Srovnání platebních bran

Nejlepší platební brána 2022

Hledáte spolehlivou a výhodnou platební bránu, která nabídne zákazníkům dostatečný komfort při placení? Otestovali jsme nejpoužívanější platební brány a vybrali z nich nejlepších 5. Při jejich výběru jsme se zaměřili na 8 nejdůležitějších oblastí: Typy bran, pro koho je brána vhodná, cena, platební metody, platby, podpora a podporované komerční a open source platformy.

Redakce 5nej
Hodnotil/a Redakce 5nej

Redakce 5nej.cz se skládá ze zkušených bankéřů, marketingových specialistů, jazykových guru a fitness nadšenců, kteří věnují maximum svého úsilí a času na vytvoření kvalitního obsahu. Naše srovnání a recenze jsou vytvářeny nezaujatě a tak aby šetřily váš čas.

Typy bran
Inline brána (iFrame)
Ano (iFrame)
Ano
Ne
Ano
Ne
Redirect brána
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Mobile brána
Ne, ale inLine či Redirect brána jsou uzpůsobeny mobilnímu prostředí
(mCommerce)
Responzivní design
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Přizpůsobení vzhledu e-shopu
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Pro koho je brána vhodná
E-shopy
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Služby
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Digitální obsah
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Aplikace
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Vstupenky
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Jízdenky
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Cena
Procentní poplatek z transakcí
0,79 % - 0,99 % (dle obratu)
0,9 - 2,2 % (Dle obratu)
1,6 %
1,4 % - 2,9 % (dle tarifu)
K doptání u příslušné banky
Fixní poplatek z jednotlivých transakcí
0 Kč
3 Kč
1 Kč
6,50 Kč
K doptání u příslušné banky
Aktivace
zdarma
zdarma
999 Kč
zdarma
K doptání u příslušné banky
Měsíční poplatek
0 - 149 Kč
0 - 190 Kč
0 Kč
od 50 Kč
K doptání u příslušné banky
Převod na bankovní účet
0 Kč
10 Kč
0 Kč
8 Kč + 0,25 %
K doptání u příslušné banky
Platební metody
Kolik platebních metod podporuje
50 +
55
více než 300 mezinárodních a místních způsobů
Desítky platebních metod
Více než desítku
Apple Pay
Ano
Ano
Ano
Ano
Ne
Platba kartou
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
On-line bankovní platby
Ano
Ano
Ano
Ano
Ne
Elektronické peněženky
Ne
Ano
Ano
Ano
Ano
Další možnosti platby
Premium SMS, m-platba
Premium SMS, Paysafecard, m-platba
Odložené platby s Twisto Pay, mobilní platby a další
Desítky platebních metod přizpůsobených jednotlivým zemím
MasterCard Mobile, Google Pay
Platby
Platby ze zahraničí
Ano
Ano
Ano (více než 20 měn)
Ano
Ano
Platby v rámci ČR
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Opakované platby
Ano
Ano
Ano (dodatek ke smlouvě - zdarma)
Ano
Ano
Zapamatování karty
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano (FastPay)
Veřejně dostupná API dokumentace
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Služba 3D Secure
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Podpora
FAQ
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
On-line chat
Ano
Ne (- ale rychlá poradna na FB)
Ne
Ano
Ne
E-mail/kontaktní formulář
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Telefon
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Odpověď do 24 hodin
Ano
Ne
Ano
Ano
Ne
Otázky
8/10
5/5
8/10
5/5
5/5
Podporované komerční platformy
Shoptet
Ano
Ano
Ano
Ne
Ano
Shopify
Ano
Ano
Ne
Ano
Ne
Shopsys
Ano
Ano
Ano
Ne
Ne
Webareal
Ano
Ano
Ne
Ne
Ne
Eshop-rychle
Ano
Ano
Ne
Ne
Ne
Oxyshop
Ano
Ano
Ano
Ne
Ano
UPGates
Ano
Ano
Ano
Ne
Ano
Weby24
Ano
Ano
Ne
Ano
Ano
Podporované open source systémy
WooCommerce
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Drupal
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
PrestaShop
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Magento
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
OpenCard
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano

ComGate recenze 1. ComGate recenze

Stručně/vhodné pro

ComGate je česká společnost působící na trhu již od roku 2000. Soustředí se na provozování platebních bran, platebních terminálů a dalších služeb pro majitele obchodů, e-shopů atd. Podporuje přes 50 platebních metod, nabízí možnost opakovaných plateb, např. pro předplacené programy, aplikace a další služby, umožňuje zapamatovat si zákazníkovu platební kartu a urychlit mu tak placení při dalším nákupu.

