
iDoklad Recenze
Shrnutí recenze
Aktuálně je iDoklad nejznámější fakturační program na trhu, který nabízí široké spektrum možností. Díky tomu postačuje nejen malým živnostníkům, ale i středně velkým firmám, které potřebují mnoho funkcí. Zejména majitelé e-shopů si chválí automatizaci a vyladěné API. Ať už vaše účetní využívá Money S3, Pohodu nebo Vario, s iDokladem můžete všechna data bez problému exportovat.
Výhody
- Velký rozsah funkcí, Ověření solventnosti a QR platby
- Automatické generování podkladů pro DPH, daň z příjmu
- Automatické generování daňového přiznání
- 60 dnů na vyzkoušení zdarma
Nevýhody
- Je zde o něco horší editor obrázků.
- Cena patří mezi vyšší

iDoklad nabízí svým potenciálním klientům hned čtyři druhy tarifů – od tarifu Zdarma až po Prémiový. Pojďme se na ně nyní podívat blíže a zjistit, zda je vůbec free tarif pro někoho použitelný.
Tarif Zdarma od iDokladu je určen klientům, kteří potřebují vystavovat faktury maximálně 5 svým klientům. Umožňuje uložit do adresáře maximálně 5 osob a těm pak vystavovat faktury a evidovat úhrady. Je možné, že někdo si skutečně s volným tarifem vystačí, ale asi takových klientů nebude mnoho. Většinou si během rozvoje svého podnikání potřebujete navýšit i kapacitu adresáře a možnost vystavovat více faktur.
Pokud chcete mít k dispozici kompletní fakturaci bez omezení, nabízí se Základní tarif, za který zaplatíte 145 Kč měsíčně. Obsahuje neomezený adresář i fakturaci, napojení na EET a hlídání nákladů, výnosů i úhrad.
Třetím tarifem je Oblíbený, za který zaplatíte měsíčně 280 Kč, má všechny funkce, které nabízí i tarif Základní, ale navíc získáte i automatické párování platebních úhrad, vytváření podkladů pro daňová přiznání, vedení pokladny a API až pro 1500 faktur.
My jsme testovali tarif Prémiový, za který se platí měsíčně 480 Kč. Opět poskytuje vše, co předchozí tarify, ale navíc získáte exkluzivní zákaznickou podporu, API až pro 1500 faktur, rozsáhlejší propojení s externími službami a využití až pro 9 uživatelů, což oceníte ve chvíli, kdy chcete určité úkoly delegovat na své zaměstnance či kolegy.
Pokud byste si chtěli iDoklad vyzkoušet, ale přijde vám tarif Zdarma naprosto k ničemu pro vaše využití, zkuste si jakýkoliv tarif vás napadne. iDoklad totiž umožňuje toto otestování na 60 dní zdarma a dokonce garantují vrácení peněz v případě nespokojenosti.
Měsíční paušál bez DPH
|
480 Kč / měsíčně |

Někteří klienti si stěžovali, že přechod z free tarifu na tarif placený může být problematický. Zvažte proto, zda je nutné zkoušet si iDoklad ve free verzi, nebo raději rovnou nezvolit některý z placených tarifů, u kterého máte stejně možnost testování po dobu 60 dnů zdarma a garanci vrácení peněz.
Každý vede podnikání jiným způsobem a tím pádem má každý jiné požadavky na funkce či cenu fakturačního nástroje. Svou roli hraje mnoho faktorů, jako velikost firmy, počet osob, jež řeší fakturace, potřeba propojení s externími systémy apod.
Aby fakturační software mohl sloužit dokonale, musí mít širokou paletu funkcí, která uspokojí potřeby každého byznysu a vy jste měli z čeho vybírat. Výše jsme už některé funkce u jednotlivých tarifů zmínili. Pojďme se na ně nyní podívat podrobněji. Třeba vám to usnadní rozhodování.
Vystavení faktury přes iDoklad je opravdu jednoduché a rychlé. Stačí, když do systému zadáte IČ, položku a částku a zbytek už si tento fakturační systém doplní sám z různých databází (ARES apod.) Zvládne spočítat i DPH nebo ověřit solventnost klienta. Vzhled dokladů, které budete vystavovat, si můžete sami vybrat a jednoduše se dají nastavit i upomínky pro klienty, kteří zapomínají své faktury proplácet.
Vedle chytrého fakturačního systému získáte s iDokladem i přehledné tabulky a grafy, na kterých hned uvidíte, kolik jste vyfakturovali, kolik už vám klienti zaplatili nebo co vám ještě má přijít na účet. Období, jaké bude graf zobrazovat, si vyberete sami. Údaje se dají stáhnout i do jiných tabulek – např. Excelu a tam s nimi pak můžete dále pracovat.
