Pronájem eshopů – srovnání, recenze, zkušenosti

Banner upgates.com

Nejlepší pronájem e-shopů 2019

Chcete si vytvořit e-shop a konečně začít prodávat váš vysněný produkt? Na trhu jsou desítky e-shopových řešení, tak jak vybrat to pravé? Otestovali jsme desítky nástrojů a vybrali nejlepších pět. Celkové pořadí je dáno naší známkou, která je souhrnem pěti nejdůležitějších oblastí: jednoduchost spuštění, marketing, customizace, rychlost výsledného e-shopu a podpora.

 

5nej-srovnani

UpGates.com


Upgates logo

Shoptet.cz


Shoptet-logo

Eshop-rychle.cz



Eshop-rychle-logo

Shopify.com


shopify-logo

Exitshop.cz


exit-shop-logo
1. Místo2. Místo3. MístoFinalistaFinalista
Finální hodnocení98.88.68.18.0
Cena450-2950 Kč/měs290 - 2 490 Kč / měsíc390 Kč / měsíc580 - 3 580 Kč / měsíc360 - 990 Kč / měsíc

Jednoduchost spuštění

InstalaceNa klik (e-mail)Na klik (e-mail)Na klik (e-mail)Na klik (registrace)Na klik (e-mail)
Průvodce spuštění e-shopu
Je v češtině?
Uživatelská přívětivost (5 je nejvíce)55533
Vyzkoušení zdarma

Marketing

Google Analytics
Facebook pixel
Má export pro známé srovnávače
Možnost importu produktůxml, csvxlsx, csv, xmlxml, csvcsv, xml, xls, htmlxml
SEO meta data
Wordpress
Blog
EET
SSL
Facebook obchod
Live chat

Upravitelnos

Počet šablon zdarma187502011
Placené šablony (pouze přes partnery)
Zdrojový kód
úprava CSS
Vlastní rozložení panelů
Rychlost
Rychlost načítání e-shopů (sekundy)1,8991,9282,2682,1671,961

Podpora

Čas odpovědiDo 1 hodinyDo 1 hodinycca 1-2 hod24 hod23 min
Forma dotazuaut.požadavekaut. požadavekaut. požadavekemailaut. požadavek
Počet zodpovězených otázek10/1010/1010/1010/1010/10
Mají online live chat? (podle vytíženosti)
Kvalita odpovědi z podporyKvalitníkvalitní a obsáhlákvalitní a obsáhláanglickástručná, ale jasný

Jak založit e-shop?

Začněme od samotného začátku. Máte skvělý nápad a nebo produkt a chcete jej prodávat online. Naštěstí jsme e-shopová velmoc a proto existuje spoustu materiálů na toto téma. Naneštěstí, jsme e-shopová velmoc a to množství informací, které máme je nepřehledné a matoucí. Rozhodli jsme se tomu dát řád a ukázat vám jednoduchý způsob, jak si jej vybrat.

Začněme možnostmi, které máte:

E-shop si sami naprogramujete a nebo vybudujete na nějaké volně dostupné službe

E-shop si necháte vytvořit na míru

E-shop si pronajmete

Každá z těchto možností má svoje výhody a nevýhody, které si rozebereme.

Nakonec vám ukážeme, co by správný e-shop měl mít aby “prodával”.

Tento text vám zabere 10 minut a ušetří hodiny, takže jdeme na to:

Jak vytvořit e-shop?

1) E-shop si sami naprogramujete a nebo vybudujete na nějaké volně dostupné službě

Nejdříve se pojďme podívat na programování vlastního e-shopu. My jsme striktně proti této variantě a to hned ze dvou důvodů. Za prvé, chcete mít e-shop a prodávat zboží (nebo alespoň byste měli chtít), nenechte se zmást, jakmile naplníte e-shop zbožím vaše cesta teprve začíná a ne naopak. Druhak, když se rozhodnete budovat e-shop na vlastním kódu od nuly, ztratíte spoustu času, který můžete věnovat samotnému prodeji a navíc musíte e-shop neustále aktualizovat aby odpovídal trendům doby. Dostáváte se tak do pozice, podnikatele, marketingového manažera a k tomu i IT experta. Je potřeba si uvědomit, že máte pouze 24 hodin a je důležité se zaměřit na opravdu důležité věci, což je v tomto případě právě prodej.

Výhody:

  • Ušetříte peníze
  • E-shop je přesně podle vašich představ

Nevýhody:

  • Ztratíte spoustu času
  • E-shop je sice podle vašich představ ale shodují se vaše představy s potřebami zákazníka?