Celkové skóre 9.2/10 se skládá z hodnocení všech 47 parametrů:
  • Inline brána (iFrame)
  • Redirect brána
  • Mobile brána
  • Responzivní design
  • Přizpůsobení vzhledu e-shopu
  • E-shopy
  • Služby
  • Digitální obsah
  • Aplikace
  • Vstupenky
  • Jízdenky
  • Procentní poplatek z transakcí
  • Fixní poplatek z jednotlivých transakcí
  • Aktivace
  • Měsíční poplatek
  • Převod na bankovní účet
  • Kolik platebních metod podporuje
  • Apple Pay
  • Platba kartou
  • On-line bankovní platby
  • Elektronické peněženky
  • Další možnosti platby
  • Platby ze zahraničí
  • Platby v rámci ČR
  • Opakované platby
  • Zapamatování karty
  • Veřejně dostupná API dokumentace
  • Služba 3D Secure
  • FAQ
  • On-line chat
  • E-mail/kontaktní formulář
  • Telefon
  • Odpověď do 24 hodin
  • Otázky
  • Shoptet
  • Shopify
  • Shopsys
  • Webareal
  • Eshop-rychle
  • Oxyshop
  • UPGates
  • Weby24
  • WooCommerce
  • Drupal
  • PrestaShop
  • Magento
  • OpenCard
Hodnocení redakce
hodnoceno 47 parametrů
9.2/10
Celkové skóre 8/10 se skládá z hodnocení 5 parametrů:
  • Inline brána (iFrame)
  • Redirect brána
  • Mobile brána
  • Responzivní design
  • Přizpůsobení vzhledu e-shopu
Typy bran
8/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • E-shopy
  • Služby
  • Digitální obsah
  • Aplikace
  • Vstupenky
  • Jízdenky
Pro koho je brána vhodná
10/10
Celkové skóre 9/10 se skládá z hodnocení 5 parametrů:
  • Procentní poplatek z transakcí
  • Fixní poplatek z jednotlivých transakcí
  • Aktivace
  • Měsíční poplatek
  • Převod na bankovní účet
Cena
9/10
Celkové skóre 7.5/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Kolik platebních metod podporuje
  • Apple Pay
  • Platba kartou
  • On-line bankovní platby
  • Elektronické peněženky
  • Další možnosti platby
Platební metody
7.5/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Platby ze zahraničí
  • Platby v rámci ČR
  • Opakované platby
  • Zapamatování karty
  • Veřejně dostupná API dokumentace
  • Služba 3D Secure
Platby
10/10
Celkové skóre 9.1/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • FAQ
  • On-line chat
  • E-mail/kontaktní formulář
  • Telefon
  • Odpověď do 24 hodin
  • Otázky
Podpora
9.1/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 8 parametrů:
  • Shoptet
  • Shopify
  • Shopsys
  • Webareal
  • Eshop-rychle
  • Oxyshop
  • UPGates
  • Weby24
Podporované komerční platformy
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 5 parametrů:
  • WooCommerce
  • Drupal
  • PrestaShop
  • Magento
  • OpenCard
Podporované open source systémy
10/10

Výhody

  • Přes 50 platebních metod
  • Zrychlené bankovní převody (platební tlačítka)
  • Platby v českých korunách i v zahraničních měnách (euro, dolar, polský zlotý a další)

Nevýhody

  • Nepodporuje elektronické peněženky
  • Nastavení Apple Pay se teprve chystá
  • Chybí Mobile brána

GoPay recenze 2. GoPay recenze

Stručně/vhodné pro

GoPay je platební brána usnadňující zákazníkům placení v jejich oblíbených e-shopech a na webech. Obchodníkům pak poskytuje řešení, jak si nenechat uniknout větší množství klientů. GoPay nabízí možnost brány Inline, Redirect nebo Mobile podle toho, co obchodníkům nejvíce vyhovuje. Nakupující zákazník tak vůbec neodejde z e-shopu, aniž by svůj nákup kompletně dokončil a zaplatil. GoPay tudíž napomáhá dotažení nákupů a zvýšení tržeb pro obchodníky.

 

 

