Vodafone Recenze Vodafone Recenze

Hodnotil/a Redakce 5nej

6. 8. 2019

Stručně/vhodné pro

Vodafone je firma, která dokáže svým klientům poskytnout komplexní služby telefonické i datové. Klienti mohou využít několik druhů neomezených tarifů, ve kterých volají a píšou SMS zdarma v Čechách i v rámci EU, a k tomu mají vždy daný balíček dat, která mají rovněž v rámci vybraného tarifu zdarma. Pro klienty, kteří potřebují připojení k internetu více, než umožňují data v rámci těchto balíčků, existuje možnost „Připojení bez kabelu Naplno“. A pokud klienti chtějí skutečně neomezený počet dat ve své domácnosti či kanceláři, mohou využít nově i pevného připojení v DSL pomocí telefonických či optických kabelů. Opět mají na výběr z několika možností. Záleží jen ta tom, jak rychlé stahování dat požadují.

Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení všech 5 parametrů:
  • SMS
  • Počet dat
  • Standardní rychlost stahování
  • MMS
  • Závazek
Hodnocení redakce
hodnoceno 5 parametrů
10/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 157x Přidat hodnocení
2.9/5
Celkové skóre /10 se skládá z hodnocení 5 parametrů:
  • SMS
  • Počet dat
  • Standardní rychlost stahování
  • MMS
  • Závazek

Výhody

  • Vodafone poskytuje svým klientům komplexní služby – neomezené tarify, internet 4 G LTE i pevný internet v DSL. Není proto nutné využívat na každou službu jiného dodavatele. Vše je na jednom místě a často ve výhodných balíčkách, pokud klient u Vodafone využívá více než jednu ze zmíněných služeb

Nevýhody

  • I když má Vodafone na stránkách mnoho užitečných informací napsaných velmi jednoduše, takže je snadno pochopí i nezasvěcený klient, chybí zde podpora na on-line chatu. Klient může dostat rady pouze telefonicky, což není vždy ideální. Ne nadarmo se říká, že „co je psáno, to je dáno

Parametry

Vodafone stejně jako další operátoři poskytuje svým zákazníkům možnost tarifu, v jehož rámci mají neomezené volání a SMS zdarma. Tarif s názvem RED 2G je nejnižší možná varianta u neomezených tarifů. Pokud vám 2 GB dat na měsíc nestačí a předpokládáte mnohem vyšší využití dat, máte možnost využít další dvě varianty neomezených tarifů RED 5+5 G, nebo RED 10+10 G pro velmi náročné zákazníky. My jsme se v rámci srovnání podívali blíže na první a nejnižší z těchto tarifů – RED 2G za měsíční cenu 599 Kč.

SMS
Neomezeně
Počet dat
1,5 GB
Standardní rychlost stahování
20 Mb/s
MMS
4,54 Kč
Závazek
24 měsíců

Neomezené volání do všech sítí i v rámci EU

Tarif RED 2 G od Vodafone poskytuje neomezené volání do všech sítí, stejně jako zasílání SMS zpráv. Výjimkou jsou tzv. barevné a informační linky. Neomezeně se volá i v cizině, pokud se pohybujete ve státech Evropské Unie, v Norsku, Lichtenštejnsku nebo na Islandu. V rámci tohoto roamingu má klient zdarma i SMS a 2 GB dat, která jsou v rámci tarifu. 2 GB představují základní balíček dat, který vydrží na běžné pročítání emailů, prohlížení Facebooku nebo poslouchání hudby on-line. Pokud by 2 GB nestačily, má klient možnost přikoupit si další dala podle své potřeby.

Vodafone na svých stránkách nezapomíná uvést, že má nejlepší síť v Česku, jelikož už počtvrté vyhráli nezávislý test společnosti P3 communications. Rychlost internetu je standardních 20 Mb/s, což zpravidla nabízí i ostatní tarify ve srovnatelné cenové hladině.
Pokud chce klient s tímto neomezeným tarifem posílat MMS, zaplatí za každou 4,54 Kč.
Cena 599 Kč při tom odpovídá částce, kterou klient platí při závazné smlouvě na 2 roky.

