ActiveCampaign Recenze
Shrnutí recenze
Emailingový a CRM systém ActiveCampaign se těší pověsti uživatelsky vysoce přívětivé platformy. Zároveň přitom jde o možnostmi doslova nadupané řešení, které komplexně pokryje vaše potřeby nejen v oblasti email marketingu. Na špičkové úrovni jsou zejména nástroje automatizace. Výhodou je i výborná komunikace se sociálními sítěmi či podpora mnoha WP pluginů.
Výhody
- Enormní možnosti emailingu
- Snadné ovládání
- Vysoká míra doručení
Nevýhody
- Vyšší cena
ActiveCampaign je vhodná pro menší i rozsáhlejší podnikatelské aktivity, jde ale o profesionální nástroj, který plně využijí spíše zkušenější a náročnější uživatelé. Prostředí je nicméně velmi dobře zvládnutelné i pro laiky. Ti ale možná nedokážou vyčerpat veškerý potenciál možností, za které platí. S tím souvisí i fakt, že ActiveCampaign patří cenově spíše do střední až vyšší kategorie.
Cena se odvíjí od počtu kontaktů a zvoleného tarifu. Například nejnižší tarif „Lite“ je k dispozici od 9 Dolarů za měsíc při max. 500 kontaktech. Počet emailů je ale neomezený a získáte i základní prostředky automatizace. Následuje verze „Plus“, která za stejný počet kontaktů požaduje 49 Dolarů a zahrnuje i CRM nástroje, pokročilé statistiky nebo SMS marketing. Ještě větší možnosti poskytují varianty „Professional“ a „Enterprise“. Ty už jsou ale cenově poměrně náročné.
Významnou výhodou ActiveCampaign je nadstandardní míra doručitelnosti. Tento faktor je uživateli obecně velmi vysoce hodnocen. Tvorba emailů je navíc snadná díky editoru se šablonami. Ten ale nijak zásadně nevyniká nad konkurenční nástroje. Celkově jde o systém velmi komplexní, který kromě vyšší ceny skrývá jen minimum nevýhod.
Cena u nástrojů na email marketing se nejčastěji odvíjí od počtu kontaktů, jež v databázi máte. Někdy též objevíte, že služba je zdarma, ale má limitovaný počet kontaktů a menší rozsah funkcí. Pokud to však s emailingem myslíte vážně, má smysl si zaplatit. Otázkou však je: kolik?
Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 500 kontaktů.
|
49$ |
Cena měs. - 2000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 2000 kontaktů.
|
99$ |
Cena měs. - 5000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 5000 kontaktů.
|
135$ |
Vyzkoušení zdarma
Poskytovatel umožňuje stáhnout si free verzi na určitou dobu nebo s určitým omezením.
|
Má ActiveCampaign autoresponder a možnost plánovat emailu? A co statistické údaje jako jsou míry otevření emailu a míry prokliku na odkaz v emailu? Tabulka odpoví:
Měření míry otevření
Informace o tom, kolik klientů otevřelo vámi zaslaný e-mail/newsletter.
|
|
Měření míry prokliku
Kolik čtenářů otevřený e-mail rozkliklo - prokliklo se odkazem ve zprávě na stránku/produkt/službu...
|
|
Plánování emailů
V programu je možné přesně naplánovat datum a čas, kdy budou e-maily odesílány.
|
|
Autoresponder
Autoresponder lze považovat za jeden z důležitých marketingových kanálů. Jedná se o e-maily, které jsou automaticky rozesílány příjemcům z databáze. Rozesílání probíhá na základě nějaké akce. Ta může být uskutečněna např. na webových stránkách.
|
Hned po doručitelnosti, je právě samotná tvorba emailu tím nejdůležitějším faktorem při výběru nástroje pro email marketing. Ať už člověk tvoří responzivní email, jež lze správně zobrazit na všech zařízeních, chce udělat A/B testování nebo vytvořit svůj originální design pomocí CSS, potřebuje k tomu ty správné nástroje. Má je ActiveCampaign?
Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
Tvorba e-mailu pro zobrazení v PC.
|
|
Responzivní šablony emailů
Jsou nabízené šablony responzivní? Jak budou vypadat na PC a jak na mobilních zařízeních? Nikdy nevíte, v jakém zařízení si klient váš e-mail otevře.
|
|
Náhledy emailu v různých zařízeních
Je možné podívat se při vytváření e-mailu na to, jak bude vypadat v PC/mobilu?
|
|
Jednoduchý editor obrázků
Jak se pracuje s editorem obrázků? Je dostatečně jednoduchý na to, aby s ním zvládli pracovat třeba i méně zdatní jedinci?
|
|
Vlastní design pomocí HTML a CSS
Pro pokročilé uživatele je důležité, aby si mohli e-mail a vše kolem něj přizpůsobit podle sebe - obsah, design atd. Nechtějí spoléhat na šablony.
|
|
Správa souborů
Je důležité, abyste si mohli soubory v programu libovolně přesouvat, pojmenovat, označit, rozdělit, segmentovat atd.
|
|
Navržení šablony mailu na míru
V případě, že vám nevyhovují nabízené šablony a neumíte si sami vytvořit vlastní design pomocí HTML, je potřeba zásah profesionála. Některé společnosti jej nabízí za příplatek, jiné umožňují, abyste integrovali vlastní šablony vytvořené vaším externím pracovníkem.
|
|
A/B testování
A/B testování je klasická marketingová metoda, která má za cíl zvýšit konverze či konverzní poměry projektu prostřednictvím změny jednoho funkčního či designového prvku.
|
Abyste měli komu posílat vaše emaily, musíte nejprve mít nástroje k tomu kontakty nasbírat a efektivně s nimi pracovat. Máme na mysli opt-in formuláře, možnost importu a exportu kontaktů, segmentování databáze, podpora vlastních polí a vestavěnou možnost odhlásit se z odběru. Lokalizace do češtiny je výhodou, avšak většinou se jí nedočkáte (snad jen u českého nástroje Smartemailing). Jak je na tom ActiveCampaign v tomto ohledu?
Import kontaktů
Pokud už máte/využíváte některé kontakty, jistě vás zajímá, zda bude možné je do e-mail marketingového nástroje importovat.
|
|
Export kontaktů
Pokud se rozhodnete změnit poskytovatele, budete potřebovat své kontakty zase exportovat - přenést do jiného/nového e-mail marketingového nástroje. Pak se bude hodit export kontaktů.
|
|
Poskytnutí opt-in formulářů
Webový formulář a Double opt in Webový formulář slouží ke sběru kontaktů z Vašeho webu
|
|
Segmentování kontaktů
Segmentace kontaktů je důležitá v případě, že chcete rozdělit klienty do různých skupin a každé zasílat jiné zprávy. Např. klienti, kteří nakoupili ve vašem e-shopu a vy chcete zaslat dotazník spokojenosti/nabídku se slevou na příští nákup a pod., Klienti, kteří váhají a vy je chcete přimět k nákupu slevovou akcí atd.
|
|
Možnost odhlášení z odběru
Někdy se stane, že už pro klienta není odběr vašich e-mailů důležitý. Pak se rozhodne jej zrušit. Je vhodné, aby měli vaši klienti tuto možnost přímo v e-mailu. Nedochází tak ke spamování schránky a klient se sám rozhodne, zda chce nebo nechce newslettery odebírat.
|
|
Podpora vlastních polí
Možnost vytvářet si v projektu vlastní pole - informace.
|
|
Web v češtině
Je web společnosti i českém jazyce, nebo je k dispozici pouze AJ, popř. další cizí jazyky?
|
Podpora v češtině
Česká podpora je důležitá obzvlášť ve chvíli, kdy neovládáte cizí jazyk - nejčastěji angličtinu.
|
|
Live chat
Je podpora k dispozici na živém chatu? Můžete se na něco optat hned, jak vás otázka napadne?
|
|
Email/kontaktní formulář
Možnost kontaktovat podporu e-mailem nebo kontaktním formulářem.
|
|
Telefon
Možnost kontaktovat podporu telefonicky.
|
|
Odpověď do 24 hodin
Odpověděla nám podpora na otázky do 24 hodin?
|
(netestováno) |
Odpovědi/Otázky
Kolik odpovědí z kolika otázek jsme získali?
|
netestováno |
Kvalita podpory
Jak hodnotíme celkovou kvalitu podpory?
|
netestováno |
Není pro vás ActiveCampaign to pravé ořechové? Zkuste se podívat na srovnání nástrojů pro email marketing.