Ecomail Recenze Ecomail Recenze

Vladimír Pilný

Vydáno: 17. 12. 2024

Aktualizováno: 18. 12. 2024

Shrnutí recenze

Ecomail patří mezi nejpoužívanější nástroje na e-mail marketing u nás. Dokáže zaujmout přehledností a přitom nabídnout zajímavé možnosti automatizace a zefektivnění propagace prostřednictvím e-mailů. Cena provozu je přitom ve srovnání s konkurencí poměrně výhodná. Testovat do 200 kontaktů můžete i zdarma. Nechybí jednoduchý editor e-mailů, A/B testování, ani podrobná segmentace klientů, díky které zacílíte své e-maily co nejpřesněji a získáte tak vyšší šance na prodej.

Celkové skóre 9.4/10 se skládá z hodnocení všech 30 parametrů:
  • Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 2 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 5 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 10 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 20 000 kontaktů (bez DPH)
  • Vyzkoušení zdarma
  • Statistiky e-mailů
  • Plánování emailů
  • Autoresponder
  • Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
  • Responzivní šablony emailů
  • Náhledy emailu v různých zařízeních
  • Jednoduchý editor obrázků
  • Vlastní design pomocí HTML a CSS
  • Správa souborů
  • Navržení šablony mailu na míru
  • A/B testování
  • Import a export kontaktů
  • Segmentování kontaktů
  • Poskytnutí opt-in formulářů
  • Možnost odhlášení z odběru
  • Podpora vlastních polí
  • Web v češtině
  • Podpora v češtině
  • Live chat
  • Email nebo kontaktní formulář
  • Telefon
  • Odpověď do 24 hodin
  • Odpovědi/Otázky
  • Kvalita podpory
Hodnocení redakce
hodnoceno 30 parametrů
9.4/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 10x Přidat hodnocení
4.4/10
Celkové skóre 9/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 2 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 5 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 10 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 20 000 kontaktů (bez DPH)
  • Vyzkoušení zdarma
9/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 3 parametrů:
  • Statistiky e-mailů
  • Plánování emailů
  • Autoresponder
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 8 parametrů:
  • Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
  • Responzivní šablony emailů
  • Náhledy emailu v různých zařízeních
  • Jednoduchý editor obrázků
  • Vlastní design pomocí HTML a CSS
  • Správa souborů
  • Navržení šablony mailu na míru
  • A/B testování
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Import a export kontaktů
  • Segmentování kontaktů
  • Poskytnutí opt-in formulářů
  • Možnost odhlášení z odběru
  • Podpora vlastních polí
  • Web v češtině
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 7 parametrů:
  • Podpora v češtině
  • Live chat
  • Email nebo kontaktní formulář
  • Telefon
  • Odpověď do 24 hodin
  • Odpovědi/Otázky
  • Kvalita podpory
10/10

Výhody

  • Řada praktických funkcí
  • Jednoduché používání
  • Umožňuje tarif zdarma
  • Poměrně přívětivá cena

Nevýhody

  • Tarif zdarma je jen do 200 kontaktů
  • V tarifu zdarma můžete odeslat jen 200 e-mailů měsíčně

Jaké mám zkušenosti se službou Ecomail a jak jej hodnotí zákazníci?

Ecomail jsem společně se SmartEmailing využíval poměrně často a jejich funkce velmi dobře znám. Teprve až poté jsem přešel k současnému řešení od MailerLite. Ecomail má tu výhodu, že se jedná o český nástroj a celá administrace i podpora funguje v češtině. U Ecomail se mi líbí i šablony na e-maily, kterých je v systému více než 150. Tyto šablony vám velmi usnadní tvorbu vašeho e-mailu.

Co o Ecomail říkají zákazníci?

Ecomail má více než 6 000 zákazníků, a tak se dopátrat recenzí bylo velmi snadné. Zákazníci většinou chválí ochotnou a kvalitní podporu, snadnou automatizaci, přehlednou administraci a snadnou tvorbu e-mailů. Velmi pozitivní hodnocení získává i jejich nápověda a možnost komunikace s podporou přes online chat.

