ČEZ Recenze ČEZ Recenze

Hodnotil/a Redakce 5nej

26. 2. 2020

Stručně/vhodné pro

Společnost ČEZ je jedním z největších poskytovatelů energií v České republice. ČEZ klientům poskytuje primárně elektřinu a plyn, ale dokáže nabídnout i další zajímavé bonusy a výhody. Mezi ty, které klienti ocení nejvíce, patří servisní služby na opravu a kontrolu kotlů, nebo asistenční služby v případě, že se něco porouchá atd. ČEZ nabízí ale i financování energetických projektů a poskytuje službu „technologie pro váš domov“, což je např. řešení fotovoltaiek.

Celkové skóre 9/10 se skládá z hodnocení všech 24 parametrů:
  • Plyn
  • Elektřina
  • Další výhody
  • On-line správa
  • Mobilní aplikace
  • Závazky
  • Výhodné dlouhodobě
  • Změna výše zálohy
  • Závazky
  • Výhodné dlouhodobě
  • Vlastní těžba plynu
  • Změna výše zálohy
  • Nově
  • Přechod od konkurence
  • Sjednat on-line
  • Sjednat telefonicky
  • Mají pobočky/zákaznické centrum
  • Jednatel až do domu
  • Pracují i o víkendu
  • Kontaktní e-mail
  • On-line chat
  • Telefon
  • Zodpovězené otázky
  • Kvalita podpory
Hodnocení redakce
hodnoceno 24 parametrů
9/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 97x Přidat hodnocení
3/5
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 5 parametrů:
  • Plyn
  • Elektřina
  • Další výhody
  • On-line správa
  • Mobilní aplikace
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 3 parametrů:
  • Závazky
  • Výhodné dlouhodobě
  • Změna výše zálohy
10/10
Celkové skóre 7.5/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Závazky
  • Výhodné dlouhodobě
  • Vlastní těžba plynu
  • Změna výše zálohy
7.5/10
Celkové skóre 7.9/10 se skládá z hodnocení 7 parametrů:
  • Nově
  • Přechod od konkurence
  • Sjednat on-line
  • Sjednat telefonicky
  • Mají pobočky/zákaznické centrum
  • Jednatel až do domu
  • Pracují i o víkendu
7.9/10
Celkové skóre 9.5/10 se skládá z hodnocení 5 parametrů:
  • Kontaktní e-mail
  • On-line chat
  • Telefon
  • Zodpovězené otázky
  • Kvalita podpory
9.5/10

Výhody

  • Vedle dodávky elektřiny a plynu ČEZ nabízí i servisní služby na kotle, finanční poradenství ohledně dotací, technické poradenství kolem fotovoltaiek a asistenční služby.
  • Spotřebu energií mohou klienti sledovat v on-line aplikacích, kde mohou některé údaje sami upravit, aniž by museli chodit na pobočku.

Nevýhody

  • Cenovou nabídku od ČEZ klienti mohou získat individuálně, řešením na klientské lince, což je velmi zdlouhavé. Druhou možností je on-line odhad na webových stránkách, který je ale poněkud zdlouhavý.
  • Klientská podpora je velmi náročná – než se něco dozvíte, je potřeba obrnit se trpělivostí.

Elektřinu dodává ČEZ do více než 400 000 domovů denně, což je rozhodně zajímavé číslo. Zákazníci se na společnost mohou spolehnout. Díky on-line aplikacím mají svou spotřebu neustále pod kontrolou, mohou si podle svých potřeb měnit osobní údaje i výši zálohy a smlouvy lze nastavit podle potřeb klienta tak, aby platil za odběr elektřiny co nejméně.

Odebírat plyn od společnosti ČEZ je dlouhodobě výhodné. Smlouvy jsou uzavírány na základě potřeb klienta. Podle toho, jak hodlá plyn v domě/bytě využívat, mu poradci vystaví nabídky – různé typy smluv s různými podmínkami – a doporučí tu nejvýhodnější. Svou spotřebu mají klienti neustále pod kontrolou v on-line aplikacích, a dokonce v nich mohou sami měnit osobní údaje či výše záloh. Přechod od jiné společnosti je trochu komplikovanější, než uvádí ČEZ na svých stránkách. Sice vše s konkurenční firmou zařídí, ale je potřeba zajít osobně na pobočku, což nemusí každému vyhovovat.

