Ahrefs recenze Ahrefs recenze

Hodnotil/a Redakce 5nej

20. 8. 2018

Stručně/vhodné pro

Ahrefs tvoří nadnárodní tým s kořeny na Ukrajině, ale hlavní sídlo má v Singapuru. Na trh vstoupil v roce 2011. Svoje služby dělí do čtyř tarifů – Lite, Standard, Advanced, Agency. Platí, že čím vyšší tarif, tím více možností máte a pokud by ani nejvyšší tarif nestačil, tak je možnost osobní domluvy a vylepšení tarifu. Ahrefs je vhodný pro jednotlivce, agentury i majitele projektu. Pro ty, kteří se potřebují více dozvědět nebo vzdělat v oblasti marketingu a SEO, má Ahrefs svou Akademii a blog.

Celkové skóre 8.6/10 se skládá z hodnocení všech 30 parametrů:
  • Cena nejlevnějšího tarifu (placeného)
  • Cena nejdražšího tarifu
  • Trial verze
  • Platba kartou online
  • Analýza klíčových slov
  • Analýza URL
  • Srovnání s konkurencí
  • Jednorázová analýza
  • Hlídání existence zpětných odkazů
  • Podávání reportů
  • Hledání podobných webů pro odkazy
  • Rychlost webu
  • Indexovatelnost
  • Sociální signály
  • Našeptávač
  • Hledání zmínek o webu
  • Kontrola status kódů
  • Hledanost a cpc
  • Zjištění vstupních stránek
  • Metrika inzerce ppc
  • Kontrola plagiátorství
  • Možnost více uživatelů nástroje
  • Možnost propojení s google analytics
  • Maximální počet projektů
  • Tutoriál k seo nástroji
  • Dostali jsme reakci?
  • Podpora v čj
  • Facebook zprávy
  • Live chat
  • E-mail
Hodnocení redakce
hodnoceno 30 parametrů
8.6/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 3x Přidat hodnocení
5.0/5
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Cena nejlevnějšího tarifu (placeného)
  • Cena nejdražšího tarifu
  • Trial verze
  • Platba kartou online
10/10
Celkové skóre 9.1/10 se skládá z hodnocení 21 parametrů:
  • Analýza klíčových slov
  • Analýza URL
  • Srovnání s konkurencí
  • Jednorázová analýza
  • Hlídání existence zpětných odkazů
  • Podávání reportů
  • Hledání podobných webů pro odkazy
  • Rychlost webu
  • Indexovatelnost
  • Sociální signály
  • Našeptávač
  • Hledání zmínek o webu
  • Kontrola status kódů
  • Hledanost a cpc
  • Zjištění vstupních stránek
  • Metrika inzerce ppc
  • Kontrola plagiátorství
  • Možnost více uživatelů nástroje
  • Možnost propojení s google analytics
  • Maximální počet projektů
  • Tutoriál k seo nástroji
9.1/10
Celkové skóre 6.6/10 se skládá z hodnocení 5 parametrů:
  • Dostali jsme reakci?
  • Podpora v čj
  • Facebook zprávy
  • Live chat
  • E-mail
6.6/10

Výhody

  • Ahrefs má největší index ‘živých’ odkazů.

Nevýhody

  • Chybí zde funkce na kontrolu plagiátorství.

Obecné

Ahrefs Predstaveni

V jednom tarifu může spolupracovat více uživatelů, záleží na výši tarifu – v nejvyšším až pět. Účet Ahrefs ale nelze propojit s Google Anylytics. Počet projektů je limitován – lze sledovat maximálně 100. A pro zjednodušení práce vytvořil Ahrefs tutoriály k SEO nástroji.

