GoPay recenze
Shrnutí recenze
GoPay je platební brána usnadňující zákazníkům placení v jejich oblíbených e-shopech a na webech. Obchodníkům pak poskytuje řešení, jak si nenechat uniknout větší množství klientů. GoPay nabízí možnost brány Inline, Redirect nebo Mobile podle toho, co obchodníkům nejvíce vyhovuje. Nakupující zákazník tak vůbec neodejde z e-shopu, aniž by svůj nákup kompletně dokončil a zaplatil. GoPay tudíž napomáhá dotažení nákupů a zvýšení tržeb pro obchodníky.
Výhody
- Platební brána, kterou je možné využít na e-shopu, v aplikacích i přes mobil
- Můžete ji používat pro české i zahraniční platby, a to hned v 9 měnách
Nevýhody
- Cena za služby GoPay nemusí být pro některé malé obchodníky a e-shopy atraktivní
GoPay Recenze
Díky GoPay mohou vaši zákazníci provádět domácí i zahraniční platby, a to hned v několika měnách. Jmenujme kromě české koruny i dolary, eura, kuny, leva a další. GoPay umožňuje platit nejen za nákupy v e-shopech nebo služby na internetu, ale můžete si jím zaplatit i digitální obsah (např. e-knihu, elektronický magazín apod.), provádět automatické opakované platby (např. měsíční paušál pro některé programy a aplikace) nebo si zaplatit jízdenku, on-line vstupenku apod.
GoPay patří mezi nejznámější a nejvyužívanější platební brány. Má řadu užitečných funkcí, díky kterým obchodníkům zvyšuje tržby a pomáhá dotáhnout nákupy zákazníků až do konce. Zákazníkům pak usnadňuje platby. Platba GoPay je jednoduchá, rychlá a bezpečná. Klient nemusí během placení vůbec opustit prostředí webu či e-shopu.
Typy platební brány jsou děleny podle toho, na jakém zařízení je využíváte. Můžete se tak setkat s pojmy jako Inline brána, Redirect brána nebo Mobile brána. První a poslední typ je nejspíš většině lidí jasný a nebude třeba je příliš vysvětlovat. Přesto se pojďme na jednotlivé typy platby podívat blíže.
Inline brána (iFrame)
|
|
Redirect brána
|
|
Mobile brána
|
(mCommerce) |
Responzivní design
|
|
Přizpůsobení vzhledu e-shopu
|
Inline brána
Inline brána je určena obchodníkům, kteří nechtějí přijít o klienta tím, že by si objednávku rozmyslel, než odešle platbu. Proto GoPay funguje tak, že klienta nikam nepřesměruje. Okénko k platbě vyskočí přímo na e-shopu, v němž klient nakupuje (je možné jej dokonce barevně sladit s e-shopem, aby celý proces vypadal co nejvíce přirozeně), a klient tak provede celou platbu, aniž by musel z e-shopu či ze své objednávky odejít. To zajistí, že je úspěšně dokončeno větší procento objednávek.
Redirect brána
Redirect brána funguje na podobném procesu, jako Inline brána, ale klient je přesměrován ze stránky e-shopu na web GoPay. Platební okénko vypadá téměř totožně. Redirect bránu využívají klienti, jejichž zákazníci chtějí platit pomocí QR kódů nebo pomocí výzvy k platbě zaslané emailem. Po zaplacení je zákazník přesměrován zpět na e-shop/web, na němž původně nakupoval.
Mobile brána
Mobile brána je v podstatě Inline či Redirect brána optimalizovaná pro mobilní zařízení. Opět vše funguje na stejném principu, jen je designově i funkčně upraveno tak, aby bylo pro vašeho zákazníka co nejpohodlnější zaplatit přímo z mobilního telefonu. Tedy žádné miniaturní tabulky na obrazovce telefonu, ale vše pěkně pohromadě, v dostatečné velikosti, připraveno jen k zadání údajů zákazníkovy platební karty.
Platební brána GoPay je vhodná prakticky pro každého, kdo chce svým klientům a zákazníkům umožnit rychlou platbu, okamžité využívání služeb a podobně. Je hojně využívaná e-shopy, protože platba GoPay je rychlá a jednoduchá a pro klienty velmi pohodlná. Nemusí se přihlašovat do internetového bankovnictví, nemusí doma čekat s penězi při platbě na dobírku apod. U služeb nebo webů poskytující digitální obsah je to ještě důležitější. Pokud si koupíte elektronickou knihu, chcete ji číst hned, a ne čekat několik dní, až platba dorazí obchodníkovi na účet. GoPay umožní rychlý převod peněz a okamžité využití služeb.
