
Atomer Recenze
Shrnutí recenze
Platforma Atomer staví na zajímavém principu, který umožňuje sestavování e-shopu pomocí modulů (tzv. atomů). Těmito moduly doplňujete základní šablonu například o ankety, formuláře a další prvky. Moduly si přitom „pronajímáte“ na určité období a můžete je kdykoli zapnout i vypnout.
Výhody
- Rychlé a snadné řešení, včetně webhostingu
Nevýhody
- Výhodné zejména pro menší e-shopy

Tato myšlenka jistě osloví začínající prodejce, kteří zatím nemají zkušenosti s programováním a hledají jednoduché řešení pro internetový prodej. Ostatně Atomer svou nabídkou celkově zaujme spíš menší a méně náročné zájemce, kteří chtějí rozjet obchod v několika krocích. Na Atomeru si můžete vybrat z řady responzivních a přizpůsobitelných šablon. Zkušenější uživatelé ocení možnost úprav CSS stylů. Atomer ale nabízí i tvorbu designu na míru, pokud by vám žádná z šablon nevyhovovala.
Cena provozu e-shopu začíná na 43 Kč za měsíc. V ceně je webhosting s 500 MB prostoru a datovým tokem 5 GB za měsíc, za lepší parametry si budete muset připlatit. Ve zdarma variantě je omezen počet produktů, a to na 2000. Zahrnuta je dále šablona stránek, základní optimalizace (SEO) pro vyhledávače, pravidelná aktualizace a denní záloha. K tomu získáte statistiky i podporu sociálních sítí či napojení na portál Heureka.cz a můžete si vybrat z širokého spektra dalších (placených) služeb.
U Atomeru oceníte rychlost a jednoduchost rozjetí e-shopu v kombinaci s možností vytvořit si „balíček“ služeb podle vlastních potřeb. Platformu si navíc můžete zkusit zdarma. Nevýhodou je například menší počet šablon a taky poměrně rychle rostoucí cena při dokupování služeb a pronajímání modulů.

Jednoduché a rychlé řešení zejména pro menší e-shopy.

Ať už jste technicky zdatnější nebo ne, všichni máme stejných 24 hodin za den a ztrácet čas komplikovanou instalací eshopového řešení je to poslední, po čem člověk při rozjezdu nového projektu touží. Jak je na tom v tomto ohledu Atomer?
Instalace
Informace o tom, jakým způsobem lze e-shop založit/otevřít. Většinou stačí napsat adresu a zaregistrovat se. Jinde chtějí i ověření e-mailu a další informace.
|
Na klik (e-mail) |
Průvodce spuštění e-shopu
Ideální je, když má e-shopové řešení průvodce, který vám hned po prvním přihlášení/registraci přesně ukáže, kde jsou jaké záložky, funkce apod. Zjistíte také, co se kde zakládá, vytváří, jak s pracovat s jednotlivými moduly a záložkami atd.
|
|
Je v češtině?
Je e-shop v češtině, nebo v jiném jazyce? Např. Shopify je k dispozici pouze v anglickém jazyce, ale má českou stránku podpory
|
|
Vyzkoušení zdarma
Umožňuje e-shop vyzkoušet si ho na nějakou dobu zdarma? Obvykle můžete e-shop testovat (na jejich doméně) po dobu 14/15/30 dní. Výjimkou je např. Exitshop, u kterého platíte procenta z prodeje, takže jej můžete testovat, jak dlouho potřebujete - dokud něco neprodáte, nic neplatíte.
|
|
Cílem eshopu je prodávat a proto jsou možnosti marketingu jedním z nejzásadnějších faktorů, které při výběru sledovat. To jsou možnosti jako specifikování META dat pro SEO, implementace FB pixelu, exportování do srovnávačů jako Heureka nebo možnost vytvářet blogový obsah.
Google Analytics
Napojení na Google Analytics umožňuje sledovat statistiky e-shopu, prodeje, stránky/produkty, které klienti nejvíce navštěvují, jak rychle ze stránky odchází atd.
|
|
Facebook pixel
Propojení s oblíbenou sociální sítí Facebook. Pozor - neplést si s Facebook Market/Obchod, to je něco jiného.
|
|
Má export pro známé srovnávače
Export pro srovnávače, jako je Heureka, Zboží.cz apod. je důležité, protože se tak vaše produkty dostanou k mnohem většímu množství klientů.
|
|
Možnost importu produktů
Import produktů výrazně usnadňuje začátek i pozdější správu vašeho e-shopu. Není nutné přidávat jedno zboží po druhém, ale můžete si importovat celý seznam najednou.
|
- |
SEO meta data
Pokud na jednotlivých stránkách či produktech můžete upravovat SEO metadata, máte mnohem větší šanci, že je klienti najdou ve vyhledávačích.
|
|
Wordpress
Je možné implementovat e-shopové řešení na Wordpress.
|
|
Blog
Blog je u e-shopů výbornou pomůckou, jak přitáhnout nové zákazníky, jak jim více popsat vaše zboží, jak zdůraznit, v čem je dobré a proč ho mohou potřebovat. Navíc se zvyšuje návštěvnost vašeho e-shopu a posouváte se na vyšší pozice ve vyhledávačích.
|
|
EET
Propojení e-shopu s EET je dnes v podstatě již nezbytností. Např. Shopify tuto možnost nemá, takže je nutné řešit to dokoupením potřebných pluginů.
|
|
SSL
SSL poskytuje zabezpečení komunikace šifrováním a autentizaci komunikujících stran.
|
|
Facebook obchod
Pokud lze e-shop a zboží v něm propojit s Facebook Market, narazí na něj mnohem více potenciálních zákazníků.
|
|
Live chat
Umožňuje e-shop komunikovat s vašimi zákazníci pomocí live chatu.
|
|
Jste v rámci platformy omezení pouze na pár šablon nebo si můžete vybírat z desítek různých? A do jaké míry můžete šablonu upravovat? Tabulka níže podá odpověď:
Počet šablon zdarma
Kolik šablon e-shopové řešení nabízí zdarma (většinou se všechny šablony dají ještě individuálně doladit, takže i když je to menší množství, není to velký problém.
|
Ano |
Placené šablony
Kolik placených šablon e-shopové řešení nabízí.
|
|
Zdrojový kód
|
|
úprava CSS
Je možné šablony upravovat dodatečně pomocí CSS.
|
|
Vlastní rozložení panelů
Je možné nastavit si v e-shopu vlastní rozložení panelů - toto mají většinou všichni poskytovatelé.
|
|

