
Ecomail Recenze
Shrnutí recenze
Český systém pro e-mailový marketing Ecomail patří mezi nástroje, které dokážou zaujmout přehledností použití a přitom nabídnou zajímavé možnosti automatizace a zefektivnění propagace prostřednictvím elektronické pošty. Cena provozu je přitom ve srovnání s konkurencí poměrně výhodná – testovat do 200 kontaktů můžete i zdarma. Nechybí jednoduchý editor e-mailů, A/B testování, ani podrobná segmentace klientů, díky které zacílíte své e-maily co nejpřesněji a získáte tak vyšší šance na prodej.
Výhody
- Řada praktických funkcí
- Jednoduché používání
- Do 200 kontaktů lze využívat zdarma
Nevýhody
- Nenašli jsme nic co by nám vadilo

Cena u nástrojů na email marketing se nejčastěji odvíjí od počtu kontaktů, jež v databázi máte. Někdy též objevíte, že služba je zdarma, ale má limitovaný počet kontaktů a menší rozsah funkcí. Pokud to však s emailingem myslíte vážně, má smysl si zaplatit. Otázkou však je, kolik? Pojďme se podívat, co nabízí svým klientům Ecomail a zda se vyplatí využít tarif zdarma, nebo je lepší si připlatit.
Pokud se pro systém Ecomail rozhodnete, můžete si vybrat hned z několika tarifů. Balíček „Základ“ je zdarma (do 200 kontaktů), umožňuje rozeslání až 200 emailů měsíčně, zahrnuje editor, statistiky, formuláře i zajímavou a užitečnou funkci skloňování jmen a určení pohlaví při oslovení adresátů. Tento tarif je skvělý, pokud si chcete Ecomail vyzkoušet. Pro větší možnosti už je lepší využít některý z placených tarifů, přičemž záleží i na tom, kolik klientů máte v databázi. My jsme se soustředili na 500, 2000 a 5000 kontaktů.
Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 500 kontaktů.
|
150Kč |
Cena měs. - 2000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 2000 kontaktů.
|
300Kč |
Cena měs. - 5000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 5000 kontaktů.
|
650Kč |
Vyzkoušení zdarma
Poskytovatel umožňuje stáhnout si free verzi na určitou dobu nebo s určitým omezením.
|
|

Hledáte český e-mail marketingový nástroj, který rychle ovládnete a pomůže vám k vyšším obratům? Ecomail patří mezi nejlepší, které jsme měli možnost testovat a navíc je skvělý právě pro české prostředí. Nechybí mu ani komplexní podpora v češtině. Ideální pro začátečníky i pokročilé marketéry!
„Profi“ verze je dostupná od 150 Kč měsíčně (pro 500 kontaktů), počet mailů je neomezený a přibydou funkce jako pop-up formuláře nebo automatizace a personalizace. Při tvorbě e-mailů oceníte Drag & drop editor, základní segmentaci kontaktů, rozdělení kontaktů do skupin podle jednotlivých preferencí a samozřejmě i podporu na live chatu a telefonu.
Ve variantě „Marketer+“ se můžete těšit i na propojení s Facebookem, pokročilé statistiky, sledování nákupů a webtracking, zmíněné A/B testování, opuštěný košík, slevové kupony, Produktové XML feedy, datové feedy, pokročilou segmentaci a automatizaci, dynamický obsah a samozřejmě všechny možnosti z tarifu “Profi”. Tato varianta stojí 200 Kč za měsíc v případě, že máte do 500 kontaktů. Za 2000 kontaktů zaplatíte 300 Kč a za 5000 kontaktů 650 Kč.
Pokud potřebujete rozesílat větší počet e-mailů, avšak nepravidelně a tudíž by se vám nevyplatilo platit měsíční tarif, můžete zvolit druhou variantu, kreditový účet. Co to je a jak to funguje?
