Generali Česká Pojištění majetku Recenze
Shrnutí recenze
Pojišťovna Generali nabízí komplexní pojištění Můj majetek, kde si můžete sjednat pojištění stavby, domácnosti, nebo obojí najednou. Do pojištění stavby se počítá trvale obývaný dům, pronajímaný dům i dům, kde jste v nájmu. Může to být i nemovitost rozestavěná nebo v rekonstrukci. Součástí pojištění jsou i vedlejší stavby, jako garáž, oplocení nebo pergola. Pojistit můžete i rekreační objekt. Na výběr máte ze tří různých tarifů, ve kterých si můžete rizika ještě upravovat dle svých potřeb. Oproti jiným pojišťovnám má Generali celkem zdlouhavý a trochu chaotický způsob sjednání pojištění online, ale zase můžete získat slevu 20 % na jejich pojištění.
Výhody
- Při sjednání online 20 % sleva
- Možnost připojištění atypických předmětů
- Pojištění domu, bytu i chalupy
Nevýhody
- Ceny pojištění jsou mnohem vyšší než u jiných pojišťoven
- Zdlouhavý proces sjednání pojistky
Pojišťovna Generali nabízí komplexní pojištění vašeho majetku ve dvou pojistkách – pojištění domácnosti a pojištění rodinných domů, bytů a souvisejících staveb. Souhrnné pojištění nazývá Můj majetek.
U pojištění nemovitosti si můžete vybrat ze tří různých tarifů, podle toho, co všechno potřebujete pojistit a také kolik chcete za pojištění platit. Balíčky se nazývají Start, Standard a Exclusive a u všech je samozřejmostí asistenční služba zdarma.
Asistenční služba vám pomůže v mnoha záležitostech spojených se škodnou událostí. Můžete jim zavolat v případě prasklého potrubí, ale i zabouchnutých dveří. Vyřeší nemoc i úraz, nefungující karmu i zavirovaný počítač. Tady už je ale potřeba vědět, co máte v rámci své pojistky v krytí. Jiné záležitosti řeší v případě pojištění domácnosti a jiné u pojištění budov. Zdarma vám zprostředkují a hradí zásah řemeslníků, a připlatit si můžete služby elektrikáře nebo osobního asistenta.
Asistenční služba 24/7
Pojišťovna poskytuje asistenční službu po telefonu, která je k dispozici nonstop a pomůže rychle vyřešit řadu problémů, od zabouchnutých klíčů, přes havárie vody a elektřiny, přes právní služby.
|
|
Asistenční služba zdarma
Asistenční služby poskytuje daná pojišťovna v rámci všech tarifů zdarma.
|
|
Více tarifů
Klient si může vybrat pojištění nemovitosti z více tarifů.
|
V rámci pojištění nemovitosti si můžete pojistit dům, byt, chatu i chalupu a samozřejmě i vedlejší stavby, které stojí na pozemku pojištěné nemovitosti. Sem spadají i pergoly, bazény, oplocení, skleník a podobné stavby, které nejsou primárně určené k bydlení.
Byt
Pojištění bytu - v osobním vlastnictví i v nájmu.
|
|
Dům
Dům v osobním vlastnictví, pronajímaný i v nájmu. Rozestavěný i rekonstruovaný.
|
|
Garáž
Garáž, kůlna, pergola a další stavby které nejsou primárně určeny k obývání, ale stojí na pozemku pojištěné nemovitosti.
|
|
Chalupu
Chalupa, chata a jiné rekreační objekty.
|
|
Bazén
Bazén, pergola, skleník, oplocení a další stavby na pozemku pojištěné nemovitosti.
|
K pojištění majetku od Generali je možnost připojistit i odpovědnost občanů. Doporučujeme ji přidat nejen proto, že vás chrání v případě, že vy nebo váš majetek způsobíte škodu někomu třetímu, ale i proto, že sjednáním pojištění odpovědnosti získáte vyšší slevu (30 %) na celkovou pojistku.
Při sjednání pojištění majetku vás jistě zajímá, na jaká rizika Generali pojišťuje. V základním pojištění jsou výbuch, úder blesku, náraz vozidla, aerodynamický třesk, pád letadla, požár, kouř, dále vichřice a krupobití, pády stromů, stožárů a jiných předmětů, tíha sněhu, námrazy apod., sesuvy půdy, zřícení skal a zemětřesení.
Dále sem spadají vodovodní škody, což může být prasklé potrubí, přetlak, zamrzání, ale i porucha sprinklerového hasicího zařízení.
Dalším pojistným rizikem je vloupání a krádež, která zahrnuje demontáž radiátorů, kotlů, odcizení vodovodních baterií či obkladů, rozbitá okna, okenice, dveře apod. Součástí je i odcizení vnějších součástí domu, např. okapy.
Povodeň a záplavy řeší škody způsobené zvýšenou hladinou vodních toků, poruchou vodního díla nebo záplavu způsobená dešťovými srážkami, táním nebo chodem ledů.