Komunikuje podpora pouze přes email? Nabízí i live chat, autorizovaný požadavek či telefonickou podporu? To najdete v tabulce:
Čas odpovědi
Jak dlouho trvalo, než nám podpora odpověděla.
|
Do 1 hodiny |
Telefon
S podporou se lze spojit telefonicky.
|
|
E-mail/kontaktní formulář
S podporou se lze spojit pomocí e-mailu či kontaktního formuláře.
|
|
Počet zodpovězených otázek
Počet položených otázek/počet zodpovězených.
|
10/10 |
Mají online live chat?
Podporu lze kontaktovat pomocí live chatu.
|
|
Kvalita odpovědi z podpory
|
Kvalitní |

Není pro vás Atomer to pravé ořechové? Zkuste se podívat na srovnání nejlepších pronájmů eshopu.
Uživatelské zkušenosti
4 zkušenostíabsolutne neochotny pracovník (Atomeru SK) prveho kontaktu…asi nemal svoj den po víkende
Atomer mi bez varování smazal web pavcom.cz když jsem tam volal tak mi bylo řečeno že web nejde obnovit protože si nedělají takové zálohy.Prostě problém obnovit 15Mb statického webu. Atomer nikomu nedoporučuji a všechny na to upozorňuji !
Já jsem naopak spokojen, jak telefonická podpora tak emailová fungují ihned !
Mám u nich 4 projekty a dokonce Vás upozorní když máte v nastaveních chybu !
Šablony snad rozšíří a měla by být uvedena cena s dph.
Kromě zmiňovaných vlastností je třeba zmínit i další, které dělají atomer bohužel nepoužitelným.
1. Neustále Vás obtěžují emaily „zkušební verze vyprší za..“ Nemám rád nátlak, zde je navíc zcela zbytečný.
2. Pokuta 190kč, pokud nabijete méně než 190Kč!?!
3. Pokud eshop zrušíte, nabité finanční prostředky jsou nevratné!
4. Podpora funguje jen pro funkce atomeru, nastavení například platební brány je nezajímá a ani Vám nedají třeba tip, kde informace hledat. Pokud se dotaz netýká atomeru, odpálkují Vás.
Administrace je vcelku jednoduchá a funčkní, ale k čemu mi to je, když je pozadí služby jaké je.
Po týdnech snahy rozjet u nich eshop jsem nakonec zvolil jiné, nesrovnatelně lepší řešení, nezmíním ho, aby to neznělo jako reklama.