Srovnání CRM systémů

Nejlepší CRM systém pro 2024

1.
9.6/10
  • Snadná integrace s oblíbenými českými účetními programy
  • Systém má vyladěnou pobilní aplikaci pro iOS a Android
2.
9/10
  • Uživatelské rozhraní je v češtině.
  • V nabídce je tarif zdarma.
3.
8.2/10
  • Uživatelské rozhraní v češtině
  • Uzavřená FB skupina s pravidelnými příspěvky o novinkách

Jaroslav Pajskr
Hodnotil/a Jaroslav Pajskr

Nadšenec kreativního online marketingu. Milovník všemožných internetových technologií a nástrojů. Zajímám se o internet. Nejraději o byznys online společností a startupů.

Vydáno: 9. 3. 2021

Aktualizováno: 8. 1. 2024

Hledáte-li výkonný CRM systém, který přinese do vašeho podnikání nebo firmy přehled a pořádek při komunikaci se zákazníky, tak jste na správném místě. Otestovali jsme desítky CRM systémů a vybrali nejlepších pět. Celkové pořadí je dáno naší známkou, která je souhrnem nejdůležitějších oblastí: Finance, Funkce, Zabezpečení, Integrace, Užitečné funkce a Podpora.

Srovnání CRM systémů na základě testování

Vhodné pro
Živnostník, malá firma, střední firma
Živnostník, malá firma, střední firma, korporace
-
Živnostník, malá firma, střední firma, korporace
Živnostník, malá firma, střední firma, korporace
Finance
Délka testovací doby
Rozmezí období, ve kterém je možné systém bezplatně testovat.
30 dní
15 dní
30 dní
14 dní
14 dní
Cena za měsíc
Měsíční cena se u CRM systémů účtuje v přepočtu na jednoho uživatele.
650 Kč/uživatel
319-910 Kč/uživatel
400 Kč/uživatel
325 Kč-1300 Kč/uživatel
409 Kč-4278 Kč/uživatel
Verze zdarma
Bezplatné používaní CRM systému.
Ne
Ano
Ne
Ne
Ne
Funkce
Databáze kontaktů
Funkce pro vedení a správu kontaktů.
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Historie vztahů s klienty
Zaznamenávání interakce se zákazníky s nahlížením do historie.
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Obchodní případy
Modul pro přehledné vedení a správu obchodních případů.
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Kalendář
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Organizace úkolů
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Upozornění
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Správa dokumentů
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Vlastní pole
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Týmová komunikace
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Fakturace
Ano
Ano
Ano
Ne
Ne
Analýzy, statistiky a reporty
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Zabezpečení
Jedinečné uživatelské účty
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Uživatelské role
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Dvoufázové ověření
Ano
Ano
Ne
Ano
Ano
Zálohování
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Integrace
Telefonní ústředny
Ano
Ano
Ne
Ano
Ano
Nástroje pro e-mailing
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
České účetní systémy
Ano
Ne
Ne
Ne
Ne
Synchronizace kontaktů a kalendáře
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Užitečné funkce
Nástroj v češtině
Ano
Ano
Ano
Ne
Ano
Další jazykové verze rozhraní
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Vlastní přizpůsobení CRM a dokumentů
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Mobilní aplikace
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Podpora
Nápověda v češtině
Ano
Ne
Ano
Ne
Ne
Video nápověda
Ano
Ano
Ano
Ano
Ne
Odpověď do 24 hodin
Ano
Ano
Ne
Ano
Ano
Odpovědi
3/3
3/3
3/3
3/3
3/3

CRM systémy recenze

RAYNET Recenze 1. RAYNET Recenze

Shrnutí recenze

RAYNET je český CRM systém pro živnostníky, malé a střední firmy. Jednou z jeho výhod je, že běží v takzvaném cloudu. Je to tedy online aplikace, do které se lze dostat z jakéhokoliv počítače připojeného k internetu. V praxi to znamená, že když je člověk na cestách, tak se může přihlásit k CRM systému z cizího počítače za použití svých přihlašovacích údajů.