Přepětí, podpětí, zkrat nebo nelegální krádež/odběr elektrické energie, to je další riziko. Pokud bychom zase měli být podrobnější, patří sem poškození elektroinstalace a el. zařízení následkem nepřímého úderu blesku, prokazatelné napěťové špičky nebo zkratu v elektrorozvodné či komunikační síti.
Mezi další rizika patří havárie rozvodů, pojištění skel a sanitárního zařízení, poškození domu a jeho součástí vandaly, nebo poničení omítky sprejery. Pojišťovna vám rovněž uhradí ztrátu vody v důsledku vodovodní havárie. Pojištění majetku kryje i poškození v důsledku atmosférických srážek – tedy zatečení vody, roztátého sněhu nebo krup.
A posledním rizikem, na které vás pojištění majetku kryje, je poškození zateplení domu nebo oplocení zvířaty – cizími, především divokými zvířaty a hlodavci, nikoli domácími zvířaty majitele domu.
Základ
Základní pojištění zpravidla zahrnuje požár, vichřici, úder blesku, zatečení vody v důsledku prudkých srážek, výbuch, pád letadla atd.
|
|
Asistence
Asistenční služby - pomoc klientům při pojistné události a rychlé vyřešení havárie a podobných komplikací.
|
|
Odpovědnost
Pojištění odpovědnosti osob a majetku - kryje ve chvíli, kdy vy nebo váš majetek poškodí majetek či zdraví třetí osoby.
|
|
Další náklady
Sem spadají různé náklady na opravy nevypsané u konkrétních rizik, právní pomoc, pojištění poškození domácími zvířaty, atd.
|
|
Přírodní katastrofy
Povodeň a záplava, lavina, sesuvy půdy...
|
|
Vodovodní škody
Škody způsobené prasklým potrubím, mrazem, vystoupáním odpadních vod, prasklým topením atd.
|
|
Skla
Pojištění skel a sanitárního zařízení, většinou v rámci pojistky all inclusive.
|
|
Krádež
Pojištění proti krádeži a vloupání, poškození dveří, oken, a dalších částí domu z důvodu vloupání, úhrada škody za ukradené příslušenství - okapy, okenice atd.
|
|
Vandalismus
Pojištění proti poničení domu a příslušenství vandaly. Většinou sem spadá i poškození fasády sprejery.
|
|
Poškození fasády živočichy
Poškození fasády domu divokou zvěří, hlodavci a dalšími živočichy. Nespadají sem domácí zvířata na pozemku domu.
|
|
Finanční kompenzace za psychickou újmu
Finanční částka, která má kompenzovat šok a psychické vypětí z důvodu velkých ztrát na nemovitosti - při požáru, záplavách atd.
|
|
Elektro
Pojištění elektrických a elektronických zařízení na nemovitosti a pozemku. Sem spadá mechanický pohon otevírání vrat, garáže, kamery na domě, stavební stroje využívané ke stavbě a rekonstrukci atd.
|
Připojištění rizik
Kromě těchto rizik je možné sjednat si připojištění na obchodním místě, a to náhradu výdajů za ztrátu nájmu, technickou poruchu strojních a elektronických zařízení, poškození stavebních součástí a stavební montáž, což zahrnuje škody, které způsobil zhotovitel stavby v důsledku vadně provedené práce, vadného materiálu nebo chybné technologie. Dále v důsledku nedbalosti zhotovitele nebo zatečením atmosférických srážek.
Pojištění majetku u Generali lze sjednat na pobočkách, telefonicky a samozřejmě i online. My doporučujeme především poslední možnost, protože si vše v klidu projdete, přečtete si, co které riziko znamená a můžete se tak rozhodnout, zda ho skutečně využijete. U sjednání pojištění majetku online je navíc sleva 20 %. Pojďme se tedy podívat, jak na to.
Na pobočce
Klient musí dojít na pobočku a tam s pojišťovacím agentem pojištění sjednat.
|
|
Telefonicky
Klient může zavolat na telefonní/klientskou linku a tam pojištění sjednat.
|
|
Online
Klient snadno sjedná pojištění přes internet, často mnohem výhodněji - s výraznou slevou na celkovém pojistném.
|
Sjednání pojištění majetku u Generali online
Sjednat si pojištění majetku u Generali je poměrně jednoduché. Na jejich webových stránkách najedete na záložku “pojištění”, vyberete “majetek” a dostanete se rovnou na stránku s Komplexním pojištěním Můj majetek. Tam kliknete na “sjednat online” a můžete se pustit do vyplňování a vybírání správných údajů.
Nejprve si zvolíte, zda chcete pojistit byt, dům nebo rekreační objekt. Dále zvolíte, zda jej vlastníte a bydlíte v něm, nebo jej pronajímáte, popř. zda v něm jste v nájmu. V dalším kroku zvolíte, zda chcete pojistit jen domácnost, jen stavbu, nebo obojí.
V následujících krocích vyplníte své jméno, příjmení, adresu, e-mail a telefon a dáte pokračovat. Potvrdíte svou adresu, jako místo pojištění a zaškrtáte odpovědi na otázky v krátkém dotazníku – zda souhlasíte s indexací částky, zda je některá z pojišťovaných staveb poškozena, zničena, nebo zcela chybí, zda jsou nemovitosti řádně udržovány, v rekonstrukci nebo trvale obydlené.
