Allianz Havarijní pojištění Recenze Allianz Havarijní pojištění Recenze

Hodnotil/a Redakce 5nej

29. 7. 2021

Stručně/vhodné pro

Pojišťovna Allianz má v nabídce havarijní pojištění, které dokáže pokrýt 4 hlavní rizika. Na další rizika je možné se u této pojišťovny připojistit. Pojišťovna nabízí havarijní pojištění jako doplněk k povinnému ručení. Dalo by se říct, že Allianz pojistí celý váš automobil, ale nečekejte zde takovou variabilitu havarijka jako u jiných pojišťoven. Pokud si však vyberete pro pojištění svého vozidla právě tuto pojišťovnu, tak pak se vám dostane veškerý komfort. 

Celkové skóre 9.6/10 se skládá z hodnocení všech 20 parametrů:
  • Varianty pojištění pro různá rizika
  • All risk pojištění
  • Pojištění starších vozidel
  • Asistenční služby při nehodě
  • Poškození živlem
  • Odcizení
  • Havárie
  • Vandalismus
  • Úraz
  • Náhradní vozidlo
  • Skla
  • Zavazadla
  • GAP (garantovaná ochrana majetku)
  • Online chat
  • Telefon
  • Email/kontaktní formulář
  • Pobočky
  • Odpověď do 24 hodin
  • Kolik otázek zodpověděli
  • Celkové hodnovení
Hodnocení redakce
hodnoceno 20 parametrů
9.6/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 18x Přidat hodnocení
3.3/5
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Varianty pojištění pro různá rizika
  • All risk pojištění
  • Pojištění starších vozidel
  • Asistenční služby při nehodě
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Poškození živlem
  • Odcizení
  • Havárie
  • Vandalismus
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 5 parametrů:
  • Úraz
  • Náhradní vozidlo
  • Skla
  • Zavazadla
  • GAP (garantovaná ochrana majetku)
10/10
Celkové skóre 8.3/10 se skládá z hodnocení 7 parametrů:
  • Online chat
  • Telefon
  • Email/kontaktní formulář
  • Pobočky
  • Odpověď do 24 hodin
  • Kolik otázek zodpověděli
  • Celkové hodnovení
8.3/10

Výhody

  • Základní úrazové pojištění v ceně
  • Právní poradenství v ceně
  • Možnost sjednat GAP

Nevýhody

  • Balíčky pojištění nejsou tolik variabilní jako u konkurence

Havarijní pojištění Allianz

Nabídka havarijního pojištění pojišťovny Allianz vypadá na první pohled poměrně zmatečně. V její nabídce jsou celkem 4 varianty pojištění – Komfort, Plus, Extra, Max. Nicméně varianta Komfort není vůbec havarijkem, ale je to pouze povinné ručení. O plnohodnotném havarijním pojištění se dá mluvit až od varianty Extra.

Základní parametry
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Varianty pojištění pro různá rizika
  • All risk pojištění
  • Pojištění starších vozidel
  • Asistenční služby při nehodě
10/10

Allianz Havarijni Pojisteni Zakladni

Každé havarijní pojištění by mělo pokrýt 4 hlavní rizika, která hrozí vašemu vozidlu. Tato rizika jsou – živel, odcizení, havárie, vandalismus. Krytí těchto rizik nabízí u Allianz varianta havarijního pojištění MAX. Součástí tohoto havarijního pojištění je jednak povinné ručení, ale pak také krytí škod z havarijka na základní rizika. V této variantě mluvíme o takzvaném pojištění All Risk – pojištění pro všechna rizika.

