Yello Recenze
Shrnutí recenze
Yello je energetická společnost, která poskytuje plyn a elektřinu jak na zcela nových odběrných místech, tak pomáhá s přechodem k jejich společnosti od konkurence. Vše se dá vyjednat online nebo na telefonu. Stačí naskenovat do e-mailu staré vyúčtování od původního poskytovatele a počkat, až vás pracovníci Yello kontaktují. Velkou výhodou je jednotná sazba za plyn na celém území ČR, online aplikace, kde si klienti mohou upravovat výši záloh a kontrolovat odběry energie, ale i mobilní aplikace Yello Active, díky které sbírají body, jež lze při vyúčtování vyměnit za slevu.
Výhody
- Žádné aktivační poplatky
- Dlouhodobě výhodné smlouvy (se závazkem)
- Samoobslužný portál Moje Yello
Nevýhody
- Nemají pobočky
- Nepracují o víkendu
Jedním ze současných nejlepších poskytovatelů energií – plynu i elektřiny je společnost Yellow. Nabízí jak výhodnou elektřinu, tak plyn, u kterého nás zaujalo, že mají stejnou sazbu pro všechny regiony. Většina poskytovatelů totiž ceny upravuje právě podle cen v jednotlivých regionech, takže někteří mají plyn dražší, jiní levnější. Yello poskytuje férovou – stejnou cenu pro všechny zákazníky.
Velkou výhodou je i online správa v aplikaci Moje Yello, která je přístupná pro klienty společnosti, a dostanou se na ní přímo z jejich webových stránek. V této aplikaci mají skvělý přehled o svých energiích, odběrech i aktuálně nastavené výši záloh. Pokud se rozhodnou výši záloh měnit, opět to mohou provést prostřednictvím této aplikace. Online správu sice mají i jiné energetické společnosti, ale rozhodně ne všechny.
Plyn
Dodává společnost plyn?
|
|
Elektřina
Dodává společnost elektřinu?
|
|
Další výhody
Poskytnutí služeb při splnění určitých podmínek za výhodnější ceny.
|
(Výhody a slevy v aplikaci Yello Active) |
On-line správa
Služby je možné spravovat online přes aplikaci nebo přes internetový prohlížeč
|
|
Mobilní aplikace
Služby je možné spravovat přes mobilní aplikaci.
|
Yello Active
Yello má spoustu dalších výhod pro jednotlivce, ale i pro rodiny s dětmi. Jednou z nich je aplikace Yello Active, která přináší tipy na výlety v místech, do nichž právě jedete, nebo kde bydlíte. Pokud místa navštívíte a jste klienty Yello, stačí provést při návštěvě check-in a načtou se vám body. Ty pak můžete uplatnit při ročním vyúčtování. Yello tak přináší zajímavý způsob úspory, ale také motivace k pohybu a výletům třeba s dětmi. To si rozhodně zaslouží ocenění od nás navíc!
Nevyhovuje vám v něčem energetická společnost Yello? Podívejte se na naše srovnání nejlepších dodavatelů elektřiny.
Elektřina od Yello je poskytována ve dvou různých tarifech – Yello Single a Yello Double. Nehledejte v tom žádné zvláštnosti. První varianta je jednotarifní a je vhodná pro klienty, kteří elektřinou jen svítí a používají běžné spotřebiče. Pokud elektřinou zároveň vytápíte svůj byt či dům, popř. s ní ohříváte vodu v bojleru, máte nárok na dvoutarifní sazbu, kde se střídá nízký a vysoký proud, tedy tzv. noční a denní – chápejte ho jako levný a dražší proud. Nejen že tak neprotopíte desetitisíce, ale ještě máte možnost ušetřit, když budete v tzv. nočním proudu např. prát, vařit, žehlit atd. Toto samozřejmě není žádná specialita společnosti Yello. Nízký a vysoký proud a tzv. dvoutarifní nastavení nabízí všechny energetické společnosti. Bylo však nutné zmínit, že i Yello tuto možnost nabízí.
