Jak začít s e-mail marketingem

E-mail marketing je jedním z nejefektivnějších řešení online marketingu, který zatím sice nevyužívá mnoho e-shopů (byť vám to možná ve vaší e-mailové schránce připadá jinak), ale postupně se k němu propracovávají stále noví obchodníci. Tento způsob obchodování online může přinášet opravdu výrazné zvýšení vašich prodejů, klíčem však je vybrat dobrý nástroj pro e-mail marketing a vědět, jak na to.

Začínáme s e-mail marketingem

Abyste vůbec mohli s e-mail marketingem začít, je potřeba najít nástroj, který vám bude vyhovovat. Ono totiž to, jak se vám s nástrojem pracuje a jak rychle si osvojíte všechny funkce, které nabízí, závisí i na vašich následujících úspěších. My jsme se na našem webu na tuto problematiku zaměřili, otestovali řadu nástrojů na e-mailing a vybrali pět nejlepších.

Srovnani Nastroju Pro Emailovy Marketing

Do vítězné trojice se probojovaly Ecomail, SmartEmailing a AWeber. Těsně v závěsu pak zůstaly GetResponse a MailerLite. Není naším cílem, abychom vám zde popisovali, v čem se jednotlivé nástroje liší a proč jsou tak dobré. Pokud máte zájem zjistit víc, stačí, když se prokliknete přes názvy jednotlivých nástrojů na podrobné recenze, nebo rovnou navštivte celé srovnání nejlepších nástrojů pro e-mail marketing.

Sběr kontaktů – svatý grál úspěchu

Pokud jste našli ten nejlepší nástroj pro e-mail marketing, který vám pomůže ke zlepšení obchodů, je to skvělé. Nyní si ale pojďme říci, jak postupovat dál. Mít vybraný vhodný nástroj totiž nestačí. Vy musíte mít především kvalitní kontakty, kterým budete své e-maily posílat.

Sbírání kontaktů pro e-mailing probíhá tak, že na své webové stránky umístíte formulář nebo vyskakovací pop-up okno s výzvou, aby si lidé zaregistrovali odběr vašeho newsletteru. Stejně tak je možné tuto nabídku umístit do objednávek – když budou klienti v závěru objednávky potvrzovat souhlas se všeobecnými obchodními podmínkami, může tam být i okénko se souhlasem k zasílání newsletteru.

Navrh Stranky Pro Sber Emailu
Model návrhu stránky (landing page) pro sběr e-mailových kontaktů.
Model návrhu stránky (landing page) pro sběr e-mailových kontaktů.

Než nasbíráte dostatečný počet kontaktů, můžete využít i svou databázi z e-mailové schránky. Dejte však pozor, abyste nabídku rozesílali těm, které to skutečně zajímá. Jinak by vaše e-maily skončily okamžitě v koši nebo ve spamu – a to nechcete.

Dodržujte legislativu – Funkce double opt-in

Při sběru kontaktů je nutné dbát na dodržování legislativy. Může se totiž snadno stát, že do vašeho odběru někdo přihlásí zcela cizí e-mailové adresy. Aby se to nestalo a nic netušící uživatel pak nedostával nevyžádanou poštu, je tady funkce double opt-in.

Nehledejte za tím nic složitého. Zájemce se přihlásí do odběru na vašich stránkách, zaregistruje tam svůj e-mail, a pak mu do e-mailové schránky od vás přijde žádost na potvrzení odběru. Pokud by dotyčný o odběru nevěděl, může jej odmítnout. Pokud se ale do své e-mailové schránky přihlásí, rozklikne váš požadavek a odběr proklikem potvrdí, víte, že vše proběhlo v naprostém pořádku a v souladu s GDPR.

Tip Tip

Kvalitní e-mailový nástroj podobnými funkcemi 1000 disponuje. Stejně tak dokáže uchovávat všechna potvrzení nebo se postarat o vymazání uživatelských údajů, pokud si to uživatel (odběratel) přeje.

Nepodceňujte segmentaci

Než začnete e-maily rozesílat, popřemýšlejte nad tím, jak vhodně své nasbírané kontakty segmentovat. Může se stát, že obsah newsletteru, který se chystáte poslat, bude vhodný pro všechny. Ale co když ne?

Segmentace Publika
Dobrá segmentace zvýší účinnost e-mailingu.

Proto je vhodné mít rozdělené klienty/kontakty podle různých kategorií – záleží na tom, co na svém webu poskytujete nebo co prodáváte.

Např. – klienti, které zajímá dětské oblečení a hračky, dále klienti, které zajímá jen dámská móda, obuv, atd. Jde samozřejmě vždy o zaměření vašeho webu nebo e-shopu.

Na textu a grafice newsletteru si dejte záležet

Už víte, komu svůj e-mail pošlete a nejspíš i tušíte, co chcete zákazníkům sdělit. Důležité však je vědět, jak takový newsletter napsat, jaké by měl mít náležitosti a jak formulovat některé věty. K tomu, abychom vám předali dostatek informací, není v tomto článku prostor. Můžete si však přečíst náš další článek o tom, jak napsat úspěšný newsletter. Chcete přece prodávat?!

Učte se průběžně, jak svůj newsletter zdokonalit

Už jste zjistili, který nástroj pro e-mail marketing je pro vás nejvhodnější, jak nasbírat první kontakty i jak odeslat první e-maily a co do nich napsat? Výsledek je však žalostný a většina obeslaných váš e-mail ani neotevřela, natož aby “splnila” vaši výzvu k akci? Nesmutněte. Nikdo učený z nebe nespadl a věřte, že i vy můžete mít newslettery stále lepší a lepší. Jak na to?

Dělejte si průběžné analýzy a sledujte, jak úspěšné vaše e-maily byly. Na co vaši klienti nejlépe reagovali? Klidně si projděte více článků o tom, jak newslettery psát a nebojte se ani nějakého toho školení.

Pokud zjistíte, že něco na klienty funguje, nebojte se to použít znovu, jen s mírnou obměnou. Pokud naopak na něco nereagovali vůbec, zamyslete se, proč tomu tak bylo. Nezaujalo je vaše zboží/nabídka, nebo byl naopak špatný text a klienti se “nechytli” hned na začátku?

Opakování je matka moudrosti a tak se nebojte vytvářet další newslettery. Netlačte na své klienty a nenuťte jim hned za každou cenu nějaký produkt. Spíše se snažte zákazníkům připomenout své stránky, nabídnout nějaký článek, kde se třeba o vás dozví více – a tím pádem se na váš web prokliknou a mohou třeba i něco zakoupit. Cílený tah na branku si můžete zkusit až později, až si budete jisti, že vaše newslettery klienti čtou a zajímají je.


Co číst dále:


Přispět svou zkušeností
diskuze
Podělte se o názor a pomozte tak ostatním!