E-shop na platformě zdarma?

Nyní se pojďme podívat na postavení e-shopu na nějaké dostupné platformě zdarma. Mezi nejznámější platformy patří Woocommerce (wordpress) a Presta shop. Tyto dva systémy umožňují i ne úplně technicky zdatným lidem postavit si vlastní e-shop. Tato varianta je už schůdnější, než předchozí programování od “nuly”, nicméně jsou zde naprosto stejné problémy a nevýhody. Navíc je zde další nevýhoda v tom, že tyto systémy jsou zahraniční a například exporty do českých zbožových katalogů neumí. Naštěstí je v ČR několik lidí, kteří jsou schopni s tímto pomoci. Jedním z nich je třeba Vladislav Musílek.

Výhody:

  • Základní systém je zadarmo a doplňky stojí do 20 000 Kč
  • Ušetří mnoho času oproti programování vlastního řešení

Nevýhody:

  • Stále ztratíte spoustu času nejen nastavováním e-shopu ale i učením se prostředí e-shopu

2) E-shop si necháte udělat na míru

Pokud nemáte nižší stovky tisíc korun, tak tuto variantu rovnou přeskočte a vrhneme se na 3. část. Pokud máte tento rozpočet pro založení e-shopu, tak pokračujeme. Pokud si necháte vytvořit e-shop od odborníků v oboru s kvalitní podporou a možností dalších úprav, tak máte vyhráno. Dostanete tak systém, který nemá nikdo jiný a je udělaný na míru vašim potřebám. Navíc, pokud tvůrci e-shopu mají v týmu i UX specialistu, budou se snažit postavit celý e-shop tak, aby prodával.

Výhody:

  • Vše na míru
  • Velká úspora času

Nevýhody:

  • Za kvalitu si hodně připlatíte

3) E-shop si pronajmete

Nyní si představte, že máte e-shop postavený na míru, se všemi výhodami, které má a přitom nemusíte platit nižší stovky tisíc ale pouze měsíční poplatek. Tohle vše skýtá pronájem e-shopu. Pokud k tomu je ještě společnost kvalitní a e-shopové řešení domyšlené do konce, máte postaráno i o aktualizace, abyste vždy byli na trhu jedničkou.

Na Českém trhu existuje 40+ společností, které vám nabízí své služby a my jsme dali dohromady 5 nejlepších e-shopových řešení, které na českém trhu naleznete

Výhody:

  • Vše na míru
  • Velká úspora času

Nevýhody:

  • E-shop nevlastníte

Na co se zaměřit při výběru pronájmu eshopů:

1) Hosting

Naprosto zásadní faktor při rozhodování výběru e-shopového řešení je hosting. Stejně jako když stavíte dům i váš e-shop musí mít pevné základy. Některá e-shopová řešení nabízí hosting v ceně řešení (popřípadě za příplatek). Tuto variantu doporučujeme, protože máte jistotu, že parametry hostingu jsou nastaveny přesně na míru e-shopovového řešení. Pokud hosting není v ceně nabízen a nelze ani dokoupit, zkuste prohledat internet, podívat na diskuzní fóra a nebo se můžete podívat na naše hodnocení 5 nejlepších hostingů.

Co souvisí s hostingem je:

  • rychlost – e-shop by se měl rychle načítat. S tím je spojený “čistý” kód webu, použití cahce, použití minifikace CSS a skriptů, popřípadě použití CDN.
  • https certifikát (dnes už standard) – umožňuje zabezpečené spojení s webem a pro e-shop, kde se zákazníci mohou přihlásit ke svému účtu je naprosto zásadní
  • PHP 7.0
  • HTTP2

Další informace o nejvhodnějším hostingu naleznete na našem hodnocení 5 nejlepších hostingů.

2) Upravitelnost

Vzhled výsledného e-shopu byste měli být schopni upravit do takové míry, aby seděl vašim požadavkům. Tedy ne jenom barevné schéma ale i rozložení samotného e-shopu. Možnost výběru postranních panelů (pro nejprodávanější produkty, produkty ve slevě, atp…) by mělo být samozřejmostí.

Jistá upravitelnost úvodní stránky spolu s možností vložení bannerů a jiných prvků je vyšší standard, který také ulehčí váš prodej. Některé řešení nabízejí i vlastní šablony – díky nim si můžete zvolit rozložení, které vám vyhovuje a už upravit jen detaily, tímto ušetříte hodiny a hodiny času.

Import produktů. Toto úplně nesouvisí s upravitelností ale je dobré mít možnost importovat produkty například od vašeho dodavatele. Tímto ušetříte spoustu času, protože kostru produktu budete mít před-připravenou.

