AirHelp Recenze
Shrnutí recenze
AirHelp patří mezi nejlepší společnosti vyřizující pro pasažéry odškodnění za zpožděný či zrušený let. Má miliony spokojených zákazníků především proto, že jejich řešení je často úspěšné. Vyřídí za vás kromě finanční náhrady za zrušený či zpožděný let i přerezervování letu, zmeškání letadla a komunikaci s nespolupracující leteckou společností. Za vyřízení žádosti si účtují 35 % z finanční kompenzace, v případě soudního jednání pak o 15 % více a to i v případě, že jsou soudní výlohy větší. Klient tedy vždy ví, kolik zaplatí. U této společnosti si můžete uzavřít i speciální cestovní pojištění řešící komplikace s lety a zavazadly při cestování.
Výhody
- Vyřeší za vás zpožděný, zrušený i přerezervovaný let
- Místo vás komunikují s nespolupracující leteckou společností
- Nic neplatíte, pokud požadavek nevyřídí kladně
- Možnost zjistit, zda máte nárok na kompenzaci během chvíle na jejich webových stránkách
- Advokátní kanceláře v 35 zemích
Nevýhody
- Poplatek za vyřízení žádosti je 35 %, což může být pro někoho hodně. V případě soudu pak 50 % z vyplacené částky náhrady za let
- Komunikují v 18 světových jazycích, ale čeština mezi nimi není
Zkušenosti a uživatelské hodnocení
Abyste si mohli udělat obrázek o tom, zda má vůbec cenu AirHelp využívat, vyzkoušela jsem jejich služby za vás a navíc jsem prošla i recenze mnoha dalších uživatelů. Podle Trustpilot má AirHelp hodnocení 4,6/5, což je velmi dobré hodnocení. Je vytvořeno na základě více než 191 000 recenzí a ohlasů klientů. Většinou pochvalují, že nemuseli nic řešit sami. AirHelp předali požadavek, dokumenty a oni vše bez problémů vyřídili za ně. Spokojenost je i s komunikací se společností a informováním klientů o postupu žádostí.
Mě vyhovuje na AirHelp především čas, který ušetřím, když svěřím svou žádost do jejich rukou. I když mi v komunikaci a na webu chybí čeština, s angličtinou jsem velký problém neměla. Zadání žádosti a odeslání formulářů bylo rychlé a trvalo to jen pár minut. Celkově vše probíhalo bez zádrhelů. Aktuálně už mají k dispozici pro všechny i live chat, který byl dříve k dispozici jen po přihlášení.
AirHelp je jedničkou ve vyřizování žádostí o náhradu škody za zrušené lety. Kromě toho vám vyřídí i kompenzaci za zpoždění letu, zmeškané spojení, překročení rezervací letu a problémem pro ně není ani nespolupracující letecká společnost. Pokud to nejde běžnou cestou, postoupí vaši žádost k soudu. To je sice o něco dražší – pro vás to znamená vyplacení méně peněz, protože si strhnou vyšší poplatek, i tak se to ale vyplatí. Pokud si připlatíte výhodné AirHelp+, získáte kompenzaci i za ztracené nebo zpožděné zavazadlo.
AirHelp už pomohli získat kompenzaci více než 1 a půl milionu pasažérů. Komunikují v 18 jazycích, ale češtinu mezi nimi nenajdete. To může pro někoho znamenat komplikaci. O požadavky se v této společnosti stará přes 350 profesionálních právníků a poradců. A jejich advokátní síť zahrnuje přes 35 advokátních kanceláří a jurisdikcí. To už je slušný počet a důkaz, že se jedná o skutečné profesionály. Níže si ukážeme, že jejich klienti jsou se službami AirHelp opravdu spokojeni.
Zrušený let
|
|
Zpoždění letu
|
|
Zmeškaná spojení
|
|
Zpožděné zavazadlo
|
(V rámci AirHelp+) |
Překročení rezervací letu
|
|
Nespolupracující společnost
|
AirHelp vaši žádost vyřídí od samého začátku až do konce. Ušetří vám spoustu času s papírováním a dohadováním se s leteckou společností. Pokud si nejste jisti, jaké dokumenty budou potřebovat, navedou vás sami. Informace o dokumentaci si můžete také přečíst na jejich webových stránkách. Stačí je nafotit a poslat online.
Právní poplatky hradí vždy AirHelp, a to i v případě, že je žádost neúspěšná. Nemusíte se tak bát, že nedostanete kompenzaci a ještě zaplatíte správní poplatky. Ty si naúčtuje AirHelp pouze v případě, že vše dopadne úspěšně.
Výhodou této společnosti je i to, že s vámi v průběhu vyřizování aktivně komunikují, odpovídají na vaše dotazy a tak víte, jak vaše žádost postupuje.