Vodafone Pass – výhoda pro internetové fajnšmekry

Nadstandardní službou pro klienty, kteří čerpají velké množství dat nad rámec svého tarifu, Vodafone vytvořil službu, jejíž koupí klient nečerpá data. Je potřeba si nejprve uvědomit, co děláte na internetu nejvíce. Sledujete videa? Posloucháte hudbu? Chatujete? Podle toho si pak vyberete druh služby – např. „Video Pass“, „Chat pass“ atd. a zaplatíte si tuto službu buď na celý měsíc, nebo pouze na den. Záleží na tom, jak často budete data v této oblasti zájmu využívat a co bude tím pádem pro vás výhodnější.

Internet 4G a 5G

Vodafone si je vědom, že bez internetu se v dnešní době neobejdeme. Využíváme ho nejen přes pevné připojení, ale také v mobilu a na dalších zařízeních pomocí Wifi. A právě pro tento účel Vodafone poskytuje Internet 4 G LTE v tarifu „Připojení bez kabelu Naplno“ za cenu 449 Kč, pokud využijete dvouletého závazku. Pokud se zavazovat nechcete, budete měsíčně platit za tento tarif 554 Kč.

Rychlost internetu vhodná pro běžné uživatele

Rychlost internetu je vhodná na běžné surfování po internetu, hraní her, sledování videí, poslouchání hudby či procházení sociálních sítí. Rychlost stahování je 8 Mbit/s, rychlost nahrávání pak 4 Mbit/s. To je rychlost, při které může klient internet pohodlně využívat. Objem dat je při tom 60 GB, což je pro běžného uživatele internetu dostačující.

Jednoduché připojení až 32 zařízení

Velkou výhodou „Připojení bez kabelu Naplno“ je modem, který se instaluje poměrně jednoduše (videonávod najdou klienti na webu Vodafone) a pak je možné vzít si ho kamkoli. Klient tak může internet využívat doma, na dovolené, na chalupě, prostě kdekoli, kde má možnost zastrčit model do elektriky. K modemu se navíc může připojit až 32 zařízení, takže ho může klient využívat v notebooku, tabletu, nebo v mobilu. Záleží jen na něm, jak mu to bude vyhovovat.

Internet 4 G LTE od Vodafone má velmi široké pokrytí a dobrý dosah téměř po celé České republice. Dává to také okázale najevo a připomíná klientům, že již 4x vyhrál výše zmíněnou nezávislou soutěž.

Co se stane, když klient balíček dat vyčerpá? Internet poběží dál stejnou rychlostí. Data se začnou navyšovat automaticky po 5 GB za 49 Kč. Toto automatické navýšení může proběhnout až 10 x a klient je o tom vždy informován SMS. Sám si při tom může nastavit, zda chce data při vyčerpání navyšovat a kolikrát. Více než 10x za měsíc to však nejde.

Dvouletý závazek jako bonus?

Velkou výhodou pro klienta je závazek na 24 měsíců. V tom případě platí za tarif 449 Kč měsíčně, zatímco bez něj by zaplatit 554 Kč. Další výhodou je koupě modemu. Klient při podepsání dvouletého závazku nemusí hradil jednorázový poplatek za modem. Zaplatí pouze 1 Kč za aktivaci a po dobu 24 měsíců pak za modem hradí 60 Kč měsíčně.

Internet vDSL

Nově nabízí Vodafone i pevné připojení v DSL. To znamená, že klient má doma internet napevno přivedený do svého PC pomocí telefonních či optických kabelů. Díky Wifi se však může připojit mnohem více účastníků – třeba i celá rodina. Kromě toho má klient k dispozici dva další síťové kabely k pevnému připojení.

