
RAYNET Recenze
Shrnutí recenze
RAYNET je český CRM systém pro živnostníky, malé a střední firmy. Jednou z jeho výhod je, že běží v takzvaném cloudu. Je to tedy online aplikace, do které se lze dostat z jakéhokoliv počítače připojeného k internetu. V praxi to znamená, že když je člověk na cestách, tak se může přihlásit k CRM systému z cizího počítače za použití svých přihlašovacích údajů.
Výhody
- Snadná integrace s oblíbenými českými účetními programy
- Systém má vyladěnou pobilní aplikaci pro iOS a Android
Nevýhody
- Chybí nám bezplatný tarif

RAYNET CRM recenze
RAYNET nemá bezplatnou verzi s omezenými funkcemi. Uživatelé si mohou systém vyzkoušet zdarma po dobu 30 dní. Bez závazků. V testovací verzi jsou přístupné veškeré funkce systému.
Délka testovací doby
Rozmezí období, ve kterém je možné systém bezplatně testovat.
|
30 dní |
Cena za měsíc
Měsíční cena se u CRM systémů účtuje v přepočtu na jednoho uživatele.
|
650 Kč/uživatel |
Verze zdarma
Bezplatné používaní CRM systému.
|
|
Kolik stojí používání CRM systému?
Za CRM systém se platí paušální poplatek za uživatele. To znamená, že například samostatně podnikající osoba bude platit pouze za jednoho uživatele, ale bude mít přístupné všechny funkce systému. Firmy s více zaměstnanci nemusí platit velký paušální tarif, který celý nevyužijí, ale také platí pouze za připojené uživatele (zaměstnance), kteří mají vlastní účet v CRM.
RAYNET vznikl v roce 2004. Za tu dobu ušel dlouhou cestu, při které získal užitečné funkce a vyladěné uživatelské prostředí. To si mohou samotní uživatelé ještě po svém různě doupravovat, aby se jim v něm dobře a efektivně pracovalo.
Databáze kontaktů
Funkce pro vedení a správu kontaktů.
|
|
Historie vztahů s klienty
Zaznamenávání interakce se zákazníky s nahlížením do historie.
|
|
Obchodní případy
Modul pro přehledné vedení a správu obchodních případů.
|
|
Kalendář
|
|
Organizace úkolů
|
|
Upozornění
|
|
Správa dokumentů
|
|
Vlastní pole
|
|
Týmová komunikace
|
|
Fakturace
|
|
Analýzy, statistiky a reporty
|
|
Základní moduly RAYNET
CRM software RAYNET disponuje všemi funkcemi, které potřebují uživatelé při komunikaci se zákazníky a při řízení této komunikace potřebovat. Systém je samozřejmě vybavený moduly pro udržování databáze kontaktů, pro udržování historie vztahů a obchodních případů s klienty, kde je pohromadě vše, co se daného klienta týká. Komunikace, dokumenty, poznámky nebo proběhlé schůzky.
Synchronizace s jinými kalendáři
V RAYNET nechybí kalendář. Ten je možné propojit například s Google Kalendářem, s Outlookem a s dalšími oblíbenými kalendáři. Uživatelé CRM systému nebudou odkázáni k používání vestavěného kalendáře, ale klidně mohou používat svůj oblíbený kalendář. RAYNET na svém webu slibuje, že s kalendářem se pracuje lépe než ve skutečnosti vypadá.
Týmová spolupráce a vlastní přizpůsobení systému
Jedna z výhod, proč používat kalendář v CRM systému, je možnost jeho sdílení mezi kolegy.
Tento CRM nezapomněl na další užitečné funkce. Mezi ty patří možnost týmové komunikace, organizace úkolů, přehledná správa dokumentů nebo přidávání vlastní polí pro evidenci čehokoliv, na co RAYNET nemyslel.
V sytému je možné nastavovat upozornění nebo vystavovat faktury. Pro detailní vyhodnocování práce a komunikace v CRM nechybí propracovaná nástěnka s analýzami a statistikami, ze kterých je možné jednoduše vytvářet reporty.
RAYNET na svých stránkách podrobněji vysvětluje samotné zabezpečení a zálohování dat. Za zmínku také stojí GDPR modul, který pomáhá v systému uchovávat kontakty legislativně správně.
Jedinečné uživatelské účty
|
|
Uživatelské role
|
|
Dvoufázové ověření
|
|
Zálohování
|
|
Jaká je bezpečnost cloudového systému?
RAYNET pracuje v cloudu, takže je důležité zajímat se o to, jak je nakládáno s citlivými daty. Tento CRM software aktuálně běží na moderní infrastruktuře Amazon Web Services (AWS). Ta patří mezi aktuální světovou špičku, která je chráněna nejen před živelnými pohromami, ale také před hackerskými útoky.
Bezpečnost firemních dat a uživatelských účtů
Veškerá data jsou uchovávána v souladu s GDPR. Tento fakt dokonce RAYNET garantuje ve zpracovatelské smlouvě.
V RAYNET je možné vytvářet jedinečné uživatelské účty, kterým může správce udělovat různá práva na základě uživatelských rolí. Každý uživatel si může nastavit dvoufázové ověření při přihlášení. K tomu všemu jsou veškeré datové přenosy šifrované protokolem TLS.
Zálohování dat
Kvůli ztrátě důležitých dat je RAYNET pojištěný. Každý den provádí kompletní zálohu veškerých dat a souborů, které pak zálohoje minimálně 90 dní.
Samotný CRM je občas potřeba propojit s nástroji a systémy třetích stran. Například kvůli e-mailové nebo telefonické komunikaci. RAYNET je možné propojit s telefonní a SMS ústřednou, ale také s nástroji pro e-mailing jako jsou SmartEmailing, Ecomail, Quanda nebo MailChimp. V CRM systému budete mít pohromadě veškerou komunikaci, kterou vedete s klienty.
Telefonní ústředny
|
|
Nástroje pro e-mailing
|
|
České účetní systémy
|
|
Synchronizace kontaktů a kalendáře
|
|
Napojení na účetní programy
V systému nechybí ani napojení na oblíbené české účetní softwary. V integračních nástrojích nechybí účetní systém POHODA, Money S3 nebo ABRA FlexiBEE. Nejen živnostníci ocení možnost propojit CRM s fakturačními programy Fakturoid nebo iDoklad.
RAYNET je český CRM software proto není divu, že je celý kompletně v češtině. Mezinárodnímu týmu však dokáže nabídnou další jazykové verze rozhraní. Uživatelé mohou přizpůsobovat jak vzhled a rozložení CRM tak i vytvořené dokumenty.
Nástroj v češtině
|
|
Další jazykové verze rozhraní
|
|
Vlastní přizpůsobení CRM a dokumentů
|
|
Mobilní aplikace
|
|
Používání CRM na mobilním telefonu
Administrace CRM systému je responzivní, takže se dokáže přizpůsobit jakémukoliv zařízení od počítače po mobilní telefon. K dispozici jsou také aplikace pro systémy Android a iOS. U aplikací můžeme určitě zmínit fakt, že si uživatelé obou platforem RAYNET CRM při používání na mobilních telefonech pochvalují.

