Dreamstime recenze

Nevýhody
– Jde zde poměrně složitý systém placení pomocí kreditů.
– Web není v češtině (ani podpora).

dreamstime-logo

Navštívit stránku →

Shrnutí:
Dreamstime je vysoce kvalitní fotobanka, která nemá tak ohromující počet snímků jako Shutterstock nebo Fotolia, ale své místo na trhu si již dávno našla. Neorinetuje se pouze na fotky, nýbrž také na videa, ilustrace a audia. Ačkoli mají poměrně složitý systém placení pomocí kreditů, díky měsíčnímu tarifu se můžete dostat na velmi pěkné ceny (až 6,8 Kč za fotku). Milovníci smartphonů jistě ocení možnost stahovat fotky pomocí mobilní aplikace. Web není v češtině – s tím je nutno počítat. Historie Dreamstime sahá až do roku 2004 a pokud zvažujete nad jeho volbou, neuděláte chybu pokud očekáváte kvalitní fotky od seriózní a stabilní fotobanky.

Finance – 7,8/10

Poněkud složitý systém, ale může být velmi výhodný

Stejně jako u většiny fotobank, není možné kupovat obrázky samostatně. Máte dvě možnosti 1) koupit si kredity a za ně si kupovat fotografie nebo 2) zaplatit si měsíční tarif s nastaveným limitem počtu snímků. První možnost je v přepočtu na jeden obrázek cenově méně výhodná, ale za to si snímky můžete stáhnout kdykoli chcete (ne jen během jednoho měsíce). Druhá možnost je výhodnější, ale obrázky si musíte stáhnout v jednom měsíci resp. nemusíte, pokud si prodloužíte členství do dalšího měsíce (pokud ne, přicházíte o nárok na fotky).

Atypický je pak systém placení pomocí kreditů, kdy stojí každá fotka jinou cenu (podle počtu prodejů). Díky výběru těch méně prodávaných, můžete ušetřit mnoho peněz. Pro fotografy je to výhodné, protože dostávají větší provize z fotek, které jsou u zákazníků oblíbenější.

TIP:
Pořiďte si měsíční tarif za 198€ (cca 5070Kč), pak máte totiž nárok na 750 snímků během jednoho měsíce. Jestliže více fotek nepotřebujete, členství nemusíte prodlužovat. A pokud stáhnete všech 750 fotek během toho jednoho měsíce, pak vás v přepočtu jeden snímek vyjde na krásných 6,80 Kč. Což je velmi slušná cena, když uvážíte, že fotky můžete používat v libovolném množství pro komerční účely.

Cena měsíčně900 Kč (35€)
Nákup obrázků samostatně
Nákup na kredity
Cena nejvýhodnějšího tarifu5069 Kč (198€)
Počet snímků v nejvýhodnějším tarifu750 / měsíčně
Cena 1 snímku v nejvýhodnějším tarifu6,80Kč

Rozsah služeb – 5,9/10

Mobilní aplikace pro iOS i Android

V základním měsíčním tarifu dostanete 10 snímků za 75€ (cca 1900 Kč). Web Dreamstime není v češtině, ale za to můžete stahovat snímky pomocí mobilní aplikace pro iOS či Android. Někteří však jistě ocení i možnost koupě videí, hudby či vektorů. Standardem je pak výběr mezi standardní a rozšířenou licencí. Royalty Free licence je samozřejmostí (fotku můžete použít kolikrát chcete a kdekoli chcete).

Počet obrázku10 měsíčně
Standardní licence
Rozšířená licence
Celkový počet obrázků ve fotobance67 milionů
Další multimédia (video, hudba,...)
Česká lokalizace
Mobilní aplikace iOS
Mobilní aplikace Android

Reputace – 7,7/10

Dlouholetý velikán na poli fotobank

Ačkoli patří mezi nejlepší fotobanky na trhu, nikdy Dreamstime nebyl absolutní jedničkou. Mají svou komunitu autorů a stálou zákaznickou základnu, příliš však neexpandují. Od roku 2004 do roku 2017 nahromadili 67 miliónů snímků, což je v porovnání s jinými sice průměrem, ale rozhodně je z čeho vybírat. Patří mezi ty, kde je přednější kvalita nad kvantitou. Dobrým znakem je i slušný počet kladných uživatelských recenzí na zahraničním internetu.

Uživatelské recenze průměr72 %
Trustpilot7,8/10
Sitejabber3,3/5
Jiné (consumersadvocate.org, mystockphoto.org)7,3/10
Měsíční hledanost fotobanky v ČR1000
Oblíbenost na facebooku385000 fanoušků

Podpora – 6,5/10

Komunikují bez problému v angličtině, ale nemají live chat

Rádi s podporou chatujete skrze live chat? Pak na Dreamstime zapomeňte. Live chat nemají. Na druhou stranu můžete v angličtině s podporou komunikovat skrze email a telefon. Skrze mail vám odpoví vždy během jednoho pracovního dne.

Live chat
Telefon
Email
ReakceDo 1 prac. dne
Podpora v češtině?

Není fotobanka jako fotobanka, a proto pokud vás Dreamstime nezaujal, zkuste se podívat na všechny kvalitní fotobanky na českém trhu.

Více informací →

Naše hodnocení
  • 7.8/10
    Finance - 7.8/10
  • 5.9/10
    Rozsah služeb - 5.9/10
  • 7.7/10
    Reputace - 7.7/10
  • 6.5/10
    Podpora - 6.5/10
7/10
Sending
Jak hodnotí naši čtenáři
5 (1 Hlas)

Více informací →

Redakce 5nej.cz

Redakce 5nej.cz se skládá ze zkušených copywriterů a online marketingových specialistů, kteří věnují maximum svého úsilí a času na vytvoření kvalitního obsahu. Naše srovnání a recenze jsou vytvářeny nezaujatě a tak aby šetřily váš čas. Pokud se chcete dozvědět více o našem týmu, přečtěte si sekci "Kdo jsme" v patičce našeho portálu. Pokud se vám naše srovnání a recenze líbí, nebojte se nám dát hodnocení nebo rovnou napsat e-mail. Každé zpětné vazby si vážíme!