SmartEmailing Recenze
Shrnutí recenze
SmartEmailing patří mezi nejlepší nástroje na e-mail marketing na českém trhu. Jde navíc o nástroj od české firmy, proto je kompletně v češtině. Nabízí vše, co byste od pokročilého nástroje pro e-mail marketing čekali – včetně pokročilé segmentace, A/B testování i autoresponderu. Administrace je uživatelsky velmi přívětivá a designově čistá, pouze úprava obrázků jako ořezávání či změna velikosti lehce zaostává.
Výhody
- Celý software včetně podpory je kompletně v češtině
- Nabízí pokročilou segmentaci
- Možnost šablony na míru
- Můžete ho vyzkoušet na 14 dní zdarma
Nevýhody
- Je zde o něco horší editor obrázků, v němž nelze ořezávat fotografie.
Moje zkušenosti s nástrojem SmartEmailing
SmartEmailing jsem používal společně s Ecomail, než jsem přešel na MailerLite a rád se s vámi podělím o svoji zkušenost s touto službou. Nástroj SmartEmailing patří bezesporu mezi nejlepší nástroje pro e-mail marketing u nás. Jeho obrovskou výhodou tedy je, že je komplet v českém jazyce a podpora je rovněž česky. Pojďme se společně podívat na recenzi tohoto nástroje, ve které zjistíte, jaké má výhody a naopak jaké má nevýhody.
Videorecenze
Cena se odvíjí dle počtu kontaktů v databázi. SmartEmailing si můžete vyzkoušet zcela zdarma, a to na dobu 14 dnů. V této fázi si můžete celou službu nezávazně testovat, objevovat a vyzkoušet všechny její funkce a rozeslat až 1 000 e-mailů. K dispozici budete mít účet kompletně se všemi funkcemi včetně API a transakčních e-mailů. Vyzkoušet si můžete i rozesílání SMS, jen je nutné dobít si alespoň minimální kredit.
U placeného tarifu si pak můžete vybírat podle toho, kolik kontaktů hodláte mít v databázi. Platit přitom můžete měsíčně, nebo ročně. U roční ceny je platba zvýhodněná. Např. u 500 kontaktů je měsíční cena 160 Kč bez DPH, ale ročně vyjde celá platba na 1 600 Kč, takže 320 Kč ušetříte.
U 2 000 kontaktů je roční cena 6 000 Kč bez DPH a u 5 000 kontaktů je cena 12 000 Kč ročně bez DPH. V placených tarifech mají placenou nabídku až pro 40 000 kontaktů.
To samozřejmě není hranice. Se SmartEmailingem můžete mít v databázi mnohem více kontaktů. To už je pak na individuální domluvě. Ceny za vyšší počty kontaktů najdete na webových stránkách.
Ceny SmartEmailingu patří mezi standard, ale v porovnání např. s Mailchimpem jsou o něco dražší.
Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 500 kontaktů.
|
160 Kč |
Cena měs. - 2 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 2 000 kontaktů.
|
600 Kč |
Cena měs. - 5 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 5 000 kontaktů.
|
1 200 Kč |
Cena měs. - 10 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 10 000 kontaktů.
|
2 400 Kč |
Cena měs. - 20 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 20 000 kontaktů.
|
3 550 Kč |
Vyzkoušení zdarma
Poskytovatel umožňuje vyzkoušet si verzi zdarma na určitou dobu nebo s určitým omezením.
|
(14 dní) |
Bez autoresponderu či plánování e-mailů jakoby software pro e-mail marketing nebyl kompletní. Ani SmartEmailing v tomto nezklamal a těmito základními funkcemi disponuje. Stejně tak zde objevíte statistiku míry otevření e-mailů a míry prokliků na odkaz. Míru otevření a prokliků lze sledovat v sekci statistiky.
Plánování kampaní a rozesílání e-mailů má na starosti tzv. autoresponder. U SmartEmailingu jej najdete jako službu SmartKampaně, ve kterých si snadno nastavíte potřebná data a časy, kdy jaké e-maily rozesílat. Tato automatizace vám ohromně uvolní ruce k jiné činnosti a zároveň zefektivní vaše obchody.
