E.ON Recenze
E.ON
+ E.ON je velký dodavatel elektřiny a plynu, který nabízí vedle energií i servis a další zajímavé služby.
+ Ceny jsou dlouhodobě příznivé.
+ Svou spotřebu a zálohy můžete sledovat pomocí on-line servisu či mobilní aplikace.
-Smlouvy lze uzavřít pouze se závazkem.
-Podpora je opravdu velmi špatně řešená.
Shrnutí:
Společnost E.ON je jedním z největších poskytovatelů elektřiny a plynu na území České republiky. Vedle dodávky těchto energií nabízí i řadu dalších výhod a bonusů, jako jsou servis kotlů, kotlíkové dotace, pojistka domácnosti pro případ, že se něco porouchá v souvislosti s elektřinou atd. Vedle toho mají klienti E.ONu slevy na nákupy v obchodech, na služby a spoustu dalšího. Svou spotřebu a zálohy na energie mohou sledovat pomocí on-line servisu či mobilní aplikace 24 hodin denně.
Elektřinu od společnosti E.ON lze sjednat telefonicky, on-line i pomocí jednatele, který přijde až k vám do domu. Smlouvy jsou vždy se závazkem a to na 24 nebo 36 měsíců. Smlouvy se přitom liší podle toho, zda již jste, nebo dosud nejste zákazníkem E.ONu. Zálohy lze měnit podle potřeby.
Plyn od společnosti E.ON lze sjednat telefonicky, on-line nebo i na osobní schůzce s jednatelem, který přijde klidně až k vám domů. Vždy se jedná o smlouvy se závazkem, a to na 12, 24 a 36 měsíců. Smlouvy se drobně liší podle toho, zda již jste zákazníkem společnosti, či se jím teprve stanete. Výhodou je, že k plynu od E.ONu se vztahuje i řada servisních služeb, kotlíkové dotace a další možnosti.
E.ON patří mezi největší dodavatele energií na území České republiky. Získat od nich můžete elektřinu i plyn, ale také spoustu dalších služeb, bonusů a výhod. Vzhledem k tomu, že se jedná skutečně o velkou firmu, působí jejich služby, a hlavně jednání s klienty poněkud těžkopádně. I když se pracovnice klientských linek a on-line chatů snaží, ne vždy jsou klienti spokojení. Proto velmi oceňujeme, že řadu úkonů si mohou klienti provádět sami pomocí on-line servisu nebo mobilní aplikace. Vedle dodání energií mohou klienti využít i kotlíkové dotace, servis kotlů, pojistku pro poruchy v domácnosti způsobené elektřinou nebo plynem atd.
Plyn | |
Elektřina | |
Další výhody | |
On-line správa | |
Mobilní aplikace |
Služby 10/10
Energie 24
S aplikací Energie 24, kterou si mohou klienti stáhnout do svých mobilních zařízení, je možné 24 hodin denně sledovat spotřebu svých energií i zálohy. Stačí si zařídit potřebný účet, což se snadno provede on-line, na webových stránkách E.ONu. Pak už můžete spravovat svůj účet, zálohy i další údaje buď v počítači, nebo si stáhnout do mobilu zmíněnou aplikaci. Díky tomu budete mít vždy pod kontrolou své platby, uvidíte, zda zálohy odpovídají spotřebě, nebo je potřeba je navýšit a hlavně – nepřekvapí už vás nedoplatek.
Výhodný nákup
V rámci služby „Výhodný nákup“ si mohou klienti pořídit přes E.ON nové tepelné čerpadlo, plynový kondenzační kotel nebo elektrické kotle. Vedle prodloužené záruky na zboží získají i 100 dní úlevy od placení dodávky plynu či elektřiny.
E.ON Bonus
Zmínit musíme i E.ON Bonus, což je – jak napovídá název – bonusová služba pro klienty společnosti. E.ON jim umožňuje nakoupit si zvýhodněné skipasy, kulturu, sport, ubytování atd. Stačí se přihlásit jako zákazník E.ON na jejich webových stránkách, vybrat si, jaká služba či bonus by vás zajímala a zakoupit voucher. Pokud klienti rádi cestují, sportují, potřebují výhodné ubytování atd., pak to jistě ocení.
Elektřina od E.ONu 6.6/10
Elektřinu od E.ONu už odebírají klienti více než 20 let. Za tu dobu narostl počet jejich zákazníků na 1,3 miliony, což je opravdu úctyhodné číslo. Přesto E.ON nabízí své smlouvy pouze se závazkem, což nám přijde trochu škoda. Přitom ceny jsou pro klienty dlouhodobě výhodné, takže by jistě u společnosti zůstávali i v případě smluv na dobu neurčitou.
