Shutterstock recenze

Nevýhody
– Měsíční tarif je poměrně drahý v porovnání s konkurenty
– V poslední době se na zahraničním internetu objevují i negativní uživatelské recenze.

depositphotos-logo

Navštívit stránku →

Shrnutí:
Shutterstock je dlouhodobý lídr na trhu a i díky tomu nabízí neskutečně velkou databázi profesionálních snímků. Za vysokou kvalitu fotografií může mimo jiné přísný schvalovací proces autorů (odmítají mnoho fotografů). Na druhou stranu z pohledu fotografů jde o vůbec nejvýdělečnější fotobanku a mají tedy i velkou motivaci přidávat nové a nové kvalitní snímky. Nevýhodou je pak o něco dražší tarif pro samotné zákazníky. Shutterstock je však vyhlášená fotobanka s českou lokalizací a pokročilým vyhledáváním. Dobrá volba je to především tehdy, když hledáte velmi kvalitní fotografie, nechcete trávit mnoho času hledáním a zároveň vám nevadí si trochu připlatit.

Finance – 5,7/10

Poněkud drahé, ale ne za všech okolností

Shutterstock není nejlevnější fotobanka, ale ani si na to nehraje. Dávají zkrátka přednost kvalitě. Stejně jako u většiny fotobank, není možné kupovat obrázky samostatně. Máte dvě možnosti 1) koupit si kredity a za ně si kupovat fotografie nebo 2) zaplatit si měsíční tarif s nastaveným limitem počtu snímků. První možnost je v přepočtu na jeden obrázek cenově méně výhodná, ale za to si snímky můžete stáhnout kdykoli chcete (ne jen během jednoho měsíce). Druhá možnost je výhodnější, ale obrázky si musíte stáhnout v jednom měsíci resp. nemusíte, pokud si prodloužíte členství do dalšího měsíce (pokud ne, přicházíte o nárok na fotky).

TIP:
Pořiďte si měsíční tarif za 199€ (cca 5100Kč), pak máte totiž nárok na 750 snímků během jednoho měsíce. Jestliže více fotek nepotřebujete, členství nemusíte prodlužovat. A pokud stáhnete všech 750 fotek během toho jednoho měsíce, pak vás v přepočtu jeden snímek vyjde na krásných 6,80 Kč. Což je velmi slušná cena, když uvážíte, že fotky můžete používat v libovolném množství pro komerční účely.

Cena měsíčně3200 Kč (125€)
Nákup obrázků samostatně
Nákup na kredity
Cena nejvýhodnějšího tarifu5100 Kč (199€)
Počet snímků v nejvýhodnějším tarifu750 / měsíčně
Cena 1 snímku v nejvýhodnějším tarifu6,80Kč

Rozsah služeb – 9,4/10

Největší výběr fotek na trhu

Tato fotobanka je králem, co se týče počtu snímků v databázi. V základním měsíčním tarifu dostanete 50 snímků za 125€. Web Shutterstocku je v češtině a kromě webu můžete své stažené obrázky spravovat v mobilní aplikace pro iOS i Android. V dnešním multimediálním světě někteří ocení i možnost koupě videí, hudby či vektorů. Standardem je pak výběr mezi standardní a rozšířenou licencí. Royalty Free licence je samozřejmostí (fotku můžete použít kolikrát chcete a kdekoli chcete).

Počet obrázku50 měsíčně
Standardní licence
Rozšířená licence
Celkový počet obrázků ve fotobance169 milionů
Další multimédia (video, hudba,...)
Česká lokalizace
Mobilní aplikace iOS
Mobilní aplikace Android

Reputace – 8,2/10

Snímky vysoké kvality a dlouhá historie

Patří k nejznámějším fotobankám na světě a má tedy mnoho fanoušků i odpůrců. Je skutečně nejpoužívanější fotobankou na světě (i v ČR). Prozkoumali jsme stovky uživatelských recenzí a je pravda, že mezi těmi dobrými se najdou i ty negativní. Firma funguje od roku 2003 a stále se drží na vrcholu. Kdyby šlo přece o nedůvěryhodnou společnost, dávno by již neexistovala. To je zkrátka fakt.

Uživatelské recenze průměr53 %
Trustpilot3,2/10
Sitejabber1,5/5
Jiné (consumersadvocate.org, mystockphoto.org)9,6/10
Měsíční hledanost fotobanky v ČR12100
Oblíbenost na facebooku606000 fanoušků

Podpora – 8,8/10

Profesionalita na všech frontách

Na výběr máte mezi live chatem, telefonem či emailem. Nejrychlejší odezvě se pochopitelně dostanete u live chatu a telefonu. Počítat je třeba s tím, že support je kompletně v angličtině. Většinou dostanete kvalitní a profesionální odpověď.

Cena měsíčně900 Kč (35€)
Nákup obrázků samostatně
Nákup na kredity
Cena nejvýhodnějšího tarifu5069 Kč (198€)

Pokud ShutterStock nesplňuje vaše očekávání, zkuste se podívat na další Fotobanky v našem srovnání 5 nejlepších na českém trhu.

Více informací →

Naše hodnocení
  • 5.7/10
    Finance - 5.7/10
  • 9.4/10
    Rozsah služeb - 9.4/10
  • 8.2/10
    Reputace - 8.2/10
  • 8.8/10
    Podpora - 8.8/10
8/10
Sending
Jak hodnotí naši čtenáři
5 (1 Hlas)

Více informací →

Redakce 5nej.cz

Redakce 5nej.cz se skládá ze zkušených copywriterů a online marketingových specialistů, kteří věnují maximum svého úsilí a času na vytvoření kvalitního obsahu. Naše srovnání a recenze jsou vytvářeny nezaujatě a tak aby šetřily váš čas. Pokud se chcete dozvědět více o našem týmu, přečtěte si sekci "Kdo jsme" v patičce našeho portálu. Pokud se vám naše srovnání a recenze líbí, nebojte se nám dát hodnocení nebo rovnou napsat e-mail. Každé zpětné vazby si vážíme!