MailerLite Recenze
Shrnutí recenze
Mailer Lite je uživatelsky přívětivý emailový software, který oceňují především začátečníci. Do 1 000 kontaktů je software bezplatný a to bez razantních omezení na funkcích – v tomto tarifu máte i autoresponder či jiné pokročilé funkce. Cena placených tarifů je cenově o mnoho nižší než u konkurence. Oceňujeme čistý design administrace a možnost tvorby landing pages na sběr emailů.
Výhody
- Mají štědrý tarif zdarma
- Čisté a jednoduché uživatelské prostředí
- Snadné vytváření e-mailových kampaní
Nevýhody
- Jde o poměrně mladou společnost a postrádají některé pokročilejší funkce.
Jestli je MailerLite něčím skutečně výjimečný, je to počet kontaktů, které poskytuje k využívání schránky zdarma. Zatímco jiní poskytovatelé vám umožní si jejich e-mailingový nástroj zdarma vyzkoušet, přičemž vás omezí časově, nebo poskytovanými funkcemi, MailerLite vám umožní zdarma využívat jejich služby až do 1 000 kontaktů. Odeslat přitom můžete až 12 000 e-mailů za měsíc. Pro někoho to může být hodně, pro někoho naopak málo. Pojďme se proto podívat, co všechno v rámci tarifu zdarma můžete udělat a jaké jsou případně ceny u vyšších tarifů. Můžete si prohlédnout aktuální slevové akce a slevy u MailerLite.
Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 500 kontaktů.
|
zdarma |
Cena měs. - 2000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 2000 kontaktů.
|
15$ (cca 330Kč) |
Cena měs. - 5000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 5000 kontaktů.
|
30$ (cca 660 Kč) |
Vyzkoušení zdarma
Poskytovatel umožňuje stáhnout si free verzi na určitou dobu nebo s určitým omezením.
|
Pokud chcete plně funkční nástroj pro e-mail marketing, za který chcete platit minimum a vejdete se do počtu 1 000 kontaktů v adresáři, je pro vás naprosto ideální právě MailerLite.
MailerLite zdarma
U plánu zdarma máte k dispozici znalostní bázi, videonávody, e-mailovou podporu 24 hodin 7 dní v týdnu. Dále jsou k dispozici služby v rámci e-mailové kampaně – editor bohatého textu, integrovaná úprava fotografií, správce souborů a další. Pro rozšíření počtu uživatelů – odběratelů poskytuje MailerLite k plánu zdarma vstupní stránky, vložené registrační formuláře, vyskakovací formuláře, správu předplatitelů, a možnost odhlášení odběru. Ale ani to ještě není všechno. MailerLite je skutečně štědrý. Umožní vám zdarma i automatizaci e-mailu, segmentaci, rozdělení klientů dle zájmových skupin – tzv. značkování, RSS kampaně a A/B testování. K tomu všemu můžete sledovat e-mailové zprávy o kampaních a průzkumy.
Ohledně připojení máte k dispozici integraci do různých platforem a API. V rámci vstupních stránek máte k dispozici web zdarma, který umožňuje až 5 vstupních stránek. Pokud byste raději neomezené množství stránek, pak si můžete připlatit 10 USD měsíčně a nebudete jimi omezováni. V rámci bezplatného plánu máte dále k dispozici neomezený provoz, více než 25 přizpůsobitelných šablon, SSL šifrování, soulad s GDPR, dvojité přihlášení, průzkum a kvíz, integraci vyskakovacích oken od MailerLite, vložení vlastního kódu, analýzu a stránky přizpůsobené obsahu na mobilních zařízeních.
Placené tarify MailerLite
Jak vidíte, MailerLite je velmi štědrý, co se týká služeb, které poskytuje v rámci free tarifu. Omezení se v podstatě týká počtu kontaktů. Jakmile překročíte 1 000 kontaktů/e-mailových adres v adresáři, je potřeba připlatit si za vyšší tarify.
Do 2500 kontaktů je měsíční cena 15 USD, do 5 000 kontaktů je 30 USD a do 10 000 kontaktů 50 USD měsíčně. V rámci těchto plánů pak máte kromě již zmíněných služeb, které jsou k dispozici i k plánu free podporu živého chatu 24/7, vlastní HTML editor, šablony zpravodaje, možnost odebrat logo MailerLite, vyskakovací okna propagace, použití vlastní domény, automatické opětovné odeslání, vyhrazenou IP a zobrazování podle časového pásma. Služeb je samozřejmě ještě mnohem více. Jmenuji např. dělené testování A/B, neomezený počet domén, přizpůsobitelný favicon, vytváření šablon a další. Pro úplný přehled cen a služeb doporučuji kouknout na stránky ceníku MailerLite.
Doplňky za příplatek
Vedle jednotlivých tarifů/plánů, které se řídí počtem kontaktů ve vašem adresáři je možné dokoupit ještě další doplňkové služby, které si vybíráte podle toho, zda je aktuálně potřebujete či nikoli. Jednu z těchto služeb už jsme zmínili u tarifu zdarma – SitesPro. Pojďme se však na ně podívat podrobněji.
