Drip Recenze
Shrnutí recenze
Systém pro email marketing Drip vznikl v roce 2013 a patří tedy mezi relativně novější platformy svého druhu. U nás zatím příliš rozšířený není, ve světě se ale těší dobrému hodnocení, a proto jistě stojí za pozornost. Pokud překonáte jazykovou bariéru, má vám Drip co nabídnout.
Výhody
- Systém vhodný i pro větší podniky a weby
- Velké množství nástrojů automatizace
- Poměrně snadné ovládání
Nevýhody
- Vše pouze v angličtině
Tento systém se vyznačuje především opravdu robustním souborem možností automatizace a tvorby kampaní. Velmi pokročilé jsou taky mechanismy web-trackingu a shromažďování dat o zákaznících nebo odběratelích. Nejde tedy zdaleka jen o jednoduchou pomůcku pro hromadné rozesílání emailů, ale o ucelený CRM systém pro správu vašeho marketingu a komunikaci s klienty.
Cenově ale Drip patří spíše do vyšší kategorie. Základní varianta – tedy „Basic“ – je k dispozici od 49 Dolarů za měsíc a využijete ji pro správu až 2500 kontaktů. Počet rozeslaných emailů je neomezený. Verze „Pro“ už pracuje s 5000 kontakty a poslední možností je balíček „Enterprise“ určený pro mohutnější objemy kontaktů. Zde je cena ovšem variabilní. Součástí každé verze je pak nonstop podpora na live chatu nebo emailů. Chybí jen telefonní linka. Podpora je ale samozřejmě pouze v angličtině.
Drip je velmi efektivní systém s širokou paletou vysoce propracovaných možností. Zkušenější uživatel z něj bude schopen vytěžit skoro cokoli. Systém je přitom, pokud jde o ovladatelnost a prostředí, přístupný i méně zkušeným klientům. Úplný začátečník bude ale v záplavě možností zřejmě tápat.
Cena u nástrojů na email marketing se nejčastěji odvíjí od počtu kontaktů, jež v databázi máte. Někdy též objevíte, že služba je zdarma, ale má limitovaný počet kontaktů a menší rozsah funkcí. Pokud to však s emailingem myslíte vážně, má smysl si zaplatit. Otázkou však je: kolik?
Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 500 kontaktů.
|
39 $ (cca 931 Kč) |
Cena měs. - 2 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 2 000 kontaktů.
|
39 $ (cca 931 Kč) |
Cena měs. - 5 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 5 000 kontaktů.
|
89 $ (cca 2 125 Kč) |
Cena měs. - 10 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 10 000 kontaktů.
|
154 $ (cca 3 678 Kč) |
Cena měs. - 20 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 20 000 kontaktů.
|
289 $ (cca 6 901 Kč) |
Vyzkoušení zdarma
Poskytovatel umožňuje vyzkoušet si verzi zdarma na určitou dobu nebo s určitým omezením.
|
Má Drip autoresponder a možnost plánovat emailu? A co statistické údaje jako jsou míry otevření emailu a míry prokliku na odkaz v emailu? Tabulka odpoví:
Statistiky e-mailů
Statistika míry prokliků a míry otevření
|
|
Plánování emailů
V programu je možné přesně naplánovat datum a čas, kdy budou e-maily odesílány.
|
|
Autoresponder
Autoresponder lze považovat za jeden z důležitých marketingových kanálů. Jedná se o e-maily, které jsou automaticky rozesílány příjemcům z databáze. Rozesílání probíhá na základě nějaké akce. Ta může být uskutečněna např. na webových stránkách.
|
Hned po doručitelnosti, je právě samotná tvorba emailu tím nejdůležitějším faktorem při výběru nástroje pro email marketing. Ať už člověk tvoří responzivní email, jež lze správně zobrazit na všech zařízeních, chce udělat A/B testování nebo vytvořit svůj originální design pomocí CSS, potřebuje k tomu ty správné nástroje. Má je Drip?
Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
Tvorba e-mailu pro zobrazení v PC.
|
|
Responzivní šablony emailů
Jsou nabízené šablony responzivní? Jak budou vypadat na PC a jak na mobilních zařízeních? Nikdy nevíte, v jakém zařízení si klient váš e-mail otevře.
|
|
Náhledy emailu v různých zařízeních
Je možné podívat se při vytváření e-mailu na to, jak bude vypadat v PC/mobilu?
|
|
Jednoduchý editor obrázků
Jak se pracuje s editorem obrázků? Je dostatečně jednoduchý na to, aby s ním zvládli pracovat třeba i méně zdatní jedinci?
|
|
Vlastní design pomocí HTML a CSS
Pro pokročilé uživatele je důležité, aby si mohli e-mail a vše kolem něj přizpůsobit podle sebe - obsah, design atd. Nechtějí spoléhat na šablony.
|
|
Správa souborů
Je důležité, abyste si mohli soubory v programu libovolně přesouvat, pojmenovat, označit, rozdělit, segmentovat atd.
