MailChimp Recenze
Shrnutí recenze
Mailchimp patří mezi klasiku email marketingového světa. Vhodný je jak pro majitele internetových obchodů, tak i pro bloggery. Méně vhodný je pro affiliate marketing, protože se neslučuje s jejími podmínkami použití. Je vhodný i do začátku podnikání, protože nabízí poměrně štědrý tarif zdarma, který si však můžete obohatit o nějaké funkce cenově dostupným placeným tarifem. Prostředí administrace je navíc velmi uživatelsky přívětivé.
Výhody
- Vynikající cenová dostupnost
- Plánování emailů podle časových zón
- Velice intuitivní ovládání
Nevýhody
- Blokují účty, u nichž se zjistí, že provozují affiliate marketing
- Některé pokročilé funkce ukryté do “dražšího PRO účtu”
Mailchimp je marketingová firma pro malé podniky vytvořená společností Rocket Science Group, která nabízí volný tarif za velmi příznivých podmínek. Zdarma jej můžete v podstatě využívat až do 2000 kontaktů, ovšem záleží na tom, jaké služby přitom očekáváte. U výběru tarifu tady totiž nehraje roli jen počet kontaktů, ale právě i požadované funkce. Nejlepší bude, když si to ukážeme na jednotlivých tarifech.
Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 500 kontaktů.
|
10$ (cca 220 Kč) |
Cena měs. - 2000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 2000 kontaktů.
|
30$ (cca 660 Kč) |
Cena měs. - 5000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 5000 kontaktů.
|
51$ (cca 1122 Kč) |
Vyzkoušení zdarma
Poskytovatel umožňuje stáhnout si free verzi na určitou dobu nebo s určitým omezením.
|
Patříte mezi nenáročné bloggery, influencery nebo majitele menších e-shopů a webů? Pak zkuste Free tarif od Mailchimp, nebo tarif Essentials s pokročilejšími funkcemi a nástroji na cílený e-mail marketing.
Tarif Free
Volný tarif vám umožní pracovat až s 2000 kontakty/e-mailovými adresami, zdarma vám poskytne marketing CRM, kreativního asistenta, tvůrce webových stránek, Mailchimp doménu a formuláře a vstupní stránky. V rámci marketingové platformy máte i sociální vysílání, facebookové reklamy nebo instagramové reklamy. Nechybí zde ani základní e-mailové šablony. To ale není všechno. Mailchimp vám poskytne na 30 dní e-mailovou podporu, marketingový kalendář, až 250 integrací do různých aplikací, různé průzkumy, které vám pomohou sledovat, které e-maily jsou čtené, úspěšné nebo naopak neúspěšné. K dispozici budete mít i mobilní aplikaci.
Essentials tarif
Tarif Essentials je ideální pro ty, kteří chtějí nepřetržitou podporu. V podstatě to, co si vyzkoušíte ve Free verzi jen na 30 dní, si tady můžete dopřát napořád. Zaplatíte za to měsíčně necelých 10 USD – pozor, tato cena však platí pouze pro maximální počet 500 kontaktů. Spravovat přitom můžete v tomto tarifu až 50.000 kontaktů, ovšem tady už si připlatíte – cena je pak 270 USD za měsíc. Kromě toho, že máte k dispozici vše z volné verze, získáte i všechny šablony e-mailů, vícestupňové cesty, vlastní branding, A/B testování, a nepřetržitou pomoc na e-mailu a chatu. Dále získáte behaviorální cílení, obsahové studio a více než 100 předem připravených e-mailových šablon.
Tarif Standard
Pokud hledáte automatizované a optimalizované nástroje založené na datech pro podniky, které chtějí růst rychleji, je právě pro vás skvěle uzpůsobený tarif Standard. Opět v něm najdete vše, co obsahuje tarif Essentials, plus navíc tzv. tvůrce cesty zákazníka a odbočovací body, optimalizaci odesílacího času, behaviorální cílení, dynamický obsah a vlastní šablony. Také cena tarifu Standard se odvíjí od počtu vašich kontaktů. Pokud máte 500 kontaktů, zaplatíte na něj 15 USD měsíčně. Pokud 5000 kontaktů, zaplatíte 80 USD měsíčně. Nejvyšší počet kontaktů na jeden tarif Standard je 100.000 kontaktů, za který si zaplatíte 540 USD měsíčně.
