MailerLite Recenze
Shrnutí recenze
Mailer Lite je skvělý nástroj na e-mail marketing, který oceňují především začátečníci. Do 1 000 kontaktů je bezplatný, a to bez razantních omezení na funkcích. V tomto tarifu máte i autoresponder či jiné pokročilé funkce. Cena placených tarifů je cenově o mnoho nižší než u konkurence. Oceňuji přehlednou administraci a možnost tvorby landing pages na sběr emailů.
Výhody
- Mají štědrý tarif zdarma
- Čisté a jednoduché uživatelské prostředí
- Snadné vytváření e-mailových kampaní
- Jedno z nejlevnějších řešení pro e-mail marketing
Nevýhody
- Postrádá některé pokročilejší funkce
Moje osobní zkušenost s nástrojem MailerLite
Mám několik menších webů, u kterých se snažím sbírat e-mailové kontakty a následně jim odesílám zajímavé články a e-maily. Využívám aktuálně tarif do 5 000 kontaktů za 35 $ (cca 836 Kč) a funguje skvěle. Líbí se mi přehledná administrace, předvolené šablony e-mailů a detailní statistiky o každém odeslaném e-mailu. Navíc jejich tarif zdarma poskytuje odesílání e-mailů až na 1 000 e-mailových adres. Pojďme se společně podívat na detailní recenzi nástroje MailerLite.
Jestli je MailerLite něčím skutečně výjimečný, je to počet kontaktů, které můžete oslovit v rámci tarifu zdarma. Zatímco jiní poskytovatelé vám umožní si jejich e-mailingový nástroj zdarma vyzkoušet, přičemž vás omezí časově, nebo poskytovanými funkcemi, MailerLite vám umožní zdarma využívat jejich služby až do 1 000 kontaktů. Odeslat přitom můžete až 12 000 e-mailů za měsíc. Pro někoho to může být hodně, pro někoho naopak málo. Pojďme se proto podívat, co všechno v rámci tarifu zdarma můžete udělat a jaké jsou případně ceny u vyšších tarifů. Můžete si prohlédnout aktuální slevové akce a slevy u MailerLite.
Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 500 kontaktů.
|
zdarma |
Cena měs. - 2 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 2 000 kontaktů.
|
23 $ (cca 552 Kč) |
Cena měs. - 5 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 5 000 kontaktů.
|
35 $ (cca 840 Kč) |
Cena měs. - 10 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 10 000 kontaktů.
|
66 $ (cca 1 584 Kč) |
Cena měs. - 20 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 20 000 kontaktů.
|
125 $ (cca 2 999 Kč) |
Vyzkoušení zdarma
Poskytovatel umožňuje vyzkoušet si verzi zdarma na určitou dobu nebo s určitým omezením.
|
(až 1 000 kontaktů) |
MailerLite zdarma
U verze zdarma máte k dispozici znalostní bázi, video návody, e-mailovou podporu 24 hodin 7 dní v týdnu. Dále jsou k dispozici služby v rámci e-mailové kampaně – editor textu, integrovaná úprava fotografií, správce souborů a další. Pro rozšíření počtu odběratelů poskytuje MailerLite k plánu zdarma vstupní stránky, vložené registrační formuláře, vyskakovací formuláře, správu předplatitelů a možnost odhlášení odběru. Ale ani to ještě není všechno. MailerLite je skutečně štědrý. Umožní vám zdarma i automatizaci e-mailu, segmentaci, rozdělení klientů dle zájmových skupin – tzv. značkování, RSS kampaně a A/B testování. K tomu všemu můžete sledovat e-mailové zprávy o kampaních a průzkumy.
Ohledně připojení máte k dispozici integraci do různých platforem a API. V rámci vstupních stránek máte k dispozici web zdarma, který umožňuje až 5 stránek. Pokud byste raději neomezené množství stránek, pak si můžete připlatit 9 $ měsíčně (cca 215 Kč) a nebudete jimi omezováni. V rámci bezplatného tarifu máte dále k dispozici neomezený provoz, více než 25 přizpůsobitelných šablon, SSL šifrování, soulad s GDPR, dvojité přihlášení, průzkum a kvíz, integraci vyskakovacích oken od MailerLite, vložení vlastního kódu, analýzu a stránky přizpůsobené obsahu na mobilních zařízeních.