Celkové skóre 9/10 se skládá z hodnocení všech 47 parametrů:
  • Inline brána (iFrame)
  • Redirect brána
  • Mobile brána
  • Responzivní design
  • Přizpůsobení vzhledu e-shopu
  • E-shopy
  • Služby
  • Digitální obsah
  • Aplikace
  • Vstupenky
  • Jízdenky
  • Procentní poplatek z transakcí
  • Fixní poplatek z jednotlivých transakcí
  • Aktivace
  • Měsíční poplatek
  • Převod na bankovní účet
  • Kolik platebních metod podporuje
  • Apple Pay
  • Platba kartou
  • On-line bankovní platby
  • Elektronické peněženky
  • Další možnosti platby
  • Platby ze zahraničí
  • Platby v rámci ČR
  • Opakované platby
  • Zapamatování karty
  • Veřejně dostupná API dokumentace
  • Služba 3D Secure
  • FAQ
  • On-line chat
  • E-mail/kontaktní formulář
  • Telefon
  • Odpověď do 24 hodin
  • Otázky
  • Shoptet
  • Shopify
  • Shopsys
  • Webareal
  • Eshop-rychle
  • Oxyshop
  • UPGates
  • Weby24
  • WooCommerce
  • Drupal
  • PrestaShop
  • Magento
  • OpenCard
Hodnocení redakce
hodnoceno 47 parametrů
9/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 9x
2.0/5
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 5 parametrů:
  • Inline brána (iFrame)
  • Redirect brána
  • Mobile brána
  • Responzivní design
  • Přizpůsobení vzhledu e-shopu
Typy bran
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • E-shopy
  • Služby
  • Digitální obsah
  • Aplikace
  • Vstupenky
  • Jízdenky
Pro koho je brána vhodná
10/10
Celkové skóre 5/10 se skládá z hodnocení 5 parametrů:
  • Procentní poplatek z transakcí
  • Fixní poplatek z jednotlivých transakcí
  • Aktivace
  • Měsíční poplatek
  • Převod na bankovní účet
Cena
5/10
Celkové skóre 9.1/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Kolik platebních metod podporuje
  • Apple Pay
  • Platba kartou
  • On-line bankovní platby
  • Elektronické peněženky
  • Další možnosti platby
Platební metody
9.1/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Platby ze zahraničí
  • Platby v rámci ČR
  • Opakované platby
  • Zapamatování karty
  • Veřejně dostupná API dokumentace
  • Služba 3D Secure
Platby
10/10
Celkové skóre 7.5/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • FAQ
  • On-line chat
  • E-mail/kontaktní formulář
  • Telefon
  • Odpověď do 24 hodin
  • Otázky
Podpora
7.5/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 8 parametrů:
  • Shoptet
  • Shopify
  • Shopsys
  • Webareal
  • Eshop-rychle
  • Oxyshop
  • UPGates
  • Weby24
Podporované komerční platformy
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 5 parametrů:
  • WooCommerce
  • Drupal
  • PrestaShop
  • Magento
  • OpenCard
Podporované open source systémy
10/10

Výhody

  • Platební brána, kterou je možné využít na e-shopu, v aplikacích i přes mobil
  • Můžete ji používat pro české i zahraniční platby, a to hned v 9 měnách

Nevýhody

  • Cena za služby GoPay nemusí být pro některé malé obchodníky a e-shopy atraktivní

PayU recenze 3. PayU recenze

Stručně/vhodné pro

PayU je globální společnost fungující na 18 světových trzích a poskytující platební brány pro e-shopy, služby a další weby, které nabízí svůj obsah k prodeji. Zajistí platbu kartou na internetu pomocí bezpečné platební brány, ale i on-line převodem nebo pomocí mobilní platby. Marketplace umožní jednotný nákup a platbu i v takových obchodech, jako je např. Mall – tedy v obchodech, které nabízí zboží od více dodavatelů. Díky odloženým platbám s Twisto si zákazníci e-shopů mohou zakoupit zboží, které v pohodlí domova vyzkouší a zaplatí až za 14 dní. Obchodník však nic neriskuje a své peníze získá ještě před odesláním zboží.

Celkové skóre 8.5/10 se skládá z hodnocení všech 47 parametrů:
  • Inline brána (iFrame)
  • Redirect brána
  • Mobile brána
  • Responzivní design
  • Přizpůsobení vzhledu e-shopu
  • E-shopy
  • Služby
  • Digitální obsah
  • Aplikace
  • Vstupenky
  • Jízdenky
  • Procentní poplatek z transakcí
  • Fixní poplatek z jednotlivých transakcí
  • Aktivace
  • Měsíční poplatek
  • Převod na bankovní účet
  • Kolik platebních metod podporuje
  • Apple Pay
  • Platba kartou
  • On-line bankovní platby
  • Elektronické peněženky
  • Další možnosti platby
  • Platby ze zahraničí
  • Platby v rámci ČR
  • Opakované platby
  • Zapamatování karty
  • Veřejně dostupná API dokumentace
  • Služba 3D Secure
  • FAQ
  • On-line chat
  • E-mail/kontaktní formulář
  • Telefon
  • Odpověď do 24 hodin
  • Otázky
  • Shoptet
  • Shopify
  • Shopsys
  • Webareal
  • Eshop-rychle
  • Oxyshop
  • UPGates
  • Weby24
  • WooCommerce
  • Drupal
  • PrestaShop
  • Magento
  • OpenCard
Hodnocení redakce
hodnoceno 47 parametrů
8.5/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 4x
3.0/5
Celkové skóre 8/10 se skládá z hodnocení 5 parametrů:
  • Inline brána (iFrame)
  • Redirect brána
  • Mobile brána
  • Responzivní design
  • Přizpůsobení vzhledu e-shopu
Typy bran
8/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • E-shopy
  • Služby
  • Digitální obsah
  • Aplikace
  • Vstupenky
  • Jízdenky
Pro koho je brána vhodná
10/10
Celkové skóre 6/10 se skládá z hodnocení 5 parametrů:
  • Procentní poplatek z transakcí
  • Fixní poplatek z jednotlivých transakcí
  • Aktivace
  • Měsíční poplatek
  • Převod na bankovní účet
Cena
6/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Kolik platebních metod podporuje
  • Apple Pay
  • Platba kartou
  • On-line bankovní platby
  • Elektronické peněženky
  • Další možnosti platby
Platební metody
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Platby ze zahraničí
  • Platby v rámci ČR
  • Opakované platby
  • Zapamatování karty
  • Veřejně dostupná API dokumentace
  • Služba 3D Secure
Platby
10/10
Celkové skóre 7.5/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • FAQ
  • On-line chat
  • E-mail/kontaktní formulář
  • Telefon
  • Odpověď do 24 hodin
  • Otázky
Podpora
7.5/10
Celkové skóre 6.3/10 se skládá z hodnocení 8 parametrů:
  • Shoptet
  • Shopify
  • Shopsys
  • Webareal
  • Eshop-rychle
  • Oxyshop
  • UPGates
  • Weby24
Podporované komerční platformy
6.3/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 5 parametrů:
  • WooCommerce
  • Drupal
  • PrestaShop
  • Magento
  • OpenCard
Podporované open source systémy
10/10