Celkové skóre 9.6/10 se skládá z hodnocení všech 31 parametrů:
  • Vhodné pro
  • Délka testovací doby
  • Cena za měsíc
  • Verze zdarma
  • Databáze kontaktů
  • Historie vztahů s klienty
  • Obchodní případy
  • Kalendář
  • Organizace úkolů
  • Upozornění
  • Správa dokumentů
  • Vlastní pole
  • Týmová komunikace
  • Fakturace
  • Analýzy, statistiky a reporty
  • Jedinečné uživatelské účty
  • Uživatelské role
  • Dvoufázové ověření
  • Zálohování
  • Telefonní ústředny
  • Nástroje pro e-mailing
  • České účetní systémy
  • Synchronizace kontaktů a kalendáře
  • Nástroj v češtině
  • Další jazykové verze rozhraní
  • Vlastní přizpůsobení CRM a dokumentů
  • Mobilní aplikace
  • Nápověda v češtině
  • Video nápověda
  • Odpověď do 24 hodin
  • Odpovědi
Hodnocení redakce
hodnoceno 31 parametrů
9.6/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 26x
4.5/5
Celkové skóre 7.5/10 se skládá z hodnocení 3 parametrů:
  • Délka testovací doby
  • Cena za měsíc
  • Verze zdarma
Finance
7.5/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 11 parametrů:
  • Databáze kontaktů
  • Historie vztahů s klienty
  • Obchodní případy
  • Kalendář
  • Organizace úkolů
  • Upozornění
  • Správa dokumentů
  • Vlastní pole
  • Týmová komunikace
  • Fakturace
  • Analýzy, statistiky a reporty
Funkce
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Jedinečné uživatelské účty
  • Uživatelské role
  • Dvoufázové ověření
  • Zálohování
Zabezpečení
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Telefonní ústředny
  • Nástroje pro e-mailing
  • České účetní systémy
  • Synchronizace kontaktů a kalendáře
Integrace
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Nástroj v češtině
  • Další jazykové verze rozhraní
  • Vlastní přizpůsobení CRM a dokumentů
  • Mobilní aplikace
Užitečné funkce
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Nápověda v češtině
  • Video nápověda
  • Odpověď do 24 hodin
  • Odpovědi
Podpora
10/10

Výhody

  • Snadná integrace s oblíbenými českými účetními programy
  • Systém má vyladěnou pobilní aplikaci pro iOS a Android

Nevýhody

  • Chybí nám bezplatný tarif

Zoho CRM Recenze 2. Zoho CRM Recenze

Shrnutí recenze

Zoho CRM je celosvětově oblíbený systém pro řízení vztahů se zákazníky. Tento CRM je provozován v cloudu jako SaaS (software jako služba). Hlavní výhoda používání cloudového software je, že není vázaný na konkrétní počítač a je možné se ke svému firemnímu účtu v CRM přihlásit z jakéhokoliv zařízení odkudkoliv na světě.