Rychlost pevného internetu

Klienti Vodafone mají možnost vybrat si ze sedmi různých nastavení – sedmi rychlostí. Podle rychlosti stahování dat se pak logicky odvíjí i výše měsíčního poplatku. My jsme se zaměřili na standardní balíček s rychlostí 50 Mbps měsíčně za cenu 499 Kč.
Vlastnosti oněch sedmi „balíčků“ a jejich ceny jsou volně dostupné na internetu. Dobré také je, že si klient může ověřit dosah služeb a možnou rychlost internetu v místě bydliště. Nemá cenu platit za vysokou rychlost, pokud Vodafone nemůže tuto rychlost technicky zajistit. Stačí zadat adresu do PC a nechat rychlost změřit. Podle toho pak můžete vybrat správný „balíček“. Podle údajů na webových stránkách má Vodafone velmi dobré pokrytí – až 99 % domácností v ČR. Přesto je vždy lepší si rychlost předem ověřit!

Jaký modem použít?

Pokud máte svůj starý modem, můžete ho využít. Pokud ne, je možné zakoupit modem nový. Vodafone má na výběr hned čtyři druhy. Pokud nerozumíte problematice a nevíte, jaký modem vybrat pro vaše místo odběru (vaši adresu), je možné poradit se s operátorem na telefonní lince.

Té budete muset využít v každém případě, neboť ceny dalších služeb už na stránce o pevném internetu nedohledáte. Na lince si musíte zjistit, jaká je cena za modem, zda se něco platí za zavedení/aktivaci služby, kolik stojí zapojení modemu technikem, pokud si netroufnete na samoinstalaci. Optat se musíte i na to, zda je možné nastavit pevnou IP adresu a kolik je za ni případný měsíční příplatek.

Výhody a nevýhody

Velkou výhodou pevných služeb je neomezený počet stahování dat. Klienti mohou stahovat dle své potřeby, sledovat filmy, poslouchat muziku, surfovat atd. A to jak z pevně připojeného PC, tak ze zařízení napojených přes Wifi.
Nevýhodou pevného připojení je, že ho nelze převézt jinam. Nemůžete si modem převézt na chalupu a tam ho využívat, ani si ho nevezmete na dovolenou.

Podpora

Na to, jak velkou firmou Vodafone je a kolik služeb poskytuje, má poměrně málo možností, jak komunikovat s podporou/klienty. Nedohledáte u nich on-line chat, ani nepošlete dotazy přes e-mail. Nejrychlejší jsou dotazy přes telefon. Dovoláte se poměrně rychle, ale kvalita poskytovaných služeb už poněkud kolísá.

Na lince nepracuje podpora, ale především prodejci. Tudíž své odpovědi formulují tak, aby vás dostali k prodeji. Místo, abyste se dozvěděli potřebné informace, na které se ptáte, je vám vysvětleno, že toto mají na starosti kolegové a že pro vás by ale bylo nejlepší… A opět už vám nabízí službu, kterou nechcete, ale kterou má dotyčný za úkol prodat.


Přispět svou zkušeností
Podělte se o názor a pomozte tak ostatním!

Uživatelské zkušenosti

17 zkušeností
Hodnocení - 1 Hodnocení - 2 Hodnocení - 3 Hodnocení - 4 Hodnocení - 5

TO je tak neskutečně bizarní, že předražený mobilní operátor může fungovat v tak strašlivém režimu. Proč nejde služby objednávat / obsluhovat přes internet? Ve kterém století to vodafone plánuje? A ve kterém se aktuálně nachází.
Kvůli něčemu furt volají, ptají se na nějaké kódy, chodí random sms, abych něco potvrdil, když se o to snažím, tak to ani nefunguje.
A protože je tu kartel tří operátorů a čtvrtého Havlíček pohřbil, tak si z nás tuhle prdel budou dělat ještě hooooooooooooooodně dlouho.

Hodnocení - 1
JS
25. 8. 2022
Hodnocení - 1 Hodnocení - 2 Hodnocení - 3 Hodnocení - 4 Hodnocení - 5

Ve Vraném nad Vltavou dochází často k výpadku signálu skoro až na 24 hodin, ale uvádějí, že se na tom intenzívně pracuje, asi neschopní technici.

