Srovnání to-do aplikací

Nejlepší to-do aplikace na úkoly pro 2024

1.
9/10
  • Jednoduché a přehledné uživatelské rozhraní
  • Kompletně v češtině
  • Možnost propojení s aplikacemi třetích stran
2.
8.9/10
  • Aplikace pro všechny platformy
  • Rozhraní v češtině
  • Přizpůsobitelné filtry
3.
8.6/10
  • Aplikace pro všechny platformy a operační systémy
  • Minimalistický desigh
  • Připomínky podle lokace

Jaroslav Pajskr
Hodnotil/a Jaroslav Pajskr

Nadšenec kreativního online marketingu. Milovník všemožných internetových technologií a nástrojů. Zajímám se o internet. Nejraději o byznys online společností a startupů.

Vydáno: 18. 11. 2020

Aktualizováno: 12. 2. 2024

Hledáte-li ten nejlepší to-do aplikaci (aplikace na úkoly), která vám pomůže se správou úkolů a s organizováním pracovního nebo osobního živata, tak jste na správném místě. Otestovali jsme mnoho aplikací a vybrali z nich nejlepších pět. Celkové pořadí je dáno naší známkou, která je souhrnem pěti nejdůležitějších oblastí: Finance, Důležité funkce, Kompatibilita, Užitečné funkce, Podpora.

Srovnání to-do aplikací na základě testování

Finance
Roční platba (tarif pro jednotlivce)
Zdarma/890 Kč
774 Kč
772 Kč
602 Kč
Zdarma
Verze zdarma?
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Důležité funkce
Počet projektů/seznamů verze zdarma
3
80
Bez limitu
9
Bez limitu
Počet projektů/seznamů placená verze
Bez limitu
300
Bez limitu
299
-
Počet úkolů v projektu/seznamu verze zdarma
Bez limitu
150
Bez limitu
99
Bez limitu
Počet úkolů v projektu/seznamu placená verze
Bez limitu
300
Bez limitu
999
-
Sdílení a spolupráce
Ano
Ano
Ano (ne u tarifu zdarma)
Ano
Ano
Připomenutí
Ano
Ano (ne u tarifu zdarma)
Ano
Ano
Ano
Opakování úkolů
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Podúkoly (subtasky)
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Spojení s Google Kalendářem
Ano
Ano
Ne
Ano
Ne
Kompatibilita
Aplikace pro desktop (Windows, MacOS)
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Aplikace pro mobilní zařízení (Android, iOS)
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Podpora chytrých hodinek (Android, Apple)
Ne
Ano
Ano
Ano
Ano
Rozšíření pro internetové prohlížeče (Chrome, Firefox)
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Webové rozhraní
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
V češtině
Ano
Ano
Ne
Ne
Ano
Užitečné funkce
Offline editace
Ne
Ano
Ano
Ano
Ano
Klávesové zkratky
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Měření produktivity/cílů
Ne
Ano
Ne
Ne
Ne
Štítky
Ano
Ano (ne u tarifu zdarma)
Ano
Ano
Ano
Filtry (priority)
Ano
Ano
Ano
Ano
Ne
Možnost vkládat k úkolům soubory jako přílohy
Ano
Ano (ne u tarifu zdarma)
Ano (u tarifu zdarma 1.5 MB)
Ano (5 MB)
Ano (25MB)
Přidávání úkolů e-mailem
Ano
Ano (ne u tarifu zdarma)
Ano
Ano
Ne
Možnost propojit s dalšími nástroji (Slack, Gmail, Outlook atd.)
Ano
Ano
Ano
Ano
Ne
Projektové šablony
Ano
Ano (ne u tarifu zdarma)
Ne
Ano
Ne
Podpora
Nápověda
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
FAQ a poradce při potížích
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Videonávody
Ano
Ano
Ano
Ne
Ne

To-do aplikace (úkolovníky) recenze

Freelo Recenze 1. Freelo Recenze

Shrnutí recenze

Freelo je efektivním nástrojem pro řízení projektů. Jedná se o nejdoporučovanější český nástroj pro pracovní komunikaci. Díky Freelu bude spolupráce nad úkoly snadná a rychlá. Celá firma bude vědět, co má dělat, jaké jsou termíny a žádné informace se neztratí v pracovním šumu. V současné době Freelo připravuje expanzi do zahraničí a překládá web a aplikaci do dalších deseti jazyků, aby mohl v budoucnosti sklízet úspěchy i mimo hranice České republiky.

