MailChimp Recenze
Shrnutí recenze
Mailchimp patří mezi klasiku e-mail marketingového světa. Vhodný je jak pro majitele internetových obchodů, tak i pro bloggery. Méně vhodný je pro affiliate marketing, protože se neslučuje s jejími podmínkami použití. Je vhodný i do začátku podnikání, protože nabízí poměrně výhodný tarif zdarma, který si však můžete obohatit o nějaké funkce cenově dostupným placeným tarifem. Prostředí administrace je navíc velmi uživatelsky přívětivé.
Výhody
- Plánování e-mailů podle časových zón
- Velice jednoduché ovládání
- Dostačující tarif zdarma
Nevýhody
- Blokují účty, u nichž se zjistí, že provozují affiliate marketing
- Některé pokročilé funkce ukryté do “dražšího PRO účtu”
- Podpora a web nejsou v češtině
- Na dotazy jsem nedostal odpověď
Moje zkušenosti s MailChimp
V rámci testování jsem vyzkoušel tarif zdarma u Mailchimp. Osobně využívám pravidelně MailerLite, a proto jsem zvolil jen tarif zdarma. Podívat se můžete i na moje porovnání MailerLite vs. Mailchimp. Administrace se ovládá celkem snadno, ale u tarifu zdarma narazíte na mnoho omezení. Které to jsou? Dozvíte se v této recenzi.
Mailchimp je marketingová firma pro malé podniky vytvořená společností Rocket Science Group, která nabízí tarif zdarma za velmi příznivých podmínek. Zdarma jej můžete v podstatě využívat až do 500 kontaktů, ovšem záleží na tom, jaké služby přitom očekáváte. U výběru tarifu tady totiž nehraje roli jen počet kontaktů, ale právě i požadované funkce. Nejlepší bude, když si to ukážeme na jednotlivých tarifech.
Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 500 kontaktů.
|
20 $ (cca 477 Kč) |
Cena měs. - 2 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 2 000 kontaktů.
|
60 $ (cca 1 432 Kč, až 2 500 kontaktů) |
Cena měs. - 5 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 5 000 kontaktů.
|
100 $ (cca 2 388 Kč) |
Cena měs. - 10 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 10 000 kontaktů.
|
135 $ (cca 3 295 Kč) |
Cena měs. - 20 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 20 000 kontaktů.
|
285 $ (cca 6 806 Kč) |
Vyzkoušení zdarma
Poskytovatel umožňuje vyzkoušet si verzi zdarma na určitou dobu nebo s určitým omezením.
|
Tarif zdarma
Tarif zdarma vám umožní pracovat až s 500 kontakty, zdarma vám poskytne marketing CRM, kreativního asistenta, tvůrce webových stránek, Mailchimp doménu a formuláře a vstupní stránky. V rámci marketingové platformy máte i sociální vysílání, facebookové reklamy nebo instagramové reklamy. Nechybí zde ani základní e-mailové šablony. To ale není všechno. Mailchimp vám poskytne na 30 dní e-mailovou podporu, marketingový kalendář, až 250 integrací do různých aplikací, různé průzkumy, které vám pomohou sledovat, které e-maily jsou čtené, úspěšné nebo naopak neúspěšné. K dispozici budete mít i mobilní aplikaci.
Velké omezení vidím v tom, že i když můžete mít až 500 e-mailových kontaktů, tak můžete měsíčně odeslat maximálně 1 000 e-mailů a to ještě s omezením na 500 odeslání denně.
Essentials tarif
Tarif Essentials je ideální pro ty, kteří chtějí nepřetržitou podporu. V podstatě to, co si vyzkoušíte ve Free verzi jen na 30 dní, si tady můžete dopřát napořád. Zaplatíte za to měsíčně necelých 13 $. Pozor, tato cena však platí pouze pro maximální počet 500 kontaktů. Spravovat přitom můžete v tomto tarifu až 50 000 kontaktů, ovšem tady už si připlatíte – cena je pak 385 $ za měsíc. Kromě toho, že máte k dispozici vše z verze zdarma, získáte i všechny šablony e-mailů, vícestupňové cesty, vlastní branding, A/B testování a nepřetržitou podporu na e-mailu a chatu. Dále získáte behaviorální cílení, obsahové studio a více než 100 předem připravených e-mailových šablon.