Hodnocení - 2
Zdeněk Malý
22. 7. 2022
Hodnocení - 1 Hodnocení - 2 Hodnocení - 3 Hodnocení - 4 Hodnocení - 5

Oproti UPC obrovské problémy: padá sít (několikrát ročně v pracovní době na několik hodin), chyby ve fakturách, nejde se dovolat na podporu (minimálně půl hodiny, někdy i hodinu čekání na zákaznické lince / pro zajímavost jsem zkusila zadat číslo jako nový zákazník – volali zpět do 5min!), nepřesné informace,, složitá identifikace (v měsíce po převodu od UPC si mě přehazovala různá oddělení mezi sebou, při opakovaných problémech tento týden odmítli podporu online, protože mě po roce, co jim platím, mě údajně neměli registrovanou v systému), i pokud řešíte již běžící problém, nutno opět projít stejným čekáním na zákaznické lince, dlouhá čekací doba na opravy, chybovost techniků (3 návštěvy na jednu opravu!), nulové informace o plánovaných nebo probíhající výpadcích, jejich trvání (stačilo by poslat mail nebo sms, že?), nemožnost podat v rámci komunikace s podporou/techniky stížnost. UPC možná také nemělo skvělý systém podpory, ale ten internet běžel spolehlivě, 10 let co jsem u nich byla.

Hodnocení - 1
Lucie Trlifajová
24. 6. 2022
Hodnocení - 1 Hodnocení - 2 Hodnocení - 3 Hodnocení - 4 Hodnocení - 5

Nelze se dovolat na podporu bez jakéhosi identifikačního kódu. Při koupi mobilu jsem dostal na zkoušku i Vodafone TV s informací, že se mi tato služba automaticky zruší, pokud jí sám neprodloužím. Překvapivě nezrušila a začala mi chodit navýšená faktura (to že jsem se na Vodafon TV ani jednou nepřihlásil už je jen taková třešnička na dortu).

Hodnocení - 1
Štěpán Lerch
23. 6. 2022
Hodnocení - 1 Hodnocení - 2 Hodnocení - 3 Hodnocení - 4 Hodnocení - 5

Nechapu jak muzete napsat takovy nesmysl…
Po zkusenostech s prevodem datovych sluzeb od UPC k Vodafonu od teto spolecnosti nekoupim aboslutne nic dokud se nezmeni vedeni.
Za jeden mesic mi prislo asi sedm vyuctovani na zcela nesmyslne castky, obratem stornovano jinou castkou, na dalsi fakture prijde rozdil z toho storna a na dotaz na lince mi bylo sdeleno ze to platit nemusim, to je asi nejaka chyba – dobry pokus jak okrast zakaznika.
Dovolat se na jakoukoliv podporu je co nejvice komplikovane,ne-li skoro nemozne, prakticky vzdy chce system overit cisla platce atd, ale bohuzel system spravna cisla nema v databazi (overeno s podporou) takze vas dal nepusti a nic nelze resit. Jedina sance je volat do prodejny a nechat se prepojit primo.
Online samoobsluha je vicemene hracka pro podivani a zmenu mailu, nic slozitejsiho tam delat nelze a nejaky rozumny prehled vyuctovani atd tam neni.
TZN co se pece o zakaznika tyce, daval bych 0 z 10ti.
Pouzivam jen internet, u teto sluzby je stabilita ok a vicemene funguje, bohuzel mnozstvi vypadku od prechodu od UPC se ztrojasobilo a celovikendove vypadky jsou celkem normalni.
Za mne – hledam jineho poskytovatele internetu.

Hodnocení - 1
Petr Pavel
19. 5. 2022

Ve Vodafone je naprosto katastroficky pristup k zakaznikum. Vrcholem jejich korporatni arogance je postup, jak zrusit smlouvu, kde neni mozne smlouvu zrusit v jejich aplikaci, na webu, emailem ani telefonem.

