Allianz Domov Recenze Allianz Domov Recenze

Hodnotil/a Redakce 5nej

29. 6. 2021

Stručně/vhodné pro

Pojištění domácnosti od Allianz pomůže vyřešit případné znehodnocení vaší domácnosti a vybavení, ať už žijete v rodinném domě, bytě, ve vlastním nebo v nájmu. Automaticky kryje nejzávažnějších 12 rizik, jako je např. vichřice, požár, záplava atd. Pojistit lze i garáž, chatu, bazén na zahradě a plno dalších věcí, na kterých vám záleží a jsou spjaty s vaší domácností. Součástí je i pojištění odpovědnosti v běžném životě nebo v zaměstnání. Klienti, kteří již u Allianz nějakou smlouvu mají, získávají automaticky slevu na pojistném. A co je důležité, celé pojištění domácnosti lze sjednat z pohodlí domova – online.

Celkové skóre 9.3/10 se skládá z hodnocení všech 27 parametrů:
  • Asistenční služba 24/7
  • Asistenční služba zdarma
  • Více tarifů
  • Byt
  • Dům
  • Chalupu
  • Základ
  • Asistence
  • Odpovědnost
  • Další náklady
  • Přírodní katastrofy
  • Vodovodní škody
  • Skla
  • Krádež
  • Vandalismus
  • Elektro
  • Mazlíčci v domácnosti
  • Na pobočce
  • Telefonicky
  • Online
  • Online chat
  • Telefon
  • Email/kontaktní formulář
  • Pobočky
  • Odpověď do 24 hodin
  • Kolik otázek zodpověděli
  • Celkové hodnocení
Hodnocení redakce
hodnoceno 27 parametrů
9.3/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 4x Přidat hodnocení
3.3/5
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 3 parametrů:
  • Asistenční služba 24/7
  • Asistenční služba zdarma
  • Více tarifů
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 3 parametrů:
  • Byt
  • Dům
  • Chalupu
10/10
Celkové skóre 8.6/10 se skládá z hodnocení 11 parametrů:
  • Základ
  • Asistence
  • Odpovědnost
  • Další náklady
  • Přírodní katastrofy
  • Vodovodní škody
  • Skla
  • Krádež
  • Vandalismus
  • Elektro
  • Mazlíčci v domácnosti
8.6/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 3 parametrů:
  • Na pobočce
  • Telefonicky
  • Online
10/10
Celkové skóre 8.3/10 se skládá z hodnocení 7 parametrů:
  • Online chat
  • Telefon
  • Email/kontaktní formulář
  • Pobočky
  • Odpověď do 24 hodin
  • Kolik otázek zodpověděli
  • Celkové hodnocení
8.3/10

Výhody

  • Pojištění domácnosti lze libovolně poskládat z rizik, která opravdu potřebujete – neplatíte za něco, co byste nemuseli nikdy využít
  • Pojistit lze domácnost v domě, bytě i na chatě
  • Vhodné i pro osoby žijící v nájmu

Nevýhody

  • Na stránkách nám chyběl online chat
  • Na stránkách chybí kontaktní e-mail

Základní parametry
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 3 parametrů:
  • Asistenční služba 24/7
  • Asistenční služba zdarma
  • Více tarifů
10/10

Allianz Domov Tarify

Allianz Domov je pojištění domácnosti, které se dá sjednat pro vybavení domů i bytů, stejně jako chalup a chat, mobilních domů nebo třeba garáže. Výhodou je, že pojistit majetek lze ve vlastním i v nájmu. Nepojišťujete totiž nemovitost jako takovou, ale její vybavení. To je základní rozdíl mezi pojištěním nemovitosti a pojištěním domácnosti.

Pojišťovna Allianz ale umí v rámci této pojistky i připojištění věcí na zahradě, v garáži apod., takže můžete v klidu spát a nebát se, že vám někdo ukradne třeba novou sekačku. O tom, co všechno lze pojistit, se dozvíte níže, v patřičné sekci. Teď se pojďme podívat, z jakých tarifů si u Allianz můžete vybrat a jak funguje jejich asistenční služba.