Placené tarify MailerLite
Jak vidíte, MailerLite je velmi štědrý, co se týká služeb, které poskytuje v rámci tarifu zdarma. Omezení se v podstatě týká počtu kontaktů. Jakmile překročíte 1 000 kontaktů/e-mailových adres v adresáři, je potřeba připlatit si za vyšší tarify.
Do 2 500 kontaktů je měsíční cena 23 $, do 5 000 kontaktů je 35 $ a do 10 000 kontaktů 66 $ měsíčně. V rámci těchto plánů pak máte kromě již zmíněných služeb, které jsou k dispozici i k plánu zdarma, podporu online chatu 24/7, vlastní HTML editor, šablony zpravodaje, možnost odebrat logo MailerLite, vyskakovací okna propagace, použití vlastní domény, automatické opětovné odeslání, vyhrazenou IP a zobrazování podle časového pásma. Služeb je samozřejmě ještě mnohem více. Jmenuji např. dělené testování A/B, neomezený počet domén, přizpůsobitelný favicon, vytváření šablon a další. Pro úplný přehled cen a služeb doporučuji kouknout na stránky ceníku MailerLite.
Doplňky za příplatek
Vedle jednotlivých tarifů, které se řídí počtem kontaktů ve vašem adresáři je možné dokoupit ještě další doplňkové služby, které si vybíráte podle toho, zda je aktuálně potřebujete či nikoli. Jednu z těchto služeb už jsem zmínil u tarifu zdarma – SitesPro. Pojďme se na tyto doplňkové služby podívat podrobněji.
SitesPro
SitesPro vám umožní publikovat tolik webů a cílových stránek, kolik potřebujete, aby vaše podnikání vzkvétalo. Budete mít neomezený přístup k funkcím vytváření webů, abyste mohli nabídnout poutavější uživatelské prostředí. Za tuto službu zaplatíte již zmíněných 10 $ měsíčně.
MailerPro
MailerPro vám nabídne prioritní podporu prostřednictvím e-mailu nebo live chatu, když to nejvíce potřebujete a to 24 hodin 7 dní v týdnu. Specializovaný správce MailerLite vám pomůže importovat předplatitele, vytvářet e-mailové šablony a webové formuláře kompatibilní s GDPR a analyzovat vaše metriky. Za tuto službu zaplatíte 100 $ za měsíc.
Vyhrazená IP
Poslední placenou službou zvlášť jsou vyhrazené adresy IP, které mohou zlepšit vaši doručitelnost indexem reputace odesílatele. Tato služba se doporučuje, pokud posíláte alespoň 50 000 e-mailů týdně a stojí 50 $ za měsíc.
Bez autoresponderu či plánování emailů jakoby software pro e-mail marketing nebyl kompletní. Ani MailerLite se nezahanbil a tyto funkce zde objevíte. Stejně tak je možné sledovat statistiku míry otevření emailů a míry prokliků na odkaz.
Možná si říkáte, proč je důležitá automatizace e-mailů. Věřte, že je to nástroj, který vám ve velké míře uvolní ruce a přitom pomůže získat nové klienty a budovat vztahy mezi nimi a vaší firmou. Automatizované e-maily pomohou poznat vaše zákazníky a provádět vás i je na každém kroku jejich cesty – od okamžiku, kdy vás poznají, až po konverzi a další obchody. Pokud máte možnost s klienty komunikovat, upevňujete tak vzájemné vztahy a zvyšujete tím šance na další a další obchody. To je ale poměrně složité na vysvětlování a není to cílem této recenze. Pojďme se proto podívat, jak můžete s MailerLite e-maily tvořit.