Hodnocení - 3
Martin Haba
28. 12. 2021

Naslibují a potom oproti slibům zdražují. Například akce „internet za 349 Kč se vyšplhala cena na 549Kč. Přitom podvodně se snažili vnutit jejich TV. A na stížnost arogantně reagují. Vodafone již nikdy více. Jejich jednání přirovnávám k jednání „šmejdů“

Hodnocení - 3
Janek
27. 10. 2021

Nejhorší operátor jakého jsem doposud měl.Na chatu je robot,který Vám nic nevyřeší.Na telefonu se dovoláte do automatu .Na emaily na vaše dotazy Vám nikdo neodepíše.Časté poruchy TV,-nikoho nic nezajímá.Vypověděl jsem smlouvu před měsícem na prodejně a odevzdal Set top box,ovladače,kabely atd.Nikdo mi ani za měsíc z Vodafonu nenapsal,nezavolal-dělají mrtvé brouky.Jsou chytří jen na peníze.To napíšou email i smsku pošlou-na to nezapomenou!!!Byl jsem u nich 1 rok a lituji toho,kdy jsem k nim přešel.
Varuji každého kdo k nim chce jít-nejhorší rozhodnutí v životě a drahé!!!

Hodnocení - 3
Honza
6. 10. 2021

Jsem take bohuzel hodne zklamana Vodafonem. Byla jsem vernym zakaznikem vic nez 15 let a kdyz odcestuji na delsi dobu, tak mne zablokuji, i kdyz platim vzdy dopredu, ale zrovinka vyslo, ze mne tam vznikl nedoplatek, smesnych 200 kc, a oni mne bloknou, napari pokuty za to, a jeste dalsi za upominky…a ve finale jim pri odchodu zaplatim vic nez za cely dalsi rok, co bych u nich byla. Tak at se s nima zadrhnou, uz jsou posledni, nikdy vice ani zadne tarify! V minulosti umeli jakekoliv takove kraviny odpustit, aby si udrzeli zakaznika, ale timhle mne presvedcili, ze jsem mela odejit jiz davno.

Hodnocení - 3
Alenka
8. 9. 2021

Jsem znechucená a šíleně naštvaná. Od 13.8
čekám na připojení internetu a televize. Hovory s vodafonem na nic. Jen řeči a sliby. Když po třech týdnecj ibů a stížností přijel konečně technik a zapojil internet s TV, tak to byla hrůza. Internet pomalý a TV nefunguje vůbec. Celý den se zasekávala 30x do minuty a večer už nefungovala vůbec. Hrůza, děs. Jsme staří lidé, já jsem po transplantaci plic a na internetu jsem závislá k vůli spojení s transplantačním centrem. Budeme se muset vrátit k bývalému operátorovi. Vodafon N E !!!

Hodnocení - 3
Božena Olmerová
31. 8. 2021

Absolutní peklo. Vodafone (exUPC) mě teď nalákalo na 1000 Mbps za poloviční cenu, říkám si… sakra proč ne. Moje původní připojení bylo xVDSL od O2.
150 Mbps. Internet jel první měsíc docela dobře… ale pak začlo peklo, z 1000 Mbps pády na 0.40 Mbps a podobné hodnoty, někdy i dlouhodobě, výpadky internetu, Youtube/Twitch měl co dělat při 360p …. stream filmů z PC – TV nekoukatelný, internet absolutně nepoužitelný.

Problémy již přetrvávají další měsíc, neustále mě ujišťují že je někde závada na kabeláži nebo že jsem sám poškodil model. Už 5x u mě “zvyšovali prioritu“ opravy, dám jim ještě měsíc a vracím se k O2. xVDSL je drahá technologie, za 150 Mbps chtějí to samé co Vodafone za 1000 Mbps ale aspoň to sakra funguje a je to spolehlivé. 150 u O2 je stále lepší varianta než 0.20 Mbps kolísání u Vodafone.

Hodnocení - 3
Rizzlah
23. 8. 2021

Přechod od UPC na VODAFONE je pro uživatele KATASTROFA !
U UPC jsem byl řeadu let – a šlo to celkem dobře – ale co se děje nyní je úplný děs , zlaté pozemní vysílání ZDARMA.
Hledám nového operátora.