ČEZ – Recenze

Společnost ČEZ je jedním z největších poskytovatelů energií v České republice. Svým klientům dodává elektřinu a plyn, který odebírá od společnosti RWE. Výhodu přináší dlouhodobě výhodné ceny, které jsou ale podmíněné délkou závazku ve smlouvách. Ty jsou navíc nastavovány podle toho, na co zákazníci energii využívají. ČEZ poskytuje bonusovou službu, tzv. Energetického rádce, který zákazníkům poradí, jak využití elektřiny v domácnosti funguje a také jaký druh smlouvy by pro ně v tom případě měl největší přínos. Vedle této služby mohou klienti využít i finančního poradenství, asistenčních služeb, servisních služeb, nebo tzv. „Technologie pro váš domov“.

Služby
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 5 parametrů:
  • Plyn
  • Elektřina
  • Další výhody
  • On-line správa
  • Mobilní aplikace
10/10

Cez Sluzby

Plyn
Dodává společnost plyn?
Ano
Elektřina
Dodává společnost elektřinu?
Ano
Další výhody
Poskytnutí služeb při splnění určitých podmínek za výhodnější ceny.
Ano
On-line správa
Služby je možné spravovat online přes aplikaci nebo přes internetový prohlížeč
Ano
Mobilní aplikace
Služby je možné spravovat přes mobilní aplikaci.
Ano

On-line správa

Pokud patříte mezi ty, kteří každý rok netrpělivě a s obavami vyčkávají, až jim přijde roční vyčíslení energií a neví, zda je čeká doplácení nebo naopak příjemný přeplatek, pak jistě oceníte službu, kterou ČEZ nabízí, stejně jako většina velkých dodavatelů energií. Jedná se o on-line servis, tzv. ČEZ on-line. To je aplikace, do které se můžete přihlašovat po založení svého účtu buď přes počítač, nebo pomocí mobilní aplikace a kontrolovat si veškeré své údaje včetně spotřeby energií a výše záloh. Pokud zjistíte, že je třeba údaje upravit, nebo navýšit či snížit zálohy, provedete to hned a jednoduše, bez času ztraceného čekáním na pobočce nebo na telefonu.

Servis vytápění

Poměrně zajímavou nabídkou je servis vytápění. Jedná se o měsíčně placenou službu, ve které je zahrnut pravidelný roční servis plynového kotle, povinná kontrola spalinových cest, monitoring termínů kontrol, archivování kontrol, nonstop linka a asistenční služby. V seznamu kotlů, které společnost servisuje, je až 70 typů. Tato služba je určitě hodně zajímavá, protože ušetří plno starostí navíc. Na druhou stranu však není nejlevnější. Otázkou je, zda se klientům skutečně vyplatí. Není nakonec výhodnější pohlídat si to sám?

Asistenční služby a pojištění

Další placenou službou je ČEZ asistence, která klientům zajistí pomoc při poruchách v domácnosti, zablokovaných dveřích, opravách elektrického spotřebiče, kotle, bojleru nebo průtokového ohřívače. Opraví ale i satelit, set-top box a další zařízení. Asistenční služba se vztahuje i na plynové spotřebiče, bezplatný pozáruční servis, výjezd a drobný materiál potřebný pro opravu. To vše ve výši pojistného plnění 5000 Kč. Roční pojistné přitom stojí pouze 120 Kč. Tuto službu rozhodně oceňujeme.

Finanční služby

Finanční služby od ČEZU se nevztahují na klasické bankovní služby, jak by se mohlo zdát, ale na poradenství a financování produktů a projektů vztahujících se k energiím. Zafinancovat s touto službou můžete fotovoltaickou elektrárnu, bateriové systémy, kotel i tepelné čerpadlo. Pokud tedy nad něčím podobným uvažujete, nebo se vám rozbil kotel a řešíte, kde vzít na nový, můžete zkusit finanční služby od ČEZu.

Technologie pro váš domov

Poslední službu zmíníme skutečně jen okrajově. Je především pro klienty, kteří uvažují o tom, že by se stali energeticky samostatní a pořídili si fotovoltaiku, popř. by využili dotační systém na své vytápění. ČEZ jim v rámci této služby pomůže s realizací celého projektu, včetně financování a vyřízení dotací.

