Pronájem eshopů – srovnání, recenze, zkušenosti

Jak založit úspěšný e-shop v roce 2021

Chcete si vytvořit e-shop a konečně začít prodávat váš vysněný produkt? Na trhu jsou desítky e-shopových řešení, jenže jak poznáte, které je to pravé? Otestovali jsme všechny služby a vybrali 24 parametrů ve 4 kategoriích. Vše jsme zapsali do přehledné tabulky, abyste mohli učinit informované rozhodnutí. Navíc jsme otestovali podporu všech služeb. Celkové pořadí je dáno naší známkou, která je souhrnem pěti nejdůležitějších oblastí: jednoduchost spuštění, marketing, customizace, rychlost výsledného e-shopu a podpora.

5nej-srovnani

Upgates.cz


Upgates Znak

Shoptet.cz


Shoptet-logo

Eshop-rychle.cz



Eshop-rychle-logo

Exitshop.cz


exit-shop-logo

Shopify.com


shopify-logo
Sdílené 1. MístoSdílené 1. Místo2. Místo3. MístoFinalista
Finální hodnocení8.88.88.58.17.6
Cena450-2950 Kč/měs290 - 2 490 Kč / měsíc390 Kč / měsíc360 - 990 Kč / měsíc580 - 3 580 Kč / měsíc

Jednoduchost spuštění

InstalaceNa klik (e-mail)Na klik (e-mail)Na klik (e-mail)Na klik (e-mail)Na klik (registrace)
Průvodce spuštění e-shopu
Je v češtině?
Vyzkoušení zdarma

Marketing

Google Analytics
Facebook pixel
Má export pro známé srovnávače
Možnost importu produktůxml, csvxlsx, csv, xmlxml, csvxmlcsv, xml, xls, html
SEO meta data
Wordpress
Blog
EET
SSL
Facebook obchod
Live chat

Upravitelnost

Počet šablon zdarma108910823+14 pro jednostránkové e-shopy20
Placené šablony (pouze přes partnery)
Zdrojový kód
úprava CSS
Vlastní rozložení panelů

Podpora

Čas odpovědiDo 24 hodinDo 1 hodinydo 24 hodin23 minvíce než 24 hod
Telefonano (jen obchodní oddělení)
E-mail/kontaktní formulář
Počet zodpovězených otázek10/1010/1010/1010/1010/10
Mají online live chat? (na Facebooku)
Kvalita odpovědi z podporyDostatečnáKvalitníKvalitníStručná, ale dobráKvalitní, ale anglická
Upgates Logo Vertical

Upgates.cz

UPgates je platforma umožňující vytvořit si profesionálně vypadající e-shop pro všechny, kteří hledají jednoduché a rychlé řešení. K dispozici je sice pouze omezené množství grafik a témat, přesto je možné vytvořit moderní a lákavý vzhled e-shopu. Pro náročnější jsou k dispozici služby profesionálních grafiků, kteří vytvoří e-shop na přání.

Shoptet-logo

Shoptet

Shoptet je prvotřídní e-shopové řešení, které je vhodné pro začínající obchodníky i zkušené e-shopaře. Co se týká designu, Shoptet má v nabídce jen 9 bezplatných šablon, které se však dají upravovat dle libosti. Díky své jednoduchosti a intuitivnímu ovládání je vhodný pro nováčky. Profíci zase ocení možnost propojení s různými systémy, které zjednoduší platby, dopravu, marketing apod. Pokud prodáváte jen malé množství produktů (maximálně 10), můžete zkusit i Free verzi zdarma.

Tvorba e-shopu – video srovnání

Jak si založit e-shop?

Začněme od samotného začátku. Máte skvělý nápad nebo produkt a chcete jej prodávat online? Pak by bylo ideální najít e-shopové řešení, které bude vyhovovat vám i vašemu produktu či produktům a umožní vám poslat je do světa, resp. ke klientům.