SitesPro
SitesPro vám umožní publikovat tolik webů a cílových stránek, kolik potřebujete, aby vaše podnikání vzkvétalo. Budete mít neomezený přístup k našim funkcím vytváření webů, abyste mohli nabídnout poutavější uživatelské prostředí. Za tuto službu zaplatíte již zmíněných 10 $ měsíčně.
MailerPro
MailerPro vám nabídne prioritní podporu prostřednictvím e-mailu nebo živého chatu, když to nejvíce potřebujete a to 24 hodin 7 dní v týdnu. Specializovaný správce MailerLite vám pomůže importovat předplatitele, vytvářet e-mailové šablony a webové formuláře kompatibilní s GDPR a analyzovat vaše metriky. Za tuto službu zaplatíte 100 $ za měsíc.
Vyhrazená IP
Poslední placenou službou zvlášť jsou vyhrazené adresy IP, které mohou zlepšit vaši doručitelnost indexem reputace odesílatele. Tato služba se doporučuje, pokud posíláte alespoň 50 000 e-mailů týdně a stojí 50 $ za měsíc.
Bez autoresponderu či plánování emailů jakoby software pro e-mail marketing nebyl kompletní. Ani MailerLite se nezahanbil a tyto funkce zde objevíte. Stejně tak je možné sledovat statistiku míry otevření emailů a míry prokliků na odkaz.
Možná si říkáte, proč je důležitá automatizace e-mailů. Věřte, že je to nástroj, který vám ve velké míře uvolní ruce a přitom pomůže získat nové klienty a budovat vztahy mezi nimi a vaší firmou. Automatizované e-maily pomohou poznat vaše zákazníky a provádět vás i je na každém kroku jejich cesty – od okamžiku, kdy vás poznají, až po konverzi a další obchody. Pokud máte možnost s klienty komunikovat, upevňujete tak vzájemné vztahy a zvyšujete tím šance na další a další obchody. To je ale poměrně složité na vysvětlování a není to cílem této recenze. Pojďme se proto podívat, jak můžete s MailerLite e-maily tvořit.
Měření míry otevření
Informace o tom, kolik klientů otevřelo vámi zaslaný e-mail/newsletter.
|
|
Měření míry prokliku
Kolik čtenářů otevřený e-mail rozkliklo - prokliklo se odkazem ve zprávě na stránku/produkt/službu...
|
|
Plánování emailů
V programu je možné přesně naplánovat datum a čas, kdy budou e-maily odesílány.
|
|
Autoresponder
Autoresponder lze považovat za jeden z důležitých marketingových kanálů. Jedná se o e-maily, které jsou automaticky rozesílány příjemcům z databáze. Rozesílání probíhá na základě nějaké akce. Ta může být uskutečněna např. na webových stránkách.
|
MailerLite má velmi kvalitní nástroj na tvorbu e-mailů. Najdete zde responzivní šablony, náhledy e-mailů v různých zařízeních, základní editor pro úpravu obrázků, možnost zobrazení e-mailu v prohlížeči či tvorbu vlastního designu pomocí HTML a CSS. Nechybí ani funkce A/B testování, která vám pomůže najít ty nejlépe fungující nadpisy. Ten, kdo by chtěl využít služeb designéra na šablonu na míru, musí najmout externího grafika, protože to MailerLite v nabídce nemá.
MailerLite však poskytuje editor drag & drop, díky němuž vytvoří profesionální newslettery bez znalostí HTML a potřeby profesionálního designéra snad opravdu každý. Můžete využívat řadu automatizovaných šablon, bohatý editor textu, kampaně elektronického obchodování atd.
Jelikož v MailerLite vědí, jak je důležité rozšiřovat publikum či množství klientů, nabízí k tomu nástroj pro tvorbu webových stránek, vstupních stránek, vyskakovacích oken nebo vložených formulářů. Praktická je i správa předplatitelů, které můžete rozdělovat do různých segmentů. Snadno tak pošlete e-maily jen těm osobám, kterých se to týká – např. těm, co u vás již nakoupili, těm, co stále váhají, těm, kterým nabízíte navazující produkt apod. Pro rozdělení klientů slouží automatizace e-mailu, personalizace, segmentace a zájmové skupiny, resp. dělení do zájmových skupin.
Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
Tvorba e-mailu pro zobrazení v PC.
|
|
Responzivní šablony emailů
Jsou nabízené šablony responzivní? Jak budou vypadat na PC a jak na mobilních zařízeních? Nikdy nevíte, v jakém zařízení si klient váš e-mail otevře.
|
|
Náhledy emailu v různých zařízeních
Je možné podívat se při vytváření e-mailu na to, jak bude vypadat v PC/mobilu?
|
|
Jednoduchý editor obrázků
Jak se pracuje s editorem obrázků? Je dostatečně jednoduchý na to, aby s ním zvládli pracovat třeba i méně zdatní jedinci?
|
|
Vlastní design pomocí HTML a CSS
Pro pokročilé uživatele je důležité, aby si mohli e-mail a vše kolem něj přizpůsobit podle sebe - obsah, design atd. Nechtějí spoléhat na šablony.
