
Srovnání to-do aplikací
Nejlepší to-do appky pro 2023
Hledáte-li ten nejlepší to-do aplikaci (úkolníček), která vám pomůže se správou úkolů a s organizováním pracovního nebo osobního živata, tak jste na správném místě. Otestovali jsme mnoho aplikací a vybrali z nich nejlepších pět. Celkové pořadí je dáno naší známkou, která je souhrnem pěti nejdůležitějších oblastí: Finance, Důležité funkce, Kompatibilita, Užitečné funkce, Podpora.
Srovnání to-do aplikací na základě testování
Finance
|
|||||
Roční platba (tarif pro jednotlivce)
|
Zdarma/800 Kč
|
774 Kč
|
772 Kč
|
602 Kč
|
Zdarma
|
Verze zdarma?
|
|
|
|
|
|
Důležité funkce
|
|||||
Počet projektů/seznamů verze zdarma
|
3
|
80
|
Bez limitu
|
9
|
Bez limitu
|
Počet projektů/seznamů placená verze
|
Bez limitu
|
300
|
Bez limitu
|
299
|
-
|
Počet úkolů v projektu/seznamu verze zdarma
|
Bez limitu
|
150
|
Bez limitu
|
99
|
Bez limitu
|
Počet úkolů v projektu/seznamu placená verze
|
Bez limitu
|
300
|
Bez limitu
|
999
|
-
|
Sdílení a spolupráce
|
|
|
|
|
|
Připomenutí
|
|
|
|
|
|
Opakování úkolů
|
|
|
|
|
|
Podúkoly (subtasky)
|
|
|
|
|
|
Spojení s Google Kalendářem
|
|
|
|
|
|
Kompatibilita
|
|||||
Aplikace pro desktop (Windows, MacOS)
|
|
|
|
|
|
Aplikace pro mobilní zařízení (Android, iOS)
|
|
|
|
|
|
Podpora chytrých hodinek (Android, Apple)
|
|
|
|
|
|
Rozšíření pro internetové prohlížeče (Chrome, Firefox)
|
|
|
|
|
|
Webové rozhraní
|
|
|
|
|
|
V češtině
|
|
|
|
|
|
Užitečné funkce
|
|||||
Offline editace
|
|
|
|
|
|
Klávesové zkratky
|
|
|
|
|
|
Měření produktivity/cílů
|
|
|
|
|
|
Štítky
|
|
|
|
|
|
Filtry (priority)
|
|
|
|
|
|
Možnost vkládat k úkolům soubory jako přílohy
|
|
|
|
|
|
Přidávání úkolů e-mailem
|
|
|
|
|
|
Možnost propojit s dalšími nástroji (Slack, Gmail, Outlook atd.)
|
|
|
|
|
|
Projektové šablony
|
|
|
|
|
|
Podpora
|
|||||
Nápověda
|
|
|
|
|
|
FAQ a poradce při potížích
|
|
|
|
|
|
Videonávody
|
|
|
|
|
|
To-do aplikace (úkolovníky) recenze
1. Freelo Recenze
Freelo je efektivním nástrojem pro řízení projektů. Jedná se o nejdoporučovanější český nástroj pro pracovní komunikaci. Díky Freelu bude spolupráce nad úkoly snadná a rychlá. Celá firma bude vědět, co má dělat, jaké jsou termíny a žádné informace se neztratí v pracovním šumu. V současné době Freelo připravuje expanzi do zahraničí a překládá web a aplikaci do dalších deseti jazyků, aby mohl v budoucnosti sklízet úspěchy i mimo hranice České republiky.

Výhody
- Jednoduché a přehledné uživatelské rozhraní
- Kompletně v češtině
- Možnost propojení s aplikacemi třetích stran
Nevýhody
- Ve verzi zdarma je možné přidat pouze 3 uživatele
2. Todoist Recenze
Todoist je to-do aplikace (úkolovník) pro zvyšování produktivity, pro organizaci práce a života. Aplikace úkolovníku lze používat na jakékoliv oblíbeném operačním systému a také na různých zařízeních. Od počítače až po chytré hodinky. Jde pravděpodobně o nejpopulárnější službu tohoto druhu. V současné době používá Todoist přes 25 milionů lidí po celém světě, kteří díky němu mají správně nastavenou rovnováhu mezi prací a volným časem.

Výhody
- Aplikace pro všechny platformy
- Rozhraní v češtině
- Přizpůsobitelné filtry
Nevýhody
- Ve verzi zdarma nejsou připomínky.