Tarif Premium
Pro ty nejnáročnější je tady tarif Premium, do kterého se vám může přihlásit až 200.000 kontaktů. Získáte s ním i neomezenou segmentaci, vícerozměrné testování, srovnávací hlášení, telefonickou podporu a mnoho dalších výhod. Účet Premium je přístupný klientům od 10.000 kontaktů. V tom případě za něj měsíčně zaplatíte 299 USD za měsíc. Pro zajímavost zmíníme i cenu při 200.000 kontaktech, což je strop – 1190 USD měsíčně.
Pokud bychom to měli shrnout, ceny u Mailchimpu jsou poměrně příznivé a oproti konkurenci se drží v nižších hladinách. Záleží však na tom, jaké požadujete funkce a zda vám postačí tarif Free, nebo budete řešit některé z placených služeb.
Bez autoresponderu či plánování emailů jakoby software pro email marketing nebyl kompletní. Tyto funkce samozřejmě objevíte i v Mailchimp. Díky pokročilým funkcím zjistíte i měření míry prokliků a otevření e-mailů, můžete plánovat, kdy své e-maily budete zasílat atd. Záleží však na tom, jaký tarif jste si vybrali. Podle toho také budete mít k dispozici různé statistiky a automatizace. Doporučujeme se proto podívat na podrobnější informace na stránkách Mailchimp.
Měření míry otevření
Informace o tom, kolik klientů otevřelo vámi zaslaný e-mail/newsletter.
|
|
Měření míry prokliku
Kolik čtenářů otevřený e-mail rozkliklo - prokliklo se odkazem ve zprávě na stránku/produkt/službu...
|
|
Plánování emailů
V programu je možné přesně naplánovat datum a čas, kdy budou e-maily odesílány.
|
|
Autoresponder
Autoresponder lze považovat za jeden z důležitých marketingových kanálů. Jedná se o e-maily, které jsou automaticky rozesílány příjemcům z databáze. Rozesílání probíhá na základě nějaké akce. Ta může být uskutečněna např. na webových stránkách.
|
Mailchimp má poměrně sofistikovaný nástroj na tvorbu emailů. Najdete zde responzivní šablony, náhledy emailů v různých zařízeních, základní editor pro úpravu obrázků, možnost zobrazení emailu v prohlížeči či vlastního designu pomocí HTML a CSS. Nechybí ani funkce A/B testování, která vám pomůže najít ty nejlépe fungující nadpisy. Ten, kdo by chtěl využít služeb designéra na šablonu na míru, musí najmout externího grafika, protože to Mailchimp v nabídce nemá.
Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
Tvorba e-mailu pro zobrazení v PC.
|
|
Responzivní šablony emailů
Jsou nabízené šablony responzivní? Jak budou vypadat na PC a jak na mobilních zařízeních? Nikdy nevíte, v jakém zařízení si klient váš e-mail otevře.
|
|
Náhledy emailu v různých zařízeních
Je možné podívat se při vytváření e-mailu na to, jak bude vypadat v PC/mobilu?
|
|
Jednoduchý editor obrázků
Jak se pracuje s editorem obrázků? Je dostatečně jednoduchý na to, aby s ním zvládli pracovat třeba i méně zdatní jedinci?
|
|
Vlastní design pomocí HTML a CSS
Pro pokročilé uživatele je důležité, aby si mohli e-mail a vše kolem něj přizpůsobit podle sebe - obsah, design atd. Nechtějí spoléhat na šablony.
|
|
Správa souborů
Je důležité, abyste si mohli soubory v programu libovolně přesouvat, pojmenovat, označit, rozdělit, segmentovat atd.
|
|
Navržení šablony mailu na míru
V případě, že vám nevyhovují nabízené šablony a neumíte si sami vytvořit vlastní design pomocí HTML, je potřeba zásah profesionála. Některé společnosti jej nabízí za příplatek, jiné umožňují, abyste integrovali vlastní šablony vytvořené vaším externím pracovníkem.
|
|
A/B testování
A/B testování je klasická marketingová metoda, která má za cíl zvýšit konverze či konverzní poměry projektu prostřednictvím změny jednoho funkčního či designového prvku.
|
Základem každého dobrého e-mailového nástroje by měla být možnost odhlášení se z databáze, což je pro Mailchimp samozřejmostí. Pokud máte již nějaké kontakty, můžete je bez problémů importovat; stejně tak jako exportovat. Nemusíte sbírat jenom emaily či jména, ale naprosto libovolnou informaci díky funkci vlastních polí.
