Nejlepší e-mailingové nástroje
E-mail marketing je v mnoha oborech nejefektivnější formou online marketingu, co se návratnosti investice týče. A dle odborných studií se to nezmění ještě řadu let. Bez správných nástrojů je však jakákoliv snaha zbytečná, proto jsem pro vás vybral 10 nejlepších nástrojů pro e-mail marketing a podrobil je testu, abyste se mohli plně zaměřit na budování svého obchodu a neztrácet čas výběrem toho správného nástroje pro e-mail marketing.
Nejlepší nástroje pro e-mailing 2024
Tabulkové srovnání e-mailingových nástrojů
Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 500 kontaktů.
|
zdarma
|
160 Kč
|
150 Kč
|
167 Kč (až 1 000 kontaktů)
|
21 $ (cca 501 Kč)
|
Cena měs. - 2 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 2 000 kontaktů.
|
23 $ (cca 552 Kč)
|
600 Kč
|
400 Kč
|
334 Kč (až 5 000 kontaktů)
|
29 $ (cca 630 Kč, až 2 500 kontaktů)
|
Cena měs. - 5 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 5 000 kontaktů.
|
35 $ (cca 840 Kč)
|
1 200 Kč
|
800 Kč
|
584 Kč (až 10 000 kontaktů)
|
50 $ (cca 1 194 Kč, až 5 000 kontaktů)
|
Cena měs. - 10 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 10 000 kontaktů.
|
66 $ (cca 1 584 Kč)
|
2 400 Kč
|
1 200 Kč
|
584 Kč (až 10 000 kontaktů)
|
83 $ (cca 1 982 Kč, až 10 000 kontaktů)
|
Cena měs. - 20 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 20 000 kontaktů.
|
125 $ (cca 2 999 Kč)
|
3 550 Kč
|
2 000 Kč
|
1 250 Kč (až 30 000 kontaktů)
|
154 $ (cca 3 678 Kč, až 20 000 kontaktů)
|
Vyzkoušení zdarma
Poskytovatel umožňuje vyzkoušet si verzi zdarma na určitou dobu nebo s určitým omezením.
|
(až 1 000 kontaktů)
|
(14 dní)
|
(14 dní)
|
|
|
Statistiky e-mailů
Statistika míry prokliků a míry otevření
|
|
|
|
|
|
Plánování emailů
V programu je možné přesně naplánovat datum a čas, kdy budou e-maily odesílány.
|
|
|
|
|
|
Autoresponder
Autoresponder lze považovat za jeden z důležitých marketingových kanálů. Jedná se o e-maily, které jsou automaticky rozesílány příjemcům z databáze. Rozesílání probíhá na základě nějaké akce. Ta může být uskutečněna např. na webových stránkách.
|
|
|
|
|
|
Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
Tvorba e-mailu pro zobrazení v PC.
|
|
|
|
|
|
Responzivní šablony emailů
Jsou nabízené šablony responzivní? Jak budou vypadat na PC a jak na mobilních zařízeních? Nikdy nevíte, v jakém zařízení si klient váš e-mail otevře.
|
|
|
|
|
|
Náhledy emailu v různých zařízeních
Je možné podívat se při vytváření e-mailu na to, jak bude vypadat v PC/mobilu?
|
|
|
|
|
|
Jednoduchý editor obrázků
Jak se pracuje s editorem obrázků? Je dostatečně jednoduchý na to, aby s ním zvládli pracovat třeba i méně zdatní jedinci?
|
|
|
|
|
|
Vlastní design pomocí HTML a CSS
Pro pokročilé uživatele je důležité, aby si mohli e-mail a vše kolem něj přizpůsobit podle sebe - obsah, design atd. Nechtějí spoléhat na šablony.
|
|
|
|
|
|
Správa souborů
Je důležité, abyste si mohli soubory v programu libovolně přesouvat, pojmenovat, označit, rozdělit, segmentovat atd.
|
|
|
|
|
|
Navržení šablony mailu na míru
V případě, že vám nevyhovují nabízené šablony a neumíte si sami vytvořit vlastní design pomocí HTML, je potřeba zásah profesionála. Některé společnosti jej nabízí za příplatek, jiné umožňují, abyste integrovali vlastní šablony vytvořené vaším externím pracovníkem.