Celkové skóre 9/10 se skládá z hodnocení všech 31 parametrů:
  • Vhodné pro
  • Délka testovací doby
  • Cena za měsíc
  • Verze zdarma
  • Databáze kontaktů
  • Historie vztahů s klienty
  • Obchodní případy
  • Kalendář
  • Organizace úkolů
  • Upozornění
  • Správa dokumentů
  • Vlastní pole
  • Týmová komunikace
  • Fakturace
  • Analýzy, statistiky a reporty
  • Jedinečné uživatelské účty
  • Uživatelské role
  • Dvoufázové ověření
  • Zálohování
  • Telefonní ústředny
  • Nástroje pro e-mailing
  • České účetní systémy
  • Synchronizace kontaktů a kalendáře
  • Nástroj v češtině
  • Další jazykové verze rozhraní
  • Vlastní přizpůsobení CRM a dokumentů
  • Mobilní aplikace
  • Nápověda v češtině
  • Video nápověda
  • Odpověď do 24 hodin
  • Odpovědi
Hodnocení redakce
hodnoceno 31 parametrů
9/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 2x
4.5/5
Celkové skóre 9.5/10 se skládá z hodnocení 3 parametrů:
  • Délka testovací doby
  • Cena za měsíc
  • Verze zdarma
Finance
9.5/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 11 parametrů:
  • Databáze kontaktů
  • Historie vztahů s klienty
  • Obchodní případy
  • Kalendář
  • Organizace úkolů
  • Upozornění
  • Správa dokumentů
  • Vlastní pole
  • Týmová komunikace
  • Fakturace
  • Analýzy, statistiky a reporty
Funkce
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Jedinečné uživatelské účty
  • Uživatelské role
  • Dvoufázové ověření
  • Zálohování
Zabezpečení
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Telefonní ústředny
  • Nástroje pro e-mailing
  • České účetní systémy
  • Synchronizace kontaktů a kalendáře
Integrace
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Nástroj v češtině
  • Další jazykové verze rozhraní
  • Vlastní přizpůsobení CRM a dokumentů
  • Mobilní aplikace
Užitečné funkce
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Nápověda v češtině
  • Video nápověda
  • Odpověď do 24 hodin
  • Odpovědi
Podpora
10/10

Výhody

  • Uživatelské rozhraní je v češtině.
  • V nabídce je tarif zdarma.

Nevýhody

  • Chybí nám integrace s českými nástroji jako jsou účetní systémy.

Anabix CRM Recenze 3. Anabix CRM Recenze

Shrnutí recenze

Anabix CRM je pokročilý CRM systém vhodný pro živnostníky, malé a střední firmy. Variabilita systému umožňuje tvorbu vlastních polí (text, číslo, datum, tvorbu seznamů), tvorbu šablon úkolů a obchodních případů pro nastavení konkrétních triggerů. Nechybí uživatelské role i prvky pro GDPR. Systém je dostupný v CJ i AJ, podporu poskytuje na telefonu, e-mailu i formulářem. Uzavřená FB skupina pro uživatele pravidelně připravuje novinky a upozornění.

Celkové skóre 8.2/10 se skládá z hodnocení všech 31 parametrů:
  • Vhodné pro
  • Délka testovací doby
  • Cena za měsíc
  • Verze zdarma
  • Databáze kontaktů
  • Historie vztahů s klienty
  • Obchodní případy
  • Kalendář
  • Organizace úkolů
  • Upozornění
  • Správa dokumentů
  • Vlastní pole
  • Týmová komunikace
  • Fakturace
  • Analýzy, statistiky a reporty
  • Jedinečné uživatelské účty
  • Uživatelské role
  • Dvoufázové ověření
  • Zálohování
  • Telefonní ústředny
  • Nástroje pro e-mailing
  • České účetní systémy
  • Synchronizace kontaktů a kalendáře
  • Nástroj v češtině
  • Další jazykové verze rozhraní
  • Vlastní přizpůsobení CRM a dokumentů
  • Mobilní aplikace
  • Nápověda v češtině
  • Video nápověda
  • Odpověď do 24 hodin
  • Odpovědi
Hodnocení redakce
hodnoceno 31 parametrů
8.2/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 2x
5/5
Celkové skóre 9/10 se skládá z hodnocení 3 parametrů:
  • Délka testovací doby
  • Cena za měsíc
  • Verze zdarma
Finance
9/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 11 parametrů:
  • Databáze kontaktů
  • Historie vztahů s klienty
  • Obchodní případy
  • Kalendář
  • Organizace úkolů
  • Upozornění
  • Správa dokumentů
  • Vlastní pole
  • Týmová komunikace
  • Fakturace
  • Analýzy, statistiky a reporty
Funkce
10/10
Celkové skóre 7.5/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Jedinečné uživatelské účty
  • Uživatelské role
  • Dvoufázové ověření
  • Zálohování
Zabezpečení
7.5/10
Celkové skóre 5/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Telefonní ústředny
  • Nástroje pro e-mailing
  • České účetní systémy
  • Synchronizace kontaktů a kalendáře
Integrace
5/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Nástroj v češtině
  • Další jazykové verze rozhraní
  • Vlastní přizpůsobení CRM a dokumentů
  • Mobilní aplikace
Užitečné funkce
10/10
Celkové skóre 7.5/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Nápověda v češtině
  • Video nápověda
  • Odpověď do 24 hodin
  • Odpovědi
Podpora
7.5/10