Smlouvy se momentálně nastavují na dobu dvou let, jedná se tedy o smlouvy se závazkem, na dobu určitou. Na druhou stranu Yello si zakládá na férovosti a tvrdí, že od jejich smlouvy můžete kdykoli odstoupit – i to je dobré vědět. Jejich smlouvy jsou dlouhodobě výhodné a jedná se o stabilního poskytovatele na trhu, proto je určitě dobré, když už smlouvu uzavíráte, volit právě tu se závazkem. Fixujete si tak stejnou cenu elektřiny na konkrétní dobu a zvyšování cen energií vás tak nemusí příliš trápit.
Jak už jsme zmínili výše, v aplikaci Moje Yello, kam mají přístup všichni klienti této společnosti, které od ní odebírají energie, si můžete kontrolovat odběry i výši záloh a také si ji podle potřeby měnit – upravovat.
Závazky
Závazek většinou znamená uzavření smlouvy na delší časové období.
|
|
Výhodné dlouhodobě
Při uzavření dlouhodobé smlouvy jsou služby cenově výhodnější.
|
|
Změna výše zálohy
Zálohy za služby je možné měnit podle aktuálních možností a potřeb.
|
Yello poskytuje také plyn, na který opět v současné době uzavírají především smlouvy se závazkem – tedy na dobu určitou, konkrétně na dva roky. Vzhledem k tomu, že je jejich sazba za plyn opravdu nízká, je smlouva se závazkem dlouhodobě výhodná. Yello si zakládá na tom, že jsou féroví a že neposkytují jen sliby , které se pak “na faktuře rozplynou”. Důvodem, proč jsou jejich sazby nízké, je stejně nastavená výše platby za odebranou kilowatthodinu, tedy za odebranou jednotku. Rozdíl je pak pouze v poplatku za plynovodní síť, který se mění podle místa odběru. Cena plynu však zůstává ve všech regionech stejná.
Yello plyn nakupuje od distributorů, netěží si ho sami. Tuto výsadu má v České republice zatím jen MND. Přesto mají ceny plynu nastaveny velice výhodně.
Výhodou je i možnost měnit výši zálohy, což se (stejně jako u elektřiny) provádí v aplikaci Moje Yello přístupné klientům této společnosti z jejich webových stránek.
Závazky
Závazek většinou znamená uzavření smlouvy na delší časové období.
|
|
Výhodné dlouhodobě
Při uzavření dlouhodobé smlouvy jsou služby cenově výhodnější.
|
|
Vlastní těžba plynu
|
|
Změna výše zálohy
Zálohy za služby je možné měnit podle aktuálních možností a potřeb.
|
Společnost Yello poskytuje energie jak na nových odběrných místech, tak pro klienty, kteří chtějí přejít od jiných energetických společností. Smlouvu s Yello si můžete sjednat online. Stačí si do kalkulačky zadat parametry – pokud je víte, ideální je, když máte staré vyúčtování od stávajícího poskytovatele elektřiny či plynu. Buď si podle něj sami parametry zadáte, vyplníte online formulář a odešlete, nebo je možné vyúčtování zaslat e-mailem s požadavkem přechodu k Yello. Operátoři vás již sami kontaktují (v obou případech) a dokončí s vámi přechod k jejich společnosti. Pomohou zároveň s výpovědí u vašeho stávajícího poskytovatele energií, abyste s tím měli co nejméně práce a starostí.
Možnost vyjednat vše online či po telefonu je samozřejmě výhoda. Na druhou stranu jsou klienti, kteří dávají přednost osobnímu jednání. To u Yello není možné, neboť nemají ani pobočky, ani neposílají své jednatele až do domu žadatelů. Další mírnou nevýhodou je, že musíte vše zvládnout ve všední dny, neboť o víkendu nepracují.