Výhody

  • Pohodlná platební brána umožňující rychlou platbu na pár kliknutí
  • Možnost mezinárodních plateb (až ve 20 měnách)
  • Platba kartou i on-line převodem

Nevýhody

  • Pohodlné, ale o něco dražší služby než u konkurence
  • Nenabízí možnost platit elektronickou peněženkou

Stripe recenze 4. Stripe recenze

Stručně/vhodné pro

Platební brána Stripe je původem z Ameriky. V roce 2020 začala své služby poskytovat také v České republice a nabídla tak českým obchodníkům mnoho nových zajímavých možností, jak obchodovat na světové úrovni s podporou více než desítky platebních metod ve 135 jazycích.

Tuto platební bránu sice bylo možné v ČR používat i před tím, ale bylo nutné řešit převody měn, jelikož Stripe nešlo propojit s tuzemským bankovním účtem. Tento jediný problém byl odstraněn vstupem společnosti Stripe na český trh.

Celkové skóre 7.8/10 se skládá z hodnocení všech 47 parametrů:
  • Inline brána (iFrame)
  • Redirect brána
  • Mobile brána
  • Responzivní design
  • Přizpůsobení vzhledu e-shopu
  • E-shopy
  • Služby
  • Digitální obsah
  • Aplikace
  • Vstupenky
  • Jízdenky
  • Procentní poplatek z transakcí
  • Fixní poplatek z jednotlivých transakcí
  • Aktivace
  • Měsíční poplatek
  • Převod na bankovní účet
  • Kolik platebních metod podporuje
  • Apple Pay
  • Platba kartou
  • On-line bankovní platby
  • Elektronické peněženky
  • Další možnosti platby
  • Platby ze zahraničí
  • Platby v rámci ČR
  • Opakované platby
  • Zapamatování karty
  • Veřejně dostupná API dokumentace
  • Služba 3D Secure
  • FAQ
  • On-line chat
  • E-mail/kontaktní formulář
  • Telefon
  • Odpověď do 24 hodin
  • Otázky
  • Shoptet
  • Shopify
  • Shopsys
  • Webareal
  • Eshop-rychle
  • Oxyshop
  • UPGates
  • Weby24
  • WooCommerce
  • Drupal
  • PrestaShop
  • Magento
  • OpenCard
Hodnocení redakce
hodnoceno 47 parametrů
7.8/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 26x
3.0/5
Celkové skóre 8/10 se skládá z hodnocení 5 parametrů:
  • Inline brána (iFrame)
  • Redirect brána
  • Mobile brána
  • Responzivní design
  • Přizpůsobení vzhledu e-shopu
Typy bran
8/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • E-shopy
  • Služby
  • Digitální obsah
  • Aplikace
  • Vstupenky
  • Jízdenky
Pro koho je brána vhodná
10/10
Celkové skóre 4/10 se skládá z hodnocení 5 parametrů:
  • Procentní poplatek z transakcí
  • Fixní poplatek z jednotlivých transakcí
  • Aktivace
  • Měsíční poplatek
  • Převod na bankovní účet
Cena
4/10
Celkové skóre 9.1/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Kolik platebních metod podporuje
  • Apple Pay
  • Platba kartou
  • On-line bankovní platby
  • Elektronické peněženky
  • Další možnosti platby
Platební metody
9.1/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Platby ze zahraničí
  • Platby v rámci ČR
  • Opakované platby
  • Zapamatování karty
  • Veřejně dostupná API dokumentace
  • Služba 3D Secure
Platby
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • FAQ
  • On-line chat
  • E-mail/kontaktní formulář
  • Telefon
  • Odpověď do 24 hodin
  • Otázky
Podpora
10/10
Celkové skóre 1.3/10 se skládá z hodnocení 8 parametrů:
  • Shoptet
  • Shopify
  • Shopsys
  • Webareal
  • Eshop-rychle
  • Oxyshop
  • UPGates
  • Weby24
Podporované komerční platformy
1.3/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 5 parametrů:
  • WooCommerce
  • Drupal
  • PrestaShop
  • Magento
  • OpenCard
Podporované open source systémy
10/10

Výhody

  • Online účet lze vytvořit během několika minut
  • Kladen důraz na bezpečnost plateb (3D Secure)

Nevýhody

  • Web ani podpora nejsou v českém jazyce
  • Není zde možnost mobilní brány
  • Vyšší poplatky než u ostatních společností

GP webpay recenze 5. GP webpay recenze

Stručně/vhodné pro

GP WebPay patří mezi nejvyužívanější a nejoblíbenější platební brány v České republice. Využívá ji zde přes 2000 úspěšných e-shopů, a to i přesto, že neposkytuje možnost platit on-line bankovními převody, ale „pouze“ platební kartou. Tato společnost podporuje platby tuzemskými i zahraničními kartami asociací VISA, MasterCard, American Express nebo Diners Club.

