Shrnutí recenze
Pojišťovna Direct nabízí havarijní pojištění ve variantě pro auta do 5 let a nad 5 let stáří. Kryje všechna 4 hlavní rizika (živel, odcizení, vandalismus, dopravní nehoda), plus je součástí i pojištění střetu se zvěří. Nebo si zkrátka vyberete podle svých potřeb. U všech variant je součástí havarijka od Directu i základní autoasistence zdarma. Velkou výhodou je, že při sjednání online dostanete automaticky slevu 25 %. A když se něco stane, můžete využít partnerskou síť autoservisů. Jaká je má vlastní zkušenost se sjednáním havarijního pojištění od Directu?
Výhody
- Sleva 25 % při sjednání online
- Základní autoasistence zdarma
- Vlastní síť specializovaných autoservisů
- Nabízí i krátkodobé havarijko
- Sami si můžete vybrat rizika i limity
Nevýhody
- Na webu není příklad balíčků havarijního pojištění
- Chybí online live chat
- Havarijní pojištění nelze sjednat na dobu kratší než 15 dnů
- Připojištění jsou špatně dohledatelná
Moje zkušenosti, jak funguje havarijní pojištění Direct
Direct je svěží, mladá pojišťovna, která komunikuje v přátelském tónu a velmi zpříma. Snaží se proto i havarijní pojištění nabízet jiným stylem než starší zavedené pojišťovny. Můžete si u ní sjednat Allrisk pojištění, stejně jako je možné navolit si jakákoliv rizika chcete. I v otázce limitů máte volnou ruku. To je velmi potěšující a ne úplně obvyklé.
Na webu bych přesto uvítala nějakou ukázku balíčku havarijního pojištění i s možnými limity, nejen pouhé zobrazení možných rizik. Líbí se mi, že tu lze sjednat havarijko třeba i jen na 15 dní (méně nelze) a pojistit můžete i starší auto. Při škodní události se může hodit síť partnerských servisů spadajících pod Direct auto. A zejména mladší generace jistě ocení mobilní aplikaci, v níž lze vše sjednat a vyřešit bez nutnosti navštívit pobočku.
Oceňuji vstřícnost pojišťovny Direct, zamlouvá se mi styl sjednávání havarijka a při testování kalkulace mě příjemně překvapilo, jak je vše rychlé a snadné. To, co mi tady hodně chybí, je ale online chat, který by umožnil operativně zodpovědět případné otázky.

U Directu si můžete sjednat havarijní pojištění podle svých představ. Součástí nabídky je tak i Allrisk pojištění. Pro auta mladší 5 let je k dispozici GAP pojištění, které v případě totální škody dorovnává tržní hodnotu na tu kupní. Velkou výhodou je, že si můžete sami vybrat limity daných rizik. Součástí jsou navíc také základní asistenční služby, případně si můžete zvolit jeden ze 3 balíčků rozšířené asistence. Sjednání je přitom snadné, rychlé a dá se vyřídit i online nebo v mobilní aplikaci.

|
Varianty pojištění pro různá rizika
Pojišťovna má v nabídce různé varianty havarijního pojištění. Není tedy nutné pojistit se takzvaně All Risk na všechna 4 rizika (živel, odcizení, havárie, vandalismus), ale je možné zvolit například variantu pojištění pouze na rizika živel a havárie.
|
|
|
All risk pojištění
Havarijní pojištění All Risk kryje všechna 4 rizika - živel, odcizení, havárie, vandalismus. Některé pojišťovny pak mají u této varianty další různá připojištění.
|
|
|
Pojištění starších vozidel
Obecně se uvádí, že na starší vozidla se nevyplácí platit havarijní pojištění. Některé pojišťovny však jsou ochotné pojistit i starší vozidla.
|
|
|
Asistenční služby při nehodě
Pomoc v případě nehody a poruchy vozidla. Do asistence patří například odtah, výměna pneumatiky, tlumočník přes telefon, dovoz paliva a další.
|
|
Direct nabízí u havarijního pojištění v základu krytí 4 rizik. Nicméně, vandalismus a odcizení považuje za jedno z nich, takže de facto jde o krytí až 5 rizik včetně střetu se zvěří. Můžete si u nich sjednat i limit dle svého uvážení a najdete je také ve variantě krátkodobého havarijního pojištění – tam je nicméně riziko havárie mezi volitelnými připojištěními. Na webu má ovšem Direct jen obecné informace a je nutné přejít přímo do online kalkulačky, zadat osobní a kontaktní údaje a teprve pak vidíte konkrétní možnosti, což považuji za negativum.

|
Poškození živlem
|
|
|
Odcizení
Odcizení vozidla nenechavým zlodějem.
|
|
|
Havárie
Poškození vozidla při střetu s jiným vozidlem nebo nějakou překážkou. A to vlastním zaviněním.
|
|
|
Vandalismus
Poškození vozidla třetí osobou.
|
|
Kromě pojištění základních rizik si u Directu můžete sjednat i různá připojištění. Za velkou nevýhodu ale považuji, že na webu zmiňuje pouze GAP a rozšířenou autoasistenci. Jestli nabízí i jiná, nechává zahalené tajemstvím a musíte opět zamířit přímo do kalkulačky, kde se až po zadání osobních údajů dozvíte detaily. To může být pro leckoho odrazující a ani mně to není příliš po chuti.
Nicméně, zkusila jsem to a dozvěděla se, že mám na výběr: 3 druhy rozšířené autoasistence, pojištění skel, pojištění nezaviněné bouračky, pojištění dětských sedaček a zavazadel, GAP, úrazové pojištění řidiče a spolucestujícího, pojištění smrti obou rodičů ve vozidle. Po zakliknutí každé z variant se zobrazí dostupné limity a s nimi spojená různorodá cena. Ve finále jsou tedy připojištění rozmanitá, ale vadí mi, že jsou až v kalkulačce.

