Ecomail Recenze Ecomail Recenze

Hodnotil/a Redakce 5nej

4. 10. 2019

Stručně/vhodné pro

Český systém pro e-mailový marketing Ecomail patří mezi nástroje, které dokážou zaujmout přehledností použití a přitom nabídnou zajímavé možnosti automatizace a zefektivnění propagace prostřednictvím elektronické pošty. Cena provozu je přitom ve srovnání s konkurencí poměrně výhodná – testovat do 200 kontaktů můžete i zdarma. Nechybí jednoduchý editor e-mailů, A/B testování, ani podrobná segmentace klientů, díky které zacílíte své e-maily co nejpřesněji a získáte tak vyšší šance na prodej.

Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení všech 30 parametrů:
  • Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 2000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 5000 kontaktů (bez DPH)
  • Vyzkoušení zdarma
  • Měření míry otevření
  • Měření míry prokliku
  • Plánování emailů
  • Autoresponder
  • Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
  • Responzivní šablony emailů
  • Náhledy emailu v různých zařízeních
  • Jednoduchý editor obrázků
  • Vlastní design pomocí HTML a CSS
  • Správa souborů
  • Navržení šablony mailu na míru
  • A/B testování
  • Import kontaktů
  • Export kontaktů
  • Poskytnutí opt-in formulářů
  • Segmentování kontaktů
  • Možnost odhlášení z odběru
  • Podpora vlastních polí
  • Web v češtině
  • Podpora v češtině
  • Live chat
  • Email/kontaktní formulář
  • Telefon
  • Odpověď do 24 hodin
  • Odpovědi/Otázky
  • Kvalita podpory
Hodnocení redakce
hodnoceno 30 parametrů
10/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 2x Přidat hodnocení
3/5
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 2000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 5000 kontaktů (bez DPH)
  • Vyzkoušení zdarma
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Měření míry otevření
  • Měření míry prokliku
  • Plánování emailů
  • Autoresponder
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 8 parametrů:
  • Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
  • Responzivní šablony emailů
  • Náhledy emailu v různých zařízeních
  • Jednoduchý editor obrázků
  • Vlastní design pomocí HTML a CSS
  • Správa souborů
  • Navržení šablony mailu na míru
  • A/B testování
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 7 parametrů:
  • Import kontaktů
  • Export kontaktů
  • Poskytnutí opt-in formulářů
  • Segmentování kontaktů
  • Možnost odhlášení z odběru
  • Podpora vlastních polí
  • Web v češtině
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 7 parametrů:
  • Podpora v češtině
  • Live chat
  • Email/kontaktní formulář
  • Telefon
  • Odpověď do 24 hodin
  • Odpovědi/Otázky
  • Kvalita podpory
10/10

Výhody

  • Řada praktických funkcí
  • Jednoduché používání
  • Do 200 kontaktů lze využívat zdarma

Nevýhody

  • Nenašli jsme nic co by nám vadilo

Finance
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 2000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 5000 kontaktů (bez DPH)
  • Vyzkoušení zdarma
10/10

Ecomail Cenik

Cena u nástrojů na email marketing se nejčastěji odvíjí od počtu kontaktů, jež v databázi máte. Někdy též objevíte, že služba je zdarma, ale má limitovaný počet kontaktů a menší rozsah funkcí. Pokud to však s emailingem myslíte vážně, má smysl si zaplatit. Otázkou však je, kolik?  Pojďme se podívat, co nabízí svým klientům Ecomail a zda se vyplatí využít tarif zdarma, nebo je lepší si připlatit.

Pokud se pro systém Ecomail rozhodnete, můžete si vybrat hned z několika tarifů. Balíček „Základ“ je zdarma (do 200 kontaktů), umožňuje rozeslání až 200 emailů měsíčně, zahrnuje editor, statistiky, formuláře i zajímavou a užitečnou funkci skloňování jmen a určení pohlaví při oslovení adresátů. Tento tarif je skvělý, pokud si chcete Ecomail vyzkoušet. Pro větší možnosti už je lepší využít některý z placených tarifů, přičemž záleží i na tom, kolik klientů máte v databázi. My jsme se soustředili na 500, 2000 a 5000 kontaktů.

Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 500 kontaktů.
150Kč
Cena měs. - 2000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 2000 kontaktů.
300Kč
Cena měs. - 5000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 5000 kontaktů.
650Kč
Vyzkoušení zdarma
Poskytovatel umožňuje stáhnout si free verzi na určitou dobu nebo s určitým omezením.
Ano
Tip Tip
Náš tip

Hledáte český e-mail marketingový nástroj, který rychle ovládnete a pomůže vám k vyšším obratům? Ecomail patří mezi nejlepší, které jsme měli možnost testovat a navíc je skvělý právě pro české prostředí. Nechybí mu ani komplexní podpora v češtině. Ideální pro začátečníky i pokročilé marketéry!

