
SmartMailer Recenze
Shrnutí recenze
SmartMailer představuje jednoduchý nástroj pro tvorbu e-mailů a kampaní. Rychle se v něm zorientujete a naučíte tvořit e-maily s vlastním designem. Nápomocné vám k tomu budou jednoduché nástroje, v nichž si vše upravíte podle sebe, aniž byste potřebovali vývojáře. Aplikace poskytuje kvalitní grafy a statistiky, takže si budete moci hlídat, jak na které e-maily vaši klienti reagují, klikají apod. Samozřejmostí je import a export kontaktů, segmentace kontaktů atd. Oceňujeme především jednoduchou obsluhu a stránky i podporu v českém jazyce, stejně jako možnost přizpůsobení e-mailů pro různá zařízení.
Výhody
- Jednoduchá správa a nastavení vzhledu e-mailu
- Přehledy o výkonech
- Vše zvládnete sami, bez nutnosti IT podpory
- Přizpůsobeno PC i mobilním telefonům
- Několik tarifů s příznivou cenou
Nevýhody
- Nepodporují autoresponder a A/B testování

SmartMailer je nástroj pro emailing a tvorbu e-mailových kampaní, který mohou využívat jak začátečníci, kteří dosud nemají s podobnou komunikací s klienty zkušenosti, tak profesionální marketéři a obchodníci. Na výběr je zde hned z několika variant tarifů, které se liší cenou a počtem kontaktů. Výběr tarifu je proto vhodný podle počtu kontaktů ve vaší databázi.
Na 30 dní si můžete SmartMailer vyzkoušet zdarma a zjistit tak, jak se vám v něm bude pracovat a zda vám vyhovuje po všech stránkách.
Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 500 kontaktů.
|
167 Kč (až 1000 kontaktů) |
Cena měs. - 2000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 2000 kontaktů.
|
334 Kč (až 5000 kontaktů) |
Cena měs. - 5000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 5000 kontaktů.
|
584 Kč (až 10 000 kontaktů) |
Vyzkoušení zdarma
Poskytovatel umožňuje stáhnout si free verzi na určitou dobu nebo s určitým omezením.
|
|
Vybírat můžete z pěti různých variant, přičemž ceny na jejich webových stránkách jsou uvedeny za rok. V naší tabulce pak najdete tyto ceny rozpočítané na jeden měsíc pro lepší představu. Pokud zvolíte předplatné rovnou na dva roky, získáte od SmartMaileru 20 % slevu, což se vyplatí. I tak jsou jejich ceny poměrně příznivé.
Roční předplatné služby pro 1000 kontaktů je 2000 Kč. Pro 5000 kontaktů 4000 Kč za rok a pokud zvolíte variantu pro 50.000 kontaktů, zaplatíte ročně 30.000 Kč. Záleží tedy na tom, jak velká je vaše kontaktová databáze. Využívání služeb přitom volba tarifu nijak neovlivní.
SmartMailer disponuje řadou praktických statistických funkcí, díky kterým můžete měřit míru otevření e-mailů, prokliků, stejně jako své e-maily plánovat. Dostupný pro vás bude 24 hodin denně po 7 dní v týdnu z vaší aplikace. Díky tomu můžete výkon svých emailových kampaní sledovat prakticky odkudkoliv. Stačí se připojit do aplikace. Měření a statistiky včetně grafů přitom platí pro e-maily odeslané, přijaté, spamy i otevření a prokliky.
Měření míry otevření
Informace o tom, kolik klientů otevřelo vámi zaslaný e-mail/newsletter.
|
|
Měření míry prokliku
Kolik čtenářů otevřený e-mail rozkliklo - prokliklo se odkazem ve zprávě na stránku/produkt/službu...
|
|
Plánování emailů
V programu je možné přesně naplánovat datum a čas, kdy budou e-maily odesílány.
|
|
Autoresponder
Autoresponder lze považovat za jeden z důležitých marketingových kanálů. Jedná se o e-maily, které jsou automaticky rozesílány příjemcům z databáze. Rozesílání probíhá na základě nějaké akce. Ta může být uskutečněna např. na webových stránkách.
|
|