Asistenční služba 24/7
Asistenční služba pojišťovny funguje nonstop.
Ano
Asistenční služba zdarma
Asistenční služba pojišťovny je zdarma v rámci vybrané pojistky/tarifu.
Ano
Více tarifů
Pojištění domácnosti lze vybrat ve více variantách.
Ano

Asistenční služba

Asistenční služba pojišťovny Allianz je pro klienty dostupná 24 hodin denně 7 dní v týdnu a to zdarma. To je hodně velká výhoda, protože požár, povodeň a koneckonců ani prasklé vodovodní trubky nebudou čekat, až nastane pracovní den. K havárii může dojít kdykoli a vy budete rádi, že stačí zavolat na asistenční linku a tam už vám pomohou. Nejen vyřešit pojistnou událost, ale seženou třeba narychlo i někoho, kdo havárii rychle opraví, zajistí, aby se škoda nešířila dál apod. Součástí asistence je v podstatě zajištění pomoci ve stavu nouze, ale třeba i při zabouchnutí klíčů. Pomohou i s deratizací bytu a poskytnout právní služby. A to všechno začnou řešit hned, jak na jejich linku zavoláte.

Tarify pojištění

Pojištění Allianz Domov lze sjednat podle potřeby od základního až po prémiové služby. Vybírat můžete ze tří tarifů – Komfort, Extra a Max. Pojištění Komfort je ideální pro ty, kterým stačí základní ochrana proti přírodním živlům a pojištění odpovědnosti. Mezi základní rizika patří požár, výbuch, úder blesku, pád letadla, pád nějakého předmětu na pojištěný majetek, náraz vozidla, sesuv půdy, popř. rázová vlna. Přírodními událostmi je pak myšleno krupobití, povodeň, záplava, vichřice, atmosférické srážky nebo třeba tíha sněhu.  Součástí tarifu Komfort je zároveň již zmíněná asistence, pojištění odpovědnosti a další náklady, které vznikly v souvislosti s pojistnou událostí.

Obsáhlejší je pojištění Extra, které je vhodné v případě, že chcete mít majetek pojištěný i proti náhodným jevům, které většinou nejsou způsobeny lidmi. Patří sem jednak všechno pojištění, které obsahuje tarif Komfort a dále pojištění proti vodovodním škodám – tedy krytí proti škodám způsobeným prasknutím potrubí, vyplavení bytu, vystoupnutím vody z odpadního potrubí, chybou sprinklerového hasícího zařízení, ale také když vám praskne akvárium a způsobí škody v bytě. Součástí pojištění Extra je i pojištění skel.

Tarif Max pak zajistí opět totéž, co předchozí dva tarify a navrch i škody způsobeny krádeží či vandalismem a zkratem na elektrospotřebičích.

Cena pojistného se pohybuje podle toho, jaké pojistné částky jste si nastavili, podle lokality, v níž bydlíte, podle zajištění bezpečnosti vaší domácnosti a samozřejmě i podle zvoleného tarifu a dalších připojištění. Nemá proto cenu zde uvádět jakékoli cenové příklady. Pokud chcete vědět, kolik by pojištění stálo právě vás, využijte možnost spočítat si cenu pojištění online. Je to rychlé a jednoduché. Stačí zaklikat potřebné parametry, uvést konkrétní částky a hned víte, kolik byste zaplatili.

Co lze pojistit
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 3 parametrů:
  • Byt
  • Dům
  • Chalupu
10/10

Allianz Domov Co Lze Pojistit

Jak už jsme zmínili, Allianz Domov vám pojistí majetek v domácnosti, která může být v bytě, rodinném domě, mobilním domě nebo klidně i na chatě či chalupě. Pojistit lze ale i garáž, konkrétně majetek, který máte uvnitř. Pojištění ale můžete nastavit i tak, aby vám krylo i poničení bazénu na zahradě.

