MailChimp Recenze MailChimp Recenze

Vladimír Pilný

Vydáno: 16. 12. 2024

Aktualizováno: 19. 12. 2024

Shrnutí recenze

Mailchimp patří mezi klasiku e-mail marketingového světa. Vhodný je jak pro majitele internetových obchodů, tak i pro bloggery. Méně vhodný je pro affiliate marketing, protože se neslučuje s jejími podmínkami použití. Je vhodný i do začátku podnikání, protože nabízí poměrně výhodný tarif zdarma, který si však můžete obohatit o nějaké funkce cenově dostupným placeným tarifem. Prostředí administrace je navíc velmi uživatelsky přívětivé.

Celkové skóre 7.0/10 se skládá z hodnocení všech 30 parametrů:
  • Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 2 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 5 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 10 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 20 000 kontaktů (bez DPH)
  • Vyzkoušení zdarma
  • Statistiky e-mailů
  • Plánování emailů
  • Autoresponder
  • Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
  • Responzivní šablony emailů
  • Náhledy emailu v různých zařízeních
  • Jednoduchý editor obrázků
  • Vlastní design pomocí HTML a CSS
  • Správa souborů
  • Navržení šablony mailu na míru
  • A/B testování
  • Import a export kontaktů
  • Segmentování kontaktů
  • Poskytnutí opt-in formulářů
  • Možnost odhlášení z odběru
  • Podpora vlastních polí
  • Web v češtině
  • Podpora v češtině
  • Live chat
  • Email nebo kontaktní formulář
  • Telefon
  • Odpověď do 24 hodin
  • Odpovědi/Otázky
  • Kvalita podpory
Hodnocení redakce
hodnoceno 30 parametrů
7.0/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 119x Přidat hodnocení
9.8/10
Celkové skóre 7/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 2 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 5 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 10 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 20 000 kontaktů (bez DPH)
  • Vyzkoušení zdarma
7/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 3 parametrů:
  • Statistiky e-mailů
  • Plánování emailů
  • Autoresponder
10/10
Celkové skóre 8.8/10 se skládá z hodnocení 8 parametrů:
  • Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
  • Responzivní šablony emailů
  • Náhledy emailu v různých zařízeních
  • Jednoduchý editor obrázků
  • Vlastní design pomocí HTML a CSS
  • Správa souborů
  • Navržení šablony mailu na míru
  • A/B testování
8.8/10
Celkové skóre 8.5/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Import a export kontaktů
  • Segmentování kontaktů
  • Poskytnutí opt-in formulářů
  • Možnost odhlášení z odběru
  • Podpora vlastních polí
  • Web v češtině
8.5/10
Celkové skóre 5/10 se skládá z hodnocení 7 parametrů:
  • Podpora v češtině
  • Live chat
  • Email nebo kontaktní formulář
  • Telefon
  • Odpověď do 24 hodin
  • Odpovědi/Otázky
  • Kvalita podpory
5/10

Výhody

  • Plánování e-mailů podle časových zón
  • Velice jednoduché ovládání
  • Dostačující tarif zdarma

Nevýhody

  • Blokují účty, u nichž se zjistí, že provozují affiliate marketing
  • Některé pokročilé funkce ukryté do “dražšího PRO účtu”
  • Podpora a web nejsou v češtině
  • Na dotazy jsem nedostal odpověď

Vyzkoušejte snadnou tvorbu e-mailingových kampaní

Moje zkušenosti s MailChimp

V rámci testování jsem vyzkoušel tarif zdarma u Mailchimp. Osobně využívám pravidelně MailerLite, a proto jsem zvolil jen tarif zdarma. Podívat se můžete i na moje porovnání MailerLite vs. Mailchimp.  Administrace se ovládá celkem snadno, ale u tarifu zdarma narazíte na mnoho omezení. Které to jsou? Dozvíte se v této recenzi.

Finance
Celkové skóre 7/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 2 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 5 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 10 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 20 000 kontaktů (bez DPH)
  • Vyzkoušení zdarma
7/10

Mailchimp Cenik

Mailchimp je marketingová firma pro malé podniky vytvořená společností Rocket Science Group, která nabízí tarif zdarma za velmi příznivých podmínek. Zdarma jej můžete v podstatě využívat až do 500 kontaktů, ovšem záleží na tom, jaké služby přitom očekáváte. U výběru tarifu tady totiž nehraje roli jen počet kontaktů, ale právě i požadované funkce. Nejlepší bude, když si to ukážeme na jednotlivých tarifech.

Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 500 kontaktů.
20 $ (cca 477 Kč)
Cena měs. - 2 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 2 000 kontaktů.
60 $ (cca 1 432 Kč, až 2 500 kontaktů)
Cena měs. - 5 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 5 000 kontaktů.
100 $ (cca 2 388 Kč)
Cena měs. - 10 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 10 000 kontaktů.
135 $ (cca 3 295 Kč)
Cena měs. - 20 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 20 000 kontaktů.
285 $ (cca 6 806 Kč)
Vyzkoušení zdarma
Poskytovatel umožňuje vyzkoušet si verzi zdarma na určitou dobu nebo s určitým omezením.
Ano

Tarif zdarma

Mailchimp Zdarma

Tarif zdarma vám umožní pracovat až s 500  kontakty, zdarma vám poskytne marketing CRM, kreativního asistenta, tvůrce webových stránek, Mailchimp doménu a formuláře a vstupní stránky. V rámci marketingové platformy máte i sociální vysílání, facebookové reklamy nebo instagramové reklamy. Nechybí zde ani základní e-mailové šablony. To ale není všechno. Mailchimp vám poskytne na 30 dní e-mailovou podporu, marketingový kalendář, až 250 integrací do různých aplikací, různé průzkumy, které vám pomohou sledovat, které e-maily jsou čtené, úspěšné nebo naopak neúspěšné. K dispozici budete mít i mobilní aplikaci.

Velké omezení vidím v tom, že i když můžete mít až 500 e-mailových kontaktů, tak můžete měsíčně odeslat maximálně 1 000 e-mailů a to ještě s omezením na 500 odeslání denně.

Essentials tarif

Tarif Essentials je ideální pro ty, kteří chtějí nepřetržitou podporu. V podstatě to, co si vyzkoušíte ve Free verzi jen na 30 dní, si tady můžete dopřát napořád. Zaplatíte za to měsíčně necelých 13 $. Pozor, tato cena však platí pouze pro maximální počet 500 kontaktů. Spravovat přitom můžete v tomto tarifu až 50 000 kontaktů, ovšem tady už si připlatíte – cena je pak 385 $ za měsíc. Kromě toho, že máte k dispozici vše z verze zdarma, získáte i všechny šablony e-mailů, vícestupňové cesty, vlastní branding, A/B testování a nepřetržitou podporu na e-mailu a chatu. Dále získáte behaviorální cílení, obsahové studio a více než 100 předem připravených e-mailových šablon.

Tarif Standard

Pokud hledáte automatizované a optimalizované nástroje založené na datech pro podniky, které chtějí růst rychleji, je právě pro vás skvěle uzpůsobený tarif Standard. Opět v něm najdete vše, co obsahuje tarif Essentials, plus navíc tzv. tvůrce cesty zákazníka a odbočovací body, optimalizaci odesílacího času, behaviorální cílení, dynamický obsah a vlastní šablony. Také cena tarifu Standard se odvíjí od počtu vašich kontaktů. Pokud máte 500 kontaktů, zaplatíte na něj 20 $ měsíčně. Nejvyšší počet kontaktů na jeden tarif Standard je 100 000 kontaktů, za který zaplatíte 800 $ měsíčně.

Tarif Premium

Pro ty nejnáročnější je tady tarif Premium, do kterého se vám může přihlásit až 200 000 kontaktů. Získáte s ním i neomezenou segmentaci, vícerozměrné testování, srovnávací hlášení, telefonickou podporu a mnoho dalších výhod. Účet Premium je přístupný klientům od 10 000 kontaktů. V tom případě za něj měsíčně zaplatíte 350 $ za měsíc. Pro zajímavost zmíním i cenu při 200 000 kontaktech, což je strop – 1 600 $ měsíčně.

Pokud bych to měl shrnout, ceny u Mailchimpu jsou poměrně vysoké například oproti MailerLite. Záleží však na tom, jaké požadujete funkce a zda vám postačí tarif zdarma, nebo budete řešit některé z placených služeb.

Posílání e-mailů
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 3 parametrů:
  • Statistiky e-mailů
  • Plánování emailů
  • Autoresponder
10/10

Mailchimp Automatizace

Bez autoresponderu či plánování e-mailů jakoby software pro e-mail marketing nebyl kompletní. Tyto funkce samozřejmě objevíte i v Mailchimp. Díky pokročilým funkcím zjistíte i měření míry prokliků a otevření e-mailů, můžete plánovat, kdy své e-maily budete zasílat atd. Záleží však na tom, jaký tarif jste si vybrali. Podle toho také budete mít k dispozici různé statistiky a automatizace. Doporučuji se proto podívat na podrobnější informace na stránkách Mailchimp.

