Shrnutí recenze
DPD působí v České republice od roku 1995 a za tu dobu se stal největším dopravcem, který je velmi populární mezi provozovateli e-shopů. Doručují běžné i nadrozměrné zásilky a vaši klienti si je mohou objednat jak na adresu, tak k vyzvednutí na odběrných/výdejních místech – Pickupech a DPD boxech. Osobně se mi líbí také jejich praktické aplikace, ve kterých můžete objednávat dopravu svých zásilek, ale také v nich zásilky kontrolovat.
Výhody
- Přeprava zásilek po ČR i po Evropě
- Možnost nadrozměrných zásilek
- Vyzvednutí možné v Pickupech a DPD boxech
- Praktické aplikace k odesílání a kontrole zásilek
Nevýhody
- Nemají klasický live chat, pouze chatbota
DPD je největší dopravce působící v České republice. Funguje zde, stejně jako PPL, již od roku 1995 a snaží se dosáhnout také toho, aby byl zároveň u zákazníků i obchodníků nejoblíbenějším přepravcem. Kladou důraz na společenskou odpovědnost a snaží se co nejvíce dbát na životní prostředí snížením uhlíkové stopy. V ulicích proto můžete vidět nejen jejich dodávky, ale také kurýry jezdící na kole.

Dopravce DPD doručuje zásilky osobně na adresu, ale také je možné využít sběrných a výdejních míst, a to takzvaných Pickupů nebo samoobslužných DPD boxů. To dává jak vám, tak i vašim zákazníkům spoustu možností, jak si zboží objednat a především jak jej vyzvednout.
Jako velkou výhodu u DPD vidím to, že umožňují výměnné zásilky, což například Zásilkovna neumožňuje. Výměnná zásilka umožňuje zaslání zboží od zákazníka zpět k vám. Jedná se o službu, která je vhodná při reklamaci.
Samozřejmostí u DPD jsou i zpětné zásilky. U velkých zásilek oceníte to, že DPD umožnuje paletovou přepravu, což se může hodit u objemnějších zásilek. DPD má navrch oproti Zásilkovně i v tom, že si u nich můžete objednat svoz zásilek. To slouží k objednání k jednorázovému, nebo mimořádnému vyzvednutí balíků od vás.
|
Výměnná zásilka
|
|
|
Zpětná zásilka
|
|
|
Objednání svozu
|
|
|
Doručení na adresu v ČR
|
|
|
Doručení na adresu mimo ČR
|
|
|
Paletová přeprava
|
|
Základní ceny z oficiálního ceníku v nejnižší váhové kategorii, bez palivového a mýtného příplatku, bez dobírkového příplatku a bez DPH jsou pro DPD následující: Doručení na adresu „DPD Classic“ je přibližně za 99 Kč, záleží ale na domluvené ceně. Doručení na výdejní místo „Pickup“ je za 62 Kč.
Obecně vzato, konkrétní ceny pro e-shop vždy vycházejí z objemu zásilek, který obchodník přes dopravce přepraví. Pokud máte menší počet objednávek, doporučujeme sjednat maximálně dva dopravce. To umožní každému z nich předat větší počet zásilek a vyjednat si tak lepší cenu.
Níže uvedené ceny jsou velmi orientační a jsou spíše odhadem, kam se podle našich zkušeností může reálně cenově dostat i menší e-shop. V závislosti na počtu zásilek se ceny můžou lišit i velmi výrazně a závisí především na individuální dohodě e-shopu s dopravcem.
|
Doručení na adresu bez DPH
Uvedené ceny jsou naším odhadem, kam se podle našich zkušeností může reálně cenově dostat i menší e-shop. Upozornění: V závislosti na počtu zásilek se ceny můžou lišit i velmi výrazně.
|
99 Kč |
|
Doručení na výdejní místo bez DPH
Uvedené ceny jsou naším odhadem, kam se podle našich zkušeností může reálně cenově dostat i menší e-shop. Upozornění: V závislosti na počtu zásilek se ceny můžou lišit i velmi výrazně.
|
62 Kč |

Doručení zásilek v rámci ČR
DPD patří opravdu mezi špičky v oboru. Důkazem je více než 13 000 výdejních míst v ČR a velkou výhodou je, že DPD může doručovat zásilky i do AlzaBoxů a nově i Z-boxů a tím se zvyšují jejich možnosti doručování zásilek pro vaše zákazníky.