Výhody

  • Uživatelské rozhraní v češtině
  • Uzavřená FB skupina s pravidelnými příspěvky o novinkách

Nevýhody

  • Chybí bezplatný tarif

Pipedrive Recenze 4. Pipedrive Recenze

Shrnutí recenze

Pipedrive je webové řešení CRM, které se zaměřuje především na prodej a management s prodejem spojený. Živnostníkům, firmám a podnikatelům pomáhá plánovat jejich prodejní aktivity s využitím mnoha užitečných nástrojů. Mezi užitečné nástroje patří například ty pro sledování komunikace se zákazníky, pro efektivní řízení vztahů a uzavírání obchodů nebo například nástroje pro automatizaci a růst.

Celkové skóre 8/10 se skládá z hodnocení všech 31 parametrů:
  • Vhodné pro
  • Délka testovací doby
  • Cena za měsíc
  • Verze zdarma
  • Databáze kontaktů
  • Historie vztahů s klienty
  • Obchodní případy
  • Kalendář
  • Organizace úkolů
  • Upozornění
  • Správa dokumentů
  • Vlastní pole
  • Týmová komunikace
  • Fakturace
  • Analýzy, statistiky a reporty
  • Jedinečné uživatelské účty
  • Uživatelské role
  • Dvoufázové ověření
  • Zálohování
  • Telefonní ústředny
  • Nástroje pro e-mailing
  • České účetní systémy
  • Synchronizace kontaktů a kalendáře
  • Nástroj v češtině
  • Další jazykové verze rozhraní
  • Vlastní přizpůsobení CRM a dokumentů
  • Mobilní aplikace
  • Nápověda v češtině
  • Video nápověda
  • Odpověď do 24 hodin
  • Odpovědi
Hodnocení redakce
hodnoceno 31 parametrů
8/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 2x
4/5
Celkové skóre 6.5/10 se skládá z hodnocení 3 parametrů:
  • Délka testovací doby
  • Cena za měsíc
  • Verze zdarma
Finance
6.5/10
Celkové skóre 9/10 se skládá z hodnocení 11 parametrů:
  • Databáze kontaktů
  • Historie vztahů s klienty
  • Obchodní případy
  • Kalendář
  • Organizace úkolů
  • Upozornění
  • Správa dokumentů
  • Vlastní pole
  • Týmová komunikace
  • Fakturace
  • Analýzy, statistiky a reporty
Funkce
9/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Jedinečné uživatelské účty
  • Uživatelské role
  • Dvoufázové ověření
  • Zálohování
Zabezpečení
10/10
Celkové skóre 7.5/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Telefonní ústředny
  • Nástroje pro e-mailing
  • České účetní systémy
  • Synchronizace kontaktů a kalendáře
Integrace
7.5/10
Celkové skóre 7.5/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Nástroj v češtině
  • Další jazykové verze rozhraní
  • Vlastní přizpůsobení CRM a dokumentů
  • Mobilní aplikace
Užitečné funkce
7.5/10
Celkové skóre 7.5/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Nápověda v češtině
  • Video nápověda
  • Odpověď do 24 hodin
  • Odpovědi
Podpora
7.5/10

Výhody

  • CRM zaměřené především na prodejní týmy a management.

Nevýhody

  • Nástroj není v českém jazyce.

