Jak na dropshipping v roce 2022?

Pojem dropshipping jste již určitě slyšeli. Ale co vše se za tím skrývá? Jak to přesně funguje a jaké jsou jeho výhody a nevýhody? Pojďte s námi objevit všechna zákoutí provozování vlastního internetového obchodu tímto způsobem!

Co je dropshipping?

Dropshipping je  oblíbeným obchodním modelem, ve kterém maloobchodní prodejci nabízí zboží svého velkoobchodního dodavatele či přímého výrobce, přičemž toto zboží nemá ve svém skladě, ale objednávky směřuje rovnou na svého dodavatele, který je pak dopraví přímo k zákazníkovi. Prodejci pak připadne rozdíl mezi maloobchodní a velkoobchodní cenou.

co je dropshipping infografika

Kořeny dropshippingu jsou v USA a byl primárně určen pro online podnikatele, kteří pro svůj byznys neměli dostatečně vysoký kapitál a hlavně dostatečné skladovací prostory. Tento typ podnikání je proto vhodný i jako přivýdělek při zaměstnání nebo pro matky na rodičovské dovolené. Nejedná se ovšem o přeposílání objednávek, to je zase jiná forma obchodní spolupráce založená na jiném principu. Ovšem často bývají tyto pojmy zaměňovány. Oproti přeposílání objednávek má dropshipping výhodu v tom, že na faktuře je vaše obchodní jméno, nejste tedy zprostředkovatel prodeje, ale zboží prodáváte jako svoje vlastní.

Jak dropshipping funguje?

Základní princip dropshippingu je velice jednoduchý. Zákazník si vytvoří objednávku přes eshop. Provozovatel eshopu následně objednávku přepošle svému velkoobchodnímu dodavateli či výrobci zboží, kterému zaplatí velkoobchodní cenu. Ten po obdržení platby za zboží expeduje balík přímo k zákazníkovi. Přičemž zákazník zaplatí cenu uvedenou v eshopu. Tato koncová maloobchodní cena se skládá z ceny velkoobchodní, marže prodejce a nákladů spojených s dopravou a platbou. Vaší provizí je tedy rozdíl mezi prodejní a nákupní cenou od dodavatele.

Pro koho je dropshipping vhodný?

Dropshipping je vhodný zejména pro toho, kdo chce rozjet internetový obchod, ale nemá dostatek peněz pro zakoupení potřebného množství zboží a chce se vyhnout řešení práce spjaté s logistikou. Největším problémem, který trápí online obchodníky, stejně jako ty v kamenných prodejnách, jsou zásoby a potřeba jejich uskladnění. To totiž zvyšuje náklady na nájem prostor, personál či účty na vodu a elektřinu. Dropshipping je pak ideálním řešením, protože je to také jeden ze způsobů, jak vydělat na internetu. Jakmile totiž nemusíte řešit omezení v podobě skladových zásob, vše ostatní bude mnohem snadnější a rychlejší.

Výhody a nevýhody dropshippingu

Jak Funguje Dropshipping

Tento způsob prodeje zboží má samozřejmě jako vše ostatní také své výhody a nevýhody. Pojďte se s námi podívat, jaké to jsou.

Výhody:

  • nemáte vlastní skladovací prostory,
  • nemáte nakoupené zboží a můžete nabízet široký sortiment,
  • platíte pouze za zboží, které si zákazník objednal,
  • faktura v objednávce je na vaše jméno,
  • nemusíte zboží balit a odesílat,
  • založení eshopu je rychlé a jednoduché.

Tím, že nemáte vlastní skladovací prostory, vám odpadá také řešení a udržování skladových zásob. Nemusíte ani investovat do skladování položek a jejich udržování. Budete tak mít dostatek času na vlastní prodej, zvyšování objemu prodejů a získávání nových zákazníků. Díky delegování části práce na velkoobchodníka poskytujícího dropshipping se můžete dostatečně zaměřit na marketing a finanční i časové prostředky využít k tomu, aby váš online obchod prosperoval.

Jelikož nemáte zboží fyzicky nakoupené, můžete prostřednictvím dropshippingu nabízet opravdu široký sortiment od více dodavatelů. Nemáte ve zboží vázané žádné finanční prostředky a nejste limitováni skladovacími prostory. Navíc poskytovatelé dropshippingu vám zaručí, že všechny vaše objednávky vyřídí včas a pod vaší značkou.

Nevýhody:

  • nutnost řešit reklamace,
  • při zrušení objednávky, vám zboží zůstává a náklady na koupi jsou za vámi,
  • nemůžete si být jisti obsahem zásilky, je třeba volit důvěryhodného dodavatele,
  • náklady za dopravu, balné a jiné poplatky jsou za vámi.

Jak vybrat vhodného dodavatele/výrobce pro dropshippingový obchod?

Při výběru vhodného dodavatele nebo výrobce zboží je třeba si dávat pozor na několik zásadních věcí. Musí být schopný se špičkově postarat o všechno nabízené zboží ve skladě, přijímat objednávky, připravit je a odeslat k zákazníkovi s fakturou s vašimi obchodními údaji. Je také třeba, aby byl dodavatel logisticky pružný a nabízel doručování zboží různými přepravními společnostmi a zároveň poskytoval zákazníkům informace o stavu objednávky. Na výběru poskytovatele dropshippingu totiž z velké části záleží úspěch vašeho podnikání.

Dropshipping Text On Cardboard Box Loaded On A Delivery Cart. 3d Rendering
Box on a delivery cart 3d

Váš poskytovatel drophippingu by měl mít vlastní zásoby a neměl by to být je prostředník, protože ten byl objednávky opět jen přeposílal velkoobchodníkovi a celý proces by se nejen prodražil, ale také prodloužil. Nejvýhodnější je si vybrat jako dodavatele specialistu ve svém oboru s dostatečně širokým sortimentem. Ušetříte se komunikace s více dodavateli a zjednodušíte si tím svou administrativní činnost.

Vždy si dejte pozor na to, aby bylo možné od dodavatele nakupovat zboží po jednom kuse a nemuseli jste pro získání velkoobchodní ceny nakoupit například celé balení konkrétního produktu. Dalším důležitým aspektem dropshippingového prodeje zboží je to, aby zasílání zboží od dodavatele probíhalo anonymně a ten zůstával pro zákazníka neznámý.

Pokud hledáte e-shop platformu, při níž se vyhnete starostem s technickými aspekty online podnikání, můžete zkusit dropshippingové obchody na klíč vytvořené v Prestashopu, ale jednodušší je pronájem e-shopu, který nabízí například Upgates Shoptet a další. Můžete tak snadno rozjet prodej prostřednictvím eshopu. Bez práce však nikdy nejsou koláče. Takže je následně třeba se dlouhodobě vzdělávat v online marketingu, vytvořit strategie pro prezentaci na sociálních sítí, nastavit kampaně pomocí Adwords a celkově intenzivně pracovat na propagaci a pověsti své společnosti.

Doporučujeme Doporučujeme

Pro start podnikání si vyberte nejlepší e-shopovou platformu. E-shopový systém není jednoduché změnit, takže vybírejte opravdu precizně, ať později nelitujete. Začít můžete v našem srovnání.


Co číst dále:


Přispět svou zkušeností
Podělte se o názor a pomozte tak ostatním!