Doručení zásilek do zahraničí
Pokud hodláte s vaším e-shopem expandovat i na zahraniční trhy, tak je pro vás DPD vhodnou volbou. DPD má v zahraničí více než 100 000 výdejních míst a po vlastní síti doručují zásilky do 32 zemí po celém světě, a to přes vlastní kurýry. Přes partnerské dopravce dokonce do více než 230 zemí a teritorií. Samozřejmostí je doručení zásilek do sousedních zemí jako jsou Německo, Polsko, Slovensko a Rakousko.
|
Počet zemí, do kterých doručuje (včetně ČR)
|
28 |
|
Počet výdejních míst v ČR
|
Více než 13 000 |
|
Počet výdejních míst v zahraničí
|
Více než 140 000 |
|
Doručení mimo Evropu
|
|
|
Doručení do sousedních zemí (DE, PL, SK, AU)
|
DE, PL, SK, AU |
|
Do kolika zemí doručuje po vlastní síti
|
32 |
|
Do kolika zemí doručuje na adresu přes partnerské dopravce
|
230 (země, případně teritoria) |
|
Počet zemí doručení na adresu v zahraničí přes vlastní kurýry
|
32 |
DPD přepravuje nejen malé zásilky, ale také celé palety a nadrozměrné zboží. Maximální povolenou hmotnost mají stanovenou na 31,5 kg. Nejdelší strana takové zásilky přitom může být až 175 cm. Na jejich webových stránkách můžete využít kalkulačku obvodu balíku i kalkulačku pro výdejní místa.

DPD nabízí výhodné možnosti platby dobírkou. Vaši zákazníci můžou využít platbu kartou jak přímo u řidiče při doručení, tak na jejich pobočkách. Pro cennější zásilky je zde také možnost příplatkového pojištění. Rád bych vyzdvihnul to, že základní cena pojištění zásilky je u DPD až do výše 50 000 Kč. Pro zajímavost u Zásilkovny je to 500 Kč. Takže v tomto ohledu má DPD opět o něco navrch.
Při odesílání zásilek na dobírku mějte na paměti, že platbu od DPD obdržíte přibližně za 6 dní od odeslání. U DPD lze vyjednat i expresní platby za dobírky, kdy platbu budete mít druhý pracovní den.
|
Možnosti plateb dobírky u řidiče kartou
|
|
|
Platba kartou na výdejní místech
|
|
|
Připojištění zásilek (u drahých produktů)
|
|
|
Jak dlouho trvá vyplacení dobírky
|
6 dní (expresně druhý den) |

U každého dopravce by mělo být samozřejmostí napojení na jejich API. U DPD tomu není jinak a díky API zvládnete hravě předávat informace o zásilkách přímo dopravci. Samozřejmostí je tisk štítků. Díky API si nejen usnadníte práci se zásilkami, ale ušetříte i spoustu času.
|
Napojení API
|
|
|
Balíkobot
|
|
S DPD můžete odesílat i větší balíky. Maximální velikost balíku, který je možné uložit na výdejních boxech je 67 x 41 x 56 cm. Velikost balíku pro uskladnění na výdejních místech je omezená na 20 kg. Přes DPD můžete posílat i balíky, která mají atypický tvar, je to ale za příplatek.
|
Omezení výdejního boxu
Tyto rozměry platí pouze pro vlastní boxy, nikoliv pro boxy třetích stran (typicky Alzaboxy, kde je maximální rozměr 60 x 45 x 61 cm).
|
67 x 41 x 56 cm |
|
Velikost balíku pro uskladnění na výdejních místech
|
20 kg |
|
Možnost zaslání atypického tvaru
|
|
Pokud se budete chtít spojit s podporou DPD, můžete využít kontaktní formulář na jejich webových stránkách. Odpověď pak obdržíte do e-mailu. Další variantou je zákaznická linka. Ta je k dispozici ve všední dny od 7:00 do 18:00. Hledat své odpovědi můžete i pomocí live chatu, kde je k dispozici chatbot Jarda.
