Pohoda recenze
Shrnutí recenze
POHODA je účetní a ekonomický systém, který mohou v různých verzích a řadách využít živnostníci a malé firmy, ale i střední a větší firmy. Zatímco prvním dvěma se doporučuje základní systém POHODA, středním a větším firmám je doporučována řada POHODA SQL, případně informační systém POHODA E1. POHODA umožňuje spravovat jednoduché účetnictví, daně, karty jednotlivých zaměstnanců, mzdy, sklady a vedení e-shopů atd.
Výhody
- Ekonomický, daňový a účetní systém
- Určený pro živnostníky, malé firmy i střední a velké firmy
Nevýhody
- Pokud je někdo úplný začátečník, může v systému zpočátku tápat
Účetní a ekonomický systém – POHODA Recenze
POHODA je komplexní ekonomický systém pro vedení účetních, majetkových, skladových a mzdových agend, řízení firmy a mnoha dalšího. Má plno funkcí ve třech základních řadách – POHODA, POHODA SQL a POHODA E1 a spoustu dalších doplňků v bonusových balíčcích, které si můžete dokupovat podle svých potřeb a zájmů. POHODA je program vhodný pro živnostníky, malé firmy i střední a větší firmy s více zaměstnanci a požadavky. Vyzkoušet si jej můžete zdarma díky demoverzi a následně si vybrat podle funkcí, které ve svém podnikání využijete. Ceny se rozlišují podle toho, jaký typ programu si vyberete a zda to bude varianta Mini, Standard, Profi nebo jiná.
Základní parametry
POHODA má celkem tři základní řady, ze kterých si můžete vybrat podle toho, jak velká jste firma a jaké máte na systém požadavky. Potřebujete jen jednoduchý, avšak funkční účetní systém? Nebo potřebujete, aby si program poradil i s ekonomickými záležitostmi? Jednoduchý účetní program nese i jednoduchý název – POHODA. Pro náročnější je tu POHODA SQL a třetí řadu najdete pod názvem POHODA E1. Každá z těchto tří řad má několik variant, od varianty Mini až po komplexní funkce. Opět záleží na tom, co klient požaduje. Pojďme se na ně podívat podrobněji.
POHODA je účetní systém určený především pro účetní a daňovou evidenci. Vhodný je pro podnikatele (živnostníky) a menší firmy. Stejný soubor dat můžete sdílet s více osobami najednou. POHODU můžete mít od variant Mini a Lite až po variantu Komplet.
Ekonomický systém POHODA SQL nabízí kromě stejných funkcí jako POHODA i větší výkon a bezpečnost systému, a to i při souběžné práci více uživatelů. POHODA SQL pracuje na technologii klient-server, kde se o všechno stará databázový MS SQL server. Přenos dat po síti je rychlejší a bezpečnější i když v systému souběžně pracuje více uživatelů. Tento systém ocení menší, ale i střední firmy.
POHODA E1 je informační systém určený stejně jako předchozí dva pro účetnictví a daňovou evidenci, má větší výkon a je bezpečnější, i když na něm pracuje více uživatelů zároveň, a navíc umožňuje úpravy výchozích agend, popř. vytvoření agendy vlastní. K tomu všemu obsahuje i rozšiřující funkce z kategorie ERP systémů. To znamená, že si můžete vytvářet v zavedené agendě libovolná pole, nebo si tvořit rovnou agendy vlastní.
Tarify systému POHODA
Zatímco POHODU můžete mít i ve verzích Mini a Lite, POHODA SQL a POHODA E1 jsou dostupné ve verzích Jazz, Standard, Profi, Premium a Komplet. Verze Mini a Lite byste u nich hledali zbytečně. Systém POHODA je dostupný i v demoverzi zdarma (POHODA Start).