Zendesk Recenze 5. Zendesk Recenze

Shrnutí recenze

Zendesk je jednoduchý CRM systém pro živnostníky a malé firmy. Jednou z jeho výhod je snadná přizpůsobitelnost uživatelského rozhraní. Zendesk má minimalistický design, díky kterému je uživatelské rozhraní intuitivní a snadno ovladatelné.

Celkové skóre 8/10 se skládá z hodnocení všech 31 parametrů:
  • Vhodné pro
  • Délka testovací doby
  • Cena za měsíc
  • Verze zdarma
  • Databáze kontaktů
  • Historie vztahů s klienty
  • Obchodní případy
  • Kalendář
  • Organizace úkolů
  • Upozornění
  • Správa dokumentů
  • Vlastní pole
  • Týmová komunikace
  • Fakturace
  • Analýzy, statistiky a reporty
  • Jedinečné uživatelské účty
  • Uživatelské role
  • Dvoufázové ověření
  • Zálohování
  • Telefonní ústředny
  • Nástroje pro e-mailing
  • České účetní systémy
  • Synchronizace kontaktů a kalendáře
  • Nástroj v češtině
  • Další jazykové verze rozhraní
  • Vlastní přizpůsobení CRM a dokumentů
  • Mobilní aplikace
  • Nápověda v češtině
  • Video nápověda
  • Odpověď do 24 hodin
  • Odpovědi
Hodnocení redakce
hodnoceno 31 parametrů
8/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 2x
4.5/5
Celkové skóre 6.5/10 se skládá z hodnocení 3 parametrů:
  • Délka testovací doby
  • Cena za měsíc
  • Verze zdarma
Finance
6.5/10
Celkové skóre 9/10 se skládá z hodnocení 11 parametrů:
  • Databáze kontaktů
  • Historie vztahů s klienty
  • Obchodní případy
  • Kalendář
  • Organizace úkolů
  • Upozornění
  • Správa dokumentů
  • Vlastní pole
  • Týmová komunikace
  • Fakturace
  • Analýzy, statistiky a reporty
Funkce
9/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Jedinečné uživatelské účty
  • Uživatelské role
  • Dvoufázové ověření
  • Zálohování
Zabezpečení
10/10
Celkové skóre 7.5/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Telefonní ústředny
  • Nástroje pro e-mailing
  • České účetní systémy
  • Synchronizace kontaktů a kalendáře
Integrace
7.5/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Nástroj v češtině
  • Další jazykové verze rozhraní
  • Vlastní přizpůsobení CRM a dokumentů
  • Mobilní aplikace
Užitečné funkce
10/10
Celkové skóre 5/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Nápověda v češtině
  • Video nápověda
  • Odpověď do 24 hodin
  • Odpovědi
Podpora
5/10

Výhody

  • Minimalistické uživatelské rozhraní.
  • Uživateslké rozhraní je v češtině

Nevýhody

  • Chybějící propojení na české služby a nástroje.

Co to je CRM?

CRM je zkratka vytvořená z názvu anglického oboru “Customer Relationship Management”, který se do češtiny překládá jako Řízení Vztahů se Zákazníky. Celosvětově se používá právě zkratka CRM, takže ani v České republice se neuchytil její český ekvivalent ŘVZ.

CRM je tedy zákaznicky orientovaný obor, který zahrnuje různé strategie, techniky, management a podnikatelský postoj vůči zákazníkům. Hlavním smyslem tohoto oboru je aktivní tvorba a udržování dlouhodobě dobrých vztahů se zákazníky, kdy je většinou primárním cílem zvyšování tržeb.

CRM si můžete představit jako databázi, kde jsou shromažďovány interakce se zákazníky napříč všemi komunikačními kanály. Aby bylo možné takovou databázi vést, tak je k tomu zapotřebí nějaký software, který dokáže centralizovat různá data. CRM systém tato data ukládá co nejpodrobněji, takže je možné u jednotlivých zákazníků sledovat historii nákupů/prodejů, osobních informací, informace o proběhlých schůzkách, fakturaci nebo jiné údaje, které firma potřebuje sledovat.