Vedle e-mailů můžete se SmartEmailing odesílat i SMS. Využít se dají např. pro hromadnou kampaň nebo jako autoresponder pro individuální rozesílku. Rozesílání SMS je však samostatná služba, která se připlácí. Více informací o cenách rozesílání najdete v ceníku služeb.
Statistiky e-mailů
Statistika míry prokliků a míry otevření
|
|
Plánování emailů
V programu je možné přesně naplánovat datum a čas, kdy budou e-maily odesílány.
|
|
Autoresponder
Autoresponder lze považovat za jeden z důležitých marketingových kanálů. Jedná se o e-maily, které jsou automaticky rozesílány příjemcům z databáze. Rozesílání probíhá na základě nějaké akce. Ta může být uskutečněna např. na webových stránkách.
|
SmartEmailing má velice dobrý nástroj na tvorbu e-mailů. Najdete zde responzivní šablony, náhledy elektronické pošty v různých zařízeních, možnost zobrazení e-mailu v prohlížeči či vlastní design pomocí HTML a CSS. Nechybí ani funkce A/B testování, která vám pomůže najít ty nejlépe fungující nadpisy. Ten, kdo by chtěl využít služeb designéra na šablonu na míru, může využít týmu v SmartEmailingu, jenž to pro své klienty nabízí jako speciální službu.
Pokud nyní přemýšlíte, k čemu je vůbec dobré A/B testování, rád vám to vysvětlím. Používá se k testování většího množství variant e-mailů, různých kampaní a prvků. V podstatě díky němu můžete vyzkoušet, co vaše čtenáře nejvíce zaujme, co je přiměje k tomu, aby e-mail otevřeli a přečetli až do konce, případně co je nejvíce efektivní ke konverzi.
Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
Tvorba e-mailu pro zobrazení v PC.
|
|
Responzivní šablony emailů
Jsou nabízené šablony responzivní? Jak budou vypadat na PC a jak na mobilních zařízeních? Nikdy nevíte, v jakém zařízení si klient váš e-mail otevře.
|
|
Náhledy emailu v různých zařízeních
Je možné podívat se při vytváření e-mailu na to, jak bude vypadat v PC/mobilu?
|
|
Jednoduchý editor obrázků
Jak se pracuje s editorem obrázků? Je dostatečně jednoduchý na to, aby s ním zvládli pracovat třeba i méně zdatní jedinci?
|
|
Vlastní design pomocí HTML a CSS
Pro pokročilé uživatele je důležité, aby si mohli e-mail a vše kolem něj přizpůsobit podle sebe - obsah, design atd. Nechtějí spoléhat na šablony.
|
|
Správa souborů
Je důležité, abyste si mohli soubory v programu libovolně přesouvat, pojmenovat, označit, rozdělit, segmentovat atd.
|
|
Navržení šablony mailu na míru
V případě, že vám nevyhovují nabízené šablony a neumíte si sami vytvořit vlastní design pomocí HTML, je potřeba zásah profesionála. Některé společnosti jej nabízí za příplatek, jiné umožňují, abyste integrovali vlastní šablony vytvořené vaším externím pracovníkem.
|
|
A/B testování
A/B testování je klasická marketingová metoda, která má za cíl zvýšit konverze či konverzní poměry projektu prostřednictvím změny jednoho funkčního či designového prvku.
|
Nezaujal vás SmartEmailing.cz? Podívejte se na velké srovnání nástrojů pro e-mail marketing
Základem každého dobrého e-mailového nástroje by měla být možnost odhlášení se z databáze, čehož si je tým SmartEmailingu jistě vědom. Odhlašovací odkaz je do vašich e-mailů vkládán zcela automaticky. SmartEmailing odhlášené kontakty eviduje a díky tomu se nestane, že byste odeslali nový e-mail na již odhlášený kontakt. To je důležité k tomu, abyste u klientů budili důvěru. E-mail, který dorazí již odhlášenému čtenáři, ho může tak akorát rozčílit. Nehledě na to, že takový e-mail lze považovat za nevyžádané obchodní sdělení, za které hrozí pokuty od ÚOOÚ.