Podmínky - Elektřina
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 3 parametrů:
  • Závazky
  • Výhodné dlouhodobě
  • Změna výše zálohy
10/10

Cez Elektrina

Dodání elektřiny je jedním z hlavních poslání společnosti ČEZ. Dodává tuto energii do více než 400 000 domácností a zákazníci ví, že se na ně mohou spolehnout. Díky již zmíněné on-line aplikaci mohou kdykoli kontrolovat svou spotřebu a také výši záloh. Pokud zjistí, že je nedostatečná a hrozilo by doplácení, mohou si zálohu navýšit. Naopak pokud mají pocit, že platí zbytečně mnoho, mohou ho snížit. V aplikaci si mohou upravovat i osobní údaje, adresu atd. Zkrátka pro správu odběru elektřiny nemusí chodit na pobočku a ztrácet tam drahocenný čas.

Závazky
Závazek většinou znamená uzavření smlouvy na delší časové období.
Ne (- ale mohou být)
Výhodné dlouhodobě
Při uzavření dlouhodobé smlouvy jsou služby cenově výhodnější.
Ano
Změna výše zálohy
Zálohy za služby je možné měnit podle aktuálních možností a potřeb.
Ano

Smlouvy od ČEZ mohou být se závazkem, ale nemusí. Záleží na tom, na jakém typu smlouvy se zákazník se společností dohodne a také, jaká je pro něj nejvýhodnější. Před tím, než mu pracovníci ČEZu nabídnou konkrétní smlouvy, zjišťují, zda klient elektřinou bude pouze svítit, nebo na ní i vaří, topí s ní atd. Pokud je na základě těchto informací vybrána vhodná smlouva, klient získá výhodné ceny za dodávky elektřiny a to dlouhodobě.

Podmínky - Plyn
Celkové skóre 7.5/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Závazky
  • Výhodné dlouhodobě
  • Vlastní těžba plynu
  • Změna výše zálohy
7.5/10

Cez Plyn

I dodávka plynu je prioritou společnosti ČEZ. Zemní plyn odebírají od společnosti RWE a poskytují ho svým zákazníkům na základě smluv. Smlouvy přitom nastavují podobným způsobem, jako u elektřiny. Nejprve zjistí, na co všechno bude klient plyn využívat a pak podle orientačního odhadu roční spotřeby nabídnou smlouvu. Ta je opět se závazkem, nebo bez něj. Podle délky závazku jsou pak stanovovány ceny plynu. Záleží pak už jen na klientovi, co mu vyhovuje.

Stejně jako u elektřiny jsou při vybrání správného typu smlouvy ceny za plyn od ČEZu dlouhodobě výhodné. Výši záloh i osobní údaje si mohou i odběratelé plynu měnit v on-line aplikaci, kde zároveň sledují svou spotřebu.

Závazky
Závazek většinou znamená uzavření smlouvy na delší časové období.
Ne (- ale mohou být)
Výhodné dlouhodobě
Při uzavření dlouhodobé smlouvy jsou služby cenově výhodnější.
Ano
Vlastní těžba plynu
Ne (- Plyn od RWE)
Změna výše zálohy
Zálohy za služby je možné měnit podle aktuálních možností a potřeb.
Ano

Zřízení
Celkové skóre 7.9/10 se skládá z hodnocení 7 parametrů:
  • Nově
  • Přechod od konkurence
  • Sjednat on-line
  • Sjednat telefonicky
  • Mají pobočky/zákaznické centrum
  • Jednatel až do domu
  • Pracují i o víkendu
7.9/10

společnosti ČEZ je možné uzavřít zcela nové smlouvy na dodávku plynu a elektřiny (např. pro novostavbu), převést sem dodávku od konkurenční firmy, nebo provést tzv. přepis energií, tedy přepsat smlouvy na stejné jméno z jednoho odběrného místa na nové – např. při stěhování. Zatímco u elektřiny je možné vše provádět on-line nebo po telefonu, u plynu je potřeba navštívit servisní místo/pobočku. Tam se sice lze předem objednat, přesto je dobré obrnit se trpělivostí, neboť je to často záležitost minimálně na půl dne.