3) Prodej

Tato část je nejdůležitější ze všech 3, proto je potřeba se jí věnovat opravdu důkladně. Přehled sekcí, které by neměly chybět:

  • Vlastní blog – řešení by mělo poskytovat nějakou formu blogu. Ať už interního a nebo integraci na blogovací systém wordpress. Blog je zcela zásadní pro váš prodej, protože do článků můžete vypsat informace o produktech, které se nevlezou do výpisu produktu. Navíc články jsou skvěle sdílitelné na sociální sítě.
  • Integrace sociálních sítí – je dobré mít tlačítka pro sdílení u každého produktu. Je potřeba zákazníkům umožnit na jeden klik sdílet váš obsah. Skvělým doplňkem pro váš e-shop je i integrace facebook e-shopu. Velký boom zažívá i instagram a bylo by dobré zobrazovat datový feed přímo na e-shopu.
  • Sofistikované fulltextové vyhledávání produktů – pokud umožníte vašim zákazníkům rychle najít produkt, který chtějí, zkrátíte tak konverzní cestu. I pro vás je toto zásadní, protože v e-shopu nad 1000 produktů je velmi obtížné udržovat “pořádek”.
  • Pokročilé filtry – budete mít zboží, které má hodně parametrů? Pokud ano, je dobré aby si zákazníci podle těchto parametrů mohli vyfiltrovat konkrétní zboží.
  • Napojení na zbožové vyhledávače – dnes už standartně Heureka.cz, zbozi.cz, atd…
  • Upravitelný košík – dnes už nikdo nechce procházet 3 kroky košíku. Ideální je košík na jednu stránku a na konci této stránky finální potvrzení.
  • Platební možnosti a doprava – e-shop by měl mít v sobě integrované možnosti na platbu kartou, dobírkou, převodem, online peněženkami, popřípadě i Paypal. Dopravy se neustále mění a proto by měla být možnost integrace těch známých a používaných dopravních možností.
  • Vícejazyčnost a cizí měny – možná nyní neplánujete prodávat v zahraničí, jenomže co když budete za rok chtít? E-shop by na to měl být připraven.
  • E-mailové adresy – nyní možná váš tým skýtá pár lidí ale cílem je růst a proto by mělo být možné vašim spolupracovníkům vytvořit vlastní e-mailové adresy.
  • Podpora EET – je to nutnost v případě, že budete umožňovat platbu kartou, proto e-shopové řešení musí mít integraci zvládnutou.
  • Up-sells a cross-sells – Podobné produkty, okna s nabídkou “zákazníci si často k tomuto zboží kupují”, nabídka vyšší verze v košíku, nabídka možnosti substitutu v případě nedostupného zboží a další prvky, které pomáhají při prodeji
  • SEO – e-shop by měl být technicky připravený na SEO. Standardem jsou meta popisky a meta titulky u každé stránky e-shopu. Vyšším standardem je potom možnost kanonických url, možností neindexovat určité stránky nebo upravit strukturu URL jednotlivých stránek.

Poznámka redakce:

Facebook pixel je malý kousek kódu, který po vložení na váš web umožňuje retargeting na Facebooku. Díky němu jste schopni cílit reklamy na návštěvníky, jenž váš web v minulosti navštívili. Jste pak schopni daleko lépe zacílit reklamní kampaně tak, aby byly konverzní. Facebook pixel ukládá informace o tom, co návštěvník na webu dělá a to je důvod proč si pak např. můžete vytvořit publikum jen těch lidí, kteří navštívili konkrétní stránku na vašem webu.

Tento pixel si můžete stáhnout ve facebookovém správci reklam. Implementace je pak jednnoduchá, stačí takový pixel vložit do hlavičky webu. Facebook reklamy jsou mocnou marketingovou sílou, která i díky facebook pixelu nabízí neobyčejné možnosti cílení.

4) Technické řešení

Neměli bychom zapomínat i na “backend” e-shopu. Tedy tu část e-shopu, kde pracujete vy. E-shopové řešení by mělo poskytovat co možná nejlehčí správu a orientaci. Nemělo by zde chybět:

  • Napojení na účetní systémy – propojení účetních systémů s e-shopem je naprostý základ práce s e-shopem. Mělo by být možné exportovat objednávky do účetních systémů a naopak importovat faktury (pro zasílání zákazníkům e-mailem) a stavy skladů zboží.
  • Import a export štítků – V případě, že to dopravce umožňuje, mělo by e-shopové řešení být schopno exportovat (nebo rovnou tisknout) štítky z každé jednotlivé objednávky
  • Správa objednávek – možnost nastavení různých stavů objednávek, vložení sledovacích kódů k balíčkům, možnost vložení slevových kódů po objednání a hromadné úpravy objednávek

Co je XML feed?

