Máte e-shop se zajímavým či originálním zbožím, lidé jej navštěvují, ale nakupují málo? Nebo naopak nechodí lidé na váš e-shop vůbec?  Může to být tím, že je “nepřitáhnete” ve chvíli, kdy opravdu chtějí nakupovat. A tak nakouknou a jdou dál. Pojďme se podívat, jaké máme marketingové možnosti a jak si přitáhnout na e-shop zákazníky, kteří skutečně nakoupí. Máme pro vás tipy na zvýšení prodejů na vašich e-shopech, které se osvědčily mnohým z nás i z vás.

Jak navýšit návštěvnost a prodeje e-shopu?

1. Získejte zákazníky ve chvíli, kdy mají náladu nakupovat

Jednou z možností, jak získat zákazníky, kteří u vás nakoupí, je “ulovit” je ve chvíli, kdy mají tzv. nakupovací náladu. K tomu skvěle slouží Děkovačka, která vám pomůže nejen zvýšit prodeje, ale také přivést na váš e-shop nové nakupující zákazníky. Funguje to jednoduše. Stanete se součástí Děkovačky, klient nakoupí na vašem e-shopu a jako poděkování na něj vyskočí možnost získat slevové kupony do dalších, nekonkurenčních e-shopů. Tyto kupony už sice zákazníka na vaše stránky nenavedou, ale dostanou je do dalších e-shopů, kde mohou nakupovat se slevou. Naopak další e-shopy, které nejsou vaší konkurencí, takto přivedou nové nakupující zákazníky k vám. 

Dekovacka Hp

Tuto novou možnost, jak přitahovat nové klienty, zatím e-shopaři objevují. Už teď je ale mezi nimi plno spokojených uživatelů, kteří získali nové zákazníky a zvýšili tak své obraty. 

Děkovačka je místo, odkud lze výhodně získat nové zákazníky do e-shopu

2. Využijte SEO a organické vyhledávání

E-shop nestačí vytvořit, naplnit zajímavými produkty a vymazlit krásný design. Aby e-shop skutečně fungoval a dostal k vám zákazníky, kteří shání přesně to zboží, které prodáváte a tudíž byl velký potenciál, že u vás nakoupí, je potřeba mít e-shop také dobře nastavený. V tomto případě máme na mysli dobře vyladěné SEO. To už určitě jako e-shopaři znáte. Pokud však nemáte specialistu, který vám s tím pomůže, možná pořád tápete, jak to udělat. Při tom existují jednoduché SEO nástroje, které vám s tímto nastavením pomohou. 

Úloha SEO, tedy správně zvoleného obsahu a klíčových slov na těch správných stránkách vašeho e-shopu, je velmi důležitá. Díky ní se váš web dostane na první pozice ve vyhledávačích, jako je Google, Seznam apod. Čím vyšší pozici získáte, tím je větší pravděpodobnost, že se zákazník, který hledá něco konkrétního, proklikne právě na váš e-shop a na něm pak nakoupí. Pokud si sami neumíte SEO správně nastavit, rozhodně byste jej měli zařadit do svého rozpočtu a investovat do správného marketingového nástroje. Mezi ty nejlepší patří Marketing Miner nebo Mangools

V čem má prim Marketing Miner

Marketing Miner je jasnou jedničkou pro české e-shopaře. Působí již od roku 2015 a má vychytané možnosti, jak zlepšit SEO na vašich stránkách a dostat vás na co nejlepší pozice ve vyhledávání. Nabízí celkem čtyři různé tarify, které se liší obsahem a cenou. Čím vyšší je cena, tím nadupanější možnosti tarif nabízí. Tento nástroj dokáže předem generovat důležitá data, podle kterých pak nabídne tvorbu SEO, ať už se jedná o název produktu, domény, URL a dalších. 

Marketing Miner je komplexní nástroj pro vytěžování dat pro potřeby online marketingu.