Značnou nevýhodou je, že není možné sjednat prostředníka, který by přišel za klientem až domů, ideálně na odběrné místo a tam s ním vše dojednal. Některé společnosti tuto možnost mají a pro klienty je to velká pomoc. Na druhou stranu je dobré, že on-line aplikace i klientská linka fungují i o víkendu, a tak alespoň záležitosti kolem elektřiny mohou klienti vyřešit i mimo pracovní dny.

Nově
Společnost stále nabírá nové klienty.
Ano
Přechod od konkurence
Je možné přejít od konkurence. Společnost vám pomůže s přechodem.
Ano
Sjednat on-line
Služby je možné sjednat online bez nutnosti dojít do kamenné pobočky.
Ano (- pouze elektřina)
Sjednat telefonicky
Služby je možné sjednat telefonicky.
Ano
Mají pobočky/zákaznické centrum
Společnost má vlastní kamenné pobočky.
Ano
Jednatel až do domu
Společnost zařídí návštěvu pracovníka u vás doma.
Ne
Pracují i o víkendu
Společnost je možné kontaktovat o víkendu.
Ano

Orientační cenová nabídka

Cez Orientacni Cena

Stejně jako jiné firmy, i ČEZ umožňuje orientační i pevný odhad ceny za energie. Je možné vyžádat si ho na telefonické lince, kde jsou zaměstnanci velmi ochotní s tímto pomoci. Je však potřeba jim sdělit adresu odběrného místa a další údaje, kterým si klienta tak trochu „podchytí“, což se nám příliš nelíbilo. Raději jsme si udělali odhad ceny přes internet, na webových stránkách společnosti ČEZ.

Odhadní formulář je o něco složitější a pomalejší než u konkurence, neboť se každý krok odehrává na samostatné stránce a chvíli trvá, než se počítač zadanými údaji prokouše. Nejprve klient zadá, zda již má odběrné místo, kde energie odebírá, či zda se jedná o zcela nové místo. Poté zadává další kritéria, jako kdo je dosavadním dodavatelem energie, zda chce klient cenovou nabídku detailně či odhadem, nechybí výběr možností, co všechno bude elektřinou/plynem řešeno – vytápění, vaření, svícení atd. V následujícím kroku klient vybere, zda se jedná o byt či rodinný dům, kolik členů v domácnosti bydlí, a nakonec zadá číslo popisné a vybere konkrétní obec, kde bude energie odebírat. Na základě toho všeho mu kalkulačka nabídne odhadní cenu energie s tím, že si může ještě v roletce vybrat druh smlouvy, na 1,2,3 roky nebo na dobu neurčitou.

Pak už je postup pro sjednání jednoduchý. Pokud má klient zájem, klikne na příslušnou kolonku, a buď si zažádá o telefonní hovor, kde se s operátorem domluví na dalším postupu – u plynu si domluví schůzku na odběrném místě, nebo – v případě elektřiny, může využít on-line sjednání. To je jednoduché a rychlé – odhadem trvá 10 minut. Formulář vede žadatele krok po kroku k jednotlivým kolonkám, které je třeba vyplnit. Druh smlouvy si přitom klient může určit hned na začátku sám. Dobré je vědět, že toto sjednání je nezávazné a pokud si to klient rozmyslí, jednoduše nepodepíše finální smlouvy a nemusí si dělat starosti, že někde něco vyplňoval, což velmi oceňujeme.

Podpora
Celkové skóre 9.5/10 se skládá z hodnocení 5 parametrů:
  • Kontaktní e-mail
  • On-line chat
  • Telefon
  • Zodpovězené otázky
  • Kvalita podpory
9.5/10

Cez Podpora

Na to, jak velkou firmou ČEZ je, má klientskou podporu řešenou poněkud nešťastným způsobem. Můžete jim zaslat dotaz na kontaktní e-mail, ale pokud byste hledali on-line chat, budete hledat marně. Možností je samozřejmě zavolat na klientskou linku, což jsme si vyzkoušeli, ale nadšení jsme nebyli.