E-shopy
|
|
Služby
|
|
Digitální obsah
|
|
Aplikace
|
|
Vstupenky
|
|
Jízdenky
|
GoPay nabízí také možnost zaslat zakoupené a zaplacené vstupenky či jízdenky přímo do jeho mobilního telefonu. Už tedy nemusíte pobíhat po městě a hledat trafiku, kde byste koupili lístky na MHD.
Vedle toho je GoPay schopen zprostředkovat i terminály (a to hned v několika variantách), které můžete využít i když nemáte předplacený žádný z tarifů GoPay.
Cena za vedení účtu GoPay a poplatky za transakce se liší podle toho, jak velký máte e-shop, a především jak velké jsou jeho obraty. Tarify jsou podle velikosti obratů rozděleny na malé, větší a extra obraty. Každý z těchto tarifů má jiné ceny a jiná specifika. Pojďme se na ně podívat podrobněji.
Procentní poplatek z transakcí
|
0,9 - 2,2 % (Dle obratu) |
Fixní poplatek z jednotlivých transakcí
|
3 Kč |
Aktivace
|
zdarma |
Měsíční poplatek
|
0 - 190 Kč |
Převod na bankovní účet
|
10 Kč |
Malý obrat
Tarif Malý obrat je určen pro obchodníky s obratem do 15.000 Kč měsíčně. Poplatek za transakci je pak 2,2 % plus 3 Kč k tomu. U tohoto tarifu je potřeba připočítat i měsíční poplatek za vedení platební brány a to 190 Kč. Vyúčtování a bankovní převod pak stojí 10 Kč.
Větší obrat
U tarifu pro větší obrat, tedy obrat nad 15.000 Kč, už jsou poplatky o něco příznivější. Platí totiž, že čím větší obrat obchodník má, tím méně ho stojí poplatky. Za transakci jsou poplatky od 0,9 do 2,2 % (podle výše obratu) a k tomu opět 3 Kč. Měsíční vedení platební brány už je ovšem zdarma. Připočíst je třeba už jen 10 Kč za vyúčtování a bankovní převod.
Extra obrat
GoPay na svých stránkách proklamuje, že tarif Extra obrat je „hoden království“. Je to vtipné a celkem výstižné. Zkrátka obchodníci s největšími obraty získávají největší výhody. Svým způsobem je to pro ně i motivace, vydělávat co nejvíce, aby na poplatcích zaplatili co nejméně. Měsíční vedení platební brány je u balíčku Extra obrat zdarma. Poplatky za transakci jsou „na míru“ a stejně tak je tomu u vyúčtování a bankovního převodu. Co si ale představit pod termínem „na míru“?
Poplatky „na míru“
„Na míru“ může být poměrně široký pojem. Není to ale tak složité, jak by se mohlo zdát. GoPay opět zvýhodňuje co nejvyšší obraty. Proto procentuální část za transakci stanoví podle měsíčního objemu plateb. Čím větší objem plateb máte, tím nižší procento zaplatíte. Fixní část ceny za transakci se pak určí podle průměrné platby. Důležité je ale i to, jak pravidelně zákazníci nakupují. Zda je to nárazově, jednou za čas, nebo v pravidelných intervalech. Opět platí, že za více plateb zasíláte výhodnější podmínky.
Zajímavostí je, že cenu za poplatky GoPay stanovuje i podle toho, v jakém odvětví se právě pohybujete. Např. pokud prodáváte alkohol, počítejte s vyššími poplatky, než pokud prodáváte oděvy, sportovní věci nebo třeba věci pro miminka.
Aktivaci platební brány vám GoPay poskytne zdarma, stejně jako její monitoring, a dokonce i případné rušení, pokud zjistíte, že ji už nevyužijete. Jediné, co u GoPay skutečně platíte, je měsíční správa platební brány, což jsme uváděli již výše. Tedy 190 Kč za měsíc u tarifu Malý obrat. U ostatních tarifů je pak zdarma i tento poplatek.
