Olark Recenze
Shrnutí recenze
Olark je rozhodně jedním z nejznámějších hráčů na celosvětovém live chatovém trhu. Jejich cenová politika je jasná: platíte 17$ měsíčně a pokud chcete nějakou funkci nad rámec, připlatíte si za ni zvlášť pomocí rozšířeních zvaných PowerUps. Jedním z takových rozšíření je právě poměrně unikátní funkce Co-Browsing, kde v reálném čase můžete sdílet obrazovku s respondentem, což se hodí když potřebujete pomoci zákazníkovi s nějakým konkrétním nastavením. Olarku se musí nechat, že design chat okna i administrace je poměrně moderní a nabízí obstojnou míru customizace. Můžete jednak upravovat barvy, velikost či umístění chat okna a pokud nenajdete potřebné customizace, můžete si dopomoci CSS.
Výhody
- Jednotná cena 17$ / měsíčně, žádný složitý ceník rozdělený do tarifů
- Pokročilá automatizace a nastavování podmínek
- Možnost přidat funkci Co-Browsing (sdílení obrazovky s návštěvníkem)
Nevýhody
- Verze zdarma je velmi omezená (jen 20 chatů měsíčně)
- Podpora není v češtině
Olark vyniká v automatizacích a nastavování podmínek, což vám umožňuje proaktivně komunikovat s návštěvníky. Najdete zde podmínky jako např. “Poté, co návštěvník navštíví X stránek, zašle se mu zpráva.” nebo “Když návštěvník navštíví tu a tu stránku, zašle se mu zase jiná zpráva.” Máte na výběr z desítek takových podmínek. Díky tomu jde kromě nástroje na podporu, také o poměrně mocnou prodejní pomůcku. Kromě toho máte možnost předpřipravit si odpovědi, upravovat si profily zákazníků, sledovat konverze z oslovených návštěvníků či nabídnout lidem možnost hodnotit operátora. Ačkoli vás lidé mohou kontaktovat, když jste offline, nevede Olark tzv. push notifikace, které vás upozorní o nové zprávě, když nejste online (jako např. Smartsupp).
Celkově jde o jedno nejprofesionálnějších live chatových řešení, protože sice nenabízí bohatou verzi zdarma, ale za to máte k dispozici nástroje, jenž vám reálně mohou navýšit prodeje.
Jednotná cena 17$ / měs, žádné omezení napříč různými tarifů (je pouze jeden).
Každý majitel eshopu či webu má pro svůj projekt jiné priority. Někdo ocení snadnou možnost přesouvat konverzace mezi operátory. Jiný naopak třeba lpí na řádném upozorňování, když návštěvník napíše a operátor (vy) není online např. skrze push notifikace nebo email. Pokud máte náročnější požadavky na customizaci chat okna, aby rezonovalo s vaším brandem, pak má například smysl se dívat po možnosti CSS úprav. Vybrali jsme proto ty nejdůležitější parametry služby Olark a nacpali je do jedné přehledné tabulky:
Měsíční tarif 1 (za 1 operátora)
|
17$ (cca 400Kč) |
Měsíční tarif 2 (za 1 operátora)
|
- |
Měsíční tarif 3 (za 1 operátora)
|
- |
Časově neomezená verze zdarma
|
|
Free Trial
|
|
Možnost jednorázové platby
|
Vynikající automatické zprávy a možnost funkce Co-Browsing.
Každý majitel eshopu či webu má pro svůj projekt jiné priority. Někdo ocení snadnou možnost přesouvat konverzace mezi operátory. Jiný naopak třeba lpí na řádném upozorňování, když návštěvník napíše a operátor (vy) není online např. skrze push notifikace nebo email. Pokud máte náročnější požadavky na customizaci chat okna, aby rezonovalo s vaším brandem, pak má například smysl se dívat po možnosti CSS úprav. Vybrali jsme proto ty nejdůležitější parametry služby Olark a nacpali je do jedné přehledné tabulky:
Počet konverzací
|
neomezeně |
Počet operátorů
|
neomezeně |
Profily zákazníků (historie, lokace,...)
|
|
Hodnocení spokojenosti s odpovědí
|
|
Připravené odpovědi
|
|
Automatické pozdravení
|
|
Sledování konverzí oslovených návštěvníků
|
|
Transfer konverzace mezi operátory
|
|
CSS customizace
|
|
Soukromé poznámky
|
|
Co-Browsing (spolupráce v reálném čase)
|
|
Počet webů
|
neomezeně |
Offline zprávy
|
|
Video nahrávky činnosti uživatele
|
|
Notifikace pro operátora (email, push,...)
|
|
Zaslání kopie konverzace na e-mail
|
|
API
|
Podpora funguje bez problému, je však v angličtině.
Mobilní návštěvnost již dávno není jen doplňkem k té desktopové… proto je v mnoha případech zásadní, zda-li se chat okno zobrazuje správně i na mobilních zařízeních. Pro mnohé je také důležitým faktorem, jestli je software v češtině či jestli podpora komunikuje česky. Jak si v kompatibilitě a podpoře vede Olark?
Přizpůsobeno na mobilní zobrazení
|
|
Je frontend softwaru v češtině?
|
|
Je software v angličtině?
|
|
Podpora v češtině
|
|
Live chat
|
|
Email
|
|
Telefon
|
|
FAQ
|
Chybí vám u Olark nějaké funkce? Zkuste se podívat na srovnání nástrojů na web chat.