CyberLink PowerDirector Recenze CyberLink PowerDirector Recenze

Hodnotil/a Redakce 5nej

Vydáno: 30. 11. 2020

Aktualizováno: 10. 1. 2024

Shrnutí recenze

Program pro střih videa PowerDirector je ideální pro běžné uživatele, začátečníky, i zkušené blogery a you-tubery, kteří chtějí, aby jejich videa měla styl a vypadala profesionálně. Tento chytrý software je velmi jednoduchý na pochopení a ovládá se intuitivně. Stačí uchopit nástroj či soubor a přetáhnout jej myší tam, kam potřebujete. Vedle základních nástrojů pro střih videa, doplnění hudby a zvuků, úpravy a korektur světla či barev, obsahuje i řadu přednastavených možností, díky kterým je možné na pár kliknutí sjednotit tón či barvu celého videa, vytvořit speciální filmové efekty, doplnit zajímavé přechody mezi jednotlivými snímky, přidávat titulky, bubliny s textem, obrázky a animace atd. Zkrátka s tímto programem vytvoříte během pár minut video, které bude bavit a vypadat profesionálně.

Celkové skóre 6.2/10 se skládá z hodnocení všech 18 parametrů:
  • Free verze
  • Placená verze
  • Program v ČJ
  • Pro běžné použití
  • Pro profi použití
  • Windows
  • MacOS
  • Linux
  • Střih videa
  • Úprava zvuku
  • Pohyblivá grafika
  • Úprava barev
  • Speciální efekty
  • Přehledný
  • Rychlá orientace
  • Kvalita videí
  • Videokurzy zdarma
  • Školení s certifikátem
Hodnocení redakce
hodnoceno 18 parametrů
6.2/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 2x Přidat hodnocení
5/5
Celkové skóre 7/10 se skládá z hodnocení 2 parametrů:
  • Free verze
  • Placená verze
7/10
Celkové skóre 5/10 se skládá z hodnocení 3 parametrů:
  • Program v ČJ
  • Pro běžné použití
  • Pro profi použití
5/10
Celkové skóre 3.3/10 se skládá z hodnocení 3 parametrů:
  • Windows
  • MacOS
  • Linux
3.3/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 5 parametrů:
  • Střih videa
  • Úprava zvuku
  • Pohyblivá grafika
  • Úprava barev
  • Speciální efekty
10/10
Celkové skóre 6/10 se skládá z hodnocení 5 parametrů:
  • Přehledný
  • Rychlá orientace
  • Kvalita videí
  • Videokurzy zdarma
  • Školení s certifikátem
6/10

Výhody

• Profesionální nástroje pro editaci a celkovou postprodukci videa
  • Software, ve kterém se naučíte pracovat rychle, bez zdlouhavého učení

Nevýhody

• Program není v českém jazyce
  • Není vhodný pro profesionální využití, k tvorbě celovečerních filmů či pořadů

Vyzkoušejte bezplatnou verzi na 31 dní zdarma.

PowerDirector si můžete na 31 dní vyzkoušet ve free verzi. Tato verze má sice osekané funkce a nástroje a výsledný film je opatřen vodoznakem, ale na vyzkoušení to stačí. Navíc vodoznak je jen ve spodní části, takže se na video dá normálně koukat, aniž by vodoznak rušil obraz. Placené verze jsou pak k dispozici buď jako doživotní licence, nebo jako předplatné nadupané balíčky s nástroji, efekty a šablonami. Stačí si jen ujasnit, co od programu žádáte a vybrat vhodnou možnost.

Natáčíte rodinná videa a rádi byste si z nich udělali celý film na památku a ideálně jej vypálili na DVD? Nebo jste nadšený bloger, vloger či You-Tuber a hledáte program, který vám pomůže s tvorbou videí na profesionální úrovni? Anebo snad podnikáte a potřebujete vhodný program, s nímž vytvoříte profesionální videa pro prezentaci svých výrobků či služeb? Pak by vám mohl vyhovovat právě PowerDirector od firmy CyberLink. Jedná se o poloprofesionální program na střih videa, který obsahuje řadu přednastavených šablon, jež vložíte do videa na pár kliknutí. Během chvilinky tak můžete vytvořit snímek jako od profíků.