|
Úraz
Živelné pohromy a výkyvy počasí, ať jsou to škody od krup, spadlý strom, blesk a podobně. Úrazové pojištění se vztahuje na trvalé následky úrazu, tělesné poškození následkem úrazu i smrt následkem úrazu.
|
|
|
Náhradní vozidlo
Uhrazení nákladů na zapůjčení náhradního vozidla.
|
|
|
Skla
Pojištění skel. Od ostatních vozidel může třeba odlétnout kamínek, který vám rozbije okno. S tím připojištěním skel to pro vás nebude tak nákladná oprava.
|
|
|
Zavazadla
Pojištění odcizení nebo zničení zavazadel uvnitř vozidla.
|
|
|
GAP (garantovaná ochrana majetku)
Většinou každý rok klesá hodnota vozidla. Garantovaná ochrana majetku (GAP) pojišťovna vyplatit v případě totální nehody nebo odcizení částku, za kterou jste vozidlo koupili.
|
|
Direct se snaží mít na webu jen základní a velmi stručné informace. Což nepovažuji za zcela šťastné řešení. Pokud ale máte otázky, můžete se obrátit na klientskou podporu. Ta funguje na telefonu i na e-mailu a můžete na webu pojišťovny zanechat své telefonní číslo, aby se vám na něj pak ozval operátor. Bohužel, live chat tu není.
Jelikož je dohledávání někdy skutečně krkolomné, zkusila jsem telefonickou linku. A musím říct, že tady jsem se dočkala přímých odpovědí na všechny mé otázky, operátor byl ochotný a poradil mi i v tom, jaké volit limity a jaká připojištění se mi mohou nejvíce hodit. V tomto ohledu hodnotím Direct na výbornou.

|
Online chat
Podpora je na live chatu k dispozici k okamžité odpovědi.
|
|
|
Telefon
Podpoře se dovoláte na klientskou linku.
|
|
|
E-mail/kontaktní formulář
Podpoře můžete napsat e-mail, nebo vyplnit kontaktní formulář.
|
|
|
Pobočky
Pojišťovna má pobočky, kde vám poradí.
|
|
|
Odpověď do 24 hodin
Odpověď na naše dotazy jsme obdrželi do 24 hodin.
|
|
|
Kolik otázek zodpověděli
Kolik otázek nám podpora zodpověděla.
|
5/5 |
|
Celkové hodnovení
Jak celkově podporu klientů hodnotíme.
|
Velmi dobré |
Závěrečné shrnutí
U Directu se dá sjednat velmi výhodné havarijní pojištění, které může čítat třeba i jen jedno jediné riziko. Stačí v kalkulačce zadat hodnotu vozidla a pak už si vše volíte sami, což mi přijde úžasné. Na druhou stranu mi nesedí, že seznam připojištění není nikde viditelný a dozvíte se je až posléze při kalkulaci. I u nich je ale možné vybírat z různých limitů, což se může hodit. A při sjednání Allrisk pojištění můžete získat i zajímavé slevy závisející na výši zvolených limitů – třeba až 94% slevu na pojištění skel.
Kladně hodnotím klientskou podporu, jednoduchost sjednání a také mobilní aplikaci. Ta je intuitivní a lze v ní zařídit úplně všechno, co potřebujete. Ačkoliv mám určité výtky, ve finále mi přijde havarijní pojištění Directu jako propracovaný a v mnoha ohledech výhodný produkt.
Nejčastější otázky
Musím si k havarijnímu pojištění od Directu sjednat i povinné ručení?
Nemusíte. V kalkulaci havarijního pojištění na webu Directu vám ale bude zároveň nabídnuto i povinné ručení s různými limity. V případě, že o něj nemáte zájem, stačí ho jednoduše zrušit kliknutím na křížek vpravo nahoře.
Jaká je spoluúčast u havarijního pojištění Direct?
Výši spoluúčasti si můžete vybrat ze 4 variant: 1 000 Kč, 3 000 Kč, 5 000 Kč a 10 000 Kč. Stejně jako u jiných pojišťoven tady platí, že čím je vyšší spoluúčast, tím levnější je pojistka.
Jak často se platí havarijní pojištění Directu?
V případě, že si sjednáte krátkodobé havarijní pojištění v délce od 15 dnů, je potřeba zaplatit ho jednorázově. U ročního havarijního pojištění si můžete frekvenci plateb vybrat. Na výběr je roční placení, pololetní a čtvrtletní. U jednorázové platby (tedy u roční frekvence) dostanete slevu 6 %.
- Záznam o dopravní nehodě vyplníte online – Nabízíme návod, jak na to
- Total Brokers Havarijní pojištění Recenze
- HVP Havarijní pojištění Recenze
- ČPP Havarijní pojištění Recenze
- Slavia Havarijní pojištění Recenze
- Generali Havarijní pojištění Recenze
- Kooperativa Havarijní pojištění Recenze
- UNIQA Havarijní pojištění Recenze
- ČSOB Havarijní pojištění Recenze
- Pillow Havarijní pojištění Recenze
- Allianz Havarijní pojištění Recenze
- Kalkulačka havarijního pojištění
- Havarijní pojištění: kdy se vyplatí a na co se vztahuje?
- Co je povinné ručení a jak vybírat