Česká spořitelna Osobní účet Recenze
Shrnutí recenze
Česká spořitelna je jednou z největších bank působících v České republice. I přesto, že její historie sahá hluboko do minulosti, daří se jí odstranit těžkopádnost služeb, která ji ještě před pár lety zatěžovala. V tuto chvíli se dá již plno záležitostí spojených s financemi v této bance vyřešit on-line – od objednávání na pobočku, po spravování účtů a plateb v mobilním telefonu.
Výhody
- Čím více produktů klient v bance využívá, tím jsou pro něj výhodnější
- Výběry v bankomatech České spořitelny zdarma
Nevýhody
- Účet nelze založit on-line – klient se musí objednat na pobočku
- Pro účet se všemi poplatky zdarma je potřeba splnit určité podmínky
Česká spořitelna poskytuje klientům účet se zvýhodněnou službou Moje zdravé finance, nabízí úvěry, kreditní karty i kontokorent. Je schopná pomoci s půjčkami a úvěrovými produkty prostřednictvím jejich konsolidace a vyřeší s klientem i půjčky na koupi či rekonstrukci bydlení. Vedle těchto služeb disponuje velkým množstvím poboček i bankomatů, a to i v méně zalidněných městech.
Česká spořitelna nabízí osobní účet pro nové i stávající klienty zdarma. Klient nic neplatí za založení účtu, za jeho vedení, ani za příchozí platby a výběry z bankomatu České spořitelny. K účtu má platební kartu – rovněž zdarma a jako odměnu má možnost využít službu Moje zdravé finance, které učiní jeho účet ještě výhodnějším. Jak to tedy celé funguje?
Cena vedení účtu
Poplatek za vedění účtu
|
zdarma |
Vedení zdarma podmínky (bez podmínek/nějaká podmínka)
Některé banky mají pro bezplatné vedení účtu podmínky.
|
S podmínkami |
Cena za výběr z vlastních bankomatů
|
zdarma |
Cena za výběr z cizích bankomatů
|
40Kč |
Poplatek za odchozí/příchozí platby
|
zdarma |
Trvalé příkazy
Poplatek za trvalý příkaz.
|
zdarma |
Inkaso
Poplatek za inkasní platby.
|
zdarma |
Kdy má klient účet skutečně zdarma?
Aby měl klient účet zcela zdarma, je potřeba splnit určité podmínky. To má nastaveno téměř každá banka, byť v reklamách mohou prezentovat něco trochu jiného. Jsou to takové ty hvězdičky a text malými písmenky pod čarou. Česká spořitelna si na nic nehraje a přiznává veškeré podmínky rovnou.
Klient může mít svůj účet zcela zdarma, bez podmínek příchozích plateb, obratů apod. K takovému základnímu účtu bude mít bez poplatků kartu, výběry z bankomatů České spořitelny a příchozí karty. A samozřejmě i měsíční vedení účtu je zdarma. Pokud bude klient nějaké platby z účtu odesílat, budou se mu již účtovat poplatky. Proto banka nabízí službu Moje zdravé finance, která mu účet ještě více zvýhodní. Záleží ovšem na tom, jak ho bude využívat a také, zda má u banky ještě nějaký další produkt.
Co je služba Moje zdravé finance
Službou Moje zdravé finance (MZF) by Česká spořitelna ráda zvýhodnila klienty, kteří se starají o své finance, chtějí o nich mít dobrý přehled a samozřejmě chtějí šetřit. Nedělají to nezištně. Aby měl klient tuto službu a s ní i plno dalších výhod na účtu zdarma, jsou zde podmínky.
Pokud klient využije službu MZF, ale nesplní podmínky, bude za ni každý měsíc platit 100 Kč. Pokud splní první podmínku, zaplatí pouze polovinu, tedy 50 Kč. Tou první podmínkou je příchozí platba na účet každý měsíc (alespoň 7000 Kč), tedy pokud si klient na účet posílá výplatu, neměl by mít se splněním problém. A k tomu musí alespoň jednou zaplatit svou platební kartou v obchodě.