Statistiky e-mailů
Statistika míry prokliků a míry otevření
|
|
Plánování emailů
V programu je možné přesně naplánovat datum a čas, kdy budou e-maily odesílány.
|
|
Autoresponder
Autoresponder lze považovat za jeden z důležitých marketingových kanálů. Jedná se o e-maily, které jsou automaticky rozesílány příjemcům z databáze. Rozesílání probíhá na základě nějaké akce. Ta může být uskutečněna např. na webových stránkách.
|
MailerLite má velmi kvalitní nástroj na tvorbu e-mailů. Najdete zde responzivní šablony, náhledy e-mailů v různých zařízeních, základní editor pro úpravu obrázků, možnost zobrazení e-mailu v prohlížeči či tvorbu vlastního designu pomocí HTML a CSS. Nechybí ani funkce A/B testování, která vám pomůže najít ty nejlépe fungující nadpisy. Ten, kdo by chtěl využít služeb designéra na šablonu na míru, musí najmout externího grafika, protože to MailerLite v nabídce nemá.
Vytváření e-mailů v MailerLite
MailerLite však poskytuje editor drag & drop, díky němuž vytvoří profesionální newslettery bez znalostí HTML a potřeby profesionálního designéra snad opravdu každý. Můžete využívat řadu automatizovaných šablon, bohatý editor textu, kampaně elektronického obchodování atd.
Jelikož v MailerLite vědí, jak je důležité rozšiřovat publikum či množství klientů, nabízí k tomu nástroj pro tvorbu webových stránek, vstupních stránek, vyskakovacích oken nebo vložených formulářů. Praktická je i správa předplatitelů, které můžete rozdělovat do různých segmentů. Snadno tak pošlete e-maily jen těm osobám, kterých se to týká – např. těm, co u vás již nakoupili, těm, co stále váhají, těm, kterým nabízíte navazující produkt apod. Pro rozdělení klientů slouží automatizace e-mailu, personalizace, segmentace a zájmové skupiny, resp. dělení do zájmových skupin.
Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
Tvorba e-mailu pro zobrazení v PC.
|
|
Responzivní šablony emailů
Jsou nabízené šablony responzivní? Jak budou vypadat na PC a jak na mobilních zařízeních? Nikdy nevíte, v jakém zařízení si klient váš e-mail otevře.
|
|
Náhledy emailu v různých zařízeních
Je možné podívat se při vytváření e-mailu na to, jak bude vypadat v PC/mobilu?
|
|
Jednoduchý editor obrázků
Jak se pracuje s editorem obrázků? Je dostatečně jednoduchý na to, aby s ním zvládli pracovat třeba i méně zdatní jedinci?
|
|
Vlastní design pomocí HTML a CSS
Pro pokročilé uživatele je důležité, aby si mohli e-mail a vše kolem něj přizpůsobit podle sebe - obsah, design atd. Nechtějí spoléhat na šablony.
|
|
Správa souborů
Je důležité, abyste si mohli soubory v programu libovolně přesouvat, pojmenovat, označit, rozdělit, segmentovat atd.
|
|
Navržení šablony mailu na míru
V případě, že vám nevyhovují nabízené šablony a neumíte si sami vytvořit vlastní design pomocí HTML, je potřeba zásah profesionála. Některé společnosti jej nabízí za příplatek, jiné umožňují, abyste integrovali vlastní šablony vytvořené vaším externím pracovníkem.
|
|
A/B testování
A/B testování je klasická marketingová metoda, která má za cíl zvýšit konverze či konverzní poměry projektu prostřednictvím změny jednoho funkčního či designového prvku.
|
Pokud se vám zdá, že MailerLite není to pravé pro vaše marketingové aktivity, podívejte se na srovnání nejlepších nástrojů pro e-mail marketing.
Vaše kampaně budou mít lepší výkon, když budete své e-maily testovat, budete s nimi experimentovat a zefektivňovat je, aby byly co nejvýkonnější. Zlepšete své výnosy pomocí důležitých funkcí e-mailového marketingu, jako jsou dělené testování A/B, zobrazení podle časového pásma, RSS kampaně nebo automatické opětovné odeslání. MailerLite vám toto všechno poskytne.
Základem každého dobrého e-mailového nástroje by měla být možnost odhlášení se z databáze, což je pro MailerLite samozřejmostí. Pokud máte již nějaké kontakty, můžete je bez problémů importovat, stejně tak jako exportovat. Nemusíte sbírat jenom emaily či jména, ale naprosto libovolnou informaci díky funkci vlastních polí. Ke zlepšení sběru kontaktů patří i segmentace a celková správa e-mailů, kterou jsem zmínil výše.