Finance
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 4 parametrů:
  • Cena nejlevnějšího tarifu (placeného)
  • Cena nejdražšího tarifu
  • Trial verze
  • Platba kartou online
10/10

Ahrefs Cenik

Cena závisí na tom, jaký tarif a fakturační období si vyberete. Pokud budete platit jednou za rok, máte dva měsíce užívání zdarma (platíte za 10 měsíců). Měsíční cena nejlevnějšího tarifu je 99 dolarů za měsíc a nejdražší tarif stojí měsíčně 999 dolarů. Ahrefs nelze vyzkoušet zdarma, ale můžete využít zkušební doby jeden týden za 7 dolarů. Platbu lze provést buď bankovním převodem nebo online platební kartou.

Cena nejlevnějšího tarifu (placeného)
$99 / měsíc
Cena nejdražšího tarifu
$999 / měsíc
Trial verze
Ano
Platba kartou online
Ano

Tarify Ahrefs

Ahrefs patří mezi jedny z nejdražších nástrojů na trhu. Je to pochopitelné, protože má k dispozici mnoho cenný dat, takže je dobré, že je nemají k dispozici masy lidí.

Cenové tarify jsou odstupňované podle způsobu využití a podle množství dat, která můžete na jeden dotaz získat. Ačkoliv si budete platit paušál, tak za ten dostanete k dispozici počet kreditů. Kredity se vám při provádění úkonů odečítají z konta. Na to je potřeba dát si pozor, protože pak neodbornými zásahy můžete během krátké doby spotřebovat všechny kredity zbytečně. To se však stává u většiny podobných nástrojů.

Ahrefs zdarma? Ne, ale za 7 $

Ahrefs Zdarma 7 Dolaru

Ahrefs nabízí k vyzkoušení placenou trial verzi. Za 7 $ dolarů se vám na týden zpřístupní všechny funkce a data tohoto nástroje. Ačkoliv má tato trial zkušební verze sloužit zejména k otestování nástroje, tak ji lze využívat vlastně pro jednorázové úkony. Pokud se vám Ahrefs finančně nevyplatí, tak prostě máte možnost, za jednorázový poplatek 7 dolarů, použít kolikrát chcete. Samozřejmě musíte vždy počítat s poplatkem 7 $ na 7 dní.

Důležité funkce a parametry
Celkové skóre 9.1/10 se skládá z hodnocení 21 parametrů:
  • Analýza klíčových slov
  • Analýza URL
  • Srovnání s konkurencí
  • Jednorázová analýza
  • Hlídání existence zpětných odkazů
  • Podávání reportů
  • Hledání podobných webů pro odkazy
  • Rychlost webu
  • Indexovatelnost
  • Sociální signály
  • Našeptávač
  • Hledání zmínek o webu
  • Kontrola status kódů
  • Hledanost a cpc
  • Zjištění vstupních stránek
  • Metrika inzerce ppc
  • Kontrola plagiátorství
  • Možnost více uživatelů nástroje
  • Možnost propojení s google analytics
  • Maximální počet projektů
  • Tutoriál k seo nástroji
9.1/10

Ahrefs Nastroje

Ahrefs je komplexní SEO nástroj, se kterým lze zvyšovat návštěvnost z organického vyhledávání. To není samozřejmě tak jednoduché, protože k tomu nestačí jen nástroj, ale pak také tvrdá SEO práce. K vám však tento nástroj poskytne spoustu dat a informací, které vám pomohou s vyhodnocováním nebo plánováním strategií.