|
|
|
|
|
|
A/B testování
A/B testování je klasická marketingová metoda, která má za cíl zvýšit konverze či konverzní poměry projektu prostřednictvím změny jednoho funkčního či designového prvku.
|
|
|
|
|
|
Import a export kontaktů
|
|
|
|
|
|
Segmentování kontaktů
Segmentace kontaktů je důležitá v případě, že chcete rozdělit klienty do různých skupin a každé zasílat jiné zprávy. Např. klienti, kteří nakoupili ve vašem e-shopu a vy chcete zaslat dotazník spokojenosti/nabídku se slevou na příští nákup a pod., Klienti, kteří váhají a vy je chcete přimět k nákupu slevovou akcí atd.
|
|
|
|
|
|
Poskytnutí opt-in formulářů
Webový formulář a Double opt in Webový formulář slouží ke sběru kontaktů z Vašeho webu
|
|
|
|
|
|
Možnost odhlášení z odběru
Někdy se stane, že už pro klienta není odběr vašich e-mailů důležitý. Pak se rozhodne jej zrušit. Je vhodné, aby měli vaši klienti tuto možnost přímo v e-mailu. Nedochází tak ke spamování schránky a klient se sám rozhodne, zda chce nebo nechce newslettery odebírat.
|
|
|
|
|
|
Podpora vlastních polí
Možnost vytvářet si v projektu vlastní pole - informace.
|
|
|
|
|
|
Web v češtině
Je web společnosti i českém jazyce, nebo je k dispozici pouze AJ, popř. další cizí jazyky?
|
|
|
|
|
|
Podpora v češtině
Česká podpora je důležitá obzvlášť ve chvíli, kdy neovládáte cizí jazyk - nejčastěji angličtinu.
|
|
|
|
|
|
Live chat
Je podpora k dispozici na živém chatu? Můžete se na něco optat hned, jak vás otázka napadne?
|
(jen pro prémiový tarif)
|
(na Facebook)
|
|
|
|
Email nebo kontaktní formulář
Možnost kontaktovat podporu e-mailem nebo kontaktním formulářem.
|
|
|
|
|
|
Telefon
Možnost kontaktovat podporu telefonicky.
|
|
|
|
|
|
Odpověď do 24 hodin
Odpověděla nám podpora na otázky do 24 hodin?
|
|
|
|
|
|
Odpovědi/Otázky
Kolik odpovědí z kolika otázek jsme získali?
|
5/5
|
5/5
|
5/5
|
5/5
|
5/5
|
Kvalita podpory
Jak hodnotíme celkovou kvalitu podpory?
|
Výborná
|
Výborná
|
Výborná
|
Výborná
|
Výborná
|
Nástroje pro e-mailový marketing a jejich recenze
1. MailerLite Recenze
Mailer Lite je skvělý nástroj na e-mail marketing, který oceňují především začátečníci. Do 1 000 kontaktů je bezplatný a to bez razantních omezení na funkcích – v tomto tarifu máte i autoresponder či jiné pokročilé funkce. Cena placených tarifů je cenově o mnoho nižší než u konkurence. Oceňuji přehlednou administraci a možnost tvorby landing pages na sběr emailů.
Výhody
- Mají štědrý tarif zdarma
- Čisté a jednoduché uživatelské prostředí
- Snadné vytváření e-mailových kampaní
- Jedno z nejlevnějších řešení pro e-mail marketing
Nevýhody
- Postrádá některé pokročilejší funkce
2. SmartEmailing Recenze
SmartEmailing je jednička na českém trhu. Jde o e-mailový nástroj od české firmy a proto je kompletně v češtině. Nabízí vše, co byste od pokročilého nástroje pro email marketing čekali – včetně pokročilé segmentace, A/B testování i autoresponderu. Administrace je uživatelsky velmi přívětivá a designově čistá, pouze úprava obrázků jako ořezávání či změna velikosti lehce zaostává.
Výhody
- Celý software včetně podpory je kompletně v češtině
- Nabízí pokročilou segmentaci
- Možnost šablony na míru
Nevýhody
- Je zde o něco horší editor obrázků, v němž nelze ořezávat fotografie.