Kreditový účet umožní poslat vysoké množství e-mailů neomezenému počtu kontaktů. Na výběr jsou tři cenové možnosti, přičemž první je pro 10.000 e-mailů, další pro 50.000 e-mailů a další pro 200.000 e-mailů. Současně získáte základní segmentaci, základní automatizaci, statické formuláře, statistiky kampaní, skloňování, on-line podporu a opět Drag & drop editor. Při dobití kreditu umožňuje Ecomail i vytvoření SMS kampaní. Pokud si výrazněji připlatíte, nabízí Ecomail i nadstandardní asistenci, služby a školení.

Ecomail má autoresponder a možnost plánování e-mailů. Nechybí mu ani statistické údaje jako jsou míry otevření emailu a míry prokliku na odkaz v e-mailu. Pojďme se na tyto funkce podívat podrobněji.
Vzhledem k tomu, že e-maily je potřeba nejen odesílat, ale také správně doručit, oceňujeme, že Ecomail se stará i o to, aby vámi odesílané e-maily nepadaly do spamu, ale do schránky, aby se dostaly ke svým adresátům a mohly fungovat tak, jak očekáváte. Jejich systém monitoruje doručitelnost do e-mailových schránek a případný problém tak okamžitě zaznamenají.
Co velmi oceňujeme, jsou neomezené možnosti segmentace. Abyste klienty zaujaly, je potřeba posílat správným lidem to, co je opravdu zaujme, co je zajímá nebo co potřebují vědět, získat apod. Zkrátka musíte nabídnout ve správnou chvíli to, co klient hledá. K tomu vám může pomoci právě správná segmentace. Díky ní nebudete obtěžovat klienty e-maily, které je nezajímají, ale cíleně nabídnete jen ty zprávy, které budou prodávat. Díky segmentaci můžete databázi rozdělit podle vlastností jednotlivých kontaktů, aktivity v e-mailových kampaních, nákupního chování nebo pohybu na webu.
Další důležitá funkce, kterou bychom od správného e-mail marketingového nástroje očekávali, je automatizace, která nám uvolní ruce v rozesílání e-mailů i v mnoha dalších obchodních aktivitách. Ecomail nás ani v tomto nezklamal. Automatické kampaně umožňuje nastavit jednoduše pomocí několika kliků. Systém za vás sám posílá e-maily, sms, zprávy do messengeru, dopisy nebo spouští reklamy na Facebooku a Instagramu. To všechno provádí na základě zadaných podmínek a chování zákazníků. Dále Ecomail umožňuje reagovat na uskutečněné objednávky, navštívené stránky nebo jakékoli jiné události. Zkrátka je to pomocník, který hlídá spoustu věcí, které vy nestihnete.
Měření míry otevření
Informace o tom, kolik klientů otevřelo vámi zaslaný e-mail/newsletter.
|
|
Měření míry prokliku
Kolik čtenářů otevřený e-mail rozkliklo - prokliklo se odkazem ve zprávě na stránku/produkt/službu...
|
|
Plánování emailů
V programu je možné přesně naplánovat datum a čas, kdy budou e-maily odesílány.
|
|
Autoresponder
Autoresponder lze považovat za jeden z důležitých marketingových kanálů. Jedná se o e-maily, které jsou automaticky rozesílány příjemcům z databáze. Rozesílání probíhá na základě nějaké akce. Ta může být uskutečněna např. na webových stránkách.
|
|
Hned po doručitelnosti, je právě samotná tvorba e-mailu tím nejdůležitějším faktorem při výběru nástroje pro e-mail marketing. Ať už člověk tvoří responzivní email, jež lze správně zobrazit na všech zařízeních, chce udělat A/B testování nebo vytvořit svůj originální design pomocí CSS, potřebuje k tomu ty správné nástroje. Ecomail všechny námi požadované nástroje má a využívat se dají jednoduše. Není nutné žádné zdlouhavé studování programu, abyste zvládli vše nastavit podle potřeby. Je to opravdu jednoduché a rychlé.
