AXA Povinné ručení Recenze
Shrnutí recenze
AXA (člen skupiny UNIQA Insurance Group) povinné ručení nabízí zákonné pojištění odpovědnosti z provozu motorového vozidla. U společnosti AXA je možné pojistit osobní a užitková vozidla do 3,5 t nebo přívěsné vozíky do 750 kg. Na výběr jsou 3 základní varianty povinného ručení nebo tři balíčky, kde jsou zajímavá připojištění v ceně.
Výhody
- Na výběr samostatné pojištění nebo balíček
- Možnost připojistit úraz řidiče
- Asistenční služby i nejnižší varianty pojištění
Nevýhody
- Webové stránky s nabídkou povinného ručení jsou nepřehledné
AXA (UNIQA) povinné ručení Recenze
Zákonem stanovený minimální limit pojistného plnění je 35 milionů Kč. Pokud budete koukat do srovnávací tabulky tarifů povinného ručení, tak nejčastěji uvidíte údaj limitu pojistného krytí zapsaný jako 35/35 milionů Kč a více.
Minimální limit
Minimální limit pro újmy na zdraví / pro škody na majetku. Zákonem stanovený minimální limit je 35/35 milionů.
|
35/35 mil. |
Maximální limit
Maximální limit pro újmy na zdraví / pro škody na majetku. Zákonem stanovený minimální limit je 35/35 milionů, ale pojišťovny mají v nabídce tarify s vyššími pojistnými limity. Například 70/70 mil, 150/150 mil. až do 300/300 milionů.
|
140/140 mil. |
Počet variant limitů
Každá pojišťovna má v nabídce několik tarifů s různě vysokými pojistnými limity. Většina tarifů začíná na limitu 35/35 milionů. Čím více tarifů s různě vysokými limity krytí pojišťovna nabízí, tím je to lepší pro koncového zákazníka, protože si může vybrat nejideálnější tarif pro své potřeby, a nemusí platit navíc za něco, co nevyužije.
|
3 |
Co znázorňují hodnoty před a za lomítkem?
Hodnota 35 milionů je limit na každého zraněného nebo usmrceného a 35 milionů je limit na majetkovou škodu pro všechny zúčastněné poškozené.
Jaké jsou varianty povinného ručení?
AXA má v nabídce celkem tři varianty povinného ručení. Tyto varianty nesou označení hodnot limitů krytí, takže se jmenují POV 35/35, 70/70 a 140/140 milionů Kč – škody na majetku/újmy vzniklé ublížením na zdraví či usmrcením.
V tomto případě jde o “holé” základní povinné ručení bez dalších přídavných připojištění, která by byla v ceně. Je to prostě pojištění pro lidi, kteří nemají zájem o další produkty ochrany sebe, svého majetku nebo spolucestujících. Pojišťovna takovým lidem vyšla vstříc a proto jim nabídla samostatné limity bez čehokoliv jiného.
Pojišťovna AXA má však i povinné ručení v balíčcích, které by mohly být výhodnější kombinací povinka a různých připojištění. Tato pojištění jsou také tři. Jmenují se POV PLUS, POV EXTRA, POV PRÉMIUM. U těchto tarifů jsou limity krytí totožné. Tedy 35/35, 70/70 a 140/140 milionů Kč – škody na majetku/újmy vzniklé ublížením na zdraví či usmrcením.
Co je tedy navíc v balíčcích povinného ručení?
Jsou to další připojištění, která tvoří s povinným ručením jeden balíček. Ten by měl být za jistých okolností nejspíše finančně výhodnější, než kdybyste pořizovali například povinné ručení a úrazové připojištění řidiče samostatně.
V závislosti na zvolené variantě pojištění může balíček obsahovat například:
- zmíněné úrazové pojištění řidiče
- připojištění zavazadel
- připojištění náhradního vozidla
- pojištění vlastní škody
AXA pojišťovna dokáže pojistit osobní a užitková vozidla do 3,5 tuny a také přívěsné vozíky do 750 kg.
Na stránkách pojišťovny se píše konkrétně toto:
Pojistíme vám vozy, osobní a lehká užitková vozidla do celkové hmotnosti 3,5 t s maximálním počtem 9 sedadel. Pojistíme vám přívěsné vozíky do celkové hmotnosti 750 kg.
Osobní automobil
Automobil do 3,5 tun.
|
|
Motocykl
Malé i velké motocykly s různým obsahem motoru.
|
|
Nákladní automobil
Většina pojišťoven umí pojistit nákladní vozidla do 3,5 t. To jsou typicky dodávky a podobné užitkové vozy.
|
|
Ostatní
Autobusy, traktory, přívěsy, karavany, obytné vozy, pracovní stroje a další vozidla.
|
Jak už jsem tedy psal v této recenzi, tak můžete vybrat buď samostatné povinné ručení, které se nemíchá s jakýmkoliv připojištěním nebo si můžete vybrat balíček, který zahrnuje některá zajímavá připojištění ochrany.
Úrazové pojištění řidiče
Pokud řidič, který způsobil nehodu, sám utrpěl úraz s trvalými následky, má nárok na odškodnění odpovídající sjednané variantě povinného ručení.
|
(lze připojistit) |
Asistenční služby
Pomoc v případě poruchy vozidla. Do asistence patří například odtah, výměna pneumatiky, tlumoční přes telefon, dovoz paliva a další.
|
|
Pojištění osobních věcí
Pojištění například na poničený mobilní telefon, oblečení a podobně.
|
(lze připojistit) |
Asistenční služby
Základní asistence je součástí všech variant povinného ručení. Tedy i těch, která nejsou v balíčcích.