V dalším kroku si stanovíte cenu nemovitosti – rozkliknete kalkulačku, kde uvedete, zda máte střechu rovnou či sklonitou, zda je obydlené podkroví, zda je nemovitost podsklepená, kolik má dům podlaží a konečně také uvedete velikost obývané plochy. Poté dáte “výpočet”.
Musíme přiznat, že doporučená cena na námi propočítávaný dům se nám zdála přemrštěná. Je sice možnost upravit ji podle vašich představ, ale kalkulačka vás nepustí snížit cenu nemovitosti o více jak 20 % doporučované hodnoty. Navíc cena nemovitosti je závislá i na místě, kde se nachází. Vzhledem k tomu, že jsme počítali pojistku k reálnému rodinnému domu s hodnotou 5.500.000 Kč a kalkulátor nám vypočítal více než dvojnásobek, hodně nás to překvapilo. O mnoho vyšší doporučená hodnota totiž znamená i mnohem vyšší pojistné.
Pokud máte nastavenou hodnotu nemovitosti a souhlasíte s ní, můžete přejít k výběru tarifu. Zde je na výběr tarif Start, Standard – ten bývá logicky nejoblíbenější a pak tarif Exclusive.
Pokračujete na úpravu limitů a přidání či odebrání dalších připojištění a rizik. Po každé úpravě se vám částka vždy přepočítá.
Ve finále si můžete připojistit ještě pojištění odpovědnosti – to není součástí pojištění majetku, jako u jiných pojišťoven, ale je potřeba sjednat je samostatně. Generali tuto možnost zvýhodňuje vyšší slevou na celkové pojištění – 30 %.
Po doplnění pojištění odpovědnosti – nebo po přeskočení této možnosti už jen vyplníte své údaje, adresu a adresu pojištěného místa a potvrdíte. Zkontrolujete smlouvy a zaplatíte pojistné.
Sjednání pojištění majetku u Generali není složité, ale oproti jiným pojišťovnám je velmi zdlouhavé, místy působí chaoticky a pro člověka, který se v pojištění neorientuje může být matoucí. Navíc ceny tohoto pojištění nám přijdou zbytečně přemrštěné. Výhodou je řada rizik, která si můžete přidávat i ubírat podle svých potřeb.
Podpora pojišťovny Generali je řešená buď přes telefon, nebo přes jejich live chat. Tam vás však přivítá pouze chatbot, který funguje spíš jako vyhledávač. S celou větou – dotazem si neporadí a při zadání konkrétních slov pošle maximálně odkaz na stránky, kde najdete informace o patřičném pojištění. Podrobnější informace však nepodá.
Online chat
Podpora je k dispozici na online/live chatu. Někdy však místo operátora chatu - člověka, obsluhuje pouze tzv. chatbot, který ve skutečnosti s podrobnějšími dotazy nepomůže.
|
|
Telefon
Podpora je k dispozici na klientské lince.
|
|
Email/kontaktní formulář
Klient může zaslat dotaz e-mailem, nebo vyplnit kontaktní formulář.
|
|
Pobočky
Klient může zajít na některou z poboček pojišťovny, často najde jejich seznam a adresu na internetu.
|
|
Odpověď do 24 hodin
Podpora pojišťovny nám odpověděla na naše dotazy do 24 hodin.
|
|
Kolik otázek zodpověděli
Kolik odpovědí na kolik našich otázek nám bylo zodpovězeno.
|
5/5 |
Celkové hodnocení
|
Vynikající |
Proto jsme po nějaké době vzdali snahu dobrat se odpovědí přes chat a zvolili telefon. E-mail ani kontaktní formulář totiž nemají. Pouze pokud byste chtěli zadat škodnou událost, je možné udělat to online. Běžné dotazy však takto nepošlete. Ani na telefonní lince jsme však na poprvé nepochodili. Čekali jsme nekonečně dlouho na přepojení, načež jsme na vyzvání zmáčkli hvězdičku s tím, že nás operátor kontaktuje do 10 minut. Bohužel, nic takového se nestalo.
Dovolat na infolinku se nám podařilo až další den na druhý pokus. Musíme ale vyzdvihnout vstřícné a milé jednání operátorky, která byla opravdu sympatická, věděla, o čem mluví a všechno nám vysvětlila. Díky ní hodnotíme celkovou podporu klientů jako velmi dobrou.
Není pro vás tato nabídka vyhovující? Pojďte se podívat na další nabídky pojištění majetku a nemovitostí v našem srovnávacím testu.
Naši návštěvníci přispěli k článku o Generali Česká Pojištění majetku následující diskuzí a názory - 1 zkušeností
Byli jsme s touto pojišťovnou spokojeni 8 let, nikdy nebyl žádný problém. A dnes nám přijde dopis od nich s výpovědí, a důvod je že jsme před 3 měsíci uplatnili pojistné plnění. Tento způsob nechápeme, to si potom nemusíme platit pojištění, když ho nesmíme uplatnit. A na infolince nám k tomu nic neřekli