Mailchimp nabízí více než 250 možností pro integraci s různými platformami, ať už jsou to e-shopy, sociální sítě, blogy a různá fóra. Sledovat tak můžete mnohem podrobnější analýzy a přehledy, např. přes Google analytics, Mixpanel apod. Mailchimp lze ale propojit i s různými grafickými programy a aplikacemi pro úpravu fotografií, např. Canva, Adobe Photoshop, Unsplash a další.
Pokud neovládáte angličtinu, nebudete však potěšení z naprosto neexistující lokalizace do českého jazyka. Stránky se samozřejmě dají kompletně přeložit pomocí internetového prohlížeče, ale překlad může být krkolomný a některé výrazy jsou přeloženy jinak, než jsme zvyklí v češtině.
Import kontaktů
Pokud už máte/využíváte některé kontakty, jistě vás zajímá, zda bude možné je do e-mail marketingového nástroje importovat.
|
|
Export kontaktů
Pokud se rozhodnete změnit poskytovatele, budete potřebovat své kontakty zase exportovat - přenést do jiného/nového e-mail marketingového nástroje. Pak se bude hodit export kontaktů.
|
|
Poskytnutí opt-in formulářů
Webový formulář a Double opt in Webový formulář slouží ke sběru kontaktů z Vašeho webu
|
|
Segmentování kontaktů
Segmentace kontaktů je důležitá v případě, že chcete rozdělit klienty do různých skupin a každé zasílat jiné zprávy. Např. klienti, kteří nakoupili ve vašem e-shopu a vy chcete zaslat dotazník spokojenosti/nabídku se slevou na příští nákup a pod., Klienti, kteří váhají a vy je chcete přimět k nákupu slevovou akcí atd.
|
|
Možnost odhlášení z odběru
Někdy se stane, že už pro klienta není odběr vašich e-mailů důležitý. Pak se rozhodne jej zrušit. Je vhodné, aby měli vaši klienti tuto možnost přímo v e-mailu. Nedochází tak ke spamování schránky a klient se sám rozhodne, zda chce nebo nechce newslettery odebírat.
|
|
Podpora vlastních polí
Možnost vytvářet si v projektu vlastní pole - informace.
|
|
Web v češtině
Je web společnosti i českém jazyce, nebo je k dispozici pouze AJ, popř. další cizí jazyky?
|
V angličtině je samozřejmě i podpora Mailchimpu, která je navíc udělaná dost chaoticky. Neklient se s nimi může v podstatě spojit pouze pomocí kontaktního formuláře. V případě, že byste chtěli využívat podporu na živém chatu, musíte mít některý z předplacených tarifů – minimálně Essentials. A pokud byste raději poradce na telefonu, už je nutné mít tarif Premium, který je přístupný až od 10.000 kontaktů.
Odpovědi na naše dotazy pomocí kontaktního formuláře jsme se bohužel nedočkali. A to jsme zkoušeli kontaktovat podporu několikrát. Bohužel musíme hodnotit velmi negativně a z tohoto důvodu nemůžeme Mailchimp doporučit především začátečníkům. Zkušený marketér si nejspíš poradí s celým systémem poměrně dobře.
Podpora v češtině
Česká podpora je důležitá obzvlášť ve chvíli, kdy neovládáte cizí jazyk - nejčastěji angličtinu.
|
|
Live chat
Je podpora k dispozici na živém chatu? Můžete se na něco optat hned, jak vás otázka napadne?
|
(tarif Essentials) |
Email/kontaktní formulář
Možnost kontaktovat podporu e-mailem nebo kontaktním formulářem.
|
|
Telefon
Možnost kontaktovat podporu telefonicky.
|
|
Odpověď do 24 hodin
Odpověděla nám podpora na otázky do 24 hodin?
|
|
Odpovědi/Otázky
Kolik odpovědí z kolika otázek jsme získali?
|
0/5 |
Kvalita podpory
Jak hodnotíme celkovou kvalitu podpory?
|
Špatná |
Potřebujete nástroj, který rozumí našemu/vašemu jazyku? Zkuste se podívat na nejlepší nástroje pro e-mail marketing.