Finance
Celkové skóre 9/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 2 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 5 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 10 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 20 000 kontaktů (bez DPH)
  • Vyzkoušení zdarma
9/10

Ecomail Ceník

Cena u nástrojů na e-mail marketing se nejčastěji odvíjí od počtu kontaktů, které máte v databázi a na které budete odesílat e-maily. Někdy se můžete setkat s tarifem zdarma. Ty ale mají omezený počet kontaktů a menší rozsah funkcí. Pokud to však s e-mailingem myslíte vážně, má smysl si pořídit placený tarif.  Pojďme se podívat, co nabízí svým klientům Ecomail a zda se vyplatí využít tarif zdarma, nebo je lepší využít placenou verzi.

Pokud se pro systém Ecomail rozhodnete, můžete si vybrat hned z několika tarifů. Základní balíček je zdarma (do 200 kontaktů), umožňuje rozeslání až 200 e-mailů měsíčně, zahrnuje editor, statistiky, formuláře i zajímavou a užitečnou funkci skloňování jmen a určení pohlaví při oslovení adresátů. Tento tarif je skvělý, pokud si chcete Ecomail vyzkoušet. Pro větší možnosti už je lepší využít některou z placených verzí, přičemž záleží i na tom, kolik e-mailů máte v databázi. Ve srovnávací tabulce naleznete ceny pro 500, 2 000, 5 000, 10 000 a 20 000 e-mailů.

Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 500 kontaktů.
150 Kč
Cena měs. - 2 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 2 000 kontaktů.
400 Kč
Cena měs. - 5 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 5 000 kontaktů.
800 Kč
Cena měs. - 10 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 10 000 kontaktů.
1 200 Kč
Cena měs. - 20 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 20 000 kontaktů.
2 000 Kč
Vyzkoušení zdarma
Poskytovatel umožňuje vyzkoušet si verzi zdarma na určitou dobu nebo s určitým omezením.
Ano (14 dní)

Ecomail Ceník 2

„Profi“ verze je dostupná od 150 Kč měsíčně (pro 500 kontaktů), počet mailů je neomezený a přibudou funkce jako pop-up formuláře nebo automatizace a personalizace. Při tvorbě e-mailů oceníte Drag & drop editor, základní segmentaci kontaktů, rozdělení kontaktů do skupin podle jednotlivých preferencí a samozřejmě i podporu na live chatu a telefonu.

Ve variantě „Marketer+“ se můžete těšit i na propojení s Facebookem, pokročilé statistiky, sledování nákupů a webtracking, zmíněné A/B testování, opuštěný košík, slevové kupony, Produktové XML feedy, datové feedy, pokročilou segmentaci a automatizaci, dynamický obsah a samozřejmě všechny možnosti z tarifu „Profi”. Tato varianta stojí 200 Kč za měsíc v případě, že máte do 500 kontaktů. Za 2 000 kontaktů zaplatíte 300 Kč a za 5000 kontaktů 650 Kč.

Pokud potřebujete rozesílat větší počet e-mailů, avšak nepravidelně a tudíž by se vám nevyplatilo platit měsíční tarif, můžete zvolit druhou variantu, kreditový účet.

Jak funguje Ecomail a kreditový systém?

Kreditový účet umožní poslat vysoké množství e-mailů neomezenému počtu kontaktů. Na výběr jsou tři cenové možnosti, přičemž první je pro 10 000 e-mailů, další pro 50 000 e-mailů a další pro 200 000 e-mailů. Současně získáte základní segmentaci, základní automatizaci, statické formuláře, statistiky kampaní, skloňování, on-line podporu a opět Drag & drop editor. Při dobití kreditu umožňuje Ecomail i vytvoření SMS kampaní. Pokud si výrazněji připlatíte, nabízí Ecomail i nadstandardní asistenci, služby a školení.

Posílání e-mailů
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 3 parametrů:
  • Statistiky e-mailů
  • Plánování emailů
  • Autoresponder
10/10

Ecomail Automatizace

Ecomail má autoresponder a možnost plánování e-mailů.  Nechybí mu ani statistické údaje, jako jsou míry otevření e-mailu a míry prokliku na odkaz v e-mailu. Pojďme se na tyto funkce podívat podrobněji.