Naštěstí jsme e-shopová velmoc a proto existuje spoustu materiálů na toto téma. Naneštěstí, jsme e-shopová velmoc a to množství informací, které máme je nepřehledné a matoucí. Rozhodli jsme se tomu dát řád a ukázat vám jednoduchý způsob, jak si jej vybrat, abyste neztráceli čas nepodstatnými články a dozvěděli se jen to, co skutečně potřebujete znát. A to hned!

Začněme možnostmi, které máte:

E-shop si sami naprogramujete a nebo vybudujete na nějaké volně dostupné službe

E-shop si necháte vytvořit na míru

E-shop si pronajmete

Každá z těchto možností má svoje výhody a nevýhody, které si rozebereme níže. Podle toho se snáze rozhodnete, co bude nejvhodnější právě pro vás. 

Nakonec vám ukážeme, co by správný e-shop měl mít aby “prodával”. vytvořit totiž e-shop a naplnit ho zbožím je jen první část celého projektu – a i když vám to tak možná nepřijde, je to ta jednodušší část. Klíčové je totiž dostat na e-shop klienty, kteří budou mít zájem o koupi vašeho zboží či produktu. 

Tento text vám zabere 10 minut a ušetří hodiny času. Takže jdeme na to:

E-shop si sami naprogramujete a nebo vybudujete na nějaké volně dostupné službě

Nejdříve se pojďme podívat na programování vlastního e-shopu. My jsme striktně proti této variantě a to hned ze dvou důvodů. Jak už jsme výše zmínili, pokud chcete mít e-shop a prodávat zboží (nebo alespoň byste měli chtít), je jeho vytvoření a naplnění zbožím teprve začátek vaší cesty a ne naopak. Když se rozhodnete budovat e-shop na vlastním kódu od nuly, ztratíte spoustu času, který můžete věnovat samotnému prodeji a navíc musíte e-shop neustále aktualizovat aby odpovídal trendům doby. Dostáváte se tak do pozice podnikatele, marketingového manažera a k tomu i IT experta. Je potřeba si uvědomit, že den má pouze 24 hodin a pokud chcete svůj čas využívat efektivně, je důležité se zaměřit na opravdu podstatné věci, což je v tomto případě právě prodej.

Výhody:

  • Ušetříte peníze
  • E-shop je přesně podle vašich představ

Nevýhody:

  • Ztratíte spoustu času
  • E-shop je sice podle vašich představ ale shodují se vaše představy s potřebami zákazníka?

Náš tip!

Pokud hledáte spíše nástroj na tvorbu webu a e-shop je pro vás jen okrajový/doplňkový, podívejte se i na naše srovnání nástrojů na tvorbu webu. Třeba najdete řešení, které je pro vás příhodnější. 

E-shop na platformě zdarma?

Nyní se pojďme podívat na postavení e-shopu na nějaké dostupné platformě zdarma. Mezi nejznámější platformy patří Woocommerce (WordPress) a Presta shop. Tyto dva systémy umožňují i ne úplně technicky zdatným lidem postavit si vlastní e-shop. Tato varianta je už schůdnější, než předchozí programování od “nuly”, nicméně jsou zde naprosto stejné problémy a nevýhody. Navíc je zde další nevýhoda v tom, že tyto systémy jsou zahraniční a například exporty do českých zbožových katalogů neumí. Naštěstí je v ČR několik lidí, kteří jsou schopni s tímto pomoci. Jedním z nich je třeba Vladislav Musílek.

Výhody:

  • Základní systém je zadarmo a doplňky stojí do 20 000 Kč
  • Ušetří mnoho času oproti programování vlastního řešení

Nevýhody:

  • Stále ztratíte spoustu času nejen nastavováním e-shopu ale i učením se prostředí e-shopu

E-shop si necháte udělat na míru

Udělat si e-shop na míru je, pravda, ta nejpohodlnější verze. Problémem však je, že je značně nákladná. Nechat si vytvořit e-shop na míru od profíka stojí i stovky tisíc korun – záleží na tom, jak velký projekt plánujete. Pokud tyto peníze nemáte, a nemůžete je na svůj projekt uvolnit, tak tuto variantu vytvoření e-shopu rovnou přeskočte a vrhneme se na 3. část. 

