Opencart Recenze
Shrnutí recenze
Systém OpenCart má za sebou dlouhou cestu. První verze byla spuštěna už v roce 1999 a v současnosti jej pro internetové obchodování využívá více než 300 000 e-shopů. Tento systém je dostupný zdarma, stačí si ho stáhnout a nainstalovat na připravený web.
Výhody
- Přehledný a poměrně jednoduchý systém
- Nižší nároky na výkon hostingu
Nevýhody
- Méně možností než některé jiné open-source systémy
- Méně bezplatných doplňků a šablon
Open-source systém pro tvorbu e-shopu, který ocení i méně zkušení a nenároční uživatelé.
Na českých stránkách OpenCart.cz je dokonce k dispozici verze, která je přednastavená pro český trh, což zahrnuje nejen češtinu, ale například i nastavení DPH, měny a dalších důležitých detailů.
Dále si můžete vybrat z řady upravitelných šablon. Zatímco samotný systém a jeho provoz je zdarma, šablony už jsou placené. Sehnat lze i bezplatné varianty, ale zde zas může pokulhávat kvalita zpracování. Totéž platí i pro různé doplňky, moduly a další vylepšení. Výběr je velmi široký a svůj e-shop můžete s trochou šikovnosti doladit podle svých představ. Další možností je objednat si vytvoření e-shopu na míru přímo na stránkách OpenCart.cz, kde lze posléze využít i technickou podporu v češtině.
Oproti některým jiným open-source systémům pro realizaci e-shopu je OpenCart.cz poněkud přehlednější a přístupnější i pro méně zkušené uživatele, a navíc má obecně nižší nároky na parametry hostingu. Je to dáno i tím, že OpenCart je v základu přece jen trochu jednodušší než například Magenta. Přesto má vše potřebné a těší se vynikajícímu uživatelskému hodnocení.
Ať už jste technicky zdatnější nebo ne, všichni máme stejných 24 hodin za den a ztrácet čas komplikovanou instalací eshopového řešení je to poslední, po čem člověk při rozjezdu nového projektu touží. Jak je na tom v tomto ohledu Opencart?
Instalace
Informace o tom, jakým způsobem lze e-shop založit/otevřít. Většinou stačí napsat adresu a zaregistrovat se. Jinde chtějí i ověření e-mailu a další informace.
|
Vlastní hosting |
Průvodce spuštění e-shopu
Ideální je, když má e-shopové řešení průvodce, který vám hned po prvním přihlášení/registraci přesně ukáže, kde jsou jaké záložky, funkce apod. Zjistíte také, co se kde zakládá, vytváří, jak s pracovat s jednotlivými moduly a záložkami atd.
|
|
Je v češtině?
Je e-shop v češtině, nebo v jiném jazyce? Např. Shopify je k dispozici pouze v anglickém jazyce, ale má českou stránku podpory
|
|
Vyzkoušení zdarma
Umožňuje e-shop vyzkoušet si ho na nějakou dobu zdarma? Obvykle můžete e-shop testovat (na jejich doméně) po dobu 14/15/30 dní. Výjimkou je např. Exitshop, u kterého platíte procenta z prodeje, takže jej můžete testovat, jak dlouho potřebujete - dokud něco neprodáte, nic neplatíte.
|
Cílem eshopu je prodávat a proto jsou možnosti marketingu jedním z nejzásadnějších faktorů, které při výběru sledovat. To jsou možnosti jako specifikování META dat pro SEO, implementace FB pixelu, exportování do srovnávačů jako Heureka nebo možnost vytvářet blogový obsah.
Google Analytics
Napojení na Google Analytics umožňuje sledovat statistiky e-shopu, prodeje, stránky/produkty, které klienti nejvíce navštěvují, jak rychle ze stránky odchází atd.
|
|
Facebook pixel
Propojení s oblíbenou sociální sítí Facebook. Pozor - neplést si s Facebook Market/Obchod, to je něco jiného.
|
|
Má export pro známé srovnávače
Export pro srovnávače, jako je Heureka, Zboží.cz apod. je důležité, protože se tak vaše produkty dostanou k mnohem většímu množství klientů.
|
|
Možnost importu produktů
Import produktů výrazně usnadňuje začátek i pozdější správu vašeho e-shopu. Není nutné přidávat jedno zboží po druhém, ale můžete si importovat celý seznam najednou.
|
xml, xls, xlsx |
SEO meta data
Pokud na jednotlivých stránkách či produktech můžete upravovat SEO metadata, máte mnohem větší šanci, že je klienti najdou ve vyhledávačích.
|
|
Wordpress
Je možné implementovat e-shopové řešení na Wordpress.
|
|
Blog
Blog je u e-shopů výbornou pomůckou, jak přitáhnout nové zákazníky, jak jim více popsat vaše zboží, jak zdůraznit, v čem je dobré a proč ho mohou potřebovat. Navíc se zvyšuje návštěvnost vašeho e-shopu a posouváte se na vyšší pozice ve vyhledávačích.
|
|
EET
Propojení e-shopu s EET je dnes v podstatě již nezbytností. Např. Shopify tuto možnost nemá, takže je nutné řešit to dokoupením potřebných pluginů.
|
|
SSL
SSL poskytuje zabezpečení komunikace šifrováním a autentizaci komunikujících stran.
|
|
Facebook obchod
Pokud lze e-shop a zboží v něm propojit s Facebook Market, narazí na něj mnohem více potenciálních zákazníků.
|
|
Live chat
Umožňuje e-shop komunikovat s vašimi zákazníci pomocí live chatu.
|
Jste v rámci platformy omezení pouze na pár šablon nebo si můžete vybírat z desítek různých? A do jaké míry můžete šablonu upravovat? Tabulka níže podá odpověď:
Počet šablon zdarma
Kolik šablon e-shopové řešení nabízí zdarma (většinou se všechny šablony dají ještě individuálně doladit, takže i když je to menší množství, není to velký problém.
|
Ano |
Placené šablony
Kolik placených šablon e-shopové řešení nabízí.
|
|
Zdrojový kód
|
|
Úprava CSS
Je možné šablony upravovat dodatečně pomocí CSS.
|
|
Vlastní rozložení panelů
Je možné nastavit si v e-shopu vlastní rozložení panelů - toto mají většinou všichni poskytovatelé.
|
Komunikuje podpora pouze přes email? Nabízí i live chat, autorizovaný požadavek či telefonickou podporu? To najdete v tabulce:
Čas odpovědi
Jak dlouho trvalo, než nám podpora odpověděla.
|
- |
Telefon
S podporou se lze spojit telefonicky.
|
((za příplatek)) |
E-mail/kontaktní formulář
S podporou se lze spojit pomocí e-mailu či kontaktního formuláře.
|
((za příplatek)) |
Počet zodpovězených otázek
Počet položených otázek/počet zodpovězených.
|
- |
Mají online live chat?
Podporu lze kontaktovat pomocí live chatu.
|
|
Kvalita odpovědi z podpory
|
- |
Není pro vás Opencart to pravé ořechové? Zkuste se podívat na srovnání nejlepších pronájmů eshopu.