Pro koho je systém POHODA určený
Účetní systém POHODA je vhodný jak pro živnostníky a malé firmy, tak pro střední i větší firmy. Záleží samozřejmě na tom, jakou řadu a jakou variantu si uživatel vybere. Proto se pojďme na jednotlivé podnikatele a firmy podívat podrobněji, ať si snáze vyberete, který ze systémů je pro vás ideální.
Pro živnostníky a malé firmy je doporučována základní řada programu POHODA. Myslíme si, že je zcela dostačující vzhledem k tomu, co tento systém všechno umí. Vhodná je prakticky pro všechny obory, pomáhá především s daňovou evidencí a účetnictvím, pomůže s vedením skladů, má jednoduchý objednávkový a fakturační systém atd. Faktury najdete všechny na jednom místě, což rozhodně oceníte ve chvíli, kdy je musíte z nějakého důvodu zpětně dohledávat. Základní systém POHODA využijí i majitelé internetových e-shopů. Pokud potřebujete řešit mzdy pro neomezený počet zaměstnanců, opět postačí POHODA. Tento systém je jednoduchý na orientaci i na ovládání. Pracovat se v ní naučíte prakticky během chvilky.
Pokud jste střední nebo větší firma, doporučíme vám POHODU SQL nebo POHODU E1. Oba tyto systémy umožňují sdílení dat v rámci sítě, mají software s bezpečnější a výkonnější technologií, mají nadstandardní funkce, a stejně jako základní řada POHODA podporují e-shopy a správu skladů, mzdy i majetkovou evidenci. V čem tedy tkví výhoda těchto nadstandardních ekonomických systémů? Pomáhají větším a středním firmám v tom, aby jejich zaměstnanci mohli pracovat současně, jejich výkon nebyl omezován a každý měl přístup pouze k těm datům, které potřebuje pro svou práci. Důvěrné informace zůstávají v bezpečí. Další výhodou je to, že spoustu věcí dělá program automaticky, jelikož jednotlivé agendy jsou vzájemně provázané. Dokáže propojit banku, sklady i e-shopy. O zaměstnancích budete mít díky tomuto systému dokonalý přehled a snadno budete zpracovávat jejich docházku i mzdy.
Co se týká cen, opět je potřeba vybírat nejprve podle toho, jak velká jste firma a jaké funkce od svého ekonomického systému požadujete. Pak teprve můžete zvolit variantu – od Pohody Mini a Lite až po Komplet. Podle toho bude také stanovena cena
Délka testovací doby
|
3 měsíce |
Cena
|
2980 |
Verze zdarma
|
Ekonomický systém POHODA můžete získat v Mini variantě už od 1 980 Kč bez DPH. Systém POHODA SQL od 13 980 Kč ve variantě Standard. A POHODU E1 od 17 980 Kč rovněž ve variantě Standart. Všechny ceny jsou uváděny bez DPH.
Systém POHODA si můžete vyzkoušet i v demoverzi (POHODA Start) a to zdarma na dobu 3 měsíců. Nečekejte, že si ji vyzkoušíte ve velkém. Je to přece jen demoverze, takže má omezený počet karet, úkolů atd. Pro to, abyste si udělali představu, jak systém funguje a zda se vám bude v jeho prostředí dobře pracovat, zda je pro vás dostatečně srozumitelný a pohodlný na ovládání, demoverze postačí.
Pokud si říkáte, že si účetní systém POHODA vyzkoušíte se vším všudy v demoverzi, musíme vás zklamat. Vyzkoušet si jej samozřejmě můžete, možnosti demoverze jsou však značně osekané.
Účetní systém POHODA je vytvořen tak, aby byl praktický a snadno využitelný. Vzhledem k tomu, že obsahuje řadu funkcí, může být pro někoho, kdo nikdy v podobném systému nepracoval, složitější se v něm orientovat a zjistit, jak se která funkce používá a čím vůbec začít. Velkou výhodou je, že i u instalace demoverze dostanete do začátku rychlou průpravu čím začít a jak vůbec tento systém využívat. I tak může na někoho – nezkušeného – působit zprvu příliš složitě.
