SmartEmailing Recenze
Shrnutí recenze
SmartEmailing je jednička na českém trhu. Jde o e-mailový nástroj od české firmy a proto je kompletně v češtině. Nabízí vše, co byste od pokročilého nástroje pro email marketing čekali – včetně pokročilé segmentace, A/B testování i autoresponderu. Administrace je uživatelsky velmi přívětivá a designově čistá, pouze úprava obrázků jako ořezávání či změna velikosti lehce zaostává.
Výhody
- Celý software včetně podpory je kompletně v češtině
- Nabízí pokročilou segmentaci
- Možnost šablony na míru
Nevýhody
- Je zde o něco horší editor obrázků, v němž nelze ořezávat fotografie.
Videorecenze
Cena se odvíjí dle počtu kontaktů v databázi. SmartEmailing si můžete vyzkoušet zcela zdarma a to na dobu 14-ti dnů. V této fázi si můžete celou službu nezávazně testovat, objevovat a vyzkoušet si všechny její funkce a rozeslat až 1000 e-mailů. K dispozici budete mít účet kompletně se všemi funkcemi včetně API a transakčních e-mailů. Vyzkoušet si můžete i rozesílání SMS, jen je nutné dobít si alespoň minimální kredit.
U placeného tarifu si pak můžete vybírat podle toho, kolik kontaktů hodláte mít v databázi. Platit přitom můžete měsíčně, nebo ročně. U roční ceny je platba zvýhodněná. Např. u 500 kontaktů je měsíční cena 160 Kč bez DPH, ale ročně vyjde celá platba na 1600 Kč, takže 320 Kč ušetříte.
U 2000 kontaktů je roční cena 6000 Kč bez DPH a u 5000 kontaktů je cena 12.000 Kč ročně bez DPH. To samozřejmě není hranice. Se SmartEmailingem můžete mít v databázi až 50.000 kontaktů a případně i více. To už je pak na individuální domluvě. Ceny za vyšší počty kontaktů najdete na posuvném kalkulátoru na webových stránkách.
Ceny SmartEmailingu patří mezi standard, ale v porovnání např. s Mailchimpem jsou o něco dražší.
Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 500 kontaktů.
|
160 Kč |
Cena měs. - 2000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 2000 kontaktů.
|
600 Kč |
Cena měs. - 5000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 5000 kontaktů.
|
1 200 Kč |
Vyzkoušení zdarma
Poskytovatel umožňuje stáhnout si free verzi na určitou dobu nebo s určitým omezením.
|
(na 14 dní) |
Bez autoresponderu či plánování emailů jakoby software pro email marketing nebyl kompletní. Ani SmartEmailing v tomto nezklamal a těmito elementárními funkcemi disponuje. Stejně tak zde objevíte statistiku míry otevření emailů a míry prokliků na odkaz. Míru otevření a prokliků lze sledovat v sekci Statistiky.
Plánování kampaní a rozesílání e-mailů má na starosti tzv. autoresponder. U SmartEmailingu jej najdete jako službu SmartKampaně, ve kterých si snadno nastavíte potřebná data a časy, kdy jaké e-maily rozesílat. Tato automatizace vám ohromě uvolní ruce k jiné činnosti a zároveň zefektivní vaše obchody.
Vedle e-mailů můžete se SmartEmailing odesílat i SMS. Využít se dají např. pro hromadnou kampaň nebo jako autoresponder pro individuální rozesílku. Rozesílání SMS je však samostatná služba, která se připlácí. Více informací o cenách rozesílání najdete v ceníku služeb.
Měření míry otevření
Informace o tom, kolik klientů otevřelo vámi zaslaný e-mail/newsletter.
|
|
Měření míry prokliku
Kolik čtenářů otevřený e-mail rozkliklo - prokliklo se odkazem ve zprávě na stránku/produkt/službu...
|
|
Plánování emailů
V programu je možné přesně naplánovat datum a čas, kdy budou e-maily odesílány.
|
|
Autoresponder
Autoresponder lze považovat za jeden z důležitých marketingových kanálů. Jedná se o e-maily, které jsou automaticky rozesílány příjemcům z databáze. Rozesílání probíhá na základě nějaké akce. Ta může být uskutečněna např. na webových stránkách.
|
SmartEmailing má velice dobrý nástroj na tvorbu e-mailů. Najdete zde responzivní šablony, náhledy e-mailů v různých zařízeních, možnost zobrazení emailu v prohlížeči či vlastního designu pomocí HTML a CSS. Nechybí ani funkce A/B testování, která vám pomůže najít ty nejlépe fungující nadpisy. Ten, kdo by chtěl využít služeb designéra na šablonu na míru, může využít týmu v SmartEmailingu, jenž to pro své klienty nabízí jako speciální službu.
Pokud nyní přemýšlíte, k čemu je vůbec dobré A/B testování, rádi vám to vysvětlíme. Používá se k testování většího množství variant e-mailů, různých kampaní a prvků. V podstatě díky němu můžete vyzkoušet, co vaše čtenáře nejvíce zaujme, co je přiměje k tomu, aby e-mail otevřeli a přečetli až do konce, případně co je nejvíce popíchne ke konverzi.
Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
Tvorba e-mailu pro zobrazení v PC.
|
|
Responzivní šablony emailů
Jsou nabízené šablony responzivní? Jak budou vypadat na PC a jak na mobilních zařízeních? Nikdy nevíte, v jakém zařízení si klient váš e-mail otevře.
|
|
Náhledy emailu v různých zařízeních
Je možné podívat se při vytváření e-mailu na to, jak bude vypadat v PC/mobilu?
|
|
Jednoduchý editor obrázků
Jak se pracuje s editorem obrázků? Je dostatečně jednoduchý na to, aby s ním zvládli pracovat třeba i méně zdatní jedinci?
|
|
Vlastní design pomocí HTML a CSS
Pro pokročilé uživatele je důležité, aby si mohli e-mail a vše kolem něj přizpůsobit podle sebe - obsah, design atd. Nechtějí spoléhat na šablony.
|
|
Správa souborů
Je důležité, abyste si mohli soubory v programu libovolně přesouvat, pojmenovat, označit, rozdělit, segmentovat atd.
|
|
Navržení šablony mailu na míru
V případě, že vám nevyhovují nabízené šablony a neumíte si sami vytvořit vlastní design pomocí HTML, je potřeba zásah profesionála. Některé společnosti jej nabízí za příplatek, jiné umožňují, abyste integrovali vlastní šablony vytvořené vaším externím pracovníkem.
|
|
A/B testování
A/B testování je klasická marketingová metoda, která má za cíl zvýšit konverze či konverzní poměry projektu prostřednictvím změny jednoho funkčního či designového prvku.
|
Základem každého dobrého emailového nástroje by měla být možnost odhlášení se z databáze, čehož si je tým SmartEmailingu jistě vědom. Odhlašovací odkaz je do vašich e-mailů vkládán zcela automaticky. SmartEmailing odhlášené kontakty eviduje, a díky tomu se nestane, že byste odeslali nový e-mail na již odhlášený kontakt. To je důležité k tomu, abyste u klientů budili důvěru. E-mail, který dorazí již odhlášenému čtenáři, ho může tak akorát rozčílit.
Pokud máte již nějaké kontakty, můžete je bez problému importovat; stejně tak jako exportovat. Nemusíte sbírat jenom emaily či jména, ale naprosto libovolnou informaci díky funkci vlastních polí.
Ve chvíli, kdy si u SmartEmailingu založíte účet, získáte zdarma API rozhraní a API klíč, díky kterému ke SmartEmailingu jednoduše napojíte svůj e-shop, CRM nebo účetní systém.
Import kontaktů
Pokud už máte/využíváte některé kontakty, jistě vás zajímá, zda bude možné je do e-mail marketingového nástroje importovat.
|
|
Export kontaktů
Pokud se rozhodnete změnit poskytovatele, budete potřebovat své kontakty zase exportovat - přenést do jiného/nového e-mail marketingového nástroje. Pak se bude hodit export kontaktů.
|
|
Poskytnutí opt-in formulářů
Webový formulář a Double opt in Webový formulář slouží ke sběru kontaktů z Vašeho webu
|
|
Segmentování kontaktů
Segmentace kontaktů je důležitá v případě, že chcete rozdělit klienty do různých skupin a každé zasílat jiné zprávy. Např. klienti, kteří nakoupili ve vašem e-shopu a vy chcete zaslat dotazník spokojenosti/nabídku se slevou na příští nákup a pod., Klienti, kteří váhají a vy je chcete přimět k nákupu slevovou akcí atd.
|
|
Možnost odhlášení z odběru
Někdy se stane, že už pro klienta není odběr vašich e-mailů důležitý. Pak se rozhodne jej zrušit. Je vhodné, aby měli vaši klienti tuto možnost přímo v e-mailu. Nedochází tak ke spamování schránky a klient se sám rozhodne, zda chce nebo nechce newslettery odebírat.
|
|
Podpora vlastních polí
Možnost vytvářet si v projektu vlastní pole - informace.
|
|
Web v češtině
Je web společnosti i českém jazyce, nebo je k dispozici pouze AJ, popř. další cizí jazyky?
|
Jelikož je SmartEmailing českou firmou, celý web, aplikace i podpora jsou samozřejmě v českém jazyce. To je velká výhoda hlavně pro ty, kteří mají s cizími jazyky problém. Spojit se s nimi můžete pomocí telefonu nebo e-mailu. Klientská podpora je k dispozici od pondělí do pátku od 9:00 do 16:00 hodin. Live chat však na jejich stránkách budete hledat zbytečně.
My jste si podporu otestovali na e-mailu a byli jsme maximálně spokojeni. Podpora odpověděla během jedné hodiny a všechny dotazy nám pečlivě vysvětlila, popř. dodala odkazy na podrobnější informace.
Podpora v češtině
Česká podpora je důležitá obzvlášť ve chvíli, kdy neovládáte cizí jazyk - nejčastěji angličtinu.
|
|
Live chat
Je podpora k dispozici na živém chatu? Můžete se na něco optat hned, jak vás otázka napadne?
|
(na Facebook) |
Email/kontaktní formulář
Možnost kontaktovat podporu e-mailem nebo kontaktním formulářem.
|
|
Telefon
Možnost kontaktovat podporu telefonicky.
|
|
Odpověď do 24 hodin
Odpověděla nám podpora na otázky do 24 hodin?
|
|
Odpovědi/Otázky
Kolik odpovědí z kolika otázek jsme získali?
|
5/5 |
Kvalita podpory
Jak hodnotíme celkovou kvalitu podpory?
|
Výborná |
Nezaujal vás SmartEmailing.cz? Podívejte se na naše srovnání nástrojů pro e-mail marketing.