Závazky | |
Výhodné dlouhodobě | |
Změna výše zálohy |
U cen a druhů smluvních závazků záleží na tom, zda je klient již zákazníkem společnosti, nebo se jím teprve stane. Uzavřít smlouvu však lze na 24 nebo na 36 měsíců, přičemž delší závazek má nějaké výhody navíc, např. služby zkušeného elektrikáře v ceně tarifu. Výhodou je také možnost sledovat svou spotřebu a placené zálohy on-line, popř. v mobilní aplikaci. Pokud klient zjistí, že potřebuje výši svých záloh upravit, kdykoli tak může učinit.
Pokud klient doporučí uzavření smlouvy s E.ONem dalšímu zákazníkovi, může dokonce získat až 1500 Kč odměnu za doporučení. To je zajímavá motivace, díky které může společnost nenásilně rozšiřovat řady svých odběratelů.
Plyn od E.ONu 5/10
I plyn od společnosti E.ON klienti odebírají spokojeně již mnoho let. Společnost jim přitom nabízí hned tři možnosti smluvního závazku. Bohužel, smlouvy bez závazku nejsou možné ani u odebírání plynu. Vybírat je možné ze smluv na 12, 24 nebo 36 měsíců. U nejkratší varianty je riziko, že cena plynu může v průběhu roku růst. Lidé nejčastěji volí variantu na dva roky, protože tam mají cenu plynu fixovanou. Nejdelší varianta, tedy na 36 měsíců, nabízí k fixované ceně plynu i servis kotle a spalinových cest zdarma, což se určitě hodí.
Závazky | |
Výhodné dlouhodobě | - Fixace až na 3 roky |
Vlastní těžba plynu | |
Změna výše zálohy |
Stejně jako u elektřiny i spotřebu plynu a placení záloh mohou klienti sledovat pomocí on-line servisu, nebo v aplikaci stažené do svých mobilních telefonů. I zde je možné výši záloh v průběhu roku měnit podle potřeby. A i u plynu platí odměna 1500 Kč za doporučení nového zákazníka.
Jak si sjednat smlouvu u E.ONu 8.4/10
Ať už potřebujete sjednat zcela novou smlouvu, nebo udělat přechod od konkurenčního dodavatele, máte hned několik možností. Nejjednodušší se jeví sjednání on-line na webových stránkách, ideálně v již zmíněné aplikaci Energie 24. S novou smlouvou a přechodem od konkurence vám ale rádi pomohou i na klientské lince. Tam je možné sjednat také osobní schůzku s jednatelem společnosti, který může dorazit až k vám domů, vše s vámi probrat a dořešit. Je však potřeba nejprve zjistit, zda má společnost takového jednatele právě v lokalitě vašeho bydliště.
Bydlíte-li v okolí Brna nebo Českých Budějovic, můžete si sjednat i osobní schůzku na servisním místě/pobočce společnosti E.ON. Sjednat ji lze po telefonu nebo on-line.
Nově | |
Přechod od konkurence | |
Sjednat on-line | |
Sjednat telefonicky | |
Mají pobočky/zákaznické centrum | |
Jednatel až do domu | |
Pracují i o víkendu |
Jak přejít ke společnosti E.ON?
V první řadě je potřeba získat nezávaznou nabídku. K tomu stačí vyplnit formulář na webových stránkách společnosti a odeslat. Pracovníci vás pak na jeho základě kontaktují a nabídnou vám tarif přesně na míru vašim potřebám. U odběru elektřiny i plynu totiž vždy záleží na tom, k čemu dané energie využíváte, nebo budete využívat. Např. ke svícení a zapojení běžných domácích přístrojů, k ohřevu vody, k chodu tepelného čerpadla, k topení pomocí plynového/elektrického kotle, k vaření, k topení pomocí přímotopů atd. Každý z těchto odběrů má jinou spotřebu a na základě toho tak dostanete nabídku, aby se vám odběr energie skutečně vyplatil a neprotopili jste třeba celou výplatu.
Pokud se domluvíte na nejvhodnějším tarifu, můžete přistoupit k podpisu smluv. Ty vám pracovníci E.ONu nachystají k podpisu předem. Je však potřeba dodat některé důležité dokumenty, které se liší podle toho, o jakou smlouvu se jedná.
Pokud budete přecházet od konkurence, stačí si připravit kopii smlouvy a fakturu od předchozího dodavatele. Na jejich základě vám E.ON vypracuje nové smlouvy a zařídí odchod od předchozí společnosti. V případě nového odběru je to trochu složitější. Budete potřebovat doklady o provedení revizní a tlakové zkoušky, revizní správu o elektroměru, doklady o tom, jaký vztah máte k nemovitosti na odběrném místě a případně i smlouvu o připojení k distribuční soustavě. O tom všem vás však pracovníci E.ONu předem informují a pomohou vám vše zařídit. Poslední variantou je tzv. „přepis energií“, tedy uzavření nových smluv v případě, že jste se přestěhovali, nebo zakoupili novou nemovitost. Bude potřeba vyplnit formulář k přepisu energií, který najdete na webových stránkách E.ONu a samozřejmě dokument, kterým doložíte svůj vztah k dané nemovitosti, tedy k novému odběrnému místu.