Celkové skóre 9/10 se skládá z hodnocení všech 29 parametrů:
  • Roční platba (tarif pro jednotlivce)
  • Verze zdarma?
  • Počet projektů/seznamů verze zdarma
  • Počet projektů/seznamů placená verze
  • Počet úkolů v projektu/seznamu verze zdarma
  • Počet úkolů v projektu/seznamu placená verze
  • Sdílení a spolupráce
  • Připomenutí
  • Opakování úkolů
  • Podúkoly (subtasky)
  • Spojení s Google Kalendářem
  • Aplikace pro desktop (Windows, MacOS)
  • Aplikace pro mobilní zařízení (Android, iOS)
  • Podpora chytrých hodinek (Android, Apple)
  • Rozšíření pro internetové prohlížeče (Chrome, Firefox)
  • Webové rozhraní
  • V češtině
  • Offline editace
  • Klávesové zkratky
  • Měření produktivity/cílů
  • Štítky
  • Filtry (priority)
  • Možnost vkládat k úkolům soubory jako přílohy
  • Přidávání úkolů e-mailem
  • Možnost propojit s dalšími nástroji (Slack, Gmail, Outlook atd.)
  • Projektové šablony
  • Nápověda
  • FAQ a poradce při potížích
  • Videonávody
Hodnocení redakce
hodnoceno 29 parametrů
9/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 5x
3.8/5
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 2 parametrů:
  • Roční platba (tarif pro jednotlivce)
  • Verze zdarma?
Finance
10/10
Celkové skóre 8.8/10 se skládá z hodnocení 9 parametrů:
  • Počet projektů/seznamů verze zdarma
  • Počet projektů/seznamů placená verze
  • Počet úkolů v projektu/seznamu verze zdarma
  • Počet úkolů v projektu/seznamu placená verze
  • Sdílení a spolupráce
  • Připomenutí
  • Opakování úkolů
  • Podúkoly (subtasky)
  • Spojení s Google Kalendářem
Důležité funkce
8.8/10
Celkové skóre 8.3/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Aplikace pro desktop (Windows, MacOS)
  • Aplikace pro mobilní zařízení (Android, iOS)
  • Podpora chytrých hodinek (Android, Apple)
  • Rozšíření pro internetové prohlížeče (Chrome, Firefox)
  • Webové rozhraní
  • V češtině
Kompatibilita
8.3/10
Celkové skóre 7.7/10 se skládá z hodnocení 9 parametrů:
  • Offline editace
  • Klávesové zkratky
  • Měření produktivity/cílů
  • Štítky
  • Filtry (priority)
  • Možnost vkládat k úkolům soubory jako přílohy
  • Přidávání úkolů e-mailem
  • Možnost propojit s dalšími nástroji (Slack, Gmail, Outlook atd.)
  • Projektové šablony
Užitečné funkce
7.7/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 3 parametrů:
  • Nápověda
  • FAQ a poradce při potížích
  • Videonávody
Podpora
10/10

Výhody

  • Jednoduché a přehledné uživatelské rozhraní
  • Kompletně v češtině
  • Možnost propojení s aplikacemi třetích stran

Nevýhody

  • Ve verzi zdarma je možné přidat pouze 3 uživatele

Todoist Recenze 2. Todoist Recenze

Shrnutí recenze

Todoist je to-do aplikace (úkolovník) pro zvyšování produktivity, pro organizaci práce a života. Aplikace úkolovníku lze používat na jakékoliv oblíbeném operačním systému a také na různých zařízeních. Od počítače až po chytré hodinky. Jde pravděpodobně o nejpopulárnější službu tohoto druhu. V současné době používá Todoist přes 25 milionů lidí po celém světě, kteří díky němu mají správně nastavenou rovnováhu mezi prací a volným časem.

