015
|
Hodnocení uživatelů (Google, Heureka, Facebook)
|
82%
|
92%
|
90%
|
90%
|
82%
|
Pokladní systémy recenze
1. Dotykačka recenze
Dotykačka vystupuje z řady svým jednoduchým a čistým provedením stejně jako širokou uživatelskou základnou. Jde o jeden z nejoblíbenějších EET softwarů, jenž se plně zaměřuje na rozvoj aplikace na OS Android. Systém si můžete nahrát na váš hardware nebo si zakoupit doporučená zařízení z eshopu Dotykačky. Menší nevýhodou je paušální platba, kterou platíte buďto ročně nebo měsíčně (či jednou za 3 roky). Na druhou stranu máte zaručenou technickou podporu, aktualizace softwaru a bezpečné uchování dat v cloudu. Pokladní systém podle stovek uživatelských recenzí funguje spolehlivě, což je ve finále pro podnikatele to nejdůležitější. Doporučeno, jak pro malé, tak i pro větší podniky.
Výhody
- Vhodná pro všechny typy podnikatelů
- Podpora je nadprůměrná (možnost live chatu).
Nevýhody
- Pokladní systém musíte platit paušálně (ročně či měsíčně) a software podporuje pouze zařízení s OS Android.
2. HelloCash recenze
Vyšší tarify HelloCash bohatě postačující pro všechny druhy podnikání. Jde o rakouskou firmu, která se specializuje na registrační pokladny a expandovala i do České republiky. Verze zdarma je poměrně štědrá a menším podnikatelům může postačit. Naprostou konkurenční výhodou je zde vynikající kompatibilita se všemi typy zařízení (včetně Apple produktů). Na druhou stranu HelloCash není tak masově rozšířený jako jiné EET softwary.
Výhody
- Vynikající verze zdarma.
- Paušální poplatek je levný.
- Software je kompatibilní s všemi druhy zařízení (včetně iOS).
Nevýhody
- Platí se paušálně a chybí některé funkce typu “receptury a kusovníky”.
3. MarkEETa recenze
MarkEETa na trh vstoupila nečekaně a velmi rychle se stala jedním z nejoblíbenějších EET řešením v ČR. Nejedná se však o novou neprověřenou firmu, řeč je o firmě s historií sahající až k roku 1996, jenž nyní operuje pod značkou MartEETa. Vyniká svou spolehlivostí, jelikož je software dodáván společně s hardwarem, který je se softwarem plně optimalizovaný. To je na druhou stranu i nevýhoda, jelikož je třeba si zakoupit jejich speciální hardware. Zákazníky si dostala i poměrně štědrou licencí zdarma, jenž často plně dostačuje malým podnikům. Obsahuje potřebné funkce pro menší i velké společnosti všeho druhu. Cena je sice vyšší, ale na druhou stranu obdržíte velmi stabilní řešení, na nějž se můžete spolehnout.
Výhody
- Komplexní EET řešení Softwaru i Hardwaru, systém je proto stabilní a optimalizovaný na konkrétní zařízení.
Nevýhody
- Platíte paušál v podobě měsíčních nebo ročních plateb a není možnost si systém od MarkEETy nahrát na svůj hardware.
4. MiniPOS recenze
Jestliže hledáte cenově dostupné a zároveň poměrně vybavené EET řešení, pak je MiniPOS vaším možným kandidátem. Máte jistotu, že firma jen tak nezmizí z trhu, jelikož funguje již od roku 1995. S pokladními systémy má bohatou zkušenost a jejich software funguje na všech zařízeních s OS Android. Většinu funkcí potřebné pro všechny druhy podnikání MiniPOS nabízí. Důležité je si však vybrat správný tarif, vybíráte si z balíčků Základ, Standard a Komplet.
Výhody
- Oproti konkurentům má MiniPOS poměrné levný paušální poplatek.
- Funguje na trhu od roku 1995.
- Funguje na Android.
Nevýhody
- Chybí pokročilejší funkce.