Neomezeně faktur
|
|
Logo na fakturu
|
|
Neomezeně kontaktů
|
|
Přenesená daňová povinnnost
|
|
Vlastní číselné řady
|
|
QR platby
|
|
Více bankovních účtů
|
|
Více firem na jednom účtu
|
|
Vlastní přístup pro účetní
|
|
Načtení údajů podle IČ z ARES
|
|
Verze pro plátce DPH
|
|
Ověření solventnosti
|
|
Evidování nákladů
|
|
Přehledná statistika příjmů
|
|
Elektronická podání
|
|

Nevyplňujte všechny položky na fakturách ručně. Když si zvolíte ten správný fakturační systém, mezi které iDoklad rozhodně spadá, postačí vám napsat IČ, cenu a fakturovanou položku. Zbytek už si chytrý systém zjistí sám.
Pokud si nového odběratele nastavíte do adresáře v iDokladu, stane se řada úkonů spojených s fakturací tomuto klientovi automatických. Vedle skvělého přehledu a kontroly nad vaším podnikáním můžete mít i spoustu dalších funkcí, které vám usnadní nejen podnikání, ale především papírování a doložení důležitých dokladů na různé úřady. iDoklad usnadňuje přiznání k dani z příjmu fyzických osob, kontrolní hlášení nebo DPH. Můžete jej propojit s EET nebo nahrát nachystaná data na Daňový portál.
Funkce jako export do účetního programu nebo typ platformy, na které můžete faktury vydávat, patří při výběru k zásadním otázkám. Fakturační program iDoklad můžete plně využívat online na webu iDoklad.cz a také skrze mobilní aplikaci v iOS či Android. Ty vám umožní vystavit fakturu nebo kontrolovat její proplacení, ať jste kdekoliv. Klidně i na dovolené, kam jste si nevzali počítač a máte v ruce jen svůj mobil.
Do programu iDoklad můžete dát přístup své účetní, nebo ho napojit na některé účetní systémy, které vám tak usnadní celkovou správu účetnictví. iDoklad je kompatibilní s programy Pohoda, Money S3 nebo Variem. Vaše účetní tak dostane faktury i jiné doklady ve správném formátu, zkontrolovat je může i na dálku (třeba z domova, má-li home office) a vy tak můžete klidněji spát, protože víte, že máte účetnictví v pořádku.
Webová aplikace
|
|
Mobilní aplikace - iOS
|
|
Mobilní aplikace - Android
|
|
Export do účetního programu Money S
|
|
Export do účetního programu Pohoda
|
|
Export do jiných účetních programů
|
Vario |
Zejména v dnešním stále se zrychlujícím světě jistě každý podnikatel ocení automatizace, které mu pomohou ušetřit čas. Vybrali jsme základní i pokročilejší vychytávky, jenž podnikatelé od fakturačního softwaru očekávají.
Jak už jsme zmínili, iDoklad umožňuje napojení na EET. Pomůže vám odesílat upomínky neplatičům, aniž byste si to vy sami museli hlídat a pokud vystavujete některým stálým klientům pravidelné faktury, pak i v tomhle iDoklad pomůže.
Samozřejmostí je napojení iDokladu na různé banky – např. ČSOB, Fio, KB, AirBank a další. Proč to dělat? Protože tak nemusíte sami hlídat účet, zda zákazník zaplatil. iDoklad to pohlídá za vás, při příchozí platbě to propíše do záznamů a v případě, že klient včas nezaplatí, pošle mu upomínku.
Majitelé e-shopů jistě ocení možnost zautomatizování odesílání objednávek nebo faktur. iDoklad lze propojit se systémy Shoptet, oXyShop nebo WooCommerce. Tím, že oba systémy propojíte, nebudete muset údaje přepisovat a zjednodušíte si tak celý proces prodeje.
iDoklad jde ještě dál. V dnešní době existuje řada oblíbených programů či aplikací, jenž evidují obchodní případy, měří čas nebo poskytují informace o bonitě klienta. iDoklad se s některými dokáže propojit a zase vám tak usnadnit kus práce. Jmenujme např. Toggl, Freelo nebo CRM od Raynetu.
Párování plateb - integrace s bankou
|
|
Upomínky neplatičům
|
|
EET
|
|
Pravidelné faktury
|
|
Integrace s platební bránou GoPay
|
|
Integrace s platební bránou PayPal
|
|
API
|
|
Podpora iDokladu komunikuje přes email, telefon a nabízí i asistenci přes autorizovaný požadavek přímo v administraci. Kolonku pro live chat sice v pravém dolním rohu mají, ale v době svátků se změní pouze na kontaktní formulář. Na ten nám bohužel nikdo neodpověděl ani dva dny po svátcích. Proto jsme live chat použili znovu – tentokrát jsme dostali odpovědi během několika minut. Přesto nemůžeme podporu klientů hodnotit nijak pozitivně. Jejich absolutní neaktivita na náš požadavek nás zaráží.