Všechny tyto údaje by měly firmě pomoci poznat, pochopit a předvídat zákaznické potřeby nebo přání. Při dobře řešeném řízení vztahů se zákazníky by se nemělo stát, že komunikace se zákazníky nebude dlouhodobě udržována. V takovém případě by totiž hrozilo, že společnost přijde o dobrého klienta a tím i o peníze.

Jak CRM systém funguje?

Softwarová řešení CRM zahrnují funkce, které uživatelům (firmám) umožňují sledovat různé interakce firmy se zákazníky. Většinou jde o sledování různých komunikačních kanálů jako jsou formuláře, e-maily, telefonní hovory, SMS zprávy a další.

Software nebo spíše systém, který tyto informace sdružije poskytuje prodejním a marketingovým týmům různé nástroje pro správu různých procesů.

Například prodejní tým si může prodejní proces rozsegmentovat na dílčí části. Ty mohou být různě pojmenované podle potřeb společnosti. Takzvaný prodejní trychtýř tedy začíná u tipování potenciálních zákazníků ve správě příležitostí a pokračuje přes první kontakt až po úspěšné uzavření obchodu.

Zákaznická podpora může v CRM systému sledovat zase jiné ukazatele, ale hlavně může řídit požadavky zákazníků s cílem zdokonalovat zákaznickou péči.

Technologie

On Premise

CRM řešení On Premise je vlastně software nainstalovaný na určitém počítači (zařízení). Databáze tohoto software se dá sice určitým způsobem sdílet mezi jednotlivé uživatele (zaměstnance) firmy přes firemní server, ale jde většinou o neflexibilní řešení. Například obchodní zástupce se většinou na cestách ke svému účtu v CRM software nedostane a zápisky do něho musí dělat a po příchodu do kanceláře. Další možností je, že zápis do CRM uloží na svém notebooku, ale tato data jsou synchronizována až po připojení do firemní sítě.

U software tohoto typu musí firma počítat nejen s náklady na jednotlivé licence CRM programu, ale také s náklady na IT infrastrukturu, pokud bude chtít synchronizovat informace mezi více uživateli.

Cloudové CRM

Tyto CRM systémy jsou prodávané jako SaaS (Software as a Service – Software jako Služba). V jednoduchosti lze říci, že jde o pronajímání software, který poskytovatel cloudu dále vyvíjí, udržuje, stará se o jeho bezproblémový chod.

Jde o webové aplikace dostupné přes internetový prohlížeč. Tyto CRM systémy běží na serverech dodavatele CRM. Hlavní výhodou je, že uživatelé mohou být kdekoliv na světě a k přihlášení k CRM systému jim stačí jen počítač s internetovým připojením. Firma nemusí řešit IT infrastrukturu, zálohování a to, jak budou data z různých počítačů synchronizována mezi další uživatele.

Dalo by se říci, že jedinou nevýhodou cloudových CRM systémů je potřeba připojení k internetu, což by však neměl být v dnešní době problém.

Bezpečnost CRM systémů

Data, které firmy ukládají do CRM systému jsou většinou vysoce citlivá na potenciální zneužití. Ať od konkurence nebo od hackerů, kteří by poté mohli získat veškeré údaje o firmě a jejích zákaznících.

Důležité je vybrat si prověřeného dodavatele CRM systému, který si pronajímá servery v prověřených a zabezpečených serverovnách. Většina dodavatelů CRM používá jako úložiště dat moderní infrastrukturu Amazon Web Services (AWS) a podobné služby. Ty mají vysokou míru zabezpečení ať před odcizením dat hackery nebo proti poškození při živelných pohromách.

Přenášení dat mezi uživatelským počítačem a CRM systémem v cloudu probíhá přes zašifrované protokoly, které není možné jednoduše odposlouchávat.