Vzhledem k tomu, že e-maily je potřeba nejen odesílat, ale také správně doručit, oceňuji, že Ecomail se stará i o to, aby vámi odesílané e-maily nepadaly do spamu. Zajistí, aby byly doručovány do schránky, aby se dostaly ke svým adresátům a mohly fungovat tak, jak očekáváte. Jejich systém monitoruje doručitelnost do e-mailových schránek a případný problém tak okamžitě zaznamenají.

Co dále oceňuji, jsou neomezené možnosti segmentace. Abyste klienty zaujaly, je potřeba posílat správným lidem to, co je opravdu zaujme, co je zajímá nebo co potřebují vědět, získat apod. Zkrátka musíte nabídnout ve správnou chvíli to, co klient hledá. K tomu vám může pomoci právě správná segmentace. Díky ní nebudete obtěžovat klienty e-maily, které je nezajímají, ale cíleně nabídnete jen ty zprávy, které budou prodávat. Díky segmentaci můžete databázi rozdělit podle vlastností jednotlivých kontaktů, aktivity v e-mailových kampaních, nákupního chování nebo pohybu na webu.

Další důležitá funkce, kterou bych od správného e-mail marketingového nástroje očekával, je automatizace, která mi uvolní ruce v rozesílání e-mailů i v mnoha dalších obchodních aktivitách. Ecomail ani v tomto nezklamal. Automatické kampaně umožňuje nastavit jednoduše pomocí několika kliků. Systém za vás sám posílá e-maily, SMS zprávy, zprávy do messengeru, dopisy nebo spouští reklamy na Facebooku a Instagramu. To všechno provádí na základě zadaných podmínek a chování zákazníků. Dále Ecomail umožňuje reagovat na uskutečněné objednávky, navštívené stránky nebo jakékoli jiné události. Zkrátka je to pomocník, který hlídá spoustu věcí, které vy nestihnete.

Statistiky e-mailů
Statistika míry prokliků a míry otevření
Ano
Plánování emailů
V programu je možné přesně naplánovat datum a čas, kdy budou e-maily odesílány.
Ano
Autoresponder
Autoresponder lze považovat za jeden z důležitých marketingových kanálů. Jedná se o e-maily, které jsou automaticky rozesílány příjemcům z databáze. Rozesílání probíhá na základě nějaké akce. Ta může být uskutečněna např. na webových stránkách.
Ano

Tvorba e-mailů
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 8 parametrů:
  • Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
  • Responzivní šablony emailů
  • Náhledy emailu v různých zařízeních
  • Jednoduchý editor obrázků
  • Vlastní design pomocí HTML a CSS
  • Správa souborů
  • Navržení šablony mailu na míru
  • A/B testování
10/10

Ecomail šablony

Hned po doručitelnosti, je právě samotná tvorba e-mailu tím nejdůležitějším faktorem při výběru nástroje pro e-mail marketing. Ať už člověk tvoří responzivní e-mail, který se správně zobrazuje na všech zařízeních, chce udělat A/B testování nebo vytvořit svůj originální design pomocí CSS, potřebuje k tomu ty správné nástroje. Ecomail všechny tyto nástroje má a využívat se dají jednoduše. Není nutné žádné zdlouhavé studování programu, abyste zvládli vše nastavit podle potřeby. Je to opravdu jednoduché a rychlé.

Aby vaše e-maily klienty zaujaly, nestačí jen, aby byly doručeny viditelně a nepadaly do spamu, ale také aby zaujaly na první pohled. Hodně dělají správně sestavené texty, ale důležitý je i jejich vzhled. Ecomail poskytuje praktický drag-and-drop editor, se kterým jednoduše vytvoříte profesionální newsletter. Stačí, když si vyberte jednu z přednastavených šablon a přizpůsobíte ji vašim potřebám. Výsledkem jsou pak responzivní e-maily, které se správně zobrazí na počítači i mobilním zařízení.

Další velkou pomoc přináší přizpůsobení obsahu každého posílaného e-mailu preferencím odběratele a informacím, které o daném zákazníkovi máte. V personalizovaných blocích můžete zákazníkovi nabídnout třeba produkt z kategorie, kterou si naposledy prohlížel nebo doporučit produkty podle jeho posledních nákupů. Tím se zvýší šance, že klient nakoupí, nebo dokonce nakoupí opakovaně.

