
AXA Domov IN Recenze
Shrnutí recenze
Pojištění Domov IN od pojišťovny Axa vám umožňuje pojistit domácnost, stavbu, obojí dohromady nebo jen samostatně stojící garáž. Kryje základní rizika a dokonce proplácí i léčbu vašich domácích mazlíčků. Vybrat si můžete ze tří různých tarifů podle toho, kolik chcete za pojištění platit a co všechno chcete pojistit. Online sjednání pojistky navíc umožňuje slevu až 30 %. Axa zároveň zvýhodňuje klienty, kteří u nich již nějakou pojistku mají. Připojistit lze i právní ochranu, záplavy, občanskou odpovědnost nebo pojištění Safe Online.
Výhody
- Při sjednání online 30 % sleva
- Asistenční služby nonstop a zdarma
- Pojištění domácnosti, staveb i odpovědnosti
Nevýhody
- Pojištění odpovědnosti za škodu není zdarma součástí tarifů

Pojištění od Axy Domov IN obsahuje kromě pojištění domácnosti i pojištění staveb a odpovědnosti. Uhradíte jím případné škody způsobené požárem, únikem vody, vloupáním apod., a to jak v domácnosti, tak i na celé stavbě. Pojištění staveb, které je součástí Domov IN totiž kryje škody související s budovami, jež jsou pevně spojeny se zemí pevným základem. Vedle rodinného domu to může být např. garáž, chata či chalupa, vedlejší budovy (např. garáž, dílna, kolna), nebo budovy v rekonstrukci a ve výstavbě. A nechybí samozřejmě ani pojištění občanské odpovědnosti.
Co všechno bude součástí vaší pojišťovací smlouvy, to si rozhodujete sami podle toho, jaký zvolíte tarif. Vybírat můžete hned ze tří – MINI, KLASIK a MAXI.
Součástí balíčku MINI je základní krytí, ale bez pojištění odcizení a pojištění odpovědnosti za škodu. Pokud chcete pouze základní pojištění, nebo se vám nechce za pojistku platit větší sumy, pak je tento balíček dostačující. Mějte však na mysli, že pokud se stane něco složitějšího, co vaši domácnost poškodí, už si budete muset uhradit škody ze svého.
Balíček KLASIK toho nabízí podstatně více. Je to nejvyužívanější typ pojištění, protože obsahuje prodloužené záruky v pojištění domácnosti a jeho součástí je i pojištění odpovědnosti osob. Najdete tu krytí proti požáru, vandalismu, přepětí, ale i krádež kola mimo místo pojištění. Tj. že i když vám kolo ukradnou před obchodem, můžete na něj uplatnit pojistku. Součástí tohoto balíčku je ale i připojištění věcí při dočasném pobytu v zahraničí, nebo při pobytu dětí na různých ubytovnách. Pojistit si tak můžete i nářadí, sportovní vybavení a věci, které máte uložené v garáži mimo místo pojištění. Tento balíček je nadupaný různými vychytávkami a jeho cena vychází poměrně přijatelně. Samozřejmě záleží na mnoha okolnostech, o kterých se více dozvíte ve Srovnání nejlepších pojištění domácnosti.
Asistenční služba 24/7
Asistenční služba pojišťovny funguje nonstop.
|
|
Asistenční služba zdarma
Asistenční služba pojišťovny je zdarma v rámci vybrané pojistky/tarifu.
|
|
Více tarifů
Pojištění domácnosti lze vybrat ve více variantách.
|
|

