Zendesk Recenze Zendesk Recenze

Vydáno: 9. 3. 2021

Aktualizováno: 10. 1. 2024

Shrnutí recenze

Zendesk je jednoduchý CRM systém pro živnostníky a malé firmy. Jednou z jeho výhod je snadná přizpůsobitelnost uživatelského rozhraní. Zendesk má minimalistický design, díky kterému je uživatelské rozhraní intuitivní a snadno ovladatelné.

Celkové skóre 8/10 se skládá z hodnocení všech 31 parametrů:
  • Vhodné pro
  • Délka testovací doby
  • Cena za měsíc
  • Verze zdarma
  • Databáze kontaktů
  • Historie vztahů s klienty
  • Obchodní případy
  • Kalendář
  • Organizace úkolů
  • Upozornění
  • Správa dokumentů
  • Vlastní pole
  • Týmová komunikace
  • Fakturace
  • Analýzy, statistiky a reporty
  • Jedinečné uživatelské účty
  • Uživatelské role
  • Dvoufázové ověření
  • Zálohování
  • Telefonní ústředny
  • Nástroje pro e-mailing
  • České účetní systémy
  • Synchronizace kontaktů a kalendáře
  • Nástroj v češtině
  • Další jazykové verze rozhraní
  • Vlastní přizpůsobení CRM a dokumentů
  • Mobilní aplikace
  • Nápověda v češtině
  • Video nápověda
  • Odpověď do 24 hodin
  • Odpovědi
Hodnocení redakce
hodnoceno 31 parametrů
8/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 2x Přidat hodnocení
9/10
Celkové skóre 6.5/10 se skládá z hodnocení 3 parametrů:
  • Délka testovací doby
  • Cena za měsíc
  • Verze zdarma
6.5/10
Celkové skóre 9/10 se skládá z hodnocení 11 parametrů:
  • Databáze kontaktů
  • Historie vztahů s klienty
  • Obchodní případy
  • Kalendář
  • Organizace úkolů
  • Upozornění
  • Správa dokumentů
  • Vlastní pole
  • Týmová komunikace
  • Fakturace
  • Analýzy, statistiky a reporty
9/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Jedinečné uživatelské účty
  • Uživatelské role
  • Dvoufázové ověření
  • Zálohování
10/10
Celkové skóre 7.5/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Telefonní ústředny
  • Nástroje pro e-mailing
  • České účetní systémy
  • Synchronizace kontaktů a kalendáře
7.5/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Nástroj v češtině
  • Další jazykové verze rozhraní
  • Vlastní přizpůsobení CRM a dokumentů
  • Mobilní aplikace
10/10
Celkové skóre 5/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Nápověda v češtině
  • Video nápověda
  • Odpověď do 24 hodin
  • Odpovědi
5/10

Výhody

  • Minimalistické uživatelské rozhraní.
  • Uživateslké rozhraní je v češtině

Nevýhody

  • Chybějící propojení na české služby a nástroje.

Zendesk Recenze

Finance
Celkové skóre 6.5/10 se skládá z hodnocení 3 parametrů:
  • Délka testovací doby
  • Cena za měsíc
  • Verze zdarma
6.5/10

Zendesk Finance

Zendesk Sales CRM se dělí na dvě systémová řešení – Sell a Sales Suite. Druhé zmíněné řešení je robustní nástroj vhodný pro velké firmy, které potřebují obchodní aktivity a vztahy se zákazníky řídit jiným způsobem. K tomu mají v tomto balíku k dispozici užitečné nástroje například pro automatizaci nebo pro reportování.

Délka testovací doby
Rozmezí období, ve kterém je možné systém bezplatně testovat.
14 dní
Cena za měsíc
Měsíční cena se u CRM systémů účtuje v přepočtu na jednoho uživatele.
409 Kč-4278 Kč/uživatel
Verze zdarma
Bezplatné používaní CRM systému.
Ne

Zendesk Sales CRM nabízí bezplatnou verzi k užívání. Nicméně, nástroj je možné testovat zdarma po dobu 14 dní. V testovacím období mají uživatelé k dispozici všechny funkce spadající do vybraného cenového tarifu.

Funkce
Celkové skóre 9/10 se skládá z hodnocení 11 parametrů:
  • Databáze kontaktů
  • Historie vztahů s klienty
  • Obchodní případy
  • Kalendář
  • Organizace úkolů
  • Upozornění
  • Správa dokumentů
  • Vlastní pole
  • Týmová komunikace
  • Fakturace
  • Analýzy, statistiky a reporty
9/10

Zendesk Funkce

V Zendesk CRM nechybí důležité funkce jako je modul pro vedení kontaktů, pro zachování historie komunikace se zákazníky nebo například modul pro obchodní případy.

Databáze kontaktů
Funkce pro vedení a správu kontaktů.
Ano
Historie vztahů s klienty
Zaznamenávání interakce se zákazníky s nahlížením do historie.
Ano
Obchodní případy
Modul pro přehledné vedení a správu obchodních případů.
Ano
Kalendář
Ano
Organizace úkolů
Ano
Upozornění
Ano
Správa dokumentů
Ano
Vlastní pole
Ano
Týmová komunikace
Ano
Fakturace
Ne
Analýzy, statistiky a reporty
Ano

Plánování

Pro plánování událostí a úkolů je v tomto CRM připraven kalendář a organizátor dílčích úkolů. Kalendář je možné synchronizovat s oblíbeným Google Kalendáře, s Microsoft Exchange nebo s Office 365, takže uživatelé (prodejci) budou mít důležité aktivity naplánované a přístupné ve svém oblíbeném kalendáři.

Pokud mluvíme o plánování, tak se určitě bude hodit možnost nastavit upozornění na různé nadcházející události.