Při výběru CRM systému je určitě důležité se starat o to, jakým způsobem poskytovatel systému uloženými daty zachází. V žádném případě není přípustné, aby s daty dále nakládat pro své obchodní účely. Ideální je, když má poskytovatel nějakou formu bezpečnostního auditu.

Důležité bezpečnostní prvky:

  • Dvoufázové ověření při přihlašování
  • Jedinečné uživatelské účty
  • Možnost nastavovat uživatelské role
  • Zálohování

Zálohování dat

Dobrý CRM systém by měl mít vyřešené zálohování dat. Samozřejmostí by mělo být denní zálohování dat do bezpečného úložiště, ze kterého je možné zálohu vyvolat zpět. Zálohování se dá řešit mnoha způsoby, ale nikdy nejde zaručit 100% jistota, že se něco s daty nestane. V takovém případě je lepší zvolit poskytovatele, který je pojištěný pro případ poškození, úniku nebo ztráty dat.

Jak vybrat ideální CRM?

Ideální CRM není snadné vybrat. Každý uživatel a každá firma mají jiné požadavky. Malý živnostník nejspíš nepotřebuje robustní řešení se stovkami nástrojů pro automatizaci a řízení týmu. Naopak firma s několika zaměstnanci by mohla takové funkce ocenit.

Žádné univerzální řešení CRM neexistuje, takže než začnete objednávat, tak si zkuste sepsat souhrn funkcí, které od systému očekáváte. Pokud jste v tomto software začátečník, tak nejlepší je si několik systémů vyzkoušet a pak zvolit ten, který se vám nejlépe používá.

Tipy, jak vybrat CRM:

  1. Upřednostněte UX (uživatelskou přívětivost). Aby se vám v systému dobře pracovalo, tak se vám musí také dobře používat.
  2. Nenaleťte na nabídku nepřepočitatelného počtu funkcí, ve kterých se nevyznáte. Zvažte, zda je opravdu využijete nebo zda vám budou spíše překážet.
  3. Moderní CRM musí mít mobilní aplikaci. Uživatelé a zaměstnanci rádi využívají k práci chytré telefony. Chtějte systém v mobilní aplikací.
  4. Musí jít propojit s dalšími nástroji a systémy. V jednoduchosti musí jít do CRM integrovat další nástroje, které firma používá.
  5. On Promise nebo cloud? Toto je na vás samotných. Výhoda cloudu je v tom, že se k němu dá přistupovat odkudkoliv na světě. On Promise se bude zase lépe zabezpečovat, ale vzrůstají u něho náklady na IT.

Co očekávat od CRM?

CRM systémy jsou navrženy tak, aby zlepšovali interakci se zákazníky, proces prodeje a marketingových kampaní. Díky sledování různých komunikačních kanálů a jiných ukazatelů je možné s CRM lépe sledovat a dokonce automatizovat různé úkoly.

CRM systém firmě přinese nástroje pro vedení databáze kontaktů včetně udržování historie komunikace se zákazníky nebo například nástroje pro řízení obchodních případů. 

Výhodou CRM je snadnější sdílení informací napříč celou společností a mezi všemi důležitými lidmi, kteří nějakým způsobem přicházejí do styku se zákazníky. Obecně se pak společnosti využívající CRM stávají flexibilnější.

Klíčové funkce systému CRM

  • Správa a databáze kontaktů
  • Historie vztahů s klienty
  • Vedení obchodních případů
  • Vnitropodniková (interní) komunikace
  • Organizace úkolů
  • Notifikace
  • Synchronizace s kalendáři (např. Google Kalendář, Outlook)

Integrace s dalšími nástroji

Nejlepší CRM by měl ve firmě ulehčovat řadu věcí, proto by měl být schopen pracovat v souladu s nástroji a systémy, které firma používá. Pokud si nebude rozumět například s nástrojem pro e-mailing nebo s SMS ústřednou, tak vám vlastně takový CRM systém nebude moc užitečný. To samé se týká kalendářů, se kterými by měl jít jednoduše synchronizovat. V České republice je jedním z požadavků na CRM systém, aby šel snadno propojit s českými účetními a fakturačními programy. V tomto například cizí systémy značně pokulhávají, ale je možné si zaplatit specialistu, který propojení vytvoří. To jsou však další náklady.