Aby měl klient účet zcela zdarma, musí splnit ještě další podmínku – mít u banky další aktivně využívaný produkt. Klient přitom může mít u České spořitelny uzavřené Doplňkové penzijní spoření, Životní pojištění Flexi, může pravidelně investovat, používat kreditní kartu, nebo splácet některý z úvěrových produktů této banky. Tím bude splněna druhá podmínka a klient tak získá nejen mnohem více výhod na svém účtu, ale i slevu pro odběr energií přes Českou spořitelnu.
Co všechno má klient zdarma v rámci služby Moje zdravé finance?
- Vedení účtu
- Příchozí platby v Kč v rámci České republiky
- Debetní kartu
- Výběry z bankomatů České spořitelny
- Kontokorent
- Odchozí platby v rámci České republiky zadané elektronicky
- Internetové a mobilní bankovnictví Georg
Služby v rámci MZF navíc:
- Nabídka zvýhodněných cen energií
- Pravidelné schůzky s bankéřem
- Online pomocník MZF uvnitř internetového bankovnictví
Platební možnosti u České spořitelny
Stejně jako jiné banky i Česká spořitelna se snaží vycházet svým klientům vstříc v možnostech jejich placení co nejvíce. Platby tak mohou odesílat pomocí internetového bankovnictví z počítače i z mobilního telefonu. K tomu ale mají další zajímavé možnosti, které jim přináší jejich platební karta.
První možností, jak platit v obchodech (nebo na internetu), je využití platební karty či bezkontaktní nálepky. Ta má stejné vlastnosti jako karta a dá se nalepit kamkoli – na peněženku, na zadní stranu mobilního telefonu… Pokud jste zvyklí platit v obchodech kartou a nechcete tahat celou peněženku, stačí, když si nálepku přilepíte na kryt mobilu a můžete vyrazit.
Další možnost, jak platit v obchodech, je využití placení mobilem nebo chytrými hodinkami. Platby umožňují aplikace pro mobilní telefony a chytré hodinky, jako jsou Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit nebo Poketka. To je opravdu velké množství možností, jak si usnadnit placení v obchodech a netahat s sebou celou peněženku nebo hotovost po kapsách. Na druhou stranu především platební nálepka na zadní straně mobilního telefonu nabádá k ostražitosti, abyste přístroj neztratili.
Aplikace Friends
Poslední možností, která je ryze v režii České spořitelny, je speciální aplikace Friends. Jedná se o aplikaci, kterou si stáhnete do svého mobilního telefonu a pak můžete poslat peníze komukoli chcete, aniž byste znali jeho číslo účtu. Stačí, když máte kontakt v mobilním telefonu, na e-mailu nebo na sociálních sítích. V aplikaci Friends si také můžete vést jednoduchý „dlužníček“, komu za co dlužíte vy, nebo kdo dluží vám – a kolik.
Jak peníze v aplikaci Friends odešlete?
Abyste mohli posílat peníze – nebo je přijímat, je potřeba, aby měly obě strany staženou aplikaci Friends, nebo se přihlásili na počítači do aplikace Friends 24. Pak už stačí jen vstoupit do své aplikace, zadat částku, kterou posíláte, uvést, ze kterého svého účtu ji chcete stáhnout a do zprávy můžete příjemci napsat poznámku se vzkazem, za co peníze posíláte. Odeslání peněz může být zabezpečeno heslem. To nikdy neposílejte ve zprávě s odkazem na vyzvednutí peněz. Nejlepší je ho dotyčnému zavolat. Bez hesla si totiž peníze nemůže vyzvednout.
Jak si příjemce peníze vyzvedne?
Příjemce dostane informaci – zprávu s odkazem na zaslání peněz. Dotyčný si otevře aplikaci Friends ve svém mobilu, případně Friends 24 na svém počítači, pokud jste mu platbu zaheslovali, zadá správné heslo a napíše číslo účtu, na který chce peníze připsat. Je to opravdu jednoduché, rychlé a hlavně – nemusíte složitě dohledávat číslo účtu příjemce, nebo čekat, až vám ho sám sdělí.
