AWeber Recenze AWeber Recenze

Vladimír Pilný

Vydáno: 17. 12. 2024

Aktualizováno: 18. 12. 2024

Shrnutí recenze

Aweber je jedním z nejpoužívanějším softwarem pro email marketing zejména v odvětví info a affiliate marketingu. Díky pokročilé a uživatelsky přívětivé segmentaci a analytice, je to ideální nástroj pro profíky, kteří mají s email marketingem již nějaké zkušenosti. Není to ideální řešení pro naprosté nováčky, protože zde není mnoho šablon a navíc nenabízí tarif zdarma.

Celkové skóre 9/10 se skládá z hodnocení všech 30 parametrů:
  • Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 2 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 5 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 10 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 20 000 kontaktů (bez DPH)
  • Vyzkoušení zdarma
  • Statistiky e-mailů
  • Plánování emailů
  • Autoresponder
  • Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
  • Responzivní šablony emailů
  • Náhledy emailu v různých zařízeních
  • Jednoduchý editor obrázků
  • Vlastní design pomocí HTML a CSS
  • Správa souborů
  • Navržení šablony mailu na míru
  • A/B testování
  • Import a export kontaktů
  • Segmentování kontaktů
  • Poskytnutí opt-in formulářů
  • Možnost odhlášení z odběru
  • Podpora vlastních polí
  • Web v češtině
  • Podpora v češtině
  • Live chat
  • Email nebo kontaktní formulář
  • Telefon
  • Odpověď do 24 hodin
  • Odpovědi/Otázky
  • Kvalita podpory
Hodnocení redakce
hodnoceno 30 parametrů
9/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 10x Přidat hodnocení
4.4/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 2 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 5 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 10 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 20 000 kontaktů (bez DPH)
  • Vyzkoušení zdarma
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 3 parametrů:
  • Statistiky e-mailů
  • Plánování emailů
  • Autoresponder
10/10
Celkové skóre 8.8/10 se skládá z hodnocení 8 parametrů:
  • Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
  • Responzivní šablony emailů
  • Náhledy emailu v různých zařízeních
  • Jednoduchý editor obrázků
  • Vlastní design pomocí HTML a CSS
  • Správa souborů
  • Navržení šablony mailu na míru
  • A/B testování
8.8/10
Celkové skóre 8.5/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Import a export kontaktů
  • Segmentování kontaktů
  • Poskytnutí opt-in formulářů
  • Možnost odhlášení z odběru
  • Podpora vlastních polí
  • Web v češtině
8.5/10
Celkové skóre 8/10 se skládá z hodnocení 7 parametrů:
  • Podpora v češtině
  • Live chat
  • Email nebo kontaktní formulář
  • Telefon
  • Odpověď do 24 hodin
  • Odpovědi/Otázky
  • Kvalita podpory
8/10

Výhody

  • Akceptují affiliate marketing
  • Mají velice pokročilou segmentaci a analytiku
  • Nový tarif zdarma do 500 kontaktů

Nevýhody

  • V porovnání s jinými softwary pro email marketing mají horší výběr šablon

Videotutoriál AWeber

Finance
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 2 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 5 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 10 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 20 000 kontaktů (bez DPH)
  • Vyzkoušení zdarma
10/10

Aweber Cenik

Cena patří mezi standard – není ani extrémně levná ani drahá. Pro představu za 2 000 kontaktů dáte 630 Kč a za 5 000 kontaktů 1 194 Kč.

Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 500 kontaktů.
21 $ (cca 501 Kč)
Cena měs. - 2 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 2 000 kontaktů.
29 $ (cca 630 Kč, až 2 500 kontaktů)
Cena měs. - 5 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 5 000 kontaktů.
50 $ (cca 1 194 Kč, až 5 000 kontaktů)
Cena měs. - 10 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 10 000 kontaktů.
83 $ (cca 1 982 Kč, až 10 000 kontaktů)
Cena měs. - 20 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 20 000 kontaktů.
154 $ (cca 3 678 Kč, až 20 000 kontaktů)
Vyzkoušení zdarma
Poskytovatel umožňuje vyzkoušet si verzi zdarma na určitou dobu nebo s určitým omezením.
Ano

