AWeber Recenze
Shrnutí recenze
Aweber je jedním z nejpoužívanějším softwarem pro email marketing zejména v odvětví info a affiliate marketingu. Díky pokročilé a uživatelsky přívětivé segmentaci a analytice, je to ideální nástroj pro profíky, kteří mají s email marketingem již nějaké zkušenosti. Není to ideální řešení pro naprosté nováčky, protože zde není mnoho šablon a navíc nenabízí tarif zdarma.
Výhody
- Akceptují affiliate marketing
- Mají velice pokročilou segmentaci a analytiku
- Nový tarif zdarma do 500 kontaktů
Nevýhody
- V porovnání s jinými softwary pro email marketing mají horší výběr šablon
Videotutoriál AWeber
Cena patří mezi standard – není ani extrémně levná ani drahá. Pro představu: měsíční cena za 500 kontaktů v databázi nepřesahuje 410 Kč; za 2000 kontaktů dáte 630 Kč a za 5000 kontaktů 1080 Kč.
Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 500 kontaktů.
|
19$ (cca 410 Kč) |
Cena měs. - 2000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 2000 kontaktů.
|
29$ (cca 630 Kč) |
Cena měs. - 5000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 5000 kontaktů.
|
49$ (cca 1080 Kč) |
Vyzkoušení zdarma
Poskytovatel umožňuje stáhnout si free verzi na určitou dobu nebo s určitým omezením.
|
AWeber zdarma
Pokud si chcete AWeber jen “vyzkoušet”, máte možnost tak učinit ve free tarifu. K dispozici vám zcela zdarma bude do 500 kontaktů a odešlete s ním měsíčně 3000 e-mailových zpráv. S free tarifem ale můžete dělat mnohem více – vytvářet a odesílat zpravodaje, automatizovat své e-maily, využívat RSS na e-mailu, vytvářet e-maily přetažením, k dispozici vám bude na 100 šablon, e-maily ve formátu HTML, dynamický obsah, e-maily AMP, hostovaný archiv vysílání a tisíce profesionálních obrázků, které můžete při tvorbě e-mailů a newsletterů používat.
AWeber je jedinečným nástrojem pro zkušené profíky i nováčky. Díky free verzi si můžete vyzkoušet většinu funkcí, služeb i marketingových vychytávek. A když rozšíříte svůj adresář nad 500 kontaktů, můžete přejít na placený tarif PRO a získat ještě více.
Free tarif AWeber je ale velmi štědrý i v dalších oblastech. Své služby a produkty můžete prodávat pomocí AWeber Ecommerce, využívat neomezené vstupní stránky i s krásnými šablonami, vstupní stránky pro videa, analýzy můžete kontrolovat pomocí Google Analytics a sledováním pixelů na Facebooku. S volným tarifem získáte i vlastní domény. Nebudete však mít možnost odebrat logo AWeber, což může v některých případech působit méně profesionálně.
V rámci free tarifu jsou i některé služby v oblasti segmentace, hlášení, AWeber Commerce, oznámení push na webu, integrace, migrace zdarma a samozřejmě živá podpora na všech možných kanálech 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Pokud bychom to měli shrnout, tak free tarif vás v podstatě omezí především počtem kontaktů a odeslaných e-mailů. Pojďme se tedy podívat, jak je to v případě tarifu placeného.
Tarif PRO – ceny a výhody
Pokud se rozhodnete pro pokročilejší služby, nebo máte ve své databázi více jak 500 kontaktů, nabízí AWeber tarif PRO. Jeho cena se odvíjí právě od zmíněného počtu kontaktů v databázi. Do 500 kontaktů zaplatíte měsíčně 19 USD, do 2500 29 USD měsíčně a např. u 5000 kontaktů (včetně) je to cena 49 USD měsíčně. Pro upřesnění ceny podle počtu vašich odběratelů doporučíme nahlédnout přímo do ceníku na stránkách AWeber a zadat si do tabulky nejen počet kontaktů, ale i časové rozmezí – chcete platit měsíčně, čtvrtletně či ročně?