Varianty pojištění pro různá rizika
Pojišťovna má v nabídce různé varianty havarijního pojištění. Není tedy nutné pojistit se takzvaně All Risk na všechna 4 rizika (živel, odcizení, havárie, vandalismus), ale je možné zvolit například variantu pojištění pouze na rizika živel a havárie.
Ano
All risk pojištění
Havarijní pojištění All Risk kryje všechna 4 rizika - živel, odcizení, havárie, vandalismus. Některé pojišťovny pak mají u této varianty další různá připojištění.
Ano
Pojištění starších vozidel
Obecně se uvádí, že na starší vozidla se nevyplácí platit havarijní pojištění. Některé pojišťovny však jsou ochotné pojistit i starší vozidla.
Ano
Asistenční služby při nehodě
Pomoc v případě nehody a poruchy vozidla. Do asistence patří například odtah, výměna pneumatiky, tlumočník přes telefon, dovoz paliva a další.
Ano

Pojištění starších vozidel

U starších vozidel bývají pojišťovny opatrnější. Jinak tomu není ani u Allianz. Některé starší vozy se prostě pojistit nevyplatí a jiné ano. Vozidlo by nemělo být starší výroby než je rok 2000. Největším problémem pojištění starších vozidel je fakt, že vlastník vozidla si svého plechového miláčka cení jinak, než je jeho reálná hodnota. Přesto je možné u Allianz uzavřít havarijní pojištění pro starší vůz, aniž by vás to finančně zruinovalo. Pravidla pojištění starších vozidel jsou většinou striktní:

  • výroba od roku 2000
  • hmotnost do 3,5 t
  • nepoškozené a způsobilé k provozu dle platných právních předpisů

Na co lze sjednat havarijní pojištění?

U pojišťovny Allianz je možné pojistit osobní, dodávková, nákladní a montážní vozidla do celkové hmotnosti 3,5 tuny. Ve všech případech musí být vozidlo vyrobené od roku 2000. A jak je to s havarijním pojištěním pro motocykly? U Allianz není možné uzavřít havarijní pojištění na motocykl.

Rizika
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Poškození živlem
  • Odcizení
  • Havárie
  • Vandalismus
10/10

Allianz Havarijni Pojisteni Rizika

Ne, že by mělo havarijní pojištění nějaká rizika, ale vysvětlíme si, co jednotlivá rizika znamenají, protože v tom mají někteří lidé občas zmatek. Úplně na úvod je třeba říct, že havarijní pojištění je tu od toho, aby krylo škody na vašem vozidle. Funguje obráceně oproti povinnému ručení, které kryje škody na cizích vozidlech, zdraví a majetku, které jste způsobili svým vozidlem. Pokud tedy například zaviníte havárii, na vaše vozidlo spadne strom, poškodí ho kroupy nebo vandal, tak havarijní pojištění pokryje tyto škody na vašem vozidle.  Pojištění se vztahuje na vozidlo, takže k pokrytí škod dojde i v případě, že automobil řídil někdo jiný.

  • Živel – poškození živlem je nejčastější strašák majitelů vozů, kteří neparkují se svým autem v garáži. Toto riziko se vztahuje právě na události jako je poškození kroupami, spadlým stromem, ohněm, vodou a podobně.
  • Odcizení – když si pořídíte nový vůz, tak první věc, které se obáváte je nejspíš jeho krádež nebo, že někdo odcizí nějakou součást vybavení vozidla. Nezáleží na tom, jestli bydlíte v ohrožené lokalitě nebo nedotknuté čtvrti města. Zloději a jiní nenechavci se mohou vyskytovat všude.
  • Havárie – nehoda na silnici s jiným vozem nebo například náraz do nějakého předmětu. Ačkoliv havárii zaviní vaše vozidlo, tak pojišťovna pokryje z havarijního pojištění škody právě na něm.
  • Vandalismus – někdo sportuje, jiný rád vaří a další nejraději ničí cizí auta. Riziko vandalismu a uličníků číhá všude možně.

Jak už jsem psal výše, tak Allianz má havarijní pojištění All risk, které se v současné době jmenuje MAX. V tomto pojištění je nejen povinné ručení, ale také krytí všech 4 hlavních rizik na účet havarijního pojištění. K tomu je v tomto pojištění například pojištění poškození zvířetem, úrazové pojištění, pojištění skel.

Poškození živlem
Ano
Odcizení
Odcizení vozidla nenechavým zlodějem.
Ano
Havárie
Poškození vozidla při střetu s jiným vozidlem nebo nějakou překážkou. A to vlastním zaviněním.
Ano
Vandalismus
Poškození vozidla třetí osobou.
Ano
Doporučujeme Doporučujeme
Doporučení!

