Srovnání nástrojů pro e-mailový marketing

Nejlepší nástroj pro emailový marketing 2018

Email marketing je v mnoha oborech nejefektivnější formou online marketingu, co se návratnosti investice týče. A dle odborných studií se to nezmění ještě řadu let. Bez správných nástrojů je však jakákoli snaha zbytečná, proto jsme vybrali 5 nejlepších softwarů pro email marketing a podrobili je testu, abyste se mohli plně zaměřit na marketing a netrávit týdny výběrem toho správného softwaru pro email marketing.

5nej-srovnani

SmartEmailing

Mailer Lite

GetResponse

MailChimp

AWeber

1. Místo2. Místo3. MístoFinalistaFinalista
Finální známka9,29,19,08,88,4
ShrnutíNejlepší pro české prostředíNejlepší v poměru cena/výkonNejlepší pro eshopy a profíkyNejlepší pro bloggeryNejlepší pro affiliate marketing

Finance

Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)300Kčzdarma15$ (cca 330 Kč)10$ (cca 220 Kč)19$ (cca 410 Kč)
Cena měs. - 2000 kontaktů (bez DPH)600Kč10$ (cca 220 Kč)25$ (cca 550 Kč)25$ (cca 550 Kč)29$ (cca 630 Kč)
Cena měs. - 5000 kontaktů (bez DPH)1 200Kč20$ (cca 430 Kč)49$ (cca 1080 Kč)50$ (cca 1100 Kč)49$ (cca 1080 Kč)

Posílání emailů

Měření míry otevření
Měření míry prokliku
Plánování emailů
Autoresponder

Tvorba emailů

Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
Responzivní šablony emailů
Náhledy emailu v různých zařízeních
Jednoduchý editor obrázků
Vlastní design pomocí HTML a CSS
Správa souborů
Navržení šablony mailu na míru
A/B testování

Správa databáze a lokaliazce

Import kontaktů
Export kontaktů
Poskytnutí opt-in formulářů
Segmentování kontaktů
Možnost odhlášení z odběru
Podpora vlastních polí
Web v češtině
Podpora v češtině

Co je to email marketing?

Email marketing je forma propagace online, při které využíváte vaši databázi kontaktů, kterým posíláte relevantní sdělení – ať už za účelem prodeje nebo pro budování loajality a důvěry ve vás jako experta v oboru. Emaily se zasílají pomocí email softwarů, které umožňují celý proces zautomatizovat.

Otázky, jenž časem vyvstanou asi každému s duší markteréra, je za 1) Jak člověk získá databázi kontaktů?, za 2) Jak emaily v praxi vypadají? a za 3) Podle čeho vybrat správný email software? Smyslem následujících odstavců je tyto otázky odpovědět.

Databázi kontaktů marketéři získávají těmito způsoby:

Kontakty na stávající zákazníky

Lidé, kteří se přihlásili k odběru newsletteru (novinek z blogu, eshopu,…)
Z kampaní, kdy se nabízí hodnotný obsah (kurz, ebook,…) výměnou za email
a jiné způsoby, při kterých vám dává uživatel souhlas k zasílání emailů…

POZOR! Zasílat emaily za účelem marketingu bez souhlasu uživatelů je nezákonné a je to považováno za SPAM. Nedoporučujeme tedy v žádném případě databáze kupovat.

Jaké typy emailů můžete v rámci své email marketingové strategie zasílat? Vše je na vaší kreativitě a možnosti jsou takřka neomezené, ale dle průzkumu využívají online podnikatelé především následující typy emailů:

  • Pravidelné newslettery z blogu či eshopu
  • Promo akce konkrétních produktů, služeb či akcí
  • Vzdělávací neprodejní emaily za účelem budování loajality

Jsou zde samozřejmě i jiné využití jako např. automatizovaný email po nákupu nebo jakékoli jiné akci. Díky správným nástrojům můžete dále dělit své kontakty do segmentů třeba podle toho, jakým způsobem se přihlásili do vaší databáze nebo podle místa bydliště.

Podle čeho vybírat software pro email marketing?

Podle jakých kritérií vybírat email marketing software záleží na vašich prioritách a jak jej plánujete využívat. Majitel zajetého eshopu se bude zajímat o jiné parametry než blogger se středně velkým publikem. Vyplatí se však dívat na následující parametry:

1) Pokročilost nástroje na tvorbu emailů

Nabízí software sofistikovaný nástroj na tvorbu emailů? Najdete zde i responzivní šablony společně s možností náhledu emailu v různých zařízeních? Máte možnost ořezávat a měnit velikost obrázků?