Základní parametry
  • Program v ČJ
  • Pro běžné použití
  • Pro profi použití
5/10

Pokud potřebujete program pro střih videa v českém jazyce, nebude PowerDirector to pravé pro vás. Nabízí sice nastavení deseti jazyků, ale čeština mezi nimi není. My jsme zvolili jazyk pro tento program základní – angličtinu.

I když není program v češtině, nemusíte se bát, že byste s ním nezvládli pracovat. Ovládá se poměrně snadno. O tom si ale více napíšeme níže. Nyní si pojďme povědět, pro koho je PowerDirector určený.

Program v ČJ
Ne
Pro běžné použití
Ano
Pro profi použití
Ne

Tento software pro editaci, úpravu a celkově postprodukci videí využijí běžní uživatelé, kteří chtějí upravit „ke koukání“ rodinná videa nebo záznamy z dovolené a různých domácích a rodinných událostí, ale také you-tubeři a blogeři, kteří tvoří videa pro zábavu, popř. pro prezentaci svých dovedností či výrobků. Pokud potřebujete profesionální program pro detailní střih, korekce obrazů, zvuku a dalších vychytávek, které požadují tvůrci celovečerních filmů a televizních pořadů, asi úplně nadšeni nebudete. V takovém případě doporučíme spíše programy DaVinci Resolve nebo Adobe Premiere Pro. Na druhou stranu PowerDirector obsahuje řadu šablon a přednastavení, která vám umožní vytvořit si profesionálně vypadající video i v domácím prostředí a na pár kliknutí. Laikové proto budou z tohoto programu nadšeni.

Cena
  • Free verze
  • Placená verze
7/10

PowerDirector je možné vyzkoušet ve free verzi po dobu 31 dnů. To je tak akorát k tomu, abyste si vyzkoušeli importovat různé formáty videí, práci s programem, střih, doplňování zvuků a hudby, obrazovou korekci a přednastavené šablony. Pokud zjistíte, že se vám v programu pracuje dobře, máte několik možností, jak postupovat dál.

PowerDirector se dá koupit jako doživotní licence, která stojí buď 99,99 EUR ve verzi Ultra, nebo 139,99 EUR ve verzi Ultimate. Druhá verze je rozšířenější variantou té první. Obsahuje navíc pokročilé funkce, jako maskování se sledováním pohybu, režimy prolnutí a zelenou obrazovku, nebo import videí v profesionálních formátech. Pro běžné využívání a spíše domácí využití mohou tyto licence softwaru postačovat.

Free verze
Ano
Placená verze
od 69,99 EUR/měsíc

Pokud to však myslíte s tvorbou filmů a videí vážně a požadujete širší možnosti, zvolte raději předplatné. I zde máte na výběr dvě varianty, přičemž levnější začíná na 69,99 EUR za měsíc. Zatímco u doživotní licence máte k dispozici 6 nebo 8 balíčků s různými efektovými nástroji, u předplatného získáte více než 55 doplňkových balíčků s neomezeným použitím, k tomu 170 zvukových stop a zvukových klipů. U druhé – rozšířené varianty je to ještě mnohem více. Je dobré si předem pročíst všechny nabídky, než sáhnete ke koupi či předplatnému, abyste byli spokojení a co zaplatíte, to jste i využili.

Kompatibilita
  • Windows
  • MacOS
  • Linux
3.3/10

Software PowerDirector od firmy CyberLink byl vytvořen primárně pro operační systém Windows. Pokud jste majiteli MacOS nebo dokonce Linuxu, budete se muset poohlédnout jinde. Pro Mac doporučujeme program iMovie.

Windows
Ano
MacOS
Ne
Linux
Ne

Funkce
  • Střih videa
  • Úprava zvuku
  • Pohyblivá grafika
  • Úprava barev
  • Speciální efekty
10/10

I když bych PowerDirector neoznačila za vyloženě profesionální program pro tvorbu filmů a videí, jedná se o velmi nadupanou záležitost, která potěší všechny nadšence natáčení a tvorby videí. Obsahuje totiž řadu funkcí a nástrojů, které pomáhají vytvořit videa profesionálního vzhledu, a to poměrně rychle. Pokud nemáte s úpravou videí dost zkušeností a nechce se vám to ani učit (i když tutoriály jsou k dispozici on-line a zdarma), můžete vyzkoušet různé šablony a přednastavení, které pomáhají vytvořit „profi“ video na několik kliknutí.