Pokud je však pro vás zajímavá a máte potřebný rozpočet pro založení e-shopu vytvořeného na míru, tak můžeme pokračovat dál. 

Necháte-li si vytvořit e-shop od specialistů v oboru s kvalitní podporou a možností dalších úprav, tak máte vyhráno. Dostanete tak systém, který nemá nikdo jiný a je udělaný na míru vašim potřebám. Navíc, pokud tvůrci e-shopu mají v týmu i UX specialistu, budou se snažit postavit celý e-shop tak, aby prodával. Vy ušetříte spoustu času a dostanete originalitu, kvalitu a funkčnost. Na druhou stranu do svého projektu investujete spoustu peněz, které bude potřeba vydělat zpět. 

Výhody:

  • Vše na míru
  • Velká úspora času
  • Originalita
  • Případná podpora prodeje

Nevýhody:

  • Za kvalitu si hodně připlatíte

E-shop si pronajmete

Pokud po přečtení předchozích odstavců začínáte mít depresi a pomalu se vzdáváte svého snu na vlastní e-shop, ještě chvilku vydržte. Máme pro vás ještě poslední řešení a tušíme, že tohle vám bude vyhovovat. 

Nyní si představte, že máte e-shop postavený na míru, se všemi výhodami, které existují, a přitom nemusíte platit obrovské sumy nýbrž jen měsíční poplatek. Tohle vše skýtá pronájem e-shopu. Pokud k tomu je ještě společnost kvalitní a e-shopové řešení je domyšlené do konce, máte postaráno i o aktualizace, abyste vždy byli na trhu jedničkou.

Doporučení!

Na Českém trhu existuje 40+ společností, které vám nabízí své služby a my jsme dali dohromady 5 nejlepších e-shopových řešení, které na českém trhu naleznete! Recenze na ně najdete na našich stránkách. 

Pronájem e-shopu nabízí řadu možností – od profesionálního vzhledu, spousty témat a grafických šablon, přes kategorizaci, import/export zboží až po prodejní řešení a pokročilé možnosti, jak dostat zboží do podvědomí klientů, resp. jak dostat platící klienty na vaše stránky/e-shop. 

Výhody:

  • Vše na míru
  • Velká úspora času
  • Profesionální vzhled e-shopu
  • Pokročilé funkce 

Nevýhody:

  • E-shop nevlastníte

Jak levně vytvořit e-shop?

Už víte, že chcete podnikat pomocí e-shopu a prodávat zboží? Pojďme si nyní shrnout, jak vytvořit e-shop co nejlevněji a na co se zaměřit hned na začátku. 

V první řadě je důležité si uvědomit, s čím chcete podnikat. Jaké zboží budete ve svém e-shopu prodávat? Máte k tomuto zboží nějaký vztah? Víte o něm něco? To je totiž podstatné k tomu, jak budete po vytvoření své zboží i e-shop prezentovat a šířit o něm podvědomí, abyste přitáhli (nové) klienty. 

U volby zboží je vždy dobré, když nabízíte něco, co jiné e-shopy nenabízí. Ideální je, pokud máte možnost dovážet nebo objednávat nějaké nové zboží ze zahraničí a tady jej prezentovat jako novinku. Dejte však pozor na to, aby zboží splňovalo podmínky k prodeji v ČR. Skvělou variantou je, když sami nějaké zboží vyrábíte a prodáváte tak své vlastní originální výrobky. 

Dobré je také uvědomit si, kdo budou vaši zákazníci. Podle toho by měl být vytvářen design a celková funkčnost vašeho e-shopu. Bude moderní, nostalgický, romantický, sportovní, apod.?