Celkové skóre 8.9/10 se skládá z hodnocení všech 29 parametrů:
  • Roční platba (tarif pro jednotlivce)
  • Verze zdarma?
  • Počet projektů/seznamů verze zdarma
  • Počet projektů/seznamů placená verze
  • Počet úkolů v projektu/seznamu verze zdarma
  • Počet úkolů v projektu/seznamu placená verze
  • Sdílení a spolupráce
  • Připomenutí
  • Opakování úkolů
  • Podúkoly (subtasky)
  • Spojení s Google Kalendářem
  • Aplikace pro desktop (Windows, MacOS)
  • Aplikace pro mobilní zařízení (Android, iOS)
  • Podpora chytrých hodinek (Android, Apple)
  • Rozšíření pro internetové prohlížeče (Chrome, Firefox)
  • Webové rozhraní
  • V češtině
  • Offline editace
  • Klávesové zkratky
  • Měření produktivity/cílů
  • Štítky
  • Filtry (priority)
  • Možnost vkládat k úkolům soubory jako přílohy
  • Přidávání úkolů e-mailem
  • Možnost propojit s dalšími nástroji (Slack, Gmail, Outlook atd.)
  • Projektové šablony
  • Nápověda
  • FAQ a poradce při potížích
  • Videonávody
Hodnocení redakce
hodnoceno 29 parametrů
8.9/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 2x
5/5
Celkové skóre 7/10 se skládá z hodnocení 2 parametrů:
  • Roční platba (tarif pro jednotlivce)
  • Verze zdarma?
Finance
7/10
Celkové skóre 8.8/10 se skládá z hodnocení 9 parametrů:
  • Počet projektů/seznamů verze zdarma
  • Počet projektů/seznamů placená verze
  • Počet úkolů v projektu/seznamu verze zdarma
  • Počet úkolů v projektu/seznamu placená verze
  • Sdílení a spolupráce
  • Připomenutí
  • Opakování úkolů
  • Podúkoly (subtasky)
  • Spojení s Google Kalendářem
Důležité funkce
8.8/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Aplikace pro desktop (Windows, MacOS)
  • Aplikace pro mobilní zařízení (Android, iOS)
  • Podpora chytrých hodinek (Android, Apple)
  • Rozšíření pro internetové prohlížeče (Chrome, Firefox)
  • Webové rozhraní
  • V češtině
Kompatibilita
10/10
Celkové skóre 8.7/10 se skládá z hodnocení 9 parametrů:
  • Offline editace
  • Klávesové zkratky
  • Měření produktivity/cílů
  • Štítky
  • Filtry (priority)
  • Možnost vkládat k úkolům soubory jako přílohy
  • Přidávání úkolů e-mailem
  • Možnost propojit s dalšími nástroji (Slack, Gmail, Outlook atd.)
  • Projektové šablony
Užitečné funkce
8.7/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 3 parametrů:
  • Nápověda
  • FAQ a poradce při potížích
  • Videonávody
Podpora
10/10

Výhody

  • Aplikace pro všechny platformy
  • Rozhraní v češtině
  • Přizpůsobitelné filtry

Nevýhody

  • Ve verzi zdarma nejsou připomínky.

Any.do Recenze 3. Any.do Recenze

Shrnutí recenze

Any.do je jednoduchá aplikace pro vytváření a správu úkolů, která má spoustu užitečných funkcí a vychytávek. Základem je jednoduchý úkolovník, kde je možné vytvářet a třídit úkoly do oddělených seznamů. Tyto úkoly si mohou uživatelé nechat synchronizovat na různá zařízení.