Ecomail Zdarma

„Profi“ verze je dostupná od 150 Kč měsíčně (pro 500 kontaktů), počet mailů je neomezený a přibydou funkce jako pop-up formuláře nebo automatizace a personalizace. Při tvorbě e-mailů oceníte Drag & drop  editor, základní segmentaci kontaktů, rozdělení kontaktů do skupin podle jednotlivých preferencí a samozřejmě i podporu na live chatu a telefonu.

Ve variantě „Marketer+“ se můžete těšit i na propojení s Facebookem, pokročilé statistiky, sledování nákupů a webtracking, zmíněné A/B testování, opuštěný košík, slevové kupony, Produktové XML feedy, datové feedy, pokročilou segmentaci a automatizaci, dynamický obsah a samozřejmě všechny možnosti z tarifu “Profi”. Tato varianta stojí 200 Kč za měsíc v případě, že máte do 500 kontaktů. Za 2000 kontaktů zaplatíte 300 Kč a za 5000 kontaktů 650 Kč.

Pokud potřebujete rozesílat větší počet e-mailů, avšak nepravidelně a tudíž by se vám nevyplatilo platit měsíční tarif, můžete zvolit druhou variantu, kreditový účet. Co to je a jak to funguje?

Kreditový účet umožní poslat vysoké množství e-mailů neomezenému počtu kontaktů. Na výběr jsou tři cenové možnosti, přičemž první je pro 10.000 e-mailů, další pro 50.000 e-mailů a další pro 200.000 e-mailů. Současně získáte základní segmentaci, základní automatizaci, statické formuláře, statistiky kampaní, skloňování, on-line podporu a opět Drag & drop editor. Při dobití kreditu umožňuje Ecomail i vytvoření SMS kampaní. Pokud si výrazněji připlatíte, nabízí Ecomail i nadstandardní asistenci, služby a školení.

Posílání emailů
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Měření míry otevření
  • Měření míry prokliku
  • Plánování emailů
  • Autoresponder
10/10

Ecomail Automaticke Kampane

Ecomail má autoresponder a možnost plánování e-mailů.  Nechybí mu ani  statistické údaje jako jsou míry otevření emailu a míry prokliku na odkaz v e-mailu. Pojďme se na tyto funkce podívat podrobněji.

Vzhledem k tomu, že e-maily je potřeba nejen odesílat, ale také správně doručit, oceňujeme, že Ecomail se stará i o to, aby vámi odesílané e-maily nepadaly do spamu, ale do schránky, aby se dostaly ke svým adresátům a mohly fungovat tak, jak očekáváte. Jejich systém monitoruje doručitelnost do e-mailových schránek a případný problém tak okamžitě zaznamenají.

Co velmi oceňujeme, jsou neomezené možnosti segmentace. Abyste klienty zaujaly, je potřeba posílat správným lidem to, co je opravdu zaujme, co je zajímá nebo co potřebují vědět, získat apod. Zkrátka musíte nabídnout ve správnou chvíli to, co klient hledá. K tomu vám může pomoci právě správná segmentace. Díky ní nebudete obtěžovat klienty e-maily, které je nezajímají, ale cíleně nabídnete jen ty zprávy, které budou prodávat. Díky segmentaci můžete databázi rozdělit podle vlastností jednotlivých kontaktů, aktivity v e-mailových kampaních, nákupního chování nebo pohybu na webu.

Další důležitá funkce, kterou bychom od správného e-mail marketingového nástroje očekávali, je automatizace, která nám uvolní ruce v rozesílání e-mailů i v mnoha dalších obchodních aktivitách. Ecomail nás ani v tomto nezklamal. Automatické kampaně umožňuje nastavit jednoduše pomocí několika kliků. Systém za vás sám posílá e-maily, sms, zprávy do messengeru, dopisy nebo spouští reklamy na Facebooku a Instagramu. To všechno provádí na základě zadaných podmínek a chování zákazníků. Dále Ecomail umožňuje reagovat na uskutečněné objednávky, navštívené stránky nebo jakékoli jiné události. Zkrátka je to pomocník, který hlídá spoustu věcí, které vy nestihnete.