Abych podporu DPD otestoval, využil jsem zmíněný kontaktní formulář. Odpověď jsem obdržel téměř obratem a bylo mi vysvětleno vše, co jsem potřeboval vědět. Můžu tak DPD i s jejich podporou doporučit.
|
E-mail
|
|
|
Live chat
|
|
|
Telefon
|
|
|
Odpovědi
|
5/5 |
|
Hodnocení podpory
|
Výborné |

DPD přepravilo v Česku v roce 2024 více než 52 milionů balíků – oproti roku 2023 je to nárůst téměř o 14 %. Nejvíce pak vzrostl objem balíků do výdejních míst a boxů (o 50 %) a také u zásilek do zahraničí (o 35 %).
|
Rok 2024
|
52 mil. |
DPD a recenze na Google a Firmy.cz
V rámci psaní recenze jsem se podíval i na recenze na Google a Firmy.cz pro DPD, abych zjistil co si zákazníci nejvíce chválí a na co se stěžují. Na Google aktuálně dosahuje hodnocení pro DPD na 2,1/5 což opravdu není mnoho. Celkové hodnocení je spočítáno z více než 980 recenzí.

Co se týče recenzí na Firmy.cz, tak je na tom DPD podobně. Z celkového počtu přes 1 400 recenzí, má hodnocení 1,3/5.

Pozitivní recenze
Pročítal jsem si pozitivní recenze na DPD a velmi často se objevuje chvála na rychlost doručení zásilek ze zahraničí, kvalita výdejních míst a že řidiči jsou ochotní a příjemní, před doručením kontaktují zákazníky telefonicky. Velice často se objevují i názory ohledně přesměrování zásilek anebo změny termínu doručení, které dle recenzí fungují skvěle.
DPD stížnosti
Na druhou stranu je potřeba vyzdvihnout nejčastější stížnosti na DPD, mezi které patří například neochota řidičů, špatné časy doručení, rozbité zásilky u DPD a častá změna místa doručení u DPD.
Jak můžete vidět, tak ty samé věci se objevují jak u pozitivních recenzí, kdy si je zákazník chválí, ale i u těch negativních. Ale tak tomu bývá u velkých společností, kdy je většina recenzí negativních. Já osobně jsem s DPD nikdy neměl problém, a to přes ně odesíláme desítky zásilek denně v rámci našeho e-shopu.
Moje doporučení týkající se DPD
Jako provozovatel e-shopu určitě oceníte, že si vaši zákazníci mohou zvolit doručení jak kurýrem, do výdejních boxů, ale i AlzaBoxů a Z-boxů. DPD kromě Alzy a Zásilkovnou spolupracuje i s Českou poštou, což je taky super. Pokud odesíláte velké zásilky, tak oceníte paletovou přepravu, kterou DPD nabízí. U dražších zásilek je fajn, že základní cena pojištění zásilky je až do výše 50 000 Kč. Máme spřátelené e-shopy a ty využívají dopravce DPD pravidelně. Nikdy neevidovaly výraznější problém. Co se týče výhod, tak bych rád vyzdvihl ještě rozsáhlou možnost doručení do zahraničí, díky celoevropskému systému pod vlastní sítí.
DPD zkušenosti, recenze a diskuze od zákazníků
Naši návštěvníci přispěli k článku o DPD následující diskuzí a názory - 34 zkušeností
Nespolehlivá nekorektní firma
Třikrát poslali čas doručení, který nikdy nesplnili a ještě odesílateli tvrdili, že mě nezastihli doma.
Přitom jsme doma vždy byli, telefon funkční a na signálu. Nikdo ale nevolal ani nezvonil.
Pouze se snaží srazit náklady a odklánět lidi do depa nebo na výdejní místo.
Absolutně zasilkovna je k ničemu
Já DPD služby velmi nedopuručuji. Moje zkušenost je velmi špatná.Jejich chybou nebyl proveden svoz, jednání pani na info lince bylo velmi neprofesionální až agresivní.
