Webareal Recenze
Shrnutí recenze
Webareal je česká služba pro tvorbu a provozování e-shopů. Najdete zde hned několik tarifů, z nichž si vyberete podle potřeby. Webareal má řadu pokročilých nástrojů, které vám ulehčí provoz e-shopu. Dá se propojit i s kamenným obchodem. Správu zvládnete pohodlně i z mobilního telefonu. K vytvoření e-shopu nepotřebujete velké znalosti programování. Vše se dá vytvořit intuitivně v jednoduché administraci. Díky tomu je Webareal vhodný jak pro pokročilé, tak pro začátečníky. Na e-shopu můžete mít neomezený počet produktů. Pokud jich však bude více než 40 000, už neručí za hladký chod.
Výhody
- Jednoduchá služba pro tvorbu e-shopů
- Jednoduché ovládání
- Pro začátečníky i zkušené
- Napojení na Google, Heureka a další
- Napojení na účetní systémy
Nevýhody
- Pro 40 000 produktů v e-shopu a více nezaručí plynulý chod e-shopu
- Méně šablon než u konkurence
Moje zkušenosti s Webareal
Weareal je česká společnost pro e-shopové řešení, které je na trhu již více než desetiletí. Většina uživatelů si zde chválí přívětivé administrativní prostředí, které usnadňuje provoz e-shopu i lidem, kteří nejsou příliš zkušení. To mě přesvědčilo, abych si službu vyzkoušela i já. Co mě úplně neoslovilo, je malý počet šablon, které jsou k placeným balíčkům zdarma. Když chci modernější šablonu, musím si připlatit, nebo zvládat nastavení CSS, což neumím. Na druhou stranu uznávám, že jsem se v prostředí administrace zorientovala velmi rychle a netápala jsem jako u jiných e-shopových služeb. Nastavení bylo rychlé a celkové vytvoření kategorií, nahrávání a přidání informací k produktům je velmi jednoduché. Oceňuji možnost propojení s účetními programy, ale také s různými srovnávači zboží. To je podle mě pro e-shopaře velká pomoc.
Webareal se prezentuje jako jednoduché e-shopové řešení, které bez problémů zvládnou i začátečníci. Vyzkoušet si ho můžete zdarma na 15 dní, ale samozřejmě to nepůjde v ostrém provozu. Snadno si tak ale nastavíte e-shop podle sebe, vyberete design, vytvoříte obsah a nahrajete produkty, které chcete prodávat.
Najdete tu sice i průvodce nastavením e-shopu, ale pouze jako body, podle kterých by se mělo postupovat. To mi nepřišlo ideální. Můžete si také rozkliknout záložku „začínáme“, kde vás povedou krok za krokem, ale nepřijde mi to úplně logické. Jako první krok je zde nahrání prvního produktu. Podívat se na další kroky se mi nepodařilo. Viděla jsem jen první tři a dál mi posuvník nefungoval. Nevím, zda to bylo počítačem či prohlížečem, ale bylo to nepraktické. Výhodu vidím v českém jazyce, ve kterém je celá administrace e-shopu nastavena a rychlé založení e-shopu pomocí e-mailu.
Instalace
Informace o tom, jakým způsobem lze e-shop založit/otevřít. Většinou stačí napsat adresu a zaregistrovat se. Jinde chtějí i ověření e-mailu a další informace.
|
Na klik |
Průvodce spuštění e-shopu
Ideální je, když má e-shopové řešení průvodce, který vám hned po prvním přihlášení/registraci přesně ukáže, kde jsou jaké záložky, funkce apod. Zjistíte také, co se kde zakládá, vytváří, jak s pracovat s jednotlivými moduly a záložkami atd.
|
|
Je v češtině?