Pokud máte již nějaké kontakty, můžete je bez problému importovat a stejně tak exportovat. Nemusíte sbírat jenom e-maily či jména, ale naprosto libovolnou informaci díky funkci vlastních polí.
Ve chvíli, kdy si u SmartEmailingu založíte účet, získáte zdarma API rozhraní a API klíč, díky kterému ke SmartEmailingu jednoduše napojíte svůj e-shop, CRM nebo účetní systém.
Import a export kontaktů
|
|
Segmentování kontaktů
Segmentace kontaktů je důležitá v případě, že chcete rozdělit klienty do různých skupin a každé zasílat jiné zprávy. Např. klienti, kteří nakoupili ve vašem e-shopu a vy chcete zaslat dotazník spokojenosti/nabídku se slevou na příští nákup a pod., Klienti, kteří váhají a vy je chcete přimět k nákupu slevovou akcí atd.
|
|
Poskytnutí opt-in formulářů
Webový formulář a Double opt in Webový formulář slouží ke sběru kontaktů z Vašeho webu
|
|
Možnost odhlášení z odběru
Někdy se stane, že už pro klienta není odběr vašich e-mailů důležitý. Pak se rozhodne jej zrušit. Je vhodné, aby měli vaši klienti tuto možnost přímo v e-mailu. Nedochází tak ke spamování schránky a klient se sám rozhodne, zda chce nebo nechce newslettery odebírat.
|
|
Podpora vlastních polí
Možnost vytvářet si v projektu vlastní pole - informace.
|
|
Web v češtině
Je web společnosti i českém jazyce, nebo je k dispozici pouze AJ, popř. další cizí jazyky?
|
Jelikož je SmartEmailing českou firmou, celý web, aplikace i podpora jsou samozřejmě v českém jazyce. To je velká výhoda hlavně pro ty, kteří mají s cizími jazyky problém. Spojit se s nimi můžete pomocí telefonu nebo e-mailu. Klientská podpora je k dispozici od pondělí do pátku od 9:00 do 16:00. Live chat však na jejich stránkách budete hledat zbytečně.
Já jsem s podporou komunikoval několikrát a byl jsem maximálně spokojen. Podpora odpověděla během jedné hodiny a všechny dotazy mi pečlivě vysvětlila, popř. dodala odkazy na podrobnější informace.
Podpora v češtině
Česká podpora je důležitá obzvlášť ve chvíli, kdy neovládáte cizí jazyk - nejčastěji angličtinu.
|
|
Live chat
Je podpora k dispozici na živém chatu? Můžete se na něco optat hned, jak vás otázka napadne?
|
|
Email nebo kontaktní formulář
Možnost kontaktovat podporu e-mailem nebo kontaktním formulářem.
|
|
Telefon
Možnost kontaktovat podporu telefonicky.
|
|
Odpověď do 24 hodin
Odpověděla nám podpora na otázky do 24 hodin?
|
|
Odpovědi/Otázky
Kolik odpovědí z kolika otázek jsme získali?
|
5/5 |
Kvalita podpory
Jak hodnotíme celkovou kvalitu podpory?
|
Výborná |
Závěrečné hodnocení
Jak jsem psal v úvodu, tak SmartEmailing patří mezi špičky v tomto oboru u nás. Velkou výhodu vidím v tom, že se jedná o českou společnost a vše je v češtině. Od administrace, přes návody, až po podporu. To může značně ulehčit práci pro ty, kteří nechtějí nástroj v angličtině. Ceny za služby jsou třeba v porovnání s Ecomail vyšší. Co mi rovněž vadilo byl jejich editor na úpravu obrázků. Je takový krkolomný, proto jsem v době, kdy jsem SmartEmailing využíval, používal externí editor obrázků. Tohle byl vlastně jediný důvod, proč jsem poté začal využívat Ecomail. Jinak nemám, co bych službě od SmartEmailing vytknul. Však sami můžete vyzkoušet jejich služby na 14 dní zdarma.