N a stížnost nikdo nereagoval, ani na urgování. Chápu, že chyba se udělat může, ale musí se k ní přistupovat profesionálně. Z jejich strany nepřišla ani žádná omluva. Balík mi odvezen nebyl. Na vše mám doklady.
A teď mě mrzí, že jsem si zdejší recenze nepřečetla dřív……tak to už chápu vše… i to mlčení ahááá 🙂 🙂
Nejhorší služby. viz recenze mapy.cz Hovoří za vše. Už snad nikdy
Přepravoval jsem zásilku v rámci Prahy. Společnosti DPD tato přeprava trvala 14 dní. Bez mého vědomí DPD změnilo výdejní místo, které ale nebylo schopné zásilku odbavit a mě poslat kód k vyzvednutí. Nakonec balík skončil na okraji Prahy v zapadlém depu u Nehvizd, kam jsem musel složitě dojet v pracovní dny. O víkendu nefungují. Hrůza a nedoporučuji. Petr Tůma, Praha.
Nejhorší dopravce, když nedoručí balík stěžujete si na centrálu ale tam prolhaný operátor říká že jste nebyl zastižen. Prolhaný řidič profčí autem kolem domu ani nezastaví. Klasické situace DPD — NEOPORUČUJI
Viz recenze na webu kde je 1000 nespokojených a u DPD se stejně nic nezmění, hlavně že kasíruje za doručené zásilky
Katastrofalni sluzba. Fakt nikdy vice.
I jako odesílatel, za mě špatné zkušenosti. Balík pres Vinted prodaného zboží mohl být 100x50x25cm. Byť byl čtvrtinový, do boxu se nevešel. Větší schránka se neotevřela (asi plno), jenže zásilka byla „rádoby přijata“ i po zacvaknuti dvířek a žádosti o větší šuflík. Takže mám zásilku doma, DPD má prázdný boxík, paní nemá svůj nákup co si u mě koupila a kód už nefunguje…tak budeme čekat, až zjistí, že nemají, co doručovat. 👀 Protože nikdo nechce zásilku (ani na mou žádost) „zrušit“. Takže Vy, co čekáte na něco, ani se nedivím. Já už poslala a přitom neposlala.
Toto je nejhorsi prepravni spolecnost penize zaplatit hned a na zasilku cekam uz 6 tydnu a jen slibuji a nedodrzi slovo kdyz volam na spolecnost tak neberou telefon nebo reknou ze zjisti kde je zasilka a uz se neozvou uz nikdy pres takovou spolecnost nic neposilat jen hned zaplatit a nic je nezajima kde je zasilka predavam pripad pravnikovi
Objednána doprava na adresu.
Řidič volá hodinu a půl před sjednaným časem dodání.
Volám mu nazpět půl hodiny před sjednaným časem – nezvedá telefon.
Balíček nikde a na trackovacích stránkách DPD poznámka „balíček nebylo možné doručit ve sjednanou dobu doručení“.
Při jednání s reklamačním oddělením a poskytnutím důkažů, že opravdu nedošlo k doručení v domluvený čas, ani k žádné komunikaci přišla odpověď:
„údajně jste se domluvil s řidičem na závoz na balíkovnu – případ uzavřen“.
Zažil jsem leccos, ale lhát klientům do obličeje když jsou důkazy na stole považuju za vrchol neprofesionálního jednání.
Ostuda.
Naprosto NESCHOPNÍ a NEKOMPETENTNÍ vedení společnosti, naprogramovaní roboti ze zákaznických služeb jen papouškují komunistické fráze: „…to nejde…“, „…to musíte…“, „…to my nemůžeme…“. S přehleden NEJHORŠÍ PARODIE na doručování zásilek!!!
Nechápu, proč DPD v současné konkurenci ještě přežívá. Doručují ráno, při nedoručení vrací odesilateli. Nedá se nikam dovolat.