3. Any.do Recenze
Any.do je jednoduchá aplikace pro vytváření a správu úkolů, která má spoustu užitečných funkcí a vychytávek. Základem je jednoduchý úkolovník, kde je možné vytvářet a třídit úkoly do oddělených seznamů. Tyto úkoly si mohou uživatelé nechat synchronizovat na různá zařízení.

Výhody
- Aplikace pro všechny platformy a operační systémy
- Minimalistický desigh
- Připomínky podle lokace
Nevýhody
- Není v češtině.
4. TickTick Recenze
TickTick je na první pohled jednoduchý úkolovník, který v sobě skrývá mnoho užitečných funkcí. Ty ocení nejen stoupenci GTD. Aplikaci lze využívat zdarma, ale s určitými omezeními. Pokud uživatelům něco chybí, tak si mohou zaplatit prémiový tarif.
Aplikace úkolovníku TickTick uživatele nespíš vzhledem příliš neoslní. Nicméně, dobrou zprávou je, že je možné si ji trochu uživatelsky zpříjemnit. Například lze měnit její pozadí a barvy a v úkolech a seznamech je možné používat emotikony.

Výhody
- Možnost natastavit jednomu úkolu více připomínek
- Integrovaný pomodoro časovač
- Možnost vkládat přílohy k úkolům
Nevýhody
- Synchronizace s Google Kalendářem pouze v premium verzi
5. Microsoft To Do Recenze
Microsoft To Do je nástroj pro zvyšování produktivity, úkolovník a poznámkovník, který je náhradou za populární Wunderlist. To Do je stále ve vývoji a je krok pozadu za nejlepšími úkolovníky a to-do aplikacemi. Nicméně, pro základní potřeby je to určitě skvělá volba, která má co nabídnout.
Na Microsoft To Do je nejlepší, že je zdarma. Sice se nemůže vyrovnat aplikacím jako je například Todoist, ale i tak má tento úkolovník spoustu užitečných funkcí pro zvyšování produktivity a pro samotnou správu úkolů.

Výhody
- Úplně zdarma
- Integrace s nástroji od Microsoft + V češtině
Nevýhody
- Nelze synchronizovat s Google Kalendářem
Co je To-Do aplikace?
V doslovném překladu z angličtiny do češtiny znamená výraz “to-do” dělat. To-do aplikace jsou aplikace na zaznamenávání úkolů, poznámek nebo jiných informací. Jsou to tedy chytré úkolníčky, které je dnes možné, díky moderním technologiím, mít neustále u sebe. A pokud doma zapomenete mobilní telefon, ve kterém máte nainstalovanou aplikaci na úkoly, tak se ke svým úkolům můžete dostat například přes webové rozhraní, na které se úkoly synchronizují, aby mohly být neustále po ruce.
Proč používat to-do aplikaci (úkolovník)?
Proč používat to-do aplikace a ne propisku a papír? Mnoho lidí dává papíru a tužce přednost. Není na tom nejspíš nic špatného. Problém nastává až v případě zapomenutého úkolovníku nebo při jeho ztrátě. V tu chvíli jsou úkoly nedostupné nebo úplně ztracené.
Aplikace pro zápis úkolů umožňuje uživatelům spravovat úkoly mnohem efektivněji a bez obav, že o ně přijdou. Například nevyřešené úkoly nemusí pracně přepisovat, ale lze je přeplánovat pouhou změnou data nebo jejich přetažením do seznamu úkolů na následující den.
To-do aplikace fungují v takzvaném cloudu. Cloud je vlastně úložiště kam se v šifrované podobě ukládají vaše informace (úkoly a poznámky). Tyto informace jsou z cloudu všude dostupné. Pokud dojde například ke ztrátě nebo poškození mobilního telefonu, ve kterém máte aplikaci na úkoly, tak o úkoly nepřijdete. Ty jsou zálohované v cloudu a z něho se dokáží bezchybně stáhnout do nového zařízení. A díky cloudu mají uživatelé poznámky dostupné i přes webové rozhraní, takže nejsou odkázaní na mobilní telefon, ale v případě nastalého problému se dostanou ke svým poznámkám i z cizího zařízení nebo služebního počítače.

Co je GTD?
Getting Things Done (GTD) je metoda organizování času. Smyslem této metody je uvolnění místa v hlavě tím, že si nemusíte nic pamatovat. Na zapamatování úkolů jsou zde to-do aplikace. Ty si nejen pamatují všechny úkoly, které do nich zadáte, ale také je vám dokáží ve správný čas připomenout.