AWeber zdarma

Pokud si chcete AWeber vyzkoušet, máte možnost tak učinit ve free tarifu. K dispozici vám zcela zdarma bude do 500 kontaktů a odešlete s ním měsíčně 3 000 e-mailových zpráv. S free tarifem ale můžete dělat mnohem více – vytvářet a odesílat zpravodaje, automatizovat své e-maily, využívat RSS na e-mailu, vytvářet e-maily přetažením, k dispozici vám bude přes 100 šablon, e-maily ve formátu HTML, dynamický obsah, e-maily AMP, hostovaný archiv vysílání a tisíce profesionálních obrázků, které můžete při tvorbě e-mailů a newsletterů používat.

Free tarif AWeber je velmi štědrý i v dalších oblastech. Své služby a produkty můžete prodávat pomocí AWeber Ecommerce, využívat neomezené vstupní stránky i s krásnými šablonami, vstupní stránky pro videa, analýzy můžete kontrolovat pomocí Google Analytics a sledováním pixelů na Facebooku. S tarifem zdarma získáte i vlastní domény. Nebudete však mít možnost odebrat logo AWeber, což může v některých případech působit méně profesionálně.

V rámci free tarifu jsou i některé služby v oblasti segmentace, hlášení, AWeber Commerce, oznámení push na webu, integrace, migrace zdarma a samozřejmě živá podpora na všech možných kanálech 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Pokud bych to měl shrnout, tak free tarif vás v podstatě omezí především počtem kontaktů a odeslaných e-mailů. Pojďme se tedy podívat, jak je to v případě tarifu placeného.

Tarif PRO – ceny a výhody

Aweber Tarif Pro Porovnani

Pokud se rozhodnete pro pokročilejší služby, nebo máte ve své databázi více jak 500 kontaktů, nabízí AWeber tarif PRO. Jeho cena se odvíjí právě od zmíněného počtu kontaktů v databázi. Do 500 kontaktů zaplatíte měsíčně 20 $ , do 2500 zaplatíte 29 $ měsíčně a např. u 5 000 kontaktů (včetně) je to cena 49 $ měsíčně. Pro upřesnění ceny podle počtu vašich odběratelů doporučím nahlédnout přímo do ceníku na stránkách AWeber a zadat si do tabulky nejen počet kontaktů, ale i časové rozmezí – chcete platit měsíčně, čtvrtletně či ročně?

Tarif PRO vás nijak neomezuje počtem odeslaných e-mailů a vedle všech již výše jmenovaných funkcí a služeb, které jsou k dispozici i u free tarifu, jsou zde navíc behaviorální automatizace, testování e-mailového rozdělení, opuštění košíku nebo označení nákupu – informování klienta, že nedokončil nákup apod., odkazy na sledování kliknutí, a možnost odebrání loga/značky AWeberu. Co se týká dalších služeb, je možné ukládat a odesílat e-maily do vlastních segmentů, využívat pokročilou analýzu zpráv, pokročilou analýzu publika a účtu, sledování webových stránek nebo sledování prodeje e-mailem.

Jak vidíte sami, AWeber je geniální nástroj pro profesionální e-mail marketing, ale může vyhovovat i nováčkům. Ti ale nejspíš ze začátku nebudou vědět, jak všechny funkce využívat a může se snadno stát, že je budou dokonce mást.

Posílání e-mailů
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 3 parametrů:
  • Statistiky e-mailů
  • Plánování emailů
  • Autoresponder
10/10

Aweber Posilani Emailu

Jak už jsem zmínil výše, AWeber poskytuje plánování e-mailů, pokročilou segmentaci, využití autoresponderu a plno dalších užitečných funkcí.  Umožňuje sledovat statistiku míry otevření emailů a míry prokliků na odkaz, stejně jako pokročilou analýzu zpráv, publika, účtu atd. Skvělým pomocníkem je AWeber Ecommerce, který usnadňuje prodej výrobků a služeb, umožňuje sledování prodeje a nákup značek. Velkou výhodou AWeberu také je, že jej může obsluhovat neomezený počet uživatelů a to jak v tarifu PRo, tak ve free verzi.