Pokud bychom však měli dostát nadpisu této části našeho článku a poradit vám, jak vytvořit e-shop levně, doporučíme následující. Řada e-shopových řešení nabízí možnost založit si na zkoušku e-shop zdarma. Většinou máte 30 dní na to, abyste si vyzkoušeli, jak se vám v něm bude pracovat a zda má všechny funkce, které požadujete. Pokud vám e-shopové řešení nebude vyhovovat, nic se neděje, můžete jít zase “o dům dál”. Pokud vám ale vyhovovat bude, už odhadnete, jaké funkce budete nejvíce využívat a vyberete si takový tarif, který se vám bude skutečně hodit. U e-shopového řešení platíte většinou roční předplatné, ale jedná se v podstatě o měsíční pronájem placení na delší dobu. Čím delší doba, tím je zpravidla větší sleva. Pokud jste si e-shop dostatečně vyzkoušeli a víte, že u tohoto řešení zůstanete, objednejte si předplatné na co nejdelší možnou dobu. 

Druhou možností, jak si vyzkoušet e-shop v provozu, jeho technické možnosti, design atd., je WooCommerce. Zde stačí stáhnout plugin – třeba i na stránku, která už vám běží na WordPressu, začít si “hrát” a nastavit si e-shop tak, jak by se vám líbil. Záleží pak čistě na vás, zda přejdete na placené služby, které zpravidla umožňují lepší funkce, nebo zůstanete v nižších cenových hladinách. 

Na co se zaměřit při výběru pronájmu eshopů:

1) Hosting

Naprosto zásadní faktor při výběru e-shopového řešení je hosting. Stejně jako když stavíte dům i váš e-shop musí mít pevné základy. Některá e-shopová řešení nabízí hosting v ceně řešení (popřípadě za příplatek). Tuto variantu doporučujeme, protože máte jistotu, že parametry hostingu jsou nastaveny přesně na míru e-shopového řešení. Pokud hosting není v ceně nabízen a nelze ho ani dokoupit, zkuste prohledat internet, podívat na diskuzní fóra a nebo se můžete podívat na naše hodnocení 5 nejlepších hostingů a najít jiné e-shopové řešení, které vám bude více vyhovovat a bude mít i hosting. 

Co souvisí s hostingem je:

  • rychlost – e-shop by se měl rychle načítat. S tím je spojený “čistý” kód webu, použití cache, použití minifikace CSS a skriptů, popřípadě použití CDN.
  • https certifikát (dnes už standard) – umožňuje zabezpečené spojení s webem a pro e-shop, kde se zákazníci mohou přihlásit ke svému účtu je naprosto zásadní
  • PHP 7.0
  • HTTP2

Další informace o nejvhodnějším hostingu naleznete na našem hodnocení 5 nejlepších hostingů.

2) Upravitelnost

Vzhled výsledného e-shopu byste měli být schopni upravit do takové míry, aby seděl vašim požadavkům. Tedy ne jenom barevné schéma ale i rozložení samotného e-shopu. Možnost výběru postranních panelů (pro nejprodávanější produkty, produkty ve slevě, atp…) by mělo být samozřejmostí.

Jistá upravitelnost úvodní stránky spolu s možností vložení bannerů a jiných prvků je vyšší standard, který také ulehčí váš prodej. Některé řešení nabízejí i vlastní šablony – díky nim si můžete zvolit rozložení, které vám vyhovuje a už upravit jen detaily, tímto ušetříte hodiny a hodiny času.

Dalším důležitým kritériem je import produktů. Ten sice úplně nesouvisí s upravitelností ale je dobré mít možnost importovat produkty například od vašeho dodavatele. Všechny informace o prodávaných produktech tak nahrajete najednou, místo abyste je vkládali produkt po produktu ručně. Tím ušetříte spoustu času, protože kostru produktu budete mít před-připravenou. Pokud budete chtít texty u produktů upravit, můžete to udělat dodatečně. Čas vám to ale rozhodně ušetří. 