Vzhledem k tomu, že se Česká spořitelna snaží stále vyvíjet a poskytovat svým klientům nejmodernější technologie ve správě jejich financí, přišla i s novým internetovým bankovnictvím, které pojmenovala George. Jednoduchý název má evokovat jednoduchost, s jakým se v něm finance ovládají.
George přináší rychlý a velmi přehledný výčet všech klientových účtů. Klient ale může vidět i účty, ke kterým má dispozice, ať už jako spoludlužník nebo jako oprávněná osoba – např. účet manžela, účty nezletilých dětí apod. Vidět jsou dokonce i Vkladní knížky, které dříve nebyly přes servis 24 dohledatelné.
Vedle účtů si může klient zobrazovat grafy a přehledy příjmů a výdajů, stahovat si elektronické formuláře, nebo si domluvit s bankéřem sjednání produktu a v Georgi jej pak jednoduše podepsat, aniž by se musel dostavit na pobočku.
Rychlejší a pohodlnější jsou i platby. Snadno můžete dohledat čísla účtů, na která už jste dříve poslali nějaké peníze, uložit si je do paměti, spravovat pravidelné a trvalé platby, inkasa a plno dalšího. Pokud potřebujete dohledat nějakou platbu z minulosti, je to nyní otázka pár sekund. Vyhledávání je rychlé a jednoduché. Žádné procházení jedné položky po druhé.
Pokud se stane, že přece jen něco nedohledáte, nebo prostě potřebujete pomoc, je možné využít bankovního poradce on-line, který je k dispozici 24 hodin denně.
Tím hlavním, co má George jinak než servis 24, je zabezpečení účtů klienta. Zatímco dříve stačilo klientské číslo a heslo, nyní je potřeba přihlášení ještě přes autorizovanou SMS, nebo přes tzv. George klíč. A to jak v případě přihlašování do aplikace, tak v případě provádění plateb a změn na účtech a v nastavení.
George v mobilu
Pro klienty, kteří chtějí mít své online bankovnictví vždy při ruce a nechtějí spoléhat pouze na přihlášení přes počítač, je k dispozici tzv. George v mobilu. Jedná se o přístup do bankovnictví pomocí mobilní aplikace, kterou si klient stáhne a jednoduše se do ní přihlásí údaji, které má ke svému internetovému bankovnictví – George.
Jednou z velkých výhod je zabezpečené přihlašování a odesílání plateb, případně provádění změn v této aplikaci. Není totiž nutné se pokaždé přihlašovat pomocí několika bezpečnostních čísel, kódů a hesel, jako u George v počítači. Tady si můžete vybrat i jinou formu přihlášení – pomocí číselného kódu, gesta, nebo otisku prstu. George zatím neumí rozeznávat face ID, ale třeba se časem klienti dočkají.
Co je George?
George v mobilu vám poskytne rychlý přehled zůstatků na vašich účtech, můžete se jimi proklikat na příchozí odchozí platby, můžete odesílat peníze, nebo si je přeposílat z jednoho účtu na druhý a v některých případech je možné i upravovat některá nastavení – např. trvalé platby na účtu. Naopak založení inkasa byste v této aplikaci hledali zbytečně. Pokud potřebuje klient zadat souhlas k inkasu, třeba do mateřské školky, musí si otevřít George v počítači.
Co je velkou výhodou George v mobilu, je rychlost odchozích plateb. Pokud chcete odeslat platbu na účet, který už jste někdy k platbě využívali, stačí napsat první čísla, nebo název účtu a George vám ho sám vyhledá. Pokud chcete poslat peníze někomu, koho máte v příchozích platbách, stačí kliknout na konkrétní číslo účtu a můžete mu peníze odeslat. Žádné přepisování čísel na papír, nebo složité kopírování.