Tarif PRO vás nijak neomezuje počtem odeslaných e-mailů a vedle všech již výše jmenovaných funkcí a služeb, které jsou k dispozici i u free tarifu, jsou zde navíc behaviorální automatizace, testování e-mailového rozdělení, opuštění košíku nebo označení nákupu – informování klienta, že nedokončil nákup apod., odkazy na sledování kliknutí, a možnost odebrání loga/značky AWeberu. Co se týká dalších služeb, je možné ukládat a odesílat e-maily do vlastních segmentů, využívat pokročilou analýzu zpráv, pokročilou analýzu publika a účtu, sledování webových stránek nebo sledování prodeje e-mailem.
Jak vidíte sami, AWeber je geniální nástroj pro profesionální e-mail marketing, ale může vyhovovat i nováčkům. Ti ale nejspíš ze začátku nebudou vědět, jak všechny funkce využívat a může se snadno stát, že je budou dokonce mást.
Jak už jsme zmínili výše, AWeber poskytuje plánování e-mailů, pokročilou segmentaci, využití autoresponderu a plno dalších užitečných funkcí. Umožňuje sledovat statistiku míry otevření emailů a míry prokliků na odkaz, stejně jako pokročilou analýzu zpráv, publika, účtu atd. Skvělým pomocníkem je AWeber Ecommerce, který usnadňuje prodej výrobků a služeb, umožňuje sledování prodeje a nákup značek. Velkou výhodou AWeberu také je, že jej může obsluhovat neomezený počet uživatelů a to jak v tarifu PRo, tak ve free verzi.
Měření míry otevření
Informace o tom, kolik klientů otevřelo vámi zaslaný e-mail/newsletter.
|
|
Měření míry prokliku
Kolik čtenářů otevřený e-mail rozkliklo - prokliklo se odkazem ve zprávě na stránku/produkt/službu...
|
|
Plánování emailů
V programu je možné přesně naplánovat datum a čas, kdy budou e-maily odesílány.
|
|
Autoresponder
Autoresponder lze považovat za jeden z důležitých marketingových kanálů. Jedná se o e-maily, které jsou automaticky rozesílány příjemcům z databáze. Rozesílání probíhá na základě nějaké akce. Ta může být uskutečněna např. na webových stránkách.
|
AWeber má kvalitní nástroj na tvorbu e-mailů. Najdete zde responzivní šablony, náhledy emailů v různých zařízeních, základní editor pro úpravu obrázků, možnost zobrazení emailu v prohlížeči či vlastní design pomocí HTML a CSS. Využívat můžete až 1000 profesionálních obrázků, ale díky pokročilé integraci je možné upravovat obrázky i v programech jako je Canva nebo Adobe Photoshop. Nechybí ani funkce A/B testování, která vám pomůže najít ty nejlépe fungující nadpisy. Ten, kdo by chtěl využít služeb designéra na šablonu na míru, musí najmout externího grafika, protože to AWeber v nabídce nemá.
Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
Tvorba e-mailu pro zobrazení v PC.
|
|
Responzivní šablony emailů
Jsou nabízené šablony responzivní? Jak budou vypadat na PC a jak na mobilních zařízeních? Nikdy nevíte, v jakém zařízení si klient váš e-mail otevře.
|
|
Náhledy emailu v různých zařízeních
Je možné podívat se při vytváření e-mailu na to, jak bude vypadat v PC/mobilu?
|
|
Jednoduchý editor obrázků
Jak se pracuje s editorem obrázků? Je dostatečně jednoduchý na to, aby s ním zvládli pracovat třeba i méně zdatní jedinci?
|
|
Vlastní design pomocí HTML a CSS
Pro pokročilé uživatele je důležité, aby si mohli e-mail a vše kolem něj přizpůsobit podle sebe - obsah, design atd. Nechtějí spoléhat na šablony.
|
|
Správa souborů
Je důležité, abyste si mohli soubory v programu libovolně přesouvat, pojmenovat, označit, rozdělit, segmentovat atd.
|
|
Navržení šablony mailu na míru
V případě, že vám nevyhovují nabízené šablony a neumíte si sami vytvořit vlastní design pomocí HTML, je potřeba zásah profesionála. Některé společnosti jej nabízí za příplatek, jiné umožňují, abyste integrovali vlastní šablony vytvořené vaším externím pracovníkem.
|
|
A/B testování
A/B testování je klasická marketingová metoda, která má za cíl zvýšit konverze či konverzní poměry projektu prostřednictvím změny jednoho funkčního či designového prvku.