3. Ecomail Recenze
Český systém pro e-mailový marketing Ecomail patří mezi nástroje, které dokážou zaujmout přehledností použití a přitom nabídnou zajímavé možnosti automatizace a zefektivnění propagace prostřednictvím elektronické pošty. Cena provozu je přitom ve srovnání s konkurencí poměrně výhodná – testovat do 200 kontaktů můžete i zdarma. Nechybí jednoduchý editor e-mailů, A/B testování, ani podrobná segmentace klientů, díky které zacílíte své e-maily co nejpřesněji a získáte tak vyšší šance na prodej.
Výhody
- Řada praktických funkcí
- Jednoduché používání
- Do 200 kontaktů lze využívat zdarma
Nevýhody
- Nenašli jsme nic co by nám vadilo
4. SmartMailer Recenze
SmartMailer představuje jednoduchý nástroj pro tvorbu e-mailů a kampaní. Rychle se v něm zorientujete a naučíte tvořit e-maily s vlastním designem. Nápomocné vám k tomu budou jednoduché nástroje, v nichž si vše upravíte podle sebe, aniž byste potřebovali vývojáře. Aplikace poskytuje kvalitní grafy a statistiky, takže si budete moci hlídat, jak na které e-maily vaši klienti reagují, klikají apod. Samozřejmostí je import a export kontaktů, segmentace kontaktů atd. Oceňujeme především jednoduchou obsluhu a stránky i podporu v českém jazyce, stejně jako možnost přizpůsobení e-mailů pro různá zařízení.
Výhody
- Jednoduchá správa a nastavení vzhledu e-mailu
- Přehledy o výkonech
- Vše zvládnete sami, bez nutnosti IT podpory
- Přizpůsobeno PC i mobilním telefonům
- Několik tarifů s příznivou cenou
Nevýhody
- Nepodporují autoresponder a A/B testování
5. AWeber Recenze
Aweber je jedním z nejpoužívanějším softwarem pro email marketing zejména v odvětví info a affiliate marketingu. Díky pokročilé a uživatelsky přívětivé segmentaci a analytice, je to ideální nástroj pro profíky, kteří mají s email marketingem již nějaké zkušenosti. Není to ideální řešení pro naprosté nováčky, protože zde není mnoho šablon a navíc nenabízí tarif zdarma.
Výhody
- Akceptují affiliate marketing
- Mají velice pokročilou segmentaci a analytiku
- Nový tarif zdarma do 500 kontaktů
Nevýhody
- V porovnání s jinými softwary pro email marketing mají horší výběr šablon
Videosrovnání nástrojů pro e-mailing
Co je e-mail marketing?
E-mail marketing je forma propagace online, při které využíváte vaši databázi kontaktů, kterým posíláte relevantní sdělení – ať už za účelem prodeje nebo pro budování loajality a důvěry ve vás jako experta v oboru. E-maily jsou zasílány pomocí e-mail softwarů, které umožňují celý proces zautomatizovat.
Jedná se v podstatě o nástroj k přímému marketingu, jehož cílem je rozesílání komerčních i nekomerčních zpráv na přesně stanovený seznam e-mailových adres. Abyste mohli někomu tento e-mail zasílat, je potřeba získat jeho souhlas. Později si vysvětlím, jak takový souhlas získáte a kde na vás vůbec váš potenciální klient narazí – nebo vy na něj. Díky tomu, že klient vlastně dostává informace o něčem, s čím předem sám souhlasil, je e-mail marketing jeden z nejefektivnějších nástrojů obchodní komunikace.
Cílem e-mail marketingu je tzv. konverze. To znamená, že rozesílatel e-mailů se snaží o to, aby čtenář newsletteru přečetl jeho článek (pokud na něj odkazuje), vyplnil formulář, který mu zasílá, přihlásil se na školení nebo zakoupil produkt, který nabízí/prodává.