5. Kasafik recenze
Kasa FIK pracuje na systému „jednou nakup a je to“. Proto je nutno počítat s počáteční investicí v řádů tisíců korun, ale tím vaše investování může skončit (žádné měsíční poplatky). Nevýhodou oproti měsíčně placeným softwarům je slabší podpora a nižší funkcionalita, jak reportují některé uživatelské recenze. Vždy je třeba zkontrolovat parametry, jestli vyhovují vašemu podnikání, ale obecně můžeme říct, že Kasa FIK není vhodná pro velké podniky už kvůli menšímu rozsahu funkcí. Na druhou stranu je ideálním řešením pro menší či střední firmy.
Výhody
- Časově neomezená licence a jednorázová platba.
- Uživatelsky přívětivý.
- Funguje na Android.
Nevýhody
- Nutno počítat s větší počáteční investicí do licence.
- Chybí některé pokročilejší funkce a podpora iOS a Windows zařízení.
Jak vybrat registrační (EET) pokladnu?
Téměř každý, kdo od svých zákazníků dostává peníze, musí nebo bude muset EET řešit. To v praxi znamená, že je třeba si pořídit pokladní systém, jenž podporuje elektronickou evidenci tržeb. Můžete používat vesměs jakékoli zařízení, od tabletu, přes speciální registrační pokladnu až po stolní počítač. K tomu navíc potřebujete standardní tiskárnu na účtenky, kterou nejspíše již i vlastníte.
Pokud jste například stánkař, který nechce investovat tisíce do nové registrační pokladny, můžete využít šikovné aplikace, ke které nepotřebujete žádné další tiskárny či podobná zařízení. Pouze papírový bloček účtenek a mobilní telefon.
Ve většině případů však budete potřebovat sofistikovanější řešení. Ať už máte jakékoli zařízení, vždy si budete muset vybrat mezi jednotlivými EET softwary. Každý z těchto softwarů má své výhody i nevýhody. Právě ty probíráme mimo jiné v našich recenzích.
Licence: zdarma x jednorázová platba x paušál
Pokud jde o EET software, nabízejí se vám tři možnosti. Tou první je pořídit si EET software zdarma s tím, že jediný výdaj pak je investice do tiskárny a popř. tabletu. S takovou licencí si vystačí drobní podnikatelé, kteří prodávají jen příležitostně. Tato verze má většinou omezení v počtu uložených produktů, počtu uživatelů pokladny či jiné nepříjemné znevýhodnění. Pokud podnikání neberete na lehkou váhu, bohužel je nutné nějakou kačku investovat.
Otázkou je jestli zvolíte EET software s jednorázovou platbou jako třeba Kasafik nebo ty, které se platí měsíčně. U první možnosti sice zaplatíte zpočátku více, ale později již neplatíte nic. Výhodou druhé možností, tehdy kdy platíte měsíčně, jsou nízké počáteční náklady a zpravidla sofistikovanější systém, který je zálohovaný v cloudu. Nicméně platíte každý měsíc nebo každý rok. Máte tak i větší svobodu kdykoli přejít na jiného poskytovatele.
Ať si vyberete jakoukoli variantu, nějaký EET software potřebujete a je nutno si položit několik otázek před samotným nákupem.
Jaké zařízení chci využívat s daným EET softwarem?
Velká část EET softwarů je kompatibilní s Android zařízeními. O něco menší část podporuje desktop program na Windows. A ještě méně jich podporuje iOS zařízení. Některá naopak podporují jen svůj přednastavený hardware v kombinaci s webovou aplikací (např. MarkEETa). Každé zařízení má své plusy i mínusy a vždy záleží na vašich prioritách, jaké zařízení preferujete. Pokud máte například kamenný obchod s potravinami, oceníte pokud je zde možnost napojit i pokladní periferie jako čtečka čárových kódů nebo váhu.
Jaký rozsah funkcí ke svému podnikání potřebuji?
Zpravidla platí, že čím větší je firma, tím složitější jsou procesy a o to pokročilejší budete potřebovat funkce. Většina námi recenzovaných softwarů nabízí několik tarifů s různou paletou funkcí. Pokladní systém vám nejen vyřeší EET, ale může také zlepšit některé procesy ve firmě vnést řád a přehled do vaší firmy.