Celkové skóre 6.5/10 se skládá z hodnocení všech 47 parametrů:
  • Inline brána (iFrame)
  • Redirect brána
  • Mobile brána
  • Responzivní design
  • Přizpůsobení vzhledu e-shopu
  • E-shopy
  • Služby
  • Digitální obsah
  • Aplikace
  • Vstupenky
  • Jízdenky
  • Procentní poplatek z transakcí
  • Fixní poplatek z jednotlivých transakcí
  • Aktivace
  • Měsíční poplatek
  • Převod na bankovní účet
  • Kolik platebních metod podporuje
  • Apple Pay
  • Platba kartou
  • On-line bankovní platby
  • Elektronické peněženky
  • Další možnosti platby
  • Platby ze zahraničí
  • Platby v rámci ČR
  • Opakované platby
  • Zapamatování karty
  • Veřejně dostupná API dokumentace
  • Služba 3D Secure
  • FAQ
  • On-line chat
  • E-mail/kontaktní formulář
  • Telefon
  • Odpověď do 24 hodin
  • Otázky
  • Shoptet
  • Shopify
  • Shopsys
  • Webareal
  • Eshop-rychle
  • Oxyshop
  • UPGates
  • Weby24
  • WooCommerce
  • Drupal
  • PrestaShop
  • Magento
  • OpenCard
Hodnocení redakce
hodnoceno 47 parametrů
6.5/10
Celkové skóre 6/10 se skládá z hodnocení 5 parametrů:
  • Inline brána (iFrame)
  • Redirect brána
  • Mobile brána
  • Responzivní design
  • Přizpůsobení vzhledu e-shopu
Typy bran
6/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • E-shopy
  • Služby
  • Digitální obsah
  • Aplikace
  • Vstupenky
  • Jízdenky
Pro koho je brána vhodná
10/10
Celkové skóre 0/10 se skládá z hodnocení 5 parametrů:
  • Procentní poplatek z transakcí
  • Fixní poplatek z jednotlivých transakcí
  • Aktivace
  • Měsíční poplatek
  • Převod na bankovní účet
Cena
Celkové skóre 5.8/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Kolik platebních metod podporuje
  • Apple Pay
  • Platba kartou
  • On-line bankovní platby
  • Elektronické peněženky
  • Další možnosti platby
Platební metody
5.8/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Platby ze zahraničí
  • Platby v rámci ČR
  • Opakované platby
  • Zapamatování karty
  • Veřejně dostupná API dokumentace
  • Služba 3D Secure
Platby
10/10
Celkové skóre 6.6/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • FAQ
  • On-line chat
  • E-mail/kontaktní formulář
  • Telefon
  • Odpověď do 24 hodin
  • Otázky
Podpora
6.6/10
Celkové skóre 3.8/10 se skládá z hodnocení 8 parametrů:
  • Shoptet
  • Shopify
  • Shopsys
  • Webareal
  • Eshop-rychle
  • Oxyshop
  • UPGates
  • Weby24
Podporované komerční platformy
3.8/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 5 parametrů:
  • WooCommerce
  • Drupal
  • PrestaShop
  • Magento
  • OpenCard
Podporované open source systémy
10/10

Výhody

  • Nejrozšířenější platební brána
  • Umožňuje rychlé a maximálně bezpečné platby kartou

Nevýhody

  • Pouze platby kartou, nikoli on-line převody
  • Chybí napojení na EET
  • Na webu nenajdete ceník – je pouze na vyžádání

Ať už e-shop máte nebo jej právě zakládáte, jistě jste narazili na otázku, zda je potřeba zřizovat platební bránu. Je vůbec potřeba? Proč je lepší, než bankovní převod nebo odeslání zboží na dobírku?

Platební brána především pomáhá dotáhnout obchod do úspěšného konce. Pokud si klient objedná zboží na dobírku, nikde není psáno, že si jej skutečně převezme. Obchodník pak platí poštovné, které mu v případě nepřevzetí zboží nikdo neproplatí a zboží se mu zbytečně vrací zpět. Bankovní převod je sice o něco výhodnější – obchodník zasílá zboží již zaplacené, ale i toto řešení má své mouchy. Klient si může zaplacení zboží rozmyslet, nebo je odeslání zdržováno čekáním, než platba dorazí na účet obchodníka.