Je e-shop v češtině, nebo v jiném jazyce? Např. Shopify je k dispozici pouze v anglickém jazyce, ale má českou stránku podpory
|
|
Vyzkoušení zdarma
Umožňuje e-shop vyzkoušet si ho na nějakou dobu zdarma? Obvykle můžete e-shop testovat (na jejich doméně) po dobu 14/15/30 dní. Výjimkou je např. Exitshop, u kterého platíte procenta z prodeje, takže jej můžete testovat, jak dlouho potřebujete - dokud něco neprodáte, nic neplatíte.
|
Výhodou Webarealu je, že se zde opravdu rychle zorientujete. Vše je označeno skutečnými názvy a v češtině. Nemusíte se tak obávat anglických názvů, kterým byste nerozuměli. V oblasti marketingu nabízí Webareal snad vše, co si od takového nástroje představuji. Propojíte se s Google Analytics, přidáte tlačítka na Facebook a Twitter, můžete využít i propojení se známými srovnávači jako je Heureka a další. To vše se dá snadno najít v levém sloupci administrativy e-shopu. Po rozkliknutí hlavního názvu se rozvine roletka s dalšími položkami. Hledá se zde tedy opravdu snadno. I propojení s dalšími službami je intuitivní.
Samozřejmostí je propojení na účetní systémy, které vám mají zjednodušit vedení e-shopu. Sledování tržeb pak usnadní statistiky, které nabízí sledovat nejen tržby, ale i počet zákazníků, návštěvnost, obraty, zisky a další klíčové položky. Výhodou je i nastavení SEO, které je poměrně pokročilé. Dá se nastavit pro jednotlivé kategorie, můžete si nastavit vlastní URL, popisek a titulek stránky. Pokud zvolíte dražší balíček s více službami, můžete využívat i pokročilejší SEO, jež lépe dostane na váš e-shop ty správné zákazníky.
Google Analytics
Napojení na Google Analytics umožňuje sledovat statistiky e-shopu, prodeje, stránky/produkty, které klienti nejvíce navštěvují, jak rychle ze stránky odchází atd.
|
|
Facebook pixel
Propojení s oblíbenou sociální sítí Facebook. Pozor - neplést si s Facebook Market/Obchod, to je něco jiného.
|
|
Má export pro známé srovnávače
Export pro srovnávače, jako je Heureka, Zboží.cz apod. je důležité, protože se tak vaše produkty dostanou k mnohem většímu množství klientů.
|
|
Možnost importu produktů
Import produktů výrazně usnadňuje začátek i pozdější správu vašeho e-shopu. Není nutné přidávat jedno zboží po druhém, ale můžete si importovat celý seznam najednou.
|
xml, csv |
SEO meta data
Pokud na jednotlivých stránkách či produktech můžete upravovat SEO metadata, máte mnohem větší šanci, že je klienti najdou ve vyhledávačích.
|
|
Wordpress
Je možné implementovat e-shopové řešení na Wordpress.
|
|
Blog
Blog je u e-shopů výbornou pomůckou, jak přitáhnout nové zákazníky, jak jim více popsat vaše zboží, jak zdůraznit, v čem je dobré a proč ho mohou potřebovat. Navíc se zvyšuje návštěvnost vašeho e-shopu a posouváte se na vyšší pozice ve vyhledávačích.
|
|
EET
Propojení e-shopu s EET je dnes v podstatě již nezbytností. Např. Shopify tuto možnost nemá, takže je nutné řešit to dokoupením potřebných pluginů.
|
|
SSL
SSL poskytuje zabezpečení komunikace šifrováním a autentizaci komunikujících stran.
|
|
Facebook obchod
Pokud lze e-shop a zboží v něm propojit s Facebook Market, narazí na něj mnohem více potenciálních zákazníků.
|
|
Live chat
Umožňuje e-shop komunikovat s vašimi zákazníci pomocí live chatu.
|
Hledáte nejvhodnější řešení pro váš nový nebo stávající e-shop? Zaujal vás Webareal, ale chtěli byste na výběr více šablon? Podívejte se na celé naše srovnání nejlepších e-shopových řešení a najděte to, které vám sedne nejvíce.