Hodnocení - 3
Břeha Miloš
17. 8. 2021

Tragický internet. Po té, co převzali UPC je internet často pomalý, laguje, opravy trvají dlouho a na linku se jim nelze dovolat, protože k přepojení na operátora je třeba kódu z vyúčtování, který je v emailu, ke kterému se nelze dostat když internet nefunguje.

Hodnocení - 3
Vítězslav Slíva
6. 7. 2021

Asi 10 rokov som bol u UPC, dnes bohuzial Vodafone. Doteraz som bol spokojny ohladne rychlosti a stability pevneho internetu. ALE. V tychto dnoch som sa snazil riesit prekladku odberneho miesta, nakolko sa stahujem z bytovky do rodinneho domu. Operatorka na hotline mi oznamila, ze na novej adrese mi nevedia poskytnut rychlost 150m ale iba rychlost 50m a aj to iba agregovane pripojenie. Teda delit sa o tuto rychlost s ostatnymi uzivatelmi. A platil by som iba o stovku menej ako doteraz. Taka to rozladilo ze platil by som skoro rovnako a rychlost o nicom. Tak som jej povedal, ze to nechcem a poohliadnem sa po inom operatorovi.
A teraz pride co som necakal. Operatorka mi skocila do tejto vety a priamo ma klamala. Klamat zakaznika je to najhorsie co moze poskytovatel sluzby urobit. Povedala mi totiz, ze na danej adrese mi ziadny poskytovatel nedokaze dat vyssiu rychlost. Preto aby som ostal u Vodafon. Ja som trval na tom, ze mam pravo si vybrat kohokolvek. Ona iba tlacila na mna s nepravdivymi argumentaciami. Tak rozhovor som ukoncil.
Nasledne som volal do O2. Velmi prijemna operatorka mi preverila moznosti na danej adrese a hned mi ponukla prenosovu rychlost 100m plus 64 tv programov za super cenu.
Tymto som iba chcel napisat, ze kym bol UPC tak vsetko fungovalo tak ako ma. Odkedy je Vodafon je to hnus, klamarske jednanie len aby si udrzali zakaznika. Oni si myslia ze zakaznik seno zerie? Samozrejme dal som pre Vodafone vypoved a uz nikdy nechcem ich sluzby len preto, klamu a klamu a klamu zakaznika.

Hodnocení - 3
Richard
10. 6. 2021

Jsem u Vodafone, bývalého UPC teprve 14 dní a už vím že déle už u nich nebudu. Když to mělo UPC, nebyl s ničím problém, vše se vyřešilo do pár hodin. S Vodafone už týden řeším neustálé výpadky internetu. TV se seká. Nikdo nic neřeší a přijde mi že to je Vodafone úplně jedno. Škoda že tady UPC skončilo. Vodafone ale už nikdy! Nedá se jim dovolat, jak zde už někdo psal, čekal jsem 55 minut, pořád hudba, a nikdo to nezvedl.

Hodnocení - 3
František Čiha
23. 4. 2021

Apsolutně nechápu, jak v této době na lince UPC Vodafon čeká člověk při požadavku na lince 27min. Je nucen poslouchat nahrávku která hraje stále dokola 5-15min. se dá tolerovat, ale 30min. už hraničí s myšlenkou vyměnit služby k jiné společnosti. Není to vyjímka, je to pokaždé. Kdyby mezi dobou čelání někdo alespoň upozornil v jakém pořadí se nacházíte. V tomhle už jsou jiné společnosti dávno před Vámi. Mají skušené operátory nebo alespoň komunikují a získávají důvěru svých zákazníků. Ne automat který napruží zákazníka který pak 30min. čeká…

Hodnocení - 3
Iva Gabrišová
21. 4. 2021

Mam operatora 02 , dostala jsem k svatku modem od vodafonu da se to pripojit ?
Dekuji za odpoved

Hodnocení - 3
Dopitova
12. 9. 2020