2) Úroveň samotného zasílání emailů

Většina námi recenzovaných nástrojů nabízí možnost vyzkoušet si nástroj bezplatně. Dejte tedy na vaši osobní zkušenost a vybírejte takový, v němž se vám dobře pracuje. Doporučujeme však dívat se na parametry jako:

  • Měření míry otevření
  • Měření míry prokliku
  • Možnost plánování emailů
  • Autoresponder

3) Možnosti správy databáze

Máte již nasbírané kontakty a potřebujete migrovat? Vybírejte takový software, který vám umožní import kontaktů. Potřebujete složitou segmentaci, abyste si byli jisti, že doručujete správným lidem? Nejspíše oceníte nástroje, které vynikají pokročilou správou kontaktů. Více důležitých parametrů najdete v našem srovnání nejlepších emailových softwarů výše.

Recenze nejlepších softwarů pro email marketing:

SmartEmailing

Smartemailing je jednoznačná jednička na českém trhu. Jde o emailový nástroj od české firmy a proto je administrace i komunikace s podporou nadmíru jednoduchá i pro anglicky nemluvící uživatele. Nabízí vše, co byste od pokročilého nástroje pro email marketing čekali – včetně pokročilé segmentace, A/B testování i autoresponderu. V rámci Smartemailingu můžete čekat široké spektrum dostupných intergrací se službami jako Affilbox, Woocommerce či FAPI. Administrace je uživatelsky velmi přívětivá a designově čistá. Co se týče úpravy obrázků jako ořezávání či změna velikosti Smartemailing lehce zaostává. Přečíst celou recenzi na SmartEmailing →

Mailer Lite

Mailer Lite je uživatelsky přívětivý emailový software, který oceňují především email marketingový začátečníci. Proč? Do 1000 kontaktů je software bezplatný a to bez razantních omezeních na funkcích – v tomto tarifu máte i autoresponer či jiné pokročilé funkce. Cena placených tarifů je cenově o mnoho nižší než u konkurence. Oceňujeme čistý design administrace a možnost tvorby landing pages na sběr emailů. Nižší cena se lehce odráží na rozsahu funkcí, což však většina běžných uživatelů ani nezaznamená. Najdete zde vše, co potřebuje běžný email marketér za velmi slušnou cenu. Přečíst celou recenzi na Mailer Lite →

Get Response

GetResponse zaručeně patří do naší pětky. Svým extrémně jednoduchým editorem na tvorbu emailů, formulářů, landing pages či webinářů, je jedním z nejkomplexnějším softwarem pro email marketing vůbec. Těšit se můžete na nonstop live chat podporu a 30 denní free trial s plnou funkcionalitou. Ačkoli nabízí o něco horší spektrum možných intergrací než třeba Smartemailing, i přesto objevíte šikovnou integraci s Google analytics, která identifikuje mimo jiné z jakých emailů vám chodí nejvíce prodejů. Web i podpora jsou v angličtině. Přečíst celou recenzi na Get Response →

MailChimp

Mailchimp patří mezi klasiku email marketingového světa. Protože funguje již od 2001, vybudovali si jméno stabilní společnosti s dobrou reputací. Mailchimp je vhodný jak pro majitelé internetových obchodů, tak i pro bloggery. Méně vhodný je pro affiliate marketing, protože se neslučuje s jejími podmínkami použití – jsou případy, kdy kvůli tomu mažou i účty. Je vhodný i do začátku podnikání, protože nabízí poměrně štědrý tarif zdarma, který si však můžete obohatit o nějaké funkce cenově dostupným placeným tarifem. Prostředí administrace je navíc velmi uživatelsky přívětivé. Přečíst celou recenzi na MailChimp →

Aweber

Aweber je jedním z nejpoužívanějším softwarem pro email marketing zejména v odvětví info a affiliate marketingu. Díky pokročilé a uživatelsky přívětivé segmentaci a analytice, je to ideální nástroj pro profíky, kteří mají s email marketingem již nějaké zkušenosti. Není to ideální řešení pro naprosté nováčky, protože zde není mnoho šablon a navíc nenabízí tarif zdarma. Přečíst celou recenzi na Aweber →

Jak se vám naše srovnání líbí?
Zpracovávám
Naši čtenáři hodnotí známkou: 5 (6 hlasů)