Hlavní kroky a pravidla e-mail marketingu:
- Je nutné vytyčit si přesný cíl, čeho chcete e-maily dosáhnout
- Přesvědčit přijímatele e-mailů, aby si přečetli jejich obsah
- Posílejte e-maily s určitým tématem jen těm lidem, které dané téma zajímá/projevili o něj zájem
- Nachystejte si formuláře a stránky, na kterých budou vznikat podněty
- E-maily je potřeba posílat na adresy, které se aktuálně přihlásily k odběru
- Téma a obsah e-mailu zcela přizpůsobit zájmu potenciálních čtenářů
Nyní už víte, co si pod e-mail marketingem představit. Určitě vám ale v hlavě vrtá řada otázek, které se ho týkají. Něco jiného je totiž takový e-mail dostat jako potenciální klient a něco jiného je ocitnout se na opačné straně a e-maily sám rozesílat.
Otázky, jenž časem vyvstanou asi každému s duší marketéra, jsou následující:
- Jak člověk získá databázi kontaktů?
- Jak e-maily v praxi vypadají?
- Podle čeho vybrat správný software pro rozesílání newsletterů?
Smyslem následujících odstavců je tyto otázky odpovědět. Než se ale vrhneme na jednotlivé odpovědi, pojďme si vysvětlit, jak takové hromadné rozesílání newsletterů vůbec vypadá a jak probíhá.
Jak na hromadné rozesílání newsletterů?
Hromadné rozesílání e-mailů se může zdát jako naprosto jednoduchá věc. Otevřete si Outlook nebo nějakého e-mailového klienta na Seznamu, Centrumu, Google apod., a tak začnete hromadně rozesílat e-maily mnoha příjemcům ve skryté kopii najednou. Toto nejen že není efektivní, ale navíc to může přinášet i spoustu problémů. Opravdu si tito adresáti přejí, abyste jim rozesílali podobné e-maily? Zcela běžné také je, že se pak adresátům vaše e-mailová adresa zablokuje jako spam v tzv. spamlistech. Existují však jednoduchá pravidla, kterými když se budete řídit, bude váš e-mail marketing efektivní a úspěšný.
Pokud se rozhodnete věnovat e-mail marketingu a rozesílání newsletterů, založte si zcela novou e-mailovou schránku, případně alias. Účelem je, aby schránka existovala a nevracela tzv. „mailer daemon“, když vám příjemce napíše zpět.
Nikdy nerozesílejte e-maily jménem třetí osoby. Takový krok může vést k tomu, že i když bude příjemce znát obsah e-mailu, nemusí znát odesílatele a tak si jej zablokuje. Jednoduše řečeno, příjemce netuší, že jste mu napsali právě vy, i když na váš e-mail třeba čekal. Lidé, kteří s takovým e-mailem nepočítají nebo netuší, že je právě od vás, jej mohou označit jako spam. A problém je na světě. Stačí, že jej za spam osloví pár čtenářů a roboti už budou nadále vaše e-maily automaticky házet mezi spamy.
E-maily rozesílejte vždy jen těm klientům, kteří si to přejí. Jinými slovy – je potřeba neustále omlazovat vaši databázi. Pokud zašlete e-maily lidem, kteří se k odběru přihlásili někdy před dvěma lety, nejspíš už dávno zapomněli, proč si odběr dávali. Mohou opět vaši zprávu označit jako spam.
Co je to SPAM?
Spam je obecný pojem pro nevyžádanou elektronickou poštu. Jde o hromadně rozeslaný e-mail nejčastěji za účelem reklamy či šíření viru. Důsledkem pak je zahlcení prostoru pro elektronickou poštu a snížení přehlednosti ve vašem e-mailovém klientovi. Proti nejnebezpečnějším spamům již existují účinné ochrany v samotném klientovi (např. Gmail či Seznam) a pokud chce člověk sofistikovanější ochranu, je třeba sáhnout po antiviru.
Spam nezasahuje pouze e-mailovou komunikaci, nýbrž i diskuzní fóra, komentáře či sociální sítě. Jestliže se jedná o vyžádaný e-mail, kdy jej adresát považuje za žádoucí, pak se jedná o přesný opak Spamu a někdy se používá označení “ham.” Původ slova vychází z lančmítu jménem SPAM, který se vyznačoval svou malou oblíbeností široké veřejnosti a jeho velkému rozšíření (za druhé světové války).