XML feed je datový soubor sloužící nejčastěji k exportu informací o produktech, které eshopy následně poskytují třetím stranám jako jsou třeba srovnávače cen. Obsahují data typu: název produktu, cena, parametry, skladová dostupnost nebo obrázky. Takový soubor eshop umístí na danou adresu např. https://www.5nej.cz/feed/, a následně jej zasílá zmíněným třetím stranám. Takový soubor se však nemusí používat jen k obchodním účelům, existuje široké využití XML feedu. Zejména weby, které pracují s velkým množství obsahu, importují pomocí feedu některé důležité informace (např. z veřejných zdrojů).

Recenze jednotlivých pronájmů eshopů:

UpGates.com

UPgates je platforma umožňující vytvořit si profesionálně vypadající e-shop pro všechny, kteří hledají jednoduché a rychlé řešení. K dispozici je sice pouze omezené množství grafik a témat, přesto je možné vytvořit moderní a lákavý vzhled e-shopu. Pro náročnější jsou k dispozici služby profesionálních grafiků, kteří vytvoří e-shop na přání.

UPgates poskytuje zázemí, ve kterém se rychle zorientujete i díky průvodcům a navigačním článkům. Svůj e-shop snadno napojíte na fakturační systémy, sociální sítě i EET. Nevýhodou je absence live chatu, který by poskytl možnost řešení vašich dotazů okamžitě – tedy ve chvíli, kdy sedíte u PC a pracujete na svém projektu. Naštěstí je podpora bdělá a zodpoví vaše dotazy velmi rychle i přes email.  Přečíst celou recenzi na UpGates →

Shoptet

Shoptet je prvotřídní e-shopové řešení, které poskytuje svým klientům maximální podporu. Díky tomu se mohou majitelé e-shopu 100% zaměřit na svůj byznys a samotný prodej a nechat technické záležitosti na někom jiném. No a takhle přesně by to mělo fungovat. Samozřejmostí je, že si za kvalitu připlatíte. Přečíst celou recenzi na Shoptet →

E-shop-Rychle

Eshop-Rychle.cz je řešení, které vám nabídne plně funkční eshop během pár kliknutí. Služba je ideální pro internetové obchody, které chtějí stabilní eshopové řešení, jenž nebude třeba dále měnit ani v případě většího úspěchu. Na platformě běží, jak malé, tak i velké eshopy. Přečíst celou recenzi na Eshop-rychle →

ExitShop

Exit shop se oproti jiným eshopovým systémům mírně liší. I přesto, že Vám nabídne plně fungující eshop, zajistí vám i napojení na obchody jiných služeb (Prestashop, Eshop-Rychle.cz, Shoptet,…). V ceně tarifu máte neomezený počet internetových obchodů a co víc, můžete je spravovat z jedné administrace. Celkově jde o komplexní eshopové řešení, které ocení velké i malé eshopy. Přečíst celou recenzi na ExitShop →

Shopify

Shopify je velmi komplexní a sofistikovaný systém na tvorbu e-shopu. V Shopify můžete téměř vše upravit, předělat a odstranit a díky obrovskému množství free i placených šablon si e-shop utvoříte přesně k obrazu svému. V případě, že vám něco na e-shopu schází je zde velká pravděpodobnost, že již existuje plugin, který váš problém řeší a který si můžete pro své Shopify stáhnout nebo dokoupit. Díky široké české komunitě kolem Shopify si e-shop dokážete upravit přesně pro potřeby českého trhu. Přečíst celou recenzi na Shopify →

ByznysWeb

Spolehlivé eshopové řešení, které patří mezi ty nejznámější v České republice. Díky kvalitní podpoře a rozsáhlé sekci FAQ i blogu, dostanete odpověď téměř na každý problém, který se vám připlete do cesty. I přes slabší výběr šablon, si můžete ve vašem eshopu uzpůsobit řadu užitečných věcí. Je to ideální služba pro malé a střední eshopy, kteří se rádi soustředí na prodej a neztrácejí čas s technickými záležitostmi. Přečíst celou recenzi na ByznysWeb →

Recenze dalších pronájmů eshopu


Jak se vám naše srovnání líbí?
Posílám
Jak hodnotí naši čtenáři
4.81 (26 Hlasů)