Měření míry otevření
Informace o tom, kolik klientů otevřelo vámi zaslaný e-mail/newsletter.
Ano
Měření míry prokliku
Kolik čtenářů otevřený e-mail rozkliklo - prokliklo se odkazem ve zprávě na stránku/produkt/službu...
Ano
Plánování emailů
V programu je možné přesně naplánovat datum a čas, kdy budou e-maily odesílány.
Ano
Autoresponder
Autoresponder lze považovat za jeden z důležitých marketingových kanálů. Jedná se o e-maily, které jsou automaticky rozesílány příjemcům z databáze. Rozesílání probíhá na základě nějaké akce. Ta může být uskutečněna např. na webových stránkách.
Ano

Tvorba emailů
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 8 parametrů:
  • Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
  • Responzivní šablony emailů
  • Náhledy emailu v různých zařízeních
  • Jednoduchý editor obrázků
  • Vlastní design pomocí HTML a CSS
  • Správa souborů
  • Navržení šablony mailu na míru
  • A/B testování
10/10

Ecomail Editor Emailu

Hned po doručitelnosti, je právě samotná tvorba e-mailu tím nejdůležitějším faktorem při výběru nástroje pro e-mail marketing. Ať už člověk tvoří responzivní email, jež lze správně zobrazit na všech zařízeních, chce udělat A/B testování nebo vytvořit svůj originální design pomocí CSS, potřebuje k tomu ty správné nástroje. Ecomail všechny námi požadované nástroje má a využívat se dají jednoduše. Není nutné žádné zdlouhavé studování programu, abyste zvládli vše nastavit podle potřeby. Je to opravdu jednoduché a rychlé.

Aby vaše e-maily klienty zaujaly, nestačí jen, aby byly doručeny viditelně a nepadaly do spamu, ale také aby zaujaly na první pohled. Hodně samozřejmě dělají správně sestavené texty, ale důležitý je i jejich vzhled. Emailing poskytuje praktický drag-and-drop editor, se kterým jednoduše vytvoříte profesionální newsletter. Stačí, když si vyberte jednu z přednastavených šablon a přizpůsobíte ji vašim potřebám. Výsledkem jsou pak responzivní e-maily, které se správně zobrazí na počítači i mobilním zařízení.

Další velkou pomoc přináší přizpůsobení obsahu každého posílaného e-mailu preferencím odběratele a informacím, které o daném zákazníkovi máte. V personalizovaných blocích můžete zákazníkovi nabídnout třeba produkt z kategorie, kterou si naposledy prohlížel nebo doporučit produkty podle jeho posledních nákupů. Tím se zvýší šance, že klient nakoupí, nebo dokonce nakoupí opakovaně.

Naprosto skvělý nám přijde tzv. machine learning, což je funkce, která vám ještě více pomůže trefit “do černého” a nabídnout vašemu klientovi přesně to, co hledá. Ecomail se učí z dat vašich zákazníků a tak ví, co mají rádi. Pomocí funkce machine learning vybere Ecomail do každého newsletteru automaticky především ty produkty, které budou vašeho zákazníka pravděpodobně nejvíce zajímat.

Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
Tvorba e-mailu pro zobrazení v PC.
Ano
Responzivní šablony emailů
Jsou nabízené šablony responzivní? Jak budou vypadat na PC a jak na mobilních zařízeních? Nikdy nevíte, v jakém zařízení si klient váš e-mail otevře.
Ano
Náhledy emailu v různých zařízeních
Je možné podívat se při vytváření e-mailu na to, jak bude vypadat v PC/mobilu?
Ano
Jednoduchý editor obrázků
Jak se pracuje s editorem obrázků? Je dostatečně jednoduchý na to, aby s ním zvládli pracovat třeba i méně zdatní jedinci?
Ano
Vlastní design pomocí HTML a CSS
Pro pokročilé uživatele je důležité, aby si mohli e-mail a vše kolem něj přizpůsobit podle sebe - obsah, design atd. Nechtějí spoléhat na šablony.
Ano
Správa souborů
Je důležité, abyste si mohli soubory v programu libovolně přesouvat, pojmenovat, označit, rozdělit, segmentovat atd.
Ano
Navržení šablony mailu na míru
V případě, že vám nevyhovují nabízené šablony a neumíte si sami vytvořit vlastní design pomocí HTML, je potřeba zásah profesionála. Některé společnosti jej nabízí za příplatek, jiné umožňují, abyste integrovali vlastní šablony vytvořené vaším externím pracovníkem.
Ano
A/B testování
A/B testování je klasická marketingová metoda, která má za cíl zvýšit konverze či konverzní poměry projektu prostřednictvím změny jednoho funkčního či designového prvku.
Ano

Ecomail Strojove Uceni

Správnému e-mail marketingovému systému by nemělo chybět A/B testování, tedy velmi podrobné testování dle různých priorit, abyste zjistili, jaký obsah nebo dokonce jaká část e-mailů je pro vaše klienty nejvhodnější. Ecomail samozřejmě poskytuje i tento typ textování.