Statistiky e-mailů
Statistika míry prokliků a míry otevření
Ano
Plánování emailů
V programu je možné přesně naplánovat datum a čas, kdy budou e-maily odesílány.
Ano
Autoresponder
Autoresponder lze považovat za jeden z důležitých marketingových kanálů. Jedná se o e-maily, které jsou automaticky rozesílány příjemcům z databáze. Rozesílání probíhá na základě nějaké akce. Ta může být uskutečněna např. na webových stránkách.
Ano
Doporučujeme Doporučujeme

Není pro vás Aweber to pravé ořechové? Zkuste se podívat na srovnání nástrojů pro email marketing.

Tvorba e-mailů
Celkové skóre 8.8/10 se skládá z hodnocení 8 parametrů:
  • Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
  • Responzivní šablony emailů
  • Náhledy emailu v různých zařízeních
  • Jednoduchý editor obrázků
  • Vlastní design pomocí HTML a CSS
  • Správa souborů
  • Navržení šablony mailu na míru
  • A/B testování
8.8/10

Aweber Vytvoreni Emailu

AWeber má kvalitní nástroj na tvorbu e-mailů. Najdete zde responzivní šablony, náhledy emailů v různých zařízeních, základní editor pro úpravu obrázků, možnost zobrazení emailu v prohlížeči či vlastní design pomocí HTML a CSS. Využívat můžete až 1 000 profesionálních obrázků, ale díky pokročilé integraci je možné upravovat obrázky i v programech jako je Canva nebo Adobe Photoshop. Nechybí ani funkce A/B testování, která vám pomůže najít ty nejlépe fungující nadpisy. Ten, kdo by chtěl využít služeb designéra na šablonu na míru, musí najmout externího grafika, protože to AWeber v nabídce nemá.

Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
Tvorba e-mailu pro zobrazení v PC.
Ano
Responzivní šablony emailů
Jsou nabízené šablony responzivní? Jak budou vypadat na PC a jak na mobilních zařízeních? Nikdy nevíte, v jakém zařízení si klient váš e-mail otevře.
Ano
Náhledy emailu v různých zařízeních
Je možné podívat se při vytváření e-mailu na to, jak bude vypadat v PC/mobilu?
Ano
Jednoduchý editor obrázků
Jak se pracuje s editorem obrázků? Je dostatečně jednoduchý na to, aby s ním zvládli pracovat třeba i méně zdatní jedinci?
Ano
Vlastní design pomocí HTML a CSS
Pro pokročilé uživatele je důležité, aby si mohli e-mail a vše kolem něj přizpůsobit podle sebe - obsah, design atd. Nechtějí spoléhat na šablony.
Ano
Správa souborů
Je důležité, abyste si mohli soubory v programu libovolně přesouvat, pojmenovat, označit, rozdělit, segmentovat atd.
Ano
Navržení šablony mailu na míru
V případě, že vám nevyhovují nabízené šablony a neumíte si sami vytvořit vlastní design pomocí HTML, je potřeba zásah profesionála. Některé společnosti jej nabízí za příplatek, jiné umožňují, abyste integrovali vlastní šablony vytvořené vaším externím pracovníkem.
Ne
A/B testování
A/B testování je klasická marketingová metoda, která má za cíl zvýšit konverze či konverzní poměry projektu prostřednictvím změny jednoho funkčního či designového prvku.
Ano

Správa databáze a lokaliazce
Celkové skóre 8.5/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Import a export kontaktů
  • Segmentování kontaktů
  • Poskytnutí opt-in formulářů
  • Možnost odhlášení z odběru
  • Podpora vlastních polí
  • Web v češtině
8.5/10

Aweber Sprava

Základem každého dobrého emailového nástroje by měla být možnost odhlášení se z databáze, což je pro AWeber samozřejmostí. Pokud máte již nějaké kontakty, můžete je bez problémů importovat a exportovat. Nemusíte sbírat jenom emaily či jména, ale naprosto libovolnou informaci díky funkci vlastních polí. Co rozhodně oceníte, je segmentace klientů/odběratelů. Snadno tak pošlete konkrétní e-maily jen těm kontaktům, kterým skutečně chcete. Zamezíte tak spamování kontaktů, které o určité e-maily nestojí, nebo se jich vůbec netýkají. AWeber umožňuje mimo jiné i zasílat informace o opuštění košíku nebo nedotaženém nákupu.