|
|
Správa souborů
Je důležité, abyste si mohli soubory v programu libovolně přesouvat, pojmenovat, označit, rozdělit, segmentovat atd.
|
|
Navržení šablony mailu na míru
V případě, že vám nevyhovují nabízené šablony a neumíte si sami vytvořit vlastní design pomocí HTML, je potřeba zásah profesionála. Některé společnosti jej nabízí za příplatek, jiné umožňují, abyste integrovali vlastní šablony vytvořené vaším externím pracovníkem.
|
|
A/B testování
A/B testování je klasická marketingová metoda, která má za cíl zvýšit konverze či konverzní poměry projektu prostřednictvím změny jednoho funkčního či designového prvku.
|
Vaše kampaně budou mít lepší výkon, když budete své e-maily testovat, budete s nimi experimentovat a zefektivňovat je, aby byly co nejvýkonnější. Zlepšete své výnosy pomocí důležitých funkcí e-mailového marketingu, jako jsou dělené testování A/B, zobrazení podle časového pásma, RSS kampaně nebo automatické opětovné odeslání. MailerLite vám toto všechno poskytne.
Základem každého dobrého e-mailového nástroje by měla být možnost odhlášení se z databáze, což je pro MailerLite samozřejmostí. Pokud máte již nějaké kontakty, můžete je bez problémů importovat; stejně tak jako exportovat. Nemusíte sbírat jenom emaily či jména, ale naprosto libovolnou informaci díky funkci vlastních polí. Ke zlepšení sběru kontaktů patří i segmentace a celková správa e-mailů, kterou jsme zmínili již výše. Proto to zde nebudeme znovu rozepisovat.
Import kontaktů
Pokud už máte/využíváte některé kontakty, jistě vás zajímá, zda bude možné je do e-mail marketingového nástroje importovat.
|
|
Export kontaktů
Pokud se rozhodnete změnit poskytovatele, budete potřebovat své kontakty zase exportovat - přenést do jiného/nového e-mail marketingového nástroje. Pak se bude hodit export kontaktů.
|
|
Poskytnutí opt-in formulářů
Webový formulář a Double opt in Webový formulář slouží ke sběru kontaktů z Vašeho webu
|
|
Segmentování kontaktů
Segmentace kontaktů je důležitá v případě, že chcete rozdělit klienty do různých skupin a každé zasílat jiné zprávy. Např. klienti, kteří nakoupili ve vašem e-shopu a vy chcete zaslat dotazník spokojenosti/nabídku se slevou na příští nákup a pod., Klienti, kteří váhají a vy je chcete přimět k nákupu slevovou akcí atd.
|
|
Možnost odhlášení z odběru
Někdy se stane, že už pro klienta není odběr vašich e-mailů důležitý. Pak se rozhodne jej zrušit. Je vhodné, aby měli vaši klienti tuto možnost přímo v e-mailu. Nedochází tak ke spamování schránky a klient se sám rozhodne, zda chce nebo nechce newslettery odebírat.
|
|
Podpora vlastních polí
Možnost vytvářet si v projektu vlastní pole - informace.
|
|
Web v češtině
Je web společnosti i českém jazyce, nebo je k dispozici pouze AJ, popř. další cizí jazyky?
|
MailerLite je sice vychytaný nástroj pro e-mail marketing, jejich podpora však není úplně ideální pro české klienty, kteří neumí ovládat anglický jazyk a kteří si nechtějí připlatit prémiový tarif. Spojit se s nimi můžete prakticky jen v e-mailu, který je však k dispozici 24 hodin 7 dní v týdnu. Telefon nemají, ale ti, kteří využívají placené tarify, mohou využívat i živou podporu na chatu.
I když ale používáte “pouze” tarif free, nemusíte si zoufat. Podpora na e-mailu odpovídá velice rychle – v řádu několika hodin a to i když jí píšete ve večerních hodinách. Zodpoví všechny dotazy (alespoň v našem případě to tak bylo) a případně přidá odkaz na podrobnější informace. I přes absenci telefonu a live chatu pro všechny klienty hodnotíme podporu MailerLite velmi pozitivně.
Podpora v češtině
Česká podpora je důležitá obzvlášť ve chvíli, kdy neovládáte cizí jazyk - nejčastěji angličtinu.
|
|
Live chat
Je podpora k dispozici na živém chatu? Můžete se na něco optat hned, jak vás otázka napadne?
|
(jen pro prémiový tarif) |
Email/kontaktní formulář
Možnost kontaktovat podporu e-mailem nebo kontaktním formulářem.
|
|
Telefon
Možnost kontaktovat podporu telefonicky.
|
|
Odpověď do 24 hodin
Odpověděla nám podpora na otázky do 24 hodin?
|
|
Odpovědi/Otázky
Kolik odpovědí z kolika otázek jsme získali?
|
5/5 |
Kvalita podpory
Jak hodnotíme celkovou kvalitu podpory?
|
Výborná |
Pokud se vám zdá, že MailerLite není to pravé pro vaše marketingové aktivity, podívejte se na srovnání nejlepších nástrojů pro e-mail marketing.