3) Prodej

Tato část je nejdůležitější ze všech zmíněných v našem výčtu. Proto je potřeba se jí věnovat opravdu důkladně. Pojďme si ukázat přehled sekcí, které by neměly v e-shopovém řešení chybět a u každé si stručně vysvětlit, o co se jedná:

  • Vlastní blog – řešení by mělo poskytovat nějakou formu blogu. Ať už interního a nebo integraci na blogovací systém wordpress. Blog je zcela zásadní pro váš prodej, protože do článků můžete vypsat informace o produktech, které se nevejdou do výpisu produktu. Navíc články se dají skvěle sdílet na sociální sítě.
  • Integrace sociálních sítí – je dobré mít tlačítka pro sdílení u každého produktu. Je potřeba zákazníkům umožnit na jeden klik sdílet váš obsah. Skvělým doplňkem pro váš e-shop je i integrace facebook e-shopu. Velký boom zažívá i instagram a bylo by dobré zobrazovat datový feed přímo na e-shopu.
  • Sofistikované fulltextové vyhledávání produktů – pokud umožníte vašim zákazníkům rychle najít produkt, který chtějí, zkrátíte tak konverzní cestu. I pro vás je toto zásadní, protože v e-shopu nad 1000 produktů je velmi obtížné udržovat “pořádek”.
  • Pokročilé filtry – budete mít zboží, které má hodně parametrů? Pokud ano, je dobré aby si zákazníci podle těchto parametrů mohli vyfiltrovat konkrétní zboží.
  • Napojení na vyhledávače a srovnávače cen – dnes už standardně Heureka.cz, zbozi.cz, atd.
  • Upravitelný košík – dnes už nikdo nechce procházet 3 kroky košíku. Ideální je košík na jednu stránku a na konci této stránky finální potvrzení.
  • Platební možnosti a doprava – e-shop by měl mít v sobě integrované možnosti na platbu kartou, dobírkou, převodem, online peněženkami, popřípadě i Paypal. Dopravy se neustále mění a proto by měla být možnost integrace těch známých a používaných dopravních možností.
  • Vícejazyčnost a cizí měny – možná nyní neplánujete prodávat v zahraničí, jenže co když budete za rok chtít? E-shop by na to měl být připraven.
  • E-mailové adresy – nyní možná váš tým skýtá pár lidí ale cílem je růst a proto by mělo být reálné, abyste i vašim spolupracovníkům vytvořili vlastní e-mailové adresy.
  • E-mail marketing nebo propojení se známými e-mailovými nástroji.
  • Podpora EET – je to nutnost v případě, že budete umožňovat platbu kartou, proto e-shopové řešení musí mít integraci zvládnutou.
  • Up-sells a cross-sells – Podobné produkty, okna s nabídkou “zákazníci si často k tomuto zboží kupují”, nabídka vyšší verze v košíku, nabídka možnosti substitutu v případě nedostupného zboží a další prvky, které pomáhají při prodeji
  • SEO – e-shop by měl být technicky připravený na SEO. Standardem jsou meta popisky a meta titulky u každé stránky e-shopu. Vyšším standardem je potom možnost kanonických url, možností neindexovat určité stránky nebo upravit strukturu URL jednotlivých stránek.

Poznámka redakce:

Facebook pixel je malý kousek kódu, který po vložení na váš web umožňuje retargeting na Facebooku. Díky němu jste schopni cílit reklamy na návštěvníky, jenž váš web v minulosti navštívili. Jste pak schopni daleko lépe zacílit reklamní kampaně tak, aby byly konverzní. Facebook pixel ukládá informace o tom, co návštěvník na webu dělá a to je důvod proč si pak např. můžete vytvořit publikum jen těch lidí, kteří navštívili konkrétní stránku na vašem webu.

Tento pixel si můžete stáhnout ve facebookovém správci reklam. Implementace je pak jednoduchá, stačí takový pixel vložit do hlavičky webu. Facebook reklamy jsou mocnou marketingovou silou, která i díky facebook pixelu nabízí neobyčejné možnosti cílení.