Ještě rychlejší je placení pomocí složenky nebo QR kódu. Pokud máte složenku, fakturu s číslem účtu nebo nejlépe QR kódem, stačí přes fotoaparát v mobilu údaje naskenovat a George vám vše sám přiřadí do správných políček. Vy už si jen zkontrolujete, zda vše správně funguje a dáte odeslat platbu – třeba pomocí otisku prstu.
George v mobilu je jednoznačně nejlepší služba, jakou Česká spořitelna v několika posledních letech klientům poskytla a stále ji vyvíjí k lepšímu. Placení touto formou je skutečně rychlé, pohodlné a usnadňuje život mnoha lidem. Na druhou stranu vyvíjí vysoké nároky na zabezpečení mobilního telefonu, což někteří lidé mohou podcenit. Nestačí totiž jen zabezpečení aplikace a účtu jako takového. U využívání mobilní správy financí je vždy dobré mít v mobilu i kvalitní antivirus.
Počet bankomatů
|
1778 |
Druhý účet v EUR/USD
Možnost mít druhý účet v cizí měně.
|
|
Kontokorent
Má účet možnost kontokorentu?
|
|
Internetové bankovnictví
Je možné účet spravovat přes internetové bankovnictví?
|
|
Mobilní banka
Je pro správu účtu možné používat mobilní aplikaci?
|
Pobočky a bankomaty České spořitelny
Česká spořitelna jako jedna z nejstarších a největších bank v České republice a na Slovensku disponuje opravdu širokou sítí poboček a bankomatů, a to i nyní, kdy se spoustu malých poboček – hlavně dvou a tříčlenných – na malých městech ruší nebo již zrušilo.
Pokud klienti chtějí vyhledat pobočku ve svém okolí, stačí v horní liště webové stránky kliknout na „pobočky a bankomaty“. Otevře se strana s formulářem, kam klient uvede, zda hledá pobočku, bankomat, vkladový bankomat, hypoteční centrum atd. a uvede město nebo místo, kam je pro něj nejvhodnější přijít. Vyhledávač pak nabídne nejbližší pobočky i s jejich otevírací dobou. Na pravé straně si klient může rozkliknout „detail pobočky“, kde se dočte přesnou adresu, jaké služby jsou klientovi k dispozici, případně kontakty na manažera pobočky.
Vzhledem k tomu, že v poslední době je možné se na pobočky objednávat on-line a předejít tak stání ve frontách, na pravé straně hned pod „detailem pobočky“ najde klient i tlačítko k objednání na pobočku. To funguje stejně, jako při objednávání k založení účtu. Klient si vybere den a čas, který mu vyhovuje a odešle svou žádost o schůzku. Pak už stačí se jen dostavit ve stanovený čas osobně.
Bankomaty České spořitelny
Vzhledem k tomu, že Česká spořitelna poskytuje výběry zdarma především ve vlastních bankomatech, snaží se, aby byly klientům k dispozici na co nejvíce místech. V současné době banka disponuje více než 1700 bankomaty po celé České republice. Stejně jako pobočky si je klienti mohou dohledat na zmíněné stránce banky.
Pokud se rozhodnete, že si chcete založit účet u České spořitelny, je potřeba zajít na pobočku, nebo požádat o telefonní rozhovor. Samozřejmě můžete i vy rovnou zavolat na klientskou linku, ale budete zbytečně čekat na přepojení. Jednodušší je zanechat své číslo přes internetový formulář a počkat, až vám pracovník České spořitelny sám zavolá a společně účet založíte.
Pokud se rozhodnete založit si účet raději osobně na pobočce, můžete jít samozřejmě také rovnou. Abyste nečekali zbytečně ve frontě, je určitě lepší využít možnost a objednat se na pobočku předem. Schůzku si snadno domluvíte telefonicky, on-line nebo po chatu, kde vám domluví schůzku na pobočce, kterou si přejete navštívit.