Statistiky e-mailů
Statistika míry prokliků a míry otevření
Ano
Plánování emailů
V programu je možné přesně naplánovat datum a čas, kdy budou e-maily odesílány.
Ano
Autoresponder
Autoresponder lze považovat za jeden z důležitých marketingových kanálů. Jedná se o e-maily, které jsou automaticky rozesílány příjemcům z databáze. Rozesílání probíhá na základě nějaké akce. Ta může být uskutečněna např. na webových stránkách.
Ano
Doporučujeme Doporučujeme

Potřebujete nástroj, který rozumí našemu/vašemu jazyku? Zkuste se podívat na nejlepší nástroje pro e-mail marketing.

Tvorba e-mailů
Celkové skóre 8.8/10 se skládá z hodnocení 8 parametrů:
  • Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
  • Responzivní šablony emailů
  • Náhledy emailu v různých zařízeních
  • Jednoduchý editor obrázků
  • Vlastní design pomocí HTML a CSS
  • Správa souborů
  • Navržení šablony mailu na míru
  • A/B testování
8.8/10

Mailchimp Drag Drop

Mailchimp má poměrně sofistikovaný nástroj na tvorbu e-mailů. Najdete zde responzivní šablony, náhledy e-mailů v různých zařízeních, základní editor pro úpravu obrázků, možnost zobrazení e-mailu v prohlížeči či vlastního designu pomocí HTML a CSS. Nechybí ani funkce A/B testování, která vám pomůže najít ty nejlépe fungující nadpisy. Ten, kdo by chtěl využít služeb designéra na šablonu na míru, musí najmout externího grafika, protože to Mailchimp v nabídce nemá.

Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
Tvorba e-mailu pro zobrazení v PC.
Ano
Responzivní šablony emailů
Jsou nabízené šablony responzivní? Jak budou vypadat na PC a jak na mobilních zařízeních? Nikdy nevíte, v jakém zařízení si klient váš e-mail otevře.
Ano
Náhledy emailu v různých zařízeních
Je možné podívat se při vytváření e-mailu na to, jak bude vypadat v PC/mobilu?
Ano
Jednoduchý editor obrázků
Jak se pracuje s editorem obrázků? Je dostatečně jednoduchý na to, aby s ním zvládli pracovat třeba i méně zdatní jedinci?
Ano
Vlastní design pomocí HTML a CSS
Pro pokročilé uživatele je důležité, aby si mohli e-mail a vše kolem něj přizpůsobit podle sebe - obsah, design atd. Nechtějí spoléhat na šablony.
Ano
Správa souborů
Je důležité, abyste si mohli soubory v programu libovolně přesouvat, pojmenovat, označit, rozdělit, segmentovat atd.
Ano
Navržení šablony mailu na míru
V případě, že vám nevyhovují nabízené šablony a neumíte si sami vytvořit vlastní design pomocí HTML, je potřeba zásah profesionála. Některé společnosti jej nabízí za příplatek, jiné umožňují, abyste integrovali vlastní šablony vytvořené vaším externím pracovníkem.
Ne
A/B testování
A/B testování je klasická marketingová metoda, která má za cíl zvýšit konverze či konverzní poměry projektu prostřednictvím změny jednoho funkčního či designového prvku.
Ano

Správa databáze a lokaliazce
Celkové skóre 8.5/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Import a export kontaktů
  • Segmentování kontaktů
  • Poskytnutí opt-in formulářů
  • Možnost odhlášení z odběru
  • Podpora vlastních polí
  • Web v češtině
8.5/10

Mailchimp Sprava

Základem každého dobrého e-mailového nástroje by měla být možnost odhlášení se z databáze, což je pro Mailchimp samozřejmostí. Pokud máte již nějaké kontakty, můžete je bez problémů importovat a stejně tak exportovat. Nemusíte sbírat jenom e-maily či jména, ale naprosto libovolnou informaci díky funkci vlastních polí.

Mailchimp nabízí více než 250 možností pro integraci s různými platformami, ať už jsou to e-shopy, sociální sítě, blogy a různá fóra. Sledovat tak můžete mnohem podrobnější analýzy a přehledy, např. přes Google analytics, Mixpanel apod. Mailchimp lze ale propojit i s různými grafickými programy a aplikacemi pro úpravu fotografií, např. Canva, Adobe Photoshop, Unsplash a další.