GoPay vám nabízí pro platbu až 55 platebních metod. Využít můžete platbu platební kartou (Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro). Dále můžete využít on-line platby hned u osmi nejznámějších bank, jako jsou Česká spořitelna, Komerční banka, ČSOB, Raiffeisen bank, UniCredit Bank, mBank, Fio a Poštovní spořitelna.
Kolik platebních metod podporuje
|
55 |
Apple Pay
|
|
Platba kartou
|
|
On-line bankovní platby
|
|
Elektronické peněženky
|
|
Další možnosti platby
|
Premium SMS, Paysafecard, m-platba |
GoPay však podporuje bankovní převody i u další řady bank (celkem 9), elektronické peněženky (GoPay, PayPal, Bitcoin a MasterPass) a další platby, jako jsou Premium SMS, Paysafecard nebo M-platba.
Řešení pro EET
GoPay je samozřejmě schopno propojit váš web či e-shop s EET. Jak to funguje? Údaje do EET jsou zasílány za všechny platby realizované přes GoPay bez ohledu na to, jakou platební metodu si vaši zákazníci zvolí. Datová zpráva je do EET předána v okamžiku autorizace platby. GoPay obdrží Fiskální identifikační kód (FIK), který předá obchodníkovi a zobrazí jej na účtence zákazníkovi.
Pro zjednodušení spolupráce mezi GoPay a EET se chystají dvě varianty předávání dat. Varianta A bude jednodušší a bude sloužit pro dopočet DPH na straně GoPay. Bude ideální pro obchodníky, kteří prodávají zboží za jednu sazbu DPH. Varianta B – s předáváním EET dat od obchodníka, umožní předávat do EET tržby za zboží prodávané v různých sazbách DPH.
Způsob propojení GoPay a EET je poněkud náročnější na vysvětlení, proto si jej více popíšeme přímo ve srovnání, nikoli zde, v recenzi produktu.
Soukromý účet GoPay
Zajímavostí služby GoPay je i soukromý účet, který není určen pro obchodníky, nýbrž pro běžné uživatele. Jeho zřízení i vedení je zdarma a funguje zcela jednoduše. Po založení si na něm dobijete kredit zasláním peněz přes GoKupon nebo prostřednictvím Premium SMS. Pak už jen nakupujete, jak jste zvyklí a místo zadávání údajů z vaší platební karty nebo přihlašováním do svého internetového bankovnictví platíte rychle, pohodlně i bezpečně pomocí svého soukromého účtu GoPay. Peníze odtud můžete posílat nejen v rámci nákupů v e-shopech a celkově na internetu, ale i na jakékoli jiné bankovní účty. Všechny své platby máte na účtu pod kontrolou a nic vás to nestojí.
Soukromý účet GoPay je určitě zajímavý nápad, který si bude svou cestu na veřejnost ještě chvíli prorážet, ale věříme, že potenciál určitě má.
GoPay je platební brána podporující jak platby v rámci České republiky, tak ty zahraniční. Zvyšuje úspěšnost dokončení plateb – a tím pádem i objednávek v e-shopech a celkově na internetu tím, že klient po celou dobu platby zůstává na stejných webových stránkách, kde nakupoval.
Platby ze zahraničí
|
|
Platby v rámci ČR
|
|
Opakované platby
|
|
Zapamatování karty
|
|
Veřejně dostupná API dokumentace
|
|
Služba 3D Secure
|
Co se týká zahraničních plateb, tak brána GoPay umí přijímat platby v korunách, dolarech, eurech, librách, ale přijímá i polské zloté, maďarské forinty, chorvatské kuny, rumunské lei nebo bulharské leva.
Další výhodou je možnost zaškrtnout při platbě políčko, aby si systém klientovu platební kartu zapamatoval. Pokud tak klient učiní, nemusí napříště svou kartu vůbec vytáhnout z peněženky, ani zadávat žádná čísla. Zaplatí jednoduše – a bezpečně – na jedno kliknutí, protože systém si už jeho kartu pamatuje a sám ji nabídne k zaplacení.
Velmi výhodný je GoPay i v případě, že je nutné opakovaně – např. každý měsíc, kvartál či rok strhávat určitou částku z karty – např. při placení satelitu, programů v PC apod. Stejně to funguje i u mobilních a počítačových aplikací.