Jste-li například restaurace, můžete ocenit možnost korigovat směny a vidět kdy vaši zaměstnanci přicházejí a odcházejí, užitečné pro vás také může být grafická mapa stolů a rozdělanými účty. Jako kamenný obchod uvítáte propojení s čtečkou čárových kódů nebo možnost inventury. Vždy záleží na vašich potřebách.
Jaká je reputace firmy?
Při výběru se dívejte po aktuálních zkušenostech zákazníků – starý dobrý Google poslouží velmi dobře. Jedná se o poměrně nové odvětví a neznamená, že aktuální lídři na trhu budou za 2 roky stejně důvěryhodní. Například dobře působící firma EET1 během roku 2017 přestala fungovat, což je varovným signálem, že je třeba se mít na pozoru s jakou společností začnete spolupracovat. Vybrali jsme aktuálně ty nejdůvěryhodnější a nechali je utkat se v boji o prvenství v našem testu.
Recenze EET (registračních) pokladen:
Časté otázky k EET pokladnám
Je EET pokladna zdarma?
Ano, pokladnu EET je možné používat zdarma. Jde většinou o software nebo aplikaci. K té potřebujete pořídit pouze tiskárnu a vlastně zařízení jako počítač nebo tablet.
Existuje EET pro mobilní telefon?
Ano, velká část softwaru je kompatibilní se systémem Android. Některé EET pokladny mají responzivní webové rozhraní, které je možné používat jak na počítači, tak na mobilním telefonu.
Vybrat EET s paušálem nebo bez paušálu?
Rozdíl mezi jednorázovým poplatkem za EET a pravidelným paušálem je výrazný. Pokud si však spočítáte, že budete pokladnu používat každý den několik roků a vynásobíte to výší paušálního poplatku, tak pak zjistíte, že jste na poplatcích zaplatili více, než za jednorázový poplatek.
U pokladny bez paušálního poplatku pak nemůžete počítat s uživatelkou podporou, zálohami do cloudu, aktualizace software a podobně.
Jak zavést EET?
Nejprve musíte požádat Finanční správu o autentizační údaje. Nejlépe na pobočce Finančního úřadu nebo elektronicky přes Daňový portál.
Finanční správa vám vystaví certifikát, podle kterého vás bude identifikovat. Tento certifikát můžete používat pro více EET pokladen.
Nakonec nahrajte certifikát do vybrané pokladny. Více ve srovnání Nejlepší EET pokladna.
5 nejlepších EET pokladen
Zdroje
- Zrušení elektronické evidence tržeb od 1. 1. 2023 | Tiskové zprávy 2022 | Tiskové zprávy GFŘ | Média a veřejnost | Finanční správa | Finanční správa. Finanční správa [online]. Dostupné z: https://www.financnisprava.cz/cs/financni-sprava/media-a-verejnost/tiskove-zpravy-gfr/tiskove-zpravy-2022/zruseni-elektronicke-evidence-trzeb-od
- MUŽÍK, Tomáš. \textit{Flexibilní pokladní systém pro služby} [online]. Praha, 2019 [cit. 2023-02-17]. Dostupné z: https://theses.cz/id/4jr3qj/. Bakalářská práce. České vysoké učení technické v Praze.
- Srovnání virtuálních sídel pro firmy a OSVČ
- Jak napojit fakturační systém na WooCommerce
- 8 tipů pro zvýšení návštěvnosti a prodejů e-shopu
- Proč rozesílat vlastní newsletter
- Jak vytvořit úspěšný newsletter
- Jak začít s e-mail marketingem
- Vzory faktur pro plátce i neplátce DPH pro OSVČ
- Jak má vypadat faktura a co na ní musí být
- Srovnání CRM systémů
- Srovnání platebních bran
- Faktury online – velké srovnání nástrojů a systémů na tvorbu faktur
- Srovnání to-do aplikací
- Srovnání účetních programů
- Srovnání nástrojů pro webináře
- Nejlepší affiliate software
- Nejlepší SEO nástroje
- Nejlepší emailingové nástroje