Nejideálnějším řešením e-mail marketingu je vybrat si na to vhodný nástroj. Pokud zvolíte přesně podle vašich preferencí, nastavíte si snadno newslettery tak, jak potřebujete, budete je rozesílat jen těm lidem, kterým budou určeny (např. jen určité skupině lidí z vašich kontaktů) a v rukou se vám tak ocitne zlatá žíla, která vám může nebo nemusí přinést úspěch a peníze. Záleží na vás, jak celou e-mailingovou strategii pojmete. Ale to už jsem trochu jinde. Pojďme se vrátit k výše položeným otázkám a vysvětlit si, kde vůbec brát kontakty na stávající zákazníky atd.
Jak získávat kontakty pro e-mail marketing
Jistě už jste si položili otázku, jak vůbec takové kontakty/e-mailové adresy získávat. Už jsem naznačil, že někdy je možné si e-mailovou databázi odkoupit. Je to však velmi riskantní – celé portfolio může být vyhodnoceno jako rozesílání spamů a hlavně, k těmto kontaktům – tedy vašim potenciálním klientům – nemáte žádný vztah. Žádná minulost znamená nulová budoucnost.
Pokud chcete získat kontakty poctivou cestou a zároveň dosáhnout toho, aby k vám klienti měli nějaký ten vztah, zkuste to následujícími způsoby:
- Vyzvěte klienty, ať se přihlásí k odběru newsletteru (novinek z blogu, eshopu atd.)
- Tvořte kampaně, kde nabídnete hodnotný obsah (kurz, ebook apod.) – výměnou za e-mail
Způsobů, při kterých vám dává uživatel souhlas k zasílání e-mailů je celá řada. Není však účelem tohoto článku vytvořit tipy na to, jak úspěšně budovat kontakty pro e-mailing a jak úspěšně podnikat. Na to si musíte najít nějaké školení, workshop, mentora atd.
Zasílání e-mailů za účelem marketingu bez souhlasu uživatelů je nezákonné a je to považováno za SPAM. Nedoporučujeme tedy v žádném případě databáze kupovat (ano, i to se může stát). Vždy je lepší, když si vytvoříte databázi sami. Máte v ní tak ty klienty, se kterými můžete zároveň budovat určitý “vztah”.
Jaké typy e-mailů můžete v rámci své e-mail marketingové strategie zasílat?
Vše je na vaší kreativitě a možnosti jsou takřka neomezené, ale podle průzkumu využívají online podnikatelé především následující typy e-mailů:
- Pravidelné newslettery z blogu či eshopu
- Promo akce konkrétních produktů, služeb či akcí
- Vzdělávací neprodejní e-maily za účelem budování loajality
- Automatizovaný e-mail po nákupu nebo jakékoli jiné akci – s dotazem např. na spokojenost
- Automatizovaný e-mail po nákupu s nabídkou slevového kódu či poukazu na další nákup
Díky správným nástrojům pro e-mail marketing můžete dále dělit své kontakty do segmentů třeba podle toho, jakým způsobem se přihlásili do vaší databáze, podle místa bydliště atd.
Podle čeho vybírat software pro e-mail marketing?
Podle jakých kritérií vybírat e-mail marketing software záleží na vašich prioritách a jak jej plánujete využívat. Majitel zajetého eshopu se bude zajímat o jiné parametry než blogger se středně velkým publikem. Vyplatí se však dívat na následující parametry:
1) Pokročilost nástroje na tvorbu e-mailů
Nabízí software sofistikovaný nástroj na tvorbu e-mailů? Najdete zde i responzivní šablony společně s možností náhledu e-mailu v různých zařízeních? Máte možnost ořezávat a měnit velikost obrázků?
2) Úroveň samotného zasílání e-mailů
Většina námi recenzovaných nástrojů nabízí možnost vyzkoušet si nástroj bezplatně. Dejte tedy na vaši osobní zkušenost a vybírejte takový, v němž se vám dobře pracuje. Doporučuji se však dívat na parametry jako:
- Měření míry otevření
- Měření míry prokliku
- Možnost plánování e-mailů
- Autoresponder
3) Možnosti správy databáze
Máte již nasbírané kontakty a potřebujete migrovat? Vybírejte takový software, který vám umožní import kontaktů. Potřebujete složitou segmentaci, abyste si byli jisti, že doručujete správným lidem? Nejspíše oceníte nástroje, které vynikají pokročilou správou kontaktů. Více důležitých parametrů najdete v mém srovnání nejlepších e-mailových softwarů výše.