Pro tvorbu e-mailových kampaní nepotřebujete vývojáře. SmartMailer se obsluhuje poměrně jednoduše, takže snadno vytvoříte profesionálně vyhlížející e-maily během chvilky. Stačí si aplikaci “osahat” a půjde vám to ještě rychleji. Upravit podle svých potřeb zde jde prakticky vše, co vás napadne – od obrázků po písmo, barvy atd. Aplikace se navíc dá dobře propojit s vašimi daty.
Pokud se teprve učíte pracovat s touto marketingovou technikou, doporučujeme číst blog na stránkách SmartMailer. Najdete zde nejen nejnovější informace o tomto e-mailovém nástroji, ale také tipy, jak s ním pracovat co nejefektivněji, udržet si v e-mailech pořádek apod.
Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
Tvorba e-mailu pro zobrazení v PC.
|
|
Responzivní šablony emailů
Jsou nabízené šablony responzivní? Jak budou vypadat na PC a jak na mobilních zařízeních? Nikdy nevíte, v jakém zařízení si klient váš e-mail otevře.
|
|
Náhledy emailu v různých zařízeních
Je možné podívat se při vytváření e-mailu na to, jak bude vypadat v PC/mobilu?
|
|
Jednoduchý editor obrázků
Jak se pracuje s editorem obrázků? Je dostatečně jednoduchý na to, aby s ním zvládli pracovat třeba i méně zdatní jedinci?
|
|
Vlastní design pomocí HTML a CSS
Pro pokročilé uživatele je důležité, aby si mohli e-mail a vše kolem něj přizpůsobit podle sebe - obsah, design atd. Nechtějí spoléhat na šablony.
|
|
Správa souborů
Je důležité, abyste si mohli soubory v programu libovolně přesouvat, pojmenovat, označit, rozdělit, segmentovat atd.
|
|
Navržení šablony mailu na míru
V případě, že vám nevyhovují nabízené šablony a neumíte si sami vytvořit vlastní design pomocí HTML, je potřeba zásah profesionála. Některé společnosti jej nabízí za příplatek, jiné umožňují, abyste integrovali vlastní šablony vytvořené vaším externím pracovníkem.
|
|
A/B testování
A/B testování je klasická marketingová metoda, která má za cíl zvýšit konverze či konverzní poměry projektu prostřednictvím změny jednoho funkčního či designového prvku.
|
|
Editor obrázků je ve SmartMailer jednoduchý a dobře se s ním pracuje. Šablony e-mailů jsou responzivní a můžete si otevřít náhledy v různých zařízeních. Ihned tak uvidíte, jak bude váš e-mail vypadat v PC nebo na mobilu. Ve SmartMailer můžete tvořit vlastní šablony pomocí editoru nebo si dokonce nahrát šablonu z jiného nástroje pomocí HTML editoru.
SmartMailer sice nenabízí pokročilou funkci A/B testování, ale je možné si rozdělit adresáře na dvě části a provést si tak A/B testování samostatně. Je to sice delší a pracnější, ale je to rozhodně levnější varianta. Pokud byste si platili e-mailovou službu i s touto funkcí u konkurence, zaplatili byste výrazně vyšší cenu.
Samozřejmostí je pro SmartMailer správa vašich kontaktů. Můžete je jednoduše importovat i exportovat, rozdělit si kontakty na jednotlivé segmenty – v případě, že chcete některé e-maily posílat jen vybrané skupině kontaktů. Tento e-mailový nástroj podporuje vlastní pole a poskytuje opt-in formuláře, takže i po této stránce představuje usnadnění pro správu e-mailů a kontaktů. Velkou výhodou je, že jejich web je v češtině a tak nemusíte (pokud nejste jazykově zdatní) pátrat, co které názvy znamenají. Jejich stránky i správa e-mailů je poměrně přehledná a rychle jsme se v ní zorientovali.
Import kontaktů
Pokud už máte/využíváte některé kontakty, jistě vás zajímá, zda bude možné je do e-mail marketingového nástroje importovat.
|
|
Export kontaktů
Pokud se rozhodnete změnit poskytovatele, budete potřebovat své kontakty zase exportovat - přenést do jiného/nového e-mail marketingového nástroje. Pak se bude hodit export kontaktů.
|
|
Poskytnutí opt-in formulářů
Webový formulář a Double opt in Webový formulář slouží ke sběru kontaktů z Vašeho webu
|
|
Segmentování kontaktů
Segmentace kontaktů je důležitá v případě, že chcete rozdělit klienty do různých skupin a každé zasílat jiné zprávy. Např. klienti, kteří nakoupili ve vašem e-shopu a vy chcete zaslat dotazník spokojenosti/nabídku se slevou na příští nákup a pod., Klienti, kteří váhají a vy je chcete přimět k nákupu slevovou akcí atd.
|
|
Možnost odhlášení z odběru
Někdy se stane, že už pro klienta není odběr vašich e-mailů důležitý. Pak se rozhodne jej zrušit. Je vhodné, aby měli vaši klienti tuto možnost přímo v e-mailu. Nedochází tak ke spamování schránky a klient se sám rozhodne, zda chce nebo nechce newslettery odebírat.
|
|
Podpora vlastních polí
Možnost vytvářet si v projektu vlastní pole - informace.
|
|
Web v češtině
Je web společnosti i českém jazyce, nebo je k dispozici pouze AJ, popř. další cizí jazyky?
|
|

SmartMailer má klientskou podporu plně v českém jazyce. Kontaktovat je můžete pomocí kontaktního formuláře na jejich webových stránkách, e-mailu, popř. jim zavolat na klientskou linku. Překvapilo nás, že nemají k dispozici live chat pro rychlé dotazy. Proto jsme si otestovali kvalitu a rychlost jejich podpory právě pomocí kontaktního formuláře.
Podpora v češtině
Česká podpora je důležitá obzvlášť ve chvíli, kdy neovládáte cizí jazyk - nejčastěji angličtinu.
|
|
Live chat
Je podpora k dispozici na živém chatu? Můžete se na něco optat hned, jak vás otázka napadne?
|
|
Email/kontaktní formulář
Možnost kontaktovat podporu e-mailem nebo kontaktním formulářem.
|
|
Telefon
Možnost kontaktovat podporu telefonicky.
|
|
Odpověď do 24 hodin
Odpověděla nám podpora na otázky do 24 hodin?
|
|
Odpovědi/Otázky
Kolik odpovědí z kolika otázek jsme získali?
|
5/5 |
Kvalita podpory
Jak hodnotíme celkovou kvalitu podpory?
|
Výborná |
Pokud už máte zřízen účet u SmartMailer, můžete kontaktovat podporu přímo ze svého účtu/schránky. K dispozici je kontaktní formulář, kam jen zapíšete svůj dotaz a odešlete.
My jsme využili kontaktního formuláře přímo na webových stránkách SmartMailer. Odpověď nám sice nedorazila do 24 hodin, ale dostali jsme omluvu a kvalitní odpovědi s nabídkou další pomoci. Proto hodnotíme podporu SmartMailer jako výbornou.

Nezaujal vás SmartMailer? Podívejte se na naše srovnání nástrojů pro e-mail marketing.