Kontaktní e-mail
Společnost má oficiální e-mailovou adresu, na které je přítomná podpora.
Ano
On-line chat
Se zákaznickou podporou je možné komunikovat prostřednictvím online chatu.
Ne
Telefon
Společnost má oficiální telefonickou linku.
Ano
Zodpovězené otázky
Společnosti jsme položili několik otázek. Číslo znázorňuje počet zodpovězených otázek/počet položených otázek.
8/10
Kvalita podpory
Náš celkový dojem z uživatelské podpory.
Dostačující

Hned v úvodu vás automatický hlas upozorní, že čekací doba na telefonu je dlouhá a že máte raději využít internet. Už to může některé potenciální zákazníky odradit. Nakonec sice čekací doba nebyla tak špatná, ale rozhovor s operátorkou byl dost náročný. Pokud totiž nechcete okamžitě sdělovat údaje o sobě, svém bydlišti a případném místě odběru, bude dost náročné něco se dozvědět. Na některé otázky nám nakonec ani neodpověděla, museli jsme si je dohledat přes internet.

Výhodou pro klienty ČEZu může být on-line správa přes počítač nebo mobilní aplikaci. Otázkou však je, nakolik takové jednání s klienty aplikace zachrání. Pokud totiž chcete sjednat smlouvy ohledně plynu, on-line služby vám budou k ničemu. O čekacích dobách na pobočkách společnosti je lepší nemluvit. Jsou totiž extrémně dlouhé. Pokud se rozhodnete jít vyřídit své požadavky na pobočku/servisní místo, vezměte si raději dovolenou na celý den.


Přispět svou zkušeností
Podělte se o názor a pomozte tak ostatním!

Uživatelské zkušenosti

5 zkušeností
Hodnocení - 1 Hodnocení - 2 Hodnocení - 3 Hodnocení - 4 Hodnocení - 5

Dobrý večer, v teto společnosti tričtvrtě roku řeším reklamaci faktury která mi přišla na cca 3600kč za období kdy jsem se odhlasil z bytu kde jsem byl v pronájmu..do te doby jsem mel vždy přeplatek..společnost čez to má na háku..po třičtvte roce mi konečně přišlo vyjádření na mou reklamaci a to že mou reklamaci akceptují ale že bohužel nedemontovali elektroměr po 14 dnech co měli ale až asi po 2 měsících a teď po mě chtějí asi zaplatit fakturu když už jsem tam nebydlel..hlavně že uznali chybu..jako kompenzaci mi poslali poukázku do tesca za 200kč a když je momentalně urguju že jim na to píííp tak moje číslo radeji vypnou..jo hezká společnost..a ještě mi budou říkat že nedoplatek mámřešit z majitelem..takže já projel na naftě co jsem tam jezdil ,nemluvím o volnu v práci atd..a ty pí…ové ti napišou že doufají že už je to v pořádku a at si to dořeším z majitelem báráku.. hnus

Hodnocení - 1
Martin Vidrnák
31. 5. 2022
Hodnocení - 1 Hodnocení - 2 Hodnocení - 3 Hodnocení - 4 Hodnocení - 5

Rozhodli jste se přihlásit odběr energií u ČEZ? Přečtěte si nejprve tuto recenzi a možná si to rozmyslíte!

ČEZ nabízí možnost uzavírat smlouvy na přepis energií online a jelikož jsem neměl čas chodit na pobočku, tak jsem tuto možnost využil. To byla první a dost zásadní chyba, myslet si že s ČEZem půjde něco vyřešit online (což je dnes standard). Smlouvu jsem s nimi uzavřel 10. března 2022 a do dnešního dne, kdy píši tuto recenzi (20. května 2022) přepis energií stále ještě není dokončen.
Za ty 3 měsíce a kus mezi mnou a ČEZem proběhly bez nadsázky desítky telefonátů a emailů, které mě stály hromadu času a úsilí a stejně se nic nevyřešilo.

V průběhu jsem byl několikrát (někdy ze strany ČEZu a někdy na mé vyžádání) ujištěn, že ode mě mají vše potřebné k tomu, aby přepis mohl být dokončen. Ale pak stejně vždy přišli s nějakým problémem, proč to nejde dokončit, jako že jsem jim údajně něco nedodal a tak podobně. Například informaci, k jakému datu původní majitel bytu ukončí/ukončil odběr energií od jeho dodavatele. Tuto informaci jsem totiž ČEZu nahlašoval jak telefonicky, tak po emailu a nakonec ještě osobně (telefonicky a po emailu dokonce vícekrát).