Naprosto skvělý je tzv. machine learning, což je funkce, která vám ještě více pomůže trefit „do černého“ a nabídnout vašemu klientovi přesně to, co hledá. Ecomail se učí z dat vašich zákazníků a tak ví, co mají rádi. Pomocí funkce machine learning vybere Ecomail do každého newsletteru automaticky především ty produkty, které budou vašeho zákazníka pravděpodobně nejvíce zajímat.

Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
Tvorba e-mailu pro zobrazení v PC.
Ano
Responzivní šablony emailů
Jsou nabízené šablony responzivní? Jak budou vypadat na PC a jak na mobilních zařízeních? Nikdy nevíte, v jakém zařízení si klient váš e-mail otevře.
Ano
Náhledy emailu v různých zařízeních
Je možné podívat se při vytváření e-mailu na to, jak bude vypadat v PC/mobilu?
Ano
Jednoduchý editor obrázků
Jak se pracuje s editorem obrázků? Je dostatečně jednoduchý na to, aby s ním zvládli pracovat třeba i méně zdatní jedinci?
Ano
Vlastní design pomocí HTML a CSS
Pro pokročilé uživatele je důležité, aby si mohli e-mail a vše kolem něj přizpůsobit podle sebe - obsah, design atd. Nechtějí spoléhat na šablony.
Ano
Správa souborů
Je důležité, abyste si mohli soubory v programu libovolně přesouvat, pojmenovat, označit, rozdělit, segmentovat atd.
Ano
Navržení šablony mailu na míru
V případě, že vám nevyhovují nabízené šablony a neumíte si sami vytvořit vlastní design pomocí HTML, je potřeba zásah profesionála. Některé společnosti jej nabízí za příplatek, jiné umožňují, abyste integrovali vlastní šablony vytvořené vaším externím pracovníkem.
Ano
A/B testování
A/B testování je klasická marketingová metoda, která má za cíl zvýšit konverze či konverzní poměry projektu prostřednictvím změny jednoho funkčního či designového prvku.
Ano
Doporučujeme Doporučujeme

Není pro vás Ecomail to pravé ořechové? Zkuste se podívat na srovnání nástrojů pro e-mail marketing.

Ecomail Strojove Uceni

Správnému e-mail marketingovému systému by nemělo chybět A/B testování, tedy velmi podrobné testování dle různých priorit, abyste zjistili, jaký obsah nebo dokonce jaká část e-mailů je pro vaše klienty nejvhodnější. Ecomail samozřejmě poskytuje i tento typ testování.

Správa databáze a lokaliazce
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Import a export kontaktů
  • Segmentování kontaktů
  • Poskytnutí opt-in formulářů
  • Možnost odhlášení z odběru
  • Podpora vlastních polí
  • Web v češtině
10/10

Ecomail Segmentace

Abyste měli komu posílat vaše e-maily, musíte nejprve mít nástroje k tomu kontakty nasbírat a efektivně s nimi pracovat. Mám na mysli opt-in formuláře, možnost importu a exportu kontaktů, segmentování databáze, podpora vlastních polí a možnost odhlásit se z odběru.

Do systému Ecomail snadno importujete své stávající kontakty. Pro sběr nových adres lze použít praktické formuláře a k tvorbě atraktivních e-mailů využít šikovný a intuitivní editor s přednastavenými šablonami. Ecomail umožňuje realizaci a automatickou správu e-mailových kampaní (např. rozesílání blahopřání ke svátkům, upozorňování na opuštěný košík se zbožím apod.).

Další výhodou je, že si lze Ecomail snadno integrovat do známých e-shopových systémů, ať už je to WooCommerce, Magento nebo třeba Shoptet a další. Velkým plusem je dobrá spolupráce se sociálními sítěmi, z nichž můžete pomocí Ecomailu čerpat kontakty i oslovovat zákazníky, např. přes messenger.