Střih videa
Ano
Úprava zvuku
Ano
Pohyblivá grafika
Ano
Úprava barev
Ano
Speciální efekty
Ano

PowerDirector umožňuje vylepšené maskování, vytváření hyperrealistických obrazových kompozic či expresivních surrealistických snímků pomocí pokročilého maskování. Možnost vyřezávat a kombinovat snímky z různých klipů s vysokou přesností. Dále obsahuje přizpůsobitelné pohyblivé grafické prvky, jenž umožňují každou scénu představit jiným grafickým prvkem. Jednotlivé prvky lze detailně doladit, např. upravit barvu a tvar textu tak, jak vám to bude vyhovovat. Vedle toho zde máte k dispozici profesionální a vysoce kreativní efekty, které z obyčejného videa vytvoří profesionální snímek.

Barvy lze doladit na každém snímku zvlášť. Je možné nastavit jednotný tón celého filmu a sjednotit tak jeho atmosféru. Ručně pak lze nastavit odstín, sytost, jas a další. Velmi zajímavá je možnost vkládání přizpůsobitelných vektorových tvarů s automaticky přizpůsobitelným textem a přesnými ovládacími prvky klíčových snímků. Využívat přitom můžete řadu bublin a textových popisků, které program nabízí. Nechybí 100 % přesnost sledování objektů ve videoklipech pomocí funkce „sledování pohybu“ snímek po snímku, a to pro tvary i tituly.

Co se nám opravdu hodně líbilo, byla spousta předpřipravených šablon s efekty, přechody a názvy v Express Projects. Díky této funkci stačí vložit vámi natočené video, vybrat šablonu a jedním kliknutím vše uvést do provozu. Nástroj Action Camera Center umožňuje vše, co je potřeba pro rychlou úpravu, opravu nebo vylepšení jednotlivých záběrů, snímků, pohybu atd. Vedle toho nás zaujalo i zpomalení/zrychlení pohybu, zastavení či zmrazení pohybu, zoomování – přiblížení detailů snímku, nebo možnost snímky vracet, přehrávat či duplikovat. Upravit lze i efekt rybího oka a samozřejmostí je stabilizace obrazu a white balance.

Jak vidíte, PowerDirector obsahuje opravdu řadu zajímavých funkcí a nástrojů, které když se naučíte využívat, můžete vytvářet filmy téměř jako profesionálové.

Ovládání
  • Přehledný
  • Rychlá orientace
  • Kvalita videí
  • Videokurzy zdarma
  • Školení s certifikátem
6/10

Co se týká ovládání a práce v programu PowerDirector, můžu jedině chválit. Program je přehledný, vidět je prakticky vše na jedné stránce a není nutné proklikávat se někam do dalších modulů. Pouze na horní liště se nabízí prokliknutí do editace, výroby – sdílení a popř. i vytvoření DVD. Po levé straně pak vidíte funkce, které jsou k dispozici a po jejich rozkliknutí se vám zobrazí jednotlivé nástroje. Některé jsou k dispozici automaticky, ale pokud chcete rozšířit nabídku, můžete stahovat další. Tady záleží na tom, zda zkoušíte free verzi, nebo máte některý z předplacených balíčků či doživotní licenci.

Přehledný
Ano
Rychlá orientace
Ano
Kvalita videí
Poměrně vysoká
Videokurzy zdarma
Ne
Školení s certifikátem
Ne

V programu se dá bez velkých zkušeností poměrně rychle zorientovat a začít pracovat. Většina nástrojů se uvádí do provozu přetažením myši na požadované místo. Práce je tedy skutečně jednoduchá a ovládání je intuitivní. Věřím, že v PowerDirector se rychle naučí pracovat i začátečníci. Pokud by se přece jen stalo, že byste tápali a nevěděli, jak dál, nebo jak požadovaný nástroj použít, na stránkách programu je poměrně obsáhlá knihovna tutoriálů, které sice nejsou ve formě videa – nýbrž psané a doplněné o řadu printscreenů. Často tedy není ani nutné návody vyloženě číst slovo od slova, ale stačí si prohlédnout přiložené screeny. Není to tedy nic složitého ani pro ty, co neumí anglicky, protože návody jsou samozřejmě v anglickém jazyce.

Přispět svou zkušeností