Dále musím zmínit „vynikající“ taktiku pracovníků ČEZu, když se jim nechce něco řešit. Pak Vás přeposílají za někým jiným. Například na ČEZ prodej mi sdělili: „Tohle my neřešíme, to je věc ČEZ distribuce“. Šel jsem tedy na ČEZ distribuci a tam mi sdělili: „Tohle my nemůžeme řešit, nedostali k tomu instrukce od ČEZ prodej“.

Kvalita komunikace s ČEZem, jak na jejich zákaznické lince a emailu, tak bohužel i na pobočce je vesměs otřesná. Nikdy se nedozvíte vše potřebné a přijdete na to teprve až po tom, co nastane nějaký problém, jako že Vás třeba někdo odpojí od plynu nebo elektřiny. Stejně tak otřesné je předávání informací ČEZu, kdy jim často nestačí sdělit / napsat informace jednou, ale chtějí je po Vás opakovaně.

V našem případě to celé zašlo tak daleko, že jsme se dostali do neoprávněného odběru a byl nám odpojen plyn. Hrozilo nám (a možná ještě hrozí, i když na ČEZu tvrdí, že je vše pořádku) dokonce i odpojení elektřiny (což je fakt super, když máte 2 malé děti). Zapomeňte na to, že se Vás někdo z ČEZu bude snažit kontaktovat a upozornit na skutečnost, že k Vám někdo zavítá a odpojí Vám plyn nebo elektřinu.

Nakonec jsem na pobočku musel osobně a teprve po tom začali něco řešit. Zatím jsem tam musel 2x a nestačilo to. Jsem zvědav, kolikrát tam ještě budu muset, aby se to celé dořešilo. Zjevně ani to, že se dostavíte osobně na pobočku osobně, nic nezaručuje.

Mohl bych toho okolo neschopnosti a laxnosti ČEZu napsat mnohem víc a uvést i spoustu dalších příkladů, ale nechci zase, aby z toho bylo 100 stran textu, takže bych to uzavřel doporučením: Pokud ve Vašem případě existuje nějaká jiná možnost než ČEZ, vykašlete se na ČEZ zvolte raději jiného dodavatele. Pokud z nějakého důvodu nemůžete/nechcete jiného dodavatele, pak vše řešte osobně na pobočce, ale pozor – vše si nechávejte písemně potvrdit s razítkem a podpisem, ať jde o cokoliv – když třeba předáte nějakou informaci / formulář / kontakt… zkrátka cokoliv, jinak Vám hrozí že budou tvrdit, že jste jim něco nedodali.

Hodnocení - 3
Martin Zaloga
21. 5. 2022

Zdravím, novou aplikaci ČEZ online zase vymýšlel nějaký profík. Nelze se do ní vůbec přihlásit. Ani změna hesla a kontrola přístupových údajů nepomohla. Včera 18.2 jsem 3 krat volal na ČEZ linku. Měl by někdo konečně začít uvažovat hlavou a před spuštěním do plného provozu by měl ověřit, zda to klientům bude fungovat. Je to katastrofa.

Hodnocení - 3
Online přihlášení
19. 2. 2022

Byla jsem 100% rozhodnuta přejít k vaší společnosti. Domluvila jsem se s vaším velmi ochotným kolegou, že se spojíme následující den mezi 13.00 a 14.00 hod.
Bohužel jsem vytratila mobil v garáži a zmeškala jsem hovor. Pár minut po zmeškaném hovoru jsem se snažila zpětně dovolat.
Zkoušela jsem to ještě mnohokrát ale zbytečně. Váš automat mi neustále sliboval, že mne budete kontaktovat v nebližším možném termínu.
K ničemu takovému nedošlo.
Mrzí mne to, ale jsem časově omezena a nucena podepsat smlouvu s jiným dodavatelem v pondělí v 10.00 hod.
Přesto vám přeji mnoho spokojených zákazníků.
M.H.

Hodnocení - 3
nespokojenost ke zpětné vazbě na zákazníka
3. 9. 2021

predpotopni portal v porovnani s mnd…

Hodnocení - 3
igor
29. 12. 2020