V to-do aplikaci si uživatel vytvoří různé seznamy pro úkoly. Například schůzky, práce, závazky, práce na zahradě, osobní a tak dále. Do těchto seznamů zaznamená úkoly, které mu leží v hlavě. Tím na ně nemusí neustále myslet, ale může je z mysli odložit do úkolníčku a nechat si je připomenout ve správný čas. V praxi to může fungovat třeba tak, že máte čas na plnění prací okolo domu, kouknete se do aplikace a plníte úkoly, které jsou potřeba udělat.
Díky tomu vám v hlavě neleží další úkoly, na které byste mysleli během plnění jiných úkolů. Výhodou je vyšší koncentrace na plnění aktuálního úkolu, čistá hlava a třeba lepší spánek.
Co by měla to-do aplikace umět?
Na trhu je dnes poměrně velký výběr aplikací. Některé jdou cestou minimalismu a jednoduchosti a jiné se zase snaží poskytnou uživatelům co největší počet funkcí, které by jim pomohly při plánování času. Existují však nejužitečnější funkce, které by měl splňovat každý úkolovník.
Podúkoly (subtasky)
Podúkoly slouží k rozdělení hlavního úkolu. Pro příklad to lze vysvětlit na nákupním seznamu. Hlavní úkol například pojmenujete “Nákupní seznam” a pod ten přidáváte položky nákupu. Díky tomu víte, co máte koupit a pravděpodobně na nic nezapomenete, protože si při nákupu jednotlivé položky odškrtáváte.
Smysl podúkolů je tedy takový, že mají rozdělit hlavní úkol na několik dílčích úkolů. Při práci na projektu nebo při rutinních pracech si rozdělíte hlavní úkol na menší, abyste při pracovním procesu na něco nezapomněli. Velký úkol se plní mnohem jednodušeji, když postupujete podle stanoveného plánu po malých krůčcích.
Připomínky
Připomínky jsou jednou z funkcí, kterou si na úkolovníku zamilujete. A je to také funkce, která u papírového poznámkovníku chybí. Připomínky mají uživatelům pomoci nezapomenout na nadcházející úkol tím, že je včas upozorní. Některé to-do aplikace umožňují nastavovat několik připomínek k jedné poznámce. Také je možné nastavovat otravné připomínky, které tak dlouho naléhají, že se úkolu začnete raději věnovat.
Aplikace pro PC
Zejména pro pracovní poznámky oceníte možnost nainstalovat na svůj počítač aplikaci úkolovníku. Všechny námi testované úkolovníky mají software pro Windows i pro Apple (MacOS). Na počítači je správa úkolů pohodlnější a efektivnější. Jinak vám ale desktopové aplikace nenabídnou nic navíc oproti aplikacím pro mobilní telefony.
Aplikace pro mobilní telefony a tablety
Mobilní telefon máme většinou neustále všude sebou. V tom případě můžete mít sebou i své poznámky a poznámkovník, do kterého jednoduše přidáte další poznámku. Aplikace úkolníčku v telefonu má i jiné výhody. Například notifikace, které vás upozorní na úkol. Nemusíte neustále sledovat hodinky a čas. To za vás udělá aplikace. Záleží na vašich preferencích, ale všechny testované úkolovníky měly aplikace pro Android i iOS.
Sdílení a týmová spolupráce
Zde záleží na uživatelských potřebách. Většina to-do aplikací umožňuje uživatelům sdílet seznamy úkolů (projekty) nebo pouze jednotlivé úkoly. Při týmové spolupráci je toto nepostradatelná funkce.
To-do aplikace zdarma
Většina úkolníků je k dispozici také v bezplatné verzi (Freelo, Todoist). Ve verzích zdarma často chybí některé užitečné funkce jako jsou připomínky, připomínky podle geolokace, sdílení úkolů nebo například synchronizace s Google Kalendářem. Pokud takové funkce nepotřebujete, tak je možné to-do aplikace poměrně dobře používat i v bezplatných verzích.
Jak správně používat to-do aplikace?
Seznam úkolů by vám měl především sloužit. Pokud jej budete správně používat, tak můžete brzy dosáhnout vyšších cílů nebo si zorganizovat čas, aby jste měli vyrovnaný pracovní a osobní život. K tomu je důležité, aby dokázal seznam úkolů pracovat za vás. Tedy obrazně řečeno. Úkoly si musíte nakonec stejně vyřešit sami.
1. Vyberte si správnou aplikaci
To je první krok k úspěšnému organizování úkolů, času a třeba osobního života. Aplikace musí splňovat všechna vaše kritéria. Určitě je důležité, aby měla možnost nastavovat připomínky, seznamy a například podúkoly.