Nově
Společnost stále nabírá nové klienty.
|
|
Přechod od konkurence
Je možné přejít od konkurence. Společnost vám pomůže s přechodem.
|
|
Sjednat on-line
Služby je možné sjednat online bez nutnosti dojít do kamenné pobočky.
|
|
Sjednat telefonicky
Služby je možné sjednat telefonicky.
|
|
Mají pobočky/zákaznické centrum
Společnost má vlastní kamenné pobočky.
|
|
Jednatel až do domu
Společnost zařídí návštěvu pracovníka u vás doma.
|
|
Pracují i o víkendu
Společnost je možné kontaktovat o víkendu.
|
Klientská podpora Yello je na velmi vysoké úrovni. Spojit se s nimi můžete po e-mailu, na klientské lince nebo pomocí online chatu, což je asi nejrychlejší varianta. My jsme využili právě online chat a jsme spokojeni, i když jsme na připojení operátorky čekali cca 15 minut a některé otázky jsme museli pokládat několikrát, než je zodpověděla. Rychlejší po slečnu bylo nás informovat, že předá náš telefonní kontakt, aby se s námi spojili přímo energetičtí poradci.
Celkově jsme s klientskou podporou spokojeni a hodnotíme ji jako velmi dobrou.
Kontaktní e-mail
Společnost má oficiální e-mailovou adresu, na které je přítomná podpora.
|
|
On-line chat
Se zákaznickou podporou je možné komunikovat prostřednictvím online chatu.
|
|
Telefon
Společnost má oficiální telefonickou linku.
|
|
Zodpovězené otázky
Společnosti jsme položili několik otázek. Číslo znázorňuje počet zodpovězených otázek/počet položených otázek.
|
9/10 |
Kvalita podpory
Náš celkový dojem z uživatelské podpory.
|
Velmi dobrá |
Podívejte se na naše pravidelně aktualizované srovnání dodavatelů energií.
Naši návštěvníci přispěli k článku o Yello následující diskuzí a názory - 13 zkušeností
Nekompetentni, negramotni zamestnanci, z jejichz emailu (pokud vubec kdy nejaka odpoved dorazi) plnych pravopisnych chyb se az taji dech!
Umele navysovani cen je jiz v komentarich zmineno.
Zneuziva duvery uvazaneho zakaznika, ktery se k odberu komodit zavazal za urcitych podminek, ktere Yello drze ignoruje a nevaha se zakaznikovi pisemne vysmat.
Energie od nich jedine, az se nauci zakladni gramatiku, malou nasobilku, drzet slovo a ferove komunikovat.
Naprostá katastrofa. Když už konečně smlouva byla ukončena, tak nyní je problém s vynucením přeplatků. Jejich taktika je až groteskní a lživá, paní na telefonu mi řekla, že poslali peníze na jiný účet, chtěla jsem tedy vědět na jaké číslo účtu peníze odešly, rychle is vymyslela několik posledních čísel. Druhý den volali, že peníze odeslali, nicméně udělali chybu a neposlali je na účet jak jsem měla požadováno ve výpovědi smlouvy, ale před několika týdny je zaslali složenkou. Jejich názor byl, že složenka je nejspíš na poště. Pošta tohle tvrzení odmítla a prý si mám vyžádat podací číslo, když jsem tedy požádala Yello o podací číslo, tak mi paní řekla, že nyní vidí že peníze ještě neodešly – takže další lež. Těch telefonátu bylo asi pět a peníze steně nikde.
Tuto společnost nedoporučuju. Za leden faktura, která nikdy předtím nepřišla, vždy se fakturovalo za celý rok zpětně, navíc absolutně neodpovídá jak spotřeba, tak cena za kWh, kterou mám smluvně zajištěnou tarifem. Vysoký přeplatek 23 tisíc zaslali na účet až po urgencích. Takže ta faktura za leden je nejspíš pomsta za to, že jsem si dovolila požádat o vyplacení svých peněz. Když jsem loni žádala o snížení záloh, nešlo to. Lituju, že jsem neodešla dávno pryč, jednání katastrofa.
Neoprávněně zvýšené zálohy na plyn. Nesouhlasil jsem se zálohami ,a platím zálohy dle výpočtu z ERÚ . Po čtyřech měsících dopisování a posílání samoodečtu plynu o snížené spotřebě plynu mi poslaly výhružných dopis o odpojení plynu , výhružky soudem atd. Já mám prokazatelný přeplatek za dodávku plynu za tyto 4 měsíce a Yello po mě chtějí další peníze za jejich nehorázné zálohy ! No to už je vydírání ! Poslal jsem na tuto vyděračskou firmu stížnost na ERÚ . Slušně firmy snižují cenu plynu pod vládní strop , ale f. Yello vydírá zákazníky !