Mangools – slovenský pomocník pro SEO

Druhou variantou, která je rovněž velmi oblíbená u  českých e-shopařů, je Mangools, což je nástroj pro SEO. Opět nabízí několik tarifů, v tomto případě tři, a čím vyšší tarif – cena, tím více možností nabízí a dokáže nastavit na vašich e-shopových stránkách. Tento SEO nástroj je rozdělen na pět sekcí, které mají každé svou úlohu – LinkMiner, SiteProfile, KWFinder atd. 

Doporučujeme Doporučujeme

Na tyto SEO nástroje i na další, které jsme testovali a zařadili mezi pět nejlepších, se můžete podívat v našem srovnání nejlepších SEO nástrojů.

3. Využijte e-mailing k oslovení nových i stávajících zákazníků

Už jste slyšeli o tzv. teplých a studených kontaktech? Víte, jaký je v nich rozdíl? Studené kontakty jsou lidé, kterým nabídne vaše zboží např. PPC reklama, nebo reklama na sociálních sítích. Tito lidé vás neznají a pokud není reklama správně zacílená, tak možná zákazník vaše zboží ani nepotřebuje a tudíž není důvod. aby jej kupoval. Studené kontakty proto generují menší množství prodejů, než kontakty teplé. 

Jak už jste asi pochopili, teplý kontakt je ten, kdy už zákazník váš e-shop navštívil, prohlížel zboží a tudíž vás zná. Tím, že mu připomenete možnost nákupu, nebo ho “postrčíte” k nákupu nějakou slevou či jinou výhodou, máte u teplého kontaktu mnohem vyšší šanci, že u vás nakoupí. K získávání a oslovování teplých kontaktů slouží e-mailing, tedy sběr kontaktů – e-mailových adres skutečných i potenciálních zákazníků a následné zasílání e-mailů, ve které jim nabídnete zajímavý obsah/informaci, slevu, bonusy atd. Jak začít s e-mail marketingem?

K tomu, abyste mohli dělat e-mailing, je nutné zvolit vhodný e-mailingový nástroj. Těch je na našem trhu poměrně dost, ale ne každý může vyhovovat každému. Proto jsme opět udělali podrobné testování, na jeho základě vzniklo srovnání pěti nejlepších e-mailingových nástrojů. Na prvním místě se umístil SmartEmailing, na druhém pak v těsném závěsu Ecomail. V čem jsou nejlepší a proč vsadit právě na ně? 

SmartEmailing

Smartemailing

Klienti si chválí tento emailingový nástroj hlavně proto, že se jedná o český produkt, který je v českém jazyce, což mnohým jeho používání usnadňuje. Nabízí všechno, co jiné pokročilé emailingové nástroje, např. A/B testování, pokročilé segmentace, atd. Jinými slovy umožní vám sbírat kontakty, třídit je do různých skupin, vytvářet zajímavý obsah a rozesílat je přesně těm klientům, kterým potřebujete. Více v recenzi.

 

SmartEmailing je jedním z nejlepších nástrojů na českém trhu

Ecomail

Ecomail

Ecomail (recenze) je na tom velmi podobně, jako SmartEmailing. Rovněž se jedná o český nástroj, který je v češtině. I jeho možnosti se dokážou vyrovnat pokročilým emailingovým nástrojům, navíc si jej můžete otestovat zdarma až do 200 kontaktů. Klienty můžete rozdělit na segmenty, provádět A/B testování a samozřejmě tvořit efektivní obsah newsletterů – emailů, který se v tomto nástroji tvoří velmi jednoduše. 

Doporučujeme Doporučujeme

Než si vyberete konkrétní emailingový nástroj, doporučujeme si pečlivě projít kompletní nabídku těch nejlepších z nich. Najdete ji na našich stránkách - srovnání nejlepších nástrojů pro e-mailing.