Další užitečné věci:
- aplikace pro iOS nebo Android
- možnost synchronizace s kalendářem
- sledování produktivity
- opakování úkolů dle intervalu
- třídění úkolů dle štítků nebo priorit
2. Vytvořte si více seznamů úkolů (projektů)
Nezařazujte všechny úkoly pouze do jednoho seznamu. Naopak se snažte vytvořit několik seznamů, které vám pomohou s rozlišením jednotlivých úkolů. Oddělte určitě pracovní povinnosti a osobní věci. To vám pomůže se na dané úkoly lépe soustředit. Když jste doma, tak vás nebudou vyrušovat pracovní věci a naopak.
3. Dejte úkolům termíny
Pokud je úkol potřeba splnit do nějakého data, tak mu určitě přiřaďte termín. Termíny vám pomohou se stanovením priorit. S termíny si můžete naplánovat činnosti na jednotlivé dny. Když se ráno kouknete do úkolníčku, tak budete okamžitě vědět, do čeho se pustit.
5. Každý den kontrolujte úkoly
Každý den se podívejte na seznam úkolů a začněte na nich pracovat. Nezapomeňte úkoly odškrtávat. Úkoly, které jste nestihli přeplánujte na jiný termín nebo je smažte.
Časté otázky k to-do aplikacím
Co je To-Do aplikace?
To-Do aplikace je vlastně úkolovník v telefonu nebo jiném chytrém zařízení. Do tohoto úkolovníku si zapisujete úkoly, které pak jedním kliknutím snadno zaškrtnete jako hotové. Je to stejné, jak když si píšete úkoly na list papíru, ale v mobilním telefonu máte úkolovník synchronizovaný a zálohovaný.
Jak pracovat s to-do listem?
Každý člověk si musí přijít na svůj vlastní styl práce. Většinou se ale vychází z metody GTD.
1. Všechny úkoly musíte dostat z hlavy do aplikace (do to-do listu).
2. Úkoly si v aplikaci zorganizujete podle projektů, činností a podobně, aby nebyly všechny na jedné hromadě.
3. Úkolům přiřadíte termín a ve stanovený čas daný úkol splníte, odškrtnete a je hotovo.
Proč používat aplikaci a ne papír?
Výhodou aplikací je, že jsou synchronizované mezi různá zařízení. Pokud si doma na počítači zaznamenáte úkol, tak ho máte synchronizovaný na telefon, tablet, pracovní počítač a tak podobně. K úkolům je také možné přistupovat přes internetový prohlížeč, protože to-do aplikace často mají své webové rozhraní.
Pokud ztratíte telefon, tak jsou úkoly zálohované, takže si do nového telefonu stáhnete to-do aplikaci a do té se okamžitě synchronizuje práce.
Dokáže toto papír?
6 nejlepších To-Do aplikací
Pořadí | Logo | Název | Hodnocení | Další informace |
---|---|---|---|---|
Freelo | ||||
Todoist | ||||
Any.do | ||||
TickTick | ||||
Microsoft To Do |
Zdroje a užitečné odkazy
- Jak být produktivní – wikiHow. [online]. Dostupné z: https://www.wikihow.cz/Jak-b%C3%BDt-produktivn%C3%AD
- Mít vše hotovo – David Allen | Databáze knih. Knihy | Databáze knih [online]. Copyright © 2008 [cit. 17.02.2023]. Dostupné z: https://www.databazeknih.cz/knihy/mit-vse-hotovo-298563
- Jak si organizuji čas a jak mám nastaven Todoist | Mário Roženský. Mário Roženský | Expert na nastavení špičkové zákaznické péče [online]. Dostupné z: https://mariorozensky.cz/jak-si-organizuji-cas-a-jak-mam-nastaven-todoist/
- Jak si zorganizovat práci a posunout svou produktivitu kupředu – Jablíčkář.cz. Jablíčkář.cz – Apple magazín [online]. Copyright © Všechna práva vyhrazena [cit. 17.02.2023]. Dostupné z: https://jablickar.cz/jak-si-zorganizovat-praci-a-posunout-svou-produktivitu-kupredu/
- Proč rozesílat vlastní newsletter
- Jak vytvořit úspěšný newsletter
- Jak začít s e-mail marketingem
- Vzory faktur pro plátce i neplátce DPH
- Faktura – co musí obsahovat a jak na vystavování faktur
- Srovnání CRM systémů
- Srovnání virtuálních sídel
- Srovnání platebních bran
- Faktury online – velké srovnání nástrojů na tvorbu faktur
- Srovnání účetních programů
- Srovnání nástrojů pro webináře
- Srovnání affiliate softwarů
- Srovnání SEO nástrojů
- Srovnání nástrojů pro e-mail marketing
- Srovnání pokladních systémů