Analýza klíčových slov
Nástroj pro získávání dat pro klíčová slova. Například data o objemu měsíčního vyhledávání, o objemu roční hledanosti a také cenu za klik v PPC
Ano
Analýza URL
Technická SEO analýza, který dokáže zjistit například, zda je URL indexovatelná, zda má všechny důležité HTML tagy jako napdpis H1, meta značky, jaký vrací URL status kód nebo jak rychle se stránka načte
Ano
Srovnání s konkurencí
Funcke nástroje, která dokáže porovnat váš web s webem konkurencí. V závislosti na typu nástroje můžete porovnávat například počet zpětných odkazů a jejich sílu, množství obsahu, stav technického SEO a další
Ano
Jednorázová analýza
Jednorázová analýza dokáže zjistit technický stav SEO, prozkoumat viditelnost celého webu ve výsledcích vyhledávání, zjistit hledanost klíčových slov nebo navrhnout vhodná klíčová slova
Ano
Hlídání existence zpětných odkazů
Nástroj pro evidenci zpětných odkazů, který dokáže procházet webové stránky a hlídat, zda je na nich váš odkaz
Ano
Podávání reportů
Reporty podle vašeho nastavení. Z reportů se můžete například dozvědět posun na pozicích za dané období, počet nových získaných pozic ve vyhledávání a podobně
Ano
Hledání podobných webů pro odkazy
Nástroj pro vyhledávání tématicky podobných webů, na kterých by bylo dobré získat zpětný odkaz
Ano
Rychlost webu
Nástroj pro měření rychlosti webu
Ano
Indexovatelnost
Prověření stránky URL, zda je pro vyhledávače průchozí a dokáží jí zařadit do svých výsledků vyhledávání
Ano
Sociální signály
Zmíňky o webu na různých sociálních sítích jako je Facebook, Twitter, Instagram, YouTube a podobné
Ano
Našeptávač
Funcke ve vyhledávačích, která uživatelům napovídá při vyhledávání. Nápověda vzniká z nejčastěji zadaných frází, které uživatelé vyhledávají. SEO nástroj by měl umět tato data získat a navrhnout při analýze klíčových slov
Ano
Hledání zmínek o webu
Funkce pro vyhledávání zmínek o vašem webu kdekoliv na internetu
Ano
Kontrola status kódů
Kontrola statusových kódů, které vrací analyzované URL webu. Je důležité hlídat si status kódy, aby se zabránilo vracením chybových kódů jako 404, 5xx
Ano
Hledanost a cpc
Funkce pro získání objemu vyhledávání klíčových slov a ceny za proklik v PPC reklamě (CPC=Cost Per Click)
Ano
Zjištění vstupních stránek
Funkce pro zjištění, jaké vstupní stránky nabízí vyhledávače ve svých výsledcích na konkrétní dotazy (klíčová slova)
Ano
Metrika inzerce ppc
Funkce pro sledování různých metrik v PPC, které vám poslouží při analýzách
Ano
Kontrola plagiátorství
Funkce pro kontrolu obsahu, která hlídá, zda není podobný obsah zkopírovaný odjinud nebo zda není až moc podobný
Ne
Možnost více uživatelů nástroje
Možnost, která zpřístupňuje nástroj více uživatelům, kteří mohou pracovat v nástroji ve stejný čas s různými uživatelskými účty
Ano
Možnost propojení s google analytics
Napojení nástroje na Googl Analytics, ze kterého dokáže získávat další data pro analyzování
Ne
Maximální počet projektů
Maximální počet projektů (webů), které můžete vést pod jedním tarifem/účtem
100
Tutoriál k seo nástroji
Obsáhlý návod, který vás provede používáním nástroje a vytěžením jeho funkcí k maximálnímu užitku
Ano

Hlavních 5 funkcí nástroje Ahrefs:

Site Explorer

Ahrefs Site Explorer

Je nástroj primárně určený na průzkum konkurence. S jeho pomocí můžete získat data o organické návštěvnosti a na jaká klíčová slova přichází nejvíce návštěv na web konkurence. Site Explorer dokáže získat přehled zpětných odkazů pro konkrétní URL nebo doménu i s jejich profily (profil můžeme chápat jako rank).

Keywords Explorer

Ahrefs Keyword Explorer

Keyword Explorer slouží ke zkoumání klíčových slov. S jeho pomocí je možné objevit nová klíčová slova a prozkoumávat jejich potenciál. Za potenciál se považuje například objem vyhledávání klíčového slova a SEO obtížnost. Ahrefs má k dispozici mnoho dat, takže dokáže pro jakékoliv slovo zobrazovat skutečně velké množství různých dat, ze kterých tvoří přehledné grafy a jiné vizualizace. Svá data dokáže čerpat z 10 vyhledávačů jako Bing, Google, Amazon, Baigu, YouTube a podobně.