Komunikace při reklamaci je katastrofání. Na písemné dotazy nereagují, virtuální asistentka je opravdu úsměvná. Vždy poplete číslo zásilky i když 3x diktujete a pak i píšete na klávesnici telefonu. Pokud se vám to na popáté povede, tak vám řekne, že bude dnes doručena (což se nestalo). A pokud vydržíte, tak vás přepojí na arogantního člověka, který vás poučuje, že ranní doručování je OK, všichni chodíme do práce. A vracení zásilky bez avíza také.Pocit zákazníka určitě nezískáte.
Doporučuji E-shopům, kteří je mají v nabídce jako jediného doručovatele, aby se zamysleli. Já už půjdu do jiných e-shopů. I zatracovaná Česká pošta je daleko lepší. DPD už nikdy více, byť se chválí jak chtějí. Mám několikanásobnou osobní zkušenost.
Byl jsem informován kdy přepravce prijede. Nepodařilo se mi napoprvé přijmout hovor. Po 2 minutáchi přišla zpráva, že si mám vyzvednout zboží . Arogantní řidič – kurýr mi odvětil, že je to moje chyba. V 78 letech již nejsem tak rychlý. Služba katastrofální!!? Doporučení, nepoužívat tuto přepravní službu!!!
Objednané 4 obrovské kartony. Vybraná služba za účelem pomoci pro 82 matku s problematikou rovnováhou. Kurýr oznámil že doveze zboží za 10 min zatímco matka byla v nemocnici na kontrole. Namísto opakovaneho pokusu o znovu doručení bylo zboží necháno na poště. Odtud to táhla 700 metrů od pošty domu. Namísto pomocí to byla přítěž.
Tak nevím, ale dostanete sms, že vám bude druhý den doručována zásilka. Tak daný den čekáte na adrese, pomalu se bojíte vzdálit od telefonu a dveří, přestože vám ráno přišla sms s předpokládaným časem doručení. Jenže zásilka nikde, tak večer kouknete na sledování zásilky a tam zjistíte, že se vaše zásilka nezdařila doručit. Tak píšete dotaz na zákaznické centrum a bez odpovědi, vím že májí pracovní dobu, ale ani tečka. Nemohu být tedy spokojená.
Chtěla bych moc poděkovat přepravní společnosti DPD za skvělé doručení balíků do Španělska…už jsem jich poslala několik a vždy řádně dodáno.A proto volím vždy jen DPD…sledování po celou dobu vidím kde se balík nachází…velice spokojená…..
Já se divím, že tato firma DPD ještě neskrachovala. Myslím, že by se dost lidem ulevilo. Objednal jsem si projekční plátno přímo na adresu (domů). Kafland marketplace bylo odesláno přímo z Polska do České republiky (ŽADNÝ PROBLÉM). Samozřejmě problém nastal až v DPD, zásilku nechají na depu a řeknou, že zásilka je moc velká, že na to nemají dodávku, ať se starám, že to není jejich problém. Nechápu, proč já mám řešit za DPD jejich neschopnost, proč ji vůbec od Kaflandu přijímají, když nejsou schopni ji doručit. Hlavně že si namastí kapsy a zákazník je jim u pr.
Nejhorší přepravní služba. Zásilku vozí v autě tři dny a pak doručí na jiné místo, kde není možné zaparkovat a neberou karty.. Zlatá pošta.
S DPD mám zatím dobrou zkušenost, objednávala jsem nedávno několikrát (dárky na Vánoce) a vždy vše přivezli na adresu, jak měli. Ráno upozornění a dopoledne řidič zavolal a přijel.
Proklamace na webu, že doručují přesně na hodinu je prohlášení z říše pohádek. Jeden balík byl doručen o hodinu a půl později. Druhý vůbec. Po přesměrování nedoručeného balíku na druhý den se nejprve objevila hláška, že zásilku není možné přesměrovat a o kousek niž, že přesměrování bylo úspěšné. Informace v podstatě k ničemu. Dovolat se na DPD není možné, na 4 maily s dotazem, kde vlastně zásilka je, žádná odpověď. Přepravních služeb je několik. Ostatní jsou funkční. DPD je nespolehlivá a bezkonkurenčně nejhorší. Dovoluji si varovat před jejím používáním.