Máte psa, kočku nebo jiné domácí mazlíčky? Jejich léčba, pokud se zraní ve vaší domácnosti nebo třeba na zahradě bývá velmi drahá. S pojištěním Domov IN od Axy si můžete léčbu nechat proplatit.
Také balíček MAXI obsahuje prodlouženou záruku v pojištění domácnosti a pojištění odpovědnosti za škodu. Navíc ale dostanete i tzv. Žolíka, kterým Axa dorovnává konkurenční nabídku. V tomto pojištění kromě základu máte i rozšířené pojištění porostů a zahradní architektury, poškození fasády nebo střechy od hlodavců, ptáků nebo vandalů (např. od sprejerů). Z tohoto pojištění můžete uhradit dokonce i ošetření domácího mazlíčka. Balíček MAXI nejčastěji využívají lidé, kteří potřebují kromě domácnosti pojistit i rodinný dům a věci spjaté se zahradou. Pojistka totiž kryje i vybrané věci na pozemku nebo v kufru vozidla.
Asistenční služba
Součástí pojištění Domácnost IN je i asistenční podpora, která je klientům pojišťovny Axa k dispozici nonstop. Pokud dojde ve vašem bytě či domě k havárii a nevíte, co dělat, stačí využít asistenční linku a poradci už vám pomohou. Mohou vám zajistit rychlou opravdu na elektroinstalaci, zajistit instalatéra, když praskne voda, topení, bojler a pod., ale pomůže vám i se zajištěním deratizéra, pokud zjistíte, že máte v bytě hlodavce nebo hmyz.
Součástí asistenční služby je i právní poradenství, Připojištění právní ochrany rodiny a Připojištění internetových rizik Safe online.
Jak už jsme zmínili, v rámci pojištění od Axy Domov IN je možné pojistit nejen domácnost, ale i stavby, tedy byt, dům nebo třeba chatu/chalupu. Pojistit lze ale i garáž a další stavby, pevně základem spojené s pozemkem – např. dílny, kůlny, pergola atd. O tom ale více níže u jednotlivých rizik.
Byt
Byt v rodinném domě i samostatná jednotka v domě bytovém, panelovém apod.
|
|
Dům
Rodinný dům - pojištění domácnosti v rodinném domě.
|
|
Chalupu
Pojištění chalupy, chaty či rekreačního zařízení.
|
|
Také pojistná rizika jsme již výše zmínili – podrobněji jsme je rozepsali u jednotlivých tarifů/balíčků. Přesto si je ještě zopakujeme a doplníme ty, která jsme zatím nezmínili.
Pojištění Domov IN od Axy vám chrání domácnost/nemovitost při požáru, vodní havárii nebo třeba při vloupání, krádeži či vandalismu. Záleží samozřejmě na tom, jaký tarif si zvolíte. Podle toho máte či nemáte vybrané krytí ve své pojistce.
Pojistit lze vybavení domácnosti, tedy veškerý váš majetek včetně toho, který jste si od někoho půjčili a v době pojistné události byly ve vašem bytě. Dále se pojištění vztahuje na sportovní potřeby a elektroniku, anténní systémy, stavební součásti pojištěné domácnosti tvořící součást bytu, jako např. podlahy, vestavěné skříně a kuchyň, sanitární zařízení apod.
Pojistit můžete i příslušenství a náhradní díly vozidel, věci osobní potřeby a věci potřebné k výkonu podnikání, jsou-li uloženy ve vaší domácnosti či pojištěných budovách, ale dokonce i pomníky, náhrobky, nebo zvíře v domácnosti. Pokud se např. váš pes na vaší zahradě zraní, můžete zažádat o proplacení léčby.
Co je to Žolík?
Pokud by se stalo, že konkurenční pojištění domácnosti má něco, co jste v pojištění AXA Domov IN nenašli, je možné pojistit totéž pomocí tzv. Žolíka, který dorovnává rizika podle konkurenční nabídky.
Základ
Požár, vodovodní škody, vichřice, kroupy, blesk, výbuch; přímý úder blesku; sesuv půdy, zřícení skal nebo zeminy; sesuv nebo zřícení lavin; zemětřesení; tíha sněhu nebo námrazy; zřícení letadla jeho části nebo nákladu; pád stromů, stožárů nebo jiných věcí; působení kouře, náraz dopravního prostředku, vodovodní nebezpečí.
|
|
Asistence
Asistence je zdarma a automaticky až do výše limitů plnění.
|
|
Odpovědnost
Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou v občanském životě - když někomu neúmyslně způsobíme úraz či škodu na majetku.
|
|
Další náklady
Náklady spojené s vysoušením domácnosti po záplavách, cesta opravářů, instalatérů, malířů, náklady na součástky potřebné k opravě atd.
|
|
Přírodní katastrofy
Živelné nebezpečí jako záplavy, povodně, zemětřesení, vichřice, sněhová kalamita atd.
|
|
Vodovodní škody
Škody způsobené na vodovodním potrubí, topení, odpadech atd.
|
|
Skla
Pojištění skel v domácnosti - většinou okna, některé pojišťovny mají v této kategorii zahrnutou i sanitu
|
|
Krádež
Vztahuje se na krádež nebo loupež pevně zabudovaného příslušenství ve vašem bytě. Jedná se například o pevně zabudované kuchyňské linky vč. spotřebičů atd.
|
|
Vandalismus
Vztahuje se na úmyslné poškození nemovitosti třetí osobou vč. sprejerství, i když není pachatel dopaden policií ČR.
|
|
Elektro
Pojištění veškeré elektroniky a elektrospotřebičů v domácnosti. Přepětí, podpětí a zkrat na elektroinstalaci atd.
|
|
Mazlíčci v domácnosti
Pojištění úrazu mazlíčků, pokud ke zranění dojde na pojištěném území, např. ve vašem bytě či ve vaší zahradě.
|
|

