ČSOB Životní pojištění Náš život Recenze
Shrnutí recenze
Životní pojištění Náš život pojistí jednotlivce i celou rodinu. Je variabilní a dostatečně flexibilní, takže si u něj můžete nastavit pojistná rizika podle svých potřeb a stejně tak si podle sebe upravovat i pojistné částky. Vzhledem k tomu, že se tyto potřeby v závislosti na životních událostech mohou změnit, lze upravovat i nastavení pojistné smlouvy. Náš život vás pojistí na úmrtí, invaliditu, pracovní neschopnost, úraz, hospitalizaci, ale i na velmi vážné nemoci. Nevýhodou je, že se dá sjednat (zatím) pouze na pobočkách ČSOB.
Výhody
- Lze sjednat pro jednotlivce i pro celou rodinu najednou
- Škodu proplácí do 5 dnů od dodání podkladů
- Každých 5 let získáte věrnostní bonus
Nevýhody
- Klientská podpora funguje pouze o víkendu
- Pojištění nelze uzavřít online
Životní pojištění Náš život od ČSOB je určeno pro dospělé, popř. i pro celou rodinu. Pojistku pro děti však můžete nastavit zcela samostatně v rámci pojištění Maxík. Pokud byste zjistili, že vám u pojištění Náš život něco chybí, můžete se podívat i na další varianty pojištění – Forte nebo Maximal Profit. My se jsme se zaměřili především na variantu Náš život, neboť podle nás obsahuje vše potřebné pro běžnou životní pojistku – pojistí vás na smrt, nemoc, úraz, hospitalizaci, pracovní neschopnost, vážné nemoci a dokonce zdarma poskytne asistenční službu, na kterou se můžete v případě komplikací či pojistné události obrátit. Pojďme se nyní na jednotlivá rizika podívat podrobněji.
Životní pojištění Náš život od ČSOB má vždy nastaveno základní pojištění pro případ smrti a to na částku 1000 Kč. Tato částka se zvyšuje každým uplynulým rokem o další 1000 Kč. Samozřejmě je možné k tomuto základnímu pojištění nastavit řadu dalších rizik, která si následně ukážeme.
Pracovní neschopnost
Pojištění pracovní neschopnosti pomáhá dorovnat plat při dlouhodobé nemoci, obvykle od 15., 30., nebo 59. dne nemoci.
|
|
Invalidita
Toto pojištění vyplatí buď jednorázovou částku nebo postupnou měsíční rentu v případě invalidity 1. - 3. stupně.
|
|
Smrt
Pojištění smrti z důvodů nemoci, úrazu, jakýchkoli příčin. Vyplatí pojistné obmyšleným osobám po smrti pojištěného.
|
|
Hospitalizace
Proplácí pobyt v nemocnici, většinou od 24 hodin
|
|
Úrazové pojištění
Vyplácí denní odškodné za úraz, obvykle podle délky léčení - např. 200 (částka) x 21 (počet dní léčení úrazu)
|
|
Pojistné krytí na koronavirus
Pokud jste na nemocenské nebo v nemocnici kvůli koronaviru, pojistné vám bude vyplaceno
|
|
Investiční složka
Část peněz klienta jde na pojištěná rizika a část do investičních fondů, kde dochází k jejich zhodnocení. V případě úspěšných investic klient dostane na konci pojištění vyplacenou vyšší částku, než u kapitálového pojištění.
|
|
Závažná onemocnění
Pojistné se vyplácí i v případě velmi vážných onemocnění - rakovina, kardiovaskulární onemocnění, roztroušená skleróza apod.
|
Připojistit se dá smrt (i následkem úrazu) – obmyšlené osoby dostanou vyplacenou sjednanou pojistnou částku. Dále připojistíte velmi vážné choroby a vážné choroby včetně rakoviny IN SITU.
Pojistit lze na invaliditu 1. – až 3. stupně. Podmínkou pro pojištění invalidity 2. stupně je sjednání pojistky pro 3. stupeň, a pokud chcete mít v pojistce i invaliditu 1. stupně, je zase nutné mít pojištěný zároveň i 2. a 3. stupeň. Dnem vzniku invalidity vzniká pojištěnému nárok na vyplacení pojistného a zároveň tím pojistka zaniká.