Zendesk Sales CRM je vybavený dalšími moduly, které uživatelům usnadní správu a organizování dokumentů nebo vyhodnocování práce a jiných událostí pomocí analýz a reportů.

V uživatelském rozhraní je možné přidávat vlastní pole, která slouží pro přidávání specifických atributů, které je potřeba při kontaktu se zákazníkem sledovat.

Zabezpečení
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Jedinečné uživatelské účty
  • Uživatelské role
  • Dvoufázové ověření
  • Zálohování
10/10

Zendesk se snaží posilovat důvěru zákazníků, jak to jen jde. Bezpečnost údajů a citlivých firemních dat musí být za každých podmínek dokonale ošetřena. Zendesk proto nejen sám navrhuje různá bezpečnostní opatření, ale také nechává své služby a bezpečnost auditovat specialisty podle různých auditorských standardů.

Jedinečné uživatelské účty
Ano
Uživatelské role
Ano
Dvoufázové ověření
Ano
Zálohování
Ano

Cloudová bezpečnost

Služby Zendesk běží na vysoce vyspělé infrastruktuře AWS (Amazon Web Services). Tato infrastruktura je jednou z nejbezpečnějších na celém světě. Data jsou uložena v několika státech. Tím je posílená jak jejich bezpečnost před případným zneužitím, tak například proti ztrátě kvůli živelným pohromám. Tím je vlastně poměrně dobře vyřešené zálohování, kdyby se nemělo nikdy stát, že by uživatelé nějakým nedopatřením přišli o nahromaděná data.

Šifrovaný přenos dat

Veškerá komunikace, které probíhá mezi uživatelem a CRM software je šifrovaná prostřednictvím protokolu HTTPS/TLS přes veřejné sítě. Tento protokol znemožňuje odposlechy a zneužívání dat při přenosu mezi servery.

Samotní uživatelé mohou své účty zabezpečit pomocí dvoufázového ověření, což by mělo eliminovat možnost, že se k firemním datům dostane nepovolaná osoba.

Integrace
Celkové skóre 7.5/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Telefonní ústředny
  • Nástroje pro e-mailing
  • České účetní systémy
  • Synchronizace kontaktů a kalendáře
7.5/10

Zendesk má vlastní marketplace s aplikacemi třetích stran nebo s napojeními na aplikace třetích stran. Tím je velice dobře vyřešena možnost propojit Zendesk CRM s jinými nástroji, které firmě usnadňují práci.

Telefonní ústředny
Ano
Nástroje pro e-mailing
Ano
České účetní systémy
Ne
Synchronizace kontaktů a kalendáře
Ano

V marketplace jsou k dispozici napojení na oblíbené e-mailingové nástroje, e-commerce platformy jako je například Shopify. Nechybí ani služby pro telefonní a SMS ústředny, které vám pomohou s evidencí této formy komunikace.

Zendesk Marketplace

Podpora pro české aplikace a nástroje

Jedinou nevýhodou mohou být chybějící české nástroje jako jsou například oblíbené účetní systémy. Ty na Zendesk Marketplace nejsou. Samotný Zendesk je možné s těmito nástroji propojit, ale je k tomu zapotřebí kontaktovat nějakého developera, který propojení zařídí.

Užitečné funkce
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Nástroj v češtině
  • Další jazykové verze rozhraní
  • Vlastní přizpůsobení CRM a dokumentů
  • Mobilní aplikace
10/10

Za velice užitečnou věc považujeme to, že je uživatelské prostředí v českém jazyce. Pro multikulturní společnosti jsou v nastavení připraveny další jazykové verze. Ty si může nastavit samostatně každý uživatel (člen týmu) podle svého uvážení.

Nástroj v češtině
Ano
Další jazykové verze rozhraní
Ano
Vlastní přizpůsobení CRM a dokumentů
Ano
Mobilní aplikace
Ano

Vlastní přizpůsobení

Aby se týmu v CRM systému dobře a efektivně pracovalo, tak je občas zapotřebí si jej upravit podle vlastních zvyklostí. Zendesk je možné si různě přizpůsobovat. Samozřejmě každý systém má své limity. Nicméně, Zendesk je podle uživatelů poměrně snadno a dobře přizpůsobitelný.

Použití na mobilních telefonech

Zendesk má pro své uživatele připraveny aplikace pro mobilní telefony se systémem Android a iOS. V aplikacích je možné provádět veškeré práce jako na plnohodnotné desktopové verzi. Výhodou samozřejmě je, že na mobilním telefonu se vám celý CRM systém Zendesk vejde do kapsy.

Podpora
Celkové skóre 5/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Nápověda v češtině
  • Video nápověda
  • Odpověď do 24 hodin
  • Odpovědi
5/10

Zendesk bohužel nedisponuje českou nápovědou. Pro uživatele není připravena ani video nápověda, která by je rychle zasvětila do používání systému. Při prvním přihlášení do uživatelského prostředí CRM uživatele přivítá jakýsi průvodce, který ho provede prvními krůčky používání aplikace.

Nápověda v češtině
Ne
Video nápověda
Ne
Odpověď do 24 hodin
Ano
Odpovědi
3/3

Uživatelská podpora

Zendesk provozuje ticketovací software pro uživatelskou podporu, takže by bylo na pováženou, kdyby sama podpora této společnosti reagovala špatně nebo vůbec. Na uživatelskou podporu Zendesk jsme měli připravené 3 dotazy ohledně jejich CRM. Podpora nám odpověděla do jedné hodiny od zaslání dotazů. Všechny dotazy byly zodpovězené vyčerpávajícím a nápomocným způsobem. Nicméně, zde je také nutné počítat s angličtinou.


Přispět svou zkušeností
diskuze
Podělte se o názor a pomozte tak ostatním!