Celkové skóre 8.6/10 se skládá z hodnocení všech 29 parametrů:
  • Roční platba (tarif pro jednotlivce)
  • Verze zdarma?
  • Počet projektů/seznamů verze zdarma
  • Počet projektů/seznamů placená verze
  • Počet úkolů v projektu/seznamu verze zdarma
  • Počet úkolů v projektu/seznamu placená verze
  • Sdílení a spolupráce
  • Připomenutí
  • Opakování úkolů
  • Podúkoly (subtasky)
  • Spojení s Google Kalendářem
  • Aplikace pro desktop (Windows, MacOS)
  • Aplikace pro mobilní zařízení (Android, iOS)
  • Podpora chytrých hodinek (Android, Apple)
  • Rozšíření pro internetové prohlížeče (Chrome, Firefox)
  • Webové rozhraní
  • V češtině
  • Offline editace
  • Klávesové zkratky
  • Měření produktivity/cílů
  • Štítky
  • Filtry (priority)
  • Možnost vkládat k úkolům soubory jako přílohy
  • Přidávání úkolů e-mailem
  • Možnost propojit s dalšími nástroji (Slack, Gmail, Outlook atd.)
  • Projektové šablony
  • Nápověda
  • FAQ a poradce při potížích
  • Videonávody
Hodnocení redakce
hodnoceno 29 parametrů
8.6/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 2x
5/5
Celkové skóre 8/10 se skládá z hodnocení 2 parametrů:
  • Roční platba (tarif pro jednotlivce)
  • Verze zdarma?
Finance
8/10
Celkové skóre 8.8/10 se skládá z hodnocení 9 parametrů:
  • Počet projektů/seznamů verze zdarma
  • Počet projektů/seznamů placená verze
  • Počet úkolů v projektu/seznamu verze zdarma
  • Počet úkolů v projektu/seznamu placená verze
  • Sdílení a spolupráce
  • Připomenutí
  • Opakování úkolů
  • Podúkoly (subtasky)
  • Spojení s Google Kalendářem
Důležité funkce
8.8/10
Celkové skóre 8.3/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Aplikace pro desktop (Windows, MacOS)
  • Aplikace pro mobilní zařízení (Android, iOS)
  • Podpora chytrých hodinek (Android, Apple)
  • Rozšíření pro internetové prohlížeče (Chrome, Firefox)
  • Webové rozhraní
  • V češtině
Kompatibilita
8.3/10
Celkové skóre 7.7/10 se skládá z hodnocení 9 parametrů:
  • Offline editace
  • Klávesové zkratky
  • Měření produktivity/cílů
  • Štítky
  • Filtry (priority)
  • Možnost vkládat k úkolům soubory jako přílohy
  • Přidávání úkolů e-mailem
  • Možnost propojit s dalšími nástroji (Slack, Gmail, Outlook atd.)
  • Projektové šablony
Užitečné funkce
7.7/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 3 parametrů:
  • Nápověda
  • FAQ a poradce při potížích
  • Videonávody
Podpora
10/10

Výhody

  • Aplikace pro všechny platformy a operační systémy
  • Minimalistický desigh
  • Připomínky podle lokace

Nevýhody

  • Není v češtině.

TickTick Recenze 4. TickTick Recenze

Shrnutí recenze

TickTick je na první pohled jednoduchý úkolovník, který v sobě skrývá mnoho užitečných funkcí. Ty ocení nejen stoupenci GTD. Aplikaci lze využívat zdarma, ale s určitými omezeními. Pokud uživatelům něco chybí, tak si mohou zaplatit prémiový tarif.

Aplikace úkolovníku TickTick uživatele nespíš vzhledem příliš neoslní. Nicméně, dobrou zprávou je, že je možné si ji trochu uživatelsky zpříjemnit. Například lze měnit její pozadí a barvy a v úkolech a seznamech je možné používat emotikony.