Pokud se stane, že máte k fungování, produktům, nebo celkově ke službě GoPay nějaký dotaz, nabízí se hned několik možností na jeho vysvětlení. Můžete využít nejčastější otázky a odpovědi, které jsou poměrně dobře propracované, na webu jich najdete dost a věřím, že vám v mnohém pomohou. Pokud byste přece jen odpověď nenašli, nebo se v něčem nevyznali, můžete zavolat na klientskou podporu, nebo jim napsat e-mail. GoPay sice nemá na svých stránkách on-line chat, ale jsou k dispozici na facebookových stránkách, kde funguje on-line messenger. Pro krátké rychlé dotazy je to vhodná volba.
FAQ
|
|
On-line chat
|
(- ale rychlá poradna na FB) |
E-mail/kontaktní formulář
|
|
Telefon
|
|
Odpověď do 24 hodin
|
|
Otázky
|
5/5 |
My jsme kontaktovali pracovníky GoPay pomocí e-mailu. Odpověděli poměrně stručně, avšak věcně. Odpověď bohužel nestihli do 24 hodin, ale to se dá omluvit i současnou dobou – koronavirus a ještě období před Vánocemi, kdy mají jistě řadu dotazů k placení kartou od zákazníků. Se spoluprací jsme byli spokojeni.
Integrace platební brány
Než spustíte svou platební bránu, je potřeba, abyste měli co nejlépe vyřešenou integraci. Jedině tak budou objednávky fungovat v pořádku a vy si ušetříte spoustu času se správou platební brány. GoPay umožňuje nastavit – naprogramovat integraci platební brány ještě před podpisem smlouvy. Dokumentace k API a integrační manuál jsou totiž dostupné na jejich webových stránkách. Vy si tak můžete vše předem nachystat a po schválení ceny, až vám GoPay zašle přístupové kódy, rovnou svou platební bránu otestovat.
Po otestování integrace je dobré zkontrolovat, zda testovací platba proběhla tak, jak měla a zda správně zasíláte tzv. notifikační URL. Tímto testování integrace a fungování platební brány končí. Je-li vše v pořádku a běží správně, GoPay vám zašle provozní údaje pro přijímání plateb v reálném platebním prostředí.
Platební brána GoPay podporuje nejznámější e-shopové platformy, jako jsou Shoptet, Shopify, Eshop-rychle, UPgates, Webareal, Shopsys a další. Dále podporuje open source systémy, např. WooCommerce, PrestaShop, OpenCart nebo Magento.
Shoptet
|
|
Shopify
|
|
Shopsys
|
|
Webareal
|
|
Eshop-rychle
|
|
Oxyshop
|
|
UPGates
|
WooCommerce
|
|
Drupal
|
|
PrestaShop
|
|
Magento
|
|
OpenCard
|
Podívejte se na naše pravidelně aktualizované srovnání platebních bran.
Naši návštěvníci přispěli k článku o GoPay následující diskuzí a názory - 2 zkušeností
Č tu samou chválu a přednosti platební brány GOPAY. Trošku je tam velká lež. Jsem jejich klientem cca 8 let. Platby vybrané z mých eshopu by měli poukázat následující měsíc do 4 dne. minimálně 3-4 x do roka se musím o své peníze doprošovat. Dnes je 13.3.2024 a peníze nemám stále na svém účtu. Takže jim vlastně poskytuji bezúročnou půjčku. Takže končím a přecházím ke konkurenci.
Ověření při aktivaci GoPay peněženky provádějí lidé, takže je pochopitelné, že proces trvá déle. Co ale nechápu, když lidé ručně ověří adresu a doklad v řádu minut a ověření bankovního účtu, ze kterého jsem poslal ověřovací platbu okamžitým převodem, není ani po hodinách vyřízené a na infolince mi nepříjemná paní sdělí, že to trvá 1-3 dny, v době, kdy banky mají API a platbu je možno automatizovaně ověřit v řádu sekund, mi přijde opravdu zbytečné. Kromě toho GoPay jako jediná z českých platebních bran (pokud vím) nikdy neintegrovala MasterCard Mobile, čímž mi dlouho komplikovala život. Teď už je to jedno, když tato služba zanikla, ale obávám se, že s Click to Pay to u GoPay bude podobné.