Adresář, kontakty
|
|
Banka a pokladna
|
|
Elektronická evidence tržeb (EET)
|
|
Fakturace
|
|
Daňová evidence a jednoduché účetnictví
|
|
Podvojné účetnictví
|
|
Evidence majetku
|
|
Kniha jízd
|
|
Mzdy a personalistika
|
|
Skladové hospodářství
|
Jak už jsme několikrát zmínili, systém POHODA (především ve své Komplet verzi) pokryje v podstatě vše potřebné pro vedení daňové a účetní agendy živnostníků i malých firem. Můžete díky ní vést účetnictví, daně, mzdy, spravovat záznamy jednotlivých zaměstnanců, starat se o internetové obchody, kontrolovat sklady atd. Výše uvedená tabulka pomůže upřesnit, co všechno systém POHODA obsahuje a jaké funkce nabízí.
Majitelé e-shopů budou s tímto účetním systémem „v pohodě“. Propojí s programem svůj e-shop a nemusí účetní agendu řešit vícekrát. E-shopů lze na POHODU napojit neomezené množství.
Vedle systému POHODA je možné dokoupit i licence různých dalších systémů, které mohou střední a větší firmy ocenit a využít. Jmenujme systém PAMICA starající se o personalistiku a mzdy, GLX – knihu jízd, TAX – daňová přiznání, WINLEX – zákony a předpisy, mPOHODA – mobilní fakturace a prodej a Business Intelligence přinášející analýzu a reporting dat.
Napojení na e-shop
|
|
Hotovostní prodej (kasa)
|
|
Daně (elektronická podání daňových přiznání)
|
Systém POHODA můžete napojit i na svůj e-shop a zjednodušit si tak řadu úkonů. Propojením svého e-shopu s účetním systémem si zjednodušíte přijímání objednávek, aktualizaci adresáře – doplnění o nové zákazníky, automaticky se zaeviduje prodej zboží ze skladové evidence atd. Velkou výhodou je, že pokud vlastníte e-shopů více, můžete je s POHODOU propojit všechny. Systém vás nijak neomezuje – naopak, pomáhá v administrativních a účetních úkonech uvolnit ruce.
Účetní systém POHODA je ideální pro firmy všech velikostí. Můžete začít méně obsáhlou verzí a postupně přikupovat funkce a moduly, které potřebujete.
Stejně precizně, jako celý účetní systém, má POHODA propracovanou i podporu klientů. Jsou si dobře vědomi, že pro živnostníky i firmy je důležité, aby ekonomickou agendu, účetnictví, daně atd. měli v naprostém pořádku a data v bezpečí. Klíčové je proto nejen to, aby si klienti vybrali ten nejlepší systém pro svou práci, ale také aby všemu správně porozuměli a dobře se jim se systémem pracovalo. Proto je možné získat podporu hned několika způsoby.
Telefon
|
|
Kontaktní formulář/e-mail
|
|
On-line konzultace
|
|
Pobočky
|
|
Odpověď do 24 hodin
|
|
Odpovědi
|
10/10 |
O systému POHODA se můžete s pracovníky poradit na telefonu, prostřednictvím e-mailu a kontaktního formuláře, ale i on-line, což je rychlé, jednoduché a je možné poslat poradci případně printscreen stránky, která vám dělá problém. Pokud dáváte přednost osobnímu setkání, k dispozici jsou samozřejmě i pobočky.
My jsme zvolili e-mail a dočkali jsme se odpovědí během 8 hodin. Pracovnice podpory byla velmi ochotná a odpověděla pečlivě, stručně ale výstižně na všechny dotazy. Byli jsme tedy maximálně spokojení.