Velkou výhodou je, že vše se dá provést on-line, za pomoci e-mailů. Není nutné obíhat úřady, dojíždět někam na pobočku apod. A pokud si přece jen nejste jisti on-line správou vašich dokumentů, vždy můžete požádat o schůzku s jednatelem společnosti, pokud tedy ve vaší lokalitě existuje.
Podpora 7.5/10
Společnost E.ON je opravdu velká. Má sice podporu klientů řešenou na všech možných „frontách“, bohužel kvalita stále pokulhává, i když se za posledních několik let hodně zlepšila. S pracovníky E.ONu se můžete spojit pomocí klientské linky, kontaktního e-mailu, nebo pomocí on-line chatu. Ten je k dispozici v pracovní době na webových stránkách společnosti. Mimo tento čas můžete zkusit ještě Messenger E.ONu, na kterém nám odpověděli dokonce i kolem šesté hodiny večer, což velmi oceňujeme.
Kontaktní e-mail | |
On-line chat | + Messenger |
Telefon | |
Zodpovězené otázky | 7/10 |
Kvalita podpory | Dostačující |
Pokud se rozhodnete zavolat na klientskou linku, obrňte se předem velkou trpělivostí. Než se dovoláte, bude to nějaký čas trvat. My jsme se proto rozhodli využít zmíněný Messenger a on-line chat. Tam nám odpověděly pracovnice během chvilky. Bohužel, než jsme se dobrali některých odpovědí, dalo to poměrně dost práce. Pokud neuvedete odběrné číslo, nebo alespoň adresu, na které chcete energie odebírat, nic se nedozvíte. Jakmile adresu prozradíte, dozvíte se jen polovinu své otázky a pak vám hned nutí schůzku, sjednání cenové nabídky atd. S takovým jednáním jsme skutečně spokojeni nebyli.
E.ON Recenze
-
Služby - 10/10
10/10
-
Elektřina - 6.6/10
6.6/10
-
Plyn - 5/10
5/10
-
Zřízení - 8.4/10
8.4/10
-
Podpora - 7.5/10
7.5/10
Jak hodnotí naši čtenáři
( Recenzí)
Zdravím, máme stejnou zkušenost. Po dvouleté výhodné ceně nám přišel mail s oznámením o navýšení ceny o 115 % (ano, opravdu to není překlep) ve VT, který „náhodou“ spadl do spamu, takže jsem stihli dát výpověď tak tak v posledním dni. Když se nic nedělo, po dovolání po 14 dnech nám bylo sděleno, že naši výpověď vlastně neobdrželi, protože při zadání „potvrzení o přečtení“ automat vyhodnotil náš mail tak, že se jím nikdo nezabýval. Takže jsme vše řešili znova. Výpověď zaslanou 6.10.2020 nám potvrdili až ke konci měsíce, takže nám přišel od ČEZu (distributora energie) dopis o neoprávněném odběru elektrické energie. Konečnou fakturu, při ukončení smlouvy k 30.10.2020 vystavili až 16.11.2020, kdy půlku měsíce nám naúčtovali za jejich „super slevněnou cenu elektřiny“, a na vrácení přeplatku mají ze zákona 14 dnů, takže 26.11.2020. K dnešnímu dni (25.11.2020) peníze na účtu samozřejmě ještě nejsou. Takže za nás, to, že se jedná o velkou firmu, která působí seriózně, je pouze klam. Možná za 2 roky, kdy nám navýší cenu zase současný dodavatel a my budeme pro E.ON novým zákazníkem, budou zase super a budou mít připravenou opravdu zajímavou nabídku. V této chvíli rozčarování a opravdu nezapomeňte si to pohlídat a vypovědět svou smlouvu včas.
S přítelem jsme se narychlo stěhovali. Bylo to spontánní. Majitel pronajímaného bytu po nás požadoval přepis z našeho dodavatele plynu a elektřiny E-ON na konkurenčního dodavatele Innogy.
Do konce smlouvy nám zbývaly 2 měsíce. Nikdy jsme se s platbou nezpozdily, vždy jsme platily včas, navíc jsme navýšily splátky!!!! Nedávno přišla příteli upomínka od e-onu, že do konce měsíce má zaplatit 5 500 Kč. To bychom byli ochotní zaplatit. Podívali jsme se do smluv, a těch 5 500 je POUZE za plyn!!! Bojíme se, kdy přijde upomínka i za elektřinu. Aspoň VÍME, ŽE K EONU SE UŽ NEVRÁTÍME!!!! Pouhý 2 měsíce a oni nám napálili plnou sankci.