4) Technické řešení

Neměli bychom zapomínat i na “backend” e-shopu. Tedy tu část e-shopu, kde pracujete vy. E-shopové řešení by mělo poskytovat co možná nejlehčí správu a orientaci. Nemělo by zde chybět:

  • Napojení na účetní systémy – propojení účetních systémů s e-shopem je naprostý základ práce s e-shopem. Mělo by být možné exportovat objednávky do účetních systémů a naopak importovat faktury (pro zasílání zákazníkům e-mailem) a stavy skladů zboží.
  • Import a export štítků – V případě, že to dopravce umožňuje, mělo by e-shopové řešení být schopno exportovat (nebo rovnou tisknout) štítky z každé jednotlivé objednávky
  • Správa objednávek – možnost nastavení různých stavů objednávek, vložení sledovacích kódů k balíčkům, možnost vložení slevových kódů po objednání a hromadné úpravy objednávek

5) Co je XML feed a proč ho řešit? 

XML feed je datový soubor sloužící nejčastěji k exportu informací o produktech, které e-shopy následně poskytují třetím stranám jako jsou třeba srovnávače cen. Obsahují data typu: název produktu, cena, parametry, skladová dostupnost nebo obrázky. Takový soubor eshop umístí na danou adresu např. https://www.5nej.cz/feed/, a následně jej zasílá zmíněným třetím stranám. Takový soubor se však nemusí používat jen k obchodním účelům, existuje široké využití XML feedu. Zejména weby, které pracují s velkým množství obsahu, importují pomocí feedu některé důležité informace (např. z veřejných zdrojů).

Recenze jednotlivých pronájmů eshopů:

Eshop-rychle-logo

Eshop-Rychle

Eshop-Rychle.cz je řešení, které vám nabídne plně funkční eshop během pár kliknutí. Služba je ideální pro internetové obchody, které chtějí stabilní eshopové řešení, jenž nebude třeba dále měnit ani v případě většího úspěchu. Na platformě běží, jak malé, tak i velké eshopy.

exit-shop-logo

ExitShop

Exit shop se oproti jiným eshopovým systémům mírně liší. I přesto, že Vám nabídne plně fungující eshop, zajistí vám i napojení na obchody jiných služeb (Prestashop, Eshop-Rychle.cz, Shoptet,…). V ceně tarifu máte neomezený počet internetových obchodů a co víc, můžete je spravovat z jedné administrace. Celkově jde o komplexní eshopové řešení, které ocení velké i malé eshopy.

shopify-logo

Shopify

McAfee spadá pod americkou společnost Intel a jedná se o celosvětově známý antivirus. Naleznete zde vlastní firewall a jiné užitečné funkce na ochranu vašeho počítače. V porovnání s jinými antiviry je administrace o něco složitější a systém je poněkud těžkopádný. Na druhou stranu McAfee má dlouholetou tradici, což vedlo k vyladění softwaru do dokonalosti. Bohužel antivirus není v češtině a proto je v našich podmínkách méně využívaný. Licence obsahuje ochranu pro neomezený počet zařízení na platformách Windows, Android, macOS a iOS.

Časté otázky k pronájmu e-shopů

Jak si založit e-shop?

Začněme od samotného začátku. Máte skvělý nápad nebo produkt a chcete jej prodávat online? Pak by bylo ideální najít e-shopové řešení, které bude vyhovovat vám i vašemu produktu či produktům a umožní vám poslat je do světa, resp. ke klientům. Pokračování.

Jak založit e-shop zdarma?

Nyní se pojďme podívat na postavení e-shopu na nějaké dostupné platformě zdarma. Mezi nejznámější platformy patří Woocommerce (WordPress) a Presta shop. Tyto dva systémy umožňují i ne úplně technicky zdatným lidem postavit si vlastní e-shop.

Co znamená pronájem e-shopu?

Pronájem e-shopu nabízí řadu možností – od profesionálního vzhledu, spousty témat a grafických šablon, přes kategorizaci, import/export zboží až po prodejní řešení a pokročilé možnosti, jak dostat zboží do podvědomí klientů, resp. jak dostat platící klienty na vaše stránky/e-shop. U pronajímaných e-shopů máte k dispozici profesionální systém, který vás ale stojí pouzek zlomek ceny systému e-shopu na míru.

Recenze dalších pronájmů eshopu

Pronájem eshopů
Odesílám
Jak hodnotí naši čtenáři
4.13 (55 Recenzí)

Přispět názorem