Webareal nabízí 26 šablon, ale zdarma jsou ke každému vybranému balíčku jen některé. Například u balíčku Standard jsou k dispozici šablony Start a Standard, v balíčku Exclusive pak kromě předchozích i šablona Profi. Šablony si samozřejmě doladíte podle své potřeby. Pokud jste v nastavování webů a e-shopů zkušení, můžete využít i podrobnější upravení šablon pomocí CSS. Takže platí hlavně nezkušení obchodníci.
Počet šablon zdarma
Kolik šablon e-shopové řešení nabízí zdarma (většinou se všechny šablony dají ještě individuálně doladit, takže i když je to menší množství, není to velký problém.
|
11 |
Placené šablony
Kolik placených šablon e-shopové řešení nabízí.
|
|
Zdrojový kód
|
|
Úprava CSS
Je možné šablony upravovat dodatečně pomocí CSS.
|
|
Vlastní rozložení panelů
Je možné nastavit si v e-shopu vlastní rozložení panelů - toto mají většinou všichni poskytovatelé.
|
S podporou Webareal se spojíte jak na e-mailu, tak na telefonu. Dotaz můžete zaslat také přes formulář, který najdete na webových stránkách v sekci kontakty. Využila jsem dotaz přes e-mail a odpověď dorazila během chvilky.
V administraci svého e-shopu můžete využít i autorizovaných dotazů, na něž se odpovědi zobrazí přímo ve vaší administraci.
Čas odpovědi
Jak dlouho trvalo, než nám podpora odpověděla.
|
Do 24 hodin |
Telefon
S podporou se lze spojit telefonicky.
|
|
E-mail/kontaktní formulář
S podporou se lze spojit pomocí e-mailu či kontaktního formuláře.
|
|
Počet zodpovězených otázek
Počet položených otázek/počet zodpovězených.
|
5/5 |
Mají online live chat?
Podporu lze kontaktovat pomocí live chatu.
|
|
Kvalita odpovědi z podpory
|
Kvalitní |
Závěrečné hodnocení
Webareal přináší opravdu jednoduché řešení pro vytvoření e-shopu, které zvládne i začátečník. I když mi chyběl podrobnější průvodce nastavením, který by mě nejprve se vším seznámil, zjistila jsem, že se zde zorientuju velmi rychle. Proto se nebojím doporučit toto řešení i úplným nováčkům, jež hledají místo pro svůj první e-shop. Webareal se vám postará o doménu i hosting, zálohování, pomůže s propojením na různé srovnávače cen či na účetní systémy. Líbí se mi také statistiky, kde mohu sledovat nejen prodané zboží, ale i návštěvnost, obraty a další informace, jež mi pomáhají s prodejem. Se šablonami je to horší, ale to valnou většinu odradit nemusí.
- Jak vytvořit web pro influencery?
- Nejlepší ticketovací helpdesk software
- Jak vytvořit e-shop: průvodce podnikáním v e-shopu
- Dropshipping průvodce: co to je a jak na to
- Nejlepší cookie lišty
- Nejlepší WordPress page buildery
- Srovnání Live Chat softwarů
- Nejlepší WordPress šablony
- Nejlepší fotobanky
- Srovnání nejlevnějších VPS serverů
- Nejlepší webhosting
- Nejlepší pronájem e-shopů
- Nejlepší nástroje na tvorbu webových stránek
- Nejlepší WordPress hosting
Naši návštěvníci přispěli k článku o Webareal následující diskuzí a názory - 1 zkušeností
Webareal používám už rok, předtím jsem používala Wix a i s tím jsem byla spokojená. Každopádně Webareál se pro moje účely hodí víc a taky mi i více vyhovuje. Navíc podpora je rychlá a ochotná, což je pro mě velké plus.