Newsletter – pro někoho zbytečná záležitost, pro jiného obtěžující e-maily a pro jiného jasný způsob, jak dosáhnout lepších prodejních výsledků. Faktem je, že pokud se věnujete online marketingu a chcete v něm být co nejúspěšnější, bez rozesílání newsletterů to nepůjde, nebo alespoň ne tak dobře. Pojďme se v dnešním článku podívat tomuto způsobu obchodování na internetu na zoubek a vysvětlit si, proč je tak úspěšný i co proto udělat, abyste díky e-mail marketingu zvýšili své prodeje i vy.

Kouzlo úspěšných prodejů – smysluplný newsletter

Newsletter Vyzva K Akci

Newslettery a e-mail marketing jsou skutečně způsobem, jak dosáhnout vyšších prodejů. Není to totiž placená reklama, která se může zobrazit každému (i když je pravda, že i u placené reklamy je dnes již možné využívat personalizaci). Newsletter totiž posíláte klientům, kteří se na vašich webových stránkách přihlásili k jeho odběru, což znamená, že mají o informace o vašem zboží, produktech nebo vaší činnosti zájem. Jejich zasíláním poskytujete klientům informace o novinkách a akcích, ale také můžete informovat o sobě a ukázat se v tom nejlepším světle. Lidé mají rádi, když o jiných lidech ví co nejvíce. Pokud vám nevadí podělit se o vaše soukromí, můžete k tomu newsletter využít. Díky tomu vás zákazníci lépe poznají a bude pro ně mít vaše zboží vyšší hodnotu. Je to totiž způsob, jak budovat se zákazníky vztah a to vám klasická placená reklama neumožní.

Aby byly vaše newslettery úspěšné, nestačí je jen rozesílat. Je potřeba dodržovat určitá pravidla, legislativu a také klienty nenudit informacemi, o které zájem třeba vůbec nemají. Také nestačí bombardovat je jednou obchodní nabídkou za druhou. To je časem přestane bavit a buď vaše e-maily přestanou číst, nebo se z odběru rovnou odhlásí. Jak tedy na to, aby byly vaše newslettery opravdu úspěšné a neminuly se účinkem?

Můžete se samozřejmě inspirovat u kolegů, nebo si jednoduše nějaký najít a zaregistrovat se do něj, ale lepší je předem vědět, do čeho jdete. My jsme otestovali řadu nástrojů a ty nejlepší jsme zveřejnili i s podrobnými recenzemi v našem srovnání nejlepších nástrojů pro e-mail marketing. Mrkněte na ně a vyberte si nástroj, který vám bude nejlépe sedět.

Sběr kontaktů a budování vztahu s klientem

Abyste byli úspěšní a prodávali pomocí newsletterů co nejvíce, je potřeba začít budovat databázi kontaktů. To se může někomu jevit jako zcela jednoduché, a pro někoho to naopak může být problém.

Kontakty do své databáze sbíráte tím, že na webové stránky umístíte formulář pro odběr nebo vyskakovací pop-up okno. Aby se klienti přes okno či formulář přihlásili, musí nejprve na vaše webové stránky vstoupit a obsah by je měl zaujmout natolik, že se k odběru přihlásí.

Dbejte vždy na to, aby přihlašování odběrů probíhalo podle GDPR – klient by měl projít tzv. funkci double opt-in, tedy přihlásit se na vašem webu a ve svém e-mailu pak odběr ještě potvrdit.

Takovýto poctivý sběr kontaktů bude sice trvat trochu déle, ale oceníte ho vy i vaši zákazníci. Pomáhá totiž k již zmiňovanému budování vztahu mezi vámi a klienty a budete mít jistotu, že vaše e-maily dostanou lidé, kteří o to skutečně stojí – a ideálně využijí vaše služby, nebo zakoupí vaše zboží.

Pozor Pozor

Můžete narazit na údajně skvělou šanci, jak přijít k novým kontaktům - tím je prodej již nasbíraných kontaktů, ovšem z cizí databáze. Pro někoho to může být zajímavé, ale ve skutečnosti to žádná výhra není. Kontakty, za které můžete zaplatit nemalé peníze, si totiž váš newsletter vůbec nevyžádaly. Proto nemusí být tito lidé příliš nadšeni, že jim chodí. Navíc takovým rozesíláním newsletterů porušujete GDPR - jak už jsme si výše vysvětlili - nedojde zde k dvojitému potvrzení odběru. Chcete vědět, jak začít e e-mailovým marketingem?

Jak často přes e-mail s klienty komunikovat

Další důležitou otázkou, kterou si mnozí online obchodníci využívající e-mailing pokládají, je jak často newslettery rozesílat. Pokud to bude málo, klienti na vás mohou zapomenout, pokud naopak hodně, můžete je brzy otrávit a budou vaše e-maily brát jako spam. Pak se mohou z vašeho odběru odhlásit a vy přijdete o pracně získaného klienta.

Četnosti rozesílání e-mailů se věnovaly i některé vědecké výzkumy. V těch vyšlo najevo, že klienti sami si přejí dostávat informační newslettery alespoň jednou týdně, tedy cca 4 – 5x do měsíce. Jsme přesvědčeni, že toto je taková zlatá střední cesta, kterou nic nepokazíte. Mějte však na paměti, že každý zákazník je jiný a že velkou roli hraje i to, co prodáváte a zda vůbec máte, o čem klienty informovat. Pokud máte k dispozici online kurz o ženských kruzích, online marketingu apod., který stačí klientovi absolvovat jednou a pak ho budou třeba zajímat jen informace kolem této problematiky, popř. nějaké doplňkové kurzy, asi nemá smysl psát mu každý den.

Jaký by měl být úspěšný newsletter?

Stavba Newsletteru

Aby newsletter skutečně zaujal a prodal vaše zboží či produkty, popř. aby klienty nalákal na vaše stránky, je potřeba, aby měl určité náležitosti. Poutavě vymyšlený předmět a napsaný preheader, měl by obsahovat dostatek informací, které chcete klientovi sdělit, nezahlcovat ho při tom zbytečnostmi, měl by “vypíchnout”, jaký užitek vaše služba či produkt klientovi přinese atd.

Toto je téma, které se těžko shrne v jednom odstavci. My jsme mu věnovali celý podrobný článek, kde se krok za krokem dozvíte, jak napsat úspěšný newsletter.

Udržujte jednotný styl newsletteru

Abyste dosáhli co nejlepších výsledků a vaše newslettery byly čtené, je kromě obsahu – textu důležitý i obsah vizuální. Dobré nástroje pro e-mail marketing mají šablony, které můžete využívat a personalizovat. Můžete je samozřejmě ponechat tak, jak jsou a doplnit pouze textem či fotografiemi. Lepší však je, když si vybranou šablonu lehce upravíte podle sebe – a budete si tento brand udržovat ve všech newsletterech.

Klient si snáze zapamatuje, který e-shop či web takové newslettery zasílá. Sjednocením svých e-mailů dosáhnete zároveň i lepší přehlednosti. Pomocí šablon totiž budou vaše e-maily nejen atraktivní, ale i přehledné. Nesmíte samozřejmě zapomenout využít nadpisy, odstavce, odrážky a případné fotografie. Nesmí chybět ani výzva k akci, tedy aby se klient proklikl na váš web a přečetl si článek, nabídku, nebo rovnou zakoupil nabízené zboží.


Co číst dále:


Přispět svou zkušeností
diskuze
Podělte se o názor a pomozte tak ostatním!