Platební brány dnes využívají všechny úspěšné e-shopy, a to především proto, že taková platba je rychlá, pro zákazníka velmi pohodlná a obchodníkům zajistí, že většina nákupů bude skutečně ihned zaplacena. Mohou tak odeslat zboží ihned, jak obdrží informaci o zaplacení. Obchodník má jisté své peníze a zákazník má zboží u sebe třeba již druhý den.

Pojďme se tedy podívat, co to platební brána je a jak funguje, na co se zaměřit při jejím výběru a samozřejmě i které platební brány uspěly v našem srovnání a dostaly se mezi 5 nejlepších.

Co je platební brána

Platební brána je řešení, které pomáhá k přenosu platby mezi e-shopem či prodejním webem a platícím zákazníkem. Jedná se o platformu, která umožní zákazníkovi hned několik platebních možností. Některé společnosti poskytují jen platbu kartou, jiné i zrychlené bankovní převody, platbu on-line bankovním tlačítkem, mobilní platbu, ale také platbu kupony, bitcoiny nebo použití elektronické peněženky.

Platební brána v podstatě zprostředkuje propojení mezi zákazníkem, e-shopem a systémem banky. Zákazník může bez obav zapsat do formuláře/okna platební brány údaje své karty, aniž by došlo k jejímu zneužití. Většina platebních bran funguje na tzv. zabezpečení 3D Secure, které jejich data ochrání před zneužitím. Společnosti poskytující platební brány jsou sledovány a licencovány podle Zákona o platebním styku. Ten také vymezuje jejich pravomoci i činnost.

Jak platební brána funguje

Z pohledu zákazníka

Z pohledu klienta je platební brána zařízení, které velmi usnadní a urychlí proces platby za objednané zboží či služby. Na obrazovce počítače, tabletu či mobilního telefonu se objeví okno platební brány, které zákazníka vyzve, aby zadal údaje o své platební kartě. Zákazník zapíše číslo karty, datum její expirace a ze zadní části opíše trojmístné číslo, které je unikátní na každé kartě a je potvrzením, že zákazník má skutečně fyzicky v ruce tu správnou kartu. Někdy může být zákazník vyzván ještě k napsání svého jména, telefonního čísla, popř. e-mailu pro ověření.

Poté potvrdí správnost údajů a vyskočí na něj další okénko, do kterého zadá kód, odeslaný na jeho mobilní telefon SMS. Tímto kódem potvrzuje, že je majitelem karty a nedošlo k jejímu zneužití. Jedná se o proces ověření, který je součástí bezpečnostní služby 3D Secure.

Po dokončení platby je klient vrácen – přesměrován zpět do obchodu, nebo se mu objeví informace, že platba proběhla v pořádku a on může pokračovat v nákupech či přejít na jinou webovou stránku. Zde záleží na tom, jak má obchodník nastavenou platební bránu (inline, redirect, mobile) a jakou platební bránu nabízí společnost, kterou si k platbám pro svůj e-shop vybral.

Z pohledu obchodníka

Obchodník má v rámci smlouvy mezi svým e-shopem, bankou a platební bránou svůj účet, na který platba od zákazníka přichází. Jak to probíhá?

Nejprve jsou zašifrované údaje ze zákazníkovy karty pomocí platební brány zaslány procesoru transakce. Ten tyto údaje zašle do systémů kartových asociací. Tyto asociace mají za úkol napojit transakci na systém vydavatele platební karty. Vydavatel zákazníkovi následně kartu prověří, tedy zjistí, zda zadané údaje souhlasí a zda má zákazník na svém účtu dostatek peněz, aby mohla být jeho platba stržena. Pokud ano, platba je schválena. Pokud jsou zadané údaje chybné, nebo zákazník nemá dostatek platebních prostředků, vydavatel karty platbu zamítne.

V případě schválení jsou údaje opět zaslány do procesoru transakce. Ten informuje platební bránu a navýší o potřebnou částku obchodní účet daného e-shopu. E-shop pak dostane informaci, že platba v pořádku proběhla (nebo v opačném případě byla zamítnuta) a podle toho pokračuje dál. V případě zaplacení může obchodník klientovi odeslat objednané zboží či službu.

Peníze jsou shromažďovány vždy nejprve na obchodním účtu e-shopu. Na klientův účet jsou odesílány z tohoto obchodního účtu v předem domluvených intervalech. Ty závisí na dohodě s e-shopem, ale také mohou záviset na četnosti objednávek daného e-shopu, nebo výši obratů.

Platební brána pro e-shop – typy

Než se rozhodnete pro určitého poskytovatele platební brány, měli byste mít povědomí o tom, jaké typy platebních bran můžete mít k dispozici, jaké mají výhody a také si samozřejmě zjistit, zda vámi vybraná společnost takovou platební bránu poskytuje. Nejde totiž jen o to, zda může zákazník zaplatit kartou, převodem či elektronickou peněženkou. Důležité také je, jak celý platební proces proběhne a co to přinese e-shopu. Máme na mysli jednotlivé typy platebních bran, tedy zda funguje na vašem e-shopu jako inline brána, redirect brána či mobile brána.