4) Kompatibilita
V neposlední řadě se informujte u vašeho poskytovatele pronájmu e-shopu, nebo poskytovatele platformy na tvorbu webu, zda-li je e-mailový nástroj kompatibilní s vaším řešením. Ve své podstatě toto propojení nepotřebujete pro standardní zasílání newsletterů – pokud ale chcete s nástrojem „čarovat“ a přidávat do e-mailu údaje jako například „jméno“, „číslo objednávky“, „e-mail” atd., tak se bez kompatibility neobejdete.
Časté otázky okolo nástrojů na e-mail marketing
Co je e-mail marketing?
Je forma propagace spadající pod online marketing , při které využíváte vaši databázi kontaktů, jimž posíláte relevantní sdělení – ať už za účelem prodeje nebo pro budování loajality a důvěry ve vás jako experta v oboru.
Jak posílat hromadné e-maily?
E-maily rozesílejte vždy jen těm klientům, kteří si to přejí. Nikdy nerozesílejte e-maily jménem třetí osoby. Pro rozesílání e-mailů nestačí používat klasickou e-mailovou schránku, ale je potřeba kvalitní SMTP server nebo v lepší případě e-mailový nástroj, který umí vyhodnotit efektivitu rozesílání e-mailů a mnoho dalšího. Tabulku nejlepších nástrojů jsme sestavili na 5NEJ.cz.
Jak získat e-mailové kontakty?
Rozhodně NEkupujte pofidérní databáze kontaktů. Vyzvěte klienty, ať se přihlásí k odběru newsletteru (novinek z blogu, eshopu atd.). Tvořte kampaně, kde nabídnete hodnotný obsah (kurz, ebook apod.). Jak budovat e-mailovou databázi? Pojďte si to k nám přečíst.
Jak vybrat e-mailový nástroj?
- Pokročilost nástroje na tvorbu e-mailů
- Možnost otestovat si nástroj
- Možnosti správy databáze
- Kompatibilita s nástroji, které používáte
10 nejlepších nástrojů pro e-mailový marketing
# | Název | Vyzkoušet |
---|---|---|
Použité zdroje
- SOCHOROVÁ, Simona. \textit{E-mail marketing} [online]. Pardubice, 2020 [cit. 2023-02-17]. Dostupné z: https://theses.cz/id/6h8a00/. Bakalářská práce. Univerzita Pardubice, Fakulta ekonomicko-správní. Vedoucí práce Ing. Renáta Bílková, Ph.D.
- E-mail marketing – kompletní návod [2023]. Jan Štráfelda: průvodce online projektem [online]. Dostupné z: https://www.strafelda.cz/email-marketing
- KIRŠ, David a Mitchell HARPER. E-mail marketing: jak pečovat o klienty a prodávat e-mailem. V Brně: [Computer Press], 2010. ISBN 978-80-251-3201-2.
- Toret Slevový kupón
- Jak napojit fakturační systém na WooCommerce
- Srovnání virtuálních sídel pro firmy a OSVČ
- 8 tipů pro zvýšení návštěvnosti a prodejů e-shopu
- Proč rozesílat vlastní newsletter
- Jak vytvořit úspěšný newsletter
- Jak začít s e-mail marketingem
- Vzory faktur pro plátce i neplátce DPH pro OSVČ
- Jak má vypadat faktura a co na ní musí být
- Srovnání CRM systémů
- Srovnání platebních bran
- Faktury online – velké srovnání nástrojů a systémů na tvorbu faktur
- Srovnání to-do aplikací
- Srovnání účetních programů
- Srovnání nástrojů pro webináře
- Nejlepší affiliate software
- Nejlepší SEO nástroje
- Nejlepší pokladní systémy
Na svém e-shopu používám SmartEmailing pro newslettery. Oceňuji u nich snadnou správu, tvorbu a cenu. Vše funguje jak má.