Ceny a platby za CRM systém

Většina moderních CRM systémů je poskytováno jako SaaS aplikace. To je tedy aplikace, která je vlastně službou. Za tyto aplikace se platí většinou poplatky přepočítané na jednoho uživatele. Firma si tedy cenu CRM systému vypočítá velice snadno. Sečte si počet zaměstnanců, kteří budou systém používat a vyjdou jim náklady na tuto cloudovou aplikaci.

Někdo může brát tento systém počítání cen jako nevýhodu. Je však potřeba zvážit, že na počítačový software se také platí licence. Jeden počítač=jedna licence. U SaaS aplikací tedy většinou platí: jeden uživatel=jeden přístup k firemnímu CRM.

CRM zdarma

V našich testech CRM systémů jsme otestovali nespočet CRM systémů. Z nichž byly pouze dva k použití zdarma. U bezplatného CRM musí uživatelé počítat s omezenými funkcemi. Mezi testovanými CRM systémy měl “plnohodnotnou” verzi zdarma pouze Zoho CRM. Ačkoliv, Flowii uvádí verzi zdarma, tak to není tak úplně pravda. Zdarma je u tohoto systému pouze fakturace.
U open source CRM systémů je situace jiná a dá se najít řada aplikací s hromadou funkcí a nástrojů úplně zdarma. Nevýhodou těchto systémů je, že si je uživatelé (firmy) musí nainstalovat, zabezpečovat a spravovat úplně sami. Tím vznikají vedlejší náklady na IT, které se mohou vyšplhat do astronomických výšin oproti pronajímanému cloudovému řešení.

Časté otázky k CMR systémům

Co znamená zkratka CMR? Ne Ne

Customer Relationship Management (Řízení Vztahů se Zákazníky). CRM je tedy zákaznicky orientovaný obor, který zahrnuje různé strategie, techniky, management a podnikatelský postoj vůči zákazníkům.

Co je CMR systém? Ne Ne

Software nebo spíše systém umožňuje sledovat a zaznamenávat různé interakce firmy se zákazníky. Většinou jde o sledování různých komunikačních kanálů jako jsou formuláře, e-maily, telefonní hovory, SMS zprávy a další.

Je CRM zdarma? Ne Ne

Některé CRM systémy je možné používat zdarma, ale jde o velice funkčně omezené aplikace. Ty jsou vhodné spíše pro jednotlivce. V našem srovnání najdete CRM zdarma.

Jak se za CRM platí? Ne Ne

Většina moderních CRM systémů je poskytováno jako SaaS aplikace. To je tedy aplikace, která je vlastně službou. Za tyto aplikace se platí většinou poplatky přepočítané na jednoho uživatele.

Zdroje

  • JANÁKOVÁ, Milena. CRM systémy: distanční studijní text. Karviná: Slezská univerzita, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2018. ISBN 978-80-7510-297-3.
  • NEMEC, Peter. \textit{Zhodnocení implementace CRM v podniku} [online]. Brno, 2018 [cit. 2023-02-16]. Dostupné z: https://theses.cz/id/3uxi3y/. Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta. Vedoucí práce doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
  • 8 tipů pro výběr správného CRM pro vaše podnikání. SuperOffice CRM: Proměňte vztahy ve výnosy [online]. Copyright © [cit. 16.02.2023]. Dostupné z: https://www.superoffice.co.uk/resources/articles/choose-crm-vendor/

5 nejlepších CRM systémů


Přispět svou zkušeností
diskuze
Podělte se o názor a pomozte tak ostatním!