Se systémem POHODA se můžete naučit jednoduše pracovat i bez poradců na telefonu nebo on-line chatu. Na webu najdete plno otázek a odpovědí, které zajímají většinu uživatelů (FAQ), ale i praktické příručky ke stažení nebo dokonce video-návody. Využít můžete i semináře a školení, které vás mohou výrazně posunout dál ve složitějších záležitostech.
Podpora vám pomůže nejen s instalací celého systému, ale také poradí při práci v systému, pokud byste tápali a nevěděli, jak dál.
FAQ
|
|
Videonávody
|
|
Semináře a školení
|
|
Pomohou s instalací
|
|
Pomohou při práci v systému
|
|
Pomohou vybrat variantu
|
|
Příručky ke stažení
|
Podívejte se na naše pravidelně aktualizované srovnání účetních programů.
Naši návštěvníci přispěli k článku o Pohoda následující diskuzí a názory - 4 zkušeností
Složitý program s obrovskou spoustou nedostatků. Chybí základní fuknce automatické měsíční fakturace. Dál jsme se nedostaly a přes složitou komunikaci s technickým a obchodním odd. před podání žaloby za podání mylných informací vrací peníze za zakoupenou licenci Komplet E1…
Sormware již nikdy.
Každému zájemci o pohodu doporučuju, aby si tisíckrát přečetl uvedenou nevýhodu „Pokud je někdo úplný začátečník, může v systému zpočátku tápat“. Je to hezký eufemismus.
Program je zbytečně složitý, neintuitivní, vyžaduje opravdu komplexní znalosti v ovládání. Nelze čekat, že „se to nějak za pochodu naučím“,, nebo že se mi něco „samo“ spočítá a vyřeší..
Program vyhazuje zbytečná chybová hlášení, neustále je potřeba upravovat nastavení v opravdu nespočtu zaklikávacích tabulek, dohledávat po všech čertech… Nepřehledné, neintuitivní, neprůhledné.
Nedá se s tím pružně a svižně pracovat a pokaždé když to otevřu se jenom děsím, co se zase stane.
Pokud nemáte za zády někoho, kdo vám bude ochoten kdykoliv poradit, nebo pokud nejste ochotni načítat manuálové knihy, sjíždět videonávody a na denní bázi hledat nápovědu na webu kvůli elementárním činnostem, rozhodně program nedoporučuju.
Dost ubohá, ulhaná recenze, ta aplikace mohla obstát někdy před 10ti lety, ale teď v 21. století kdy je uživatel webu a aplikací zvyklý na jiné a spolehlivé prostředí, tak pohoda nenabízí nic z toho o čem se tady píše. Neustále problémy ve skladové zásobě, neustále problémy a komunikace s externími pracovníky, jelikož pohoda nenabízí jednoduché řešení problémů, ale několika měsíční problémy kdy něco nefunguje a nikdo není ochotný to opravit. Pracovat s pohodou je jako dělat práci za další dvě oddělení. Ten kdo vymyslel pohodu by se měl zamyslet nad vylepšení aplikace nikoliv investováním do zbytečně velkých, klamavých bannerů.
Tuto recenzi psal někdo, kdo s Pohodou určitě nepracuje. Funkce jsou krkolomné, postupy kolikrát absurdní, program má příšerné uživatelské rozhraní, které dělal někdo, kdo nikdy neslyšel slovo UX. Snaha ze strany provozovatele program vylepšit, aby zjednodušil práci, je naprosto nulová.
Proč se v objednávkách nezobrazují objednávací názvy?
Proč ve skladových položkách nelze zapsat nákupní cena v cizí měně?
Proč program neumí zaokrouhlit částku k likvidaci, když je ve faktuře vložená záloha?
Proč ze zálohy nejde do koncové faktury vložit položky?
Proč program dovolí smazat uživateli skladovou položku, která je vložená ve dokumentu, který pak nejde upravit?
Naprosto souhlasím. Co chybějící CLOUD, podpora Mac OS X? O UX a funkčnosti ani nemluvím.