4. Začněte prodávat přes PPC

Máte skvělý obsah, úžasné produkty a stejně lidé váš web nenavštěvují, nebo nenakupují? Investovali jste do SEO nástroje a pořád žádná změna? Faktem je, že SEO začne fungovat až po delší době, přibližně po několika týdnech až měsících. Pro rozjetí e-shopu přes SEO se počítá cca půl roku až rok. Pokud se vám nechce čekat, ale chcete mít zákazníky na svém e-shopu hned, máte ještě další možnosti. Například PPC. Co to je? 

PPC znamená placenou reklamu na konkrétních vyhledávačích. Má ji Google – Google Ads i Seznam – Sklik. U těchto reklam se obvykle platí za kliknutí na váš odkaz. Důležité však je, že si můžete blíže sami určit, kdy chcete, aby se váš e-shop klientům zobrazoval, u jakých témat, kategorií atd. 

Funguje to jednoduše tak, že si zaplatíte a nastavíte PPC reklamu na Google nebo Seznamu. Jakmile klienti hledají ve vyhledávačích konkrétní produkt, který odpovídá tomu, co na svém webu nabízíte, objeví se jim před očima reklama na váš e-shop – nemusíte tak řešit, na které pozici se ocitnete díky skvělému SEO. Reklama vás automaticky vystřelí na vrchol a bude zákazníkům nabízet vaše zboží. 

5. Nastavte remarketingové kampaně

Nastavit reklamy v PPC jde různým způsobem. Podle nás je ale ideální, když se náš obsah – zboží nabízí lidem, kteří už náš e-shop navštívili a zboží alespoň zahlédli. Pokud nekoupí hned, je pravděpodobné, že ještě nákup promýšlí. Potom je vhodné se jim občas připomenout, aby nezapomněli, že konkrétní zboží nakoupí právě v našem e-shopu. Jak toho dosáhnout?

V PPC reklamě můžete nastavit tzv. remarketing, který přes speciální kód vašich webových stránek dokáže vytvořit seznam lidí, kteří váš e-shop již navštívili. Vy pak můžete nastavit reklamu, kterou zacílíte právě na tyto klienty a připomenete jim tak existenci svého e-shopu i zboží. Díky tomu se i zvyšuje pravděpodobnost, že se na váš web vrátí a nakoupí. 

6. Využijte srovnávače zboží

Dalším vynikajícím způsobem, jak přivést na váš e-shop zákazníky, kteří mají o vaše zboží skutečný zájem, jsou srovnávače zboží. Mezi internetové srovnávače patří např.  Heureka nebo Zbozi.cz. V něm si zákazník vyhledá konkrétní zboží, které shání a nástroj mu okamžitě nabídne e-shopy, kde může toto zboží zakoupit. Zároveň porovná ceny zboží, což je mnohdy pro klienty rozhodující. Vyplatí se proto registrovat do těchto srovnávačů svůj e-shop i ve chvíli, kdy máte konkurenční zboží. Zvyšuje se tak šance, že se objevíte v seznamu srovnávaných e-shopů a že zákazník nakoupí právě u vás. 

7. Tvořte kvalitní obsah, vzdělávejte, a hlavně bavte

Aby vaše stránky nebo e-shop oslovily co nejvíce zákazníků, nestačí jen kvalitní zboží a hezký design. Když už si dáte tu práci a klienti váš e-shop navštíví, dejte jim něco, co jim pomůže si jej zapamatovat. Důležitý je kromě designu a SEO také copywriting. Ten slouží nejen ke správně napsaným popiskům zboží, jeho kategorií i celého webu, ale také k tomu, aby to na vašich stránkách zákazníky bavilo. 