Tabulky služeb, které jsou do asistence zahrnuté, jsou poměrně rozsáhlé. Před podpisem pojistné smlouvy se určitě ujistěte o tom, na co máte nárok.
Proč na to nezapomenout?
Asistence vám pomůže vyřešit problémy i když zrovna nebouráte. Typicky to může být jakákoliv porucha vozu, která vás na cestách potká. Ať je to proražená nebo píchnutá pneumatika, došlé nebo špatně natankované palivo, potřeba právní asistence, odtah vozidla a podobně. Při podpisu smlouvy si určitě nějaké potíže ani nepřipustíte, ale nikdy nevíte, kdy se vám může něco podobného hodit.
Číslo asistenční služby:
V případě nouze na cestách volejte Linku pomoci řidičům 1224 nebo využijte +420 292 292 292 nonstop.
Úrazové pojištění řidiče
Připojištění, které najdete v balíčcích povinného ručení POV PLUS, POV EXTRA a POV PRÉMIUM. Je to vlastně ochrana řidiče, který způsobí dopravní nehodu. Povinné ručení je krytí pro poškozené, kteří dostanou (v případě nehody) kompenzace za škody na majetku nebo újmy na zdraví.
Toto pojištění je tedy ochrana řidiče – viníka nehody. Podle varianty povinného ručení lze získat limit plnění 250 000, 500 000 nebo 1 000 000 Kč za trvalé následky a limit plnění za smrt ve výši 125 000, 250 000 a 500 000 Kč.
U žádné pojišťovny výčet pojištění nekončí jen samotnými baličky. V mnoha případech se můžete dále připojišťovat a tím si v případě nastalé situace zajistit větší ochranu nebo kompenzace.
Pojištění skel
Pojištění skel. Od ostatních vozidel může třeba odlétnout kamínek, který vám rozbije okno. S tím připojištěním skel to pro vás nebude tak nákladná oprava.
|
|
Poškození živlem
Pojištění vozidla před poškození živlem jako spadlý strom, potlučený lak od krop a tak dále.
|
|
Střet se zvěří
Toto připojištění kryje škody způsobené při střetech se srnkami, ale i jinou lesní nebo domácí zvěří.
|
|
Úraz
Úrazové pojištění se vztahuje na trvalé následky úrazu, tělesné poškození následkem úrazu i smrt následkem úrazu.
|
|
Pojištění právní ochrany
Pojištění, které kryje výlohy za právní poradenství.
|
Co tedy nabízí AXA pojišťovna za připojištění?
Připojištění zavazadel
Připojištění zavazadel se hodí v případě, kdy dojde k poškození nebo zničení zavazadel přepravovaných ve vozidle. Na tom by asi nebylo nic zajímavého a je to dokonce logické. Připojištění zavazadel však dokáže pokrýt škody v případě krádeže vloupáním a loupežného přepadení.
Maximální celkový limit je 30 000 Kč. Při krádeži z uzamykatelného střešního boxu je limit pojistného 15 000 Kč.
V rámci balíčku je pevně daný limit plnění 10 000 Kč pro POV EXTRA a 15 000 pro POV PRÉMIUM.
Připojištění skel
Asi nemá moc smysl, abych vyjmenovával případy, ve kterých může dojít k poškození skel vozidla. Znáte to sami. Stačí jeden odlétnutý kamínek a pavouk je na světě. Vlastně na okně.
Varianty limitů krytí v nabídce AXA:
- 10 000 Kč
- 20 000 Kč
- 40 000 Kč
Připojištění vandalismu a odcizení
Toto připojištění se sjednává pro případy odcizení vozidla a vztahuje se také na útoky vandalů. Připojištění se vztahuje na vozidlo uvedené v pojistné smlouvě a maximální výše pojistného plnění je 150 000 Kč.
Pojišťovna AXA má klientskou podporu celkem dobře propracovanou. Samozřejmě nám na stránkách chyběl live chat, který by urychloval komunikaci a podporou. Jiné pojišťovny takový live chat mají. Do AXA je možné telefonovat a psát e-maily. V případě e-mailové komunikace nám odpověď přišla za nějakých 10 hodin. Pro rychlou komunikaci je zde telefon. Tam sice musíte počítat s tím, že v případě špičky si nějakou minutou počkáte na sluchátku, ale pak už budete přepojení na někoho, kdo vám rychle pomůže.
Online chat
Podpora je na live chatu k dispozici k okamžité odpovědi.
|
|
Telefon
Podpoře se dovoláte na klientskou linku.
|
|
Email/kontaktní formulář
Podpoře můžete napsat e-mail, nebo vyplnit kontaktní formulář.
|
|
Pobočky
Pojišťovna má pobočky, kde vám poradí.
|
|
Odpověď do 24 hodin
Odpověď na naše dotazy jsme obdrželi do 24 hodin.
|
|
Kolik otázek zodpověděli
Kolik otázek nám podpora zodpověděla.
|
3/5 |
Celkové hodnovení
Jak celkově podporu klientů hodnotíme.
|
Dobré |
Podívejte se na naše pravidelně aktualizované srovnání povinného ručení.