Díky tomu, že se nejedná o pojistku nemovitosti, ale majetku movitého, tedy toho, co je uvnitř domácnosti, není nutné být vlastníkem objektu. Pojistit tak můžete klidně i domácnost, kde žijete v podnájmu. Dokonce to doporučíme, protože i když by škody způsobené např. prasklým vodovodním potrubím měl řešit majitel pronajímané nemovitosti, nikdy nevíte, jaká škoda může nastat vaší vinou. Co třeba již zmíněné prasklé akvárium? Navíc součástí pojištění Domov je i pojištění odpovědnosti za škodu, tedy tzv. pojistka na blbost. Tu oceníte i v případě, že vaše dítě kopne míč do sousedova okna.

Byt
Byt v rodinném domě i samostatná jednotka v domě bytovém, panelovém apod.
Ano
Dům
Rodinný dům - pojištění domácnosti v rodinném domě.
Ano
Chalupu
Pojištění chalupy, chaty či rekreačního zařízení.
Ano
Tip Tip
Náš tip

Ideální je, když je součástí pojištění domácnosti i pojištění odpovědnosti. Je jedno, zda máte děti či nikoli. Stačí prasklá hadice od pračky a vytopíte byt pod vámi během chvilinky. “Pojistka na blbost” vám může pomoci vyřešit následné škody.

Na jaká rizika lze pojistit
Celkové skóre 8.6/10 se skládá z hodnocení 11 parametrů:
  • Základ
  • Asistence
  • Odpovědnost
  • Další náklady
  • Přírodní katastrofy
  • Vodovodní škody
  • Skla
  • Krádež
  • Vandalismus
  • Elektro
  • Mazlíčci v domácnosti
8.6/10

Allianz Domov Pojisteni Majetku

Jak už jsme zmínili u jednotlivých tarifů, pojištění Domov od Allianz kryje jednak základní škody způsobené živly, ale poskytuje i další krytí způsobené vodou, elektřinou, požárem, hloupou náhodou nebo krádeží a vandalismem. Nebudeme se již věnovat zmíněné asistenci, která je v této pojistce rovněž zahrnuta, ale podíváme se blíže na jednotlivá krytí.

Základní pojištění domácnosti zahrnuje škody způsobené požárem, výbuchem, úderem blesku, pádem letadla, nárazem vozidla, pádem předmětu na pojištěný majetek, náhlým sesuvem půdy nebo rázovou vlnou. Mezi přírodní události pak patří živly jako vichřice, krupobití, atmosférické srážky, záplava a povodeň i tíha a tlak sněhu.

Pojištění zahrnuje i tzv. další náklady, což jsou náklady vzniklé v souvislosti se škodnou událostí – např. vyčištění a vysušení stavby po povodni či požáru a hašení, náhradní ubytování, výměna zámku u dveří, zablokování výběru z odcizené platební karty, platba za prostory, ve kterých uskladníte svůj majetek, než se vaše domácnost stane opět obyvatelnou atd.

Vodovodní škody jsme také zmiňovali již výše. Jedná se o škody způsobené prasklým vodovodním potrubím, mrazem v trubkách, vystoupáním odpadu do místnosti, chybou hasícího zařízení, jenž v bytě sepne, ale i o škody způsobené prasklým akváriem.

Pojištění krádeže vám kryje škody způsobené vloupáním, loupeží, loupežným přepadením, ale třeba i krádež dětského kočárku nebo invalidního vozíku. Hradí dokonce i výjezd bezpečnostní agentury. Podobné je to i se škodami způsobenými vandalismem.

Pojištění Elektro hradí škody způsobené přepětím, podpětím, zkratem nebo poruchou chladícího zařízení. Volitelné je pak pojištění zemětřesení, které lze sjednat ke každému tarifu zvlášť.

