Semrush recenze
Shrnutí recenze
SEMrush je SEO nástroj, který na trhu působí více než devět let. Má čtyři pobočky a jednu z nich i v České republice. Své služby dělí do čtyř tarifů – Pro, Guru, Business a Enterprise. Čím vyšší tarif, tím více možností a tarif Enterprise si navíc můžete poskládat podle vlastních potřeb. SEMrush je vhodný pro jednotlivce, agentury i majitele projektu/e-shopu. Přímo na stránkách semrush.com najdete vzdělávací Akademii, sekci s webináři a blog, kde jsou užitečné články se SEO tématikou.
Výhody
- Můžete v rámci jednoho tarifu měřit až 200 webů, což je ve srovnání s ostatními SEO nástroji z našeho srovnání opravdu hodně
Nevýhody
- Chybí podpora v Češtině
Obecné
SEMrush nabízí možnost více uživatelů na jednom tarifu (za příplatek). Spolupracovat můžete také s Google Analytics, který lze propojit s tímto SEO nástrojem. Se SEMrushem můžete měřit a sledovat až 200 webů. Pro případ, že si nebudete vědět rady s ovládáním, vytvořili tutoriál k SEO nástroji.
Cena tarifů se odvíjí od fakturačního období, pokud budete platit ročně, celková cena bude nižší než při měsíční platbě. Nejlevnější tarif stojí 99,95 dolarů měsíčně. Za nejdražší zaplatíte měsíčně 399,95 dolarů. Nástroj si můžete otestovat zdarma s trial účtem. Platbu lze provést dvěma způsoby – bankovním převodem a online platební kartou.
Cena nejlevnějšího tarifu (placeného)
|
$129 / měsíc |
Cena nejdražšího tarifu
|
$499 / měsíc |
Trial verze
|
|
Platba kartou online
|
Rozdělení cenových tarifů
Cenové tarify jsou tradičně rozdělené podle způsobu používání nástroje a potřeby objemu dat, které potřebujete získat. Z toho pak logicky vychází, že je v nabídce tohoto SEO nástroje tarif pro jednotlivce a specialisty s několika projekty, ale pak jsou zde cenové tarify, které budou vhodné pro větší projekty, pro agentury nebo větší online společnosti s velkým množstvím projektů.
S nejlevnějším tarifem Pro můžete přidat pod jeden účet až 5 projektů, ve kterých můžete nechat například měřit denně 500 slov. U vyšších tarifů Guru a Business je možné přidat pod účet 15 nebo 40 projektů, u kterých se dá denně měřit 1500 nebo 5000 klíčových slov.
Nejlevnější tarif je pak ochuzený například o ukazatel vývoje historických dat. Semrush má k dispozici data od roku 2012, která dokáže předkládat ve srozumitelné formě. To znamená, že se můžete podívat například na historický vývoj nějaké domény (konkurenta), tak jak postupoval v čase.
Semrush se skládá z 5 hlavní nástrojů, které se vzájemně doplňují a prolínají. Kromě nástrojů pro SEO zde najdete nástroj pro obsahový marketing (content marketing), nástroj, který vám pomůže s průzkumem trhu nebo nástroj pro optimalizaci PPC reklam.
Analýza klíčových slov
Nástroj pro získávání dat pro klíčová slova. Například data o objemu měsíčního vyhledávání, o objemu roční hledanosti a také cenu za klik v PPC
|
|
Analýza URL
Technická SEO analýza, který dokáže zjistit například, zda je URL indexovatelná, zda má všechny důležité HTML tagy jako napdpis H1, meta značky, jaký vrací URL status kód nebo jak rychle se stránka načte
|
|
Srovnání s konkurencí
Funcke nástroje, která dokáže porovnat váš web s webem konkurencí. V závislosti na typu nástroje můžete porovnávat například počet zpětných odkazů a jejich sílu, množství obsahu, stav technického SEO a další
|
|
Jednorázová analýza
Jednorázová analýza dokáže zjistit technický stav SEO, prozkoumat viditelnost celého webu ve výsledcích vyhledávání, zjistit hledanost klíčových slov nebo navrhnout vhodná klíčová slova
|
|
Hlídání existence zpětných odkazů
Nástroj pro evidenci zpětných odkazů, který dokáže procházet webové stránky a hlídat, zda je na nich váš odkaz
|
|
Podávání reportů
Reporty podle vašeho nastavení. Z reportů se můžete například dozvědět posun na pozicích za dané období, počet nových získaných pozic ve vyhledávání a podobně
|
|
Hledání podobných webů pro odkazy
Nástroj pro vyhledávání tématicky podobných webů, na kterých by bylo dobré získat zpětný odkaz
|
|
Rychlost webu
Nástroj pro měření rychlosti webu
|
|
Indexovatelnost
Prověření stránky URL, zda je pro vyhledávače průchozí a dokáží jí zařadit do svých výsledků vyhledávání
|
|
Našeptávač
Funcke ve vyhledávačích, která uživatelům napovídá při vyhledávání. Nápověda vzniká z nejčastěji zadaných frází, které uživatelé vyhledávají. SEO nástroj by měl umět tato data získat a navrhnout při analýze klíčových slov
|
|
Hledání zmínek o webu