Celkové skóre 8.3/10 se skládá z hodnocení všech 29 parametrů:
  • Roční platba (tarif pro jednotlivce)
  • Verze zdarma?
  • Počet projektů/seznamů verze zdarma
  • Počet projektů/seznamů placená verze
  • Počet úkolů v projektu/seznamu verze zdarma
  • Počet úkolů v projektu/seznamu placená verze
  • Sdílení a spolupráce
  • Připomenutí
  • Opakování úkolů
  • Podúkoly (subtasky)
  • Spojení s Google Kalendářem
  • Aplikace pro desktop (Windows, MacOS)
  • Aplikace pro mobilní zařízení (Android, iOS)
  • Podpora chytrých hodinek (Android, Apple)
  • Rozšíření pro internetové prohlížeče (Chrome, Firefox)
  • Webové rozhraní
  • V češtině
  • Offline editace
  • Klávesové zkratky
  • Měření produktivity/cílů
  • Štítky
  • Filtry (priority)
  • Možnost vkládat k úkolům soubory jako přílohy
  • Přidávání úkolů e-mailem
  • Možnost propojit s dalšími nástroji (Slack, Gmail, Outlook atd.)
  • Projektové šablony
  • Nápověda
  • FAQ a poradce při potížích
  • Videonávody
Hodnocení redakce
hodnoceno 29 parametrů
8.3/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 6x
4.7/5
Celkové skóre 9/10 se skládá z hodnocení 2 parametrů:
  • Roční platba (tarif pro jednotlivce)
  • Verze zdarma?
Finance
9/10
Celkové skóre 8.8/10 se skládá z hodnocení 9 parametrů:
  • Počet projektů/seznamů verze zdarma
  • Počet projektů/seznamů placená verze
  • Počet úkolů v projektu/seznamu verze zdarma
  • Počet úkolů v projektu/seznamu placená verze
  • Sdílení a spolupráce
  • Připomenutí
  • Opakování úkolů
  • Podúkoly (subtasky)
  • Spojení s Google Kalendářem
Důležité funkce
8.8/10
Celkové skóre 8.3/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Aplikace pro desktop (Windows, MacOS)
  • Aplikace pro mobilní zařízení (Android, iOS)
  • Podpora chytrých hodinek (Android, Apple)
  • Rozšíření pro internetové prohlížeče (Chrome, Firefox)
  • Webové rozhraní
  • V češtině
Kompatibilita
8.3/10
Celkové skóre 8.8/10 se skládá z hodnocení 9 parametrů:
  • Offline editace
  • Klávesové zkratky
  • Měření produktivity/cílů
  • Štítky
  • Filtry (priority)
  • Možnost vkládat k úkolům soubory jako přílohy
  • Přidávání úkolů e-mailem
  • Možnost propojit s dalšími nástroji (Slack, Gmail, Outlook atd.)
  • Projektové šablony
Užitečné funkce
8.8/10
Celkové skóre 6.7/10 se skládá z hodnocení 3 parametrů:
  • Nápověda
  • FAQ a poradce při potížích
  • Videonávody
Podpora
6.7/10

Výhody

  • Možnost natastavit jednomu úkolu více připomínek
  • Integrovaný pomodoro časovač
  • Možnost vkládat přílohy k úkolům

Nevýhody

  • Synchronizace s Google Kalendářem pouze v premium verzi

Microsoft To Do Recenze 5. Microsoft To Do Recenze

Shrnutí recenze

Microsoft To Do je nástroj pro zvyšování produktivity, úkolovník a poznámkovník, který je náhradou za populární Wunderlist. To Do je stále ve vývoji a je krok pozadu za nejlepšími úkolovníky a to-do aplikacemi. Nicméně, pro základní potřeby je to určitě skvělá volba, která má co nabídnout.

Na Microsoft To Do je nejlepší, že je zdarma. Sice se nemůže vyrovnat aplikacím jako je například Todoist, ale i tak má tento úkolovník spoustu užitečných funkcí pro zvyšování produktivity a pro samotnou správu úkolů.