Na závěr jsme si nechali pojištění odpovědnosti, protože to bychom rádi vysvětlili o něco podrobněji. Pojišťovna vám v rámci této pojistky uhradí škody vzniklé z běžné činnosti, a to i když vzniknou svépomocným prováděním drobných stavebních prací. Dále hradí škody vzniklé běžnou činností v domácnosti, provozováním rekreačního sportu – viz. zmíněný míč v okně souseda, chovem zvířat, používáním malých plavidel, či výkonem vlastnictví budovy – v případě, že je pojistník vlastníkem budovy. Pokud jste v budově pouze v nájmu, hradí pojistka škody vzniklé na budově, ve které se pronajatá domácnost nachází. Součástí je ale i uhrazení léčebných výloh.

Základ
Požár, vodovodní škody, vichřice, kroupy, blesk, výbuch; přímý úder blesku; sesuv půdy, zřícení skal nebo zeminy; sesuv nebo zřícení lavin; zemětřesení; tíha sněhu nebo námrazy; zřícení letadla jeho části nebo nákladu; pád stromů, stožárů nebo jiných věcí; působení kouře, náraz dopravního prostředku, vodovodní nebezpečí.
Ano
Asistence
Asistence je zdarma a automaticky až do výše limitů plnění.
Ano
Odpovědnost
Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou v občanském životě - když někomu neúmyslně způsobíme úraz či škodu na majetku.
Ano
Další náklady
Náklady spojené s vysoušením domácnosti po záplavách, cesta opravářů, instalatérů, malířů, náklady na součástky potřebné k opravě atd.
Ano
Přírodní katastrofy
Živelné nebezpečí jako záplavy, povodně, zemětřesení, vichřice, sněhová kalamita atd.
Ano
Vodovodní škody
Škody způsobené na vodovodním potrubí, topení, odpadech atd.
Ano
Skla
Pojištění skel v domácnosti - většinou okna, některé pojišťovny mají v této kategorii zahrnutou i sanitu
Ano
Krádež
Vztahuje se na krádež nebo loupež pevně zabudovaného příslušenství ve vašem bytě. Jedná se například o pevně zabudované kuchyňské linky vč. spotřebičů atd.
Ano
Vandalismus
Vztahuje se na úmyslné poškození nemovitosti třetí osobou vč. sprejerství, i když není pachatel dopaden policií ČR.
Ano
Elektro
Pojištění veškeré elektroniky a elektrospotřebičů v domácnosti. Přepětí, podpětí a zkrat na elektroinstalaci atd.
Ano
Mazlíčci v domácnosti
Pojištění úrazu mazlíčků, pokud ke zranění dojde na pojištěném území, např. ve vašem bytě či ve vaší zahradě.
Ne

Jak pojištění sjednat
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 3 parametrů:
  • Na pobočce
  • Telefonicky
  • Online
10/10

Allianz Domov Sjednani Online

Pojištění domácnosti od Allianz lze sjednat na pobočkách Allianz, kam je dobré se předem objednat, nebo přes pojišťovací agenty této společnosti. Sjednání vám nabídnou i na klientské lince – ať už voláte přímo s cílem pojištění uzavřít, nebo se chcete jen na něco zeptat. Pokud ale nechcete nikam volat, psát, objednávat se ani nikam chodit, je nejjednodušší varianta sjednání pojištění online. Pojďme se podívat, jak na to.

Na pobočce
Pobočky pojišťovny umožňují dokončení telefonicky/online rozjednané smlouvy nebo uzavření kompletně celé nové smlouvy.
Ano
Telefonicky
Smlouvu lze zcela uzavřít po telefonu.
Ano
Online
Smlouvu lze kompletně uzavřít online.
Ano
Pozor Pozor
Pozor na!

Při propočítávání pojištění domácnosti po vás bude chtít systém zadávat osobní údaje, včetně rodného čísla. A to i v případě, že si chcete pouze “vyzkoušet”, kolik by případná pojistka stála.