Funkce pro vyhledávání zmínek o vašem webu kdekoliv na internetu
|
|
Kontrola status kódů
Kontrola statusových kódů, které vrací analyzované URL webu. Je důležité hlídat si status kódy, aby se zabránilo vracením chybových kódů jako 404, 5xx
|
|
Hledanost a cpc
Funkce pro získání objemu vyhledávání klíčových slov a ceny za proklik v PPC reklamě (CPC=Cost Per Click)
|
|
Zjištění vstupních stránek
Funkce pro zjištění, jaké vstupní stránky nabízí vyhledávače ve svých výsledcích na konkrétní dotazy (klíčová slova)
|
|
Metrika inzerce ppc
Funkce pro sledování různých metrik v PPC, které vám poslouží při analýzách
|
|
Možnost více uživatelů nástroje
Možnost, která zpřístupňuje nástroj více uživatelům, kteří mohou pracovat v nástroji ve stejný čas s různými uživatelskými účty
|
(za příplatek) |
Tutoriál k seo nástroji
Obsáhlý návod, který vás provede používáním nástroje a vytěžením jeho funkcí k maximálnímu užitku
|
Mezi 3 hlavní nástroje Semrush patří:
SEO
Semrush je pro SEO perfektně vybavený. Má k dispozici dostatek dat z vyhledávačů a ta vám pomůže vytěžit v použitelné formě. SEO nástroj se skládá ze 6 hlavních funkcí – Keyword Research, on-page SEO, Local SEO, Rank Tracking, Link Building a Competitor SEO Analysis. Tyto funkce se pak dělí na další podfunkce, takže lze říci, že z tohoto hlediska jde o komplexní SEO nástroj, kde by vám nemělo nic chybět.
Content
Funkce z tohoto balíku vám pomohou stavět a tvořit lepší obsah. Před samotnou tvorbou obsahu vám tyto nástroje pomohou s vytvořením dobré strategie. Mezi užitečné funkce patří optimalizace obsahu, která vám zobrazí doporučení na optimalizaci obsahu s cílem zvýšit návštěvnost z organického vyhledávání.
Market Research
Sem spadají nástroje a funkce pro průzkum trhu. To znamená, že zde najdete nástroj pro analyzování konkurence, která by vám měla pomoci při zlepšování výkonu pomocí vytěžení konkurenčních strategií. Kromě toho můžete snadno sledovat online zmínky o konkurenci nebo sledovat jejich reklamní PPC reklamy.
Do širokého portfolia funkcí SEO nástroje SEMrush patří následující:
- Analýza klíčových slov: najde všechny údaje o klíčových slovech a podá report s výsledky.
- Analýza vlastních stránek: pomocí této funkce zjistíte, co a kde chybí na vašich stránkách a jak to vylepšit.
- Srovnání s konkurencí: získáte data o konkurenčnosti dotazů.
- Jednorázová analýza: rychle zobrazí data o daném webu (například pozice, hledanost a návrhy klíčových slov), tato funkce se hodí například agenturám, když potřebují prezentovat výsledky svým klientům.
- Hlídání existence zpětných odkazů: hlídá existenci a funkčnost zpětného odkazu.
- Hledání podobných webů pro zpětné odkazy: získáte návrh pro spolupráci. Ulehčí tak svému uživateli manuální práci.
- Podávání reportů: přehledné reporty s údaji, které SEO nástroj najde.
- Rychlost webu: zjistí, kde je zádrhel a jak ho napravit.
- Indexovatelnost: pozice stránek ve vyhledávačích.
- Našeptávač: navrhuje klíčová slova.
- Kontrola status kódů: podává seznam stavových kódů stránek vašeho webu.
- Hledanost a CPC: ukáže cenu za proklik na hledaná slova a navíc zobrazí, co lidé hledají.
- Zjištění vstupních stránek: ukáže přes jaké klíčové slovo vstupují lidé na jakou stránku z webu.
- Metrika inzerce PPC: monitorují PPC reklamy na sledovaná slova.
- Sociální signály: spolupráce se sociálními sítěmi a přehled například o nejvíce sdílených příspěvcích… Zjišťuje také proč lidé sdílí jaké příspěvky.
- Kontrola plagiátorství: funkce, která upozorní na to, že vám někdo ukradl obsah z webu.
- Hledání zmínek o webu: funkce ukazuje, kde se o vašem webu píše.
Podporu můžete kontaktovat následujícími způsoby: přes e-mail, telefonem nebo facebookovou zprávou. Podpora nefunguje v Českém jazyce. Při kontaktování podpory jsme dostali odpověď do jednoho pracovního dne, ale je možné využít live chat, kde je možné dostat odpověď během pár minut.
Dostali jsme reakci?
|
|
Podpora v čj
|
|
Facebook zprávy
|
|
Live chat
|
|
E-mail
|
Semrush akademie
Semrush má vlastní marketingovou akademii. Tak je k dispozici zdarma, ale je potřeba se do ní přihlásit. Během kurzu se naučíte používat nejen samotný Semrush, ale můžete získat další odborné SEO a marketingové znalosti. Akademie se ukončuje testem, díky kterému můžete získat certifikát potvrzující odborné znalosti.
Pokud potřebujete nástroj s podporou v češtině - zkuste se podívat na srovnání nástrojů, které jsou využívané pro SEO optimalizace.