Pokud neovládáte angličtinu, nebudete asi potěšení z naprosto neexistující lokalizace do českého jazyka. To se však dá snadno vyřešit pomocí webového překladače. Jen pozor na některé výrazy, které mohou být přeloženy tak, že vypadnou z kontextu věty.

Import a export kontaktů
Ano
Segmentování kontaktů
Segmentace kontaktů je důležitá v případě, že chcete rozdělit klienty do různých skupin a každé zasílat jiné zprávy. Např. klienti, kteří nakoupili ve vašem e-shopu a vy chcete zaslat dotazník spokojenosti/nabídku se slevou na příští nákup a pod., Klienti, kteří váhají a vy je chcete přimět k nákupu slevovou akcí atd.
Ano
Poskytnutí opt-in formulářů
Webový formulář a Double opt in Webový formulář slouží ke sběru kontaktů z Vašeho webu
Ano
Možnost odhlášení z odběru
Někdy se stane, že už pro klienta není odběr vašich e-mailů důležitý. Pak se rozhodne jej zrušit. Je vhodné, aby měli vaši klienti tuto možnost přímo v e-mailu. Nedochází tak ke spamování schránky a klient se sám rozhodne, zda chce nebo nechce newslettery odebírat.
Ano
Podpora vlastních polí
Možnost vytvářet si v projektu vlastní pole - informace.
Ano
Web v češtině
Je web společnosti i českém jazyce, nebo je k dispozici pouze AJ, popř. další cizí jazyky?
Ne

Podpora
Celkové skóre 8/10 se skládá z hodnocení 7 parametrů:
  • Podpora v češtině
  • Live chat
  • Email nebo kontaktní formulář
  • Telefon
  • Odpověď do 24 hodin
  • Odpovědi/Otázky
  • Kvalita podpory
8/10

Aweber Podpora

AWeber není jen špičkovým nástrojem pro e-mail marketing, ale má i dobře vyřešenou podporu. Je jedno, zda využíváte tarif zdarma či placený a je jedno, kolik kontaktů v databázi máte. Podpora na e-mailu, live chatu i telefonu je vám k dispozici 24 hodin 7 dní v týdnu, je ochotná, vstřícná a rychle poradí, ať už se jedná o něco teoretického nebo technického.

Já jsem vyzkoušel live chat a odpovědí jsem se dočkal okamžitě. Paní na chatu byla milá, vstřícná a ani jednou nezaváhala. Vše ochotně vysvětlila, popř. poslala odkaz na podrobnější informace.

Podpora v češtině
Česká podpora je důležitá obzvlášť ve chvíli, kdy neovládáte cizí jazyk - nejčastěji angličtinu.
Ne
Live chat
Je podpora k dispozici na živém chatu? Můžete se na něco optat hned, jak vás otázka napadne?
Ano
Email nebo kontaktní formulář
Možnost kontaktovat podporu e-mailem nebo kontaktním formulářem.
Ano
Telefon
Možnost kontaktovat podporu telefonicky.
Ano
Odpověď do 24 hodin
Odpověděla nám podpora na otázky do 24 hodin?
Ano
Odpovědi/Otázky
Kolik odpovědí z kolika otázek jsme získali?
5/5
Kvalita podpory
Jak hodnotíme celkovou kvalitu podpory?
Výborná

Závěrečné shrnutí

Ač je AWeber v angličtině, tak se jedná o spolehlivého pomocníka pro e-mail marketing. Pokud vám angličtina nevadí, tak můžete vyzkoušet jejich tarif zdarma pro 500 kontaktů. Jestli ale chcete sáhnout na jistotu, tak mrkněte třeba na MailerLite.

 


Přispět svou zkušeností
diskuze
Podělte se o názor a pomozte tak ostatním!