Sjednání pojištění online

Allianz Domov Online Vypocet Pojisteni

Ať už se rozhodnete pojištění domácnosti online jen pro představu spočítat, nebo jej rovnou sjednat, postupujte stejně. Na webové stránce pojištění Allianz Domov kliknete na “spočítat online” a následně zvolíte, že chcete pojistit “domácnost”. Pak kliknete na “pokračovat.

Na následující stránce už zadáváte bližší informace o vaší domácnosti – kde se nachází (v rodinném domě, v bytě, v prvním patře, v přízemí), přesnou adresu, způsob, jakým je využívána – tedy zda jste vlastníkem nemovitosti nebo v nájmu a velikost užívané plochy. Pak opět stisknete tlačítko “pokračovat”.

Ve vyplňování pokračujete postupně, krok za krokem, jak vás aplikace sama navádí. Je potřeba vyplnit opravdu vše, protože jinak vás systém nepustí na další kroky. V těch vyplňujete výšku pojištění domácnosti, vaše osobní údaje – je potřeba uvést i rodné číslo a kontakt na vás, což se nám moc nelíbí. Pokud by to měla být jen příkladná simulace, určitě by se nám nechtělo zadávat rodné číslo. Samozřejmě když chceme smlouvu sjednat opravdu, pochopíme, že je nutné jej uvádět.

Jakmile se dostanete k jednotlivým rizikům, vyberete, která se týkají vaší domácnosti a co byste všechno chtěli pojistit. Pak počkáte na vyhodnocení pojišťovny. Ceny pojistného se totiž odvozují nejen od zadaných rizik a limitů, ale i na základě adresy vaší domácnosti nebo toho, zda jste v posledních letech měli nějaké škodné události.

Pokud se vám nabídka pojišťovny líbí, můžete rovnou pokračovat na sjednání smlouvy. Pokud ne, můžete počkat nebo si projekt uložit, abyste si vše v klidu promysleli.

Podpora
Celkové skóre 8.3/10 se skládá z hodnocení 7 parametrů:
  • Online chat
  • Telefon
  • Email/kontaktní formulář
  • Pobočky
  • Odpověď do 24 hodin
  • Kolik otázek zodpověděli
  • Celkové hodnocení
8.3/10

Podporu pojišťovny Allianz je možné kontaktovat na jejich klientské lince – telefonicky, nebo přes kontaktní formulář. Je potřeba zvolit důvod vašeho dotazu a pojištění, kterého se dotaz týká. Pak už jen doplníte své údaje – jméno a příjmení, telefon a e-mail a odešlete. A počkáte, až se s vámi podpora spojí.

My jsme využili kontaktní formulář, na který podpora reagovala během 3 hodin. Kontaktovali nás telefonicky a vysvětlili vše, co jsme potřebovali. Navíc nám nabídli možnost spočítat pojištění domácnosti i po telefonu – nezávazně a s tím, že pokud by nám vyhovovalo, mohli bychom jej rovnou uzavřít. S podporou pojišťovny Allianz jsme velmi spokojeni.

Online chat
Podpora je na live chatu k dispozici k okamžité odpovědi.
Ne
Telefon
Podpoře se dovoláte na klientskou linku.
Ano
Email/kontaktní formulář
Podpoře můžete napsat e-mail, nebo vyplnit kontaktní formulář.
Ano
Pobočky
Pojišťovna má pobočky, kde vám poradí.
Ano
Odpověď do 24 hodin
Odpověď na naše dotazy jsme obdrželi do 24 hodin.
Ano
Kolik otázek zodpověděli
Kolik otázek nám podpora zodpověděla.
5/5
Celkové hodnocení
Jak celkově podporu klientů hodnotíme.
Vynikající

Přispět svou zkušeností
Podělte se o názor a pomozte tak ostatním!