Inline brána

Inline brána je specifická tím, že se platební okno zobrazuje přímo nad stránkami e-shopu. Klient není nikam přesměrován, vše se děje na pozadí e-shopu, v němž nakoupil. To má přímý, a především pozitivní dopad na dotažení obchodu do zdárného konce. Zákazník v podstatě „nemá čas“ rozmyslet si platbu, jako je tomu při klasickém bankovním převodu, ale třeba i při redirect bráně, kdy je přesměrován mimo stránky e-shopu, byť se jedná o proces velmi rychlý. Tento způsob platby je velmi bezpečný jak pro zákazníka, tak pro obchodníka. Údaje zadávané do formuláře platební brány jsou odděleny od prostředí e-shopu a chráněny. I když platba proběhne na pozadí e-shopu, obchodník nemá k zadaným údajům žádný přístup.

U některých společností se můžeme namísto inline brána setkat i s pojmem iFrame. Jedná se v podstatě o stále stejnou službu, kdy se platba odehrává na pozadí e-shopu.

Redirect brána

U redirect brány probíhá platba v podstatě stejným způsobem, jen se platební okno neotevře na pozadí e-shopu, ale na samostatné stránce společnosti zajišťující platební bránu. Tato stránka je zajištěná speciálním certifikátem, takže je ve výsledku platba pro zákazníka stejně bezpečná, jako u inline brány. Pozadí, na kterém se platební okno zobrazí, může být šedé či černé, ale je možné do něj vkládat fotografie, které vytvoří pocit, že zákazník platí stále na stránkách e-shopu, což zvyšuje šanci dokončení platby a tím celého obchodu. Umožnění změny barvy či vložení fotografie na pozadí platební brány, stejně jako upravení platebního okna v barvách e-shopu, nabízí většina poskytovatelů platebních bran.

Mobilní brána

Pokud jste někdy platili přes platební bránu na mobilním zařízení a e-shop neměl nastavenou mobilní bránu, nejspíš jste byli zaskočeni tím, že platební okno bylo miniaturní, šlo špatně ovládat prstem a celkově platba nebyla příliš komfortní. To je něco, co může platícího zákazníka odradit a raději okno prohlížeče zavře s tím, že platbu dokončí doma z počítače. Jenže pak zapomene, nebo si nákup rozmyslí a obchod není úspěšně dokončen. Mobile brána nabízí webové prostřední optimalizované pro mobily tak, aby zákazník vše viděl v dostatečné velikosti a platba se mu pohodlně prováděla pomocí prstu na monitoru mobilního zařízení. Pokud společnost mobilní bránu nabízí, je to velké plus. Mobilní brána se většinou automaticky přizpůsobí zařízení, ve kterém zákazník nakupuje. Pokud nakupuje na počítači, zobrazí se inline nebo redirect brána. Pokud ale nakupuje v mobilu, automaticky se otevře jako mobilní brána.

Pojem mobilní brána však může být matoucí. Jedná se totiž také o možnost realizovat platbu za zboží přímo z mobilu zákazníka, ovšem nikoli přes platební bránu, ale stržením placené částky z jeho mobilního tarifu, popř. předplaceného kreditu – např. zasláním SMS zprávy. Zákazníci využívají tuto možnost platby např. pro platbu jízdenek MHD, e-knih apod. Mezi mobilní platby patří např. mPlatba nebo Premium SMS.

EET a platby přes platební brány

EET je poměrně složitá záležitost, abychom jej řešili v tomto srovnání. Pokud tedy potřebujete zjistit, zda se vás EET týká či se o něj zajímat nemusíte, doporučujeme podrobně prostudovat nejprve stránky k tomu určené. Faktem je, že platby převodem do EET nespadají. Jenže platební brána nepředstavuje jen převod peněz z účtu na účet, ale i platbu kartou, elektronickou peněženkou atd.

Než zvolíte platební bránu, zjistěte si, jaká platba DPH se vás týká a jak to lze u dané platební brány nastavit. Některé společnosti podporují všechny sazby DPH i jejich kombinace, a umožňují nastavit různá procenta, např. podle druhu prodávaného zboží. Dále si zjistěte, zda platební brána umožňuje řešení EET i při platbě kartou v cizině a v cizí měně. Jak to má při prodeji s DPH plátce a jak neplátce DPH? Jsou v tom rozdíly? A umí na ně daná platební brána zareagovat?

A co když proběhne platba, informace jsou zaslány do EET, ale zákazník svou objednávku stornuje? Je možné s tím ještě něco dělat? Víte, jak by měla vypadat účtenka a jaká výše daně se vás týká? To všechno jsou důležité informace, na které by měla být schopna společnost poskytující platební bránu reagovat. Výborný přehled v této oblasti má např. ComeGate nebo GoPay.

Integrace platební brány

K tomu, abyste platební bránu na svém e-shopu správně nastavili a začala fungovat tak, jak má, je potřeba integrace. Některé platební brány mají postup integrace jednoduchý, jiné složitější. Záleží na tom, zda má společnost nachystanou dokumentaci k API, integrační manuál a další postupy. Zvládnete provést integraci a nastavení pluginů sami, nebo je potřeba programátora? Je společnost ochotna vám s integrací pomoci?