Celkové skóre 8/10 se skládá z hodnocení všech 29 parametrů:
  • Roční platba (tarif pro jednotlivce)
  • Verze zdarma?
  • Počet projektů/seznamů verze zdarma
  • Počet projektů/seznamů placená verze
  • Počet úkolů v projektu/seznamu verze zdarma
  • Počet úkolů v projektu/seznamu placená verze
  • Sdílení a spolupráce
  • Připomenutí
  • Opakování úkolů
  • Podúkoly (subtasky)
  • Spojení s Google Kalendářem
  • Aplikace pro desktop (Windows, MacOS)
  • Aplikace pro mobilní zařízení (Android, iOS)
  • Podpora chytrých hodinek (Android, Apple)
  • Rozšíření pro internetové prohlížeče (Chrome, Firefox)
  • Webové rozhraní
  • V češtině
  • Offline editace
  • Klávesové zkratky
  • Měření produktivity/cílů
  • Štítky
  • Filtry (priority)
  • Možnost vkládat k úkolům soubory jako přílohy
  • Přidávání úkolů e-mailem
  • Možnost propojit s dalšími nástroji (Slack, Gmail, Outlook atd.)
  • Projektové šablony
  • Nápověda
  • FAQ a poradce při potížích
  • Videonávody
Hodnocení redakce
hodnoceno 29 parametrů
8/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 10x
3.7/5
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 2 parametrů:
  • Roční platba (tarif pro jednotlivce)
  • Verze zdarma?
Finance
10/10
Celkové skóre 8.8/10 se skládá z hodnocení 9 parametrů:
  • Počet projektů/seznamů verze zdarma
  • Počet projektů/seznamů placená verze
  • Počet úkolů v projektu/seznamu verze zdarma
  • Počet úkolů v projektu/seznamu placená verze
  • Sdílení a spolupráce
  • Připomenutí
  • Opakování úkolů
  • Podúkoly (subtasky)
  • Spojení s Google Kalendářem
Důležité funkce
8.8/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Aplikace pro desktop (Windows, MacOS)
  • Aplikace pro mobilní zařízení (Android, iOS)
  • Podpora chytrých hodinek (Android, Apple)
  • Rozšíření pro internetové prohlížeče (Chrome, Firefox)
  • Webové rozhraní
  • V češtině
Kompatibilita
10/10
Celkové skóre 4.4/10 se skládá z hodnocení 9 parametrů:
  • Offline editace
  • Klávesové zkratky
  • Měření produktivity/cílů
  • Štítky
  • Filtry (priority)
  • Možnost vkládat k úkolům soubory jako přílohy
  • Přidávání úkolů e-mailem
  • Možnost propojit s dalšími nástroji (Slack, Gmail, Outlook atd.)
  • Projektové šablony
Užitečné funkce
4.4/10
Celkové skóre 6.7/10 se skládá z hodnocení 3 parametrů:
  • Nápověda
  • FAQ a poradce při potížích
  • Videonávody
Podpora
6.7/10

Výhody

  • Úplně zdarma
  • Integrace s nástroji od Microsoft + V češtině

Nevýhody

  • Nelze synchronizovat s Google Kalendářem

✅Jak vybrat a co by měla to-do aplikace umět?

Na trhu je dnes poměrně velký výběr aplikací. Některé jdou cestou minimalismu a jednoduchosti a jiné se zase snaží poskytnou uživatelům co největší počet funkcí, které by jim pomohly při plánování času. Existují však nejužitečnější funkce, které by měl splňovat každý úkolovník.

Podúkoly (subtasky)

Podúkoly slouží k rozdělení hlavního úkolu. Pro příklad to lze vysvětlit na nákupním seznamu. Hlavní úkol například pojmenujete “Nákupní seznam” a pod ten přidáváte položky nákupu. Díky tomu víte, co máte koupit a pravděpodobně na nic nezapomenete, protože si při nákupu jednotlivé položky odškrtáváte.

Smysl podúkolů je tedy takový, že mají rozdělit hlavní úkol na několik dílčích úkolů. Při práci na projektu nebo při rutinních pracech si rozdělíte hlavní úkol na menší, abyste při pracovním procesu na něco nezapomněli. Velký úkol se plní mnohem jednodušeji, když postupujete podle stanoveného plánu po malých krůčcích.

Připomínky

Připomínky jsou jednou z funkcí, kterou si na úkolovníku zamilujete. A je to také funkce, která u papírového poznámkovníku chybí. Připomínky mají uživatelům pomoci nezapomenout na nadcházející úkol tím, že je včas upozorní. Některé to-do aplikace umožňují nastavovat několik připomínek k jedné poznámce. Také je možné nastavovat otravné připomínky, které tak dlouho naléhají, že se úkolu začnete raději věnovat.

Aplikace pro PC

Zejména pro pracovní poznámky oceníte možnost nainstalovat na svůj počítač aplikaci úkolovníku. Všechny námi testované úkolovníky mají software pro Windows i pro Apple (MacOS). Na počítači je správa úkolů pohodlnější a efektivnější. Jinak vám ale desktopové aplikace nenabídnou nic navíc oproti aplikacím pro mobilní telefony.