RAYNET má nápovědu v češtine a součástí nástěnky samotného systému jsou i videonápovědy, které uživatele rychle zasvětí do používání tohoto CRM.

Videonápovědy přímo v administraci jsou velice vítaným pomocníkem. Krátká videa dokáží nejspíš každého uživatele rychle zasvětit do správného používání CRM systému. Videa jsou tematicky roztříděná podle jednotlivých modulů. Pokud se potřebujete například naučit pracovat s modulem pro správu kontaktů, tak není nic jednoduššího, než si pustit cca 3 minutové video, které vám vysvětlí k čemu modul slouží a jak se používá.
Nápověda v češtině
|
|
Video nápověda
|
|
Odpověď do 24 hodin
|
|
Odpovědi
|
3/3 |

Videa, které vás přivítají v uživatelském rozhraní, vás naučí rychle pracovat s CRM systémem. Tato výuka je efektivnější, než čtení dlouhé nápovědy.
Ale abychom nezůstali pouze u chválení. Pokud přijdete prvně například do modulu pro vedení obchodních případů a spustíte nápovědu (průvodce), tak ji musíte projít celým výcvikem. Pokud chcete z průvodce pryč, tak musíte obnovit okno celého prohlížeče.
Uživatelská podpora RAYNETU komunikuje rychle. Na položené otázky nám byla schopna odpovědět za kratší čas než je jedna hodina. Všechny odpovědi zodpověděla vyčerpávajícím způsobem nebo přidala odkazy na nápovědu, kde je dotazovaná problematika vysvětlena podrobněji.

Podívejte se na naše pravidelně aktualizované srovnání CRM systémů.