Někdy se osud tak zašmodrchá, že se invalidním stane i dítě. I pro tuto situaci je pojištění Náš život připraveno. Sjednat lze připojištění invalidity dítěte, které se vztahuje na 2., 3. a 4. stupeň, takže budete mít jako rodiče finance na to, věnovat svému dítěti větší a intenzivnější péči.
Připojištění NaÚvěr se doporučuje v případě, že máte hypotéku nebo nějaký jiný úvěr a je potřeba pojistit si příjem pro případ nenadálých událostí. Toto připojištění se vztahuje na smrt a invaliditu 3. stupně.
Pojištění pracovní neschopnosti vám pomůže srovnat snížení obvyklého příjmu v případě, že onemocníte. Dá se nastavit od 15., 29., nebo 57. dne pracovní neschopnosti. Podle toho kterou variantu zvolíte, podle toho platíte za toto připojištění pojistné. Pojistka může být vyplácena maximálně 365 dní a pokud si nastavíte denní dávku k výplatě do 500 Kč, nebudete muset dokládat svůj příjem pro kontrolu.
Líbí se vám životní pojištění Náš život, ale nevyhovuje vám, že jej lze sjednat pouze na pobočce? Podívejte se na naše srovnání, kde najdete další recenze na životní pojištění. Hodně podobnou strukturu má např. pojištění Flexi Risk od Kooperativy, které lze uzavřít i online.
Připojistit si k pojištění Náš život můžete i hospitalizaci, tedy denní odškodné za pobyt v nemocnici, ať už z důvodů nemoci, úrazu, náhlých příhod, porodu, plánovaných operací atd. Pokud byste byli hospitalizováni na ARO nebo JIP, popř. jste museli být akutně operováni, pojišťovna vám vyplatí dvojnásobek denního odškodného za pobyt v nemocnici.
Připojištění trvalých následků úrazu řada lidí podceňuje. Myslí si, že málokterý úraz zanechá trvalé následky. Faktem je, že je vždy lepší, když trvalé následky vůbec nevzniknou. Pojistka Náš život ale umí připojistit trvalé následky již od 1 %, popř. od 10 %. Záleží na vás, jaké chcete platit pojistné a jakou variantu si nastavíte.
Úrazové pojištění neboli léčení úrazu se dá rovněž nastavit ve dvou variantách – větší či menší úraz. Opět se liší tím, kolik budete platit za pojistné, ale samozřejmě i tím, v jakém případě už dostanete vyplaceno denní odškodné, nebo zda se vztahuje až na definovaný větší úraz. Pokud si denní odškodné nastavíte do výšky 500 Kč, není opět potřeba dokládat své příjmy.
Asistenční služby
Co má životní pojištění Náš život navíc oproti jiným pojišťovnám, to jsou asistenční služby zdarma. Podle toho, jaký typ pojistky máte sjednaný, můžete využívat různé služby, až do částky 10.000 Kč popř. 15.000 Kč. V rámci asistenční služby máte neomezenou zdravotnickou infolinku, ale podle rozsahu pojistné částky i odvoz z nemocnice, odvoz na kontrolu k lékaři, úklid domácnosti, pomoc s dětmi a jejich hlídání, dopravu léků a pomůcek, jídla, hygienických potřeb atd. Vy si uhradíte pouze náklady na pořízení těchto věcí.
Součástí asistenční služby je i ošetření zraněného psa u veterináře, do výše částky 1000 Kč jednou ročně.
Životní pojištění Náš život od ČSOB má sice 53 stran pojistných podmínek a k tomu 8 listů produktových informací, vše je však napsáno velmi srozumitelnou formou, takže není čeho se bát. Když navíc vsadíte na sjednání u konkrétního obchodního zástupce (ČSOB neposkytuje možnost sjednat toto pojištění online), můžete se na spoustu informací sami doptat.
Výpovědní lhůta pojištění je standardní, tedy 6 týdnů před koncem pojistného období. Poplatek za případné předčasné ukončení/výpověď smlouvy se neplatí.