Zásadně nedoporučuji. Jsou to šmejdi. I po podání výpovědi od nás chtějí aby jsme jim platily za odběr plynu i když už jsme přešli k jinému odběrateli a odebíráme od něj.
nedoporučuji. Není chopni na zakladě umrtniho lista ukončit smlouvu. Po 2 letech po smrti manžela poslali vyučtovaní na jmeno mrtvého člověka. Od řijna 2022 řeším přeplatek.
Rozhodně nedoporučuji, nesolidní jednání. U smluv na dobu určitou přes sliby výhodné ceny na 24 měsíců cenu negarantují a navýšili ji na strop. Na době určité ovšem trvají.
Rozhodně nedoporučuji, nesolidní jednání. U smluv na dobu určitou přes sliby výhodné ceny na 24 měsíců cenu negarantují a navýšili ji na strop. Když jsem je na to upozornila, tak prý si mám pořádně přečíst smlouvu, protože nikde prý nepíší, že s fixací garantují cenu. Že mám jen zafixovanou dobu. No, proč bych si asi fixovala dobu a cenu ne. A co jsem koukala na ceníky, tak od loňska nerozlišují nízký a vysoký tarif, vše jedna cena.
jsou to darebáci, že jim není rovno. Obchoďačka, která mi na jaře nabídla produkt yello pop, nám gratulovala, že jsme si zajistili na 24 měsíců SKVĚLOU cenu elektřiny, pár měsíců na to nám zvedli zálohy a od Nového roku máme maximální ceny, které stát povolí.
Hrají si se slovíčky, z lidí dělají blbce.
NIKDY VÍC
Jedním slovem katastrofa, uvádí telefonní číslo na které se nedovoláte,nestrhávají si platby přestože máte nastavené inkaso, komunikují pouze přes e-mail,na to jim *** bílej tesák
Zajímavá zkušenost s hotline tohoto poskytovatele – paní zcela férově řekla, že cena NENÍ fixovaná a může se změnit (ale dají echo předem a prý možno odejít). To oceňuju.
Realita je úplně jinde, neochota a přeplatky z nich musí člověk tahat s několikrát jim volat. A nemluvím o tom, že fixační ceny nedodržují a drze pošlou zvýšení cen. Machačka
Stejně jako několik ostatních dodavatelů neslní svůj závazek na dodávky za stanovenou cenu za určité období s tím, že smlouva doslovně neuvádí fixaci nebo garanci této ceny, ale pouze období. V zaslaném e-mailu s dodatkem přitom jasně v textu stojí: „zasíláme Vám dodatek na zafixování ceny…“. Sedm měsíců před ukončením této smlouvy a navíc v době mimo topnou sezónu mi tato společnost nestojí o soudní spor a s radostí se s ní loučím. Už nikdy ode mě neuvidí ani korunu z kteréhokoliv odběrného místa.
Hodnotim jako nespolehliveho dodavatele, ktery nam presto, ze mame smlouvu nal dobu urcitou s pevne stanovenou zafixovanou cenou primo v dodatku smlouvy, znenadani oznamil navyseni ceni o 300 % a chce nam take takto zvysit zalohy, rozhodne ho nedoporucuji.
Tak jsme u Yello již 5 rokem zatím jsme se na vším domluvili. Že zvedli ceny v půlce smlouvy se nedá nic dělat. Udělal to každý dodavatel. Vždy máte možnost smlouvu ukončit a odejít jinam. Za mě je jejich chování standartní z porovnáním ostatních.
Me u Eon dodrzeli smlouvu s extremne nizkou cenou po celou dobu fixace. Cele dva roky jsem se klepal, kdy me prijde dopis a nic. Porusovat smlouvy je ale v CR jiz zazitym standardem