Lokalizace do češtiny je výhodou, ale většinou se jí u těchto programů nedočkáte (snad jen u českého nástroje Smartemailing). Ecomail má v češtině webové stránky a samozřejmě i podporu. O té si ale více napíšeme níže.

Import a export kontaktů
Ano
Segmentování kontaktů
Segmentace kontaktů je důležitá v případě, že chcete rozdělit klienty do různých skupin a každé zasílat jiné zprávy. Např. klienti, kteří nakoupili ve vašem e-shopu a vy chcete zaslat dotazník spokojenosti/nabídku se slevou na příští nákup a pod., Klienti, kteří váhají a vy je chcete přimět k nákupu slevovou akcí atd.
Ano
Poskytnutí opt-in formulářů
Webový formulář a Double opt in Webový formulář slouží ke sběru kontaktů z Vašeho webu
Ano
Možnost odhlášení z odběru
Někdy se stane, že už pro klienta není odběr vašich e-mailů důležitý. Pak se rozhodne jej zrušit. Je vhodné, aby měli vaši klienti tuto možnost přímo v e-mailu. Nedochází tak ke spamování schránky a klient se sám rozhodne, zda chce nebo nechce newslettery odebírat.
Ano
Podpora vlastních polí
Možnost vytvářet si v projektu vlastní pole - informace.
Ano
Web v češtině
Je web společnosti i českém jazyce, nebo je k dispozici pouze AJ, popř. další cizí jazyky?
Ano

Podpora
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 7 parametrů:
  • Podpora v češtině
  • Live chat
  • Email nebo kontaktní formulář
  • Telefon
  • Odpověď do 24 hodin
  • Odpovědi/Otázky
  • Kvalita podpory
10/10

Ecomail Podpora

Jak už jsem zmínil, podporu klientů má Ecomail řešenou v českém jazyce. Spojit se s nimi můžete pomocí telefonu, kontaktního formuláře, e-mailu i live chatu, který oceňuji asi nejvíce. Ten jsem si sám osobně několikrát vyzkoušel a vždy jsem byl spokojen. Odpověď jsem dostal do několika minut a byla perfektní. Podpora byla vstřícná a ochotná.

Podpora v češtině
Česká podpora je důležitá obzvlášť ve chvíli, kdy neovládáte cizí jazyk - nejčastěji angličtinu.
Ano
Live chat
Je podpora k dispozici na živém chatu? Můžete se na něco optat hned, jak vás otázka napadne?
Ano
Email nebo kontaktní formulář
Možnost kontaktovat podporu e-mailem nebo kontaktním formulářem.
Ano
Telefon
Možnost kontaktovat podporu telefonicky.
Ano
Odpověď do 24 hodin
Odpověděla nám podpora na otázky do 24 hodin?
Ano
Odpovědi/Otázky
Kolik odpovědí z kolika otázek jsme získali?
5/5
Kvalita podpory
Jak hodnotíme celkovou kvalitu podpory?
Výborná

Závěrečné shrnutí

Jak jsem psal v úvodu, tak Ecomail jsem sám vyzkoušel a byl jsem s ním spokojený. Nakonec jsem ale začal využívat MailerLite, který je pro moje potřeby vhodnější a pružnější. Nicméně na běžné používání je Ecomail více než vhodný. Má kvalitní podporu, českou lokalizaci a spoustu zajímavých funkcí, které oceníte v e-mail marketingu. Velice se mi líbí i jejich systém šablon a práce s kontakty (import/export). Líbí se mi i jejich statistiky, které vidíte u každé odeslané kampaně. Pokud hodláte začít s e-mail marketingem, tak Ecomail může být vhodným odrazovým můstkem pro vaše první kampaně.

 


Přispět svou zkušeností
diskuze
Podělte se o názor a pomozte tak ostatním!

Ecomail zkušenosti, recenze a diskuze od zákazníků

Naši návštěvníci přispěli k článku o Ecomail následující diskuzí a názory - 1 zkušeností

Hodnocení - 1 Hodnocení - 2 Hodnocení - 3 Hodnocení - 4 Hodnocení - 5

Ecomail nemá žádná negativa a strašně miluju jejich blog, ve kterém je odpověď na každou otázku.

Hodnocení - 5
Anna Karásková
17. 11. 2024