Aplikace pro mobilní telefony a tablety

Mobilní telefon máme většinou neustále všude sebou. V tom případě můžete mít sebou i své poznámky a poznámkovník, do kterého jednoduše přidáte další poznámku. Aplikace úkolníčku v telefonu má i jiné výhody. Například notifikace, které vás upozorní na úkol. Nemusíte neustále sledovat hodinky a čas. To za vás udělá aplikace. Záleží na vašich preferencích, ale všechny testované úkolovníky měly aplikace pro Android i iOS.

Sdílení a týmová spolupráce

Zde záleží na uživatelských potřebách. Většina to-do aplikací umožňuje uživatelům sdílet seznamy úkolů (projekty) nebo pouze jednotlivé úkoly. Při týmové spolupráci je toto nepostradatelná funkce.

To-do aplikace zdarma

Většina úkolníků je k dispozici také v bezplatné verzi (Freelo, Todoist). Ve verzích zdarma často chybí některé užitečné funkce jako jsou připomínky, připomínky podle geolokace, sdílení úkolů nebo například synchronizace s Google Kalendářem. Pokud takové funkce nepotřebujete, tak je možné to-do aplikace poměrně dobře používat i v bezplatných verzích.

Co je To-Do aplikace?

Co Je To Do Alikace Spravce Ukolu

V doslovném překladu z angličtiny do češtiny znamená výraz “to-do” dělat. To-do aplikace jsou aplikace na zaznamenávání úkolů, poznámek nebo jiných informací. Jsou to tedy chytré úkolníčky, které je dnes možné, díky moderním technologiím, mít neustále u sebe. A pokud doma zapomenete mobilní telefon, ve kterém máte nainstalovanou aplikaci na úkoly, tak se ke svým úkolům můžete dostat například přes webové rozhraní, na které se úkoly synchronizují, aby mohly být neustále po ruce.

Proč používat to-do aplikaci (úkolovník)?

Proč používat to-do aplikace a ne propisku a papír? Mnoho lidí dává papíru a tužce přednost. Není na tom nejspíš nic špatného. Problém nastává až v případě zapomenutého úkolovníku nebo při jeho ztrátě. V tu chvíli jsou úkoly nedostupné nebo úplně ztracené.

Aplikace pro zápis úkolů umožňuje uživatelům spravovat úkoly mnohem efektivněji a bez obav, že o ně přijdou. Například nevyřešené úkoly nemusí pracně přepisovat, ale lze je přeplánovat pouhou změnou data nebo jejich přetažením do seznamu úkolů na následující den.

To-do aplikace fungují v takzvaném cloudu. Cloud je vlastně úložiště kam se v šifrované podobě ukládají vaše informace (úkoly a poznámky). Tyto informace jsou z cloudu všude dostupné. Pokud dojde například ke ztrátě nebo poškození mobilního telefonu, ve kterém máte aplikaci na úkoly, tak o úkoly nepřijdete. Ty jsou zálohované v cloudu a z něho se dokáží bezchybně stáhnout do nového zařízení. A díky cloudu mají uživatelé poznámky dostupné i přes webové rozhraní, takže nejsou odkázaní na mobilní telefon, ale v případě nastalého problému se dostanou ke svým poznámkám i z cizího zařízení nebo služebního počítače.

to-do aplikace v cloudu
V cloudu je vše uloženo na vzdáleném serveru.

Co je GTD?

Getting Things Done (GTD) je metoda organizování času. Smyslem této metody je uvolnění místa v hlavě tím, že si nemusíte nic pamatovat. Na zapamatování úkolů jsou zde to-do aplikace. Ty si nejen pamatují všechny úkoly, které do nich zadáte, ale také je vám dokáží ve správný čas připomenout.

V to-do aplikaci si uživatel vytvoří různé seznamy pro úkoly. Například schůzky, práce, závazky, práce na zahradě, osobní a tak dále. Do těchto seznamů zaznamená úkoly, které mu leží v hlavě. Tím na ně nemusí neustále myslet, ale může je z mysli odložit do úkolníčku a nechat si je připomenout ve správný čas. V praxi to může fungovat třeba tak, že máte čas na plnění prací okolo domu, kouknete se do aplikace a plníte úkoly, které jsou potřeba udělat.