Site Audit

Ahrefs Site Audit

Site Audit slouží k auditování webu s cílem zjistit, co by mohlo webu bránit prosazovat se na lepší pozice ve vyhledávačích. Site Audit projde všechny stránky webu a označí možné SEO problémy s doporučeními k nápravě. Získaná data nástroj vizualizuje do grafů a spočítá celkové skóre SEO.

Do širokého portfolia funkcí SEO nástroje Ahrefs patří následující:

  • Analýza klíčových slov: najde všechny údaje o klíčových slovech a podá report s výsledky.
  • Analýza vlastních stránek: pomocí této funkce zjistíte, co a kde chybí na vašich stránkách a jak to vylepšit.
  • Srovnání s konkurencí: získáte data o konkurenčnosti dotazů.
  • Jednorázová analýza: rychle zobrazí data o daném webu (například pozice, hledanost a návrhy klíčových slov), tato funkce se hodí například agenturám, když potřebují prezentovat výsledky svým klientům.
  • Hlídání existence zpětných odkazů: hlídá existenci a funkčnost zpětného odkazu.
  • Hledání podobných webů pro zpětné odkazy: získáte návrh pro spolupráci. Ulehčí tak svému uživateli manuální práci.
  • Podávání reportů: přehledné reporty s údaji, které SEO nástroj najde.
  • Rychlost webu: zjistí, kde je zádrhel a jak ho napravit.
  • Indexovatelnost: pozice stránek ve vyhledávačích.
  • Našeptávač: navrhuje klíčová slova.
  • Kontrola status kódů: podává seznam stavových kódů stránek vašeho webu.
  • Hledanost a CPC: ukáže cenu za proklik na hledaná slova a navíc zobrazí, co lidé hledají.
  • Zjištění vstupních stránek: ukáže přes jaké klíčové slovo vstupují lidé na jakou stránku z webu.
  • Metrika inzerce PPC: monitorují PPC reklamy na sledovaná slova.
  • Sociální signály: spolupráce se sociálními sítěmi a přehled například o nejvíce sdílených příspěvcích… Zjišťuje také proč lidé sdílí jaké příspěvky.
  • Hledání zmínek o webu: funkce ukazuje, kde se o vašem webu píše.

Naopak tato funkce v SEO nástroji chybí:

  • Kontrola plagiátorství: funkce, která upozorní na to, že vám někdo ukradl obsah z webu.

Podpora
Celkové skóre 6.6/10 se skládá z hodnocení 5 parametrů:
  • Dostali jsme reakci?
  • Podpora v čj
  • Facebook zprávy
  • Live chat
  • E-mail
6.6/10

Podporu lze kontaktovat následujícími způsoby: e-mail, facebook, live chat. Podpora nefunguje v Českém jazyce a není možné na ni ani zavolat. Při kontaktování podpory e-mailem jsme nedostali odpověď do jednoho dne.

Dostali jsme reakci?
Ano
Podpora v čj
Ne
Facebook zprávy
Ano
Live chat
Ano
E-mail
Ano

Ahrefs Learn Seo

Ahrefs přichystal pro své zákazníky, ale valstně pro všechny uživatele internetu kompletního průvodce SEO problematikou – Ahrefs Learn SEO. Tento průvodce je vhodný pro začátečníky i pro profesionály, kteří tam mohou najít pár zajímavostí a know-how. Tento průvodce je zdarma. Akademie Ahrefs je také zdarma a jejím cílem je naučit uživatele pracovat s nástrojem a dělat s ním marketing.

Doporučujeme Doporučujeme

Pokud hledáte opravdu kvalitní nástroj pro SEO optimalizace a Ahrefs se vám nezdá - podívejte se na naše srovnání nástrojů pro SEO optimalizaci.


Přispět svou zkušeností
Podělte se o názor a pomozte tak ostatním!

Uživatelské zkušenosti

1 zkušeností

Ahrefs je asi jediný použitelný a pak ještě majestic seo.

Hodnocení - 3
BESTNABYTEK
13. 9. 2018