Správa databáze a lokaliazce
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 7 parametrů:
  • Import kontaktů
  • Export kontaktů
  • Poskytnutí opt-in formulářů
  • Segmentování kontaktů
  • Možnost odhlášení z odběru
  • Podpora vlastních polí
  • Web v češtině
10/10

Ecomail Segmentace

Abyste měli komu posílat vaše emaily, musíte nejprve mít nástroje k tomu kontakty nasbírat a efektivně s nimi pracovat. Máme na mysli opt-in formuláře, možnost importu a exportu kontaktů, segmentování databáze, podpora vlastních polí a vestavěnou možnost odhlásit se z odběru.

Do systému Ecomail snadno importujete své stávající kontakty. Pro sběr nových adres lze použít praktické formuláře a k tvorbě atraktivních e-mailů využít šikovný a intuitivní editor s přednastavenými šablonami. Ecomail umožňuje realizaci a automatickou správu emailových kampaní (např. rozesílání blahopřání ke svátkům, upozorňování na opuštěný košík se zbožím apod.).

Další výhodou je, že si lze Ecomail snadno integrovat do známých e-shopových systémů, ať už je to WooCommerce, Magento nebo třeba Shoptet a další. Velkým plusem je dobrá spolupráce se sociálními sítěmi, z nichž můžete pomocí Ecomailu čerpat kontakty i oslovovat zákazníky např. přes messenger.

Lokalizace do češtiny je výhodou, ale většinou se jí u těchto programů nedočkáte (snad jen u českého nástroje Smartemailing). Ecomail má v češtině webové stránky a samozřejmě i podporu. O té si ale více napíšeme níže.

Import kontaktů
Pokud už máte/využíváte některé kontakty, jistě vás zajímá, zda bude možné je do e-mail marketingového nástroje importovat.
Ano
Export kontaktů
Pokud se rozhodnete změnit poskytovatele, budete potřebovat své kontakty zase exportovat - přenést do jiného/nového e-mail marketingového nástroje. Pak se bude hodit export kontaktů.
Ano
Poskytnutí opt-in formulářů
Webový formulář a Double opt in Webový formulář slouží ke sběru kontaktů z Vašeho webu
Ano
Segmentování kontaktů
Segmentace kontaktů je důležitá v případě, že chcete rozdělit klienty do různých skupin a každé zasílat jiné zprávy. Např. klienti, kteří nakoupili ve vašem e-shopu a vy chcete zaslat dotazník spokojenosti/nabídku se slevou na příští nákup a pod., Klienti, kteří váhají a vy je chcete přimět k nákupu slevovou akcí atd.
Ano
Možnost odhlášení z odběru
Někdy se stane, že už pro klienta není odběr vašich e-mailů důležitý. Pak se rozhodne jej zrušit. Je vhodné, aby měli vaši klienti tuto možnost přímo v e-mailu. Nedochází tak ke spamování schránky a klient se sám rozhodne, zda chce nebo nechce newslettery odebírat.
Ano
Podpora vlastních polí
Možnost vytvářet si v projektu vlastní pole - informace.
Ano
Web v češtině
Je web společnosti i českém jazyce, nebo je k dispozici pouze AJ, popř. další cizí jazyky?
Ano

Podpora
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 7 parametrů:
  • Podpora v češtině
  • Live chat
  • Email/kontaktní formulář
  • Telefon
  • Odpověď do 24 hodin
  • Odpovědi/Otázky
  • Kvalita podpory
10/10

Ecomail Podpora

Jak už jsem zmínila, podporu klientů má Ecomail řešenou v českém jazyce. Spojit se s nimi můžete pomocí telefonu, kontaktního formuláře, e-mailu i live chatu, který oceňujeme asi nejvíce. My jsme si je hned vyzkoušeli a byli jsme maximálně spokojení. Odpovědi jsme dostali do několika minut, a byly perfektní. Podpora byla vstřícná a ochotná. Za nás jedno velké doporučení.

Podpora v češtině
Česká podpora je důležitá obzvlášť ve chvíli, kdy neovládáte cizí jazyk - nejčastěji angličtinu.
Ano
Live chat
Je podpora k dispozici na živém chatu? Můžete se na něco optat hned, jak vás otázka napadne?
Ano
Email/kontaktní formulář
Možnost kontaktovat podporu e-mailem nebo kontaktním formulářem.
Ano
Telefon
Možnost kontaktovat podporu telefonicky.
Ano
Odpověď do 24 hodin
Odpověděla nám podpora na otázky do 24 hodin?
Ano
Odpovědi/Otázky
Kolik odpovědí z kolika otázek jsme získali?
5/5
Kvalita podpory
Jak hodnotíme celkovou kvalitu podpory?
Výborná
Doporučujeme Doporučujeme

Není pro vás Ecomail to pravé ořechové? Zkuste se podívat na srovnání nástrojů pro email marketing.


Přispět svou zkušeností
Podělte se o názor a pomozte tak ostatním!