Tarif Standard
Pokud hledáte automatizované a optimalizované nástroje založené na datech pro podniky, které chtějí růst rychleji, je právě pro vás skvěle uzpůsobený tarif Standard. Opět v něm najdete vše, co obsahuje tarif Essentials, plus navíc tzv. tvůrce cesty zákazníka a odbočovací body, optimalizaci odesílacího času, behaviorální cílení, dynamický obsah a vlastní šablony. Také cena tarifu Standard se odvíjí od počtu vašich kontaktů. Pokud máte 500 kontaktů, zaplatíte na něj 20 $ měsíčně. Nejvyšší počet kontaktů na jeden tarif Standard je 100 000 kontaktů, za který zaplatíte 800 $ měsíčně.
Tarif Premium
Pro ty nejnáročnější je tady tarif Premium, do kterého se vám může přihlásit až 200 000 kontaktů. Získáte s ním i neomezenou segmentaci, vícerozměrné testování, srovnávací hlášení, telefonickou podporu a mnoho dalších výhod. Účet Premium je přístupný klientům od 10 000 kontaktů. V tom případě za něj měsíčně zaplatíte 350 $ za měsíc. Pro zajímavost zmíním i cenu při 200 000 kontaktech, což je strop – 1 600 $ měsíčně.
Pokud bych to měl shrnout, ceny u Mailchimpu jsou poměrně vysoké například oproti MailerLite. Záleží však na tom, jaké požadujete funkce a zda vám postačí tarif zdarma, nebo budete řešit některé z placených služeb.
Bez autoresponderu či plánování e-mailů jakoby software pro e-mail marketing nebyl kompletní. Tyto funkce samozřejmě objevíte i v Mailchimp. Díky pokročilým funkcím zjistíte i měření míry prokliků a otevření e-mailů, můžete plánovat, kdy své e-maily budete zasílat atd. Záleží však na tom, jaký tarif jste si vybrali. Podle toho také budete mít k dispozici různé statistiky a automatizace. Doporučuji se proto podívat na podrobnější informace na stránkách Mailchimp.
Statistiky e-mailů
Statistika míry prokliků a míry otevření
|
|
Plánování emailů
V programu je možné přesně naplánovat datum a čas, kdy budou e-maily odesílány.
|
|
Autoresponder
Autoresponder lze považovat za jeden z důležitých marketingových kanálů. Jedná se o e-maily, které jsou automaticky rozesílány příjemcům z databáze. Rozesílání probíhá na základě nějaké akce. Ta může být uskutečněna např. na webových stránkách.
|
Potřebujete nástroj, který rozumí našemu/vašemu jazyku? Zkuste se podívat na nejlepší nástroje pro e-mail marketing.
Mailchimp má poměrně sofistikovaný nástroj na tvorbu e-mailů. Najdete zde responzivní šablony, náhledy e-mailů v různých zařízeních, základní editor pro úpravu obrázků, možnost zobrazení e-mailu v prohlížeči či vlastního designu pomocí HTML a CSS. Nechybí ani funkce A/B testování, která vám pomůže najít ty nejlépe fungující nadpisy. Ten, kdo by chtěl využít služeb designéra na šablonu na míru, musí najmout externího grafika, protože to Mailchimp v nabídce nemá.
Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
Tvorba e-mailu pro zobrazení v PC.
|
|
Responzivní šablony emailů
Jsou nabízené šablony responzivní? Jak budou vypadat na PC a jak na mobilních zařízeních? Nikdy nevíte, v jakém zařízení si klient váš e-mail otevře.
|
|
Náhledy emailu v různých zařízeních
Je možné podívat se při vytváření e-mailu na to, jak bude vypadat v PC/mobilu?
|
|
Jednoduchý editor obrázků
Jak se pracuje s editorem obrázků? Je dostatečně jednoduchý na to, aby s ním zvládli pracovat třeba i méně zdatní jedinci?
|
|
Vlastní design pomocí HTML a CSS
Pro pokročilé uživatele je důležité, aby si mohli e-mail a vše kolem něj přizpůsobit podle sebe - obsah, design atd. Nechtějí spoléhat na šablony.
|
|
Správa souborů
Je důležité, abyste si mohli soubory v programu libovolně přesouvat, pojmenovat, označit, rozdělit, segmentovat atd.
|
|
Navržení šablony mailu na míru
V případě, že vám nevyhovují nabízené šablony a neumíte si sami vytvořit vlastní design pomocí HTML, je potřeba zásah profesionála. Některé společnosti jej nabízí za příplatek, jiné umožňují, abyste integrovali vlastní šablony vytvořené vaším externím pracovníkem.
|
|
A/B testování
A/B testování je klasická marketingová metoda, která má za cíl zvýšit konverze či konverzní poměry projektu prostřednictvím změny jednoho funkčního či designového prvku.
|
Základem každého dobrého e-mailového nástroje by měla být možnost odhlášení se z databáze, což je pro Mailchimp samozřejmostí. Pokud máte již nějaké kontakty, můžete je bez problémů importovat a stejně tak exportovat. Nemusíte sbírat jenom e-maily či jména, ale naprosto libovolnou informaci díky funkci vlastních polí.