Aby vaše e-maily klienty zaujaly, nestačí jen, aby byly doručeny viditelně a nepadaly do spamu, ale také aby zaujaly na první pohled. Hodně samozřejmě dělají správně sestavené texty, ale důležitý je i jejich vzhled. Emailing poskytuje praktický drag-and-drop editor, se kterým jednoduše vytvoříte profesionální newsletter. Stačí, když si vyberte jednu z přednastavených šablon a přizpůsobíte ji vašim potřebám. Výsledkem jsou pak responzivní e-maily, které se správně zobrazí na počítači i mobilním zařízení.
Další velkou pomoc přináší přizpůsobení obsahu každého posílaného e-mailu preferencím odběratele a informacím, které o daném zákazníkovi máte. V personalizovaných blocích můžete zákazníkovi nabídnout třeba produkt z kategorie, kterou si naposledy prohlížel nebo doporučit produkty podle jeho posledních nákupů. Tím se zvýší šance, že klient nakoupí, nebo dokonce nakoupí opakovaně.
Naprosto skvělý nám přijde tzv. machine learning, což je funkce, která vám ještě více pomůže trefit “do černého” a nabídnout vašemu klientovi přesně to, co hledá. Ecomail se učí z dat vašich zákazníků a tak ví, co mají rádi. Pomocí funkce machine learning vybere Ecomail do každého newsletteru automaticky především ty produkty, které budou vašeho zákazníka pravděpodobně nejvíce zajímat.
Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
Tvorba e-mailu pro zobrazení v PC.
|
|
Responzivní šablony emailů
Jsou nabízené šablony responzivní? Jak budou vypadat na PC a jak na mobilních zařízeních? Nikdy nevíte, v jakém zařízení si klient váš e-mail otevře.
|
|
Náhledy emailu v různých zařízeních
Je možné podívat se při vytváření e-mailu na to, jak bude vypadat v PC/mobilu?
|
|
Jednoduchý editor obrázků
Jak se pracuje s editorem obrázků? Je dostatečně jednoduchý na to, aby s ním zvládli pracovat třeba i méně zdatní jedinci?
|
|
Vlastní design pomocí HTML a CSS
Pro pokročilé uživatele je důležité, aby si mohli e-mail a vše kolem něj přizpůsobit podle sebe - obsah, design atd. Nechtějí spoléhat na šablony.
|
|
Správa souborů
Je důležité, abyste si mohli soubory v programu libovolně přesouvat, pojmenovat, označit, rozdělit, segmentovat atd.
|
|
Navržení šablony mailu na míru
V případě, že vám nevyhovují nabízené šablony a neumíte si sami vytvořit vlastní design pomocí HTML, je potřeba zásah profesionála. Některé společnosti jej nabízí za příplatek, jiné umožňují, abyste integrovali vlastní šablony vytvořené vaším externím pracovníkem.
|
|
A/B testování
A/B testování je klasická marketingová metoda, která má za cíl zvýšit konverze či konverzní poměry projektu prostřednictvím změny jednoho funkčního či designového prvku.
|
|
Správnému e-mail marketingovému systému by nemělo chybět A/B testování, tedy velmi podrobné testování dle různých priorit, abyste zjistili, jaký obsah nebo dokonce jaká část e-mailů je pro vaše klienty nejvhodnější. Ecomail samozřejmě poskytuje i tento typ textování.
Abyste měli komu posílat vaše emaily, musíte nejprve mít nástroje k tomu kontakty nasbírat a efektivně s nimi pracovat. Máme na mysli opt-in formuláře, možnost importu a exportu kontaktů, segmentování databáze, podpora vlastních polí a vestavěnou možnost odhlásit se z odběru.