Live chat
|
|
Telefon
|
|
Email
|
|
Autorizovaný požadavek
|
|
Pravidelné zálohování
|
|
Odpověď do 24 hodin
|
|
Otázky/odpovědi
|
4/5 |
Hodnocení
|
Dostatečné |


Pokud se vám iDoklad nezdá jako nejlepší nástroj na trhu - zkuste se podívat na naše srovnání nástrojů pro faktury online.
Uživatelské zkušenosti
5 zkušenostíDobrý den, v recenzi na iDoklad jste uvedli skvělou kompatibilitu s účetním program Pohoda. Píšete, že VŠE jde nahrát do programu. Není to pravda, na webu iDokladu je napsáno, že do Pohody jdou nahrát jen vydané faktury. https://www.idoklad.cz/pub/Help/index.html?1_propojeni_s_pohodou.html
Zatímco Money S3 jde bez problému, zřejmě proto, že Solitea podporuje jen své produkty, Money S3 a iDoklad.
Jana
V iDokladu od začátku jen vystavuji cenové nabídky, faktury a upomínky. Na nic jiného se vlastně ani nehodí a vysvětlím proč. Moje firma nakupuje a prodává desítky typů produktů desítkám zákazníků. První problém je, že sklad neumožňuje zadat nákupní ceny produktů, systém tedy nezobrazuje marži nebo zisk. Pokud vám ve skladu něco leží dva měsíce, tak musíte dohledávat fakturu od dodavatele, abyste zjistili, kolik jste za zboží vlastně zaplatili. Není možné k zákazníkovi přiřadit jeho pevnou cenu, což je běžné snad u všech normálních CRM systémů. O grafické podobě faktur se vůbec nezmiňuji, dát logo mezi adresu a IČ je dost mimo nejen z pohledu grafika. Zpětná vazba vývojářům je jako házení hrachu na zeď, ti lidé snad nikdy neviděli konkurenční systém. Závěrem řeknu, že nevím, pro koho je tento systém určen. Možná pro někoho, kdo provozuje služby podomácku nebo kdo prodává jednou za týden jeden produkt. iDoklad má velký potenciál, ale díky těmto nedodělkům a neochotě na nich zapracovat je prakticky nepoužitelný pro někoho, kdo to myslí s prodejem zboží nebo služeb vážně.
Dodávám, že jsme používali placenou verzi po celou dobu, ale již přecházíme na sofistikovanější a násobně dražší službu. To doporučím každému, kdo chce mít o svém podnikání a zákaznících dobrý přehled.
Abych jen nekydal špínu, napojení na banku je docela fajn, tam už je to fakt blízko profi řešením.
po posledním upgradu se změnil vzhled faktur s tím, že některé, předtím viditelné, části jsou jen částečné. Při snaze napsat na podporu se jen zobrazí hláška, že podnět nebyl odeslán – asi výsměch!! Program má sice co nabídnout, ale ten přístup, zdražování předplatného bez upozornění a ta podpora – asi darmo mluvit, natož psát!!!
Plusy: Umí integrovat vyplnění daňového přiznání.
Mínusy: Kde začít..
ABSOLUTNĚ nepřehledné uživatelské rozhraní!
Ve verzi zdarma není pokladna, ani banka. Tudíž…eh.. to si můžu fakturovat v excelu… Postrádá totálně smysl.
EET v plenkách.
Otravné e-maily (ano, lze vypnout..ale i tak jsou to spamy)
Ničím nezajímavé.
Jinak jsem četl, že idoklad byl kdysi zcela zdarma a autor tvrdil, že vždy bude.
Nepřehlednost způsobí: Chcete něco? Fajn! My to umíme! A dali jsme si s tím tak skvělou práci, že Vám ani návod leckdy nepomůže.
Takže nám zaplaťte ročně 3 500 Kč. A my Vám nabídneme produkt, který je nedodělaný.
Za mě 3 měsíční zkušebka Prémia dosáhla jen toho, že mě odradila platit neschopným lidem jejich nedodělanou práci.
Absolutní ztráta času, už podruhé se neodeslaly pravidelné faktury, člověk tam neustále musí něco nastavovat… Odpověď podpory: nemáte aktivní předplatné, a to ani to „zdarma“, když žádná informace o prodloužení nepřišla je opravdu do nebe volající…