Pojištění Axa Domov IN můžete uzavřít na pobočkách, jejichž seznam i kontakty najedete na webových stránkách pojišťovny. Dále lze využít telefonní linky, ale my doporučujeme především pojištění online, které vám zajistí 30 % slevu na pojistném.
Na pobočce
Pobočky pojišťovny umožňují dokončení telefonicky/online rozjednané smlouvy nebo uzavření kompletně celé nové smlouvy.
|
|
Telefonicky
Smlouvu lze zcela uzavřít po telefonu.
|
|
Online
Smlouvu lze kompletně uzavřít online.
|
|
Jak uzavřít pojištění Domov IN od Axy online?
Pro sjednání pojištění DOMOV IN online stačí otevřít webové stránky pojišťovny AXA a tam vybrat patřičný druh pojištění. Na této stránce pak najdete kolonku “sjednat online”. Následně vyberete, zda chcete pojistit pouze domácnost, stavbu, nebo obojí dohromady, popř. zda pojišťujete samostatně stojící garáž. Pak už vyplňujete údaje o domácnosti – v jakém se nachází poschodí, velikost, typ bydlení, samozřejmě celková pojistná částka.
Následuje sekce “o vás”, kde stačí vyplnit rodné číslo. To se nám sice příliš nelíbí, protože ne každý si počítá pojištění domácnosti závazně – někdy chceme jen zjistit, kolik to stojí u konkurence. Nicméně není to žádná výjimka a abyste se dostali dál, je vyplnění rodného čísla nezbytné.
Poté – stále na stejné stránce – vyplníte adresu místa pojištění a zda zde došlo v posledních 10 letech k nějaké pojistné události, povodni či záplavě a kolikrát. Pokud máte vše kompletní, stisknete “získejte cenu vašeho pojištění”.
Následující strana ukáže roční cenu pojistného i s pojištěním Safe Online. Vybrat zde můžete konkrétní tarif – jeho ceny ihned vidíte spolu s riziky, které se k balíčkům vážou. Dále můžete zvolit připojištění – právní ochrany, odpovědnost, záplavy nebo zmíněné Safe Online.
Nastavíte si frekvenci plateb, spoluúčast, nárok na případnou slevu ZTP a také to, zda již máte u Axy nejakou jinou pojistku. Pokud ano, máte nárok na slevy.
Vyhovuje vám nastavení pojistky? Pak je možné vybrat dvě varianty – domluvit schůzku a smlouvu dokončit a podepsat s poradcem, nebo – chcete-li online slevu, stisknete “uzavřít online” a smlouvu dokončíte se vším všudy elektronicky, po internetu.
Uzavření pojišťovací smlouvy s Axou je jednoduché, rychlé a přehledné. Díky vysvětlivkám i srozumitelnému designu a rozvržení všech kolonek a rozepsání rizik to zvládne i laik. Pokud byste si ale přece jen nebyli jistí, co některá rizika znamenají, podívejte se na naše Srovnání nejlepších pojištění domácnosti, kde spoustu termínů vysvětlujeme podrobně.

Pojišťovna Axa má klientskou podporu poměrně dobře vyřešenou. Co nám jednoznačně chybělo, byl live chat, který by nám umožnil rychle získat odpovědi na naše otázky. Na druhou stranu pokud opravdu spěcháte, stačí zavolat na klientskou linku. Ta je dostupná ve všední dny, od 8:00 do 18:00. Axa ale funguje i na e-mailu nebo na pobočkách.
My jsme vyzkoušeli podporu na e-mailu. Odpovědi jsme dostali za cca 10 hodin, což je poměrně přijatelné. Horší to bylo s kvalitou odpovědí. Z celkem pěti dotazů nám přímo odpověděli na tři. Ke zbytku nás odkázali na jejich webové stránky a smluvní podmínky, ať si to dohledáme sami. S tím nás příliš nepotěšili. Proto hodnotíme podporu pojišťovny Axa jako průměrnou.
Online chat
Podpora je na live chatu k dispozici k okamžité odpovědi.
|
|
Telefon
Podpoře se dovoláte na klientskou linku.
|
|
Email/kontaktní formulář
Podpoře můžete napsat e-mail, nebo vyplnit kontaktní formulář.
|
|
Pobočky
Pojišťovna má pobočky, kde vám poradí.
|
|
Odpověď do 24 hodin
Odpověď na naše dotazy jsme obdrželi do 24 hodin.
|
|
Kolik otázek zodpověděli
Kolik otázek nám podpora zodpověděla.
|
3/5 |
Celkové hodnocení
Jak celkově podporu klientů hodnotíme.
|
Dobré |

Nezaujalo vás toto pojištění domácnosti? Pojďte se podívat na jiné do našeho žebříčku pojištění.