Import a export kontaktů
|
|
Segmentování kontaktů
Segmentace kontaktů je důležitá v případě, že chcete rozdělit klienty do různých skupin a každé zasílat jiné zprávy. Např. klienti, kteří nakoupili ve vašem e-shopu a vy chcete zaslat dotazník spokojenosti/nabídku se slevou na příští nákup a pod., Klienti, kteří váhají a vy je chcete přimět k nákupu slevovou akcí atd.
|
|
Poskytnutí opt-in formulářů
Webový formulář a Double opt in Webový formulář slouží ke sběru kontaktů z Vašeho webu
|
|
Možnost odhlášení z odběru
Někdy se stane, že už pro klienta není odběr vašich e-mailů důležitý. Pak se rozhodne jej zrušit. Je vhodné, aby měli vaši klienti tuto možnost přímo v e-mailu. Nedochází tak ke spamování schránky a klient se sám rozhodne, zda chce nebo nechce newslettery odebírat.
|
|
Podpora vlastních polí
Možnost vytvářet si v projektu vlastní pole - informace.
|
|
Web v češtině
Je web společnosti i českém jazyce, nebo je k dispozici pouze AJ, popř. další cizí jazyky?
|
MailerLite je sice vychytaný nástroj pro e-mail marketing, jejich podpora však není úplně ideální pro české klienty, kteří neumí ovládat anglický jazyk a kteří si nechtějí připlatit prémiový tarif. Spojit se s nimi můžete prakticky jen v e-mailu, který je však k dispozici 24 hodin 7 dní v týdnu. Telefon nemají, ale ti, kteří využívají placené tarify, mohou využívat i rychlou podporu na chatu.
I když ale používáte „pouze” tarif zdarma, nemusíte se bát. Podpora na e-mailu odpovídá velice rychle – v řádu několika hodin a to i když jí píšete ve večerních hodinách. Zodpoví všechny dotazy (alespoň v mém případě to tak bylo) a případně přidá odkaz na podrobnější informace. I přes absenci telefonu a live chatu pro všechny klienty hodnotím podporu MailerLite velmi pozitivně.
Podpora v češtině
Česká podpora je důležitá obzvlášť ve chvíli, kdy neovládáte cizí jazyk - nejčastěji angličtinu.
|
|
Live chat
Je podpora k dispozici na živém chatu? Můžete se na něco optat hned, jak vás otázka napadne?
|
(jen pro prémiový tarif) |
Email nebo kontaktní formulář
Možnost kontaktovat podporu e-mailem nebo kontaktním formulářem.
|
|
Telefon
Možnost kontaktovat podporu telefonicky.
|
|
Odpověď do 24 hodin
Odpověděla nám podpora na otázky do 24 hodin?
|
|
Odpovědi/Otázky
Kolik odpovědí z kolika otázek jsme získali?
|
5/5 |
Kvalita podpory
Jak hodnotíme celkovou kvalitu podpory?
|
Výborná |
MailetLite vs MailChimp
Zajímá vás, jak si vede MailerLite oproti konkurenčnímu MailChimp? Vypracovali si na to přímo studii, která hovoří poměrně jasně. A když si připomeneme, co všechno umí a zvládne tarif zdarma, tak se jen potvrzuje moje doporučení. A rovnou se můžete i na moje porovnání těchto dvou služeb.
Závěrečné hodnocení
MailerLite je skvělou volbou pro ty, kteří s e-mail marketingem teprve začínají, ale i pro ty, kteří hledají spolehlivý a levná nástroj na odesílání e-mailů. Ve verzi zdarma můžete posílat e-maily až na 1 000 kontaktů a to velmi oceňuji. Navíc v tomto tarifu nejste tolik omezeni, jako u jiných poskytovatelů. Nabízí intuitivní rozhraní, díky kterému snadno vytvoříte profesionální e-mailové kampaně bez technických znalostí a to velmi rychle.
Pokud hledáte spolehlivý nástroj pro rozesílání newsletterů a budování vztahů se zákazníky, MailerLite je podle mě skvělou volbou.