My jsme se zaměřili na to, zda testovaná platební brána podporuje nejznámější a nejvyužívanější prodejní platformy, jako Shoptet, Shopify, Shopsys, Webareal, Eshop-rychle, Oxyshop nebo UPgates. Dále nás zajímaly nejznámější podporované open source systémy, např. WooCommerce, Drupal, PrestaShop, Magento či OpenCard. Snadná integrace a rychlé zprovoznění platební brány může být pro někoho klíčové. Než se pro některou společnost rozhodnete, zjistěte si technické možnosti, i jak bude platební brána fungovat v propojení s vaším e-shopem či webem.

Co je to elektronická peněženka

Elektronická peněženka je jeden ze způsobů, jak platit přes internet rychle a pohodlně, aniž by se zákazník zdržoval při každé platbě zadáváním platebních údajů do formuláře platební brány. Zákazník má ve své elektronické peněžence uloženy své platební údaje. Pokud se s ní rozhodne zaplatit, stačí, když se přihlásí svým heslem, otiskem palce či jiným způsobem a provede platbu. Ta se pak automaticky strhne buď z peněz uložených/nahraných do této peněženky, nebo se strhne z jeho bankovního účtu, popř. z platební karty. Záleží na tom, jakou elektronickou peněženku využívá a jakou možnost peněženka nabízí. Mezi elektronické peněženky patří např. Google Pay, Apple Pay, PayPal atd.

Apple Pay

Elektronická peněženka Apple Pay je určena pro majitele zařízení s operačním systémem iOS, tedy majitele iPhonů, Mac, iPadů nebo Apple Watch. Apple Pay svému majiteli nahrazuje platbu bezkontaktní kartou, případně platbu kartou přes čip či magnetický proužek. Majitel Apple Pay se do své elektronické peněženky přihlásí vlastním heslem, Touch ID, Face ID apod. To v podstatě stačí k tomu, aby provedl platbu rychle a pohodlně, pouze s mobilním zařízením v ruce nebo svými Apple Watch. Nemusí přitom vůbec vytahovat kartu z peněženky, dokonce ani peněženku z kapsy nebo tašky.

Google Pay

Google Pay je elektronická peněženka od společnosti Google, která je dostupná pro všechny, kdo chtějí platit rychle a pohodlně, pomocí svého mobilu. Stačí si stáhnout do svého mobilního zařízení aplikaci Google Pay a pak už jen platit. Veškeré transakce přitom můžete v Google Pay sledovat a kontrolovat.

Co sledovat při výběru platební brány?

  • Cena – cena za zřízení/aktivaci platební brány a veškeré poplatky za platby či za převedení peněz z obchodního účtu zajímá každého snad jako první. V tomto případě je rozhodně porovnání cen na místě.
  • Za jakou dobu a jak často jsou peníze z obchodního účtu (na němž se ukládají platby od zákazníků) převedeny na účet obchodníka. Je možné nastavit různou frekvenci výplaty, nebo má společnost daný pevný termín pro výplatu?
  • Soukromí zákazníka a bezpečnost zadávaných platebních údajů – jak jsou zabezpečeny citlivé údaje zákazníků?
  • Kolik platebních metod platební brána umožňuje a jaké to jsou?
  • Je k dispozici pouze redirect brána, nebo můžete zvolit i další varianty?
  • Integrace platební brány do e-shopu – jak rychle a snadno/složitě se platební brána na váš e-shop nastaví?
  • V jakých platebních měnách budou moci vaši zákazníci zaplatit?
  • Funguje dobře zákaznická podpora? Vyřeší problémy rychle, nebo je složité je kontaktovat?

Časté otázky k platebním branám

❓Jak platební brána funguje?

Z pohledu klienta je platební brána zařízení, které velmi usnadní a urychlí proces platby za objednané zboží či služby.

Obchodník má v rámci smlouvy mezi svým e-shopem, bankou a platební bránou svůj účet, na který platba od zákazníka přichází. Více o fungování platebních bran.

❓Jak integrovat platební bránu?

K tomu, abyste platební bránu na svém e-shopu správně nastavili a začala fungovat tak, jak má, je potřeba integrace. Některé platební brány mají postup integrace jednoduchý, jiné složitější. Záleží na tom, zda má společnost nachystanou dokumentaci k API, integrační manuál a další postupy. Jak integrovat platební bránu?

❓Jak vybrat platební bránu?

Při výběru platební brány je potřeba sledovat několik parametrů. Mezi hlavní parametry patří asi cena za transakci a provoz brány. Jak jsou nejlepší platební brány se dozvíte v naší tabulce.

5 nejlepších platebních brán

Pořadí Název Hodnocení Další informace
1.
ComGate
9.2/10
2.
GoPay
9/10
3.
PayU
8.5/10
4.
Stripe
7.8/10
5.
GP webpay
6.5/10

Přispět svou zkušeností
Podělte se o názor a pomozte tak ostatním!