Ačkoliv havarijní pojištění kryje hlavní rizika, tak si vždy projděte pojistné podmínky a pojistnou smlouvu, ať 100% víte, co se na konkrétní riziko vztahuje za škody. Například, zda se riziko živel vztahuje třeba na požár nebo tornádo.

Připojištění
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 5 parametrů:
  • Úraz
  • Náhradní vozidlo
  • Skla
  • Zavazadla
  • GAP (garantovaná ochrana majetku)
10/10

Allianz Havarijni Pojisteni Ukazka

Automobilu hrozí další rizika, která je možné si připojistit nad rámec havarijního pojištění. Pokud neuzavřete takzvané All risk pojištění, máte možnost se připojistit na různá rizika, která například hrozí v konkrétní lokalitě, kde se vozidlo často nachází. Od toho jsou dobrá právě doplňková připojištění. S největší pravděpodobností máte pro svůj automobil zřízené povinné ručení, takže jste o podobných produktech, které kryjí další rizika, slyšeli.

Allianz je pojišťovna, která je celkem flexibilní. U havarijního pojištění All risk už nejspíš nebudete potřebovat další připojištění, protože vše důležité je v rámci jedné varianty (nejvyššího tarifu) havarijního pojištění pro automobily. Samozřejmě je před podpisem pojistné smlouvy nadmíru důležité se o všech rizicích, která pojištění kryje, přesvědčit a smlouvu si pečlivě projít.

Úraz
Živelné pohromy a výkyvy počasí, ať jsou to škody od krup, spadlý strom, blesk a podobně. Úrazové pojištění se vztahuje na trvalé následky úrazu, tělesné poškození následkem úrazu i smrt následkem úrazu.
Ano
Náhradní vozidlo
Uhrazení nákladů na zapůjčení náhradního vozidla.
Ano
Skla
Pojištění skel. Od ostatních vozidel může třeba odlétnout kamínek, který vám rozbije okno. S tím připojištěním skel to pro vás nebude tak nákladná oprava.
Ano
Zavazadla
Pojištění odcizení nebo zničení zavazadel uvnitř vozidla.
Ano
GAP (garantovaná ochrana majetku)
Většinou každý rok klesá hodnota vozidla. Garantovaná ochrana majetku (GAP) pojišťovna vyplatit v případě totální nehody nebo odcizení částku, za kterou jste vozidlo koupili.
Ano

Podpora
Celkové skóre 8.3/10 se skládá z hodnocení 7 parametrů:
  • Online chat
  • Telefon
  • Email/kontaktní formulář
  • Pobočky
  • Odpověď do 24 hodin
  • Kolik otázek zodpověděli
  • Celkové hodnovení
8.3/10

Allianz je možné kontaktovat prostřednictvím telefonu nebo e-mailu. Protože jde o velkou pojišťovnu, tak můžete navštívit řadu z jejích poboček, které najdete takřka v celé České republice. Tato pojišťovna sice nedisponuje live chatem, což jí v našem hodnocení ubírá nějaké body, ale to vůbec nevadí.

Při kontaktování telefonní podpory mi operátorka vše pečlivě vysvětlila a nabídla pomoc s vyplněním potřebných formulářů. Vlastně jsem po celou dobu neměl pocit, že na mě někdo pospíchá, aby mohl odbavit další telefonát. Klientská podpora této pojišťovny je v každém případě vynikající.

Online chat
Podpora je na live chatu k dispozici k okamžité odpovědi.
Ne
Telefon
Podpoře se dovoláte na klientskou linku.
Ano
Email/kontaktní formulář
Podpoře můžete napsat e-mail, nebo vyplnit kontaktní formulář.
Ano
Pobočky
Pojišťovna má pobočky, kde vám poradí.
Ano
Odpověď do 24 hodin
Odpověď na naše dotazy jsme obdrželi do 24 hodin.
Ano
Kolik otázek zodpověděli
Kolik otázek nám podpora zodpověděla.
10/10
Celkové hodnovení
Jak celkově podporu klientů hodnotíme.
Vynikající

Přispět svou zkušeností
Podělte se o názor a pomozte tak ostatním!