Díky tomu vám v hlavě neleží další úkoly, na které byste mysleli během plnění jiných úkolů. Výhodou je vyšší koncentrace na plnění aktuálního úkolu, čistá hlava a třeba lepší spánek.

Jak správně používat to-do aplikace?

Seznam úkolů by vám měl především sloužit. Pokud jej budete správně používat, tak můžete brzy dosáhnout vyšších cílů nebo si zorganizovat čas, aby jste měli vyrovnaný pracovní a osobní život. K tomu je důležité, aby dokázal seznam úkolů pracovat za vás. Tedy obrazně řečeno. Úkoly si musíte nakonec stejně vyřešit sami.

1. Vyberte si správnou aplikaci

To je první krok k úspěšnému organizování úkolů, času a třeba osobního života. Aplikace musí splňovat všechna vaše kritéria. Určitě je důležité, aby měla možnost nastavovat připomínky, seznamy a například podúkoly.

Další užitečné věci:

  • aplikace pro iOS nebo Android
  • možnost synchronizace s kalendářem
  • sledování produktivity
  • opakování úkolů dle intervalu
  • třídění úkolů dle štítků nebo priorit

2. Vytvořte si více seznamů úkolů (projektů)

Nezařazujte všechny úkoly pouze do jednoho seznamu. Naopak se snažte vytvořit několik seznamů, které vám pomohou s rozlišením jednotlivých úkolů. Oddělte určitě pracovní povinnosti a osobní věci. To vám pomůže se na dané úkoly lépe soustředit. Když jste doma, tak vás nebudou vyrušovat pracovní věci a naopak.

3. Dejte úkolům termíny

Pokud je úkol potřeba splnit do nějakého data, tak mu určitě přiřaďte termín. Termíny vám pomohou se stanovením priorit. S termíny si můžete naplánovat činnosti na jednotlivé dny. Když se ráno kouknete do úkolníčku, tak budete okamžitě vědět, do čeho se pustit.

5. Každý den kontrolujte úkoly

Každý den se podívejte na seznam úkolů a začněte na nich pracovat. Nezapomeňte úkoly odškrtávat. Úkoly, které jste nestihli přeplánujte na jiný termín nebo je smažte.

Časté otázky k to-do aplikacím

Co je To-Do aplikace? Ne Ne

To-Do aplikace je vlastně úkolovník v telefonu nebo jiném chytrém zařízení. Do tohoto úkolovníku si zapisujete úkoly, které pak jedním kliknutím snadno zaškrtnete jako hotové. Je to stejné, jak když si píšete úkoly na list papíru, ale v mobilním telefonu máte úkolovník synchronizovaný a zálohovaný.

Jak pracovat s to-do listem? Ne Ne

Každý člověk si musí přijít na svůj vlastní styl práce. Většinou se ale vychází z metody GTD.

1. Všechny úkoly musíte dostat z hlavy do aplikace (do to-do listu).
2. Úkoly si v aplikaci zorganizujete podle projektů, činností a podobně, aby nebyly všechny na jedné hromadě.
3. Úkolům přiřadíte termín a ve stanovený čas daný úkol splníte, odškrtnete a je hotovo.

Proč používat aplikaci a ne papír? Ne Ne

Výhodou aplikací je, že jsou synchronizované mezi různá zařízení. Pokud si doma na počítači zaznamenáte úkol, tak ho máte synchronizovaný na telefon, tablet, pracovní počítač a tak podobně. K úkolům je také možné přistupovat přes internetový prohlížeč, protože to-do aplikace často mají své webové rozhraní.

Pokud ztratíte telefon, tak jsou úkoly zálohované, takže si do nového telefonu stáhnete to-do aplikaci a do té se okamžitě synchronizuje práce.

Dokáže toto papír?

6 nejlepších To-Do aplikací

Zdroje a užitečné odkazy


Přispět svou zkušeností
diskuze
Podělte se o názor a pomozte tak ostatním!