|
|
Navržení šablony mailu na míru
V případě, že vám nevyhovují nabízené šablony a neumíte si sami vytvořit vlastní design pomocí HTML, je potřeba zásah profesionála. Některé společnosti jej nabízí za příplatek, jiné umožňují, abyste integrovali vlastní šablony vytvořené vaším externím pracovníkem.
|
|
A/B testování
A/B testování je klasická marketingová metoda, která má za cíl zvýšit konverze či konverzní poměry projektu prostřednictvím změny jednoho funkčního či designového prvku.
|
Hned po doručitelnosti, je právě samotná tvorba emailu tím nejdůležitějším faktorem při výběru nástroje pro email marketing. Ať už člověk tvoří responzivní email, jež lze správně zobrazit na všech zařízeních, chce udělat A/B testování nebo vytvořit svůj originální design pomocí CSS, potřebuje k tomu ty správné nástroje. Má je Drip?
Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
Tvorba e-mailu pro zobrazení v PC.
|
|
Responzivní šablony emailů
Jsou nabízené šablony responzivní? Jak budou vypadat na PC a jak na mobilních zařízeních? Nikdy nevíte, v jakém zařízení si klient váš e-mail otevře.
|
|
Náhledy emailu v různých zařízeních
Je možné podívat se při vytváření e-mailu na to, jak bude vypadat v PC/mobilu?
|
|
Jednoduchý editor obrázků
Jak se pracuje s editorem obrázků? Je dostatečně jednoduchý na to, aby s ním zvládli pracovat třeba i méně zdatní jedinci?
|
|
Vlastní design pomocí HTML a CSS
Pro pokročilé uživatele je důležité, aby si mohli e-mail a vše kolem něj přizpůsobit podle sebe - obsah, design atd. Nechtějí spoléhat na šablony.
|
|
Správa souborů
Je důležité, abyste si mohli soubory v programu libovolně přesouvat, pojmenovat, označit, rozdělit, segmentovat atd.
|
|
Navržení šablony mailu na míru
V případě, že vám nevyhovují nabízené šablony a neumíte si sami vytvořit vlastní design pomocí HTML, je potřeba zásah profesionála. Některé společnosti jej nabízí za příplatek, jiné umožňují, abyste integrovali vlastní šablony vytvořené vaším externím pracovníkem.
|
|
A/B testování
A/B testování je klasická marketingová metoda, která má za cíl zvýšit konverze či konverzní poměry projektu prostřednictvím změny jednoho funkčního či designového prvku.
|
Abyste měli komu posílat vaše emaily, musíte nejprve mít nástroje k tomu kontakty nasbírat a efektivně s nimi pracovat. Máme na mysli opt-in formuláře, možnost importu a exportu kontaktů, segmentování databáze, podpora vlastních polí a vestavěnou možnost odhlásit se z odběru. Lokalizace do češtiny je výhodou, avšak většinou se jí nedočkáte (snad jen u českého nástroje Smartemailing). Jak je na tom Drip v tomto ohledu?
Import a export kontaktů
|
|
Segmentování kontaktů
Segmentace kontaktů je důležitá v případě, že chcete rozdělit klienty do různých skupin a každé zasílat jiné zprávy. Např. klienti, kteří nakoupili ve vašem e-shopu a vy chcete zaslat dotazník spokojenosti/nabídku se slevou na příští nákup a pod., Klienti, kteří váhají a vy je chcete přimět k nákupu slevovou akcí atd.
|
|
Poskytnutí opt-in formulářů
Webový formulář a Double opt in Webový formulář slouží ke sběru kontaktů z Vašeho webu
|
|
Možnost odhlášení z odběru
Někdy se stane, že už pro klienta není odběr vašich e-mailů důležitý. Pak se rozhodne jej zrušit. Je vhodné, aby měli vaši klienti tuto možnost přímo v e-mailu. Nedochází tak ke spamování schránky a klient se sám rozhodne, zda chce nebo nechce newslettery odebírat.
|
|
Podpora vlastních polí
Možnost vytvářet si v projektu vlastní pole - informace.
|
|
Web v češtině
Je web společnosti i českém jazyce, nebo je k dispozici pouze AJ, popř. další cizí jazyky?
|
Podpora v češtině
Česká podpora je důležitá obzvlášť ve chvíli, kdy neovládáte cizí jazyk - nejčastěji angličtinu.
|
|
Live chat
Je podpora k dispozici na živém chatu? Můžete se na něco optat hned, jak vás otázka napadne?
|
|
Email nebo kontaktní formulář
Možnost kontaktovat podporu e-mailem nebo kontaktním formulářem.
|
|
Telefon
Možnost kontaktovat podporu telefonicky.
|
|
Odpověď do 24 hodin
Odpověděla nám podpora na otázky do 24 hodin?
|
(netestováno) |
Odpovědi/Otázky
Kolik odpovědí z kolika otázek jsme získali?
|
netestováno |
Kvalita podpory
Jak hodnotíme celkovou kvalitu podpory?
|
netestováno |
Není pro vás Drip to pravé ořechové? Zkuste se podívat na srovnání nástrojů pro email marketing.