Online
Účet je možné sjednat online.
|
|
Na pobočce
Účet je možné sjednat na pobočce.
|
|
Po telefonu
Účet je možné sjednat po telefonu.
|
Objednání na schůzku on-line formulářem
Pokud nechcete nikoho kontaktovat a mít vše plně ve své režii, stačí se proklikat on-line formulářem k domluvení schůzky. Máte totiž možnost najít pobočku, která je vám nejblíž, a dokonce rovnou vidět, které dny a jaké časy jsou volné. Snadno se tak objednáte v čase, který vám bude nejvíce vyhovovat.
Ještě, než si založíte účet, tak bychom vás rádi upozornili na to, že je u některých českých bank možné získat odměny za založení účtu. Největší bonusy za založení účtu jsme shromáždili v našem článku. Věděli jste, že je možné získat za založení účtu několik tisíc korun?
Internetové bankovnictví u České spořitelny
Pro klienty, kteří nechtějí – nebo nemohou – chodit vyřizovat své finanční záležitosti na pobočku a chtějí být maximálně flexibilní, má Česká spořitelna možnost spravovat finance on-line. Není to nic neobvyklého a v dnešní době už nabízí takové služby každá větší banka. Spravovat si účty on-line je prostě jednodušší, rychlejší a šetří to čas, peníze a občas i nervy. Spravování financí on-line je přitom možné třemi způsoby. Prvním je klasické internetové bankovnictví Servis 24, který byl využíván hlavně v dřívější době, ale někteří klienti jej mohou mít ještě nyní.
Druhou, novější variantou je internetové bankovnictví George, což je nová, moderní a mnohem jednodušší forma on-line správy financí. A kdo nechce otevírat počítač a chce mít přístup ke svým penězům okamžitě, může využít mobilního bankovnictví, tedy stáhnout si aplikaci George přímo do svého mobilu.
On-line chat
S uživatelskou podporou je možné komunikovat pomocí online chatu na webu banky.
|
|
Dotazy přes kontaktní formulář/e-mail
Dotaz na banku je možné zaslat pohodlně přes internetový formulář.
|
|
Dotazy po telefonu
S bankou je možné komunikovat telefonicky.
|
|
Počet zodpovězených dotazů
Bankám jsme položili několik testovacích otázek. Zde sledujeme počet položených dotazů/počet zodpovězených dotazů.
|
10/10 |
Kvalita
|
Výborná |
Nezaujala vás nabídka České spořitelna? Pojďte se podívat na náš žebříček nejlepších bankovních účtů s vedením zdarma.
Naši návštěvníci přispěli k článku o Česká spořitelna Osobní účet následující diskuzí a názory - 3 zkušeností
Již dlouho pracuji v zahraničí a pravidelně si posílám peníze z cizího účtu na účet české spořitelny.. Kurzy jsou oproti ostatním bankám katastrofa a celkové zaostává oproti ostatním bankám v ČR .. transakce s cizího účtu ba český trvá strašně dlouho někdy i 2 dny.
Jakmile se vrátím do ČR hned si zrušit u České Sporitelny účet a otevřu si ho u jiné a lepší banky !!!
George funguje bez problémů jen se to naučit milá damo
Českou spořitelnu mám v posledních letech raději a raději. Ale George je jedním z nejhorších jejich produktů. Komplikované přihlašování, ověřování, neintuitivní ovládání (už momentálně vím, že mohu kamkoliv kliknout a objeví se mi levé menu… ale pokud jdu na netu do George 1 x za půl roku a musím hledat návod, jak najdu trvalé příkazy, je to prostě blbě a ráda bych i trvaláky v mobilu… ). Protože mám ještě další dva účty v jiných bankách, mohu srovnávat třeba z Monetou a Fio… a to je nebe a dudy. Prostě George se nevyvedl. Jinak to naštěstí zachraňují lidé – bankéři ochotní poradit. Za to děkuji. Chování zaměstnanců ČS je přímo ukázkové. Milí a ochotní lidé. Alespoň ti, se kterými komunikuji já.