Pokud sami netušíte, jak správně texty napsat, svěřte je profesionálním copywriterům. Ty dokážou zohlednit, pro jakého klienta texty píšou – jinak budou vypadat texty pro teenagery, jinak pro maminky s dětmi, jinak pro seniorky, co hledají kvalitní přízi na pletení atd. Zkrátka dokážou texty napsat tak, aby oslovily cílovou skupinu, zaujaly, pobavily a především aby klienty přesvědčily, že jsou na správném místě a že právě na vašem e-shopu chtějí nakupovat. Kromě kvalitního obsahu se copywriting týká i chytlavých nadpisů, titulků, názvů zboží atd. 

Čím dál více e-shopů, kteří využívají e-mailing, ale i těch, kteří své klienty oslovují přes sociální sítě a PPC využívá možností tvořit na e-shop tzv. blogy, blogové články. S těmi se opět umí skvěle popasovat profesionální copywriter. Tyto články by měly mít přidanou hodnotu – nejen klienta pobavit, ale také mu přinést zajímavé informace, s něčím pomoci – např. jak správně vybrat konkrétní druh zboží apod. Články tak přitáhnout další potenciální zákazníky a především ukážou a přesvědčí čtenáře, co si na vašem e-shopu “musí” nutně koupit a bez čeho už nemohou “žít”. 

8. Začněte prodávat pomocí partnerů a affiliate marketingu

Přitáhnout na svůj e-shop klienty, kteří mají skutečně zájem nakoupit, se dá ale ještě jedním způsobem. Tím se spolupráce s partnery – různými weby, blogy apod., kteří budou zmiňovat vaše zboží v různých článcích, blozích, recenzích apod. K tomu, abyste měli přehled, zda z partnerského webu na váš e-shop dorazil klient a skutečně nakoupil, slouží tzv. affiliate marketing. Jedná se o síť, kam se se svým e-shopem zaregistrujete a umožníte tak partnerům – majitelům webů a blogů za určitou úplatu propagovat vaše zboží. Úplata – odměna pro partnera se připočítá pouze ve chvíli, kdy klient skutečně na vašem webu nakoupí. A díky affiliate systému budete mít přehled vy i partnerský web, kolik klientů k vám od něj přišlo, kolik nakoupilo a v jaké výši, jaká je provize vašeho partnera atd. 

Abyste mohli začít prodávat a přitahovat klienty pomocí affiliate systému, je potřeba registrovat se do affiliate sítě. I těch je na našem trhu hned několik. My jsme opět všechny tyto systémy otestovali a prověřili a vybrali pět nejlepších, které se vyplatí využívat, ať už máte e-shop a potřebujete přitáhnout nové klienty, nebo máte web a chcete vydělávat na partnerské spolupráci a dodávat e-shopu kvalitní klienty. 

Jedničkou na českém trhu je jednoznačně Affilbox, který je kompletně v češtině a přináší plno zajímavých možností spolupráce, jak pro e-shopaře, tak pro jejich partnery. Na druhém místě se pak v našem srovnání umístil Post Affiliate Pro, především pro své nadstandardní množství funkcí a šikovné automatizaci pomocí API. Tyto dva affiliate systémy se rozhodně vyplatí vyzkoušet. I když vás to bude něco málo stát, pořád je to skvělá alternativní varianta k e-mailingu a PPC reklamám. 

Affilbox

Affilbox je aktuálně nejpoužívanějším affiliate softwarem v Česku. Skutečně však stojí za to? V prvé řadě jde o ryze český nástroj a proto můžete čekat, že podpora i celý systém je v češtině. Affilbox si zakládá na snadné implementaci do všech rozšířených eshopových řešení, přičemž musíme pochválit jejich podporu, která je v mnoha případech velmi ochotná.

Affilbox

Klienti Affilboxu si cení zejména toho, že není omezený počet kampaní, partnerů ani uskutečněných konverzí, což umožňuje škálovat affiliate program bez navyšování nákladů za affiliate software. Konverze můžete manuálně schvalovat, zamítat či k nim psát poznámky. Více v recenzi.


Co číst dále:


Přispět svou zkušeností
diskuze
Podělte se o názor a pomozte tak ostatním!