Výluky, kdy neplatí pojištění
Výluky z pojištění jsou případy, v nichž pojišťovna pojistné nevyplácí.
|
|
Podmínky jsou srozumitelné
Pojistné podmínky jsou napsány tak, že je klient bez problémů pochopí.
|
|
Počet stran pojistných podmínek
Kolik stran mají pojistné podmínky. Čím méně stran, tím lépe.
|
53 |
Bonus za zdravý život
Pojišťovna vyplácí speciální bonusy, nebo poskytuje slevy klientům, kteří žijí zdravě, nekoupí, sportují nebo darují krev.
|
|
Výpovědní lhůta
Jak dlouho bude trvat, než bude vaše pojištění předčasně na vaši žádost zrušeno.
|
6 týdnů před koncem pojistného plnění |
Bez sankcí
Za předčasnou výpověď pojistné smlouvy pojišťovna účtuje poplatek/sankci.
|
Výluky z pojištění
Stejně jako jiné pojišťovny, i ČSOB má právo na nastavení výluk z pojistné smlouvy. Patří sem např. možnost upravovat pojistné částky na základě lékařského vyšetření klienta, popř. snížení pojistného plnění v případě sebevraždy po uplynutí 2 let trvání smlouvy. Další výlukou je, že pokud pojištěný zemře do 1 měsíce od úrazu, nejedná se o trvalé následky úrazu. V případě pracovní neschopnosti může pojišťovna po konzultaci s jejich lékařem určit maximální počet dní, po které se nemoc či úraz standardně léčí. Pokud tento počet dní přesáhnete, nebudou vám dny navíc počítány. Pojištění pracovní neschopnosti se navíc nevztahuje na těhotenství, které započalo před začátkem pojištění.
Výluk z pojištění je samozřejmě více, většinou se jedná o stejné výluky, jaké mají i ostatní pojišťovny – válečné akce, demonstrace a úrazy v těchto situacích utržené, dále úrazy po požití alkoholu a omamných látek. apod. Více informací o výlukách poskytnou pojistné podmínky.
Životní pojištění Náš život od ČSOB, stejně jako jiná jejich pojištění, lze uzavřít na jakékoliv pobočce ČSOB. Jejich výčet najdete na webových stránkách a snadno tak zjistíte, kde se nachází pobočka, na kterou to máte nejblíže.
Bohužel není možné u ČSOB uzavírat pojištění online ani telefonicky. Podle informací z klientské linky je potřeba sjednat pojištění na vybrané pobočce a u konkrétního pracovníka, který se vám bude následně o smlouvu starat.
On-line
Pojištění si klient může uzavřít sám - na webových stránkách/online.
|
|
Telefonicky
Pojištění lze uzavřít po telefonu s operátorem klientské linky.
|
|
Na pobočce
Pojištění lze uzavřít na pobočce pojišťovny.
|
Klientskou podporu má ČSOB včetně pojišťovny řešenou na telefonní klientské lince, a to ve všední dny. Zavolat můžete i o víkendu, ale počítejte s tím, že se vám ozve virtuální asistentka, které stručně sdělíte svůj dotaz a ona vás přepojí na příslušného specialistu. Pokud však oddělení spravující váš konkrétní dotaz pracuje jen v týdnu, odpověď nedostanete. Napsat můžete také na e-mail nebo lze využít chatbota na online chatu. Ten však příliš neporadí, pouze vás odkáže na patřičné webové stránky, popř. vám poradí, ať zašlete e-mail nebo zavoláte na klientskou linku.
My jsme nakonec zvolili klientskou linku, kde nám byly naše dotazy sice zodpovězeny, ovšem ne všechny. Potřebné informace jsme si sice později sami dohledali – pojistné podmínky jsou skutečně obsáhlé – ale tím pádem nejsme příliš nadšeni z rozhovoru s operátorem klientské linky. Je vidět, že pojištění dělá ČSOB skutečně jen na pobočkách a jejich operátoři nejsou připraveni na všetečné dotazy, které běžně řeší právě pracovníci poboček.
Telefon
Klientská podpora/linka
|
|
E-mail
Dotazy lze zasílat na e-mail
|
|
Live chat
Dotazy lze pokládat pojišťovně online, pomocí chatu
|
(- chatbot) |
Zodpovězené otázky
Počet položených a zodpovězených otázek, které jsme dali klientské podpoře.
|
8/10 |
Odpověď do 24 hodin
|
|
Celkové hodnocení
Jak celkově hodnotíme klientskou podporu pojišťovny
|
Vynikající |
Nevyhovuje vám nabídka nebo nastavení tohoto pojištění? Pojďte si porovnat nabídky více pojišťoven do našeho aktualizovaného srovnání životních pojištění.