Mailchimp nabízí více než 250 možností pro integraci s různými platformami, ať už jsou to e-shopy, sociální sítě, blogy a různá fóra. Sledovat tak můžete mnohem podrobnější analýzy a přehledy, např. přes Google analytics, Mixpanel apod. Mailchimp lze ale propojit i s různými grafickými programy a aplikacemi pro úpravu fotografií, např. Canva, Adobe Photoshop, Unsplash a další.
Pokud neovládáte angličtinu, nebudete však potěšení z naprosto neexistující lokalizace do českého jazyka. Stránky se samozřejmě dají kompletně přeložit pomocí internetového prohlížeče, ale překlad může být krkolomný a některé výrazy jsou přeloženy jinak, než jsme zvyklí v češtině.
Import a export kontaktů
|
|
Segmentování kontaktů
Segmentace kontaktů je důležitá v případě, že chcete rozdělit klienty do různých skupin a každé zasílat jiné zprávy. Např. klienti, kteří nakoupili ve vašem e-shopu a vy chcete zaslat dotazník spokojenosti/nabídku se slevou na příští nákup a pod., Klienti, kteří váhají a vy je chcete přimět k nákupu slevovou akcí atd.
|
|
Poskytnutí opt-in formulářů
Webový formulář a Double opt in Webový formulář slouží ke sběru kontaktů z Vašeho webu
|
|
Možnost odhlášení z odběru
Někdy se stane, že už pro klienta není odběr vašich e-mailů důležitý. Pak se rozhodne jej zrušit. Je vhodné, aby měli vaši klienti tuto možnost přímo v e-mailu. Nedochází tak ke spamování schránky a klient se sám rozhodne, zda chce nebo nechce newslettery odebírat.
|
|
Podpora vlastních polí
Možnost vytvářet si v projektu vlastní pole - informace.
|
|
Web v češtině
Je web společnosti i českém jazyce, nebo je k dispozici pouze AJ, popř. další cizí jazyky?
|
V angličtině je samozřejmě i podpora Mailchimpu, která je navíc udělaná dost chaoticky. Pokud nejste jejich zákazník, tak se s nimi může v podstatě spojit pouze pomocí kontaktního formuláře. V případě, že byste chtěli využívat podporu na live chatu, musíte mít některý z předplacených tarifů – minimálně Essentials. A pokud byste raději poradce na telefonu, už je nutné mít tarif Premium.
Odpovědí na moje dotazy pomocí kontaktního formuláře jsem se bohužel nedočkal. A to jsem zkoušel kontaktovat podporu několikrát. Bohužel toto musím hodnotit velmi negativně a z tohoto důvodu nemůžu Mailchimp doporučit především začátečníkům. Zkušený marketér si nejspíš poradí s celým systémem poměrně dobře.
Podpora v češtině
Česká podpora je důležitá obzvlášť ve chvíli, kdy neovládáte cizí jazyk - nejčastěji angličtinu.
|
|
Live chat
Je podpora k dispozici na živém chatu? Můžete se na něco optat hned, jak vás otázka napadne?
|
(tarif Essentials) |
Email nebo kontaktní formulář
Možnost kontaktovat podporu e-mailem nebo kontaktním formulářem.
|
|
Telefon
Možnost kontaktovat podporu telefonicky.
|
|
Odpověď do 24 hodin
Odpověděla nám podpora na otázky do 24 hodin?
|
|
Odpovědi/Otázky
Kolik odpovědí z kolika otázek jsme získali?
|
0/5 |
Kvalita podpory
Jak hodnotíme celkovou kvalitu podpory?
|
Špatná |
Závěrečné hodnocení
Pro někoho, kdo s e-mail marketingem začíná, by mohl být MailChimp vhodný jeho tarif zdarma, ale pokud máte anebo plánujete větší databázi kontaktů, tak si připlatíte. Web není přeložený do češtiny a podpora rovněž nefunguje v češtině. Na moje dotazy na podporu dokonce nikdo neodpověděl. Všechno mají hodně zautomatizované, nikdo se vám nebude extra věnovat. Obrázek si o službě MailChimp asi uděláte sami. Pokud nechcete při výběru nástroje pro e-mail marketing sáhnout vedle, tak doporučuji raději MailerLite, který osobně využívám i já.