Do systému Ecomail snadno importujete své stávající kontakty. Pro sběr nových adres lze použít praktické formuláře a k tvorbě atraktivních e-mailů využít šikovný a intuitivní editor s přednastavenými šablonami. Ecomail umožňuje realizaci a automatickou správu emailových kampaní (např. rozesílání blahopřání ke svátkům, upozorňování na opuštěný košík se zbožím apod.).
Další výhodou je, že si lze Ecomail snadno integrovat do známých e-shopových systémů, ať už je to WooCommerce, Magento nebo třeba Shoptet a další. Velkým plusem je dobrá spolupráce se sociálními sítěmi, z nichž můžete pomocí Ecomailu čerpat kontakty i oslovovat zákazníky např. přes messenger.
Lokalizace do češtiny je výhodou, ale většinou se jí u těchto programů nedočkáte (snad jen u českého nástroje Smartemailing). Ecomail má v češtině webové stránky a samozřejmě i podporu. O té si ale více napíšeme níže.
Import kontaktů
Pokud už máte/využíváte některé kontakty, jistě vás zajímá, zda bude možné je do e-mail marketingového nástroje importovat.
|
|
Export kontaktů
Pokud se rozhodnete změnit poskytovatele, budete potřebovat své kontakty zase exportovat - přenést do jiného/nového e-mail marketingového nástroje. Pak se bude hodit export kontaktů.
|
|
Poskytnutí opt-in formulářů
Webový formulář a Double opt in Webový formulář slouží ke sběru kontaktů z Vašeho webu
|
|
Segmentování kontaktů
Segmentace kontaktů je důležitá v případě, že chcete rozdělit klienty do různých skupin a každé zasílat jiné zprávy. Např. klienti, kteří nakoupili ve vašem e-shopu a vy chcete zaslat dotazník spokojenosti/nabídku se slevou na příští nákup a pod., Klienti, kteří váhají a vy je chcete přimět k nákupu slevovou akcí atd.
|
|
Možnost odhlášení z odběru
Někdy se stane, že už pro klienta není odběr vašich e-mailů důležitý. Pak se rozhodne jej zrušit. Je vhodné, aby měli vaši klienti tuto možnost přímo v e-mailu. Nedochází tak ke spamování schránky a klient se sám rozhodne, zda chce nebo nechce newslettery odebírat.
|
|
Podpora vlastních polí
Možnost vytvářet si v projektu vlastní pole - informace.
|
|
Web v češtině
Je web společnosti i českém jazyce, nebo je k dispozici pouze AJ, popř. další cizí jazyky?
|
|

Jak už jsem zmínila, podporu klientů má Ecomail řešenou v českém jazyce. Spojit se s nimi můžete pomocí telefonu, kontaktního formuláře, e-mailu i live chatu, který oceňujeme asi nejvíce. My jsme si je hned vyzkoušeli a byli jsme maximálně spokojení. Odpovědi jsme dostali do několika minut, a byly perfektní. Podpora byla vstřícná a ochotná. Za nás jedno velké doporučení.
Podpora v češtině
Česká podpora je důležitá obzvlášť ve chvíli, kdy neovládáte cizí jazyk - nejčastěji angličtinu.
|
|
Live chat
Je podpora k dispozici na živém chatu? Můžete se na něco optat hned, jak vás otázka napadne?
|
|
Email/kontaktní formulář
Možnost kontaktovat podporu e-mailem nebo kontaktním formulářem.
|
|
Telefon
Možnost kontaktovat podporu telefonicky.
|
|
Odpověď do 24 hodin
Odpověděla nám podpora na otázky do 24 hodin?
|
|
Odpovědi/Otázky
Kolik odpovědí z kolika otázek jsme získali?
|
5/5 |
Kvalita podpory
Jak hodnotíme celkovou kvalitu podpory?
|
Výborná |

Není pro vás Ecomail to pravé ořechové? Zkuste se podívat na srovnání nástrojů pro email marketing.