Jak funguje žádost o kompenzaci přes AirHelp
Nejprve je vhodné zjistit, zda vůbec máte nárok na kompenzaci za zrušený, zpožděný či jinak pokažený let. Můžete si projít informace na webových stránkách AirHelp, v jakém případě máte na náhradu nárok, ale jednodušší je využít jejich formuláře, zadat potřebné parametry a hned zjistíte, zda má smysl vůbec podávat žádost o náhradu.
Pokud na ni nárok máte, pak zadáte žádost o kompenzaci přes webový formulář AirHelp a nafotíte a pošlete potřebné dokumenty. Následně už stačí jen vyčkat, až se vám společnost ozve a bude vás informovat o postupu a výsledku žádosti. V případě kladného vyřízení vám zašle finanční náhradu na vámi zadaný účet, před tím si však strhne patřičný poplatek za vyřízení a právní poplatky.
AirHelp Plus
Kromě pomoci s náhradou za pokažený let má AirHelp k dispozici i preventivní program AirHelp Plus, což je v podstatě pojištění zpožděných a zrušených letů. Najdete zde ale mnohem více. Vyplácí 150 EUR za každé ztracené nebo zpožděné zavazadlo, aniž byste potřebovali doklad o jeho obsahu. Při zrušení, zpoždění či přerezervování letu vám vyplatí 100 EUR navíc k vyřízené žádosti o náhradu k vyplacení škody.
Celkově můžete s tímto pojištěním získat až 700 USD za narušení letu, až 1 700 USD za komplikace způsobené ztraceným, zničeným nebo zpožděným zavazadlem a navíc ještě až 7 000 USD za další náklady a komplikace způsobené narušením letu. Tak můžete mít proplaceno náhradní ubytování, stravu nebo náhradní dopravu.
Pokud cestujete na dovolenou jednou ročně i méně, pak asi nemá smysl řešit podobné pojištění. Pro aktivnější cestovatele se tento produkt ale vyplatí. V případě cestování na dovolenou řeší většina z nás pojištění formou cestovního pojištění, kam se dá přidat i ztracené zavazadlo, zrušený let a podobně.
Chybí vám na AirHelp nějaká služba nebo hledáte společnost s menšími poplatky? Podívejte se na celé naše srovnání společností pro odškodnění za zrušený let a vyberte si podle svých preferencí tu nejlepší.
Jako každá jiná, i tato služba něco stojí. Bonusem budiž to, že neplatíte za neúspěšné vyřízení reklamace. AirHelp si účtuje poměrně standardní poplatek 35 % za vyřízenou žádost. Část konkurence nabízí i nižší částku. Proč byste si tedy měli vybrat právě AirHelp? Odpověď zní poměrně jednoduše. Patří ke špičkám ve svém oboru a jejich jméno u leteckých společností něco znamená. S nimi se šance na úspěšné vyřízení požadavku výrazně zvyšuje, proto se tato investice vyplatí.
Poplatek za úspěšné provedení
|
35 % (50 % v soudním řízení) |
Průměrná doba vyřízení
|
3 měsíce |
Bez poplatku při neúspěšném vyřízení
|
Ve standardních případech je schopna společnost AirHelp vyřídit žádost o finanční náhradu do 3 měsíců. Může to však být i kratší doba. Záleží vždy na reakci a zájmu letecké společnosti. Pokud aerolinka náhradu odmítá, postoupí vaši záležitost AirHelp k soudu.
Soudní řízení s pomocí AirHelp
Nová úroveň řešení sporu vás nemusí vylekat. Opět je vše v rukách firmy AirHelp. Tím se logicky zvyšuje i poplatek za vyřízení. Celkově vám pak z vyjednaného odškodného strhne 50 %. To je sice poměrně vysoká sazba a některé společnosti mají v případě soudního řízení i nižší marži, ale opět zde jde především o profesionální vyřízení požadavku. Pokud byste žádost vůbec AirHelp nepostoupili, nedostanete nic a v případě, že byste si ji vyřizovali sami, můžete skončit neúspěšně a ještě ztrácet svůj čas a finance.
Klientská podpora společnosti AirHelp funguje přes kontaktní formulář na jejich webu. Telefonní číslo ani e-mail zde nenajdete. Abyste jim mohli napsat zprávu, je nutné se přihlásit. Buď se registrovat přímo na webu nebo se můžete jako já přihlásit pomocí účtu na Googlu. Nechcete-li se přihlašovat ani zadávat nikam své údaje, tak můžete nově využít live chat.
Odpověď mi od AirHelp dorazila do e-mailu do druhého dne. Byla perfektně propracovaná a musím je pochválit, že vysvětlili vše podrobně a navíc i některé záležitosti, na které jsme se neptala, přesto považovali za důležité mě na ně upozornit. Týká se to především poplatků a soudních výloh. Podporu AirHelp tedy můžu doporučit.
Live chat
|
|
E-mail
|
Formulář na webu |
Počet zodpovězených dotazů
|
5/5 |