|
Základem každého dobrého emailového nástroje by měla být možnost odhlášení se z databáze, což je pro AWeber samozřejmostí. Pokud máte již nějaké kontakty, můžete je bez problémů importovat; stejně tak jako exportovat. Nemusíte sbírat jenom emaily či jména, ale naprosto libovolnou informaci díky funkci vlastních polí. Co rozhodně oceníte, je segmentace klientů/odběratelů. Snadno tak pošlete konkrétní e-maily jen těm kontaktům, kterým skutečně chcete. Zamezíte tak spamování kontaktů, které o určité e-maily nestojí, nebo se jich vůbec netýkají. AWeber umožňuje mimo jiné i zasílat informace o opuštění košíku nebo nedotaženém nákupu.
Pokud neovládáte angličtinu, nebudete asi potěšení z naprosto neexistující lokalizace do českého jazyka. To se však dá snadno vyřešit pomocí webového překladače. Jen pozor na některé výrazy, které mohou být přeloženy tak, že vypadnou z kontextu věty.
Import kontaktů
Pokud už máte/využíváte některé kontakty, jistě vás zajímá, zda bude možné je do e-mail marketingového nástroje importovat.
|
|
Export kontaktů
Pokud se rozhodnete změnit poskytovatele, budete potřebovat své kontakty zase exportovat - přenést do jiného/nového e-mail marketingového nástroje. Pak se bude hodit export kontaktů.
|
|
Poskytnutí opt-in formulářů
Webový formulář a Double opt in Webový formulář slouží ke sběru kontaktů z Vašeho webu
|
|
Segmentování kontaktů
Segmentace kontaktů je důležitá v případě, že chcete rozdělit klienty do různých skupin a každé zasílat jiné zprávy. Např. klienti, kteří nakoupili ve vašem e-shopu a vy chcete zaslat dotazník spokojenosti/nabídku se slevou na příští nákup a pod., Klienti, kteří váhají a vy je chcete přimět k nákupu slevovou akcí atd.
|
|
Možnost odhlášení z odběru
Někdy se stane, že už pro klienta není odběr vašich e-mailů důležitý. Pak se rozhodne jej zrušit. Je vhodné, aby měli vaši klienti tuto možnost přímo v e-mailu. Nedochází tak ke spamování schránky a klient se sám rozhodne, zda chce nebo nechce newslettery odebírat.
|
|
Podpora vlastních polí
Možnost vytvářet si v projektu vlastní pole - informace.
|
|
Web v češtině
Je web společnosti i českém jazyce, nebo je k dispozici pouze AJ, popř. další cizí jazyky?
|
AWeber není jen špičkovým nástrojem pro e-mail marketing, ale má i dobře vyřešenou podporu. Je jedno, zda využíváte tarif volný či placený a je jedno, kolik kontaktů v databázi máte. Podpora na e-mailu, live chatu i telefonu je vám k dispozici 24 hodin 7 dní v týdnu, je ochotná, vstřícná a rychle poradí, ať už se jedná o něco teoretického nebo technického.
My jsme využili live chat a odpovědí jsme se dočkali okamžitě. Paní na chatu byla milá, vstřícná a ani jednou nezaváhala. Vše ochotně vysvětlila, popř. poslala odkaz na podrobnější informace.
Podpora v češtině
Česká podpora je důležitá obzvlášť ve chvíli, kdy neovládáte cizí jazyk - nejčastěji angličtinu.
|
|
Live chat
Je podpora k dispozici na živém chatu? Můžete se na něco optat hned, jak vás otázka napadne?
|
|
Email/kontaktní formulář
Možnost kontaktovat podporu e-mailem nebo kontaktním formulářem.
|
|
Telefon
Možnost kontaktovat podporu telefonicky.
|
|
Odpověď do 24 hodin
Odpověděla nám podpora na otázky do 24 hodin?
|
|
Odpovědi/Otázky
Kolik odpovědí z kolika otázek jsme získali?
|
5/5 |
Kvalita podpory
Jak hodnotíme celkovou kvalitu podpory?
|
Výborná |
Není pro vás Aweber to pravé ořechové? Zkuste se podívat na srovnání nástrojů pro email marketing.