Pokud neovládáte angličtinu, nebudete však potěšení z naprosto neexistující lokalizace do českého jazyka. Stránky se samozřejmě dají kompletně přeložit pomocí internetového prohlížeče, ale překlad může být krkolomný a některé výrazy jsou přeloženy jinak, než jsme zvyklí v češtině.

Import a export kontaktů
Ano
Segmentování kontaktů
Segmentace kontaktů je důležitá v případě, že chcete rozdělit klienty do různých skupin a každé zasílat jiné zprávy. Např. klienti, kteří nakoupili ve vašem e-shopu a vy chcete zaslat dotazník spokojenosti/nabídku se slevou na příští nákup a pod., Klienti, kteří váhají a vy je chcete přimět k nákupu slevovou akcí atd.
Ano
Poskytnutí opt-in formulářů
Webový formulář a Double opt in Webový formulář slouží ke sběru kontaktů z Vašeho webu
Ano
Možnost odhlášení z odběru
Někdy se stane, že už pro klienta není odběr vašich e-mailů důležitý. Pak se rozhodne jej zrušit. Je vhodné, aby měli vaši klienti tuto možnost přímo v e-mailu. Nedochází tak ke spamování schránky a klient se sám rozhodne, zda chce nebo nechce newslettery odebírat.
Ano
Podpora vlastních polí
Možnost vytvářet si v projektu vlastní pole - informace.
Ano
Web v češtině
Je web společnosti i českém jazyce, nebo je k dispozici pouze AJ, popř. další cizí jazyky?
Ne

Podpora
Celkové skóre 5/10 se skládá z hodnocení 7 parametrů:
  • Podpora v češtině
  • Live chat
  • Email nebo kontaktní formulář
  • Telefon
  • Odpověď do 24 hodin
  • Odpovědi/Otázky
  • Kvalita podpory
5/10

Mailchimp Podpora

V angličtině je samozřejmě i podpora Mailchimpu, která je navíc udělaná dost chaoticky. Pokud nejste jejich zákazník, tak se s nimi může v podstatě spojit pouze pomocí kontaktního formuláře. V případě, že byste chtěli využívat podporu na live chatu, musíte mít některý z předplacených tarifů – minimálně Essentials. A pokud byste raději poradce na telefonu, už je nutné mít tarif Premium.

Odpovědí na moje dotazy pomocí kontaktního formuláře jsem se bohužel nedočkal. A to jsem zkoušel kontaktovat podporu několikrát. Bohužel toto musím hodnotit velmi negativně a z tohoto důvodu nemůžu Mailchimp doporučit především začátečníkům. Zkušený marketér si nejspíš poradí s celým systémem poměrně dobře.

Podpora v češtině
Česká podpora je důležitá obzvlášť ve chvíli, kdy neovládáte cizí jazyk - nejčastěji angličtinu.
Ne
Live chat
Je podpora k dispozici na živém chatu? Můžete se na něco optat hned, jak vás otázka napadne?
Ano (tarif Essentials)
Email nebo kontaktní formulář
Možnost kontaktovat podporu e-mailem nebo kontaktním formulářem.
Ano
Telefon
Možnost kontaktovat podporu telefonicky.
Ano
Odpověď do 24 hodin
Odpověděla nám podpora na otázky do 24 hodin?
Ne
Odpovědi/Otázky
Kolik odpovědí z kolika otázek jsme získali?
0/5
Kvalita podpory
Jak hodnotíme celkovou kvalitu podpory?
Špatná

Závěrečné hodnocení

Pro někoho, kdo s e-mail marketingem začíná, by mohl být MailChimp vhodný jeho tarif zdarma, ale pokud máte anebo plánujete větší databázi kontaktů, tak si připlatíte. Web není přeložený do češtiny a podpora rovněž nefunguje v češtině. Na moje dotazy na podporu dokonce nikdo neodpověděl. Všechno mají hodně zautomatizované, nikdo se vám nebude extra věnovat. Obrázek si o službě MailChimp asi uděláte sami. Pokud nechcete při výběru nástroje pro e-mail marketing sáhnout vedle, tak doporučuji raději MailerLite, který osobně využívám i já.


Přispět svou zkušeností
diskuze
Podělte se o názor a pomozte tak ostatním!